Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-20, 18:28   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag
Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.
Gammal 2016-05-20, 18:40   #77

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.
Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 20:33   #78

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.
Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 21:52   #79

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.
Även med Jim O?
Gammal 2016-05-20, 21:54   #80

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Även med Jim O?
Tja, så är det. Men kusen, kusen
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 22:58   #81

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7304
Standard

Intressanta lopp ändå. Finns väl en risk för låg utdelning men känns ändå spelvärt med några sårbara favoriter.
1: Seedorf ingen spik för mig, strulig häst i lopp med stor omstartsrisk. Känns dock ruskigt öppet bakom. Varför inte Melker?
2: Om 3 eller 4 tar spets så tror jag den vinner som gör det. Men är väl risk att 2 körs där. Spelvärde på många, inte minst bakspåren.
3: Magkänslan säger Veijo och kan bli spik. 7 med Örjan är intressant vid gardering liksom Usain Swing med den bättre av kuskarna.
4: 10,11,12 som många skrivit räcker nog långt. Men frågan är om 12 är huvudet högre.
5: Har en känsla av att 4 bara är bäst. Erik emot, har ju varit helt under isen det senaste. Vid gardering måste jag ha med 8.
6: Synd att 12 blev struken, kändes överspelad. Låser nog på 7,8 som tyvärr även Sjödén har fångat upp. Tokskrällen är 11 med Takter.
7: Känns lurigt och svårt att analysera. MAgic Tonight min förstahäst, såg fin ut senast. Mosaique Face bästa hästen men har känts lite seg i år? Food Money kan få loppet. Och Volstead bör väl vara taggad nu.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:12   #82
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Har precis lyssnat igenom V75-mixen. Intervju med Erik Adielsson men inte ett ord om hans uppsittningar i V75:3 eller V75:6.....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:16   #83

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Nää feelingen säger att Melander har en räv bakom örat i Volstead. Spik!
Ed You får loppet ??
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:23   #84

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
lär ju vara volstead!
Nr2 magic vinner där
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:33   #85

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Nää feelingen säger att Melander har en räv bakom örat i Volstead. Spik!
Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:53   #86

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.
Jag oftast snett ute på Örjan men jag tror inte MT är tillräckligt bra just nu. Volstead är det roliga strecket.

#haftfelförutiofs
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:54   #87
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien?
Ja. De orerar lite kring att han öppnade 06,5 på Mantorp, att han fått stryk av Dailey Lovin två gånger och att galoppen senast berodde på alla omstarterna. De darrar inte på manschetten utan tror att Melander synar dödens. Och tror att det är omgångens bästa spik.....
Gammal 2016-05-20, 23:55   #88

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2368
Standard

Det ska jävligt mycket till för att vinna från dödens i det här sällskapet. Volstead må vara en blivande kanon men jag är tveksam.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+4)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:01   #89

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4510
Standard

Spelvärde är ute och cyklar som vanligt...vi har inte sett botten i Nimbus ännu, och jag tror som Pasi att han springer en 09 tid imorgon om det behövs. Spik!
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:09   #90
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Spelvärde är ute och cyklar som vanligt...vi har inte sett botten i Nimbus ännu, och jag tror som Pasi att han springer en 09 tid imorgon om det behövs. Spik!
Pasi.....? Mr 6%? Han fördubblar väl nästan inkörda pengar i år vid vinst i HKH Prins Daniels lopp....?

Nja, verkar inte vara samma "stuns" i träningen, borde väl ha varit närmare i mål senast om han ska gå en 09-tid imorgon....men jag kan ju ha fel....
Svara

td