Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-21, 00:17   #91
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....

Kan inte låta bli att imponeras av Mosaiquen. Knäcker väl egentligen både Magic Tonight och BBS Sugarlight från dödens i fjol - utan att få vinna. Alltid nån som profiterar på tempot.

Har blivit desperat.....funderar allvarligt på om man borde "spika Tillman i sista"?

Hade missat att Queer Fish faktiskt vann några lopp, efter misslyckande på V75....

Synd om en sån häst som Fast Agnes. Först Håkan E, nu Troels A....imorrn skulle det väl vara läge att gasa från start och sitta i spets efter 300 meter. Nä, istället får vi se lallaren söka sig ner i fjärde, femte invändigt. Synd på så rara ärter.

Är inte säker på att 6 Mimi of Djupmyra är helt ofarlig. Tobbe sänder från start, får rygg ledaren? Har vunnit därifrån.

Tellmeastory är en rejäl kuse. Men har faktiskt bara en enda vinst senaste 12 månaderna. Och det var förra starten.

Faloria Boko vann ett par lopp som 3-åring, 14-tider full distans. Är väl helt ok märr, Ready Cash som pappa. Gick under 1.10 sista 500 senast, första starten för i år. Förmodligen bättre nu. Tyvärr handikappad med Djuse i sulkyn.

Varför spikar man inte bara Uffe i kallblodsloppet?

Gillar 11 Make It Quick. Jävligt bra trea bakom Bartender in och Roses Glory för tre starter sedan. Men det är klart, ingen Goop i sulkyn ....och redan klar för final....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:28   #92

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tellmeastory är en rejäl kuse. Men har faktiskt bara en enda vinst senaste 12 månaderna. Och det var förra starten.
Men vilken utveckling sedan han kom i nuvarande träning!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:56   #93

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....
Nimbus C.D. var ju riktigt lovande som treåring, och tillhörde en av favoriterna i kriteriefinalen. Sedan visade han inte mycket förrän i fjol, men vad var det, som sagt? Han fick bluffa hem några spetsvinster som dunderfavorit i Silver. Sedan rånade Örjan övriga på Jubileumspokalen också. Den enda prestationen som var riktigt imponerande, i mina ögon, var när han susade hem gulddebuten från bakspår på Bollnäs i september. Men annars var det svårt att förstå de som gastade om att han skulle vinna Elitloppet i år.

Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 01:03   #94

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ja. De orerar lite kring att han öppnade 06,5 på Mantorp, att han fått stryk av Dailey Lovin två gånger och att galoppen senast berodde på alla omstarterna. De darrar inte på manschetten utan tror att Melander synar dödens. Och tror att det är omgångens bästa spik.....
Ludde sa i en intervju på Jägers att han inte tänker lura spelarna med Mosaiquen. Skor på alltså. Ett jätteminus

P.s ingen ändring kommer att ske . Mosaique går EJ barfota på lördag och Ludde står fast vid detta !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)

Senast redigerad av spalato den 2016-05-21 klockan 01:04.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 01:24   #95

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag
Andra ledet heter det väl ändå....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 08:34   #96

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18400
Standard

Sticker ut hakan och totalsågar Nimbus C.D! Jag tackar alla "tipsters" som höjer honom.. Vad har han visat?? Visst, stor fördel av sin startsnabbhet och 1640m men jag tror han blir uppäten. Försöker få upp värdet lite med 5-6 hästar i avslutningen.
Bästa (spelvärda) spiken är Augusta med Örjan. Tror han sitter i ledningen efter 500m.
Spikval nr 2 står mellan M.T King of cash och Jeppas Maxi. Bankar in när jag bestämt mig för vem som tar täten i resp. lopp.
Dagens rensare får bli Spitcam Jubb i ett för mig öppet lopp. Sos?
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:22   #97

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Nimbus C.D. var ju riktigt lovande som treåring, och tillhörde en av favoriterna i kriteriefinalen. Sedan visade han inte mycket förrän i fjol, men vad var det, som sagt? Han fick bluffa hem några spetsvinster som dunderfavorit i Silver. Sedan rånade Örjan övriga på Jubileumspokalen också. Den enda prestationen som var riktigt imponerande, i mina ögon, var när han susade hem gulddebuten från bakspår på Bollnäs i september. Men annars var det svårt att förstå de som gastade om att han skulle vinna Elitloppet i år.

Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål...
Jag förstår inte hur du menar när du undrar hur Örjan gör?!

Han kan väl egentligen bara ta dödens eller krypa ner i rygg för du tror väl inte magic tar en längd sida sida över 1609 på Nimbus?!

Fantastiskt att så många baissar Nimbus för att i nästa mening höja Magic till skyarna, som inte gjort ett skit sen elitloppet ifjol?!

Ingen av dem har väl rosat marknaden direkt men nog har Nimbus fördel både på det han visat samt startspåret iaf. Med Volstead i dödens skulle det förvåna om Örjan får någon lucka iaf.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:29   #98

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Avvd 4 kallblod.

Verkar som att det krävs rätt många streck här, brukar kunna komma undan med 2-3 stycken men

Efter att ha kollat hästar, kuskar och tränare så gott jag kan så blir det dom här (tills vidare alltså):
Måste väl ha med 12 Tangen Haap. Men litar inte riktigt på Björn Karlssons talanger som kusk. Dessutom kan jag inte förlåta att han slaktade Nordgubben och inte lät honom gå och skrota ett par år åtminstone, efter avslutad karriär. Nordgubben var min favorit, så otroligt tapper jämt!

Sedan 11 Björs Viking. Örjan! samt vunnit 12 av sina 28 starter, 43%-ig! Tränare Annelie Lagergren påpekar i Guiden att han inte gillar att resa så hon tycker det är bra att det är nära. Säger:"Det blir täta starter men det ska gå bra och det är möjligt att vi provar någon form av barfotabalans."

10 Art Nökkve. Eventuellt. Svårt att få grepp om denna häst tycker jag. Men möjligt att han är på hugget nu hos Håkan. Var ju duktig i Norge också förresten.

Vem sjutton var det mer då? Jo, 7 Skummis (vilket namn förresten!) körd av JOP i egen hög person, som har mycket gott att säga om skummisen. Tar från Guiden: "Han har gjort det otroligt bra. Han började med sex raka men även om segerraden är spräckt håller han fortsatt samma form. Han kan öppna så bra att spets är inom räckhåll" och så vidare.

Tänkte ha med två till men avstår tills vidare. 6 Eldodin var väldigt lockande med bra kusk och vunnit 9 av 21 starter = 43%! Men han har galopperat i 11 av dessa 21 starter! Vinna eller försvinna...

Den andra som var påtänkt var 3 Höstbo Stig/Tomas Pettersson. Har den fördelen att han tydligen bara galopperat EN gång! Finfin tid: rek 26,0 volt medel. Men jag vet inte... Det var något som gjorde mig tveksam men kommer inte ihåg???
Nordgubben blev väldigt folkilsk därför fick han lämna jordelivet.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:50   #99

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Undra om inte Topgear rundar hela gänget då Sugar Daddy och Spitcam Jubb kör under ljudvallen efter första 500 meter. Därpå kommer Veijo och lägger tryck utvändigt och då måste väl ändå Hans G komma rätt på det?Värst emot mot mitt motbud är ju liftaren Wollafur som kan dra i Hans G rygg.

Min vinnare 10.Topgear.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-21 klockan 09:57.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:12   #100

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Jag förstår inte hur du menar när du undrar hur Örjan gör?!

Han kan väl egentligen bara ta dödens eller krypa ner i rygg för du tror väl inte magic tar en längd sida sida över 1609 på Nimbus?!

Fantastiskt att så många baissar Nimbus för att i nästa mening höja Magic till skyarna, som inte gjort ett skit sen elitloppet ifjol?!

Ingen av dem har väl rosat marknaden direkt men nog har Nimbus fördel både på det han visat samt startspåret iaf. Med Volstead i dödens skulle det förvåna om Örjan får någon lucka iaf.
Nej, jag tror inte han tar en längd heller. Min poäng är att Örjan kanske inte ens är särskilt intresserad av det eller att det blir något tempo på loppet, eftersom han nog inte har något emot att Nimbus vinner.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:30   #101

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Ludde sa i en intervju på Jägers att han inte tänker lura spelarna med Mosaiquen. Skor på alltså. Ett jätteminus

P.s ingen ändring kommer att ske . Mosaique går EJ barfota på lördag och Ludde står fast vid detta !
Hur ska Mosaiquen gå?
På Ebbes så skriver dem såhär.
"8 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) ser allting bra ut med.Som han känns har han absolut toppform, men från det här läget får han det svårt. Jag är inte ute efter en Elitloppsbiljett. Jag är ute efter 400 000 kronor i första hand. Går barfota runt om och räknas alltid med chans när han startar, säger Ludde."
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:32   #102

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Nej, jag tror inte han tar en längd heller. Min poäng är att Örjan kanske inte ens är särskilt intresserad av det eller att det blir något tempo på loppet, eftersom han nog inte har något emot att Nimbus vinner.
Han vet ju att det spelar ingen roll hur mycket han kör för han kommer inte förbi Nimbus och Magic är väl knappast känd för att tugga ner sina motståndare i dödens så det kvittar om Örjan är intresserad eller inte då han oavsett vilket inte har en häst för att göra något annat än att ta rygg.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:48   #103

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

På skrällfronten:

Avd 4:

Nr 1 Hallsta Vinnex (0,41%) har massor med fart. När den står på benen och har fritt brukar hästen vara överlägsen motståndet.

Avd 5:

Nr 10 Cavat On Track (3%) övertygar och känns klart konkurrensduglig i loppet.

Avd 2:

Nr 2 Usain Swing (3%) är en stark spurtare som fått bricka 2. Stor chans befinna sig i slagläge in mot upploppet. Detsamma gäller för 3 Premier Kronos(3%).

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 11:02   #104

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39618
Standard

Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 11:11   #105

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.
Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor
och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.
Nimbus tex är tveksam men går ju att ha med utan att spika.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 11:13.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td