|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 |
|
Banned
|
Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....
Kan inte låta bli att imponeras av Mosaiquen. Knäcker väl egentligen både Magic Tonight och BBS Sugarlight från dödens i fjol - utan att få vinna. Alltid nån som profiterar på tempot. Har blivit desperat.....funderar allvarligt på om man borde "spika Tillman i sista"? Hade missat att Queer Fish faktiskt vann några lopp, efter misslyckande på V75.... Synd om en sån häst som Fast Agnes. Först Håkan E, nu Troels A....imorrn skulle det väl vara läge att gasa från start och sitta i spets efter 300 meter. Nä, istället får vi se lallaren söka sig ner i fjärde, femte invändigt. Synd på så rara ärter. Är inte säker på att 6 Mimi of Djupmyra är helt ofarlig. Tobbe sänder från start, får rygg ledaren? Har vunnit därifrån. Tellmeastory är en rejäl kuse. Men har faktiskt bara en enda vinst senaste 12 månaderna. Och det var förra starten. Faloria Boko vann ett par lopp som 3-åring, 14-tider full distans. Är väl helt ok märr, Ready Cash som pappa. Gick under 1.10 sista 500 senast, första starten för i år. Förmodligen bättre nu. Tyvärr handikappad med Djuse i sulkyn. Varför spikar man inte bara Uffe i kallblodsloppet? Gillar 11 Make It Quick. Jävligt bra trea bakom Bartender in och Roses Glory för tre starter sedan. Men det är klart, ingen Goop i sulkyn ....och redan klar för final.... |
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål... |
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
P.s ingen ändring kommer att ske . Mosaique går EJ barfota på lördag och Ludde står fast vid detta ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3) Senast redigerad av spalato den 2016-05-21 klockan 01:04. |
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Sticker ut hakan och totalsågar Nimbus C.D! Jag tackar alla "tipsters" som höjer honom.. Vad har han visat?? Visst, stor fördel av sin startsnabbhet och 1640m men jag tror han blir uppäten. Försöker få upp värdet lite med 5-6 hästar i avslutningen.
Bästa (spelvärda) spiken är Augusta med Örjan. Tror han sitter i ledningen efter 500m. Spikval nr 2 står mellan M.T King of cash och Jeppas Maxi. Bankar in när jag bestämt mig för vem som tar täten i resp. lopp. Dagens rensare får bli Spitcam Jubb i ett för mig öppet lopp. Sos? |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Han kan väl egentligen bara ta dödens eller krypa ner i rygg för du tror väl inte magic tar en längd sida sida över 1609 på Nimbus?! Fantastiskt att så många baissar Nimbus för att i nästa mening höja Magic till skyarna, som inte gjort ett skit sen elitloppet ifjol?! Ingen av dem har väl rosat marknaden direkt men nog har Nimbus fördel både på det han visat samt startspåret iaf. Med Volstead i dödens skulle det förvåna om Örjan får någon lucka iaf. |
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Undra om inte Topgear rundar hela gänget då Sugar Daddy och Spitcam Jubb kör under ljudvallen efter första 500 meter. Därpå kommer Veijo och lägger tryck utvändigt och då måste väl ändå Hans G komma rätt på det?Värst emot mot mitt motbud är ju liftaren Wollafur som kan dra i Hans G rygg.
Min vinnare 10.Topgear.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-21 klockan 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Citat:
På Ebbes så skriver dem såhär. "8 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) ser allting bra ut med.Som han känns har han absolut toppform, men från det här läget får han det svårt. Jag är inte ute efter en Elitloppsbiljett. Jag är ute efter 400 000 kronor i första hand. Går barfota runt om och räknas alltid med chans när han startar, säger Ludde." |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Han vet ju att det spelar ingen roll hur mycket han kör för han kommer inte förbi Nimbus och Magic är väl knappast känd för att tugga ner sina motståndare i dödens så det kvittar om Örjan är intresserad eller inte då han oavsett vilket inte har en häst för att göra något annat än att ta rygg.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
På skrällfronten:
Avd 4: Nr 1 Hallsta Vinnex (0,41%) har massor med fart. När den står på benen och har fritt brukar hästen vara överlägsen motståndet. Avd 5: Nr 10 Cavat On Track (3%) övertygar och känns klart konkurrensduglig i loppet. Avd 2: Nr 2 Usain Swing (3%) är en stark spurtare som fått bricka 2. Stor chans befinna sig i slagläge in mot upploppet. Detsamma gäller för 3 Premier Kronos(3%).
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps. Nimbus tex är tveksam men går ju att ha med utan att spika. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 11:13. |
||
|
|
|
|
|
|