Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-04, 19:22   #226

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Han kör rätt uppenbart mot Erik och de som kommer bakifrån längre ut i banan (Magnus). Tittar sig om flertalet gånger åt båda håll i utgången av sista kurvan för att maximera sina chanser att inte bli avslagen från någon av hållen. Håller i och kör undan i det läget han anser är det bästa. Jag har aldrig kört häst. Men jag har sett tillräckligt många travlopp för att inse att den manövern och timingen inte är busenkel. Dåliga kuskar klarar bara att köra sin häst. Bättre kuskar fixar att hålla koll på sånt här samtidigt som man kör sin häst. Riktigt bra kuskar gör det med utmärkt timing. Ni kan inte hålla alla till samma standard som toppkuskarna och sen säga att de är genomusla när de inte fixar det på samma nivå.

Slut på lektionen och tack för idag! Nu ska jag fira sjuan lite och inte vara det minsta bitter på att inte Djuse vann och vinsten blev fem-sex gånger större. För jag såg ju hans namn i programmet och insåg att det inte kommer bli någon elitstyrning. Som vilken tänkande människa som helst.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 19:28   #227
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Sharps skulle starta en sida där alla kunde få vräka ur sig sin ilska på kuskar och allt vad det klagas på.
Kanske ett sätt att bli av med all smörja som skrivs här i travtråden.
Skulle vara skönt och slippa läsa allt trams.
Hoppas på bättring.
Det är faktiskt så att antalet inlägg med "kuskhat" överstiger inläggen med genuina TRAVTIPS - tyvärr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+10), protoss (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 19:43   #228
SO

SOs avatar

Standard

sejoh

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1278
Standard

--------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Goop finta bort alla igen herregud

Det är tydligen skillnad vem som fintar, hehe
Gammal 2016-06-04, 20:07   #229

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Härligt Sjunne. Du är dagens man, ( kanske tillsammans med Björn ), Du fintade packet upp på läktaren. grattis
Veijo har alltid tränat SO
Gammal 2016-06-04, 20:35   #230
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Veijo har alltid tränat SO
Jo, men är själva styrningen som var så magnifik!!

Läste just att det blev nationella hyllningar av Sjunnes framgångar idag

Citat från ATG-nyheter

V75: Inhopparen blev huvudperson

Han skulle inte ens ha kört lopp under lördagen.
Men efter att ha ringts in som inhoppare blev Jörgen Sjunnesson dagens kusk på Mantorp.
Gammal 2016-06-04, 23:44   #231

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Tydligen bara jag som ser travet på teve så jag kan berätta vad Björn sa efter sista löpet.

Hästen tog tag i grejerna redan 1100 kvar (jag tyckte han skentrava). Fick inte fäste bak och slog i vagnen.

Ja tanke på det blir det svårt att defilera hem loppet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 01:03   #232

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1756
Standard

Citat:
Jo, men är själva styrningen som var så magnifik!!

Läste just att det blev nationella hyllningar av Sjunnes framgångar idag

Citat från ATG-nyheter

V75: Inhopparen blev huvudperson

Han skulle inte ens ha kört lopp under lördagen.
Men efter att ha ringts in som inhoppare blev Jörgen Sjunnesson dagens kusk på Mantorp.
Kanske lite överdrivet, som vanligt om en liten mindre kusk vinner på V7. För mig är Veijo Sveriges bästa tränare. Han är och kommer förbli bäst i många år framöver. Fattar absolut inte varför han inte har fler hästar i sitt stall.

Första loppet med spets och släpp sedan lucka, okej? Kanske bra att vända upp hästen och ta sig till spets och sedan ta beslutet att släppa, dock är väl hästen som ska hyllas mest som faktiskt orkar spurta förbi.

Andra loppet sitter han på en överlägsen häst med spår innanför värsta konkurrenten som som inte startat på vad, åtta månader?

Visst, absolut bra kört. Men att hylla sönder är enligt mig helt jävla bisarrt. Jörgen är annars fullkomligt värdelös på att köra häst, med en beslutsförmåga som en sparv hög på amfetamin.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 08:30   #233

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Han körde mot Erik. Se om loppet, håller i så gott det går och är bara lite för orutinerad för att tajma det tillräckligt bra för att vinna. Synd tyckte jag, hade blivit en fin sexsiffrig sjua då. Men man kan inte såga och gnälla för det, kusknamnet står ju direkt man slår upp programmet.
Vadå håller så gott det går, tajmade det fel? Det där är ju bara bortförklaringar för att han körde uruselt i sista kurvan! Djuuse ska ha en väldigt överlägsen häst som tävlar igen för att jag ska betala för honom igen såklart för det där var så risigt kört. Tråkigt för ägarna och som du säger de som missade 7:an pga det där.[/QUOTE]

Djuse får såklart toppbetyg för sin styrning. Den som påstår annat kan inget om trav. Han håller inne Erik så länge det går men är till slut tvungen att köra då Magnus J kommer med sådan fart över mål. För att då hålla inne Erik skulle Djuse vara tvungen att ta upp ytterligare dvs minska på sin hästs fart tå innerspårets är stum, och då skulle Jakobssons i tredje snart fått grepp. Att få sin häst att i det läget att tända om för Djuse skulle vara oerhört svårt. Nej, Djuse gjorde vad han kunde och blir naturligtvis bättre och bättre och tillhör absoluta toppskiktet inom 10 år.
SO (+7)
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 08:35   #234

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Kanske lite överdrivet, som vanligt om en liten mindre kusk vinner på V7. För mig är Veijo Sveriges bästa tränare. Han är och kommer förbli bäst i många år framöver. Fattar absolut inte varför han inte har fler hästar i sitt stall.

Första loppet med spets och släpp sedan lucka, okej? Kanske bra att vända upp hästen och ta sig till spets och sedan ta beslutet att släppa, dock är väl hästen som ska hyllas mest som faktiskt orkar spurta förbi.

Andra loppet sitter han på en överlägsen häst med spår innanför värsta konkurrenten som som inte startat på vad, åtta månader?

Visst, absolut bra kört. Men att hylla sönder är enligt mig helt jävla bisarrt. Jörgen är annars fullkomligt värdelös på att köra häst, med en beslutsförmåga som en sparv hög på amfetamin.
Jörgen är Sveriges kanske mest underskattade kusk. De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana. Kan man trav inser man att Jörgen är en toppkusk av rang och även mycket populär bland amatörer då han tänker på hästens bästa och inte på lirarna vilket är helt rätt! Han är som Örjan, med skillnaden att han får köra MYCKET sämre hästar!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 09:37   #235
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Jörgen är Sveriges kanske mest underskattade kusk. De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana. Kan man trav inser man att Jörgen är en toppkusk av rang och även mycket populär bland amatörer då han tänker på hästens bästa och inte på lirarna vilket är helt rätt! Han är som Örjan, med skillnaden att han får köra MYCKET sämre hästar!
Det där var in i helsicke bra skrivet. Visst har du rätt. Jag tycker det är synd att "man" inte utnyttjar Jörgen mera nuförtiden. Credit till Veijo!! Minns för många år sedan när Bergh åkte ner till Valla, flera gånger anlitade han Jörgen med mycket goda resultat.

Citat: De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana

Huvudet på spiken. Finns massor av dåliga spelare på Sharps. Deras kuskhat gör att dom sällan har chans att nå framgångar i spelandet. Som Örjan sa en gång, det är hårfin skillnad mellan dom 15-20 bästa kuskarna i Sverige. Örjan och även Björn och Erik gör ibland missbedömning, den sistnämnde är suverän på att påpeka detta. Men självklart måste alla få göra missbedömningar, dom har ibland en tiondels sekund på sig att fatta ett beslut det ibland rena slumpen att det råkade bli rätt. Dom som på sharps mest ägnar sig åt att ta ut sitt misslyckade spel på kusken är körda. Lyckligtvis så genomskådas dom ganska ofta och jag säger som jag sagt många gånger. Minst 80-90% av "sågningarna" på Sharps är riktiga stolpskott eftersom dom inte vet bakgrunden till händelsen. Finns förklaringar som kanske bara kusken känner till.
Knutman (+10), bokis29 (+5), Altoc (+5)
Gammal 2016-06-05, 09:54   #236

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2727
Standard

Igår satte jag sjuan, kul!
Men är det någon som kan ta fram vad den gett om Faloria vunnit istället? Dränkandes lite synd!
Här är systemet om någon är nyfiken
http://app.jokersystemet.se/pdf/Namnlöst_waqk3Z5NwP.pdf
Gammal 2016-06-05, 10:00   #237

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Men är det någon som kan ta fram vad den gett om Faloria vunnit istället? Dränkandes lite synd!
Beräknad utdelning enligt Jokersystemet för 7 rätt är isf 157042:- med Faloria Boko som vinnare...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 10:18   #238
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Jättegrattis, fin slant på sådan rad. Gräm dig inte över Faloria, du kanske hade tur i andra lopp så att allt jämnar ut sig.
Gammal 2016-06-05, 10:43   #239

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag tillhör dem som gärna är lite kritisk mot kuskar som inte levererar. Ingen är gladare än jag när små kuskar vinner och får visa vad de kan, men när jag spelar måste jag tänka lite. Jörgen Sjunnesson körde igår Lopp 108-112 för året på svensk mark. När startlistorna kom ståtade han med segerprocenten 4, och runt 6000kr inkört per start. För trogna supporters som alltid spelar honom hans få vinster gett runt hälften av det satsade tillbaka.

När startlistorna kom hade han under året kört 10 hästar spelade till mindre än 5ggr pengarna, utan att vinna med någon av dem. I torsdags vann han med Temptation på Åby, och så blev den en favoritseger till igår.

Totalt sett är det ganska svaga siffror. För att vara V75-kusk med tre uppsittningar definitivt bland de sämre. Nu är ju inte kusken en så väldigt stor del av hästarnas insats totalt sett, så man skall inte vikta kusken så hårt när man rankar. Men jag håller mycket hellre en kusk med bättre siffror i handen, än en med sämre siffror.
Gammal 2016-06-05, 10:53   #240

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Jättegrattis, fin slant på sådan rad. Gräm dig inte över Faloria, du kanske hade tur i andra lopp så att allt jämnar ut sig.
Närå, bara på't igen. Tack
Svara

td