Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-18, 13:09   #76

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Jag har lagt in mitt system ovan, där man inte behöver redovisa hur man kommit
fram till det o s v. Jag tror mkt på det trots att det bara kostar 12 kr.
Kommer att försöka trotsa gudarna - otursgudarna, vilka det nu är - och göra flera system.
Undrar om jag kan ha blivit förbannad av någon häxa? Så att jag aldrig kan vinna något
som helst spel? (Råkar känna - (och ha blivit ovän med en del) - ett antal häxor.
Köp en reduceringstjänst, gärna PC-baserat (HPT) så är du garanterat
en vinnare. Själv kör jag webb-Joker och det är sådär men det är för
att jag är trött och inte orkar lära nytt.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-06-18 klockan 13:11. Anledning: Punktering
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 13:15   #77

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Min mening i ban-debatten lyder; Överlag finns det för många travovaler i Sverige som helhet samt för många tävlingar. Travet börjar bli än mer urvattnat och sändningarna alldeles för långa. Alla hästar tippas på alla banor. Ingen expert redovisar sina spel och att omsättningen sjunker är förstås ingen chock.

Det var bättre förr.
Som spelare är det inte så svårt att lösa. Bara att välja de tävlingar som är intressanta och sen använda lopparkivet till det man missar men behöver kolla. Jag har dragit ner kraftigt på hur mycket trav jag kollar och det känns mycket bättre . Att kolla på trav 7 dagar i veckan och allt som erbjuds i ATG live innebär att livet inte blir så mycket annat än hästar och spel och det är knappast en sund livsstil.

2-3 dagar i veckan räcker mer än väl för mig numera att kolla på trav.

Sen tävlas det väl inte mer idag. Skillnaden är att allt tack vare tekniken är tillgängligt för alla och sedan man uppgraderade b loppsdagarna till breddtrav är det ju numera stort fokus i ATG live och alla möjliga spelformer till och med när de allra sämsta skräphästarna är ute och tävlar. Ska travet utvecklas som sport måste det satsas mer igen på de större banorna där människorna och kapitalet finns och man måste inse att det är en enorm skillnad på hästkvaliten på Jägersro och Solvalla jämfört med på Dannero, Åmål och Skellefteå. Dessa småbanor bör köra tävlingar anpassat till hästmaterialet där och då är det breddtrav och inte V75 eller V86 vi vill se på småbanorna på orten men betydligt mer V75 och V86 dagar på Jägersro och Solvalla .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 13:39   #78

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Som spelare är det inte så svårt att lösa. Bara att välja de tävlingar som är intressanta och sen använda lopparkivet till det man missar men behöver kolla. Jag har dragit ner kraftigt på hur mycket trav jag kollar och det känns mycket bättre . Att kolla på trav 7 dagar i veckan och allt som erbjuds i ATG live innebär att livet inte blir så mycket annat än hästar och spel och det är knappast en sund livsstil.

2-3 dagar i veckan räcker mer än väl för mig numera att kolla på trav.

Sen tävlas det väl inte mer idag. Skillnaden är att allt tack vare tekniken är tillgängligt för alla och sedan man uppgraderade b loppsdagarna till breddtrav är det ju numera stort fokus i ATG live och alla möjliga spelformer till och med när de allra sämsta skräphästarna är ute och tävlar. Ska travet utvecklas som sport måste det satsas mer igen på de större banorna där människorna och kapitalet finns och man måste inse att det är en enorm skillnad på hästkvaliten på Jägersro och Solvalla jämfört med på Dannero, Åmål och Skellefteå. Dessa småbanor bör köra tävlingar anpassat till hästmaterialet där och då är det breddtrav och inte V75 eller V86 vi vill se på småbanorna på orten men betydligt mer V75 och V86 dagar på Jägersro och Solvalla .
Idag innan Boden erbjuds i ATG live breddtrav från Halmstad, lunchtrav från Lindesberg, norska V75 från Forus och tävlingarna från Kouvola i Finland. Hur många olika spelformer det handlar om orkar jag inte räkna på, men trots att V75 körs sent i kväll råder det sannerligen ingen brist på spelmöjligheter fram till dess. Vem orkar sitta och kolla på allt detta från kl 11 fram till midnatt?
Gammal 2016-06-18, 13:49   #79

Standard

Björn Karlsson skrev precis på Twitter att det är riktigt skitväder i Boden och att det kommer bli svårt med barfotakörning i kväll. Han postade även en bild och när man ser den är man glad att befinna sig i Skåne ��
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
Gammal 2016-06-18, 14:09   #80

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Björn Karlsson skrev precis på Twitter att det är riktigt skitväder i Boden och att det kommer bli svårt med barfotakörning i kväll. Han postade även en bild och när man ser den är man glad att befinna sig i Skåne ��
Han twittrar också att hans häst tävlat sju gånger på skitig bana och vunnit sex av dem. Jag hoppas att det blir andra torsken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:10   #81

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe
Skulle gärna lägga in mitt spel,men jag är en dataidiot,så jag fattar inte hur man gör
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:11   #82

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Varför skulle de inte gå o köra barfota för att de regnar? det snöar väl inte hoppas jag?
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:12   #83

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Kanonväder i Boden nu. Visserligen mulet till och från men väldigt varmt ute. Det har torkat upp rätt bra efter regnet igår. Finns dock risk för att det börjar regna igen ikväll.

Björn Karlsson borde hålla sig nykter när det är V75.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:14   #84

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kanonväder i Boden nu. Visserligen mulet till och från men väldigt varmt ute. Det har torkat upp rätt bra efter regnet igår. Finns dock risk för att det börjar regna igen ikväll.

Björn Karlsson borde hålla sig nykter när det är V75.
Enligt prognoserna så kommer regnet till kvällen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:19   #85

Manprinsens avatar

Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Enligt prognoserna så kommer regnet till kvällen.
Finns risk för det men jag tar hellre det varma och sköna väder som vi har idag även om det blir lite regn än som ifjol när det visserligen var soligt och klart men svinkallt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:20   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Varför skulle de inte gå o köra barfota för att de regnar? det snöar väl inte hoppas jag?
Jag är ingen expert men banorna som förr blev som en leråker vid regn blir väl idag ofta stenhårda istället och barfotakörning på stenhårda banor klarar inte alla hästar. Prova själv med en joggingtur barfota på en asfaltväg. Jag kollade tyvärr inte hur banan var där i går kväll men borde inte ha varit perfekt.
Gammal 2016-06-18, 14:22   #87

Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Mvh Uffe

"Köp en reduceringstjänst, gärna PC-baserat (HPT)" ?????

Har absolut ingen aning om detta! Vad är en reduceringstjänst? Nej, snälla bry dig inte om att förklara för tänker inte köpa den. Ordet "köpa" är som ett rött skynke för mig. Jag vill vinna på travet men det får inte kosta, det är faktiskt min slogan. Och Snåljåp borde vara mitt nick!

Good Luck!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:44   #88

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
"Köp en reduceringstjänst, gärna PC-baserat (HPT)" ?????

Har absolut ingen aning om detta! Vad är en reduceringstjänst? Nej, snälla bry dig inte om att förklara för tänker inte köpa den. Ordet "köpa" är som ett rött skynke för mig. Jag vill vinna på travet men det får inte kosta, det är faktiskt min slogan. Och Snåljåp borde vara mitt nick!

Good Luck!
Ifall du är en snåljåp och vill vinna på trav så är en investering i ett reduceringsprogram bland det bästa du kan göra.
Möjligt att det även finns gratisvarianter men jag kör själv med Jokersystemet och har gjort så i säkert 20 år.
Du får med fler hästar för samma(eller mindre) peng, du kan sortera bort de rader som inte är spelvärda mm mm.
Såklart krävs det ju även en "tidsinvestering" för att lära sig programmet och dess funktioner men de är ganska lätta att förstå sig på och så finns det ju manualer också.
Copéma är en annan variant, finns olika för både trav, stryktips och bomben och licensen kostar endast en hundring per år har jag för mig. Jag använder mig av Copéma när jag kör stryktips.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 14:50   #89

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15851
Standard

Jag vill upplysa om att det finns trådar för att diskutera banor såväl som reduceringsprogram.....

Håll er till ämnet.... det blir bara långtråkigt när man vill läsa om dagens tävlingar.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 15:09   #90

Sharp$: 405
Standard

Till elwiz

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
Jag vill upplysa om att det finns trådar för att diskutera banor såväl som reduceringsprogram.....

Håll er till ämnet.... det blir bara långtråkigt när man vill läsa om dagens tävlingar.
Kan du vara snäll och tala om vad dessa trådar heter? Har letat men blir bara förvirrad. Tycker man måste få fråga och svara en annan medlem i saker som rör travsport och travspel.

PS/ Kan väl ändå inte ha tagit så mycket tid att läsa dessa för dig otrevliga inlägg som jag har producerat?/DS
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td