Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-09, 23:21   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Som väntat är Hoting klar etta i denna liga. Vars Jägersro ligger vill jag av hänsyn till andra inte uppge. Och tänka sig att grin-Olle ville i fjol att man skulle tävla om kaffeburkar i Hoting. Det är så man spyr...

Svensk travsport genomförde under förra året en publikundersökning där 9000 besökare ställde upp och bland annat svarade på hur de upplevde sitt besök och "hur sannolikt är det att du skulle rekommendera en nära vän att besöka just den här travbanan?". Den sista frågan har översatts till värden mellan minus 100 och plus 100 och där ligger Hoting allra bäst till med ett värde på 93, följt av Årjäng som fick 83.

– Det är bara att konstatera att ett besök på en liten mysig sommarbana är det som den svenska travbanebesökaren uppskattar allra mest. Trots att loppen, maten, spelinformationen och bekvämligheten kanske objektivt håller högre kvalitet på en större bana, är det ändå de minsta banorna publiken helst besöker om de får välja, säger en de som jobbat med undersökningen, Per Wetterholm, till Svensk Travsport.

Hoting, som bara har tre tävlingsdagar per år, erbjuder alltså god service, bra miljö, spänningsvärde och bra matutbud, enligt de som tillfrågats. Undersökningen visar generellt att den mest positiva upplevelsen kommer under sommarhalvåret och det är också därför de små sommarbaserade banorna ligger högt på listan, skriver travnet.se.

Undersökningen visar också att banorna som ligger i storstäderna får sämst betyg. Varför det är så har dock inget självklart svar.

– Det är en komplex fråga att svara på varför det är så och vi har alla säkert egna funderingar. Besökarnas inskickade fritextsvar tar upp en mängd orsaker. En är Xpress-tävlandet, men det verkar inte vara det avgörande – storbanorna får låga värden på allt utom på loppkvalitet och informationsteknik. Allra lägst är storbanebetygen för matställenas priser, service och utbud, säger Per Wetterholm på travnet.se.

Mat och dryck är viktiga ingredienser, men entusiasmen och personalens inställning är ändå det som smäller högst, och där är tydligen Hotingtravet bra på att dra med sig publiken.

– Det där med smittande entusiasm är nog lika viktigt på de större banorna. En glad arrangör får en glad publik. I övrigt ser vi tydliga kopplingar mellan kundnöjdheten och hur duktig banan är på att servera mat och dryck på ett bra vis. Och så de där vanliga detaljerna som inte får missas – välstädat på toaletten och bra ljudkvalitet. Men ska jag välja en enda faktor så är det bemötandet du får av personalen som påverkar betyget mest, säger Per Wetterholm till Svensk Travsport.



Så här blev resultatet:

1) Hoting, Ångermanland/Jämtland

2) Årjäng, västra Värmland

3) Karlshamn, Blekinge

4) Oviken, Jämtland

5) Lycksele, Västerbotten

6) Lindesberg, Västmanland, Örebro

7) Åmål, Dalsland

8) Dannero, Ångermanland

9) Bollnäs, Hälsingland

10) Kalmar, Smålandskusten

11) Rättvik, Dalarna

12) Halmstad, Halland

13) Arvika, Värmland

14) Axevalla, Västra Götaland

15) Visby, Gotland
Oavsett vad olle tycker, så är det helt underbart med Hoting och många andra sommartravbanor...helt underbart och man blir inte helt utan orsak rörd...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 23:34   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Du har många kvalitéer olle, så det är inget fel att erkänna att man har lite fel och brister ibland...ta kontakt med mig, så ska du få följa med till Ly o Hoting nästa år...inträde, logi o förtäring står jag fö[email protected] är adressen om du är intresserad...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-09, 23:52   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

givetvis resor också, biljetter med malmö aviation till umeå är inte svindyra, men dom får du betala själv
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 00:35   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bli inte rädd, olle...så här är vi norrlänningar och du kommer garanterat att bli vänligt bemött och få en upplevelse för livet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 07:40   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 185
Sharp$: 57185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Du har många kvalitéer olle, så det är inget fel att erkänna att man har lite fel och brister ibland...ta kontakt med mig, så ska du få följa med till Ly o Hoting nästa år...inträde, logi o förtäring står jag fö[email protected] är adressen om du är intresserad...
Det lustiga är att det jag skrev här inte var något negativt om Hoting eller Norrland, men allt kan ju vändas till det. Vidhåller att man borde försökt ge loppen mer uppmärksamhet och spel genom att visa dom i ATG live.

Idag när det är söndag är det enda som erbjuds vad gäller trav i Sverige en breddomgång från Lindesberg. På tisdag kväll är det trav på Jägersro, Sundbyholm, Hoting och dessutom V65 galopp från Bro Park. Återigen inget Hoting i ATG live. Märkligt tävlingsupplägg måste man säga.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 08:50   #21
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Du har många kvalitéer olle, så det är inget fel att erkänna att man har lite fel och brister ibland...ta kontakt med mig, så ska du få följa med till Ly o Hoting nästa år...inträde, logi o förtäring står jag fö[email protected] är adressen om du är intresserad...
Jag har sommarstuga ett par mil från Hoting och har varit på plats sedan början av 1980 talet. Sommarens höjdpunkt utav tvekan. Synd bara att dom la ner fikat på övervåningen för där fick man våfflor med hjortronsylt och grädde.

Genom mina konakter på ATG fick jag häromåret uppdraget att guida en tjänsteman som ville uppleva Hotingtravet. Han hade bara varit på Solvalla tidigare. Han var riktigt imponerad av ALLT på Hotingtravet inte minst publiken. Folkfest med andra ord, vi satte V4;an så allt var frid och frjd. Jag ville inte ha nåt för "jobbet" men fick ändå en prenumeration på Guiden !!

Jag har haft hästar som vunnit där och då är det ändå roligare. Skulle man ha haft kaffeburkar som priser (!!) tror jag garanterat att det varit heldött där. Inga tävlingar alls. Sjukaste idé på länge.

Som spelare så måste man KUNNA Hotingbanan. Det är inte alls som övriga banor. Men när man väl lärt sig KNEPEN så rullar det på bra. Gårdagen var inget undantag, 2st V4;or och rejält VP spel på min nästagångare Pandora Diamant med alltid välkörande Angelica Holm i jollen.

Ska du dit på tisdag?

SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 09:13   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 185
Sharp$: 57185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag har sommarstuga ett par mil från Hoting och har varit på plats sedan början av 1980 talet. Sommarens höjdpunkt utav tvekan. Synd bara att dom la ner fikat på övervåningen för där fick man våfflor med hjortronsylt och grädde.

Genom mina konakter på ATG fick jag häromåret uppdraget att guida en tjänsteman som ville uppleva Hotingtravet. Han hade bara varit på Solvalla tidigare. Han var riktigt imponerad av ALLT på Hotingtravet inte minst publiken. Folkfest med andra ord, vi satte V4;an så allt var frid och frjd. Jag ville inte ha nåt för "jobbet" men fick ändå en prenumeration på Guiden !!

Jag har haft hästar som vunnit där och då är det ändå roligare. Skulle man ha haft kaffeburkar som priser (!!) tror jag garanterat att det varit heldött där. Inga tävlingar alls. Sjukaste idé på länge.

Som spelare så måste man KUNNA Hotingbanan. Det är inte alls som övriga banor. Men när man väl lärt sig KNEPEN så rullar det på bra. Gårdagen var inget undantag, 2st V4;or och rejält VP spel på min nästagångare Pandora Diamant med alltid välkörande Angelica Holm i jollen.

Ska du dit på tisdag?

SO
Vidhåller att kvalitén på hästarna som tävlar i Hoting är så fruktansvärt usel att kaffeburkar egenrligen varit rimliga priser. Generellt är det sämre lopp än de flesta rena breddomgångar som körs runt om i landet. Ser att det även till deras huvuddag med tv sändning nästa fredag är lika usla lopp. Att det sen är en fantastiskt fin och välskött bana kan man bara hålla med om.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 10:30   #23
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vidhåller att kvalitén på hästarna som tävlar i Hoting är så fruktansvärt usel att kaffeburkar egenrligen varit rimliga priser. Generellt är det sämre lopp än de flesta rena breddomgångar som körs runt om i landet. Ser att det även till deras huvuddag med tv sändning nästa fredag är lika usla lopp. Att det sen är en fantastiskt fin och välskött bana kan man bara hålla med om.
Hehe, kvaliteten på hästarna? Jag är spelare och jag kan GIVETVIS analysera loppen och föredrar att loppen inte innehåller några megastjärnor. Jag är inte i behov av alla tusen informationer utan kan ändå komponera system. Det där om kvalitet på hästarna har aldrig stört mig på något sätt.

Det finns 20-25 bygdetravbanor i sverige, Bl.a. i närheten hör JUNSELE. Inte ens där är det kaffeburklar i pris, visserligen blygsamma prispengar och det går att spela 5 kr spel

Hoppas du äntligen har förstått att de finns INTE V75-klass på alla hästarna som täcker 60 omgångar per år. Inte ens om man sänker till 30 omgångar kan jag lova dig. Hoppas du någon gång i framtiden kan redovisa hur du vill att sverige ska lägga upp travandet. Vågar du?

Att ha sådan snedvriden syn som dig är tragiskt och travet skulle falla ihop om det inte finns någon bredd. Det är bredden som gör ju att det finns toppar. Jämför fotboll, tror du fotbollen skulle existera på samma sätt som nu om man skalar bort div 4 och neråt ? Knappast.

Vi Syns på Hoting nästa år va?

SIO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 10:37   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag har sommarstuga ett par mil från Hoting och har varit på plats sedan början av 1980 talet. Sommarens höjdpunkt utav tvekan. Synd bara att dom la ner fikat på övervåningen för där fick man våfflor med hjortronsylt och grädde.

Genom mina konakter på ATG fick jag häromåret uppdraget att guida en tjänsteman som ville uppleva Hotingtravet. Han hade bara varit på Solvalla tidigare. Han var riktigt imponerad av ALLT på Hotingtravet inte minst publiken. Folkfest med andra ord, vi satte V4;an så allt var frid och frjd. Jag ville inte ha nåt för "jobbet" men fick ändå en prenumeration på Guiden !!

Jag har haft hästar som vunnit där och då är det ändå roligare. Skulle man ha haft kaffeburkar som priser (!!) tror jag garanterat att det varit heldött där. Inga tävlingar alls. Sjukaste idé på länge.

Som spelare så måste man KUNNA Hotingbanan. Det är inte alls som övriga banor. Men när man väl lärt sig KNEPEN så rullar det på bra. Gårdagen var inget undantag, 2st V4;or och rejält VP spel på min nästagångare Pandora Diamant med alltid välkörande Angelica Holm i jollen.

Ska du dit på tisdag?

SO
Inte omöjligt, faktum är att jag aldrig varit i hoting på trav, man skäms lite är ju ändå bara 24mil från umeå. Förklaringen är nog att jag jobbar på lyckseletravet och åker 4-5 ggr till ly den veckan och sen börjar man inte fara till hoting också.
Vädret ser ut att kunna bli skapligt på tisdag, så ska kolla med polaren om han är intresserad.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 10:46   #25
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Att ha sådan snedvriden syn som dig är tragiskt och travet skulle falla ihop om det inte finns någon bredd. Det är bredden som gör ju att det finns toppar. Jämför fotboll, tror du fotbollen skulle existera på samma sätt som nu om man skalar bort div 4 och neråt ? Knappast.
Ibland är jag lite tveksam vad gäller läsförståelsen å Sharps.

Olle vill ju ha det som inom fotbollen. Allsvenskan, Superettan, div 1, div 2 osv osv
ner till div 8 och efter det korpen. Precis som Olle påtalar så skiljer det lite i ersättning
och annat mellan allsvenskan och div 8. Inom fotbollen. Travet gör tvärtom.
Sen om Olle har rätt eller fel är en helt annan fråga. Det kan ju vara rätt att
lägga fokus på div 8?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 10:47   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Då var det snabbt bestämt, polaren tyckte att det passade perfekt. Har du möjlighet till en kort"guidning" på banan runt 17.30, SO?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 11:29   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 523
Sharp$: 7947
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vidhåller att kvalitén på hästarna som tävlar i Hoting är så fruktansvärt usel att kaffeburkar egenrligen varit rimliga priser. Generellt är det sämre lopp än de flesta rena breddomgångar som körs runt om i landet. Ser att det även till deras huvuddag med tv sändning nästa fredag är lika usla lopp. Att det sen är en fantastiskt fin och välskött bana kan man bara hålla med om.
Mer än ett dygn kvar till dess att startlistorna är klara till Hoting fredag. Men Olle han har sin åsikt klar, förmodligen redan för 10 år sedan.
Var väl ungefär så länge sedan han la upp sina standardtexter i datorn som han sedan klistrar in här på Sharps. Standardtexter där alla Jägersrohästar är megastjärnor och allt annat är uselt.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 12:19   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Finns det någon annan galning från umeå här som vill följa med på tisdag till hoting, så går det bra. Avresa 15.00 från umeå och hemma vid midnatt. 2 platser finns lediga i bilen.
Ta chansen o få en riktig travupplevelse.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 12:51   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 185
Sharp$: 57185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Hehe, kvaliteten på hästarna? Jag är spelare och jag kan GIVETVIS analysera loppen och föredrar att loppen inte innehåller några megastjärnor. Jag är inte i behov av alla tusen informationer utan kan ändå komponera system. Det där om kvalitet på hästarna har aldrig stört mig på något sätt.

Det finns 20-25 bygdetravbanor i sverige, Bl.a. i närheten hör JUNSELE. Inte ens där är det kaffeburklar i pris, visserligen blygsamma prispengar och det går att spela 5 kr spel

Hoppas du äntligen har förstått att de finns INTE V75-klass på alla hästarna som täcker 60 omgångar per år. Inte ens om man sänker till 30 omgångar kan jag lova dig. Hoppas du någon gång i framtiden kan redovisa hur du vill att sverige ska lägga upp travandet. Vågar du?

Att ha sådan snedvriden syn som dig är tragiskt och travet skulle falla ihop om det inte finns någon bredd. Det är bredden som gör ju att det finns toppar. Jämför fotboll, tror du fotbollen skulle existera på samma sätt som nu om man skalar bort div 4 och neråt ? Knappast.

Vi Syns på Hoting nästa år va?

SIO
Jag har redovisat det massor av gånger här. Förutsatt att hästantalet fortsätter minska, intäkterna (spelet) inte kommer vända uppåt och antalet aktiva fortsätter neråt men man samtidigt vägrar stänga ner travbanor från styrelsen i svensk travsport så är det nog följande som blir enda lösningen

- Nedgradera banor som Solänget, Skellefteå, Dannero, Hagmyren, Årjäng, Åmål, Vaggeryd och Visby till samma typ av banor som Hoting och Karlshamn. Dvs banor med minimala bidrag och där det mesta arbetet sker på ideell basis. Koncentrera tävlandet till en vecka på sommaren på samma sätt som i t ex Hoting.

- Uppgradera storbanorna innan det är för sent. Lägg ner V86 xpress och kör alltid dagens huvudtävlingar på Jägersro på tisdagar, Solvalla på onsdagar, Åby på torsdagar och Bergsåker på fredagar. Omfördela alla prispengar från nedgraderingen ovan till storbanorna. Storbanorna med alla bra hästar, tränare och storsatsande kapitalstarka hästägare är navet i svensk travsport och utan dom kommer travet att bli rena korpsporten.

- Större spridning vad gäller prispengarna. Storbanorna ska tävla om överlägset mest pengar. Det måste vara en mycket tydligare skillnad mellan bredd och elit. Mer större tävlingar på storbanorna och mindre på orten. Låt landsortsbanorna anordna tävlingar anpassade till det lokala materialet. Det kan inte vara vettigt att stortränarna ständigt ska bege sig ut på orten och lägga beslag på prispengarna där. Med större skillnad mellan prispengar stannar dom hemma.


Det ska finnas bredd precis som i fotbollen. Men fotbollen i lägre divisioner bedrivs till största delen ideellt. Inom travet kör man ju till och med travets elitserie på banor som Solänget och Dannero trots att hästarna som tränas där bara duger i breddlopp och bygdetravslopp typ. Det är verkligen stor skillnad mellan fotbollen och travet i det avseendet vilket är förödande troligen på sikt.

Sen kan man ju drömma om att intäkterna vänder för travsporten och att man då som många här tycker inte ska göra någonting. Dom som skriver det har dock knappast läst några årsredovisningar eller annan statistik kring travet.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 13:11   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

...mm...din metod skulle nog ganska snabbt göra slut på travet...möjligt att nuvarande gör att det bara går lite saktare...men vad göra???...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td