|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Visby
Veckans stora begivenhet utspelar sig på Visby och det ser ut att finnas goda möjligheter till rejäl utdelning. Omgångens för närvarande två största favoriter är definitivt i fara; Yellow Polka och Noomi Skift. Så det är bara att läsa på så ögonen blöder.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tycker det är svårt att hitta vettiga spikar. Vilka kör ni på?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
yellow p från spår ett med voltkungen Erik, spets och slut, måste hitta två spikar till..
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
själv kommer jag chans spika DIABLE D'INVERNE
annars är det svårt hitta spikar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Åtta ovissa lopp på Visbybanan och ser verkligen ut att bli välbetalt då ingen av de största favoriterna känns klara. Kan egentligen inte sätta fingret på varför men magkänslan säger att det kan vara dags för 14 Angle of Attack (3%) från springspår på tillägg som jag kommer chnasspika mot en av omgångens största.
Draget i DD-2 blir 1 Charrua Forlan (6%) som var före favoriten Quid Pro Quo i mål senast. Enda favoriten jag kommer att lita på denna omgång är 4 Zo Zo Hoss i avd 7 trots att 15 Ni Talar Bra Latin är en billig helgardering. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
motbud till zo zo är donell trans r , riktigt bra i 2 starter, sen är spåret som det är |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
I TT:s podcast är dom inne på att spika Gunnel Palema i avd 1.
|
|
|
|
#8 |
|
spikarna som ska vinna pga läge och bästa hästarna är
violet hill mt king of cash zo zo hoss traveling man |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kommer att spika Lady Muscles och Don't Mind. Kapacitetsmässigt är de klart bäst i sina lopp och både Stig H och stall Zet tror mycket på sina hästar inför framtiden. Lägena är oddshöjande.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Garderar ni första så glöm inte nr 2 Kemas Girl. Tror att tre hästar räcker här 2,6,7 men själv hoppas jag på att Oskar vinner detta då jag kommer att spika Kemas Girl på min lapp 7% just nu i skrivande stund.
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lite uppsnappade ändringar...
v86-3) 4 Marjons Filur barfota fram för första gången. V86-5) 10 Dreamgirl Hornline barfota runt om för första gången. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Blev några lir idag på Unibet:
1. Kemas Girl plats 4 ggr - bra läge och Oskar tror på en bra chans. 2. Dagens kioskvältare - Digger Smasher plats 18 ggr - bra läge, Torbjörn upp (rejält kuskplus) samt antagligen alla skor av ffg. 3. Alfas Ice Man vinnare 5.50 - bra senast, alla skor ryker idag ffg. 4. Lady Muscles vinnare 5.00 - Stig H låter riktigt optimistisk trots spåret. 5. M.T King of Cash vinnare 5.00 - jag vet, Peter G.....men han måste väl kunna vinna nu med bra läge och barfota runt om. //David Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
kolla in travfakta, nu med vagn, skor och huvudlagsinfo vid sidan...
https://www.atg.se/services/cms/doc/...0Travfakta.pdf |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Tyvärr är väl bara travfakta gratis för atg kunder till V86 och V75 loppen, därför hoppas man verkligen att vagn och huvudlagsinfo kommer in i atgs startlistor inom kort. Ska man ha travfakta inkl vagninfo och huvudlagsinfo till alla lopp kostar det 1000 kr i månaden om jag ser rätt på deras hemsida och det är i mastigaste laget för en småspelare. Det är ju annars just till de mindre sönderanalyserade loppen som denna info hade varit ännu mer värdefull känns det som. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Låter som avslag på båda favoriterna i femte och Linus Boy känns väl inte heller någon man kan luta sig mot...mm...
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Låser V86-6 på 2 och 9. Blytung Am gick 13/2000 efter galopp senast och nu rycker man alla skorna för första gången. Endast streckad på 5%. Annars tror jag väl mest på Mellby Drake som har fint läge, bra form och Janne Norberg i sulkyn. Han funkar alltid bra på Bergh-hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hoting igår, Visby idag o Hoting på fredag igen, undrar vad gamle-Janne roar sig med på torsdag
.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
men kanske inte riktigt avslag på redens ändå, mera att dom tror att läget är för svårt...
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kocken14 den 2016-07-13 klockan 16:56. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Don't mind me är stenklar. Klasshäst jämfört med motståndet.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nja, men nått är konstigt när den står i 20% som andrahandare men ger inte ens 2 gånger pengarna som vinnare? Eriks ger ju nästan 5ggr trots att den är streckad till drygt 50%. Klart att Daniel ligger lågt från 40m, allt annat vore dumt. Dock sätter han upp en proffskusk och känslan är att han bara rundar dom här. Möter ju ingenting...
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Jo jag har också läst det där, men jag har även läst en lite längre intervju där han menar på att hästen har en missvisande resultatrad osv. Van att möta ett helt annat motstånd. Man kör barfota, helstängt och jänkarbike idag. Jag tycker det luktar att man ändå tror på bra chans.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Märkligt att Quid pro Quo är favorit. En av de mest överskattade hästar jag känner till...
enda sätt den kan vinna är väl andra ut på Sir Ratzeputz i dödens på Traveling man i stenhårt tempo... |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Guest
|
V86:1 7 Gunell Palema V86:2 2-4 V86:3 1-10 V86:4 2-11 V86:5 1 Yellow Polka V86:6 1-3 V86:7 + DD1 8-13-14 V86:8 + DD2 1-4-10 Lycka till bönder, i morrn kör vi skit!!! ![]() ![]() ![]()
Senast redigerad av DanneKing den 2016-07-13 klockan 18:33. |
|
|
|
#32 |
|
Det är den överlägset bästa hästen i fältet vilket gör att jag chansspikar. Annars är det nog i stort sett alla som gäller. Favoriten är grymt överstreckad och Stig H har ingen stallform att tala om i skrivande stund.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tänker inte sitta med en bong utan 12.Arn Hammering som siktat på det här loppet försöker ta övertaget och den sollar en del.
|
|
|
|
#35 |
|
Jag kör nog med tre hästar i det loppet: 12,14 och 15. Lutar åt att spika 2 x Adielsson och Zo Zo Hoss (Jorma med fjärde volt ...).
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nogen der kan svare mig på Hvorfor slipper man spidsen i visby når 80 procent af løbene vindes fra spids????
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Jag har inte lämnat in ännu, men lutar åt Erik i tredje och fjärde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Idag heter spikarna Kaj Widell, Torbjörn Jansson och Per Linderoth.
Hoppas det är nyckeln till fina pengar. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Avd 4 med Prince Above, tror den sitter i spets ganska tidigt. Sen får det bära eller brista.
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Då dominerar han på Örebro!
mikaels (+2) |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banned
|
Dagens strecklistesystem:
Känner inte igen en häst i de 6 första avdelningarna. Sätter min tilltro till två hårdingar i de avslutande V86-avdelningarna (blir nog en DD på dessa också) - men torskänslan är överhängande stor.... Avd 1: 1, 2, 3, 5, 6, 7 2: 4 Diable d'Inverne 3: 1, 2, 7, 9, 10 4: 2, 4 5: 1, 15 6: 3, 4, 5, 9 7: 15 Ni Talar Bra Latin 8: 4 Traveling Man |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Vi testar så här. Det var sjukt svårt idag och jag har inga större förhoppningar.
Avd 1: 6, 7, 10, 11 2: 4 Diable d'Inverne 3: 1 Violet Hill 4: 2, 4, 11 5: 15 Don't Mind Me 6: 1, 2, 3, 9 7: 1, 4, 7, 8, 12, 13, 14, 15 8: 4, 8 |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Analystid totalt: 8 min
1: 2, 6, 7, 10, 12 2: 1, 5 3: 9 Alfas Ice Man 4: 4 Prince Above 5: 15 Don't Mind Me 6: 9 Blytung Am 7: 1, 4, 5, 10, 12, 13, 14, 15 8: 6, 8 |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Det var ju surt att Adriana Chip inte nådde fram.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
1: 2, 6, 7, 10, 11, 12 (8, 9)
2: 1, 2, 4 (9, 7) 3: 1 Violet Hill (9, 10) 4: 11 Lady Muscles (10, 4) 5: 12, 14, 15 (1, 3) 6: 2, 3, 5, 7, 8, 9 (1, 4) 7: 4 Zo Zo Hoss (15, 13) 8: 4, 5, 6, 8 (9, 1) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
1
6710 2 12479 3 1910 4 4691011 5 121415 6 23 7 1471215 8 4TRAVELING MAN |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Gäller alltså Jan Norberg 70 år ung, Hoting-Visby-Örebro-Hoting, är inte så illa
..
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Härlig start på V86-2... De tre mest spelade galopperade i starten... haha.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Haha, ja då var det slut på det roliga.
Men nog var det underbetyg till Nurmoshästen att inte vinna detta efter galopperna? |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tre hästar med chans i V86-2 och samtliga hoppade bort sig!
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Banned
|
Bygdetrav när det är som bäst....men grattis Torbjörn, det var du värd!
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Barfota runt om för första gången på två år och stort kuskplus. Den tappade spelarna helt ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
hahahaha helvete, garderar upp nästan alla andra lopp förutom detta där jag tar de tre mest streckade...
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Den var ju rätt skön på två streck
Champinj0nen (+1) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Mest förvånad att inte Oliwer Hip tog det när favoriterna hoppade. Ska ju vara huvudet högre än dom som blev kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Johann87p (+5) |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
125 ggr erbjöd unibet på Digger Smasher ser jag och deras bookmakers har koll så det måste ha varit en ruggigt förbättad insats.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Jösses, det är ju helt galet! Han är ju ändå 70 bast. Hur som helst en fantastiskt grym kusk är han och en av de mest underskattade vi har haft i det här landet. Blir jäkligt trist när han lägger av.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Tycker ni drar alldeles för stora växlar på en häst som vinner för att dom tre bästa hoppar bort sig i starten.
Säkert jätteförbättrad på alla ändringar men jag tror knappast den vinner utan galopperna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nej, då hade 1 eller 4 suttit i ledningen och Jansson hade fått köra för en peng.
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Men om jag minns rätt brukar många hästar från fastlandet galoppera eller underprestera på skrubbs efter de långa båtresorna. Untersteiners favorit i avd 1 t ex var ju genomusel trots felfri och perfekt lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
Fattar inte varför jag inte streckade 5an nu ligger. Hade den i förra loppet. Läste intervjun, skulle strecka, antingen spik gunnel eller 3 där elleeeeeeeeeer 3 i avd 2 , 1-4-5
Degår för att jag inte ville åka i första...kuken |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Nu är barfotalirarna i alla fall vakna. Alfas Ice Man 4 ggr på toton
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Stabil spik tack Erik.A
|
|
|
|
#82 |
|
Banned
|
Men....vem var det som släppte ut favoriten? Johan Wiman? Trodde han att han skulle få andrapar utvändigt? Eller tänkte han att det måste vara bättre att få dödens på favoriten stället för en 93-0ddsare....Eklöf, är det det här du lär ut på Vången så kan du lika gärna lägga ner....
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Det blev ju en säker vinst. Nästa lopp får Erik ta från bakspår.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Snacka om ojämnt treårslopp. Skilde väl 200 meter mellan första och sista häst trots lågt tempo.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Kändes ju rätt skönt att 9:an hoppade när man spikat 1:an.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Olle måste lära sig att barfota runt om för första gången inte alltid funkar.
|
|
|
|
#87 |
|
Även tacksamt att Peter G agerade bromskloss för Claes.
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Och där var det roliga slut. Avskyr galopp på spikar.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
DD1:12 Arn Hammering
DD2.:1.3.4.5.6.10 X50kr Känner mer och mer att det blir seger i första DD - LOPPET.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-07-13 klockan 20:22. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Håll i bongarna
|
|
|
|
#92 |
|
Kim Eriksson och tempobedömning...
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Dessa visbyhästar ställer till korsdrag.
|
|
|
|
#94 |
|
Banned
|
Är det utdelning på 6 rätt....? Hehe.,..
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Helvete vilken lolita som tränar hästen...
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Claes och Visby! Det var ett öppet lopp och jag chansade på Erik trots bakspåret. Hade krävts ett gäng streck.
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Där var det ffg ¢¢ :P, Olle har koll på sånt.
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Classe mkt uppåt på 8an i intervjun
Jag ljög, fel 8.a haha, men läste nånstans att han trodde han var bortlottad men om han får ett bra lopp så Senast redigerad av shjuve9le den 2016-07-13 klockan 20:38. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Några skrällar till och det kan bli jackpot till Eskilstuna. Då lär det äntligen bli bra lopp. Fyra avdelningar nu och kan inte minnas när jag senast såg så usla lopp med sådana prispengar. Mer trav på Skrubbs. Nä tack.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Kan vi få en äckeljackpot på både 8,7,6 nu. Fler 1%:are tack
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Vet att efterhandare inte är ok men denna lapp är lite seg just nu. Sätter två 1% men ratar favoriten...bra jobbat....
V86 Visby Onsdag 2016-07-13 Start: 19:20 Kostnad: 252,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 2: 1, 2, 4, 5 3: 9, 11 4: 2, 4, 5, 6, 8, 11, 12 5: 14, 15 6: 9 Blytung Am 7: 12 Arn Hammering 8: 6 Quid Pro Quo |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Lite Tony Rickardsson (Robert Gustavsson tolkar) "Jaa ääh inte bitter" på dig Olle
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
Tycker den är vacker trots allt. Man måste våga ta bort favoriter, snyggt jobb med skrällarna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Capeee (+5) |
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Det är bara att slänga in ett vinnarspel på Linus Boy. Kanske skulle jag ha behållit den som spik istället för 11:an i förra. Vi får snart se vad som var rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
2,40 på toton nu på Redens jänkare. 40 meters tillägg. 14 åsnor att runda. Aldrig startat i voltstart. Inte visat något av värde hittills i Sverige. Det känns inte spelvärt till under 5 ggr för mig.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Betyder också galopp ibland.
|
|
|
|
#107 |
|
Slår ett slag för Rivancer i avd 6 häst 11 ! Gick utmärkt senast i dödens mot bättre hästar än vad man möter idag !
35ggr på Bet365
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Snacka om att Yellow Polka som favorit skvallrar om hur svårtippad omgång vi har att göra med.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Det är känslan Olle av att vara utanför städer som har mer än 50.000 invånare
det är alltid en nästa gångare. Leve landsbygds travet !!
|
|
|
|
#112 |
|
Man får väga in det rejält idag då det har blivit tuffare där ute.
|
|
|
|
#113 |
|
Helt överlägsen som jag misstänkte
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
synd att 10 inte vann.
|
|
|
|
#115 |
|
Där kom svaret att Redén mörkade!
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Härligt Dont Mind Me och @StallZet grattis!
Vilse i värmningen men inte i loppet ♥ |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Nja det kan man inte säga från det läget. Det vore ju idiotiskt att gå ut och lämna klartecken med dom förutsättningarna.
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Grattis Minna.
|
|
|
|
|
#120 |
|
Var nog avgörande att Linderoth gick i tid. Hade han väntat till bortre långsidan hade säkert flera andra gått ut framför i tredjespår och då hade det blivit mer trafikproblem. Lite svårt att värdera insatsen ändå med tanke på motståndet. Den som hängde med i rygg var inte någon stjärna.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Kan inte ngn ge kommentatorerna en snabbkurs i engelska? Wiolet Hill, Angel of Attack...
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Är väl bara Pihlström som hade lämnat klartecken därifrån.
![]() Var mest orolig för att han skulle bli slagen på speed av nån smygkörd efter att ha rundat alla. Men det var en grym insats, inte ofta man vinner från 40m på medel. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Blytung Am, drygt 3 ggr fläsket på barfota och skriket. Svårt spår, viss chans men alldeles för överspelad.
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Även 7 ggr känns som för lite.
Senast redigerad av Shooter den 2016-07-13 klockan 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Inget jag har lirat.
|
|
|
|
#128 |
|
Norman har nästan ju lovat vinst Olle.
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Det var den chansen tt få 7 rätt.....Norman för helvete
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Dubbelrött kan kosta dig skjortan.
|
|
|
|
#133 |
|
Hoppas du hade noterat skorycket på den där olle. Bodenhäst
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Här trodde man det skulle bli ett bra lopp efter 10 öppning men sen går andra 500 på 20,4 i denna klass.
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Blytung Am trava inte bra ffg ¢¢ under hela loppet, på väg att hoppa flera gånger.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Jodå, men spelkontot är tyvärr stängt i kväll. Det var inte så intressant att jag öppnade det. Boden är ju annars travsport av högsta klass om man jämför med vardagstravet på Gotland. Kolla lite eftermiddagstrav typ där någon gång.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Kunde man ju räknat ut att inte Linderoth skulle vinna två i rad. Trodde Blytung skulle sitta där i sista sväng. Nu hoppas vi på Jackpot
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Only Eyes Broline är ingen pjåkig häst. Såg Johnny sätta dit den som 4%:are i Boden senast. Idag var det barfota runt om och Ulf Eriksson. Spelvärd igen.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Man ska väl inte lägga mer pengar idag kanske, men jag kör en DD på skoj: 4-8.
|
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
)
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
En skräll till och alla kan vara borta. Nästa onsdag bla fyraårstestet på Eskilstuna och den dagen brukar det vara kanonlopp. Ska bli mycket spännande att se listorna i morgon. Ledig nästa vecka dessutom.
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Kan Caliber T.T ta spets?
|
|
|
|
#145 |
|
Uffe Eriksson igen nu med Gimmeheaven Sisu. Ytterligare en Salmelahäst.
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Då tar vi 12.Arn Hammering så är värdet bra.
|
|
|
|
|
#148 |
|
Orkar inte lira DD idag men hade jag gjort det så solklart Arn Hammering, Askö Q och Gimmeheaven Sisu mot Windy Ways. Borde ge skapliga odds.
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banned
|
Första torskspelet för idag: Kör med 15 NiTalarBraLatin som utgång.
15 mot 11,12,13,14 - 200kr per komb. Lycka till! |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Borgås pratar oddset sjunker
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
DD
1-4.6.8 x Stor slant
|
|
|
|
#154 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
öppen dd. provar en rak med 8 mot 8
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
fan också kör tidigare jonsson
|
|
|
|
#157 |
|
De var inte snälla mot Zo Zo Hoss.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Nu är nog alla borta. Inte många hästar som presterade något av värde här heller tyvärr.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Jonsson kan ju banan rätt bra och Arn måste gå i rygg längre så kommer den alltid starkt till slut.
12-3 en av minna komber gav 999,99 så visst är det surt. Caliber T.T leker man inte med om formen är där.
|
|
|
|
#162 |
|
Det måste bli jackpot på 8 rätt nu, kan inte tänka mig att nån är kvar?
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Sjödén med på Dooleys, han har sina ljusa stunder. För egen del blir det väl 5 rätt igen..
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Caliber T.T med som tvilling vem mer tycker ni?
|
|
|
|
#166 |
|
Känns rätt okej med chans på några 6or på en liten 81 krs bong efter omständigheterna. Nu tycker jag T.M. får vinna...
Om_sommaren (+2) |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
103 000:- på 7 rätt och 2 300:- på 6 rätt om favoriten vinner i sista...
|
|
|
|
#168 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Och förmodligen ingen med 8?
|
|
|
|
#170 |
|
Nu blir ju jackpoteffekten den samma sedan V8 försvann om det blir sexrättsjackpot eller som idag att ingen får 8 rätt, men 4,3 mkr extra nästa vecka i åttarättspoolen.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Tillman är troligtvis världens enda fruntimmer som klarar av att byta kläder sådär fort.
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
så som charrua ser ut så borde det väl vara lillchans på spets trots hans owe i sulkyn
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Provar en vinnare på Nantucket. Men nu vinner väl Qpq bara för att jag spikat den ett par ggr
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Sant som du säger.
|
|
|
|
#175 |
|
Banned
|
Ingen som tror på bakspårshästarna 9 VästerboOnTheNews och 10 Nantucket ...?
VOTN gick bra som trea i hårt sällskap, diskades som tvåa mot rätt bra sällskap....Nantucket har krossat allt i Monté-loppen....kanske får nytändning nu? |
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Charrua Forlan såg finfin ut i vämningen men kan bli hårt ansatt ?
Svårtippat värre på Ön som vanligt. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Under 0,1 beräknade vinnande system vid favoritvinst i sista.
|
|
|
|
#180 |
|
Synd Fredrik en torskrygg.
|
|
|
|
#181 |
|
Banned
|
Och plötsligt...kör Linderoth inget alls från start? Har han fått Ickekörorder? Lite oväntat - åtminstone för mig....
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
inga 7or heller?
|
|
|
|
|
#183 |
|
André Eklund körde sitt livs lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Banned
|
Jajemänsan - tack för kaffet...!
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Dubbel Jackpott?
|
|
|
|
#186 |
|
hehe, borde man inte fundera på en annan referent på gotland
levin1891 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
V86 ett grymt spel. Fan att man inte lirade idag med en så lätt rad
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
DD 748 gånger fetodds.
|
|
|
|
#189 |
|
Den raden går fan knappt att sätta om man inte kastar pil.
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
som jag sa ingen med 7 rätt
|
|
|
|
#191 |
|
29274kr bara.
|
|
|
|
#192 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Inte dumt om man har 25-30 6or
|
|
|
|
#194 |
|
Precis vad V86 behöver som bara har 16 mille i omsättning idag.
|
|
|
|
#195 |
|
6 rätt "borde" bara gett 23 735, så det är väldigt bra betalt på sexorna.
|
|
|
|
#196 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Eskil då?
|
|
|
|
#198 | |
|
Banned
|
Citat:
Värre efterhandare får man leta efter... |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
...(raderat)
Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-13 klockan 22:13. |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
vi kämpar vidare, nya tag imorgon v64 Örebro
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Men stochampionatskvalen brukar inte vara alltför svårlösta. Fina lopp i morgon med men hinner inte läsa på till båda dagarna. Det är ju lördagen också som närmar sig.
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Då har vi matat robotspelarna inför nästa vecka oxå.
ExtremtRik (+11) |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Stokvalen är kul, hittade någon skräll förra året men spårade ur ändå till slut.
Gillar årgångslopp högt o rent, men är väl som vanligt V64 och det avskyr jag. Visst V6 går att spela men då man är tvingad till det har man ingen chans på tröstpengar. Vad är det för fel på V65, ATG? |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Spelar nästan aldrig V86, även om det rent teoretiskt är ett bra spel är det på tok för krävande att gå igenom 8 lopp.
Är således lite skadeglad idag men samtidigt ledsen över att spektaklet får fortgå. Inget trixande med express eller whatever kan upphäva faktum att 8 lopp suger. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Robotar inom spel på trav finns inte. Har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.
Det är hitte-på-begrepp från ATG. Däremot har det funnits "rabatt"-ar. De finns förmodligen fortfarande kvar. Och kommer förmodligen att alltid att finnas, åtminstone så länge ATG jobbar med samarbetspartners utomlands.
|
|
|
|
|
#208 |
|
Fel Strappa, Harry Boy finns och är en "robotspelare" i högsta grad
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Citat:
Jag menade att det aldrig har funnits några orättvisa fördelar genom "sannolikhetslära och datorprogram som hjälpmedel kombinerat med väldigt höga insatser". Det som däremot har funnits, och av prestigeskäl förmodligen alltid kommer att finnas, är panikåtgärder från ATG som aldrig har stoppat den typ av orättvisa som aldrig fanns. När ATG inte kunde, eller kanske egentligen inte ens ville, göra något åt de verkliga orättvisorna så hittade man på den här skiten istället. Man har t o m skrivit om vadhållningsreglerna så att det finns förbud mot företeelser för vilka varken ATG eller Lotteri-inspektionen kan förklara den bakomliggande teorin. Det enda som "robot"-reglerna har uppnått är att begränsa det inhemska spelet.
|
|
|
|
#211 | |
|
Citat:
Dels är det separata slumpmässigt genererade system och sedan tar de heller inte hänsyn till någon subjektiv värdering ( som måste till för att man ska ha chansen att slå något spelavdrag). Harry Boy ger heller ingen "orättvis fördel" så det passar inte alls in.
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
Jag och min kompanjon spelade under halvannat år på onsdagarna, precis innan ATG införde sina systembegränsningar spelade vi V8 en jackpotomgång och lyckades dra på oss en robotspelsvarning på kompanjonens konto, han var mäkta stolt ![]() Såvitt jag känner till hade vi inte några "orättvisa fördelar", även om vi förvisso använde mitt hemsnickrade program. Något år surfade vi hyggligt på variansen utan att vinna något nämnvärt. Subjektiva värderingar hade vi gott om.
Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-07-14 klockan 15:33. |
||
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Citat:
Om inte så går det inte att jämföra er med Harry Boy. Det går att bryta mot systembegränsningsreglerna utan att man är "robot-spelare". Att ATG varnade er för att bryta mot begränsningsreglerna betyder just bara det. Att ni bröt mot en uppsättning godtyckligt påhittade regler helt utan spelteoretiskt stöd. Varken ATG eller LI har klarat av att förklara varför gränserna går just där de går och inte är snäppet högre eller lägre.
|
|
|
|
|