Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-15, 22:55   #1
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Extra V75 Solvalla - 17 Augusti


Extra omgång på Onsdag med Jubileumspokalen som det stora dragplåstret men hög klass även på de andra racen!

Omgångens största favorit blir 6 Nuncio som deltar i huvudnummret och det är väl knappast läge att gå emot även ifall 2 Spartan Kronos gjort det bra i Frankrike och stallkamraten 7 Volstead varit grym på sistone så känns det inte som de är i närheten av Nuncio...

Den andra "riksspiken" lär väl bli 1 Michelangelo Ås i Ahlsell Legends och inget snack om saken att det är bästa hästen och kanske även bästa kusken, MEN efter 5 raka segrar så avtog formen i Mars-April och här comebackar man efter 4 månaders tävlingsfrånvaro och visst bör man vara lite kritisk till en spelprocent över 50 med dessa faktorer. Det är dock inte helt lätt att hitta något klockrent motbud heller och ska man gadda så är väl Berghs kanon ett utmärkt utgångsobjekt med många eller kanske alla bakom!?

Treåringsloppet för ston i avd 2 lär väl stå för "rikslåset" då de flesta kommer att gå på 1 Caddie Lisieux och 3 Darling Mearas men den lösningen blir nog inte aktuell för min del då det inte krävs mycket för att dessa unga hästar ska underprestera eller galoppera och går det utanför även tredjehandaren 7 Calella Eliza så rensar det fint. Mina bästa drag sitter dock med bakspår och kräver ju rätt löpningsförlopp för att vinna, snackar i första hand om 11 Ratu Royale men även Riordans 10 High Beam Hanover får plats på min kupong.

Blir inte riktigt klok på den tredje avdelningen där 3-åringarna står med 20 meters försprång på 4-åringarna men visst är det rätt favorit i 6 Cruzado Dela Noche men är inne på att med minsta tappstart så kanske han inte hinner ifatt de där framme och även ifall han hittar fram till dödens tidigt och trycker på så är det väl inte givet att han får överta när det vankas kort distans !? Nu blev det kanske lite flummigt men troligtvis kommer jag att strecka minst 1 Mellby Emeralds och 2 Louie Brodde.

Även det andra stoloppet på kupongen i avd 4 bjuder på två klara favoriter och en lika klar tredjehandare som i avd 2. Här är det dock lite klurigare att hitta skrälldrag och här nöjer jag mig nog med streck för 6 Anna Mix som var strålande ifrån spets senast och Walmanns tuffing 8 D'One. Heiskanens 10 Some Summit är klart förlåten för förlusten senast men kan väl knappast vara aktuell här känns i alla fall inte särskilt spelvärd till nuvarande 21%.

Ännu ett stolopp i den femte avdelningen och här är det mer jämnstreckat och även ifall favorittrion 5 Jetset, 6 Alvena Take It och 9 Denise F. Boko är givna streck så tycker jag inte att man ska vara utan 4 Bostonz Credit som äntligen fick vinna senast med en viss ÖK i vagnen som kör igen, det roligste budet är dock 2 Georgie Mae som äntligen fått ett vettigt utgångsläge och med Goop i vagnen kanske det är dags att förbättra segerprocenten.

Vi avslutar med Diamantstoets final och Goop är klar favorit med sin 5 Well Done La Marc som tråkigt nog står inför en lämplig uppgift här men jag kan bara inte singla denna om jag nu inte får för mig att lira flerbong. Motbuden då? Ja det finns gott om spelvärda objekt bakom favoriten och förutom Eriks och ÖK's uppsittningar som är hyffsat betrodda så kan man väl inte missa 15 Withma till nuvarande 1% även ifall läget är skit, 11 Wingait Ida inte alls otänkbar och 2% helfestligt, nu ska man kanske inte dra för stora växlar av nuvarande spelprocent med cirka 1 miljon omsatt men visst ser det ut att bli en hel del borttappade objekt i sista!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
levin1891 (+5), dado (+5), bokis29 (+5), DonDraper (+1), Balou (+5), Jao (+5), asgaya3141 (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 11:24   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Extra omgång på Onsdag med Jubileumspokalen som det stora dragplåstret men hög klass även på de andra racen!

Omgångens största favorit blir 6 Nuncio som deltar i huvudnummret och det är väl knappast läge att gå emot även ifall 2 Spartan Kronos gjort det bra i Frankrike och stallkamraten 7 Volstead varit grym på sistone så känns det inte som de är i närheten av Nuncio...
Värt att tilläggas är att Nuncio var struken för feber inför detta. Även om det inte syns i jobben (för jag tror inte Melander skulle ta ut Nuncio om han inte tycker att hästen är i tävlingsskick) så kan det märkas i loppet. Värt att lyssna lite extra på Melander innan man bestämmer sig för hur man ska göra med Nuncio. Volstead och Spartan Kronos är som sagt inga dussinhästar.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 12:02   #3
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2505
Standard

Bostonz Credit surrades det om bike på ffg i intervjun i guiden. Well done la Marc snabba pengar det sista? Bär den dom?
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 19:01   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2493
Standard

Anna Mix bör vinna avd. 4. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 01:36   #5
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

avd1.
1 Michelangelo Ås tjusade mig med några riktigt grymma lopp i början på året, men har nu fått ta igen sig ett tag. Robert Bergh har säkert trimmat lite extra för att ge Stig H Johansson goda möjligheter att vinna detta legendlopp och jag tror att så blir fallet.

avd2.
1 Caddie Lisieux är inget spjut från start varför utgångsläget med ett innerspår bakom startbilen är aningen chansartat. Men skulle det lösa sig finns tveklöst fart för att kunna vinna. Chansspik!?

avd3.
2 Louie Brodde har tagit fyra segrar på sex starter och visat prov på gott kunnande. Ett bud om favoriten sviker.

avd4.
10 Some Summit gick ett strålande lopp senast, men tvingades ändå ge vika till slut. Med två lopp i kroppen lär toppformen sitta där och jag vet vilka höga tankar Heiskanen har om sin häst.

avd5.
3 Radysin America
hängde senast på bra i en mycket snabb avslutning. Läget är tilltalande och hon måste ses med goda möjligheter.

avd6
2 Spartan Kronos galopperade direkt från start i Hugo Åbergs Memorial, men såg smällfin ut både i värmning och efter galoppen. Givet streck

avd7.
Jag avslutar med en rolig spik.
5 Gunell Palema gick ett starkt slutvarv fram till seger senast. Ikväll förstärker dessutom Adielsson i sulkyn. 14% är ett fynd!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 06:47   #6
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 375
Sharp$: 1142
Standard

Värt att ha i åtanke idag är att Ulf Ohlsson var favorit i 5 av 6 avd på V64 Solänget igår, i den avd han inte var favorit i var han andrahandare. Flera av avd var han dessutom storfavorit i. Han vann EN avd. EN enda, efter flera svaga styrningar enligt mig, knappast toppform på honom.
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 07:00   #7
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2505
Standard

Kitspirit surras om strukning i sista, mer plats i volten för 3:an i sista...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 07:18   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av millekung Visa inlägg
Värt att ha i åtanke idag är att Ulf Ohlsson var favorit i 5 av 6 avd på V64 Solänget igår, i den avd han inte var favorit i var han andrahandare. Flera av avd var han dessutom storfavorit i. Han vann EN avd. EN enda, efter flera svaga styrningar enligt mig, knappast toppform på honom.
Det var väl spelarnas "fel" att han var storfavorit i så många lopp...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 07:39   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Spartan Kronos kan vinna detta lopp utan galopp sa bra är hästen..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 11:15   #10
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Vem kan egentligen rå på 7 Adriana Chip ifall denna dansar till spets och ÖK får bestämma tempot? Såg smällfin ut senast som fastlåst bakom Gloria Sund och kan faktiskt vara en tänkbar chansspik!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 11:31   #11
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 378
Standard

Chompipe du skriver din åsikt som att det vore en sanning och att Lugauer med Spartan Kronos ska vinna mot Örjan som kör Elitloppsvinnaren Nuncio ikväll är väldigt väldigt osannolikt och borde inte skrivas som en klar färdig sanning redan.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 11:35   #12
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 378
Standard

Likaså Klanke nej det är inget givet streck på Spartan Kronos ikväll. Ett långsökt, förmodligen kostsamt men roligt streck ja om man vill tro på andra än Sveriges och kanske världens bästa häst för att försöka bli ensam vinnare på V75:an
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 12:07   #13
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Luck Is Back var kanonbra senast, intressant till 10%.
Caddie fick svåra spår1, och kan bli fast där.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 12:11   #14
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

.......

Senast redigerad av trance_error den 2016-08-17 klockan 12:16.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-17, 12:34   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Chompipe du skriver din åsikt som att det vore en sanning och att Lugauer med Spartan Kronos ska vinna mot Örjan som kör Elitloppsvinnaren Nuncio ikväll är väldigt väldigt osannolikt och borde inte skrivas som en klar färdig sanning redan.
Word

Citat:
Likaså Klanke nej det är inget givet streck på Spartan Kronos ikväll. Ett långsökt, förmodligen kostsamt men roligt streck ja om man vill tro på andra än Sveriges och kanske världens bästa häst för att försöka bli ensam vinnare på V75:an
Och Word

Senast redigerad av Jarmop den 2016-08-17 klockan 12:36.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td