Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-12, 15:17   #151

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det är bara att hoppas att Claes Svenssons supersto Moving On inte var dopad på Valla under elitloppshelgen, att den sagolika utvecklingen beror på något annat än Kobolt eller andra preparat....nån som hört nåt om hon blir kvar?
Jag läste någonstans att de övriga delägarna vill avvakta utredningen.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 17:01   #152

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

[QUOTE=Lobo;505148]Höll på att missa denna: Kolgjini om Souloy: Livstid

http://www.travnet.se/blog/2016/09/1...dsavstangning/

Undrar om han är objektiv i sin bedömning.

Björn ströks sig inte. Det hade Ludde gjort. Utan att tveka. Enough said...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mocka (+3)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 17:16   #153

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Jag läste någonstans att de övriga delägarna vill avvakta utredningen.
Från Aftonblaskan:
"Några hästar som dock ser ut att bli kvar hos Fabrice Souloy är King Sir Kir och Moving On.

– Moving On äger vi 25 procent i och fick jag bestämma skulle den gå hem direkt, men nu är det två andra ägare som har majoritet i hästen och de vill avvakta utredningen innan de tar beslut. Det är samma ägare på King Sir Kir så det är högst troligt att samma sak gäller där, att de vill avvakta utredningen ett tag till, säger Claes Svensson till Trav365."

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23507176.ab
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 17:43   #154

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

[QUOTE=magicalrat;505155]
Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Höll på att missa denna: Kolgjini om Souloy: Livstid

http://www.travnet.se/blog/2016/09/1...dsavstangning/

Undrar om han är objektiv i sin bedömning.
Citat:

Björn ströks sig inte. Det hade Ludde gjort. Utan att tveka. Enough said...
Det är möjligt, men faktum kvarstår. Ludde har väl inget övers för Souloy och det vet alla och även den kvällstidningen som tryckte dyngan.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 18:37   #155

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Man frågar ju sig hur en del ägare resonerar. Läser att saveur nu går hem till Sverige igen och Björn Goop. Man var från ägarhåll sugna på att prova Frankrike. Finns det bara en tränare där nere eller?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 18:37   #156

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Jag ägnar mig inte åt att tro utan åt fakta:
Kostnaderna för en analys av Kobolt: http://se.alcontrol.com/sites/defaul...b_160712_2.pdf

Men sedan skulle det inte på något sätt förvåna om ATG/ST lyckats göra några människor i deras bekantskapskrets en tjänst genom att upphandla medicinska analyser till en HELT annan kostnad, modell positionerinssystem osv.

Medicinsk Ackreditering ges inte generellt utan för specifika analyser!
Annat bolag som också utför tester är tex Eurofin.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 18:57   #157

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Man frågar ju sig hur en del ägare resonerar. Läser att saveur nu går hem till Sverige igen och Björn Goop. Man var från ägarhåll sugna på att prova Frankrike. Finns det bara en tränare där nere eller?
Det är ju onekligen en bra fråga

Med King Sir Kir betonades att prispengarna var för låga i Sverige
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 19:48   #158

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Kostnaderna för en analys av Kobolt: http://se.alcontrol.com/sites/defaul...b_160712_2.pdf

Men sedan skulle det inte på något sätt förvåna om ATG/ST lyckats göra några människor i deras bekantskapskrets en tjänst genom att upphandla medicinska analyser till en HELT annan kostnad, modell positionerinssystem osv.

Det där är ju prover på dricksvatten, livsmedel och kärl som de förvaras i, tror du inte att en advokat gör slarvsylta av ett sådant test i en rättssal?

Men det är säkert inte väldigt dyrt att lägga till test för kobolt i de dopingprover som görs. Listan från labbet du länkade innehöll ju en rad olika tester, och att testa alla dricksvattenprover för alla de sakerna blir en rätt stor summa i slutänden. Det är precis som med blodprover och urinprover. Skall man testa för precis allt vid alla tillfällen så kommer proverna bli väldigt dyra.
Gammal 2016-09-12, 21:40   #159

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:

Precis som Viroid skrev, det du länkar är analys av dricksvatten! Det tror jag är helt ointressant i ämnet, är en helt annan sak att analysera blod/urin och provresultatet ska kunna hålla rättsligt!

Till exempel läs om narkosläkaren (tror jag det va?) som anklagades för att givit en för hög dos smärtstillande till ett spädbarn, hon frikändes pga att provresultaten inte var tillförlitliga!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 22:02   #160

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Björn Goop: Jag mår skit

http://www.travnet.se/blog/2016/09/1...-jag-mar-skit/

Om han nu inte kan hantera det, varför i helvete strök han då inte sina uppsittningar direkt för? Då är det väl bättre att ta den s.k. bestraffningen och förmodligen ha ett bättre välmående för egen del. Är man i den branschen så måste man vara beredd att det kan ploppa upp sådana här saker då och då.

Tycker statusen på Björn har sjunkit en aning efter detta.
Birljant inlägg Lobo som jag hade belönat med hur många Sharps som helst om jag hade haft några kvar!

Allvarligt talat, är det någon som går på Björns krokodiltårar. Det var ett mycket enkelt val och han valde fel och det får han stå för resten av sitt liv. Läs gärna Stig H:s senaste krönika i Aftonbladet. Man kan välja rätt eller gå för pengarna. Det minsta man kan begära är att man står för sitt val. Goop Jr är från och med nu en patetisk pajas i mina ögon!
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 22:09   #161

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det är bara att hoppas att Claes Svenssons supersto Moving On inte var dopad på Valla under elitloppshelgen, att den sagolika utvecklingen beror på något annat än Kobolt eller andra preparat....nån som hört nåt om hon blir kvar?
Vad tror du? Hade Moving On blivit en världshäst om han stannat i Sverige hos Svensson och dopingtestats regelbundet?

Är det första gången vi hör om doping och fransmän i samma mening? Jag menar inte att det inte förekommer här i Sverige (tänk Åke) och i Norden, verkligen inte, men dessa "omvandlingar" av högst mediokra hästar till världsstjärnor tyder ju på något systematiskt fuskande ändå.
Gammal 2016-09-13, 22:11   #162

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 590
Standard

Vet någon om Björn Goop körde någon mer häst i helgen från Souloys stall än King sir kir? Som han körde och vann med i fredags.
nik75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 22:18   #163

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Exakt, precis vad man undrar när det gäller hästägarna som bara måste skicka sina hästar till Fabrice. Bedrövliga ägare som kan dra åt skogen.

När det gäller Sauveur har Åke gjort allt för att få den hyfsat knepiga hästen i toppskick och vilka framgångar de har haft sedan. Åke belönas för sitt slit med att ägarna skickar Sauveur till dopar'n Souloy. Måste kännas för jävligt!
Gammal 2016-09-14, 05:19   #164

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Intressant att det finns så många kemister här, enär jag erfarit information från en analytisk kemist. Själv är jag naturligtvis inte skickad att avgöra vad som är korrekt i frågan, men kanske är Viroid det? Likväl litar jag på min uppgiftslämnare fram tills någon med kunskap uttalar sig, än så länge har jag inte noterat detta.
Förutom vid presskonferensen i norge, där det tydligt uttalades" Proverna är inte speciellt dyra" Vad nu det kan innebära i sak. ST anser tydligen att proverna är dyra, enär det var Norge som tvingade fram provtagningen( som dock analyserades i Sverige)

Det ligger så enormt många begravda hundar överallt på alla stallbackar, liksom med önskvärd tydlighet även på den asfalterade ( för säkerhets skull måhända?) parkeringen utanför silvergrisen. Att ST inte vill riskera odörer vid upptining av prover, är måhända förståeligt med tex Estlandskatastrofen i minne, men ingen direkt övertygande argumentation har skett för att förklara att inte Koboltprover togs på Souloys hästar i Sverige, samt togs det i Danmark/ Finland? Skeptisk!
Det är kanske så enkelt som att Norge har färre ägg i korgarna än de övriga i norden, och har lite högre rättspatos? ( kanske visa av erfarenheter inom humanidrott? )
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-14, 07:30   #165

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Intressant att det finns så många kemister här, enär jag erfarit information från en analytisk kemist. Själv är jag naturligtvis inte skickad att avgöra vad som är korrekt i frågan, men kanske är Viroid det? Likväl litar jag på min uppgiftslämnare fram tills någon med kunskap uttalar sig, än så länge har jag inte noterat detta.
Förutom vid presskonferensen i norge, där det tydligt uttalades" Proverna är inte speciellt dyra" Vad nu det kan innebära i sak. ST anser tydligen att proverna är dyra, enär det var Norge som tvingade fram provtagningen( som dock analyserades i Sverige)

Det ligger så enormt många begravda hundar överallt på alla stallbackar, liksom med önskvärd tydlighet även på den asfalterade ( för säkerhets skull måhända?) parkeringen utanför silvergrisen. Att ST inte vill riskera odörer vid upptining av prover, är måhända förståeligt med tex Estlandskatastrofen i minne, men ingen direkt övertygande argumentation har skett för att förklara att inte Koboltprover togs på Souloys hästar i Sverige, samt togs det i Danmark/ Finland? Skeptisk!
Det är kanske så enkelt som att Norge har färre ägg i korgarna än de övriga i norden, och har lite högre rättspatos? ( kanske visa av erfarenheter inom humanidrott? )
Naturligtvis skall ett antal prover tinas upp och analyseras. Jag har förslagit att man börjar med de senaste två årens storlopp samt svenska rekord. Där skall inte bara testas för kobolt, utan bredast möjliga test bör göras. Är de negativa finns det inte anledning att tina upp fler prover just nu.

Att däremot testa alla provet för allt hela tiden, är något som blir väldigt dyrt. Det är ju inte bara kobolt det pratas om, och det kan vi kanske utgå ifrån att det från och med nu ingår i normalkontrollen av dopingprover. Frågan är vad man gör med ytterligare 2-300 substanser och mineraler som inte ingår i normalproverna. Skall alla prover som tas testas för allt får man antingen tillföra flera tiotals miljoner, eller ta betydligt färre prover.

Det kan tilläggas att man också inom humanidrotten inte gör totala tester på alla prover som tas. Man har en karta med det mest uppenbara och vad det "snackas" om, och så får en del tagna prover genomgå totala tester. Proverna fryses ned så att man kan gå tillbaka. Det som skiljer humanidrott från svenskt trav är att man inom humanidrotten tar betydligt fler prover utanför tävling.

td