|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 |
|
Jag läste någonstans att de övriga delägarna vill avvakta utredningen.
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
[QUOTE=Lobo;505148]Höll på att missa denna: Kolgjini om Souloy: Livstid
http://www.travnet.se/blog/2016/09/1...dsavstangning/ Undrar om han är objektiv i sin bedömning. Björn ströks sig inte. Det hade Ludde gjort. Utan att tveka. Enough said... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mocka (+3) |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
"Några hästar som dock ser ut att bli kvar hos Fabrice Souloy är King Sir Kir och Moving On. – Moving On äger vi 25 procent i och fick jag bestämma skulle den gå hem direkt, men nu är det två andra ägare som har majoritet i hästen och de vill avvakta utredningen innan de tar beslut. Det är samma ägare på King Sir Kir så det är högst troligt att samma sak gäller där, att de vill avvakta utredningen ett tag till, säger Claes Svensson till Trav365." http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle23507176.ab |
||
|
|
|
|
|
#154 | ||
|
[QUOTE=magicalrat;505155]
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#155 |
|
Man frågar ju sig hur en del ägare resonerar. Läser att saveur nu går hem till Sverige igen och Björn Goop. Man var från ägarhåll sugna på att prova Frankrike. Finns det bara en tränare där nere eller?
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Jag ägnar mig inte åt att tro utan åt fakta:
Kostnaderna för en analys av Kobolt: http://se.alcontrol.com/sites/defaul...b_160712_2.pdf Men sedan skulle det inte på något sätt förvåna om ATG/ST lyckats göra några människor i deras bekantskapskrets en tjänst genom att upphandla medicinska analyser till en HELT annan kostnad, modell positionerinssystem osv. Medicinsk Ackreditering ges inte generellt utan för specifika analyser! Annat bolag som också utför tester är tex Eurofin. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
![]() Med King Sir Kir betonades att prispengarna var för låga i Sverige
|
||
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Citat:
Men det är säkert inte väldigt dyrt att lägga till test för kobolt i de dopingprover som görs. Listan från labbet du länkade innehöll ju en rad olika tester, och att testa alla dricksvattenprover för alla de sakerna blir en rätt stor summa i slutänden. Det är precis som med blodprover och urinprover. Skall man testa för precis allt vid alla tillfällen så kommer proverna bli väldigt dyra.
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
Till exempel läs om narkosläkaren (tror jag det va?) som anklagades för att givit en för hög dos smärtstillande till ett spädbarn, hon frikändes pga att provresultaten inte var tillförlitliga! |
||
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
![]() ![]() Allvarligt talat, är det någon som går på Björns krokodiltårar. Det var ett mycket enkelt val och han valde fel och det får han stå för resten av sitt liv. Läs gärna Stig H:s senaste krönika i Aftonbladet. Man kan välja rätt eller gå för pengarna. Det minsta man kan begära är att man står för sitt val. Goop Jr är från och med nu en patetisk pajas i mina ögon! |
||
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Är det första gången vi hör om doping och fransmän i samma mening? Jag menar inte att det inte förekommer här i Sverige (tänk Åke) och i Norden, verkligen inte, men dessa "omvandlingar" av högst mediokra hästar till världsstjärnor tyder ju på något systematiskt fuskande ändå. |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Vet någon om Björn Goop körde någon mer häst i helgen från Souloys stall än King sir kir? Som han körde och vann med i fredags.
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
När det gäller Sauveur har Åke gjort allt för att få den hyfsat knepiga hästen i toppskick och vilka framgångar de har haft sedan. Åke belönas för sitt slit med att ägarna skickar Sauveur till dopar'n Souloy. Måste kännas för jävligt! |
||
|
|
|
|
|
#164 |
|
Intressant att det finns så många kemister här, enär jag erfarit information från en analytisk kemist. Själv är jag naturligtvis inte skickad att avgöra vad som är korrekt i frågan, men kanske är Viroid det? Likväl litar jag på min uppgiftslämnare fram tills någon med kunskap uttalar sig, än så länge har jag inte noterat detta.
Förutom vid presskonferensen i norge, där det tydligt uttalades" Proverna är inte speciellt dyra" Vad nu det kan innebära i sak. ST anser tydligen att proverna är dyra, enär det var Norge som tvingade fram provtagningen( som dock analyserades i Sverige) Det ligger så enormt många begravda hundar överallt på alla stallbackar, liksom med önskvärd tydlighet även på den asfalterade ( för säkerhets skull måhända?) parkeringen utanför silvergrisen. Att ST inte vill riskera odörer vid upptining av prover, är måhända förståeligt med tex Estlandskatastrofen i minne, men ingen direkt övertygande argumentation har skett för att förklara att inte Koboltprover togs på Souloys hästar i Sverige, samt togs det i Danmark/ Finland? Skeptisk! Det är kanske så enkelt som att Norge har färre ägg i korgarna än de övriga i norden, och har lite högre rättspatos? ( kanske visa av erfarenheter inom humanidrott? ) |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
Att däremot testa alla provet för allt hela tiden, är något som blir väldigt dyrt. Det är ju inte bara kobolt det pratas om, och det kan vi kanske utgå ifrån att det från och med nu ingår i normalkontrollen av dopingprover. Frågan är vad man gör med ytterligare 2-300 substanser och mineraler som inte ingår i normalproverna. Skall alla prover som tas testas för allt får man antingen tillföra flera tiotals miljoner, eller ta betydligt färre prover. Det kan tilläggas att man också inom humanidrotten inte gör totala tester på alla prover som tas. Man har en karta med det mest uppenbara och vad det "snackas" om, och så får en del tagna prover genomgå totala tester. Proverna fryses ned så att man kan gå tillbaka. Det som skiljer humanidrott från svenskt trav är att man inom humanidrotten tar betydligt fler prover utanför tävling.
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|