Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-30, 11:54   #136

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Han sa också att favoriten inte såg bra ut då satsa han allt på ett kort.

Men sa inte samma sak i Björnkollen.
Man ska tänka själv och inte bara lyssna på vad tränare/kuskar tror. Hästen pallar en rejäl öppning, det är mest en fråga om att den går bäst i spets. Jaja, du lär dig vartefter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 13:44   #137

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man ska tänka själv och inte bara lyssna på vad tränare/kuskar tror. Hästen pallar en rejäl öppning, det är mest en fråga om att den går bäst i spets. Jaja, du lär dig vartefter.
Helt rätt kuskar brukar ju ha nollkoll.
Gammal 2016-10-30, 13:56   #138

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Helt rätt kuskar brukar ju ha nollkoll.
Eller ljuga, för att gynna den innersta kretsen som får annan version av upplägget.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 14:49   #139

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Eller ljuga, för att gynna den innersta kretsen som får annan version av upplägget.
Eller skaffa sig taktisk fördel genom "överraskningsmomentet".

Jag tycker egentligen inte att frågor om taktik är något som kuskar/tränare automatiskt ska behöva svara på om de inte själva vill det.

Utrustning / balans / vagn och liknande är en helt annan femma.
Gammal 2016-10-30, 15:00   #140

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Eller skaffa sig taktisk fördel genom "överraskningsmomentet".

Jag tycker egentligen inte att frågor om taktik är något som kuskar/tränare automatiskt ska behöva svara på om de inte själva vill det.

Utrustning / balans / vagn och liknande är en helt annan femma.
Sant. Men när man som Goop får rejält betalt för att publicera sina åsikter så kan man ställa krav. Vill han mörka får han tacka nej till ATGs pengar för tipsmagasinet.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 15:05   #141

Standard

Just Björn-tjänsten, förlåt Björn-kollen, har jag kritiserat mellan varven. Men inte för att BG inte är skicklig på att bedöma hästarna såklart.

Edit: Förresten så hade jag inte med Augustus F. på elva hästar. Det säger lite om hur högt jag värderar BGs spelförslag! Sedan räckte det inte till någon vinst ändå igår tyvärr.

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-10-30 klockan 15:06.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 15:50   #142

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Fattar inte varför folk hade skrivit av NTNS på förhand med tanke på att det var Björn mot Söderkvist och Jorma i starten. Sen begriper jag inte hur Söderkvist resonerar när han tvingar ut Uhrberg i tredjespår istället för att släppa ner honom i dödens. Den enda hästen i fältet som tål att göra något hade rimligtvis varit en perfekt rygg att gå i.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 15:54   #143

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fattar inte varför folk hade skrivit av NTNS på förhand med tanke på att det var Björn mot Söderkvist och Jorma i starten. Sen begriper jag inte hur Söderkvist resonerar när han tvingar ut Uhrberg i tredjespår istället för att släppa ner honom i dödens. Den enda hästen i fältet som tål att göra något hade rimligtvis varit en perfekt rygg att gå i.
Jag förstår inte heller hur Söderkvist resonerade:

1) När han tog dödens istället för att ligga kvar i rygg på Goopen.
2) När han svarar ut Uhrberg efter att ha valt att gå ut i dödens.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 17:03   #144

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Jag hade spikat Pepe och Söderqvist drag förstörde den spiken. Jag tycker dock Söderqvist där och då gjorde det rätta för sin häst. Hästen har svårt att gå förbi andra hästar men fungerar bra i ledning. Söderqvist såg sig väl chanslös att plocka ner Pepe om han släppte den förbi sig. Såg väl en liten vinstchans genom att svara ut värsta motbudet och hoppas hästen klarade ett varv i dödens.

Med facit i hand hade nog inte ens hästen vunnit från spets, men det är en annan femma. Storfavorit bör ju köras för vinst och inte en defensiv penningplacering om inte hästen känns kass...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 17:07   #145

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

När det gäller Goop, så tycker jag oftast han värderar sina chanser väl i björnkollen. Det ger definitivt mer att lyssna än ej. Dock likt igår, så är det ingen garanti att han agerar som han sagt ett dygn tidigare. Det får man givetvis köpa då saker kan hända som gör att man ändrar taktik.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 17:08   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jag hade spikat Pepe och Söderqvist drag förstörde den spiken. Jag tycker dock Söderqvist där och då gjorde det rätta för sin häst. Hästen har svårt att gå förbi andra hästar men fungerar bra i ledning. Söderqvist såg sig väl chanslös att plocka ner Pepe om han släppte den förbi sig. Såg väl en liten vinstchans genom att svara ut värsta motbudet och hoppas hästen klarade ett varv i dödens.

Med facit i hand hade nog inte ens hästen vunnit från spets, men det är en annan femma. Storfavorit bör ju köras för vinst och inte en defensiv penningplacering om inte hästen känns kass...

Varför ska en storfavorit köras på ett visst sätt för att den är storfavorit?

Det är knappast kusk/tränare/ägare/uppfödare som gör en häst till storfavorit eller skräll.
Gammal 2016-10-30, 17:12   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
När det gäller Goop, så tycker jag oftast han värderar sina chanser väl i björnkollen. Det ger definitivt mer att lyssna än ej. Dock likt igår, så är det ingen garanti att han agerar som han sagt ett dygn tidigare. Det får man givetvis köpa då saker kan hända som gör att man ändrar taktik.

Fast hur BG värderar sina chanser är inte anledningen till att jag lite skämtsamt kallar det för björntjänsten. Utan snarare att BG bara resonerar i termer av chans att vinna och inte chans att vinna i förhållande till hur mycket eller lite spelad en häst är.

Det är lite som med Statistik-Jens. Det är helt klart värt att lägga tid på att läsa/lyssna på båda två. Men det gäller att man läser/lyssnar kritiskt.
Gammal 2016-10-30, 18:22   #148

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Det är lite som med Statistik-Jens. Det är helt klart värt att lägga tid på att läsa/lyssna på båda två. Men det gäller att man läser/lyssnar kritiskt.
Det är just detta som är grundregeln för beslutsfattande.
På Handelshögskolorna lär man sig regeln första året:

- samla in så mycket information som möjligt
- utvärdera
- fatta beslut

Självklart skall man läsa in grundfakta, lyssna på tipsters, tränare, kuskar osv.
Sedan utvärdera vilka som brukar vara drömmare, ljugare eller lämnar fakta.
Till slut måste du som spelare besluta. Trav är kunskapsspel blandat med lite tur.

Annars kan man köpa en trisslott.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), Migge (+3), Major (+25)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 18:59   #149

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det är just detta som är grundregeln för beslutsfattande.
På Handelshögskolorna lär man sig regeln första året:

- samla in så mycket information som möjligt
- utvärdera
- fatta beslut

Självklart skall man läsa in grundfakta, lyssna på tipsters, tränare, kuskar osv.
Sedan utvärdera vilka som brukar vara drömmare, ljugare eller lämnar fakta.
Till slut måste du som spelare besluta. Trav är kunskapsspel blandat med lite tur.

Annars kan man köpa en trisslott.
Och framför allt roligt !!

td