|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
|
V75 Örebro 24/12
M.T Klara fastnade jag för i första avd på 1609m. Frågan är hur den agerar med skor.
Senast redigerad av trance_error den 2016-12-18 klockan 18:58. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Du menar nog 23/12?
![]() Hur som helst torde Adielsson bli riktigt giftig, är nog något kilo lättare nu...
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Btw 23/12 är det! M.T.Klara kan nog få problem med skor. Ser så ut i alla fall, men osvuret är bäst. 5 Antonio Tabac vinner inte ofta men trivs väl hyfsat på distansen och går med skor. 6 Claymore går också ok på distansen.
|
|
|
|
#4 |
|
Hur snabb ut är baronen i 6e avdelningen? Tillräckligt för att svara spets från spår 1?
Ilona Håleryd avd 5 får bli söndagsspiken
Senast redigerad av Groknak den 2016-12-18 klockan 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hur snabb ut är Hachiko? Skulle han kunna hålla upp innerspår måste det väl vara över. Är väl bara M.T Klara som visat något, men Skor=???
Senast redigerad av Espo den 2016-12-19 klockan 07:34. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mina spontana förstahästar är Antonio Tabac och Monfalcone. Eller kör Erik Stig H:s bättre häst Ramboldo Jet, som senast vann på skiten Solvallabana?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jag frågar mig varför Erik sitter på Basic Instinct när Han Herred äntligen har fått ett bra spår. Känns lite märkligt.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
kollar man anmälningslistan så är inte Erik och Han Herred inte uppsatt som önskemål. Ägare önskemål kanske, den har ju gått bra för Erik. ? befogat. Kusken vet väl inte om spåret när det väljs häst.
https://www.travsport.se/kompletteri...ceDayId=552830 Senast redigerad av dumle den 2016-12-19 klockan 14:33. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vilken är den ordinarie V75 ( med högst omsättning) den som går den 23 el 25?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
"Inte för att jag vill klaga men..."
Kommer folket verkligen att köpa denna soppa utspädd mellan jul och nyår? Till att börja med har Örebro 7 lopp, men det borde inte få kallas V75. Björnkollen, Vass eller kass osv. dygnet runt? "Och allt detta" som Örjan Ramberg sade... Stefan Sauk: "Jag är skeptisk..." |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Verkligen inte, jag har varit negativt inställd till det stora antalet V75:or varje år, länge nu. Idiotin nu mellan jul och nyår gör inte saken bättre. Är på förhand inställd på att spela två till tre omgångar. Skulle det finnas någon till omgång med väldigt bra hästar, då kan jag tänka mig något extra-lir, men jag har svårt att tro att så blir fallet. Blir snarare tvärtom, väldigt utspädda och tunna fält. Blir nog en och annan åsna vi får se i löpen... |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidiga och snabbskrivna tankar till uppesittarkvällen:
V75-1: 2 M.T.Klara gick bra efter galopp senast med skor och har en perfekt uppgift här. Bra spets- och vinstchans. Härlig utveckling på 10 Monfalcone på sistone. Tål lite grovjobb och kan bli tuff att stå emot om förutsättningarna är krävande för ledaren. 9 Ebony Boko har lopp i kroppen och duger normalt sett mycket bra här. V75-2: 5 Rafiki Fri SPIK! V75-3: 1 Porthos Race har alltid visat stora resurser, men galopperat mycket. Sett stabilare ut hos Åke Lindblom och det här kan vara hans "nya Sauveur". Vinner troligtvis felfri. 3 Floyd Fortuna gjorde inte bort sig mot tuffa hästar senast och är ett bra motbud till favoriten. V75-4: Lurigt lopp, här måste man lägga ner lite tid. Jag får återkomma. V75-5: Underbart att 11 Diva Deo blev lite bortlottad, annars hade det väl varit en straffspark. 3 Irene Sund känns intressant denna gång. 4 Ilona Håleryd ska räknas. Duon 8 Banthechocolate och 12 Vildapel har usla lägen, men formen i zenit. Fina skrällar! V75-6: 1 Aron the Baron gillar man och han kan öppna snabbt vilket han bevisade senast han hade framspår bakom bilen. Dessvärre finns det även snabba utvändigt och 7 Prins Alf är en katapult som kanske kan ställa till det. Strular det för Örjan tror jag bakspårshästarna gör upp om det. 12 Orion Tilly har mött tuffare gäng på slutet och kan bli bortglömd. V75-7: Varning för 12 Annabelle Dimanche som snart vinner lopp och gick fint i skymundan i lördags efter strullopp. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Skulle vara kul att höra från Oscar vad han tror om Nocturn Broline i sista. Hästen är ju startsnabb så med spårtrappa har han ju ett bra läge om han kan komma till från start, rent av ledningen?
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Avd4 riktigt skitlopp alla eller spika
Jag spikar mig ur med JAZZA HÅLERYD
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Jag kommer i alla fall inte strecka såvida inte Oskar kommer med några monsterrapporter |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lägger atg till 20 miljoner extra i sjurättspotten eller lägger dom till de som saknas upp till 20 miljoner. Nån som vet hur de ligger till?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
De lovar väl bara 20 miljoner till en ensam vinnare om jag har förstått det rätt.. så isåfall lägger de väl till det som saknas till 20 mil om det är en ensam vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jaha, PU strök precis UF. Andover, många streck kommer väl hamna på DC, vad har vi annars i lopp 7?
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ja PU hade en spetsfavorit på Örebros ultrakorta upplopp, rimlig storfavorit och en av de jag tänkte spika. Nu kmr Donatella Center att bli en ännu större favorit förmodligen, från spår 15 auto. Jag kommer att få göra om mitt system rätt mycket...
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Donatella var ju det roliga motbudet mot storfavoriten. Perfekt att de strök den för nu är loppet öppet och det blir till att ladda på med ett gäng skrällar.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag hoppas verkligen den resande cirkusfamiljen får smaka på egen medicin i andra v75.
Petter till spets. Svara skiten ur alla ev kommande hästar. Sen snällt släppa till Syrran när hon kommer med bästa hästen. Cirkusfamiljen = Catchdrivers som bjuder varandra på fördelar varje tävlings dag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+20) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
Spelvärde spikar Rafiki Fri och Aron the baron
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banned
|
............
Senast redigerad av trance_error den 2016-12-23 klockan 16:03. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nån som har några roliga vinnare i V75-4? Känns som "alla" ska helgardera eller i alla fall ta väldigt många där. Roliga idéer i avdelning 5 och 7 är också välkommet.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Avd.7 8 Nocturn Broline!!!
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Jormas nr 5 Adriana Pro på spetschans (i tät kan han fortfarande köra ok) i avd 4 är ett hyggligt streckvärt bud.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Jorma alltid chanslös nuför tiden. När lössen jagat livet ur varandra är isola sund ensam. Ilona håleryd tror jag vinner som hon vill
Senast redigerad av draken den 2016-12-23 klockan 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Super Moderator
|
Förmodligen helt chanslös bakifrån, men om jag överger hen den här gången vinner hen väl - Mon Petit Cheval.
|
|
|
#35 |
|
Diva Deo och Aron The Baron tror jag vinner sina lopp. Sedan är jag lite sugen på att singla Tellmeastory, men Veijo verkar inte ha bästa formen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+3) |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
OM! Nocturn Broline är helt OK i form i sista så blev den plötsligt otroligt mycket mer intressant med strykningen på femman. Kan förvisso inte tänka mig att Oskar selar ut en häst som är helt ur slag.. Någorlunda bra rapporter från Oskar och det blir åtminstone en utgång.. så fort det kan svänga - från inte med på systemet till utgång på lappen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Finns det någon häst som är chanslös i lopp 1,4,7?
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vad gör jag för fel när hästarna inte kommer i nummerordning när jag tar upp en startlista?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
klicka i det vita fältet där det står Häst. Jag tror att det är det du menar.
drakdead (+10) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Tjena alla travänner, hoppas att ni har en trevlig kväll. Har en fråga om nån som kan om startsnabbheter i V75: lopp 2. Vem tror ni sitter i ledningen Nr 2 samt 4 är väl snabba och Nr 4 borde väl släppa till 5an som är syskon om jag minns rätt. Dock eran hjälp som behövs vore väldigt tacksam. Mvh Aband
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Han Herred ser ju grym ut! Fan, hade Erik kört så skulle jag spika. Få se hur favoriten värmer.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hur är kusken bakom Rafiki Fri?
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hon har ingen vidare segerstatistik, men har vunnit några lopp med kusen. Svårt att veta hur hon är då hon förmodligen inte får köra så bra hästar.
Manprinsen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Super Moderator
|
V75
Inlämnat: 2016-12-23, 19:05 Örebro Fredag 2016-12-23 Start: 19:30 Kostnad: 222,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 10 (6, 9) 2: 4, 5 (7, 2) 3: 1, 5, 7, 9, 12, 14 (2, 15) 4: 2 La Diva Rossi (1, 5) 5: 7 Merles Simone (2, 9) 6: 1, 11 (9, 12) 7: 1, 8, 14, 15 (12, 4) BOOST nr: 969 4x2x6x1x1x2x4 = 384 rader. 384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. BOOST: 30,00 kr Totalt: 222,00 kr. Rättningskod: GOD JUL
|
|
|
#49 |
|
Äh! Jag spikar Han Herred ändå. Det var ju första tanken.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Tack för alla svar ni är jätte snälla, Shooter jag spikade Rafiki det gör mig inget jag hoppas att din spik vinner annars God jul alla och ha en underbar Jul och nyår och lycka till alla ikväll Mvh Aband
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Skiten har buggat på ATG, kan inte se värmningar..
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Man får väl utgå från 10 i första, 1 och 5 i andra, 1 i tredje och 1 i sjätte.
Därmed får man råd med många i de tre övriga. Men knappast någon stor utdelning. Kan det bli Veijos dag???? |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Fy fan vilket hopplöst lopp att analysera på förhand. Iskall vinnare dock.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Fan vad surt! Har Claymore, men hoppade på Haugstad då jag spikat honom i nästa. Nu kan man ju glömma det.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Fan hade vinnare på Claymore. Surt...
|
|
|
|
|
#57 |
|
Hade CLAYMORE förlorat med lillgoopen i sylkun.... nja
Kaj jag hade hoppats på dig
|
|
|
|
#58 |
|
Tipstjänsterna som förordade spik på Monfalcone borde fan återbetala alla dom lurat idag. Kunde väl vem fan som helst begripa att det inte skulle gå med Horpestad från det spåret.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Fan vad snyggt Kenneth! Perfekt kört lopp!
|
|
|
|
#60 |
|
Älska trav och skönt att groggar o missade lämna in för jag hade varit rökt! Nu inväntar vi top7
God jul på er alla
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Tjoho, en sak är säker: när Haugstad vinner första är jag ute direkt. Då kan man ägna sig åt julstök istället! Och kanske en dubbel.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
V75:3 12 Ladyofthelake ,med på allt blir en tv där oxå....
Spoiler:
Senast redigerad av Lazze den 2016-12-23 klockan 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Det var ju korrekt tänkt att Haugstad inte skulle vinna två V75-lopp i rad, men tyvärr så blev det med fel häst.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Vad väljer Erik Adielsson för hästar. Är han osams med StigH
|
|
|
|
#65 |
|
Man kan inte spika ett blåbär på V75.
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#67 |
|
I första var 5an vinnare före 11an som var 5a
|
|
|
|
#68 |
|
Börjar bli många som ska åka Vasaloppet nu.
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
XXXXXXX tror jagXXXXXXXXXXX 12-4 Tv...........(11 265:- om...)
Makalöst....rätt tänkt att gardera..men fan.. Senast redigerad av Lazze den 2016-12-23 klockan 20:25. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Alla på sharps har åkt nu...eller. Jag är ute
|
|
|
|
#71 |
|
Per Ludvig jobbade bra och var sugen och inte mätt som vissa gubbar
|
|
|
|
#72 |
|
Herregud vad fel jag hade idag :-) 2 rätten lite tur! Alltså, tillman är så dålig!
|
|
|
|
#73 |
|
Totalt ute o cyklar idag haha.4 st c hästar inne med krav 0-1
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
DU ÄR SÅ JÄVLA DÅLIG ÅKE!!! BÄSTA PRESTATIONEN I LOPPET TILL 22 GÅNGER PENGARNA MEN SÄMSTA STYRNINGEN. KUNDE HA VUNNIT LÄTT FRÅN ANDRA YTTER......
|
|
|
|
#75 |
|
Tyvärr helt omöjliga rader nu var och varannan gång. Pengarna i sjön om man inte spelar Harry, för dessa rader går ju aldrig hitta hur mycket man än vrider och vänder på det i arkivet...
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sammanfattar känslan på ett ytterst väl beskrivet vis. Hjälper varken med statistik, lopparkiv eller magkänsla!
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Och inget på bingolotto heller...
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Otroligt dåligt betalt kan jag tycka, men va väl många Harry:s som fick in den. Spik i 5e+6e och slumpa fram skrällarna. 7an i sist får jag inte med om jag inte helgarderar. Inte ofta man helgarderar 15 i sista...
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Nu helgardera jag nästan hela sista, 11 av 14 hästar...
Men jag brukar ha som regel att när någon stryks och de är spårtrappa och de får bättre spår så tar jag med dom. Därav åkte 6,7 och 8 med. 8an blev till och med A-häst på grund av detta. 5 rätt igår, missa i avd 2 och 4... Nya tag på nyårsafton, God Jul spelvänner
|
|
|
|
|
|
|
|