Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-06, 09:57   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Romme (7/1)


Tjenare! För Er som inte vet vem jag är så heter jag Johan och är en otroligt travintresserad 35-årig kille från Götet som driver travbloggen http://v75tipset.bloggo.nu/ . Tidigare i veckan började jag publicera mina analyser (främst V75 och V86) här på Sharps - hoppas Ni gillar mina texter och att jag kan hjälpa Er hitta rätt vinnare. Jag finns även på Twitter - https://twitter.com/Johanstravblogg - där jag länkar till alla publiceringar på bloggen.

Winters Burst har tagit vintervila om nu är V7-omgångarna utformade som de brukar d.v.s traditionellt på lördagar (med undantag för vissa veckor då det är dubbla omgångar). När vi ändå är inne på julen så måste jag berätta vad jag fick i julklapp av min sambos syster - jo skall nämligen få provköra häst. Det skall verkligen bli hur kul som helst att få känna de magiska härliga krafterna på riktigt - något jag verkligen ser fram emot och längtar efter.. Vintern har ju slagit till på allvar i Sverige så fick idag överge balkongen och har förflyttar mig in i värmen och befinner mig i soffan tillsammans med min kära katt. Analysen har pågått sedan jag fick startlistan i min hand, så den är verkligen grundlig och som vanligt har det blivit mycket statistik och framför allt har jag studerat många lopp från videoarkivet. Det jag kan säga rent speltekniskt är att härliga lördagsloppet finns återigen med på lappen, medan Guldloppet hamnade på V4-kupongen. Så frågan jag ställer är om det blir femte raka segern för On Track Piraten?

Värd för tävlingarna är Rommetravet och det Du skall ha i bakhuvudet är att startbilen är utrustad med vinklad vinge och att att upploppet är något längre än snittet d.v.s. 205 meter. Väderprognosen säger till en början soligt med en temperatur mellan minus ett till minus 4 grader - blåsten skall inte påverka nämnvärt (6 m/s).

Glöm inte att Du kan följa mig via min Blogg och på Twitter:
Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg


Då Kör Vi:


V75-1: Dags för Seger efter att ha radat upp Andraplaceringar?

Silverloppet (Borlänge Kommuns Lopp), försök 3 med Voltstart över Full Väg! Tre ekipage höjer sig i mina ögon, men fler ekipage än så kan bokföras på min lapp:

7:BEPPE AM: Radar upp andraplatser under vintern så formen är det definitivt inget fel på och känslan säger att en seger är runt hörnet. Team Walmann-Kihlström varnar jag alltid för speciellt när Örjan känner individen! Har en härlig avslutning och är det inte dags att straffa allt och alla - min vinnare!

3:TOP OF THE WORLD: Som Ni säkert vet är detta ett ekipage som mer eller mindre ALLTID förgyller min kupong när han har framspår. Är riktigt Startsnabb och när värsta konkurrenterna startar utvändigt om honom tror jag han spetsar härifrån. Det negativa är att det denna gång är Voltstart och det är han inte direkt van vid - så det kan påverka.. Fast i spets är han ruskig bra och säljer sig alltid dyrt - har endast förlorat en gång från denna position. En annan aspekt och ett frågetecken i mina ögon är hur formen egentligen är - har en känsla att den varit bättre och är väl inte gynnas av att gå med skor.

4:AJLEXES CUBANO: Utmanaren om ledningen är väl egentligen inte heller gynnad av barfotaförbudet. Formen är det däremot inget fel på då han senast vann ifrån positionen utvändigt om ledaren. Vill nog gärna komma till spets men klarar att triumferar med andra upplägg också - ett måste streck om Du garderar.

11:RUBY TRAP: Letar Du skräll till en högintressant procentsats så är detta ekipaget Du söker, trots det jobbiga utgångsläget. Har presterat på topp i hård konkurrens - skrällbud!

Vem Sitter i ledning: TOP OF THE WORLD är min spetsfavorit men AJLEXES CUBANO kommer försöka utmana.

Håll Ögonen på: 4:AJLEXES CUBANO som är kapabel att vinna i från de flesta upplägg

Ranking: 7 - 3 - 4 - 11 - 12 - 9 - 5 - 1 - 2 - 10 - 6 - 8

Strukna: -




V75-2: En Helgardering Ligger nära i ett Öppet Lördagslopp!


Lördagsloppet (Dalatravets Guldkusk - Guldcentralens Lopp) med Voltstart över Långdistans. Glöm inte heller bort att de som startar på tillägg har tjänat mer än 100.000 kr. De senaste lördagsloppen har gått att lösa med ett mindre antal streck fast denna veckan är det verkligen öppet och krävs en hel del streck - helt klart en kandidat till helgardering:

5:GLOBAL TRACE: I skrivande stund avdelningens favorit och kommer från triumf - med detta lopp i kroppen lär han dessutom vara förbättrad. Har dessutom ett bra utgångsläge så de "rikare" ekipage får prestera på topp om de skall vinna här. Är dessutom startsnabb, min spetsfavorit och kommer sälja sig riktigt dyrt i denna position..En kapabel 4-åring - en klassklättrare?

11:BLYTUNG AM: Ett ekipage som ligger mig varmt om hjärtat och som jag har spikar vid ett antal tillfällen. Står bra inne på pengar och efter ett litet jobbigt november har trenden vänt och kommer från triumf - Streckas på min kupong!

10:JAGER OAKS: Täta starter och det tror jag bara gynnar honom. Bakspår behöver inte vara så fel då de ändå letar efter en vettig rygg - med en smygresa har han en vass avslutning som kan fälla samtliga.

7:AXEL WADD: Saknar barfotabalansen, fast i detta sällskap så är han ändå ett tungt streck på min kupong Senast (annandagen) blev det en sjunde plats i Stayerloppet. Långdistans igen och motståndet är blekare - se upp!

9:X.FACTOR: Hård och tuff långdistansare och är inte borta i detta sällskap - har fyra topptvå placeringar på fem starter så formen är det verkligen inget fel på. Skulle inte bli förvånad om de tidigt kör fram och höjer tempo. Det bli både helstängt huvudlag och rycktussar till denna start - intressant.

4:LYCKANS DELUXE: Form slår klass så man skall verkligen inte blunda för formraden, även om triumferna skedde i enklare gäng. Den längre distansen tror jag bara är en fördel då detta är en stark sort - ett självklart streck på min kupong.

1:OSBOURNE COX: Är startsnabb och kan försvara innerspåret fast tror de släpper omgående. En position i rygg på ledaren och dessutom så blir det troligtvis favoritens rygg, vilket innebär en ny topplacering? Kommer luckan så är allt möjligt - strecka!

2:ARAMIS AMOK: Formraden skrämmer kanske inte, fast samtidigt har han varit ute i kapabla gäng. Från detta utgångsläge skall han räknas tidigt och kan få en perfekt smygresa utvändigt - skräll?

14:LISTAS SPIRIT: Spåret är förstås ingen dröm, fast samtidigt är detta ett ekipage som verkligen trivs i ryggar. Smygresa med frittläge över upploppet så straffar han de flesta här - det pratas om Norskt eller halvstängt Norskt huvudlag.

Vem Sitter i Ledning: GLOBAL TRACE är min självklara spetsfavorit - även om OSBOURNE COX kan försvara sitt innerspår så är jag säker på att Oskar omgående släpper ledningen.

Håll Ögonen på: BLYTUNG AM där formen sakta men säkert börja infinna sig och JAGER OAKS som med en smygresa kommer fälla det mesta över upploppet.

Ranking: 5 - 11 - 10 - 7 - 9 - 4 - 1 - 2 - 14 - 6 - 3 - 8 - 15 - 13

Strukna: 12:WINTER'S SNOWMAN




Avd 3: Ett Sarkt Trehästarslås från Bakspår!


Klass II-loppet, Försök 3 med Autostart över långdistans. Här går det att gå kort, men några streck skall allt med på kupongen och ett lås känns starkt:

10:SEBASTIAN JOURNEY: Ett första streck går till Seb som verkligen har framtiden för sig. Är hård, stark och rejäl så är verkligen gynnas av distansen. Värst emot startar också från bakspår så vinstchanserna är riktigt goda. Har dessutom två triumfer och en andraplats på de senaste tre staterna - är min vinnare! Är första delen i mitt trehästarslås.

9:TITAN BRODDE: Favoriten som i skrivande stund är lite väl mycket streckad och skall av den anledningen garderas! I mina ögon är han inte så mycket bättre än utmanarna - fast självklart är han en del i mitt lås. Formen kan man definitivt inte klaga på då han har tre triumfer på fyra starter. Har visserligen inte startat på snart 1,5 månad och det känns som en stor nackdel, fast man skall även ha i bakhuvudet att han är obesegrad felfri och att han startar ifrån ett bättre spår än min rankingetta - pusselbit två i mitt trehästarslås.

11:FELLINI BOKO: Är den sista delen i mitt lås och besitter också en stabil och framför allt stark form - tre triumfer och en andraplats på fyra starter. Bakspår är väl egentligen ingen fördel då han trivs allra bäst i spets och dessutom har bägge konkurrenterna lottas till bättre spår.

5RABANT HORNLINE: Vill man har ytterligare ett streck är det detta ekipage man skall satsa på. Från detta utgångsläge blir det en tidigt ledning och går han bara felfritt är detta en stark utmanare - de tre senast starterna har slutat med triumf när han gått felfritt.

Vem Sitter i Ledningen: DRABANT HORNLINE är grymt startsnabb och sitter tidigt i spets..

Håll Ögonen på: Mitt Lås men även DRABANT HORNLINE som om han får bestämma i spets kan bli farlig!

Ranking: 10 - 9 - 11 - 5 - 2 - 3 - 4 - 8 - 1 - 7 - 12 - 6

Strukna: -



V75-4: En Intressant Spik!!

Kallblodslopp - där ekipage från 20 meters tillägg sprungit in mer än 900.001 kr och ekipage från 40 meters tillägg har mer än 1.350.001 kr på sitt konto. Det är långdistans och Voltstart som gäller.. Äntligen får vi se mer av de Älskade Kallbloden och här finns det ett stabilt Spikförslag som känns säker - spikar Du inte så får Du nog kosta på Dig några streck:

14:MOE SVARTEN: Utgångsläget är inte det bästa och det är många att runda - fast det är långdistans och min magkänsla säger att han är absolut bäst, så jag spikar! Har rätt egenskaper för distansen då han är riktigt stark och hård - självklart behöver de lite klaff på vägen men tror de löser sig!

Finns några motbud:

13:TRIPPA UNDAN: Känslan är att denna dam bara blir bättre och bättre. Det är visserligen många att runda men besitter som sagt både form och klass. Som övriga från bakspår så är de lite beroende av rätt rygg - fast med lite klaff så är en ny topplacering att vänta..

12:MOFAKSAN: Formraden ser mer än intressant ut och står dessutom bra inne på pengar för att slippa ytterligare 20 meters tillägg. Blir dessutom helstängt huvudlag så med rätt ryggresa så kan det räcka långt - hur långt?

8:LESJA KONGEN: Skall inte underskattas och är van att möta betydligt tuffare motståndare. Formen är stabil och gör nästan aldrig ett dåligt lopp, fast vinner inte så ofta. Det negativa är att han är van att trava barfota och nu blir det förstås skor runt om - är ett roligt och intressant skrällbud!

9:ELDVIN: Inget ekipage jag vill hålla i handen då det är många galopper på hans konto. Felfri kan det vara vinnaren, men känns lite många om och men - blir Jänkarvagn till denna start.

5:MOESES: Ett ekipage som jag tycker om och som oftast förgyller min kupong. Enbart toppinsatser i vinter och letar Du efter ett ekipage med form så har Du hittar rätt!

4:REIUG: Ett starkt ekipage som verkligen trivs på distansen..

Vem Sitter i Ledningen: ESSIS LILLE ALFRED spetsar från start - men släpper?

Håll Ögonen på: MOFAKSAN och LESJA KONGEN som bägge är riktigt kapabla och har stora möjligheter att "skrälla".

Ranking: 14 - 13 - 12 - 8 - 9 - 5 - 4 - 10 - 2 - 3 - 1 - 6 - 11 - 7

Strukna: -



V75-5: Triumferar Team Walmann-Kihlström igen??

Klass I, Försök 3 med Autostart över Full Väg. Finns några ekipage som man höjer ögonbrynen för, annars är det väldigt öppet och jag rekommenderar gardering:

2:FORECAST: Är mitt första streck som återigen består av Team Walmann-Kihlström. Är inte direkt startsnabb så spåret får ändå bedömas som bra, risken att han fastnar på innerspår minskas ju drastisk - kan i andra fas få överta ledningen. Står bra inne med pengar i klassen och har verkligen toppchans - min vinnare!

3:OLA MONTANA: Formstark med tre triumfer på fyra starter och det har dessutom satsat emot denna uppgift. Har ett perfekt utgångsläge och kan bli en intressant position ifrån start - ett måste streck ifall du garderar!

6:LINUS BOY: Blandar toppinsatser med galopper, så är verkligen inget ekipage att lita på till 100%. Är startsnabb fast frågan är om de vågar ladda ifrån start - i min värld så når de ingen ledningen i första fas fast chanserna finns att de kan få överta.. Skulle de nå spets så säljer de sig dyrt och då kan det mycket väl bli spets och slut.

1:ALORAC MATHBELL: Ny i klassen och visst finns kapaciteten att utmana här! Men bricka ett kan bli en fälla och risken är stor att de fastnar på innerspår - enbart topptre placeringar på de senast fem starterna..

10:AMPHIBIAN MADNESS: Kanske ett långskott från bakspår och är ett ekipage som inte vinner så ofta - fast gör väldigt sällan dåliga insatser. Besitter en starkt spurt - så med rätt ryggar är allt möjligt!

4IORA FROM MY: Med tre raka triumfer och dessutom i kapabla sällskap så skall hon verkligen inte nonchalera. Den stora frågan är vart hon hamnar ifrån start - fast skulle det lösa sig så segerstrider hon.

8:ÖNAS IGOR: Grymt startsnabb och är min spetsfavorit även från bricka åtta, fast blir inte förvånad om de väljer att släppa. Oavsett om det blir spets eller positionen i rygg på ledaren så är en topplacering att vänta.

Vem Sitter i Ledningen: ÖNAS IGOR tror jag spetsar och sedan väljer de troligtvis att släppa..

Håll Ögonen på: OLA MONTANA som har satsat emot denna uppgiften och som har kapacitet att straffa samtliga här.

Ranking: 2 - 3 - 6 - 1 - 10 - 4 - 8 - 12 - 5 - 7 - 11 - 9

Strukna: -



V75-6: En Bra Storfavorit som ändå går att Fälla!

Stolopp (där samtliga ekipage på tillägg tjänat mer än 325.001 kr) med Voltstart över Full Väg. Här hittar vi en storfavorit som trots procentsatsen är en bra favorit fast det finns garderingsförslag:

5:IOANA HANOVER: Procentsatsen är ju inte lockande för fem öre men det är ändå en riktigt bra favorit och förstår de som spikar. Denna härliga 4-åring besitter verkligen toppform och har fyra triumfer på fem starter. Spåret i kombination med team Walmann-Kihlström höjer såklart segerchanserna. Det negativa är väl att hon inte är någon startkanon så någon ledning i första fas är inte att tänka på. Fast spåret är ju mer än ok och blir inte förvånad om Örjan sitter tidigt utvändigt med en bra rygg med ett perfekt slagläge.

De är främst tre stycken utmanarna i mina ögon som båda startar från tillägg och behöver klaff om de skall kunna fälla favoriten:

8:JEEPSTER: Bra och stabila insatser på den senaste tiden och besitter i mina ögon den absolut bästa spurter. Skulle hon få ett rygglopp fram tills 3-400 meter kvar så kan hon vara först på fotot.

13:WITHMA: Trots spåret är hon ett av de vassaste motbuden och det är betydligt enklare emot denna gång. Näst senast blev det triumf och senast höll hon imponerande bra i Stoeliten och visade dessutom prov på en härlig avslutning. Denna gång möter hon ju inte Anna Mix c.o - så av den anledningen är detta ett riktigt tidigt bud. Här ifrån söker Oskar såklart en bra rygg när väl avancemanget är ett faktum - kan straffa samtliga över upploppet så se upp!!

15:VELVET GIRL: Skall man gardera får man inte glömma detta formstarka ekipage. Inte startat så tätt, men det är ändå ett upplägg som funkar för henne - med klaff skall hon räknas.

Vill Du gardera vidare så rekommenderar jag:

2ASHING KIMBERLEY: Spetschans och min spetsfavorit - väl i denna position måste hon nämnas.

10:FRIDA MONTANA: Besitter en jämn och fin form fast att det är bakspår är långtifrån en fördel. I min värld är det en typisk spetshäst så där av rankar jag ner henne en aning.

Vem Sitter i Ledning: DASHING KIMBERLEY är min spetsfavorit - kan bli utmanad av Startsnabba IRENE SUND.

Håll Ögonen på: JEEPSTER som med en smygresa kan fälla samtliga och WITHMA där senaste insatsen gav mersmak.

Ranking: 5 - 8 - 13 - 15 - 2 - 10 - 3 - 14 - 6 - 7 - 4 - 11 - 12 - 9

Strukna: 1:SUNDSHOLMS FATIMA



Avd 7: Trehästarslås??

Bronsloppet, Försök 3 med Autostart över Sprintdistans. Här är det tre ekipage som jag vill höja ett varningens finger för - men det går även spika sig ur denna avdelning.

1:BONBON MEARAS: Är grymt startsnabb och i min värld så försvarar hon sitt innerspår lekande lätt och då är mycket vunnet. Trivs i ledningen och distansen är hennes favorit så det är många plus.. Dessutom är det absolut inget fel på hennes form - har tre raka med topptvå placeringar och detta är min vinnare!

7:QUEER FISH: Är inne i en riktigt bra period och har tre raka triumfer på kontot -löser det sig ifrån start så kommer de segerstrida. Kaj Widell sitter upp för första gången och det ryktas om jänkarvagn.

3:GLOBALSATISFACTION: Presterat på topp hela hösten/vintern och måste räknas tidigt.. Har ett bra utgångsläge, fast det luktar dödens då jag inte ser att BONBON MEARAS skulle släppa ledningen. Är grymt kapabel och är ett självklart streck om Du garderar, fast att spika till denna procentsats det rekommenderar jag inte - måste prestera på topp för att vinna..

Vem Sitter i Ledningen: BONBON MEARAS försvarar innerspåret lätt som en plätt.

Håll Ögonen på: BONBON MEARAS som ifrån ledningen mycket väl kan leda runt om och QUEER FISH som med rätt rygg kan straffa samtliga över upploppet.

Ranking: 1 - 7 - 3 - 5 - 9 - 10 - 12 - 4 - 6 - 2 - 11 - 8

Strukna: -




Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
PhilipBIF (+10), Dahle (+10), drakdead (+10), mijo14 (+10), Ardberg (+5), Akke (+10), ted64 (+10), Cleon_9 (+10), Torstens (+10), Postcykel (+10), palouw (+10), oggeb (+5), Fredrik33 (+50), Fidus (+10), BettingBroder (+5), JerryB (+5), mackpeter (+10)

Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-06 klockan 09:59.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 16:19   #2
 
Reg.datum: nov 2016
Inlägg: 75
Sharp$: 318
Standard

Grymt jobbat!
mattiasb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 19:04   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiasb Visa inlägg
Grymt jobbat!
Tackar
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 19:18   #4
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Mycket bra, blavitt81, men nästa gång kan du väl nyttja den V75-tråd som redan finns till veckans omgång?
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 19:37   #5
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abstruse Visa inlägg
Mycket bra, blavitt81, men nästa gång kan du väl nyttja den V75-tråd som redan finns till veckans omgång?
Ser hellre att den ligger i en separat tråd med tydlig rubrik som den gör idag, om den hamnar i den "vanliga" V75-tråden så missar man den högst troligt bland dom övriga hundratals inläggen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 00:15   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Hoppas det gick bra för Er på V7! Missade själv kupongrensaren Kenzi som jag absolut inte såg som en vinnare på förhand.. Annars var analysen helt ok ute..

Natten mot onsdag kommer min Analys till V86.

Ha det Gött!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 00:23   #7
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
Hoppas det gick bra för Er på V7! Missade själv kupongrensaren Kenzi som jag absolut inte såg som en vinnare på förhand.. Annars var analysen helt ok ute..

Natten mot onsdag kommer min Analys till V86.

Ha det Gött!
Du är förlåten. Inte många som skriker ut en 0,31%.

Jobba på

/Z
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 00:49   #8
 
Reg.datum: nov 2016
Inlägg: 75
Sharp$: 318
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abstruse Visa inlägg
Mycket bra, blavitt81, men nästa gång kan du väl nyttja den V75-tråd som redan finns till veckans omgång?
My god.. ÅRETS SÄMSTA INLÄGG?? Var glad art någon hjälper oss dödliga att skaka fram en bra rad någon gång emellanåt OCH denna typ sv analyser ska DEFENITIVT ligga i egna trådar.....

Man börjar tqpppa hoppet efter alla dumma....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
mattiasb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 09:45   #9
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Du är förlåten. Inte många som skriker ut en 0,31%.

Jobba på

/Z

Hade helgarderingen hamnat i det loppet hade det varit riktigt trevligt, men det är ju detta som är tjusningen med denna underbara sport att det kan bli härliga tokskrällar
Det är bara att fortsätta göra grundliga analyser och det ger alltid bra resultat i längden..

Och som sagt natten till onsdag publicerar jag min V86-analysen.

Ha det Hört

Nu Kör Vi!!
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 09:56   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiasb Visa inlägg
My god.. ÅRETS SÄMSTA INLÄGG?? Var glad art någon hjälper oss dödliga att skaka fram en bra rad någon gång emellanåt OCH denna typ sv analyser ska DEFENITIVT ligga i egna trådar.....

Man börjar tqpppa hoppet efter alla dumma....
Härligt att höra att du uppskattar min analys och självklart kommer jag posta dessa i ett eget inlägg. Blir lite enklare och smidigare på detta sätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 10:33   #11
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
Hade helgarderingen hamnat i det loppet hade det varit riktigt trevligt, men det är ju detta som är tjusningen med denna underbara sport att det kan bli härliga tokskrällar
Det är bara att fortsätta göra grundliga analyser och det ger alltid bra resultat i längden..

Och som sagt natten till onsdag publicerar jag min V86-analysen.

Ha det Hört

Nu Kör Vi!!
Den mest genomgripande, travkunniga, välskrivna V75-analys vi sett på länge här. Tyvärr såg jag den först nu. Därför får du alltför få sharps av mig. Den var igår morse värd betydligt fler.

Om du publicerar din analys på den vanliga V75-tråden höjs kvalitén och en positiv ton i den tråden med någon mil. Många duktiga travspelintresserade har lämnat tråden pga osakliga personliga påhopp och inlägg, som inte har med trådens syfte att göra.

Publicera gärna din analys med inlägg av varje lopp för sig löpande under veckan. Det vore intressant att se hur du resonerar och ger oss andra tillfälle att komma med synpunkter. När du sedan kommer med en sammanfattning - gärna fredag kväll - kan vi se hur ditt slutliga val har påverkats av de senaste informationerna.

Med fler inlägg av denna kaliber blir tråden intressant. Heja Blåvitt!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 22:12   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

Tjenare!

Tack för Dina fina ord kring min analys. Har ett stort och brett travintresse och Älskar verkligen denna underbara sport!

Publicerat gärna regelbundet här på Sharps och att få en diskussion kring omgångarna är både intresserad och kul! Jätte tråkigt att höra att en del lämnat, men det hoppas vi kan bli ändring på.. Lägger personligen ner mycket tid på mina analyser till bloggen och är främst inriktad på V75 och V86. Är en statistiknörd och studerar många timmar i videoarkivet för att få så mycket info kring ekipagen som möjligt för att kunna ge en så omfattande bild på avdelningarna som möjligt.

Självklart kan jag även posta i V7-tråden för att få till en mer öppen dialog.. Fast då jag även analyserar V8 så kan jag inte post mina tankar inför V7-omgången jättetidigt. Då kommer dessa tidigast under torsdagen om jag skall hinna analysera ekipagen. Fast självklart kan jag komma med mina spontana tankar tidigare. Den slutgiltiga analysen publicerar jag på fredagar och den publicerar jag även i en egen tråd då den är enklare att hitta på detta sätt..

Kom gärna med fler förslag och idéer...

Min blogg finns här http://v75tipset.bloggo.nu

Ha det Gött

ps. Den slutliga V8-Analysen publiceras natten mot onsdag eller under strax efter lunch på onsdag.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td