Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-24, 16:22   #61
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
V86 handlar om att överleva, ska man spika så ska man spika de hästar som har högst segerchans, punkt slut!.
Nej, det handlar om att betala för radkombinationer som ger mer betalt än vad de borde sett till sannolikheten att de inträffar.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 16:38   #62
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Nej, det handlar om att betala för radkombinationer som ger mer betalt än vad de borde sett till sannolikheten att de inträffar.
Nej det gör det inte. Ingen kommer kunna få mig att tro något annat när jag själv har bevis att det jag gör fungerar. Men roligt om er strategi fungerar lika bra!
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 17:18   #63
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Nej det gör det inte. Ingen kommer kunna få mig att tro något annat när jag själv har bevis att det jag gör fungerar. Men roligt om er strategi fungerar lika bra!
Om du är en vinnande spelar på v86 är det ju precis det du gör, spelar rader som ger mer än chansen för att den slår in.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 17:52   #64
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Om du är en vinnande spelar på v86 är det ju precis det du gör, spelar rader som ger mer än chansen för att den slår in.
Ok, är bara trött på rad snacket och hur folk vill göra sig smarta med sina teoretiska kunskaper. Jag har inget intresse av att skaffa mig den kunskapen som Strappa eller andra besitter. Jag är en vinnare och är endast intresserad av att hitta vinnarna oavsett spelform..

Jag lägger inte en sekunds tanke på sannolikheten att min rad går in eller annat bullshit. Jag hittar spikarna med högst segerchans sen kör jag ett par starka lås och garderar de loppen som är jämna/svåra och där det finns bra outsiders.

Skulle jag förlita mig på magkänslan och spika outsiders skulle jag lika gärna kunna spela lotto. Spelar man på det sättet kan det ta ÅR innan det blir 8 rätt på kupongen. Hellre mindre och mer regelbundna vinster!

Roliga med V86 är att chansen till de stora pengarna finns även om man kör på min strategi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 18:01   #65
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Nej det gör det inte. Ingen kommer kunna få mig att tro något annat när jag själv har bevis att det jag gör fungerar. Men roligt om er strategi fungerar lika bra!
Det finns inget motsägelsefullt med att vara vinnande trots att man spikar hästar med "hög" vinstchans ( som t o m är överspelade sett enbart från den totala insatsen på just den hästen ).

Om man hittar tillräckligt mycket värde i de andra avdelningarna så spelar man bra rader ändå.

På samma sätt gäller det omvända. Det finns inget självändamål i att spika just hästar med höga vinstchanser.

2 st 80%are vinner samtidigt ca 64% av omgångarna.

2 st 10%are vinner samtidigt ca 1% av omgångarna.
( Vi antar för enkelhetens skull att spel% = vinstchans till att börja med. )


Så länge man då vinner minst 64 ggr så mycket när man väl vinner ( och har råd med insatserna under tiden ), så är det minst lika bra att spika 10%arna som 80%arna.

Om man dessutom tar i beräkning att 80%arna nästan aldrig har mer än 70% vinstchans och väl utvalda 10%are kanske har så hög som 20% vinstchans så räcker det med att man vinner 13 ggr mer på 10%arna när man väl vinner för att det ska vara bättre i längden.

Hur länge som är "i längden" kan alltid diskuteras. Och du får inte glömma att jag började invändningen med "så länge man tål variansen". Och på V86 är variansen större än på någon annan travspels-spelform.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 18:11   #66
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Ok, är bara trött på rad snacket och hur folk vill göra sig smarta med sina teoretiska kunskaper. Jag har inget intresse av att skaffa mig den kunskapen som Strappa eller andra besitter. Jag är en vinnare och är endast intresserad av att hitta vinnarna oavsett spelform..

Jag lägger inte en sekunds tanke på sannolikheten att min rad går in eller annat bullshit. Jag hittar spikarna med högst segerchans sen kör jag ett par starka lås och garderar de loppen som är jämna/svåra och där det finns bra outsiders.

Skulle jag förlita mig på magkänslan och spika outsiders skulle jag lika gärna kunna spela lotto. Spelar man på det sättet kan det ta ÅR innan det blir 8 rätt på kupongen. Hellre mindre och mer regelbundna vinster!

Roliga med V86 är att chansen till de stora pengarna finns även om man kör på min strategi.
Om du är en vinnande spelare så gör du rätt intuitivt, vare sig du vill det eller inte.

Om du har vunnit hittills utan att göra rätt intuitivt, så har du haft tur.



Något som dock verkar vara djupt rotat hos travspelare är att de olika spelformerna går ut på att få "alla rätt" utan att ta hänsyn till vad utdelningen på ens spel kommer att bli. Dvs "utdelningen kan man inte påverka".

Ett perfekt exempel på detta är det som en del skrev om senaste V75-utdelningen. "Blev 100 lax i utdelning trots att OTP vann." Det "odds" man fick från potten på den raden var bedrövligt. 100 lax är såklart mycket pengar. Men långsiktigt sett så var det en katastrof-utdelning som inte ens är i närheten att räcka till "i längden".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td