|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Så här blev mitt bolagssystem:
1) 1,7,11 r3-1 (Ulf håller ledningen med 1 och håller dunderfavoriten i dödens. Bergh ger sig inte eftersom hans häst är bättre. Men Ulf har order att köra i ledningen. De kör loppet i halsen på 11 till 12 %) 2) 6,8,9,13,14 r4-2 (14 från springspår får direkt en bra position. Ojämna favoriten 13 tas lugnt från start och får det svettigt även om hon gynnas av brodd. 8 kan få ett vilsamt lopp och skrälla till 2,6 % med "Sonen" Nicklas Westerholm, som var framgångsrik igår. 9 är en stor urstark märr, som alltid understreckas med Pierre i jollen. 6 räknas tidigt från springspår med Ulf) 3) 5 r2-7 (allt talar för 5 Nahar. Han känner igen sin hemmabana och motståndarna vet han att han slår alla dar i veckan. Nahar har vässats inför denna "enkla" uppgift. Gynnas av brodd. Tas lugnt från start och bara krossar "ungdomarna") 4) 3,4,13,15 r14-2 (Tobbe trycker sig till ledningen med 3. 4 hoppar lika ofta som han vinner. Ove A är övermodig efter segern i V75-1 och pressar 6 till galopp från springspåret. 13 får en smakstart och vinner detta lopp. 15 är fältets bästa häst, men får tufft att plocka tilläggen på sprint) 5) 2,3,4,9,11 r6-12 (3 tränar bra och tar ledningen. Där körs han så länge lampan lyser. Nicklas kör 2 med stort självförtroende. 4 är säkert bland de tre för er som lirar V7. 9 vinner ofta - titta på senare video - och måste streckas. 11 blev ett lyxstreck) 6) 5,7 r10-2 (för oss som inte spikar 7 låses med 5. Han såg dunderfin ut senast och kom då från tre raka segrar - ett fynd till 11 %) 7) 3,4,6,9,11 r5-1 (här räcker nog 4,9 och 11. Men jag fick råd att strecka även 3, som sannolikt ger sig i ledningen på upploppet. TT har 6 bland a-hästarna och jag tar rygg på dem utan att begripa varför) Kostar 1500:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
På V5 spikar jag Myr Faksen och Nahar. Sitter de så ligger jag bra till. Digital Archive gäller det att fälla om det ska bli lite pengar.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Känner mig inte riktigt trygg med att spika någon av Berghs hästar idag. Hade känts bättre med senioresset Janne Norberg bakom spakarna. Blir nog att avvakta och se hur det funkar för Robban i V4 loppen innan jag lämnar in.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Han har sådana fina chanser att några måste trilla in. Mest känner för Nahar trots att jag vet hur ojämn den är.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Blir nog min andra spik tillsammans med Myr Faksen. Problemet är att stallet verkligen har varit iskallt en längre tid med undantag för några få hästar. Sen kör nog inte Robban med världens bästa självförtroende för dagen, då är det lätt att det blir pannkaka.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Jooooooo ,i alla fall 6 , chans på spets med Ove och därifrån=chans....5% taget alla dar i veckan på en trolig spetshäst på kort.. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Markus Pihlström om Angel Rain:
"På lördag gästar travets elitserie V75 Bergsåker i Sundsvall. Hemmatränaren Markus Pihlström har en häst till start – 6 Fetiche Boko (V75-2). Det femåriga stoet är blixtsnabb från start och har därmed lottats till perfekt utgångsläge med springspår. Om det gör att tränaren Markus Pihlström tror på seger? Svar: Nej. Anledningen: de möter en för bra häst. ”Går inte slå henne” – Springspår passar min häst alldeles utmärkt, jag skulle bli väldigt förvånad om Ulf Ohlsson missade ledningen med henne och då hon går som bäst i spets så får hon givetvis köras där, säger Markus Pihlström till Trav365 och fortsätter: – Däremot tror jag inte att det går att slå Angel Rain, jag tror inte det går att stå emot den. Jasså? – Trav är trav och alla lopp ska köras, men jag har blivit väldigt imponerad av henne och är hon som på slutet så tror jag inte någon kan slå henne. Bakom Angel Rain är dock min tidig." Jag tänker dock ändå ha med Pihlströms Kuse! |
|
|
|
|
|
|
#55 | ||
|
Citat:
Senast redigerad av linfre den 2017-01-28 klockan 14:31. |
|||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Kan inte de där totalt odugliga montébrudarna hålla till någon annanstans och leka, på travbanan har de i alla fall inget att göra
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Att de inte stryker Graham på en gång. Den ser ju inget vidare ut.
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Kom med konkreta inlägg om dagens V75:a i denna tråd istället, sånt där hör inte hemma här. Nahar nere på 41% nu, får bli en spik i guld och gardering i ett mer skrällbenäget lopp än guld. |
||
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Garvade läppen av mig när Börje i "Börjes analys" kläckte att "alla tjejerna är lika duktiga" Sanning är att 95% av "brudarna" som rider monte i Sverige är totala amatörer som i Frankrike skulle vara tacksamma att få skyffla dynga...sorgligt men sant.. L |
||
|
|
|
|
|
|