|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 03/18 Momarken
Då var det Momarken denna gång som förhoppningsvis kan generera något bättre utdelning.
Såklart en massa norska hästar som jag personligen inte vet ett dugg om. Jag tror att Frankie Brodde har rimlig chans i första avd, spikförslag möjligen? Även THENGILL tycker jag har sett ganska bra ut på senaste. Ulisse Kronos gjorde en GRYM insats senast och det blir en av mina spikar på lördag, Lufti verkar vara på hugget med sina hästar. Gulddivisionen ser rolig ut - Bruno Di Quattro kommer göra ett bra lopp, men det känns som att det blir gardering ![]() Kul att se BBS Sugarlight igen. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-13 klockan 15:43. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mina tidiga tankar...
Vilka hästar kommer missgynnas av att inte få gå med körspö ? Kommer de få fart på nr 10 Frankie Brodda utan körspö ? Nr 6 Västerbo Exact är helt klart intressant i första. I andra kanske Adrian sitter på leken om han lyckas hålla spets och kör en låg 1,13 tid. Tror de får svårt från tillägget då. Jetset borde vunnit lätt senast men var blek. Avd. 3 blir säkert nr 5 Thai Navigator omgångens största. British Steel har varit snackhästen en längre tid och var bara en längd efter sist de möttes. Då gick den sistnämnda fortare sista 800 m. Men även här.. hur får man fart på hästen utan körspö? Nr 11 NiTalarBraLatin är nog fältets bästa häst. Dock inte rosat marknaden förra året. I femte är nr 6 Ferrari B.R given. Kanske t.o.m första hästen då Luddes häst är lite knepig och gynnad av längre distanser. I sista har jag för mig att nr 2 Sheriff Bi fungerar fint i Norge. Han är startsnabb. Skrällvarningarna : Avd. 2 nr 11 Nelson Nora. Kommer hem efter äventyr i Frankrike och då brukar de vara morska och inget fel på de tider hon gått där nere. Räcker långt på lördag. Avd. 4 nr 9 Fetter´n T.G. Även här går han fantastiska tider och kan han utnyttja springspåret* så platsar han lätt på min kupong. Edit* Springspår stämmer inte då de har ett annat voltsystem i Norge. Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-14 klockan 14:19. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spårstatistik momarken: http://www.travservice.no/sider/teks...atistikk&niv2=
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mitt tidiga drag i veckan, eventuell spik faktiskt, är British Steel. Och det just därför att British Steel alltid körs utan körspö även i sverige. Har gått flera bra lopp på slutet och har ett riktigt fint läge här. Gynnas av det extremt långa upploppet på momarken om han får spara speeden fram till dess.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Är startsnabb men vill helst inte köra i ledningen - hellre sitta i rygg fram tills 3-400 kvar och då spurta.
|
|
|
|
#7 |
|
Tycker att nr2 TONICETOBETRUE är helt klart intressant i avd3, gjorde det bra bakom segrande Barkevious Mingo på Åby V86 8/3.
Hade spår 8 på en för dagen krävande bana, iofs 1640m då men 2140m bör ej vara ngt problem. Startspåret nu är bästa möjliga på Momarken.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Är det Momarken som har "krabbe svinger" och ovana svenska hästar och kuskar ofta får galopp i första sväng?
Brukar ledaren in på upploppet oftare vinna? Hur långt är upploppet? |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
"- Man byggde ju om banan för några månader sedan så jag tror själva upploppet blev en aning kortare efter det. Men det är verkligen marginellt, skillnaden är att man gjorde utgången av svängarna lite mindre snäva. Men de är fortfarande betydligt snävare än på svenska banor, speciellt svängen efter mål, säger Rennesvik och påpekar hur det påverkar startmomentet. - Det är svårt att hinna få upp farten från invändiga startspår med bilstart från 1 640 och 2 640 meter. Så även om det blivit lite bättre ska man ha en väldigt snabb häst för att svara spets från spår 1. En annan ”sanning” om Momarken är att det långa upploppet skulle göra ledningen till en mindre gynnsam position jämfört med svenska banor." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) Senast redigerad av dingo1337 den 2017-03-15 klockan 12:57. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Utdelningarna från Momarken vid denna tidpunkt och V75.
2008 : 695´985 :- 2009 : 120´593 :- 2010 : 519´645 :- 2011 : 36´758 :- 2012 : 6´292´717 :- 2014 : Ingen hade 7 rätt 2015 : 9´622 :- 2016 : 1´017691 :- 2016 : Extra omgång ( v.52 ) 485´464 :- |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lille-Adrian säger följande
"På lördag åker han till Norge för V75-tävlingar och han lovar seger med stjärnhästen Mosaique Face. – Allt annat är en besvikelse, säger Adrian Kolgjini till Trav365." Jävligt stor mun på den där Adrian - så har det låtit förut... ![]() "Vad säger du om 1 Pandora Face (V75-2)? – Hon svarade för ett bra lopp senast efter lång paus, hon avslutade bra den gången och vi var nöjda med henne. Nu har hon fått bra läge i volten och hon ska vara bra mycket bättre på lördag, det är tanken att hon ska gå framåt med senaste loppet i kroppen och det känns också så i jobben, meddelar de hemifrån. Hon blir giftig här, bara det löser sig." Lufti säger: I V75-5 startar 2 Ulisse Kronos som hade uppvisning på svenska V75 i Kalmar senast. Där sitter ”pappa” själv i sulkyn. – Han är lite knepig att köra, så jag fortsätter att köra honom, resten får Adrian köra. Han kan dessutom bli lite svår att motivera utan körspö (som man inte får använda i Norge). Det är en liten primadonna. Han går väldigt bra på häst och är mycket bra för den klass han befinner sig i, säger Lutfi Kolgjini till Trav365. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-15 klockan 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
AVD 2:
Ett tidigt spik/utgångsförslag hittar jag här i 1 Pandora Face. Har ett lopp i kroppen och kan hästen gå barfota så ser jag inte hur det ska vara möjligt för någon av hästarna att plocka in 20m. Senast startade just Jetset bakom stallkompisen Pasithea Face. Fick ett perfekt lopp i andra ytter men hade ingen chans att plocka ner ledaren i ett lopp som Pasithea Face vann från ledningen på 1.13,1. Nu står Jetset 20m längre bak och kommer inte få en lika fin position. Det är väldigt god chans för att Adrian att få bestämma med Pandora face i ledningen och barfota kan även hon utan problem springa en låg 1.13-tid. Stallformen behöver vi ju inte ens prata om. Hade väl kanske helst sett att Ludde körde själv med den kuskformen han är i just nu men Adrian känns knappast som ett kuskminus ändå. Det långa upploppet och att hästen aldrig startat i Norge är väl minus. Eventuellt helstängt och barfota nu. Blir det aktuellt så kommer nog hästen vara ensam på min kupong iallafall även om norskarna låter väldigt uppåt angående Gematria. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hur fungerar förresten streckfördelningen nu mellan ATG och norska Rikstoto? I kallblodsloppet t.ex. är Myhren Jerker storfavorit i sverige på 60% just nu och i Norge är samma häst spelad till 13,8%.
Går det att se en "totalöversikt" någonstans hur streckfördelningen ser ut sammanlagt? |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
dingo1337 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
ZENIT BRICK till 7% , är det verkligen rätt av spelarna att sätta honom så lågt?
ToNiceToBeTrue har förvisso bättre spår - men jag tycker att Zenit bör vara andrahands favorit. Eller är jag fel ute? |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
![]() Nä skämt och sido, det är helt sjukt att den bara är 7%.. Den borde vara det dubbla, om inte trippla! Stannar den där nere på 7-8% så kommer jag spika i ett svårlöst lopp. Antagligen kommer väl Huselius snacka upp den i helgen så den landar på ca 16-17%. En annan häst som jag tycker spelarna har glömt är nr.2 Attack Diablo i sjätte avdelningen. Spår två, och om det inte blir någon ledning, så åtminstone bra smygläge, och Peter brukar hamna bra på det (eller åtminstone så som han vill) vid start. Riktigt bra hästar emot, men så som denne har presterat så kan jag inte förstå 5% ![]() P.S. Glöm inte Xanthis Amazing i sista avd. Tror nog att Carl Johan Jepson jagar en efterlängtad seger med henne. 2,2,4 i placering när han kört, och till höga härliga odds. Lycka till på lördag! |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tankar:
Troliga spiken: Jerker i avd4. Dragen: Moni Viking. Alvena Take it Coffie U.N.G Prisvärda skrällar: Debbie br. Melby Exotic Patrica Hasterup Senast redigerad av Klanke den 2017-03-17 klockan 01:10. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Från norskt håll låter det otroligt uppåt angående 6 Ferrari B.R.! Är spelad över 60% i dagsläget på norska rikstoton.
"- 6 Ferrari B.R. (bildet) var enormt god sist – bedre enn jeg hadde trodd. Han hadde ikke fått noen skikkelige hurtigarbeider i kroppen før starten i Widding-løpet. Jeg har høye forventinger til denne hesten i tiden fremover. Sporet er sjanseartet, men jeg har tro på min hest og ville hatt ham tidlig med på V75-bongen, sier Per Oleg Midtfjeld til Equus." Årsdebuterade alltså senast utan att ha gått några snabbjobb alls men levererade ändå ett väldigt bra lopp och var tvåa på 14,4. Borde kliva fram ordentligt med loppet i kroppen och mest troligt rycker man alla skorna nu också. Vann senast han och Ulisse Kronos mötte varandra. Om streckfördelningen står sig någorlunda likt som de gör tidigt nu på torsdag så kommer dessa hästar bli väldigt jämnspelade när de slår ihop strecken på lördag. Isåfall känns det väldigt lockande att ta ställning för 6 Ferrari B.R. Att tillägga också är att Ulisse Kronos är en häst som Ludde tror missgynnas mycket av att gå utan körspö. Senast redigerad av dingo1337 den 2017-03-16 klockan 14:26. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Förövrigt gällande Ulisse Kronos ställer sig Lufti lite tveksam på hur han ska få fart på hästen utan körspö - kan vara värt att veta om man tänkt spika. God lycka |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Den är perfekt inmatchad i loppet -368k och Xanthis Amazing har 354k. Har gått bra i träning men skadade sig oturligt på ena frambenet i hagen innan förra v75 starten. Var dock inte allvarligt. Dojorna åker av också enligt ronden. Min raka DD är 4-10. Senast redigerad av orroz den 2017-03-16 klockan 20:29. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Dessutom är Norges andel 1/7 av Sveriges så deras insats% kommer att späs ut rejält. När allt slås ihop på lördag morgon. EDIT: menar givetvis insats%.... Senast redigerad av Ztazze den 2017-03-16 klockan 21:09. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Skall tilläggas. Typiskt för dessa omgångar är att Normännen överskattar sina hästar liksom de Svenska gör med sina pga dålig koll.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Myhreng Jerker var den självklara spiken på Bollnäs där han inte mötte några överdjur. Denna vecka är det mycket bättre läge men motståndet är mycket hårdare också. Den blir hårt spelad, vilket är i för sig inte konstigt.
Men jag tror den åker på stryk på lördag. Smedheims Solan och Teddy Gutten Stöen är inte och leka med. Visst 40m tilägg kan bli tufft och plocka in och man får räkna tider, hur fort ska de gå för att hinna ifatt? Vilket är i kallblodloppen väldigt svårt pga. olika faktorer (styrkan, speedighet, löpning etc..) Med tanke på % mellan 2.Myhreng J och 13.Smedheims S. vilken jag tycker är bästa hästen i loppet är det värt och chansspika Smedheims Solan och jag gör det om jag inte hör något annat som ändrar min uppfattning. Så ena spiken är klar, får börja leta en till. Kanske Mosaique Face som Ludde låter mycket uppåt på. Lycka till och hoppas någon sharpsare tar hela potten. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sheriffen i avd7 blir en av två spikar denna veckan, just nu streckad på 21%..
Startsnabb och går bra utan pisk!Vann ju på extra V75 Bjerke 30/12 förra året, då spikade jag den från spår 5 om jag inte minns fel. Senaste loppet på Solvalla är väl bara att glömma, då den hamnade heltokigt på det från spår 10... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Blir billigt i morgon. Första tanken.
6 1,3,8,12,15 1,2,4,5,8 2,5,7,8,12,13 6 4,9 10 |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Är väl knappast något kuskplus denna gången. Nä, denna rankar jag ner. Omgångens skrik är ju nr. 10 i samma lopp. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
"Tror han kan runt sitt rekord och jag åker till Momarken som optimist."
Det säger Jenny Thygesen om 1 KOLNES KJELL. Rekordet är på 24,1M och det innebär att de på 20 måste gå runt 23,3 och de på 40 runt 22,5 för att nå fram. Även om flera på tillägg visserligen har rekord som matchar har jag svårt se dessa tider mitten på mars, många med knappa lopp i benen. Särskilt de på 40 som verkligen måste prestera sina livs lopp i så fall. 2 MYHRENG JENKER då? Tas försiktigt och med bara två på volten blir det trevande men felfritt. Travar sig igång och sitter i ledning efter 4-500 eftersom 1 vill ha rygglopp. Tror inte den går runt 24,1 därifrån och 1 lär slå av den någon gång sista 500. 10, 12, 13 på 40 har aviserat rygglopp och kommer ha för långt fram när 1 viker ut. Tar man Jenny på orden bör 1 ha en mycket bra chans. Drar in en chansspik. Edit: De fega låser på 1-2 och tror att 2 inte visat botten än. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5) Senast redigerad av snasl den 2017-03-18 klockan 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tävlingarna i morgon kommer liksom förra året att domineras av Frode Hamre.
Hans bästa vinstchans är 12 Gematria i V75-2. Näst bästa är 13 Smedheim Solan i fjärde. I första kör Hamre 7 Moni Viking - en Maharajah avkomma, som inte är helt chanslös. 4 Bruni di Quattro har vettig chans att ta hem Gulddivisionen. I sista kör han 1 Frascati B.R., som kommer att leda länge - kanske hela vägen. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Säkert en uttjatad fråga men vilka spår är bäst i det norska voltsystemet?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Scrolling bakåt bland inläggen till inlägg 3 gällande
V75 på Momarken, där har en medlem med namnet Spojs lagt ut en länk till en norsk sida som visar spårstatistik för Norska banor generellt och för Momarken specifikt. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har någon hört om taktiken för pu i avd 6 med attacken?!
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Generellt så är spår 1-4 som de svenska. Spår 5-7 voltar likadant som spår 1-3 fast motsols(!). Det innebär t ex att spår 5 inte är så dåligt i Norge. Här är ett klipp som visar det hela https://www.youtube.com/watch?v=t2NNPjWdB78. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
keewa124 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kör en liten v4a.
V4 Inlämnat: 2017-03-18, 00:13 Momarken Lördag 2017-03-18 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 8 2: 4 Platon Face 3: 6, 12 4: 8, 9 6x1x2x2 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: GBR VWD DHR |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Förövrigt tror tränaren till 2 att han kommer gå en 23 tid. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Idag hoppas jag på att XANTHIS AMAZING ska få till det
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Vad det nu spelar för roll om 2 går en 23-tid! Faktiskt missat det uttalandet... |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Dagens spikar:
Avd 3 nr 5 Thai Navigator Avd 4 nr 13 Smedheim Solan (Vad tränaren säger om 1:an är helt ointressant, jag kan säga att jag gör 3 km på 6 minuter, när det är upp till bevis hade jag förmodligen landat på 15 minuter eller akuten) Lås avd 7 1,10 DD 1,9-1,10 Skrällar: Avd 1: 7 Moni Viking, 8 Amour du Coglais (8 det spår som oftast skräller på Momarken, Jeppe Juel trivs på Momarken, 21% vinster, stark häst med hög segerprocent) Avd 2: 11 Nelson Nora (tävlat mot hårdare motstånd i Frankrike) Avd 6: 1 Gigant Slugger (rygg på Hamre och evt lucka när Adrian trycker på)
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
![]() Tänkte lite lika och spikar också Smedheim!
|
|
|
|
#44 |
|
Re kallblodsloppet.
7 Steinfaks känns bortglömd ,snabb ut och kan faktiskt sitta i spets efter 500m , slagit favoriten i år. 3.2% ( ? ) |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Myhran dagens största till 47% =för mycket i min bok ,känns självklart att försöka fälla.
Överspelad tack vare vinsten på V75 senast i Sverige. Jämför med steinfaks senaste lopp Myhran 1.25.8 2680. fin bana vinst (bra!) Steinfax 1.25.6 2660 snömodd ,tung bana knappt slagen (bra!) Säger inte att Steinfax skall vara favorit men skillnaden i % är helt fel .12 och 13 känns också spelbara och låser nog på dessa 4:a idag.(intressant att tränaren Steinfax inte ens nämner Myhran ,anser att det är 12,13 emot) Lycka Till! L Edit: höll på att missa Solörstegg med Tobbe..sprungit 1.20 på dist 9%.. Senast redigerad av Lazze den 2017-03-18 klockan 12:14. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Fälla favoriter är enkelt då de vinner 2-3 i snitt per omgång bara.
Hitta skrällarna är värre, men det är dom som ger pengar. Fokusera på det istället. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Bästa spiken idag?! Idéer ifrån alla
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tycker absolut Zenit ska räknas! Du e inte alls fel ute!
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
När jag somnade igår hade jag spikat Gematria och Smedheim Solan efter att min kompis haft 20 min långt samtal med Frode Hamre. Efter att ha sovit ändrades mitt bolagssystem radikalt.
1) 10 r6-1 (detta är egentligen mycket svårlöst. Antingen spik på 10 eller gardering med de näst bästa 6 och den bäste av norskarna 11. Peter Untersteiner sa' i Kalmar, att Frankie Brodde var bättre än den han själv körde. Nu säger han, att hästen känns ännu finare än inför Kalmar. Därför blev 10 min spik) 2) 1,8,11,12,15 r10-3 (12 har en form av springspår på 20-volten, går bff och är Hamres bästa vinstchans idag. Men med spiken redan avklarad fick jag chans att gardera) 3) 1,4,5,6,8 r2-7 (4 kan sno ledningen och då får favoriten 5 jobbigt. Det öppnar för någon smygkörd på det långa upploppet. T.ex. 6 och "bortglömda" 1 och 8) 4) 2,13 r12-1 (2 - som jag spikade senast - är tokigt överstreckad här och hoppar sannolikt. Jag tar dock med den eftersom bolagsägarna nackar mig om den råkar vinna. 13 står för klassen och rundar sannolikt alla på det 240 m långa upploppet. Om 1 eller 2 håller sig till trav kan de rinna undan. 12 är snäppet under 13 kapacitetsmässigt) 5) 2,4,5,6 r3-9 (favoriten 2 får inte ledningen och då blir det svårt. 6 är min vinnare. Även 4 och 5 får plats på systemet) 6) 4,6,9 r10-2 (uppstimmade 9 tror jag som vanligt inte räcker i årsdebuten. 1 tar ledningen med 2 i rygg. 4 övertar och kan hålla undan. 6 säger Walmann, att den blir hans deltagare i Elitloppet. Då får han visa det idag. Här kan skrälla - dock inte 5,7 eller 8) 7) 1,2,4,9,10 r3-5 (favoriten 2 måste garderas. Min rank 10,9,1,4 och möjligen 2) Kostar 1500:-. Lycka till här inne på Sharps! |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nurmos skickar en enda häst till Norge - Zenit Brick. Hästen härdas hela tiden i V75 och vinner eller blir tvåa felfri. Jorma kör endast den i dagens V75. Bortglömd och ett fynd till streckprocenten 9 %.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Jag värmer upp med en liten V4:a. Garderar jättefavoriten då den är hemskt osäker och har fjärdespår i voltstart.
Avd 1: 1, 8 2: 1, 2, 4, 5, 10, 11 3: 3, 6, 7 4: 8 Tayson Bi V75-spikarna har jag inte bestämt till 100 % ännu. Väntar in i det sista och vill se så mycket som möjligt först. Det är inte helt enkelt att sätta in de norska mot de svenska hästarna. Det man vet är att det blir norskt i kallblodsloppet och där är jag inne på att singla Smedheim Solan. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Det låter ju onekligen bra på Mosaique! Det får bli spik.
- 9 Mosaique Face (V75-6/DD-1, bilden) har känts underbar i vinter och verkligen mått gott av en längre träningsperiod. Han gick ett provlopp på Jägersro förra veckan och jag sade åt Johnny Takter att köra 1.12,5. Nu blev det 1.11,6/1 600 meter istället och det var ett oerhört bra jobb för att vara den här hästen. Vanligtvis är han väldigt oinspirerad i träning. Han gick med öppet huvudlag i provloppet och vad han får på lördag beror på hur hästen uppträder i värmningen. Normalt tävlar han inte med öppet så många gånger per säsong, men är han laddad får han nog gå så nu. Annars är norskt det vanligaste då han ska attackera bakifrån. Jag har respekt för B.B.S.Sugarlight, men Mosaique Face är en bättre häst när båda hästarna tävlar på topp och jag räknar med att han vinner det här. Förmodligen sparar vi barfotakörningen och kör med lätta skor runt om. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Inlämnat: 2017-03-18, 14:23 Momarken Lördag 2017-03-18 Start: 14:45 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6, 8 2: 4 Platon Face 3: 3, 7, 8 4: 3, 8, 9, 10 4x1x3x4 = 48 rader. 48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: LFV WTC XXXXXXXXXXX |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
Snabb och fin bana och det kanske blir svårt att runda fält idag.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
V75 så långt...Preliminärt ,3 lopp "klara"
V75:3 Trolig spik 4 British Steel -gjort det kanon från taskiga lägen / jobb .Barfota fram 1: ggr sen 2015 (ej rött ,miss atg) 12% = dagens drag + kör alltid utan spö.. V75:4 -2,7,8,12,13 - kraftig varning för 7,8 Nån eller båda blir A-hästar på mitt hpt sys. V75:5 -2,4,6,9 där 9:an till 3,5% känns intressant om tempo. Lycka Till! L |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Har någon hört något om Xanthis Amazing i sista? Snacket har varit barfota runt om hela veckan, men just nu står det skor runt om? Rätt viktig information.
|
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Citat:
|||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Det är markerat barfota runt om.
hotshotknick (+5) |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Då är Xanthis klar :-) Lycka till idag!
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ouups ..Lufti sade just att bästa chansen idag är Ulysse K...ej Mosaiken
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Saeljarsnoken (+1) |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
Jag chansspikar King City - har fått feeling
![]() Hoppas att han får andra utvändigt eller liknande |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Garderar båda
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Jag spikar Smedheim Solan och Ulisse Kronos. Jag hörde inte Ludde, men han brukar veta vad han snackar om. Det är nog bästa hästen och frågetecknen har väl varit banan och kurvorna. Grejar han det så ska det vara väldigt bra chans. Nu kör vi!
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Idag hade jag velat spela såhär
10 1-8-11-12-13-15 2-4-5-6-7-8-10 1-2-12-13 2-4-5-6-9 4-6-9 1-2-3-4-5-9-10 8820:- Men jag är för fattig. ![]() Så det blev såhär 10 1-8-11-12-13-15 2-4-5-6-7-8-10 1-2-12-13 2-4-5-6 4 2-4-10 1008:- Hejja Sverige
Senast redigerad av shjuve9le den 2017-03-18 klockan 15:47. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nurmos har sagt, att Zenit anmäls bfb för att hålla möjligheten öppen in i det sista. Men sannolikt är att de väntar med att rycka skorna bak till finalen.
SakanAA (+5) |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Idag skulle Platon Face, Ulisse kronos och Mosaique Face från hans träningsstall vinna. Det är ju upp till oss spelare att bedöma om hans hästar med kusk grejar banan och kurvorna nu sedan banan byggts om. Med Platon Face vet vi
|
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
1William (+5) Senast redigerad av Shooter den 2017-03-18 klockan 15:59. |
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Systemet=
Spoiler:
Good Luck!! L |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Men har du hört vad Ludde tycker om banan efter hans debacle med jättefavoriten Platon Face? |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2017-03-18 klockan 16:07. |
||
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Citat:
Citat:
L Senast redigerad av Lazze den 2017-03-18 klockan 16:19. |
|||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jag tycker att spelarna har glömt bort Jeppe Juels häst i första loppet. Vore fint om den tar hem det.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
Västerbo Exact vinnare ikke idag
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Tackarrrrr Peter
Dagens spik satt fint
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
11 Nelson Nora nu på 2 streck tack..
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banned
|
nu vinnare Gematria lätt tacka
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
V75-1, Västerbo Exact
Böter på 2000 kronor för tjuvstart i V75 i voltstartslopp är en övre gräns. Men, bötesbeloppet bör vara högre för tjuvstart vid bilstart – allt för att jag och mina kollegor ska agera bättre bakom bilen! Förstå mig rätt. Jag är inte generellt för högre böter men i det här fallet tror jag att det fungerar i förebyggande syfte. Jag och andra kuskar är alldeles för odisciplinerade i vårt agerande när det gäller autostart. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Jag vill ha en skräll i nästa lopp. Det brukar ju inte bli favoritomgångar på Momarken.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Köper 12 G som A-häst , tackar för 11:an som skräll.
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bra där kukberg. Åker man 80 mil för att köra ett v75 lopp bör man iaf vara med o tävla om det
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Det blev ju en enkel seger. Jag övergarderade lite tyvärr.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Banned
|
nu vinnare Thai Navigator lätt YEEEEEEEESSSSSSSSS
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Den ofrivilliga utkörningen gynnar den norska favoriten enormt.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
hallå NORGE , det är tävling , ingen körning ,TRIST.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Du verkar inte riktigt ha tipsterform idag
|
|
|
|
#103 |
|
Det blev ett helt annat lopp efter strykningen. Inte hade jag trott att Peter skulle sitta i spets och dessutom få maska bort loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
haha vad gör sopnorsken ? fram å pressa sopa.
varför låta peter köra 1.17 på hemmabanan? det scenariot hade man ju inte räknat med. hade den ju men iaf. skämsmössan på för norge. jag hade iaf räknat med att det skulle pressas och zenit lr british skulle få loppet. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Hade ett riktigt torskår förra året och det här verkar inte bli bättre. Iaf inte början på det. Helt under isen fortfarande. Har nog pimplat för mkt i vinter. Suck. Gödslat bort allt krut i lopp där betrodda vunnit o bommat en spik. En lång o oändligt djup formsvacka håller i sig. Får jag en riktig kamel nu bara för självförtroendet tack
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Haha jamen sug min lilla skogsnigel. Nu börjar det bli bedrövligt men jackpotten verkar byggas på till nästa vecka. Får jobba in ett par favoriter till. Alla harry boy lever väl hittills
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
Börjar gå på nerverna utav helvete. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-18 klockan 17:44. |
||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ingen stor utdelning idag som det ser ut nu.
Nöjd med 193 ggr på trion. Får prova med Ferrari på Top7 som vinnare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
draken (+5) Senast redigerad av mackpeter den 2017-03-18 klockan 17:45. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
En till favorit och nu står väl två till på tur.
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
6-4-2 har man ju rätt i alla fall. Få se när resten av resultaten kommer.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Provar en rolig liten DD.
DD1. 3-10 DD2. 8 2OO Eller 600 ggr degen.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
DD: 9-9. Ingen vits att köra 10:an i andra.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Vad är det för banveterinär? Håller på att kika på var och varannan häst.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
DD
4-9 4-3 4-11 Den fick man äta upp, arrrghhh FORZA Bruno di Q!!
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet. Senast redigerad av Major den 2017-03-18 klockan 18:28. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Det blev ju lugnt trots dramatiken före loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Kör v75 i SVERIGE , för fan . Pajas norge
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Kevin din kärring, ta dödens å pressa. Backar som en fjant
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Haha asså vad gör dom ?? Hur kör dom ? 1.20 herregud.
Ingen gasar , flera lopp där det går 1.17 -1.20 i tusen meter. Dom kan ha 520 meters upplopp om dom ska köra sådär |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Vilken TRÅKIG omgång , 2 lopp var kul att se , resten p21 lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Dom norska var för kassa. Utom 1 då såklart.
Blir lite parodi när svenska hästarna är 2 ggr så bra, ger bort prispengar. Jävligt många som blev nöjda med 2-5 pris. Dubbelt så mkt som i vanliga fall i norge Senast redigerad av shjuve9le den 2017-03-18 klockan 19:34. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
Man måste inte gå på alla skrik och drag det surras om överallt...
|
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
Spelar man Top7 (som det ser ut idag) så är man antingen spelmissbrukare eller så saknar man kompetens. |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
ATG kommer med ändringar strax tror jag på top 7, med tanke på deras undersökningar.
Det roliga (eller snarare sorgliga) är att de fattar inte ett skit varför inte topp 7 omsätter. Det kommer bara bli flera möjlighetet med spikar etc etc. De kommer bli så förvirrande. Släpp spelet fritt med enkelrader och låt reduceringprogrammen fixa resten. Precis som övrigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) |
|
|
|
|
|
|
|