Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-30, 00:24   #121
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Varsegod, alla som följt mig är glada, lämnade klart redan i söndags, det var där Lazze fick tipset.
???? Vem är du..........ingen jag "fick" nåt jävla tips av i alla fall...hittar ingen post av dig senaste året där du gett något tips överhuvudtaget...
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 07:54   #122
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Är det ngn som sett bra film på situationen i Avd 2

Måste vara påkörning, ser ut som påkörning för ingen häst gör så i full fart, ja om den snubblar, men det är osannolikt att det sker samtidigt som det är trångt, det är kontakt framben - sulky

nu behöver det ju inte vara Uhrberg som kör klumpigt, men påkörning borde det vara
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 08:46   #123
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Är det ngn som sett bra film på situationen i Avd 2

Måste vara påkörning, ser ut som påkörning för ingen häst gör så i full fart, ja om den snubblar, men det är osannolikt att det sker samtidigt som det är trångt, det är kontakt framben - sulky

nu behöver det ju inte vara Uhrberg som kör klumpigt, men påkörning borde det vara
Kollat på det nu. Det är nog en ren domarsak att avgöra? Förmodar att de har ngn kameravinkel vi ej har tillgång till.

7 går ut och tar sin plats i andraspår, när 8 kommer i hög fart. Lite följdeffekt på 8 som går ut ytterst lite mot spår 3. Där huserar 12:an.
Sedan springer de så ett tag och 12 trampar förmodligen på 8:ans hjul?

Det betyder inte att Uhrberg kört på fel vis. Det ser ut som att han mest kör rakt fram och håller spår, när han väl förmått korrigera för att hästen skyggat för 7, när den tog sin plats i spår två. Häst 7 i sin tur kommer ju ut väldigt sent på 8, så vad ska Uhrberg göra när hästen reagerar på situationen?

Nä, det känns spontant rätt att fria. (...för ingenting?)
Det är race och 12 blev offer för tillfälligheter?
Svanberg gör inte fel med 7, som ändå får konsekvenser för 8, där Uhrberg handlar efter situationen och därför kommer 12 i kläm? Det går ej att urskilja om 12 tenderar att bryta inåt/neråt eller ej på loppfilmen heller?

Trav är trav. Vettig analys av situationen, incitatus? Det känns ej som att Uhrberg "tar sig plats som inte finns".
Vad tycker du, Oskar Svanberg? Är du upphov/boven till vad som sker?
Ruskigt bra insats av 7 Leonas Sami för övrigt! Kul!

(Idag kommer Comte ut på Valla. Tyvärr megafavve, men stark nästagångare, så finns inget val för mig annat än att strecka/spika och vara glad? Jag som hoppades på lika tufft lopp som senast och låg %. Sällan skådat fulltankat intryck över mål senast! Kör i tid, Joseph!)



Red: Ju mer jag tittar på det, så känns det allt mer som en påkörning. Uhrberg hamnar i en valsituation och väljer att ta alla chanser för att hamna i bättre position. Han kör tufft och väljer mana på den farliga vägen(troliga kollisionsvägen), för att skapa sig egen fördel. Han borde vara väl medveten om att 12 har positionen i spår 3 och fega ur och göra sitt bästa för att återgå till sin position, alltså spår 2 bakom nr7.
Om domarna vill främja farliga kuskval, så gjorde de rätt som friade...
Nä, de borde nog valt att fälla, eller?
Jag inser att det går fort därute för kuskarna. Svår situation.

Red 2: Efter ännu en titt är min dom solklar. Givet att fälla. Du kan inte köra över den häst som har rätt till spåret, trång situation eller ej. Blir det fel, så blir det fel. Otursrelaterat eller ej. Nu spolierades 12:ans chanser för att 8 tog sig friheter.

Senast redigerad av Fidus den 2017-04-30 klockan 09:12.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 09:39   #124
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Eftersom man inte orkat ta fram och visa oss rätt filmer så är man helt vilse i bedömningen.

Jag noterar bara beteendet på den störda hästen, när en häst beter sig så är det i nästan 100% av fallen fysisk kontakt framhov sulky, det är inte så att hästen skyggar eller måste styras ut tvärt, det är fysisk kontakt.

Men man kan köra upp i sulky på ekipage på framförvarande häst som är på rätt plats eller på väg in i lucka eller så kan man köra på annat ekipage

otroligt svagt att inte ta fram bilderna

Uhrberg fick böter
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 10:08   #125
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Eftersom man inte orkat ta fram och visa oss rätt filmer så är man helt vilse i bedömningen.

Jag noterar bara beteendet på den störda hästen, när en häst beter sig så är det i nästan 100% av fallen fysisk kontakt framhov sulky, det är inte så att hästen skyggar eller måste styras ut tvärt, det är fysisk kontakt.

Men man kan köra upp i sulky på ekipage på framförvarande häst som är på rätt plats eller på väg in i lucka eller så kan man köra på annat ekipage

otroligt svagt att inte ta fram bilderna

Uhrberg fick böter
Jag står fast vid Red 2.

Uhrberg fick böter, säger du? Ja, då borde ju saken vara självklar. De måste våga diska ekipage som orsakat att annat ekipage faller bort. Märkligt att det ska vara så svårt att plocka bort hästar bara för att de vinner...
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 10:18   #126
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Det var ju trist att se Nuncio hoppa. Blev för pigg säger Kihlström och det köper jag. Han skulle inte ha laddat så hårt loppet före så hade han nog haft ytterligare två pinnar nu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 11:46   #127
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Man får hoppas att den förklaringen är korrekt och att Örjan antingen kan tala med hästar eller är en grym djurpsykolog med exceptionell analytisk förmåga. Stora frågetecken väcker det i alla fall, och det är ett klockrent exempel på saker som ligger i de 30% som ofta fäller hästar som kaxiga spelare utpekat som 100%-igt säkra spikar.
Även om jag är glad över min gardering är jag fortfarande lite i chock. Jag undrar hur övrigt folk tänker, för mig var det i alla fall ett totalt paradigmskifte att se Nuncio hoppa. Nuncio - hoppa? Det fanns inte på någon världskarta tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var ju trist att se Nuncio hoppa. Blev för pigg säger Kihlström och det köper jag. Han skulle inte ha laddat så hårt loppet före så hade han nog haft ytterligare två pinnar nu.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td