Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-26, 17:00   #1
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

V75 Åby 04/29 35 miljoner jackpot


Slänger upp en tråd för den fina omgången på lördag

Sådär på förhand känns det som att Starzinner i första har god chans.
Dock har väl Barkevious Mingo väntat på bra startspår senaste 3 starterna och nu har en bra utgångsläge.

Wild Honey med Örjan Khilström som brukar göra bra ifrån sig när det är bra pengar att hämta är hög-intressant och kommer förmodligen bli en spik på mitt system.

Nuncio - spik?

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-04-26 klockan 17:02.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-26, 17:44   #2
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Har åkt på halsfluss....Hoppas verkligen jag blir frisk, detta har man ju väntat länge på!



Hur snabb ut är Hades Håleryd? Jag tycker det ser väldigt intressant ut om den får rygg på ledaren. 6% i nuläget!

5 Indoor voices har äntligen ett hyffsat spår och verkar också bli lite bortglömd. 9%

Och även Pasithea Face 5% känns skrällduglig.


Veijo brukar vinna något lopp och Smevikens Cruiser 9% känns rolig.


Sen så suger det jävligt mycket i garderingstarmen på Nuncio med tanke på stallformen. Men kan också vara dagens säkraste spik. Får se hur det låter dom kommande dagarna!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 10:22   #3
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1280
Standard

Avd 1. Say That Again mkt startsnabb. Men har bara gjort en start i år. Har tidigare slagit flera av hästarna. Men som sagt andra starten i år. Kommer under fm att gå snabbjobb.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-27, 23:22   #4
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 382
Standard

Inte helt övertygad över Nuncio senast. Nää det blir gardering! Där ligger pengarna
FRehoR292 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 00:26   #5
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Otroligt fin sport vi bjuds på denna helg och förrutom Nucio i det avslutande olympiatravet så är det inte alls givet vem man ska ranka först i respektive lopp då det är ganska jämna och spelvänliga lopp.

Vi slipper för en gångs skull voltstart i den inledande avdelning som är bronsdivisionen över 2140 där PU´s jänkare 5 Starzinner blir favorit men jag tror att det blir svårt att fullborda staketet, senast så gjorde hästen det bra men blev så när infångad av Moni To Spare ifrån bakspår över kort distans, ännu tuffare emot nu och jag håller bara favoriten som en av flera. Formstarke 3 Barkevious Mingo fick tidigt punktering senast och har ett fint spetsläge medans det eventuellt ska bli barfota runtom för första gången på 6 Eldrick Boko som är tidig även med skor. Även talangfulle 9 Aron Palema och Flemmings talang 12 Victory Kåsgård med sex raka måste med på kupongen.

I avdelning 2 så känns favoriten mer motiverad då det verkar röra som om en riktig klass-häst som faktiskt slog tuffingen Ferrari B.R senast (denna hade dock 20m tillägg) och 6 Fabian B.R vet efter 5 starter i livet ännu inte hur det känns att förlora. Det saknas dock inte motstånd och blir det körning så i loppet så kanske Veijos 10 Smevikens Cruiser kan kliva in i matchen, hästen har 3 raka och snackas om maxning i utrustningsväg. Betrodda 2 Trevi Dilli och 5 Coeur De Lion också tidiga vid gardering men ska man måla på så finns det mer spelvärda objekt bland annat 3 Farmer Jack, 9 Seethestar och 11 Can Lane.

I stayerloppet har vi en betrodd trio ifrån varsin volt och visst bör det rimligtvis stå mellan 3 Trot Kronos, 7 M.T King Of Cash och 10 Bravo Navaronne i första hand men ifall jag garderar detta lopp så kommer jag aldrig släppa 8 Valentino Strix till 1%!!! Tycker även att 5 Part Nan Angelen som har årsdebuten avklarad och 14 Als Winnermede är riktigt spelvärda till sina nuvarande 2%.

Kortloppet i klass-2 känns vid en första anblick otroligt svårt, men är det ändå inte så enkelt att den knappe favoriten 2 Run Ceasar Run leder runtom? Nja visst blir han väldigt svårtuggad ifrån spets men känns inte lika het ifrån andra positioner (förrutom kanske rygg ledaren) 6 Sambuca Knight oerhört svårbedömd från gång till gång men även denna är startsnabb och lär köras i spets ifall man når dit. 4,5 och 7 också tidiga vid gardering men inte så roligt att täcka loppet med endast 5 betrodda ekipage och jag får leta fram något lyxstreck vid gardering, kanske 11 Making Love?

3 Wild Honey visade ingen ringrost senast och stegade enkelt undan i enklare sällskap och med tanke på utgångsläge så är det definitvit rätt favorit men när kommer man få 8 Pasithea Face till 5% igen och 9 Treasure Kronos gick nytt personligt rekord senast på 09,7a!!! Tänkbar utgång på favoriten men vid gardering missar jag inte heller Untersteiners duo ifrån bricka 1 och 2.

Grymt race vi får se i silver och här tror jag mycket på superspeediga 2 Slide So Easy som bör ha mycket bra chans både ifrån spets och rygg ledaren, men med offensive Ludde bakom 7 Djali Boko så kan det ju bli galen körning även ifall han på ålderns höst verkar ha mognat till sig i körstilen så kan man definitivt inte räkna med att han låter ledaren sitta ifred här då även han har en riktig pjäs i sin Djali Boko. 6 Tjacko Zaz inte lätt att sätta in i loppet då det är årsdebut och vad gäller 5 Indoor Voices så känns det som att hon jobbat ihop en seger. Örjan då? Jo om det blir fart på racet så är det inte alls långsökt att han lyckas måtta in 10 King City.

Garderar man blir systemet kraftigt handikappat då det krävs en hel del streck, spikar man så har man i princip gett upp hoppet om få en eventuell värdeökning inför sista, utgång? Jag vet ärligt talat inte hur jag ska behandla 6 Nuncio denna gång! Ingen av resterande känns chanslösa ifall Nuncio gör bort sig och oavsett vem som eventuellt skräller så ökar värdet med minst 10 gånger...visst tror jag mycket på Nuncio men är det någon gång som man ska försöka fälla är det kanske på Lördag då hästen kommer ifrån en sämre insats och dessutom är MEGA-favorit i just sista avdelningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+7), lokatten (+5), pojmonen (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 02:18   #6
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Otroligt fin sport vi bjuds på denna helg och förrutom Nucio i det avslutande olympiatravet så är det inte alls givet vem man ska ranka först i respektive lopp då det är ganska jämna och spelvänliga lopp.

Vi slipper för en gångs skull voltstart i den inledande avdelning som är bronsdivisionen över 2140 där PU´s jänkare 5 Starzinner blir favorit men jag tror att det blir svårt att fullborda staketet, senast så gjorde hästen det bra men blev så när infångad av Moni To Spare ifrån bakspår över kort distans, ännu tuffare emot nu och jag håller bara favoriten som en av flera. Formstarke 3 Barkevious Mingo fick tidigt punktering senast och har ett fint spetsläge medans det eventuellt ska bli barfota runtom för första gången på 6 Eldrick Boko som är tidig även med skor. Även talangfulle 9 Aron Palema och Flemmings talang 12 Victory Kåsgård med sex raka måste med på kupongen.

I avdelning 2 så känns favoriten mer motiverad då det verkar röra som om en riktig klass-häst som faktiskt slog tuffingen Ferrari B.R senast (denna hade dock 20m tillägg) och 6 Fabian B.R vet efter 5 starter i livet ännu inte hur det känns att förlora. Det saknas dock inte motstånd och blir det körning så i loppet så kanske Veijos 10 Smevikens Cruiser kan kliva in i matchen, hästen har 3 raka och snackas om maxning i utrustningsväg. Betrodda 2 Trevi Dilli och 5 Coeur De Lion också tidiga vid gardering men ska man måla på så finns det mer spelvärda objekt bland annat 3 Farmer Jack, 9 Seethestar och 11 Can Lane.

I stayerloppet har vi en betrodd trio ifrån varsin volt och visst bör det rimligtvis stå mellan 3 Trot Kronos, 7 M.T King Of Cash och 10 Bravo Navaronne i första hand men ifall jag garderar detta lopp så kommer jag aldrig släppa 8 Valentino Strix till 1%!!! Tycker även att 5 Part Nan Angelen som har årsdebuten avklarad och 14 Als Winnermede är riktigt spelvärda till sina nuvarande 2%.

Kortloppet i klass-2 känns vid en första anblick otroligt svårt, men är det ändå inte så enkelt att den knappe favoriten 2 Run Ceasar Run leder runtom? Nja visst blir han väldigt svårtuggad ifrån spets men känns inte lika het ifrån andra positioner (förrutom kanske rygg ledaren) 6 Sambuca Knight oerhört svårbedömd från gång till gång men även denna är startsnabb och lär köras i spets ifall man når dit. 4,5 och 7 också tidiga vid gardering men inte så roligt att täcka loppet med endast 5 betrodda ekipage och jag får leta fram något lyxstreck vid gardering, kanske 11 Making Love?

3 Wild Honey visade ingen ringrost senast och stegade enkelt undan i enklare sällskap och med tanke på utgångsläge så är det definitvit rätt favorit men när kommer man få 8 Pasithea Face till 5% igen och 9 Treasure Kronos gick nytt personligt rekord senast på 09,7a!!! Tänkbar utgång på favoriten men vid gardering missar jag inte heller Untersteiners duo ifrån bricka 1 och 2.

Grymt race vi får se i silver och här tror jag mycket på superspeediga 2 Slide So Easy som bör ha mycket bra chans både ifrån spets och rygg ledaren, men med offensive Ludde bakom 7 Djali Boko så kan det ju bli galen körning även ifall han på ålderns höst verkar ha mognat till sig i körstilen så kan man definitivt inte räkna med att han låter ledaren sitta ifred här då även han har en riktig pjäs i sin Djali Boko. 6 Tjacko Zaz inte lätt att sätta in i loppet då det är årsdebut och vad gäller 5 Indoor Voices så känns det som att hon jobbat ihop en seger. Örjan då? Jo om det blir fart på racet så är det inte alls långsökt att han lyckas måtta in 10 King City.

Garderar man blir systemet kraftigt handikappat då det krävs en hel del streck, spikar man så har man i princip gett upp hoppet om få en eventuell värdeökning inför sista, utgång? Jag vet ärligt talat inte hur jag ska behandla 6 Nuncio denna gång! Ingen av resterande känns chanslösa ifall Nuncio gör bort sig och oavsett vem som eventuellt skräller så ökar värdet med minst 10 gånger...visst tror jag mycket på Nuncio men är det någon gång som man ska försöka fälla är det kanske på Lördag då hästen kommer ifrån en sämre insats och dessutom är MEGA-favorit i just sista avdelningen.
Tycker det är fina idéer ovan. Kände igen hästar som jag tänkt på. Upptäckte nu att jag hafsat ner början till ett system i blocket. Ser ut så här:

Avd 1: 3 Barkevious Mingo, 5 Starzinner

Avd 2: 3 Farmer Jack, Men här har det nog slagit stopp i tankemaskineriet???

Avd 3: 13 Heartbreaker. Satt prickar för 5 och 11? Måste väl ha tänkt något där?

Avd 4: 4 Hochthereitis Sox, 6 Sambucca Knight, 7 Trecciadore Rex

Avd 5: Femårsstoeliten Tagit många här:
2 Otrobanda, 3 Wild Honey, 4 Gematria, 8 Pasithea Face, 9 Treasure Kronos. Kanske t o m 10 Darling Hornline...? Min favorit är Treasure Kronos. Men hon har fått så många hårda lopp så orkar inte tänka på det. Riordan har visst tänkt köra slut på denna finfina märr denna säsong. (Hade hon en intresserad tränare, en som kanske hade ägarintresse, så kunde hon säkert bli en vinstmaskin i tre, fyra, fem år till. Se t ex på Fan Idole, det franska stjärnstoet. Hon vann över Varenne i Trot Mondial i Canada när hon var 9 år! Tjänade otaliga miljoner, minns inte hur många. Varenne var då sju år.)

Avd 6: Där har jag också prickat för ett otal hästar. Får väl rensa ordentligt, blir kanske inga kvar?
1 Victor A.U, 2 Slide So Easy, 3 Tango Vang, 6 Tjacko Zaz, 7 Djali Boko.

Avd 7: 2 Oasis Bi, 6 Nuncio.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 08:26   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Jag har spikat Nuncio i samtliga Sverige-starter och trots fadäsen senast så fortsätter jag att lita på hästen. Jag hade hoppats på något lägre streckning, men 71 % idag är egentligen inte så högt och det är möjligt att den går under 70 % när det är klart.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 09:52   #8
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Mina förstahästar i alla avdelningar med motivering:

Avd1: 3 Barkevious Mingo. Har ju blivit en helt annan häst med jänkarvagn och nu har Norelius äntligen köpt en egen. Tyvärr blev det punktering i förra starten och därför den "dåliga" prestationen då. Enligt mig klar spetsfavorit och i ledningen har han gått 10 gånger och vunnit 8.

Avd2: 1 Rex Lane. Peter slänger på jänkarvagnen för första gången! Bara det är väldigt intressant. Kan kanske öppna snabbare än vanligt med den och andra eller tredje inner är ju favoritläge för PU på Åby. Solklar förstahäst för mig, tror inte alls på favoriten i detta lopp.

Avd3: 10 Bravo Navarone. Obesegrad över stayerdistans efter två försök. Såg riktigt fin ut i debuten för Ludde och nu tänker han rycka skor. I september vann han på 1.13,5/3180 meter. Håller han sig på benen så krossar han allt! Spår och distans är plusfaktorer för att han ska gå felfritt.

Avd4: 5 R.K.King. Spurtade otroligt fint från svårt läge senast och hann nästan fram till segern. Har haft dåliga spår men avslutat riktigt bra i båda starterna i år. Har nu bästa spåret och är rätt startsnabb. Slipper dessutom dra runt på typ 40kg extra dödvikt i sulkyn....

Avd5: 2 Otrobanda. Derbystovinnaren från förra året med ett välbehövt lopp i kroppen. Startsnabb och lär sitta i ledningen direkt men släpper väl mest troligt till favoriten. De som inte har sett loppet till Drottning Silvias Pokal förra året, se det! Startade då från spår 11 men blev knappt slagen av Princess Face efter en sjuk spurt på Open Stretch från tredje inner. En liknande spurt idag från rygg ledaren som mest troligt fått en del Ludde-tryck under vägen så kan det mycket väl vara PU som får blommor.

Avd6: 10 King City. I det här loppet kommer det gå undan! Nästan alla med framspår är startsnabba och dessutom är Ludde med i loppet och kommer köra det som går i dödens med Djali Boko. Det öppnar upp för bakspårshästarna och den här hästen håller stallet otroligt högt och det låter väldigt positivt inför den här starten. Det blir även mest troligt barfota runt om som hästen bara gått med en gång tidigare.

Avd7: 6 Nuncio. När det är en och en halv miljon att köra om så kör inte Örjan bort Nuncio. Melander skulle aldrig starta Nuncio i det här loppet om det inte är påställt, och det är det. Tarzan låter väldigt uppåt för att vara honom och här lär Örjan få ta över ledningen från Oasis Bi och sen är det bara att njuta resten av loppet. När det dessutom är 700.000kr i andrapris och 325.000kr i tredjepris så kommer de andra kuskarna att köra för det hellre än att bränna sin häst mot Nuncio. Det är tråkigt att spika en storfavorit i sista men som farfar alltid säger: En bra spik är en spik som vinner!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 10:16   #9
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd1.
Vidöppet och här vill man gärna betala för många då tempot lär bli rejält uppskruvat. Hades kan få loppet om han håller och släpper tll 3 eller 5. Dammsugaren är Önsas Ida som är vass i spurten och sitter bra på det direkt. 1%

avd2.
Den norske hästen är lite utöver det vanliga men nu möter han nog det hårdaste gänget i karriären och det gäller att vara ännu bättre nu om det skall gå. Passa Flex Lane från ett fint läge..

avd3.
Vidöppet och här målar jag gärna på. Melby duke kan få loppet om han får spara speeden till 400 kvar. Passa även Valentino Strix som kan slå ur underläge. Känns lite väl lite spelad..

avd4.
Vejos andra häst nr 5 fick spåret, kom skjuten ur en kanon senast och måste vinna lopp snart. Vi spikar oss ur sörjan.

avd5.
Daniel reden och Örjan kan bli seger men passa Frode Hamre som tar hit en häst och har slippat till Gematria som vinner lopp snart.

avd6.
Slide to easy tar spets och körs där, men jag tror Torbjörn sitter i vinnarhålet med Victor Au och den har toppform och rysligt kvick. 6% omgångens fynd!

avd7.
Om Nuncio skall vinna elitloppet ja då skall han bara vinna detta. Spets ut och slut!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 10:48   #10
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jag satsar på två system!

Eftersom ELDRICK BOKO är struken i första blev Aron Palema mitt andrahandsval på stora systemet.

Stora systemet
1: 3,5,9
2: 1,2,4,5,6
3: 2,3,6,7,10,13
4: 1,2,6,7
5: 3 Wild Honey
6: 2,5,6,10
7: 6 Nuncio
1440 rader x 0,50 kr = 720,00 kr

Lilla systemet:
1: 5 STARZINNER
2: 1,2,5,6
3: 3,7,10,13
4: 2,6,7
5: 2,3,9
6: 6 TJACKO ZAZ
7: 5,6
288 rader x 0,50 kr = 144,00 kr


Synpunkter från grabbarna?

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-04-28 klockan 10:50.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 11:22   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Coeur de Lion vinner avd 2.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 14:09   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Coeur de Lion vinner avd 2.
Skoj att spelvärde har den som ensam A-rank.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 16:46   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har spikat Nuncio i samtliga Sverige-starter och trots fadäsen senast så fortsätter jag att lita på hästen. Jag hade hoppats på något lägre streckning, men 71 % idag är egentligen inte så högt och det är möjligt att den går under 70 % när det är klart.
Nu körde ju iofs Örjan som en åsna förra gången men då var den 70%-are och det var väl ganska nära verkliga chansen. Mötte Piraten och ett mediokert guldgäng. Torskade. Nu möter den världsstjärnor som blivit inbjudna för att de är riktigt bra eller har kvalat in och har bevisad toppform. Jag är högeligen förvånad över streckprocenten nu, kollektivet brukar vara kortsynta men nu litar de på kusen efter en blek insats plötsligt???

Oasis Bi från drömläge har iofs en tunn rad men den säger ju just ingenting. Visade med en toppspurt senast efter att ha tappat position att det inte är någon fel på formen. Levererar alltid! 4%??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 17:49   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

Ni som gillar att se hur betaltjänsterna rankar gå in på travnet.se och läs Daniel
Berglund's krönika. Han är inte ett dugg sämre och det är gratis.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 18:38   #15
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Bf r o och jänkarvagn på 7 Djali Boko i avd 6 låter som full satsning på många händer i ett intressant kortlopp. Kan vara många trötta till slut, vilket borde gynna Örjan med 10 King City.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 18:57   #16
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 168
Sharp$: 2197
Standard

Någon som ska till Åby imorgon? Har några fri biljetter över.
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 19:00   #17
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 511
Sharp$: 1533
Standard

http://www.vitippa.se/images/filer/vtt.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+5)
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 20:16   #18
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu körde ju iofs Örjan som en åsna förra gången men då var den 70%-are och det var väl ganska nära verkliga chansen. Mötte Piraten och ett mediokert guldgäng. Torskade. Nu möter den världsstjärnor som blivit inbjudna för att de är riktigt bra eller har kvalat in och har bevisad toppform. Jag är högeligen förvånad över streckprocenten nu, kollektivet brukar vara kortsynta men nu litar de på kusen efter en blek insats plötsligt???

Oasis Bi från drömläge har iofs en tunn rad men den säger ju just ingenting. Visade med en toppspurt senast efter att ha tappat position att det inte är någon fel på formen. Levererar alltid! 4%??
Det är inte denna loppet Nuncio ska vara som bäst fast hög summa i första pris, så jag kommer och gardera också. Och som du säger drömläge för Oasis Bi, så varför inte. En annan som jag tar med är Voltigeur de Myrt, som tävlat kontinuerligt mot bra hästar. Lite ojämn men kan allt ibland.
Lycka till
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 21:18   #19
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 171
Sharp$: 1035
Standard

Avd 6


Om Robban laddar med Re Doc så tror jag han får överta ledningen. Spets och slut till 4 %
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 21:40   #20
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 135
Sharp$: 13590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Ni som gillar att se hur betaltjänsterna rankar gå in på travnet.se och läs Daniel
Berglund's krönika. Han är inte ett dugg sämre och det är gratis.

Berglund är bättre Ruggig koll har han den gode Daniel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
flaque (+5)
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 21:43   #21
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 135
Sharp$: 13590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Bf r o och jänkarvagn på 7 Djali Boko i avd 6 låter som full satsning på många händer i ett intressant kortlopp. Kan vara många trötta till slut, vilket borde gynna Örjan med 10 King City.
Och Walmann har ju sagt att det är en häst för Elitloppet Han har haft rätt förr
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 22:18   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Man drar alla växlar på Sugarmakesmecrazy för en gångs skull. Från öppet huvudlag, vanlig vagn och skor runt om till helstängt, jänkare och bfro. Visserligen spår 12 men som näst minst spelad och med Erik i sulkyn så är den given på min kupong i alla fall. Luktar hård körning på många händer.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 22:45   #23
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

1,6% på Lionel går ju inte att lämna utanför vid gardering av Nuncio.
Men någon vettigare kusk måste det väl fö fan ändå gått att få tag på!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 23:25   #24
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
1,6% på Lionel går ju inte att lämna utanför vid gardering av Nuncio.
Men någon vettigare kusk måste det väl fö fan ändå gått att få tag på!
Om ägaren vill köra själv så gör han väl det. Garanterar att Lionel med ägaren inte har att göra med segerstriden.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 23:26   #25
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har spikat Nuncio i samtliga Sverige-starter och trots fadäsen senast så fortsätter jag att lita på hästen. Jag hade hoppats på något lägre streckning, men 71 % idag är egentligen inte så högt och det är möjligt att den går under 70 % när det är klart.
Var ju egentligen ÖK som förlorade loppet, satt kvar i en trött rygg o drogs bakåt så långt att inte ens en taxi hade hjälpt honom fram till vinst. Tror att ÖK fattat att han kört fel förra gången och kommer inte bomma 1,5 mille denna gång. SPIK!
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 23:28   #26
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zamora_79 Visa inlägg
Någon som ska till Åby imorgon? Har några fri biljetter över.
Ska dit med en kompis.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-28, 23:31   #27
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Kan någon av er som garderar Nuncio måla upp en bild för hur det går till när Nuncio lägger sig från spets?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 00:30   #28
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu körde ju iofs Örjan som en åsna förra gången men då var den 70%-are och det var väl ganska nära verkliga chansen. Mötte Piraten och ett mediokert guldgäng. Torskade. Nu möter den världsstjärnor som blivit inbjudna för att de är riktigt bra eller har kvalat in och har bevisad toppform. Jag är högeligen förvånad över streckprocenten nu, kollektivet brukar vara kortsynta men nu litar de på kusen efter en blek insats plötsligt???

Oasis Bi från drömläge har iofs en tunn rad men den säger ju just ingenting. Visade med en toppspurt senast efter att ha tappat position att det inte är någon fel på formen. Levererar alltid! 4%??
Vilka förutom Nadal har bevisad toppform?

1. Spring Erom, bra form men i sammanhanget en usel häst.
2. Bra häst, knappast toppform.
3. Har inte i loppet att göra. Varken toppform eller bättre än inhemska hästar som inte blivit inbjudna.
4. Okej form, finns mer att önska ang. kuskvalet, kapacitetsmässigt sämre än Nuncio.
5. Absolut toppform. Bara vinstchans om Nuncio har en riktigt dålig dag.
7. Okej form, bör vara avtagande, U-S-E-L kusk och spår. Kommer köras bort.
8. Verkligen inte toppform. Klassig häst, bra kusk, för dåligt spår.
9. Att döma av senaste loppet - aldrig sett hästen så dålig. Formkurvan pekar åt motsatt riktning Nuncios.
10. Kan inte under några omständigheter vinna loppet. Hästen är för dålig och spåret lämnar mer att önska.

Du har ett gäng hästar med okej form som alla är kapacitetsmässigt under Nuncio.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 00:41   #29
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Kan någon av er som garderar Nuncio måla upp en bild för hur det går till när Nuncio lägger sig från spets?
Ingen direkt bild, men om han får överta spets från en speedig häst måste han vara i normal författning för att inte förlora. Som det sett ut på slutet, framför allt med Örjans styrningar, så blir man konfunderad vid åsyn av procenten. Den nuvarande procenten speglar i princip att jag måste vara minst 101% på att den ska vinna, och det vet jag inte om jag är just nu. Och Nadals spurt senast, levereras en sådan igen från ett bättre läge vet jag inte om ens en F1-bil kan stå emot. Jag vill inte ha en Nadal eller en Oasis i bra skick i rygg om jag heter Örjan.
Dessutom luktar det lite godis bland procenten bakom. I svaga stunder blickar jag t o m åt Spring Eroms håll. Den enda jag utelämnar är Your Highness, då jag litar på att lillgoopen har rent mjöl i medicinskåpet.

Med detta sagt: det är ändå 50/50 att jag spikar Nuncio. Han, om någon, kan stå emot Nadals senaste spurt en normal dag oavsett läge. Men förra mötet var andra omgången i svenska cupen. Nu är det kval till Champions League. Och visst, torsk mot Värnamo senast kan vända till seger mot Liverpool.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:03   #30
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

*Gäsp*
Har någon sett Örjan köra ett 500k+ lopp förut på tal om motivation?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:14   #31
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Ingen direkt bild, men om han får överta spets från en speedig häst måste han vara i normal författning för att inte förlora. Som det sett ut på slutet, framför allt med Örjans styrningar, så blir man konfunderad vid åsyn av procenten. Den nuvarande procenten speglar i princip att jag måste vara minst 101% på att den ska vinna, och det vet jag inte om jag är just nu. Och Nadals spurt senast, levereras en sådan igen från ett bättre läge vet jag inte om ens en F1-bil kan stå emot. Jag vill inte ha en Nadal eller en Oasis i bra skick i rygg om jag heter Örjan.
Dessutom luktar det lite godis bland procenten bakom. I svaga stunder blickar jag t o m åt Spring Eroms håll. Den enda jag utelämnar är Your Highness, då jag litar på att lillgoopen har rent mjöl i medicinskåpet.

Med detta sagt: det är ändå 50/50 att jag spikar Nuncio. Han, om någon, kan stå emot Nadals senaste spurt en normal dag oavsett läge. Men förra mötet var andra omgången i svenska cupen. Nu är det kval till Champions League. Och visst, torsk mot Värnamo senast kan vända till seger mot Liverpool.
Själv har jag svårt att se Melander skicka ut sin ögonsten i ett så pass tufft lopp utan att ha fog för det. Senaste loppet var verkligen inte det viktigaste loppet för året och Örjan styrde som han så många gånger gjort tidigare under preparé-lopp. Maharajas lopp mot OTP på Gävle för uppladdningen mot PdA sitter ännu på näthinnan.

Örjan torskar inte stora lopp med överlägsna hästar.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:34   #32
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
avd2.
Passa Flex Lane från ett fint läge..
Mm, Flex Lane måste ha hyfsad chans om den går ut i klass II i morgon.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:37   #33
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Själv har jag svårt att se Melander skicka ut sin ögonsten i ett så pass tufft lopp utan att ha fog för det. Senaste loppet var verkligen inte det viktigaste loppet för året och Örjan styrde som han så många gånger gjort tidigare under preparé-lopp. Maharajas lopp mot OTP på Gävle för uppladdningen mot PdA sitter ännu på näthinnan.

Örjan torskar inte stora lopp med överlägsna hästar.
Tänker du på när Marre torskade mot Piraten på Valla i januari 2014? Gävlestarten var väl i november året innan, då Ulf Ohlsson första och sista gången fick chansen bakom Maharajah, körde bort hästen och blev slagen av Perfectly Enough eller någon annan Stig H-pålle?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:45   #34
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Tänker du på när Marre torskade mot Piraten på Valla i januari 2014? Gävlestarten var väl i november året innan, då Ulf Ohlsson första och sista gången fick chansen bakom Maharajah, körde bort hästen och blev slagen av Perfectly Enough eller någon annan Stig H-pålle?
Ja du har helt rätt. På valla ska det vara.. näthinnan sviker mig. Kommer med åldern gissar jag.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 01:47   #35
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Mm, Flex Lane måste ha hyfsad chans om den går ut i klass II i morgon.

Den hade suttit fint till 11%
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 06:03   #36
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1355


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur duktiga är de på att ställa i ordning banan på Åby, enlig prognoserna är det färdig regnat
http://www.webbkameror.se/byggkameror/wsp/wsp_5_640.php

Senast redigerad av bokis29 den 2017-04-29 klockan 06:18.
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 06:41   #37
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zamora_79 Visa inlägg
Någon som ska till Åby imorgon? Har några fri biljetter över.
Jag kan vara väldigt intresserad ifall de inte släpper tillräckligt med biljetter åt mig, tror det är 8-10 delägare i Leonas Sami som kommer.
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 06:49   #38
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Hoppas kunna låta ägarna få uppleva att vinna denna omgång som jag tycker är lite extra med den stämning som Åbytravet bjöd på förra året, att vinna då var fantastiskt. Hoppas på samma stämning i år igen, men framför allt samma resultat.

Det ser dock svårare ut nu eftersom vi fick ett svårt spår, 7 bakom bilen, och detta lopp blev fantastiskt jämnt och bra. Det krävdes en bit över 1600 poäng för att överhuvudtaget få delta, det säger en del. Sami har i alla fall tränat grymt bra i veckan. Måndagsjobbet var nog det bästa han visat så jag åker ändå med gott hopp om att vinna, även om det ser väldigt svårt ut. Men helt klart en spännande häst, han har inte varit trött i mål än så än har vi inte sett botten i honom.

Senast felade han dubbelt men spurtade vasst, hade iaf varit med och gjort upp om det annars, även om jag inte kan lova att han vunnit, men med på målfotot.
Även om han inte har någon toppchans alls så tycker jag ni ska ta honom i beaktning, inte sett botten än, vunnit 50%, toppform och 1-3% på V75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
wallemedw (+1), Migge (+5), SakanAA (+5), Metatrone (+5), Torstens (+5), Rob (+10), Executive (+2), Gotland (+5), stoffolainen (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 07:31   #39
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 168
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Ska dit med en kompis.
Jag kommer att vara där runt kl 13:00 du kan smsa mig. 0760887064
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 07:46   #40
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 31
Sharp$: 654
Standard

1 April
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 07:52   #41
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 168
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Jag kan vara väldigt intresserad ifall de inte släpper tillräckligt med biljetter åt mig, tror det är 8-10 delägare i Leonas Sami som kommer.
Bara ringa eller smsa 0760-887064
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 08:49   #42
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Lite dålig på teknikaliteterna här, men hur blir det för Flemming på spår 12 i första? Iom att två hästar i första raden är strukna. Blir det tomt framför honom då?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 08:52   #43
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Lite dålig på teknikaliteterna här, men hur blir det för Flemming på spår 12 i första? Iom att två hästar i första raden är strukna. Blir det tomt framför honom då?
Ja, men han får inte köra fram till vingen utan ska hålla linje med de övriga i andra ledet bakom bilen.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 09:18   #44
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Oasis Bi är vinnaren i Olymoiatravet, tar spetas släpper till Nuncio och lucka på upploppet och spurtar till seger!!!!!!!
:moneyba g:
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 09:23   #45
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zamora_79 Visa inlägg
Jag kommer att vara där runt kl 13:00 du kan smsa mig. 0760887064
Sjysst men vi åker från Skövde kl 12,30 typ så kommer nog inte vara där före 14:00. =(
Vi spelar för flera tusen men snålar på en entrébiljett =) hhahaahah som när man är på CC vi bombar på en hålstege på omaha men sen när man ska äta är det dyrt tycker man =)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 09:30   #46
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Sjysst men vi åker från Skövde kl 12,30 typ så kommer nog inte vara där före 14:00. =(
Vi spelar för flera tusen men snålar på en entrébiljett =) hhahaahah som när man är på CC vi bombar på en hålstege på omaha men sen när man ska äta är det dyrt tycker man =)
Men att travbanor ska ha inträde är nog tidernas dummaste påhitt ... Betala för att få gå in och spela med pengar som till slut ändå faller i banans kassa. Är nog en del till ATG:s förfall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), lokatten (+10), Spetsochslut (+5), Migge (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 09:55   #47
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 168
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Sjysst men vi åker från Skövde kl 12,30 typ så kommer nog inte vara där före 14:00. =(
Vi spelar för flera tusen men snålar på en entrébiljett =) hhahaahah som när man är på CC vi bombar på en hålstege på omaha men sen när man ska äta är det dyrt tycker man =)
Hahaha, okej men hör av dig via sms eller ring, då jag inte kommer gå in här på sidan så mycket mer idag.
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 09:55   #48
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

V75:1 9-12
V75:2 3-7
V75:3 8-9
V75:4 2 Run Ceasar Run
V75:5 10 Darling Hornline
V75:6/DD1 1-7-10
V75:7/DD2 2-7-8

Kan jag bli ensam med V7 på denna!?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 10:38   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu körde ju iofs Örjan som en åsna förra gången men då var den 70%-are och det var väl ganska nära verkliga chansen. Mötte Piraten och ett mediokert guldgäng. Torskade. Nu möter den världsstjärnor som blivit inbjudna för att de är riktigt bra eller har kvalat in och har bevisad toppform. Jag är högeligen förvånad över streckprocenten nu, kollektivet brukar vara kortsynta men nu litar de på kusen efter en blek insats plötsligt???

Oasis Bi från drömläge har iofs en tunn rad men den säger ju just ingenting. Visade med en toppspurt senast efter att ha tappat position att det inte är någon fel på formen. Levererar alltid! 4%??
Som du säger så körde Örjan uselt förra gången. Annars hade Nuncio vunnit det loppet också. Hästen lär ha gått framåt rejält efter förra loppet och Tarzan tänker knappast skänka bort förstapriset på 1,5 milj. Örjan tänder till när prispengarna är rejäla och såväl kusk som tränare vill ha Olympiatravet 2017 på meritlistan. Jag tror att det är klart! Känns som en bra spik i en omgång där det kan bli hög utdelning.

Senast redigerad av Shooter den 2017-04-29 klockan 10:44.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 11:00   #50
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
*Gäsp*
Har någon sett Örjan köra ett 500k+ lopp förut på tal om motivation?
Ingen fara på den fronten. Jag är inte det minsta orolig för Örjans motivation, jag är mer spelrelaterat orolig för att jag tyckt mig se ålderstecken i styrningarna de senaste månaderna. Men det hoppas jag bara är en temporär formdipp (jag har samtidigt reflekterat över Adielsson och Gunnar Melander också, så det behöver inte betyda något).
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 11:12   #51
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Men att travbanor ska ha inträde är nog tidernas dummaste påhitt ... Betala för att få gå in och spela med pengar som till slut ändå faller i banans kassa. Är nog en del till ATG:s förfall.
När man bjuder på så bra sport är det väl inget konstigt med det, man får betala mer för att gå på betydligt sämre sport. Och många går faktiskt mest för sporten, den lilla del som kommer sporten tillgodo skulle i mitt fall som går för sporten och spelar lite för skojs skull generera typ 25kr till travet i stort och typ 10kr till Åby.
Men vill man gå gratis finns dock massor av möjligheter på vardagstrav,att ta betalt dessa dagar, vilket numera är ovanligt, är jag väldigt tveksam till.
Dessutom spelar ju en hel del på annat än atg vilket inte bidrar till sporten överhuvudtaget.

Senast redigerad av OskarSvanberg den 2017-04-29 klockan 11:24.
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 11:53   #52
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Men att travbanor ska ha inträde är nog tidernas dummaste påhitt ... Betala för att få gå in och spela med pengar som till slut ändå faller i banans kassa. Är nog en del till ATG:s förfall.
Fattar inte varför man ska betala för att få göra av med pengar. Fattar inte att banorna har som policy att hindra spelarna från att spela. Entrépengarna kunde man ju spela för.

Har läst att man i Las Vegas spelpalats bjuder på allt men verkar ju gå runt för dem ändå...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 11:56   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Fattar inte varför man ska betala för att få göra av med pengar. Fattar inte att banorna har som policy att hindra spelarna från att spela. Entrépengarna kunde man ju spela för.

Har läst att man i Las Vegas spelpalats bjuder på allt men verkar ju gå runt för dem ändå...
Jag är av samma åsikt. Förr gick jag på Solvalla i princip varenda tävlingsdag, men det var länge sedan jag besökte en travbana. Det går åt för mycket pengar med inträde, program, dyrt käk och dryck etc. Man är ju där för att spela i första hand. För en barnfamilj blir det väldigt kostsamt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), lokatten (+6)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 11:58   #54
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Atg kan kyssa mig nånstans. Vill både ha kakan och äta den.....snåla jävlar. Som man bäddar får man ligga
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 12:11   #55
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Nuncio nere på 59%. Nästan samma % som Wild honey. Frågan är vilken av dom man ska gardera!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 12:21   #56
 
olletures avatar
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 50
Sharp$: 2617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Men att travbanor ska ha inträde är nog tidernas dummaste påhitt ... Betala för att få gå in och spela med pengar som till slut ändå faller i banans kassa. Är nog en del till ATG:s förfall.
Som att ta inträde på en restaurang
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
olleture är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 12:41   #57
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Nuncio nere på 59%. Nästan samma % som Wild honey. Frågan är vilken av dom man ska gardera!
Med treasure struken borde Wild honey vara ännu mer klar
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 12:51   #58
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Med treasure struken borde Wild honey vara ännu mer klar
Pacitea Face med Kolgjini sätter nog färg på loppet
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 12:56   #59
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Nuncio nere på 59%. Nästan samma % som Wild honey. Frågan är vilken av dom man ska gardera!
Ursäkta, fel av mig. Råka kolla på V5!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:27   #60
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 12
Sharp$: 1143
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olleture Visa inlägg
Som att ta inträde på en restaurang
Fungerar utmärkt för nattklubbar, du behöver ju inte göra av med pengar när du kommer in, men det är klart att du köper en öl eller två (eller fem) i baren. Samma sak för travbanorna, du behöver ju inte spela, det räcker ju för en del att bara stå och kika på hästarna.

För att vara lite mer OT, är _tämligen_ ny till V75 och tänkte be om lite input om lopp 1.
Står och väger mellan att antingen spika Starzinner, eller att köra en gardering med 3 ELLER 12. väger just nu åt att köra med 12:an då den är mindre spelad, har gått bra på Åby. Är jag helt ute och cyklar?
Tack och bärs!
nissebuj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:40   #61
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Liten V4:
V4
Inlämnat: 2017-04-29, 13:50
Åby
Lördag 2017-04-29
Start: 14:35
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 7 (3, 5)
2: 10, 13 (5, 12)
3: 10 Escada B.R. (3, 7)
4: 1, 3, 8 (7, 2)

3x2x1x3 = 18 rader.
18 x 1 x 2,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: HZG MTN XXXXX

Intressant att se statistik på tränare/galopper ..Känslan är ju att Kolgini leder överlägset där..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:40   #62
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Bra start på V4:an.

Avd
1: 7 Executive Caviar (1, 2)
2: 5 Roli Eld (10, 13)
3: 3, 6, 7, 10 (4, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (8, 7)

Det brukar ju skrälla i de här V75-omgångarna på ÅBy. Nuncio förblir spik. I övrigt har jag inte bestämt mig ännu. Lite sugen på Bravo Navarone, Djali Boko eller King City. Även Barkevious Mingo är intressant. Kan bli fina pengar idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:43   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nissebuj Visa inlägg
Fungerar utmärkt för nattklubbar, du behöver ju inte göra av med pengar när du kommer in, men det är klart att du köper en öl eller två (eller fem) i baren. Samma sak för travbanorna, du behöver ju inte spela, det räcker ju för en del att bara stå och kika på hästarna.

För att vara lite mer OT, är _tämligen_ ny till V75 och tänkte be om lite input om lopp 1.
Står och väger mellan att antingen spika Starzinner, eller att köra en gardering med 3 ELLER 12. väger just nu åt att köra med 12:an då den är mindre spelad, har gått bra på Åby. Är jag helt ute och cyklar?
Tack och bärs!
Låter vettigt. Efter strykningarna sitter inte Flemming så tokigt på det och bara staplar segrar, 4/4 på Åby. Borde vara ungefär likvärdig chans mellan 3,12 i min bok också. Jag höjer på ögonbrynen när jag ser 4% på Donato E här!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:51   #64
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Första bike på Donato såg jag nu också!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:52   #65
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Men att travbanor ska ha inträde är nog tidernas dummaste påhitt ... Betala för att få gå in och spela med pengar som till slut ändå faller i banans kassa. Är nog en del till ATG:s förfall.
Nja , men en ide är att du får avräkna biljettpriset på ett spel/restaurangen . (Kanske knepigt lagmässigt?..)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:55   #66
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Första bike på Donato såg jag nu också!!!
Donato E är klart tänkbar om tempo.
Tror dock mycket på B.Mingo idag. Får han inte tokpress så är han svår att rå på i spets.
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 13:57   #67
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Doktor Jaros klar i V4:2 , 1:a med Moonboots!!
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:06   #68
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1280
Standard

Många som glömmer Goop i första. Say That Again har bara gjort en start i år där han fick en tunglöpning. STA har ej form i topp men på G. Han har ju slagit ett flertal av dessa tidigare. Procenten perfekta samt en bra löpning så sitter vinsten där. Sedan är det bara att se fram emot finalen på valla elitloppshelgen och att besöka vinnarcirkeln.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:12   #69
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Många som glömmer Goop i första. Say That Again har bara gjort en start i år där han fick en tunglöpning. STA har ej form i topp men på G. Han har ju slagit ett flertal av dessa tidigare. Procenten perfekta samt en bra löpning så sitter vinsten där. Sedan är det bara att se fram emot finalen på valla elitloppshelgen och att besöka vinnarcirkeln.
Helt klart spelvärd iallafall. Björn ligger ganska lågt men 4% är inte mycket med Goop som tränare och kusk och det läget!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:16   #70
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Lazze´s Skrällkoll :

V75:1 - 11 Donato E. Gynnad av strykningar , 1:a Jänkarvagn (tror jag..) Bäst seger % i loppet.
V75:2 -3 Farmer Jack 4.6% ..En häst med 2 raka+startsnabb+bra spår ..se upp
7 Leonas S. 0.9% Kommentar från Oscar räcker för att chansstrecka:
Citat:
Sami har i alla fall tränat grymt bra i veckan. Måndagsjobbet var nog det bästa han visat så jag åker ändå med gott hopp om att vinna, även om det ser väldigt svårt ut. Men helt klart en spännande häst, han har inte varit trött i mål än så än har vi inte sett botten i honom.
V75:3 - 2 U.S.Male 4% Björn Goop lyfter fram den i Björnkollen , tränaren tror han kan 1.14 på dist...
V75:4 - 1,3,11 utan kommentar
V75:5 -2 och 8 till ca 5%
V75:6 - 1 Victor AU ,1640 ,1:spår på Åby 8%
V75:7 -well alla utom Nuncio , men främst no 4 och 5

Lycka Till!
Mvh ,
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:24   #71
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Barkevious Mingo ser kanonfin ut i värmningen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:27   #72
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Barkevious Mingo ser kanonfin ut i värmningen.
= Verkligen..
Som 22% kan han vara en bra spik i inledningen där majoriteten alltid garderar.
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:29   #73
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
= Verkligen..
Som 22% kan han vara en bra spik i inledningen där majoriteten alltid garderar.
L
Risken är om det blir tokkörning, men det gick ju bra att köra fort i V4-3, så lite ska de ju klara. Peter U. kommer att ladda och har ju två pållar i loppet, men jag tror Barkevious har fin chans idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:37   #74
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Nu V4:4 Monté ..Som vanligt är De Franska hästarna underspelade...Brukar dominera när Kuskar/hästar startar i Sverige..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:40   #75
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Donatella Center! Tiden 10,8 också.
Du var väl med där, Rob?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+1)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:45   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Trist att min V4-spik i andra loppet hoppade bort sig när det blev en så fin skräll i sista.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 14:45   #77
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

V75:an =
V75
Inlämnat: 2017-04-29, 13:50
Åby
Lördag 2017-04-29
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Barkevious Mingo (5, 9)
2: 2, 3, 5, 6, 7 (10, 1)
3: 2, 10 (3, 7)
4: 2 Run Ceasar Run (6, 7)
5: 2, 3, 8 (10, 4)
6: 1, 2, 6, 7 (10, 5)
7: 4, 5, 6 (2, 1)

1x5x2x1x3x4x3 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: KZM CTNXXXXX
Drömraden =
3-7-2-2-2-1-4 ..Mattematiskt =0.0006 sys kvar

Lycka Till!
L

Senast redigerad av Lazze den 2017-04-29 klockan 14:58.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:08   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Barkevious Mingo, Bravo Navarone och Nuncio (såklart) blir dagens spikar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:14   #79
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Barkevious Mingo, Bravo Navarone och Nuncio (såklart) blir dagens spikar.
Hoppas på en bra start med B.Mingo sos om 10 min..
(Jag har torskfrossa dock..vill ha med 1,5,9,11,12 ..men taskig spelkassa....

Senast redigerad av Lazze den 2017-04-29 klockan 15:15.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:15   #80
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Hoppas på en bra start med B.Mingo sos om 10 min..
Japp! Blir det bara normal körning så ska chansen vara god.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:16   #81
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Bra provstart av B.Mingo...hoppet ökar..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:23   #82
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Härligt! Fin häst det där.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:33   #83
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Härligt med spik i 1:a + Dumstrut på för TT (spikat 9an?????) sys var på 10 000 rader....
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:34   #84
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Hur ser ditt sys ut Shooter?
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:34   #85
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Härligt med spik i 1:a + Dumstrut på för TT (spikat 9an?????) sys var på 10 000 rader....
Ha ha! Jag ger som sagt inte mycket för betalsajterna. De försöker och drar till med sina chansningar i hopp om att någon ska trilla in. Då blir det stora rubriker och de säljer ännu fler tips.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:36   #86
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Hur ser ditt sys ut Shooter?
Avd
1: 3 Barkevious Mingo (5, 9)
2: 1, 2, 3, 5, 6, 10 (4, 7)
3: 10 Bravo Navarone (7, 3)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (3, 8)
5: 2, 3, 4, 8, 10 (1, 6)
6: 7, 8, 10 (5, 6)
7: 6 Nuncio (4, 7)

Jag hinner tyvärr inte se alla lopp då ska jag iväg om en timme. Det finns dock goda möjligheter till fina pengar om mina spikar sitter. Sen har jag chansat lite i sjätte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:38   #87
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Får man önska den minst spelade i V75:2(7) (ofattbart) no 12 är % mindre spelad men ej på kvarvarande kuponger..)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:41   #88
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Fidagu U.R. skulle sitta fint.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:45   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Fan då! Kunde inte Fidagu fixa det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:45   #90
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Damn...hade ledaren hållit längre vinner Farmefs.J...........
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:50   #91
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Well ...loppavgörande påkörning...i min bok skall 8:an diskas..
(tydligen får man köra hur som helst så länge det ej händer på upploppet..) sur känsla ..men hade inte klagat om jag hade 8:an..

Senast redigerad av Lazze den 2017-04-29 klockan 15:52.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:55   #92
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

No 2 nu ...Dagens mest understreckade...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LetItRide (+1)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 15:58   #93
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Dagens mest överstreckade =Nuncio.....Ser om möjligt sämre ut idag ...okey ser aldrig bra ut ..men med tanke på senaste loppet= nej..(och S.Melander alltid överoptimistisk)

Senast redigerad av Lazze den 2017-04-29 klockan 15:59.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 16:03   #94
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

3 Trot K. såg ej bra ut i provstart ,skiftade i travet----(egen observation)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 16:10   #95
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Älskar att ha rätt!!!! 4.5% .........skämt eller.......
Vilket drag...Hoppas att nån rygga
Lite sur ändå..funderade länge på att spika...
L

Senast redigerad av Lazze den 2017-04-29 klockan 16:13.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 16:21   #96
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Helvetes jävla skit, där sprack man på spiken BN trots att Jens lyfte upp vinnaren som högintressant när man inte ens hade med den chanslöse 3an på kupongen

Vill inte ens ha sex rätt. Kör favoritparad nu så det hade skitit sig ändå.

Djali Boko måste vara dagens intressantaste spel nu efter den givna vinnaren i första avd. Antingen så kör Lutfi galopp direkt eller så är det press fram till dödens efter 500m på 1.09 och sen glida undan precis framför en hårt spurtande King City på upploppet.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 16:23   #97
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 82
Sharp$: 997
Standard

Tack för tipset på 2an, gjorde mig en bra slant.
viroid12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 16:25   #98
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Tack för tipset på 2an, gjorde mig en bra slant.
Bra ,yw
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:35   #99
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viroid12 Visa inlägg
Tack för tipset på 2an, gjorde mig en bra slant.
Varsegod, alla som följt mig är glada, lämnade klart redan i söndags, det var där Lazze fick tipset.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:42   #100
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nucio ser ut som en kamel - vinner ej!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:46   #101
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sa ju det - såg klart sämre ut än vanligt!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:47   #102
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Vilket jävla stall reden har, kan bli en kul sommar för honom!
__________________
Twitter @FredrikHammars
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:53   #103
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Fin vinnare. Härligt intryck över upploppet! Kul!
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:54   #104
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kom på i sista sekunden att det var Antonsen som körde och plockade bort på DD, 35k upp i rök yess!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:55   #105
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Om ägaren vill köra själv så gör han väl det. Garanterar att Lionel med ägaren inte har att göra med segerstriden.
Säg till nästa gång du garanterar en torsk så ska jag spika den!
Hoppas ni också hade med en häst som kommit trea i prix d'amerique men nu med endast 2% av insatserna på sig!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:56   #106
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Fan den v5:an var värd ett bättre öde. Bytte till 10 King City istället för 6 Tjacko Zaz precis innan inlämning



Flerbång också...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:57   #107
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Säg till nästa gång du garanterar en torsk så ska jag spika den!
Hoppas ni också hade med en häst som kommit trea i prix d'amerique men nu med endast 2% av insatserna på sig!
Tönt
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 17:59   #108
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Fan den v5:an var värd ett bättre öde. Bytte till 10 King City istället för 6 Tjacko Zaz precis innan inlämning



Flerbång också...

Vad skulle detta gett? Surt som fasiken att ändra sig - lider med dig...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 18:08   #109
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Lämnade in den 10ggr, så lite över 200 000kr hade det gett om man inte hade ändrat sig. Så det var lite trist Tur att man är van
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 18:28   #110
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Lämnade in den 10ggr, så lite över 200 000kr hade det gett om man inte hade ändrat sig. Så det var lite trist Tur att man är van
Nej, men fy faan! Sjukt trist! Ja, då lider jag gärna en stund med dig - surt var bara förnamnet...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 20:46   #111
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 17
Sharp$: 825
Standard

Man är så jävla sämst som lämnade Lionel. En Pda häst utanför systemet. Ska dränka mina sorger


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saeljarsnoken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 20:47   #112
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

riktigt dåligt betalt på denna rad kan jag tycka. Någon som tog hem massa 7or via bolagsspel?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 20:58   #113
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
riktigt dåligt betalt på denna rad kan jag tycka. Någon som tog hem massa 7or via bolagsspel?
Spelvärde sjöade på sina Tillsammansbolag. Drog in cirka 8 millar.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:01   #114
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Spelvärde sjöade på sina Tillsammansbolag. Drog in cirka 8 millar.
Rätt ska vara rätt = Spelvärde & Travögat med sina sex system drog in 8 mille.

Spelvärde hade fem olika system & Travögat ett system.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:21   #115
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Spelvärdes 1000krs (tippat av Daniel K) som gav 177k/andel till fyra andelsköpare måste väl ändå vara en av de större vinsterna per andel på tillsammans...
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:23   #116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Rätt ska vara rätt = Spelvärde & Travögat med sina sex system drog in 8 mille.

Spelvärde hade fem olika system & Travögat ett system.
Nej, spelvärde drog in 8 millar. Ögat 700.000. Tillsammans 8,7 millar.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:42   #117
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Spelvärde hade ju otroligt fin rank, men att Ögat lyckades få in det var märkligt. Helt ute å segla på sina publika spikar...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:44   #118
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Spelvärde hade ju otroligt fin rank, men att Ögat lyckades få in det var märkligt. Helt ute å segla på sina publika spikar...
Spikade norsken i stayerloppet.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 21:54   #119
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Nej, spelvärde drog in 8 millar. Ögat 700.000. Tillsammans 8,7 millar.
Ok, jag borde haft med i inlägget ÖVER 8 mille
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-29, 23:54   #120
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Spikade norsken i stayerloppet.
I tipsen han säljer spikade han Fabian B.R. och Djali Boko... svår situation att bemästra om han vill pusha för sina tips med den bolagsvinsten =)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 00:24   #121
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Citat:
Varsegod, alla som följt mig är glada, lämnade klart redan i söndags, det var där Lazze fick tipset.
???? Vem är du..........ingen jag "fick" nåt jävla tips av i alla fall...hittar ingen post av dig senaste året där du gett något tips överhuvudtaget...
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 07:54   #122
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Är det ngn som sett bra film på situationen i Avd 2

Måste vara påkörning, ser ut som påkörning för ingen häst gör så i full fart, ja om den snubblar, men det är osannolikt att det sker samtidigt som det är trångt, det är kontakt framben - sulky

nu behöver det ju inte vara Uhrberg som kör klumpigt, men påkörning borde det vara
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 08:46   #123
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Är det ngn som sett bra film på situationen i Avd 2

Måste vara påkörning, ser ut som påkörning för ingen häst gör så i full fart, ja om den snubblar, men det är osannolikt att det sker samtidigt som det är trångt, det är kontakt framben - sulky

nu behöver det ju inte vara Uhrberg som kör klumpigt, men påkörning borde det vara
Kollat på det nu. Det är nog en ren domarsak att avgöra? Förmodar att de har ngn kameravinkel vi ej har tillgång till.

7 går ut och tar sin plats i andraspår, när 8 kommer i hög fart. Lite följdeffekt på 8 som går ut ytterst lite mot spår 3. Där huserar 12:an.
Sedan springer de så ett tag och 12 trampar förmodligen på 8:ans hjul?

Det betyder inte att Uhrberg kört på fel vis. Det ser ut som att han mest kör rakt fram och håller spår, när han väl förmått korrigera för att hästen skyggat för 7, när den tog sin plats i spår två. Häst 7 i sin tur kommer ju ut väldigt sent på 8, så vad ska Uhrberg göra när hästen reagerar på situationen?

Nä, det känns spontant rätt att fria. (...för ingenting?)
Det är race och 12 blev offer för tillfälligheter?
Svanberg gör inte fel med 7, som ändå får konsekvenser för 8, där Uhrberg handlar efter situationen och därför kommer 12 i kläm? Det går ej att urskilja om 12 tenderar att bryta inåt/neråt eller ej på loppfilmen heller?

Trav är trav. Vettig analys av situationen, incitatus? Det känns ej som att Uhrberg "tar sig plats som inte finns".
Vad tycker du, Oskar Svanberg? Är du upphov/boven till vad som sker?
Ruskigt bra insats av 7 Leonas Sami för övrigt! Kul!

(Idag kommer Comte ut på Valla. Tyvärr megafavve, men stark nästagångare, så finns inget val för mig annat än att strecka/spika och vara glad? Jag som hoppades på lika tufft lopp som senast och låg %. Sällan skådat fulltankat intryck över mål senast! Kör i tid, Joseph!)



Red: Ju mer jag tittar på det, så känns det allt mer som en påkörning. Uhrberg hamnar i en valsituation och väljer att ta alla chanser för att hamna i bättre position. Han kör tufft och väljer mana på den farliga vägen(troliga kollisionsvägen), för att skapa sig egen fördel. Han borde vara väl medveten om att 12 har positionen i spår 3 och fega ur och göra sitt bästa för att återgå till sin position, alltså spår 2 bakom nr7.
Om domarna vill främja farliga kuskval, så gjorde de rätt som friade...
Nä, de borde nog valt att fälla, eller?
Jag inser att det går fort därute för kuskarna. Svår situation.

Red 2: Efter ännu en titt är min dom solklar. Givet att fälla. Du kan inte köra över den häst som har rätt till spåret, trång situation eller ej. Blir det fel, så blir det fel. Otursrelaterat eller ej. Nu spolierades 12:ans chanser för att 8 tog sig friheter.

Senast redigerad av Fidus den 2017-04-30 klockan 09:12.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 09:39   #124
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Eftersom man inte orkat ta fram och visa oss rätt filmer så är man helt vilse i bedömningen.

Jag noterar bara beteendet på den störda hästen, när en häst beter sig så är det i nästan 100% av fallen fysisk kontakt framhov sulky, det är inte så att hästen skyggar eller måste styras ut tvärt, det är fysisk kontakt.

Men man kan köra upp i sulky på ekipage på framförvarande häst som är på rätt plats eller på väg in i lucka eller så kan man köra på annat ekipage

otroligt svagt att inte ta fram bilderna

Uhrberg fick böter
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 10:08   #125
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Eftersom man inte orkat ta fram och visa oss rätt filmer så är man helt vilse i bedömningen.

Jag noterar bara beteendet på den störda hästen, när en häst beter sig så är det i nästan 100% av fallen fysisk kontakt framhov sulky, det är inte så att hästen skyggar eller måste styras ut tvärt, det är fysisk kontakt.

Men man kan köra upp i sulky på ekipage på framförvarande häst som är på rätt plats eller på väg in i lucka eller så kan man köra på annat ekipage

otroligt svagt att inte ta fram bilderna

Uhrberg fick böter
Jag står fast vid Red 2.

Uhrberg fick böter, säger du? Ja, då borde ju saken vara självklar. De måste våga diska ekipage som orsakat att annat ekipage faller bort. Märkligt att det ska vara så svårt att plocka bort hästar bara för att de vinner...
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 10:18   #126
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Det var ju trist att se Nuncio hoppa. Blev för pigg säger Kihlström och det köper jag. Han skulle inte ha laddat så hårt loppet före så hade han nog haft ytterligare två pinnar nu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-30, 11:46   #127
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Man får hoppas att den förklaringen är korrekt och att Örjan antingen kan tala med hästar eller är en grym djurpsykolog med exceptionell analytisk förmåga. Stora frågetecken väcker det i alla fall, och det är ett klockrent exempel på saker som ligger i de 30% som ofta fäller hästar som kaxiga spelare utpekat som 100%-igt säkra spikar.
Även om jag är glad över min gardering är jag fortfarande lite i chock. Jag undrar hur övrigt folk tänker, för mig var det i alla fall ett totalt paradigmskifte att se Nuncio hoppa. Nuncio - hoppa? Det fanns inte på någon världskarta tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var ju trist att se Nuncio hoppa. Blev för pigg säger Kihlström och det köper jag. Han skulle inte ha laddat så hårt loppet före så hade han nog haft ytterligare två pinnar nu.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td