Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-13, 18:31   #1

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Hur ser uppgörelsen mellan ombud och gästtippare ut

Finns det någon standard uppgörelse mellan Atgombud och den som är spelläggare. Jag pratar om dom ombud som har tillsammanslag och tar mellan 8-12% i adm avgifter. Sen undrar jag om den som är spelläggare måste vara med på en andel eller om han bara kan tippa och lämna in för vissa system känns inte som det är tippat av spelläggaren utan man bara skyltar med ett känt namn.
Gammal 2017-07-13, 20:04   #2
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6372
Standard

Spelläggaren behöver inte vara med på systemet/systemen utan kan lämna in utan att köpa en egen andel. Personligen köper jag alltid minst en andel på samtliga mina spel.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-13, 20:25   #3

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Hur mycket får spelläggaren då som exempel ?
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-14, 10:47   #4

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Var med i ett bolag för 10.000kr i månaden då vi lirade alltid i den sista veckan vid lön.Tror vi nästan betalade CA:2000-2500 i avgifter vilket är högt tycker jag.
Gammal 2017-07-15, 09:00   #5

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Var med i ett bolag för 10.000kr i månaden då vi lirade alltid i den sista veckan vid lön.Tror vi nästan betalade CA:2000-2500 i avgifter vilket är högt tycker jag.
20-25% av insatserna känns väldigt dyrt och oskäligt tycker jag !
Måste vara ett väldigt skickligt orakel med dubbla, dopade kristallkulor som tippar i det bolaget för att motivera en sån avgift !

Verkar som att de flesta "Tillsammansbolag" har en avgift på ca 10%...men det besvarar ju fortfarande inte frågan om hur mycket den som gör systemet får för att konstruera systemet.

Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 09:05   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spelläggaren behöver inte vara med på systemet/systemen utan kan lämna in utan att köpa en egen andel. Personligen köper jag alltid minst en andel på samtliga mina spel.
Tack för det svaret då stämde mina misstankar. Nu skulle jag bara vilja veta hur mycket spelläggaren får för att göra systemen.
Gammal 2017-07-15, 09:40   #7

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4807
Standard

Vad är en ombudsavgift?
Ombudsavgift är den avgift som ombudet tar i betalt för sitt andelsspel. Avgifter bestäms av ombudet själv och kan variera mellan 2-15%, dock max 150 kr per andel. Avgiften ingår i det andelspris som står angivet.

Källa: https://tillsammans.atg.se/hjalp/atg-butiker

Jag skulle gissa på att alla avgifter går direkt till ombudet. Sen har ombudet och spelläggaren en egen uppgörelse dom säkert kan variera mellan 0-100%.

Vad jag förstår så kan varje spelläggares system lämnas in hur många gånger som helst så de största ombuden drar nog in väldigt mycket på en omgång.
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 11:51   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Vad är en ombudsavgift?
Ombudsavgift är den avgift som ombudet tar i betalt för sitt andelsspel. Avgifter bestäms av ombudet själv och kan variera mellan 2-15%, dock max 150 kr per andel. Avgiften ingår i det andelspris som står angivet.

Källa: https://tillsammans.atg.se/hjalp/atg-butiker

Jag skulle gissa på att alla avgifter går direkt till ombudet. Sen har ombudet och spelläggaren en egen uppgörelse dom säkert kan variera mellan 0-100%.

Vad jag förstår så kan varje spelläggares system lämnas in hur många gånger som helst så de största ombuden drar nog in väldigt mycket på en omgång.
Ja det är just ombudet och spelläggarens överenskommels som jag undrar hur den ser ut eller om det alltid 50-50 mellan spelläggare och ombud eller om det är andra dealer samt om man skattar för detta eller hur det funkar. Eftersom alla är anonyma hoppades jag att någon spelläggare ville delge sin deal.
Gammal 2017-07-15, 12:19   #9

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Ja det är just ombudet och spelläggarens överenskommels som jag undrar hur den ser ut eller om det alltid 50-50 mellan spelläggare och ombud eller om det är andra dealer samt om man skattar för detta eller hur det funkar. Eftersom alla är anonyma hoppades jag att någon spelläggare ville delge sin deal.
Det komiska med dessa ombudslagen är att majoriteten av deras medlemmar inte inser att det är "big business" som tar/får bra betalt för sina spel.

Åtskilliga medlemmar skriver inlägg som t.ex. "tack för all tid ni lägger ner på systemen" utan att inse att det är spelläggarens jobb att göra just detta då dom får betalt för att komponera systemen. Inget ideellt arbete här inte!

Lika komiskt blir det när medlemmarna har köpt ett system för t.ex. 250:- på V75 och kupongen får 5-6 rätt och ger tillbaks en femtiolapp per andel, i samma veva fylls kommentatorsfälten av mängder med inlägg med typ hur duktiga spelläggarna är som såg till att det blev en vinst på systemet mm...

Att det är lönande med ombudslagen är uppenbart då det snart (nu?) finns fler ombudslag än vanliga "privata" lag på Tillsammans, att det även är vitt skilda förutsättningar mellan ombudslag och privata lag bidrar också till en skev situation. Ombudslagen kan ha obegränsat med medlemmar i sitt bolag, man kan ha åtskilliga olika system i samma bolag och man kan ta betalt för sitt jobb. Som företag/ombudslag har dom ju även råd att marknadsföra sig på olika sajter / tidningsannonser vilket lockar till sig än fler nya medlemmar = nya inkomster

Hur ska dom privata Tillsammans-bolagen kunna konkurrera med ombudslagen och få till sig medlemmar när förutsättningarna är så olika. För så här var det ju inte tänkt att det skulle bli när Tillsammans startade, då var det ju en plattform för likasinnade att spela trav "tillsammans" på lika villkor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
riga (+10), hugotheboss (+5), abstruse (+1)

Senast redigerad av Migge den 2017-07-15 klockan 12:21.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 12:57   #10

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hur ska dom privata Tillsammans-bolagen kunna konkurrera med ombudslagen och få till sig medlemmar när förutsättningarna är så olika. För så här var det ju inte tänkt att det skulle bli när Tillsammans startade, då var det ju en plattform för likasinnade att spela trav "tillsammans" på lika villkor.
Den gigantiska fördelen med privata Tillsammans-bolag jämfört med ombuds-dito är möjligheten till filinlämning. Det borde fler inse, istället för att göda svartmäklare o andra travkändisar som säljer sina ombudsspel.
riga (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 13:10   #11

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

För mig är det lite märkligt att inte travmedia uppmärksammat detta mer. En källa till svarta inkomster. Vissa gör stora extrainkomster och det är säkert bra för både atg och ombuden som får incitament att öka omsättningen.

Men en extra avgift på 10% är förödande i de flesta fall för spelarna. Men valet är fritt!
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 13:26   #12

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Den gigantiska fördelen med privata Tillsammans-bolag jämfört med ombuds-dito är möjligheten till filinlämning. Det borde fler inse, istället för att göda svartmäklare o andra travkändisar som säljer sina ombudsspel.
Bara en tidsfråga innan även ombudslagen har tillgång till filspel?!

Har sett i en del ombudslag i deras olika inlägg till medlemmarna att den ansvarige för ombudslaget i vissa fall har kontakter hos ATG där önskemål om just filinlämning har framförts.
Gammal 2017-07-15, 13:52   #13

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Det komiska med dessa ombudslagen är att majoriteten av deras medlemmar inte inser att det är "big business" som tar/får bra betalt för sina spel.

Åtskilliga medlemmar skriver inlägg som t.ex. "tack för all tid ni lägger ner på systemen" utan att inse att det är spelläggarens jobb att göra just detta då dom får betalt för att komponera systemen. Inget ideellt arbete här inte!

Lika komiskt blir det när medlemmarna har köpt ett system för t.ex. 250:- på V75 och kupongen får 5-6 rätt och ger tillbaks en femtiolapp per andel, i samma veva fylls kommentatorsfälten av mängder med inlägg med typ hur duktiga spelläggarna är som såg till att det blev en vinst på systemet mm...

Att det är lönande med ombudslagen är uppenbart då det snart (nu?) finns fler ombudslag än vanliga "privata" lag på Tillsammans.
Givetvis ska 100% av lagmedlemmarnas och andelsköparnas pengar gå till
systemkostnaden Allt annat borde vara förbjudet.

Skriver du av strecklistan så lägger du inte ner något jobb heller.
Vinner bolaget får du del av vinsten.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 07:02   #14

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag brukade lägga ner minst 20 timmars arbete inför en omgång, och har förståelse för att folk vill ha betalt för jobbet de gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Givetvis ska 100% av lagmedlemmarnas och andelsköparnas pengar gå till
systemkostnaden Allt annat borde vara förbjudet.

Skriver du av strecklistan så lägger du inte ner något jobb heller.
Vinner bolaget får du del av vinsten.

Mvh Uffe
Gammal 2017-07-16, 10:50   #15

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag brukade lägga ner minst 20 timmars arbete inför en omgång, och har förståelse för att folk vill ha betalt för jobbet de gör.
Det borde ändå vara förbjudet. Köp själv en andel så blir vinsten betalning för
arbetet som lagts ner.

De som vill ta betalt får söka sig till annat bondfångeri.

Mvh Uffe
Strappa71 (+22)
Gammal 2017-07-16, 11:44   #16

Standard

Citat:
Det borde ändå vara förbjudet. Köp själv en andel så blir vinsten betalning för
arbetet som lagts ner.

De som vill ta betalt får söka sig till annat bondfångeri.

Mvh Uffe
Jag har inget emot att man tar betalt. Men då bör man oxå lägga ner lite tid och sedan tycker jag det ska vara krav på att man ska vara med på systemet.
Gammal 2017-07-16, 12:03   #17

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Jag lägger ner minst 20 timmar i veckan och skulle inte drömma om att ta betalt för det. Andelsköpare gynnar ju mej genom att ge mej möjlighet att göra större system. Dessutom så hade jag ju lagt ner samma tid även om jag tippat själv för en hundring.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 12:04   #18

Grants avatar

Smile

Citat:
Jag har inget emot att man tar betalt.
Inte jag heller, betalningen är ju att man får del i vinsten.
10 andelar och så har man en andel, ger 10% på vinsten.
Är vinsten 1 miljon får du 100000:- för arbetet som lagts
ner. Den ersättningen är ju inte så dålig.

Mvh Uffe
hugotheboss (+25)
Gammal 2017-07-16, 13:16   #19
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Från säker källa inom ATG kommer det att hända saker inom "75 tillsammans!" Det har nämligen visat sig att "amatörbolag" tappat medlemmar på sistone till de professionella bolagen och ombudsbolagen. Dessa bolag med reklamskryt om mångmiljonvinster nästan varje gång kommer om allt stämmer att få ett eget kapitel. Bra förslag från ATG och hoppas att det kommer att genomföras så snart som möjlgt.
Altoc (+10), Migge (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:23   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Från säker källa inom ATG kommer det att hända saker inom "75 tillsammans!" Det har nämligen visat sig att "amatörbolag" tappat medlemmar på sistone till de professionella bolagen och ombudsbolagen. Dessa bolag med reklamskryt om mångmiljonvinster nästan varje gång kommer om allt stämmer att få ett eget kapitel. Bra förslag från ATG och hoppas att det kommer att genomföras så snart som möjlgt.
Det låter utmärkt! Hoppas din info stämmer. Svartmäklare och annat löst folk ska vi till varje pris jaga bort. De får skaffa sej andra födkrokar än Tillsammans-bolag hos ATG. Legolas kanske är intresserade av deras tjänster? Där verkar desperationen vara stor.
Gammal 2017-07-16, 13:24   #21

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Då förstår man varför reklamen för tillsammansbolag blivit så intensiv. Finns tydligen fina intäktsmöjligheter där genom att komponera V75 system. Det känns inte helt bra. Inte konstigt att det väller in skryt då och uppmaningar om att köpa andelar. Verkar som det går att ta rätt bra betalt dessutom. Föredrar själv egna system eller möjligtvis system med folk man känner.
Migge (+1), Knutman (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:26   #22

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Inte jag heller, betalningen är ju att man får del i vinsten.
10 andelar och så har man en andel, ger 10% på vinsten.
Är vinsten 1 miljon får du 100000:- för arbetet som lagts
ner. Den ersättningen är ju inte så dålig.

Mvh Uffe
Jag skulle aldrig drömma om att ta bruttoavgift på ett andelsspel om det inte även handla de om utlägg eller annan administration.

T ex via vanliga icke-ombuds-tillsammans så är min belöning del av nettovinst samt att jag får lämna in system som jag vill spela men oftast inte har bankroll för.

Jag skulle heller aldrig få för mig att betala över 1-3% i bruttoavgift till en spelläggare som jag inte ens vet om det har netto-intresse i systemet. Hellre 0% brutto och 1-3% på nettovinsten.

Extremt få spelare är så skickliga att det är värt 8-15% i bruttoavgift. Det blir ett effektivt spelavdrag på närmare eller t o m över 40%.

Utan mycket noggrann redovisning uppdelad per spelläggare är chansen att jag köper ombudsandelar med höga ombudsavgifter under noll.

Ett stort fett nej tack till sånt trams från Strappa.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:27   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då förstår man varför reklamen för tillsammansbolag blivit så intensiv. Finns tydligen fina intäktsmöjligheter där genom att komponera V75 system. Det känns inte helt bra. Inte konstigt att det väller in skryt då och uppmaningar om att köpa andelar. Verkar som det går att ta rätt bra betalt dessutom. Föredrar själv egna system eller möjligtvis system med folk man känner.
Fullt av intetsägande bruttovinster redovisas. Inga nettosiffror ens på förfrågan.

Just sayin...
Gammal 2017-07-16, 13:28   #24

Standard

Fortfarande ingen som vill tala om hur dealen ser ut mellan ombud och spelläggare
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:33   #25

Standard

Citat:
Fortfarande ingen som vill tala om hur dealen ser ut mellan ombud och spelläggare
Tror inte det finns något generellt svar, därför ropar du i öknen. Känner en spelläggare, hen får en andel i det system hen frontar. Men det gäller som sagt för EN av alla de spelläggare som finns hos ombuden på Tillsammans.
riga (+20)
Gammal 2017-07-16, 13:37   #26

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Mitt inlägg nr. 9 i denna tråden var ju "spot on" om just detta med att privata Tillsammans-bolag får svårare och svårare att rekrytera nya medlemmar tack vare ombudslagen.

SO: kan du utveckla ATG's nya förslag om ombudslagen och "eget kapitel", jag är inte riktigt med på vad detta innebär egentligen?

Senast redigerad av Migge den 2017-07-16 klockan 13:40. Anledning: Felskrivet, Kapital skulle vara Kapitel
Gammal 2017-07-16, 13:39   #27

Standard

Citat:
Mitt inlägg nr. 9 i denna tråden var ju "spot on" om just detta med att privata Tillsammans-bolag får svårare och svårare att rekrytera nya medlemmar tack vare ombudslagen.

SO: kan du utveckla ATG's nya förslag om ombudslagen och "eget kapital", jag är inte riktigt med på vad detta innebär egentligen?

Kapital eller kapitel?
Gammal 2017-07-16, 13:40   #28

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Kapital eller kapitel?
My bad! Givetvis så är det kapitel
Gammal 2017-07-16, 13:41   #29

Migges avatar

Standard

Citat:
My bad! Givetvis så är det kapitel
Vilket jag inte heller förstår riktigt, en förklaring önskas...
Gammal 2017-07-16, 13:42   #30

Standard

Citat:
I de fall de erhåller ersättning ska det betalas skatt och sociala avgifter.

Givetvis kanske det myglas en del fall. Men det känns ganska riskabelt med tanke på vilka summor det verkar röra sig om. Om inte redan så lär skattmasen intressera sig förr eller senare.
Gammal 2017-07-16, 13:44   #31

Standard

Citat:
Vilket jag inte heller förstår riktigt, en förklaring önskas...
Gissningsvis mer uppdelad sida så att de inte är lika ihopblandbara som nu. Bara en knapp som skiljer vid sökning.
Gammal 2017-07-16, 13:46   #32

Migges avatar

Standard

Citat:
Gissningsvis mer uppdelad sida så att de inte är lika ihopblandbara som nu. Bara en knapp som skiljer vid sökning.
Med andra ord så lär det inte ge någon önskad förändring om utökat medlemstillskott till dom privata lagen om allt ändå ligger på samma Tillsammans-sajt?
Fulsprit (+5)
Gammal 2017-07-16, 14:45   #33
SO

SOs avatar

Standard

Citat:

SO: kan du utveckla ATG's nya förslag om ombudslagen och "eget kapitel", jag är inte riktigt med på vad detta innebär egentligen?
Jag ska mjölka en person på vad som finns i frågan. Återkommer
Migge (+10), SakanAA (+10), hugotheboss (+10)
Gammal 2017-07-16, 16:20   #34

Standard

Citat:
Med andra ord så lär det inte ge någon önskad förändring om utökat medlemstillskott till dom privata lagen om allt ändå ligger på samma Tillsammans-sajt?
Svårt att gissa. Kanske försöker dela upp det så det inte "känns" som samma Tillsammans-sajt? Obs...vild spekulation. För mig personligen är det inte att de tar andelsköpare av mig.som är problemet. Mer att ombuden& atg "tillsammans" muddrar travspelsekomomin snabbare än vad som är nyttigt.
Gammal 2017-07-16, 18:57   #35
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Jag skulle aldrig drömma om att ta bruttoavgift på ett andelsspel om det inte även handla de om utlägg eller annan administration.

T ex via vanliga icke-ombuds-tillsammans så är min belöning del av nettovinst samt att jag får lämna in system som jag vill spela men oftast inte har bankroll för.

Jag skulle heller aldrig få för mig att betala över 1-3% i bruttoavgift till en spelläggare som jag inte ens vet om det har netto-intresse i systemet. Hellre 0% brutto och 1-3% på nettovinsten.

Extremt få spelare är så skickliga att det är värt 8-15% i bruttoavgift. Det blir ett effektivt spelavdrag på närmare eller t o m över 40%.

Utan mycket noggrann redovisning uppdelad per spelläggare är chansen att jag köper ombudsandelar med höga ombudsavgifter under noll.

Ett stort fett nej tack till sånt trams från Strappa.
Tyvärr fanns det ett amatörbolag, riktigt amatörbetonat för den delen, som PLÖTSLIGT när råkade gå bra för och tog ut avgifter för eget arbete. Jag hoppade omedelbart av, vilket gjorde att han blev sur och började håna mig

Självklart ska man köpa flera andelar själv om man tycker att det går bra!!!
Jag har kollat lite på de "Vinna tillsmmansbolagen" och blir förskräckt när man ser hur viss tar ut rejält med kosing. Förmodligen är det skattepliktigt eftersom det rör sig om ständigt återkommande syssla.

Tror detta är en av anledningarna att de professionella och ombudsbolaget skiljs från "vårat" V75 tillsammans

e
Gammal 2017-07-18, 21:35   #36

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Normal deal för spelläggare är 50/50 från den provision man tar från spelarna. På de 50% skall det betalas sociala avgifter och inkomstskatt. Om man alltså säljer ett system med 10 andelar á 250kr och 12% i avgift så blir det 150kr till spelläggaren, eller c:a 80kr om vederbörande har 30% marginalskatt. Varvas systemet 5 gånger handlar det om 400kr netto.

ATG har varit rätt hårda med att påpeka att ombuden tappar sin licens illa kvickt om det uppdagas en massa skumraskaffärer med detta.

Det är utan tvekan så att den ganska aggressiva marknadsföring som skett från olika ombud har varit bra för ATG. Högre omsättning där spelarna själv står för provisionen är rena rama bingon för dem. Professionellt genomförande, kända tippare, kontinuitet och en hel del spelframgångar har varit nyckeln till att vanliga privata initiativ att spela tillsammans har hamnat i skuggan.

Något annat som också tagit stryk av detta är Harry Boy.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 03:00   #37

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Samt rimligtvis även Boost, om HH tar stryk, så tar Boost stryk.
Vilket förtar hela verkan av de för ATG provisionsfria spelen genom tillsammans, då Boost har en vinståterbetalning på 32% , viss skillnad mot 65% .
Tappar ATG en mille i omsättning på Boost, måste Tillsammansbolagen jobba in två millar i EXTRA omsättning, och det har inte skett på V75 då V75 tappat drygt 80 mkr första halvåret.
Hur dom än vänder sig om ATG, så är det inte lätt att jaga in nya kunder och därmed nya pengar på hästarna eller sina lotteri/casinospel.
Det är hästsportens största problem i mina ögon, att de inte har några ideer för att locka nya kunder, och dessutom är usla på att ta vara på sina gamla kunder.
Såvida man inte tror att clowner som snackar hästskit lockar in nya kunder på virtuella hästar.
Migge (+1), smak (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 08:25   #38

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Samt rimligtvis även Boost, om HH tar stryk, så tar Boost stryk.
Vilket förtar hela verkan av de för ATG provisionsfria spelen genom tillsammans, då Boost har en vinståterbetalning på 32% , viss skillnad mot 65% .
Tappar ATG en mille i omsättning på Boost, måste Tillsammansbolagen jobba in två millar i EXTRA omsättning, och det har inte skett på V75 då V75 tappat drygt 80 mkr första halvåret.
Hur dom än vänder sig om ATG, så är det inte lätt att jaga in nya kunder och därmed nya pengar på hästarna eller sina lotteri/casinospel.
Det är hästsportens största problem i mina ögon, att de inte har några ideer för att locka nya kunder, och dessutom är usla på att ta vara på sina gamla kunder.
Såvida man inte tror att clowner som snackar hästskit lockar in nya kunder på virtuella hästar.
Ja, Boost i ATG:s tappning tar stryk, och det från en nivå långt under det förväntade.

Franska PMU lanserade i April något som de kallar för Simple Jackpot på sitt vinnarspel. Du satsar €2, och får €1,50 på vinnaren, samt en chans att insatsen ökad med multiplarna x2, x5, x10, x100 och x1000. 97% av insatserna går tillbaka till spelarna. 1 av 5 får sin insats ökad och 1 av 25.000 får den högsta vinsten, 1000x €1,50 = €1500 som ett vinnarspel.

Du kan satsa jämna €2 upp till €20 på Simple Jackpot, och får du då x1000 så har du en bong med €15.000 vinnare.

Det här har snabbt tagit en tiondel av den franska vinnarspelsmarknaden, det har fått vinnarspelet att öka och PMU har fått stopp på det fria fall man befunnit sig i vad gäller omsättning. Förtjänsten från Simple Jackpot är liten, men det har lyft den spelform som det lagts till, och där kan man tjäna pengarna. Så skulle man ha gjort med Boost också, det hade kunnat ta V75 upp på helt nya nivåer.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 12:28   #39

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, Boost i ATG:s tappning tar stryk, och det från en nivå långt under det förväntade.

Franska PMU lanserade i April något som de kallar för Simple Jackpot på sitt vinnarspel. Du satsar €2, och får €1,50 på vinnaren, samt en chans att insatsen ökad med multiplarna x2, x5, x10, x100 och x1000. 97% av insatserna går tillbaka till spelarna. 1 av 5 får sin insats ökad och 1 av 25.000 får den högsta vinsten, 1000x €1,50 = €1500 som ett vinnarspel.

Du kan satsa jämna €2 upp till €20 på Simple Jackpot, och får du då x1000 så har du en bong med €15.000 vinnare.

Det här har snabbt tagit en tiondel av den franska vinnarspelsmarknaden, det har fått vinnarspelet att öka och PMU har fått stopp på det fria fall man befunnit sig i vad gäller omsättning. Förtjänsten från Simple Jackpot är liten, men det har lyft den spelform som det lagts till, och där kan man tjäna pengarna. Så skulle man ha gjort med Boost också, det hade kunnat ta V75 upp på helt nya nivåer.
Det är ju problemet med ATG, de fick en fantastisk möjlighet att köpa in en spelide en vän till mig hade, men de såg aldrig någonsin vad den skulle tillföra.

Att göra något så svårt och helst med så usla marginaler som möjligt för spelarna gick utmärkt på 60talet, men kunderna har lärt sig med ett bättre utbud, spel med för låg vinsttilldelning är inte längre speciellt attraktivt och framförallt har sällanvinstspel ett stort utbud på marknaden. (Dock är det krav på lotterier i Sverige att max vinstutbetala 50% TROR JAG)

Jag förstod aldrig varför de inte endast körde den enkla lösningen med slutnummervinster, liknande joker. 2,3,4 sista siffrorna rätt med 49% vinståterbetalning.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-19, 13:33   #40

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det är ju problemet med ATG, de fick en fantastisk möjlighet att köpa in en spelide en vän till mig hade, men de såg aldrig någonsin vad den skulle tillföra.

Att göra något så svårt och helst med så usla marginaler som möjligt för spelarna gick utmärkt på 60talet, men kunderna har lärt sig med ett bättre utbud, spel med för låg vinsttilldelning är inte längre speciellt attraktivt och framförallt har sällanvinstspel ett stort utbud på marknaden. (Dock är det krav på lotterier i Sverige att max vinstutbetala 50% TROR JAG)

Jag förstod aldrig varför de inte endast körde den enkla lösningen med slutnummervinster, liknande joker. 2,3,4 sista siffrorna rätt med 49% vinståterbetalning.
ST och SG äger ju tillsammans bolaget TG Betting som startades i syfte att söka en maltesisk spellicens. Där går det alldeles utmärkt med sådana här tilläggsspel.

td