Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-06, 13:38   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

V75 Åby 12 aug

På lördag inleds V75 racet. Det följs av V75 på Dannero dagen efter. Härligt med Åby och open stretch efter två lördagar med V75 ute på orten. Det fanns många lopp att välja på denna lördag att lägga på V75. Den enda V75 omgången på hela året där vi ska tippa ett lopp utan att ha sett hästarnas senast lopp.

Omgången inleds med första heatet i Åbys stora pris. Spårlottningen inte klar. Blir ofta att dom maxar i ett försök och kör lite snällt i det andra. Högst startpoäng har den finske gästen Midnight Hour. Muscle Hustle har imponerat stort men nu är det inte årgångskamrater den ställs mot. Bl.a. 8 år äldre Nahar från samma stall är med. Volstead imponerade på Hagmyren. Åbys stora pris ok lopp men de allra bästa saknas. Jag hade nog gärna sett att man ändrat upplägget för detta klassiska storlopp.

Klass 2 finalen ser rätt spelvänlig ut. Lukas zaz och qamaro cd dom man såg först i startlistan.

Silverdivisionen fick bara 9 hästar. Det var två andra lopp jag hellre hade sett på V75 denna dag. Rätt öppet dock ändå. Bravo Navarone är den mest grundkapabla hästen men allt snack handlar om Frankrike i vinter.

Kul med ett stayerlopp på V75 och det blev ett högklassigt race. Franske Ready Cash avkomman Buttler har jag ingen riktig koll på. Lövgren tar ut sin toppstayer Alfas Da Vinci. Elitloppshästen Spring Erom också med här.

Bronsfinalen ett topprace. Man har fortfarande Stepping Spaceboys lopp med första Jänkarvagn på Axevalla på näthinnan . Broadway Apollo är väl annars aktuell men kanske framförallt Nobel Amok, som Bergh antydde skulle ha ett lopp i kroppen igår inför denna final.

Klass 1 finalen tippar jag att Havbergs Night vinner om barfota nu eller Bålsta Palema. Men finns fler tänkbara.

Trist att Ragnar Thorngrens minne med grymt fina fyraåringar hamnade på lunch V4an. Så gjorde även Bertil Knutssons minneslopp. Ett härligt race som jag hellre sett på V75 än Silverdivisionen .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drphilsner (+10)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 16:16   #2

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Butler pinnade ju på rätt bra i Harpers, då med Åke i sulkyn. Känns spännande på Åby om den får ett vettigt läge.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 19:19   #3
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 116
Standard

Avd 1 volstead spets o slut

Avd 3 zenit brick spets o slut
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 19:25   #4

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg

Finns väl inte på kartan att Zenit Brick håller ut hästar som Re Doc och Officer C.D?
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 19:41   #5
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Riktigt rolig omgång tycker jag, nu kör vi!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 19:51   #6
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Finns väl inte på kartan att Zenit Brick håller ut hästar som Re Doc och Officer C.D?
Kanske det
Gammal 2017-08-07, 12:38   #7

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Svår omgång där många kommer bli överspelade o några bortglömda som kommer belöna spelaren som hittar dessa.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 16:55   #8
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Kan det vara dags för Officer CD nu? Bra spår på Åby, startsnabb och Kim i sulkyn.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 17:54   #9

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Kan det vara dags för Officer CD nu? Bra spår på Åby, startsnabb och Kim i sulkyn.
Möjligtvis från vinnarhålet på Re doc d.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 19:46   #10

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Svår men jättekul omgång! Strecken lär spridas hej vilt så det kommer knappast att bli svårt att hitta roliga singelprocentare i de flesta loppen. Kommer att spika Havbergs Knight och endast denne. Han slipper Muscle Hustle denna gång och får ett bra lopp i antingen spets eller på snikspåret. Gick med skor senast men nu när det är final så borde man maxa utrustningsmässigt.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-08, 20:01   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Svår men jättekul omgång! Strecken lär spridas hej vilt så det kommer knappast att bli svårt att hitta roliga singelprocentare i de flesta loppen. Kommer att spika Havbergs Knight och endast denne. Han slipper Muscle Hustle denna gång och får ett bra lopp i antingen spets eller på snikspåret. Gick med skor senast men nu när det är final så borde man maxa utrustningsmässigt.
Beror på hur hårt spelad den blir för mig då det är ekipaget som räknas. Spikar ogärna Fredde B som favorit i en V75 final.

Klar med jobbet till morgondagens V86a så ska ägna mesta travtiden resten av veckan till helgens båda V75 omgångar.
Gammal 2017-08-08, 20:21   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Beror på hur hårt spelad den blir för mig då det är ekipaget som räknas. Spikar ogärna Fredde B som favorit i en V75 final.

Klar med jobbet till morgondagens V86a så ska ägna mesta travtiden resten av veckan till helgens båda V75 omgångar.
Du har naturligtvis helt rätt. Det är ekipaget som räknas. Jag håller Fredrik B som en av de sämsta kuskarna vi har i landet med tanke på hur många lopp han har kört. Men hästen är riktigt bra och under kraftig utveckling så FBL behöver bara hitta sargen, det fixar till och med han, så känns det som en fin chans till vinst och han lär knappast bli överspelad, snarare tvärtom. Är just nu 3-handare. Spetsfavvisen Sobel Conway känns bäst på speed och riskerar dessutom att få ångvälten Antonio Trot över sig.
Gammal 2017-08-08, 20:49   #13

Shooters avatar

Sharp$: 39610
Standard

Väldigt rolig men svår omgång. Jag ska dock bara göra V5, men det gäller att hitta spikarna. Örjan har tydligen valt Whitehouse Express istället för Canari Match. Hade kunnat tänka mig att chansspika Canari annars, men det är ju fler som räknas.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 13:22   #14
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Någon som har två bra spikar? Måste lämna in rätt tidigt denna gången. Lurar på RK King men vet inte riktigt vart den hamnar så det känns för osäkert.
Kanske Muscle Hustle i avd 5 men där vill väl alla vinna? Borde bli tokkörning och det gynnar kanske de där bak...

Hush Teemer i avd 2 är min bedövare. Bra på Solvalla sist.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 13:41   #15
Banned

Standard

Citat:
Någon som har två bra spikar? Måste lämna in rätt tidigt denna gången. Lurar på RK King men vet inte riktigt vart den hamnar så det känns för osäkert.
Kanske Muscle Hustle i avd 5 men där vill väl alla vinna? Borde bli tokkörning och det gynnar kanske de där bak...

Hush Teemer i avd 2 är min bedövare. Bra på Solvalla sist.
Varför inte volstead i första?
Gammal 2017-08-09, 13:46   #16
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Rädd för italienaren, blev imponerad sist. Men ja, det är en möjlighet!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 17:00   #17

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:

Blir mina spikar också. Tror inte Bergharn vågar satsa mot spets med Re doc.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 23:15   #18

Standard

Citat:
Rädd för italienaren, blev imponerad sist. Men ja, det är en möjlighet!
Om den vinner blir jag riktigt sur. Han segade sig fram till seger i ett överpaceat lopp mot silverdivisionare trots att han fick ett fint löp. Möter något helt annat nu. Och två billiga Norge-vinster övertygar inte på mig även om det handlar om en häst under utveckling. Kommer jag inte att betala för och känns duktigt överstreckad i nuläget.
Gammal 2017-08-09, 23:30   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Väldigt rolig men svår omgång. Jag ska dock bara göra V5, men det gäller att hitta spikarna. Örjan har tydligen valt Whitehouse Express istället för Canari Match. Hade kunnat tänka mig att chansspika Canari annars, men det är ju fler som räknas.
Glöm inte att Whitehouse kommer att gå 2 heat på samma dag för första gången i livet. Behöver inte betyda något men kan vara bra att veta.
Gammal 2017-08-10, 13:39   #20
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Va fasen, spets och slut på BBS i första? Perfekt spår, PU vinner ofta på Åby och Volstead är inte toksnabb ut.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 14:41   #21

Standard

https://www.sharps.se/forums/trav-ga...-v75-analyser/
SakanAA (+5)
Gammal 2017-08-10, 16:53   #22

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1473
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Blir mina spikar också. Tror inte Bergharn vågar satsa mot spets med Re doc.
Ingen av dem där två kommer hålla spets. Spår 1 på Åby är svårt + att hästarna utanför är bra mycket snabbare än båda dessa. Bergharns två i lopp 3 och tex Midnoight hour och BBS (helstängt utan hål och full laddning i första är det sagt) i första.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 16:54   #23

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1473
Standard

Kommer bli ordentlig fart på lopp 3, Bergharna två + zenit + Bravo. Kommer öppna upp för tex Cab Hornline till 8 %? Synd att det är Micke J på Aron annars hade det kunnat vara en chans spik med förutsättningen att det blir körning.
a_alexander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 10:55   #24

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1288
Standard

Citat:
Glöm inte att Whitehouse kommer att gå 2 heat på samma dag för första gången i livet. Behöver inte betyda något men kan vara bra att veta.
Kan vara ännu bättre att veta att Whitehouse har gått 2 heat samma dag två gånger tidigare. Sprintermästaren 2015 och vann försök/final på Mantorp förra året. Man ska inte tro på allt som står i Ronden...
hugotheboss (+5), mocka (+5), Gotland (+5), Greenstar (+5), dolly (+5)
danberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 11:31   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av danberg Visa inlägg
Kan vara ännu bättre att veta att Whitehouse har gått 2 heat samma dag två gånger tidigare. Sprintermästaren 2015 och vann försök/final på Mantorp förra året. Man ska inte tro på allt som står i Ronden...
Rofl, uppenbarligen inte! Tack för infon! Hädanefter måste man alltså dubbelkolla allt de skriver alternativt säga upp min prenumeration.

Så vart Havbergs Knight spelad till favorit. Jäkla skit! Fortfarande ett spikfynd till 24%.

Muscle Hustle är spelad till 54% i nuläget i V75-5. Vilket skämt! Det lär gå undan. Luktar Örjan lång väg.

Senast redigerad av mocka den 2017-08-11 klockan 11:43.
Gammal 2017-08-11, 15:27   #26
Banned

Standard

Ska väll vara bra chans om Broadway Appolo kommer till spets.

Nobel Amok tycker jag är överstreckad.
Gammal 2017-08-11, 15:34   #27
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Spikar RK King och Nobel Southwind. God tur!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 18:29   #28

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Tycker det är hyfsat svårlöst i morgon. Det blir mkt extra att ta hänsyn till med dubbla open stretch och heat som inte måste vinnas etc. Vilket givetvis gör omgången mkt roligare att spela på! Samtidigt är det kanske smartast att sätta in lite mer på V5:an i stället, där vet man i alla fall vilka man ska se upp för i andra loppet av Åby Stora.

Min första och evt enda spik blir Trump....ja alltså Whitehouse Express med Örjan i avd 5.

V75:1 Låser på 1 Volstead som kan va ett spikförslag fr spets eller via open stretch och tar även med 4 BBS Sugarlight som har visat bra form igen den senaste tiden och dessutom begåvats med bra spår i båda loppen. Maxas utrustningsmässigt får tillbaka P Untersteiner och laddas för spets. Jag hoppas att både Takter och P U är rutinerade nog att inse att det är helt ok med rygglopp här så att det inte blir ngn pissing contest där de är 5-6:a i mål.

V75:2 A-häst 6 Scorpion Kiss, ser bara ett hot mot spets här om Scorpion öppnar som han kan. Värst emot är det om Tillman får hybris med 1 Mister Zaxis och försöker svara spets, då är jag hyfsat säker på att Nurmos har vinnaren igen i 9 Lukas Zaz, tror t o m det är en fördel med bakspåret för den. Kantboll för mej är 3 Super Grabben, sköt till helt ok med Örjan på Visby och Örjan är Örjan helt enkelt.

V75:3 Låser på fyra hästar. Mkt snack om Berghs båda hästar men 3 Re Doc, förmodligen med vanlig sulky i morgon och en ständig galopprisk och en Brick med formen i Zenith fr open stretch, typ 3:a invändigt så känns loppet öppet. Känns bra med 1 Zenith Brick, 3 Re Doc, 4 Officer C.D och slutligen 5 Bravo Navaronne med Adrian. Den sistnämnda för dagen med jänkarvagn och norskt huvudlag

V75:4 Här tror jag absolut mest på 3 Havbergs Knight och 6 Sobel Conway. Med annan kusk på Havbergs hade jag nog spikat den. Nu tycker jag det finns ett par kantbollar som jag vill ha med förutom nämnda duo. Dels betrodda 2 Antonio Trot (ständigt denna Nurmos), dels 4 R.K. King, som tävlar på hemmabana vilket är ett jätteplus. Veijo siktar förmodligen på spets härifrån. Tar också med 5 Autobahn, som jag jagat ett tag och så den som ändå rensar ngt 11 Gianluca Boko. Trist läge för den sistnämnda men han håller farten hela vägen in i mål och jag inbillar mej att det kan köras fr början här.

V75:5 Min spik 2 Whitehouse Express, det va den här eller 1 Muscle Hustle. Spelvärde, storlopp och Örjan räckte för mej. På V5:an blir det ganska säkert annorlunda men på V75 fick det bli så.

V75:6 Svårt att frångå 6 Reckless trots frånvaron av vinster i år. Ngn spik blir det inte dock, har ju ingen aning om hur bra Reckless och Widell går ihop. Det är ju ingen häst som ska laddas för fullt i ngn startrusning i alla fall. Jag chansar (med dumstruten på) bort 2 Alfas Da Vinci, som faktiskt inte har ett lysande facit i autostart. Dessutom är han inte speciellt startsnabb ut och han kan mkt väl hamna på t ex 3:e-4:e ytter här och då är man borta med dubbla open stretch. Favorit till spets är väl förmodligen 5 Spitcam Jubb, sedan tror jag personligen inte att den räcker här. Trots möjlighet till att få gå vid plankan som ändå försvinner på upploppet. Jag tar med lite kantbollar här också. Dels 7 Butler, en fransos som är van vid långa tunga distanser vågar jag inte släppa. Sedan tycker jag det är helintressant med 8 Montdores första jänkarvagn! Spåret är kasst men distansen klaras utan problem. Så jag chansar med sex hästar 3,4,6,7,8,10 ensam A-häst 6 Reckless R 5,2

V75:7 I den här avdelningen tycker jag det är befogade favoriter å ena sidan, men många intressanta garderingsbud också. Jag kör A-häst på både 4 Broadway Apollo och 8 Nobel Amok. Hur loppet körs beror mkt på hur Johan U väljer att köra, jag har hört både att han ska ladda och att han ska köra i rygg den här gången. 8 Nobel Amok är självklar på kupongen trots läget som givetvis är struligt även för en Bergh i form. Utöver dessa två plockar jag med alla, inte för att jag måste men jag ville ha 9 hästar innan jag kände mej nöjd då får det bli alla. Bakom de två favoriterna tycker jag loppet ser helöppet ut!

Senast redigerad av hugotheboss den 2017-08-11 klockan 18:41.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 18:42   #29
Banned

Standard

Re Doc tar spets och släpper till Officer?? Låter rimligt, Bergh gillar ju o gambla så dem tar kanske dubbel här??
hugotheboss (+3)
Gammal 2017-08-11, 19:02   #30

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Re Doc tar spets och släpper till Officer?? Låter rimligt, Bergh gillar ju o gambla så dem tar kanske dubbel här??
Ännu en variabel att gambla med, vanlig sulky i alla fall och det känns så där..
Gammal 2017-08-11, 19:03   #31

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngtramparen Visa inlägg
Är man inte alls intresserad av 1,2 miljoner extra tror ni för att vinna båda heaten?
Klart man vill, men finns möjligheten med den omvända spårlottningen?
Gammal 2017-08-11, 20:07   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Tycker det är hyfsat svårlöst i morgon. Det blir mkt extra att ta hänsyn till med dubbla open stretch och heat som inte måste vinnas etc. Vilket givetvis gör omgången mkt roligare att spela på! Samtidigt är det kanske smartast att sätta in lite mer på V5:an i stället, där vet man i alla fall vilka man ska se upp för i andra loppet av Åby Stora.

Min första och evt enda spik blir Trump....ja alltså Whitehouse Express med Örjan i avd 5.

V75:1 Låser på 1 Volstead som kan va ett spikförslag fr spets eller via open stretch och tar även med 4 BBS Sugarlight som har visat bra form igen den senaste tiden och dessutom begåvats med bra spår i båda loppen. Maxas utrustningsmässigt får tillbaka P Untersteiner och laddas för spets. Jag hoppas att både Takter och P U är rutinerade nog att inse att det är helt ok med rygglopp här så att det inte blir ngn pissing contest där de är 5-6:a i mål.

V75:2 A-häst 6 Scorpion Kiss, ser bara ett hot mot spets här om Scorpion öppnar som han kan. Värst emot är det om Tillman får hybris med 1 Mister Zaxis och försöker svara spets, då är jag hyfsat säker på att Nurmos har vinnaren igen i 9 Lukas Zaz, tror t o m det är en fördel med bakspåret för den. Kantboll för mej är 3 Super Grabben, sköt till helt ok med Örjan på Visby och Örjan är Örjan helt enkelt.

V75:3 Låser på fyra hästar. Mkt snack om Berghs båda hästar men 3 Re Doc, förmodligen med vanlig sulky i morgon och en ständig galopprisk och en Brick med formen i Zenith fr open stretch, typ 3:a invändigt så känns loppet öppet. Känns bra med 1 Zenith Brick, 3 Re Doc, 4 Officer C.D och slutligen 5 Bravo Navaronne med Adrian. Den sistnämnda för dagen med jänkarvagn och norskt huvudlag

V75:4 Här tror jag absolut mest på 3 Havbergs Knight och 6 Sobel Conway. Med annan kusk på Havbergs hade jag nog spikat den. Nu tycker jag det finns ett par kantbollar som jag vill ha med förutom nämnda duo. Dels betrodda 2 Antonio Trot (ständigt denna Nurmos), dels 4 R.K. King, som tävlar på hemmabana vilket är ett jätteplus. Veijo siktar förmodligen på spets härifrån. Tar också med 5 Autobahn, som jag jagat ett tag och så den som ändå rensar ngt 11 Gianluca Boko. Trist läge för den sistnämnda men han håller farten hela vägen in i mål och jag inbillar mej att det kan köras fr början här.

V75:5 Min spik 2 Whitwehouse Express, det va den här eller 1 Muscle Hustle. Spelvärde, storlopp och Örjan räckte för mej. På V5:an blir det ganska säkert annorlunda men på V75 fick det bli så.

V75:6 Svårt att frångå 6 Reckless trots frånvaron av vinster i år. Ngn spik blir det inte dock, har ju ingen aning om hur bra Reckless och Widell går ihop. Det är ju ingen häst som ska laddas för fullt i ngn startrusning i alla fall. Jag chansar (med dumstruten på) bort 2 Alfas Da Vinci, som faktiskt inte har ett lysande facit i autostart. Dessutom är han inte speciellt startsnabb ut och han kan mkt väl hamna på t ex 3:e-4:e ytter här och då är man borta med dubbla open stretch. Favorit till spets är väl förmodligen 5 Spitcam Jubb, sedan tror jag personligen inte att den räcker här. Trots möjlighet till att få gå vid plankan som ändå försvinner på upploppet. Jag tar med lite kantbollar här också. Dels 7 Butler, en fransos som är van vid långa tunga distanser vågar jag inte släppa. Sedan tycker jag det är helintressant med 8 Montdores första jänkarvagn! Spåret är kasst men distansen klaras utan problem. Så jag chansar med sex hästar 3,4,6,7,8,10 ensam A-häst 6 Reckless R 5,2

V75:7 I den här avdelningen tycker jag det är befogade favoriter å ena sidan, men många intressanta garderingsbud också. Jag kör A-häst på både 4 Broadway Apollo och 8 Nobel Amok. Hur loppet körs beror mkt på hur Johan U väljer att köra, jag har hört både att han ska ladda och att han ska köra i rygg den här gången. 8 Nobel Amok är självklar på kupongen trots läget som givetvis är struligt även för en Bergh i form. Utöver dessa två plockar jag med alla, inte för att jag måste men jag ville ha 9 hästar innan jag kände mej nöjd då får det bli alla. Bakom de två favoriterna tycker jag loppet ser helöppet ut!
Stort lycka till! Ser intressant ut förutom att Gianluca Boko ska gå med dojjor vilket är ett jätteminus för den pållen dessvärre.

Underbart fräck spik i Whitehouse! Hoppas verkligen det går vägen!
hugotheboss (+10)
Gammal 2017-08-11, 20:33   #33

Standard

Citat:
Stort lycka till! Ser intressant ut förutom att Gianluca Boko ska gå med dojjor vilket är ett jätteminus för den pållen dessvärre.

Underbart fräck spik i Whitehouse! Hoppas verkligen det går vägen!
Gianluca går barfota runt om enligt Bergh. Sa det i intervju under lunchtravet idag.
Gammal 2017-08-11, 20:53   #34

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1533
Standard

Vi Tippa senaste nytt

https://www.sharps.se/redirect?url=h...iler%2Fvtt.pdf
Migge (+3), hugotheboss (+5)
Helgesson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 21:27   #35

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Gianluca går barfota runt om enligt Bergh. Sa det i intervju under lunchtravet idag.
Blir att lämna sent och hoppas på att Bergh "hinner" få med korrekt info innan ATG:s sida lägger av en kvart innan spelstopp
Gammal 2017-08-12, 09:33   #36

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4212
Standard

Raden Åby

1: 7
2: 2 7, 9, 11 Rakethäst: Urgent Call
3: 1, 3, 5, 9
4: 2, 8, 12 Rakethäst: Joe Hoo Lee
5: 2
6: 2, 3, 6, 8, 11 Rakethäst: Spring Erom
7: 2
DD blir 11 - 2. En god peng på den.
Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 09:34   #37
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Eftersom BOLAGET kör Danneros V75;a kan jag i lugn och ro göra ett eget system till ÅBY tävlingarna. Kör lite skrällbetonat eftersim jag inbillar mig att det kan bli fina pengar idag.

Avd 1 1-3-4-6-7-8
utgångshäst på 1 Volsted (vill inte spika eftersom "alla" kommer att ge järnet!!)

Avd 2 5-6-9
bra matematiskt lås, gärna SoS pop 6;an IGEN

Avd 3 spik 1 Zenit Brick
i sitt livs form, snudd på okörd senast enl Björn, Snikspåret förväntas vara ledigt

Avd 4 2-3-4-5-6-10-12
"heltäckt" gärna en lågprocentare

Avd 5 matematiskt 1 och 2
Örjan! Dessutom hästen i ruskig form nu

Avd 6 spik 10 Udo´s Oiler
INTE hjärnblödning! Siktat på detta lopp hela sommaren och alla vet väl när Bergh ställer i ordning så kan det hända saker. behöver TEMPO tack!

Avd 7 1-2-4-6-7-8-9-10
utgångshäst nr 8 Nobel Amok

2 system (en av två) 1x3x1x7x2x1x8 = 336 rader och 6x3x1x7x2x1x1 = 252 rader

Riktigt nöjd med systemen, man måste vara lite annorlunda för att lyckas på V75

Lycka till/SO
Grant (+12), valo (+10), Bridgeman (+10), Kyodai (+20)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 09:51   #38

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Cab Hornline rundar hela packet idag.

Högt tempo sen tar P-L över på upploppet.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 09:52   #39

Sharp$: 4212
Standard

Spiken på Udo´s Oiler är väl nyckeln SO? Man måste våga. Min bästa spik för året är
Önas Ida till drygt 20 ggr. Idag är jag lite snällare men spikar Mellby Duke i sista. Sedan kör jag 2XÖrjan i storloppen. Lycka till! (PS möjligt att jag trycker dit Udo's Oiler, har många där så det blir inte så dyrt....tackar på förhand!)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 11:16   #40

Sharp$: 1436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Eftersom BOLAGET kör Danneros V75;a kan jag i lugn och ro göra ett eget system till ÅBY tävlingarna. Kör lite skrällbetonat eftersim jag inbillar mig att det kan bli fina pengar idag.

Avd 1 1-3-4-6-7-8
utgångshäst på 1 Volsted (vill inte spika eftersom "alla" kommer att ge järnet!!)

Avd 2 5-6-9
bra matematiskt lås, gärna SoS pop 6;an IGEN

Avd 3 spik 1 Zenit Brick
i sitt livs form, snudd på okörd senast enl Björn, Snikspåret förväntas vara ledigt

Avd 4 2-3-4-5-6-10-12
"heltäckt" gärna en lågprocentare

Avd 5 matematiskt 1 och 2
Örjan! Dessutom hästen i ruskig form nu

Avd 6 spik 10 Udo´s Oiler
INTE hjärnblödning! Siktat på detta lopp hela sommaren och alla vet väl när Bergh ställer i ordning så kan det hända saker. behöver TEMPO tack!

Avd 7 1-2-4-6-7-8-9-10
utgångshäst nr 8 Nobel Amok

2 system (en av två) 1x3x1x7x2x1x8 = 336 rader och 6x3x1x7x2x1x1 = 252 rader

Riktigt nöjd med systemen, man måste vara lite annorlunda för att lyckas på V75

Lycka till/SO
Den raden ser mycket spännande ut..
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 11:26   #41

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Den raden ser mycket spännande ut.
Vi ser olika på det här hur vi ser eller hur vi skriver att vi ser.

Oavsett så är förhandare otroligt svårt och därför är förhandare alltid
värt den största av respektans.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 12:42   #42

Dutchies avatar

Sharp$: 24
Standard

V75

En hattrick för Johnnny idag!
Manprinsen (+5)
Dutchie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 12:53   #43

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Roliga spiken:
Udos oiler

Dragen:
Canari Match
Mister Zaxis
Officer C.D.
R.K.King
Whitehouse Express
Linus Boy

Avslaget: Johans U uppsittningar, svikande formkurva...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 13:08   #44

Standard

Kuskar idag som har svårt att vinna på V75. Statistik senaste året.

Jennifer Tillman 0 vinster på 56 försök
Peter G Norman 0 vinster på 26 försök

Oskar J Andersson 2 vinster/69 försök
Veijo Heiskanen 2 vinster/49 försök

Toppkuskarna som kör idag ligger på mellan 10-15 procent på V75 så dom vinner långt ifrån alltid trots att dom ofta kör de mest spelade hästarna.

Skitsvårt idag. Det är nog läge att köpa in sig i ett större bolagssystem om man vill ha realistisk chans att hitta alla sju vinnarna .
Gammal 2017-08-12, 13:20   #45

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4509
Standard

I jakten på stora pengar så har jag fastnat för 11 Urgent Call i avd.2. Jänkarvagnen på och aviserat barfota bak. Vid felfritt och överpace i loppet så är den med och gör upp om det tillslut...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 13:40   #46

Standard

Avd 1 spik 7
Avd 2 spik 6
Avd 3 spik 4
Avd 4 Tror jag framhästar kommer köra varandra sönder o samman o detta gynnar bakspår där en smygkörd kommer i "300 km/h" utvändigt. 2 3 4 6 8 9 10 12
Avd 5 1 & 2 känns som stabilt lås. Men skulle inte bli förvånad om Örjan vinner hela skiten.
Avd 6 ja måla på är känslan många om vinsten. 2 3 4 6 7 8 10 11
Avd 7 Här är 1 & 2 givna men även 6 7 8 9. BROTHERS IN AM bjuder jag på, sämre kusk får man leta efter bland råttorna...

Senast redigerad av kire1111 den 2017-08-12 klockan 13:41.
Gammal 2017-08-12, 14:02   #47
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Spiken på Udo´s Oiler är väl nyckeln SO? Man måste våga. Min bästa spik för året är
Önas Ida till drygt 20 ggr. Idag är jag lite snällare men spikar Mellby Duke i sista. Sedan kör jag 2XÖrjan i storloppen. Lycka till! (PS möjligt att jag trycker dit Udo's Oiler, har många där så det blir inte så dyrt....tackar på förhand!)
Bättre om du spikar Demon istället....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 14:08   #48

Manprinsens avatar

Sharp$: 2366
Standard

ATG har verkligen toppat sin laguppställning på liven till denna storloppsdag.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 14:08   #49

Dutchies avatar

Sharp$: 24
Standard

Åbysystem lördag

Tror mycket på min favoritkusk idag.. en tripel? gå gå!

Det blev såhär:

1: 1 3 7
2: 6 9
3: 1 9
4: 2 4
5: 1
6: 3 6 9 10
7: 4 7 8 10 12

480 rader...

lycka till alla som lirar idag!

Senast redigerad av Dutchie den 2017-08-12 klockan 14:20.
Dutchie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 14:11   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
ATG har verkligen toppat sin laguppställning på liven till denna storloppsdag.
Jari Åkerfeldt och Julia. Julia i alla fall påläst och ser trevlig ut, men slår nog över till 12an kl 14.30. Jobbigt med alla reklamavbrott bara.
Gammal 2017-08-12, 14:16   #51

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Startspår 1 är väl alltid bättre innan start än efter tycker min mage.
Men verkligheten säger 10%. Är det bra?

Mvh Uffe
Gammal 2017-08-12, 14:18   #52

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jari Åkerfeldt och Julia. Julia i alla fall påläst och ser trevlig ut, men slår nog över till 12an kl 14.30. Jobbigt med alla reklamavbrott bara.
Hoppas vi får slippa Peter Andersson där i så fall. Få ting här i världen kan ta död på ens travsug som den mannen.
Gammal 2017-08-12, 14:27   #53

Shooters avatar

Standard

Idag är jag lite sugen på att spika Antonio Trot och Nobel Amok på V5, men jag ska avvakta ett tag och se hur V75 startar.
Gammal 2017-08-12, 14:39   #54

Shooters avatar

Standard

Nyckelkusk idag är Bergharn med hemmaplan och ett antal fina segerchanser. Få se hur många av dem han lyckas med.
Gammal 2017-08-12, 14:39   #55
Banned

Standard

Spårstatistik Åby

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Startspår 1 är väl alltid bättre innan start än efter tycker min mage.
Men verkligheten säger 10%. Är det bra?

Mvh Uffe
Om vi utgår från 2140a och valet mellan att spika en ickefavorit så är vinstchansen mer än dubbelt så stor från spår 1 än spår 2.

Dessutom är Demonen en bättre häst, och dragits med besvärliga spår på slutet men ändå levererat. Men det kanske är ovidkommande om vi ska prata statistik....
lenninen (+5)
Gammal 2017-08-12, 14:52   #56

Standard

Citat:
Hoppas vi får slippa Peter Andersson där i så fall. Få ting här i världen kan ta död på ens travsug som den mannen.
Nybrink is back.
Gammal 2017-08-12, 14:52   #57

Grants avatar

Smile

Citat:
Om vi utgår från 2140a och valet mellan att spika en ickefavorit så är vinstchansen mer än dubbelt så stor från spår 1 än spår 2.

Dessutom är Demonen en bättre häst, och dragits med besvärliga spår på slutet men ändå levererat. Men det kanske är ovidkommande om vi ska prata statistik....
Det är det som är så spännande med travspel.

Du läser; trots att... jag läser; i och med att Demonen har haft...

Den som lider får se.

Jag streckar 3,4,5,6,7,10 för att få lite strykningsmarginal.

Mvh Uffe
Gammal 2017-08-12, 14:59   #58

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Nybrink is back.
Han är bättre än Peter han är inte bra.....
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 15:25   #59
Banned

Standard

Spårstatistik Åby

Citat:
Det är det som är så spännande med travspel.

Du läser; trots att... jag läser; i och med att Demonen har haft...

Den som lider får se.

Jag streckar 3,4,5,6,7,10 för att få lite strykningsmarginal.

Mvh Uffe
Jag läser ingenting annat än att dina "10%" är tagna ur luften eller avser nån annan bana eller någon annan kontext.

På förhand är spår 1 mer än dubbelt så bra än spår 2 under gällande förutsättningar. Om frågeställningen handlar om vilken av de två hästarna man borde välja, om man har för avsikt att spika någon av dem - om frågeställningen handlar om vilka 6 hästar man annars ska ta med i det här loppet så står jag över. Men du har i alla fall fått med de två spår som sticker ut rent statistiskt....
Gammal 2017-08-12, 15:28   #60

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Jag läser ingenting annat än att dina "10%" är tagna ur luften eller avser nån annan bana eller någon annan kontext.

På förhand är spår 1 mer än dubbelt så bra än spår 2 under gällande förutsättningar. Om frågeställningen handlar om vilken av de två hästarna man borde välja, om man har för avsikt att spika någon av dem - om frågeställningen handlar om vilka 6 hästar man annars ska ta med i det här loppet så står jag över. Men du har i alla fall fått med de två spår som sticker ut rent statistiskt....
Spår 1 är inte dubbelt så bra som spår 2. Har strykningsrättad spårstatistik för Åby 2140A (V75 & V86) Spår 1 har 11.3% Spår 2 9.3%
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 15:29   #61

Standard

Nu kommer regnet. Hoppas inte det blir mycket för då blir inte Åbys bana rolig och den höga svårighetsgraden på dagens V75a stiger ytterligare.
Gammal 2017-08-12, 15:40   #62
Banned

Standard

Spårstatistik Åby

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Spår 1 är inte dubbelt så bra som spår 2. Har strykningsrättad spårstatistik för Åby 2140A (V75 & V86) Spår 1 har 11.3% Spår 2 9.3%
På V75 (vilket det väl är idag?) och gällande förutsättningar har ickefavorit vunnit 7% från spår 1 och 3% från spår 2. Vilket i min värld gör spår 1 lite drygt 100% bättre.

Jag skiter i din så kallade strykningsrättade statistik....
Gammal 2017-08-12, 15:44   #63

Manprinsens avatar

Standard

Mellby Demon är tidig oavsett på läge och Nurmos stallform. Timo tror att den vinner när som helst, kan mycket väl bli idag.
Gammal 2017-08-12, 15:48   #64

Grants avatar

Smile

Citat:
På V75 (vilket det väl är idag?) och gällande förutsättningar har ickefavorit vunnit 7% från spår 1 och 3% från spår 2. Vilket i min värld gör spår 1 lite drygt 100% bättre.

Jag skiter...
Rätt rad -14 * 6-9-10-5-4-10-2
Rätt rad -15 * 1-5-05-11-3-4-3
Rätt rad -16 * 3-6-11-05-7-6-4

Det blir 1-20 till nummer 1.

Är det bra?

Nu ska jag gå på toaletten.

Mvh Uffe
Gammal 2017-08-12, 15:50   #65

Manprinsens avatar

Standard

Nahar blir livsfarlig om det blir grisbana idag.
Gammal 2017-08-12, 15:53   #66

Standard

Citat:

Jag skiter i din så kallade strykningsrättade statistik....
Spelar ingen roll vem som är favorit eller ej. Man tittar på alla spåren på aktuell distans, startmetod, klass och bana. Spår 1 och 2 är väldigt jämna. Det är fakta.

Uppför dig normalt i fortsättningen eller håll käften.
Gammal 2017-08-12, 16:00   #67
Banned

Standard

Spårstatistik Åby

Citat:
Spelar ingen roll vem som är favorit eller ej. Man tittar på alla spåren på aktuell distans, startmetod, klass och bana. Spår 1 och 2 är väldigt jämna. Det är fakta.

Uppför dig normalt i fortsättningen eller håll käften.
Du får gärna ta din hemmasnickrade statistik och stoppa upp den någonstans. Hårt!

Läs vad frågeställningen handlade om innan du fortsätter med papegojinläggen.
Gammal 2017-08-12, 16:04   #68

Grants avatar

Smile

Citat:
1 eller 2, det är frågan?

Mvh Uffe
Gammal 2017-08-12, 16:06   #69

Standard

Citat:
Du får gärna ta din hemmasnickrade statistik och stoppa upp den någonstans. Hårt!

Läs vad frågeställningen handlade om innan du fortsätter med papegojinläggen.
Du måste vara största rövhålet i detta forumet, grattis! Du får Perra att framstå som trevlig
Gammal 2017-08-12, 16:07   #70
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

Det enda katastrof-tipset jag bjuder på idag är - Ta inte med nån av Berghs hästar i ÅST försöksheat.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:07   #71

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nahar blir livsfarlig om det blir grisbana idag.
Den tror jag inte på, har gjort sitt bästa för länge sedan.
Gammal 2017-08-12, 16:08   #72

Grants avatar

Smile

Citat:
Du måste vara största rövhålet i detta forumet, grattis! Du får Perra att framstå som trevlig
Framgångens pris.

Mvh Uffe
Gammal 2017-08-12, 16:09   #73
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Och så försöker vi hålla en jävligt normal ton här inne då! Fan är ni tonåringar hela bunten??

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2017-08-12, 16:18   #74

Standard

En P76a hos legolas för chans att vara med och dela på deras pengar. Ingen riktig feeling.

1. 1,3,6,7,8
2. 2,5,6,9,11
3. 5 Bravo N
4. Fredde B Larsson
5. 1,2
6. 4,5,6,8,10
7. 7,8

500 rader/250 kr
Gammal 2017-08-12, 16:19   #75
Banned

Standard

Spårstatistik Åby

Citat:
1 eller 2, det är frågan?

Mvh Uffe
Det handlade iaf mitt inlägg om. Om du väljer på att spika nån av två ickefavoriter, på Åby, V75, 2140a - inte vilket spår som generellt sett är bättre, vilket är en helt annan frågeställning - så vinner spår 1 dubbelt så många ggr som spår 2.

RKK blir min spik idag.
Gammal 2017-08-12, 16:20   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Och så försöker vi hålla en jävligt normal ton här inne då! Fan är ni tonåringar hela bunten??
Håller med. Måste väl kunna föra en normal diskussion och kunna ta att någon annan tycker olika el ifrågasätter, utan otrevligt språk och ton tillbaka... Som sagt, vi är väl vuxna människor?
lenninen (+10)
Gammal 2017-08-12, 16:20   #77

Manprinsens avatar

Standard

Havbergs Knight med skor nu. Tur man noterade det innan inlämning.
Gammal 2017-08-12, 16:21   #78

Standard

Citat:
Havbergs Knight med skor nu. Tur man noterade det innan inlämning.
Det gjorde inte jag tyvärr. Klart minus. Ingen bra indikation på en häst som ska ut i livets viktigaste start nästa gång.
Gammal 2017-08-12, 16:21   #79

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 220
Standard

1 4
2 11
1 4 9
2 5
1 2
4 5 10
8 10

Har den senast tiden blivit inspirerad av spiklösa system.
eriksson1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:22   #80
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2017-08-12, 16:16
Åby
Lördag 2017-08-12
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 7 (8, 2)
2: 3, 6, 8, 9, 11 (4, 2)
3: 4 Officer C.D. (6, 5)
4: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 12 (5, 11)
5: 2 Whitehouse Express (4, 3)
6: 2, 8 (4, 10)
7: 1 Mellby Demon (2, 7)

6x5x1x8x1x2x1 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: HEJDÅ BERGHARN

Gammal 2017-08-12, 16:23   #81

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Skönt att man inte gick på havbergs knight idag som alla andra, nu när det ska bli skor på...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:23   #82

Standard

Citat:
Det gjorde inte jag tyvärr. Klart minus. Ingen bra indikation på en häst som ska ut i livets viktigaste start nästa gång.
Ändrat 16.12. Åtta minuter innan spelstopp. Dock ännu värre när dom ändrar efter att V75 dragit igång.
Gammal 2017-08-12, 16:25   #83

Sharp$: 1027
Standard

Citat:
En P76a hos legolas för chans att vara med och dela på deras pengar. Ingen riktig feeling.

1. 1,3,6,7,8
2. 2,5,6,9,11
3. 5 Bravo N
4. Fredde B Larsson
5. 1,2
6. 4,5,6,8,10
7. 7,8

500 rader/250 kr
Någon gång ska man väl posta något.
Noll feeling här med...

P76-1 1, 3, 4, 6, 7, 8 (2 - 5)
P76-2 2, 5, 11 (6 - 9)
P76-3 4 OFFICER C.D. (1 - 5)
P76-4 2, 3, 6, 12 (1 - 5)
P76-5 1, 2, 3 (6 - 8)
P76-6 8 MONTDORE (2 - 3)
P76-7 6, 8 (1 - 2)
cab19 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:25   #84

Manprinsens avatar

Standard

Bögfinne

Enda hästen man inte tog med i loppet...
Gammal 2017-08-12, 16:26   #85

Standard

Ha ha. Borta direkt. Man skulle sparat dom pengarna.
Gammal 2017-08-12, 16:27   #86

Standard

Banan blir sämre och sämre av regnet. Dom som sätter 7an idag blir rika.
Gammal 2017-08-12, 16:28   #87

Shooters avatar

Standard

Citat:
Idag är jag lite sugen på att spika Antonio Trot och Nobel Amok på V5, men jag ska avvakta ett tag och se hur V75 startar.
Jag ser ingen anledning att ändra mina spikar, så det får bli dem.
Gammal 2017-08-12, 16:28   #88

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1397
Standard

Optimal start för mig !
TVILLING
Inlämnat: 2017-08-12, 16:19
Åby Lopp 5
Lördag 2017-08-12
Start: 16:20
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 4, 5
Utgångshästar
3, 7

6 x 100,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: ZJL LHT xxxxxxx
Prel 74.84 ...
V75-Sys
Spoiler:
V75 - 2017-08-12 - Åby
Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu)

V75-1: Åby Stora Pris - Heat A (Gr. I Int. - UET Masters Series) - 1:A PRIS 400 000, 1640 A
1(B) - Volstead (US)(1,7)
3(A) - Turno di Azzurra* (IT)(4,3)
4(B) - B.B.S.Sugarlight*(4,0)
5(B) - Midnight Hour* (FI)(5,7)
7(A) - Whitehouse Express (US)(3,0)

V75-2: ICA Focus - Klass II, Final - 1:A PRIS 200 000, 2140 A
1(B) - Mister Zaxis(4,7)
6(B) - Scorpion Kiss(2,7)
9(A) - Lukas Zaz(1,0)
10(B) - Maison Plage(10,0)

V75-3: ICA Maxi Torslanda - Silverdivisionen, Final - 1:A PRIS 220 000, 2140 A
1(B) - Zenit Brick(1,3)
3(B) - Re Doc(4,3)
4(A) - Officer C.D.(4,3)
5(B) - Bravo Navarone(2,3)
6(B) - Aron Palema(5,3)
9(B) - Cab Hornline(4,7)

V75-4: Clarion Hotel Post - Top 7 - Klass I, Final - 1:A PRIS 200 000, 2140 A
2 - Antonio Trot(2,7)

V75-5: Åby Stora Pris - Heat B (Gr. I Int. - UET Masters Series) - 1:A PRIS 400 000, 1640 A
1 - Muscle Hustle (US)(1,3)
2 - Whitehouse Express (US)(2,7)

V75-6: Lyon Grand Prix Summer Meeting Stayer, Final (Gr II Int) - 1:A PRIS 500 000, 3140 A
2(B) - Alfas da Vinci(3,0)
3(B) - El Mago Pellini(7,0)
4(B) - Rapide du Pommeau(4,0)
5(A) - Spitcam Jubb(5,3)
6(B) - Reckless(2,7)
7(B) - Butler* (FR)(6,3)
8(B) - Montdore(11,0)
10(B) - Udo's Oiler(6,7)
11(B) - Spring Erom(2,3)

V75-7: Bilia Group - BMW & MINI's lopp - Bronsdivisionen, Final - 1:A PRIS 200 000, 2140 A
4(B) - Broadway Appolo (US)(3,3)
7(B) - Stepping Spaceboy(6,7)
8(A) - Nobel Amok(1,0)
9(B) - Linus Boy(4,0)

Systemstorlek: 8 640
Reducerad storlek: 6 480
Kostnad: 3 240,00 kr
Reduceringsgrad: 25,0 %

ABCD-Villkor
1,2,3,4,5 A-Hästar
0,1,2,3,4 B-Hästar

Senast redigerad av Lazze den 2017-08-12 klockan 16:30.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:29   #89

Manprinsens avatar

Standard

Trodde ärligt talat aldrig att den skulle duga mot dom här. Finska guldhästar är väl som svenska bronshästar i regel?
Gammal 2017-08-12, 16:31   #90

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6222
Standard

Citat:
Trodde ärligt talat aldrig att den skulle duga mot dom här. Finska guldhästar är väl som svenska bronshästar i regel?
Tja, han har slagit Workout Wonder...
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:33   #91

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Tja, han har slagit Workout Wonder...
Det är väl ingen större bedrift med tanke på att kusken kör bort hästen mer än varannan gång?
Gammal 2017-08-12, 16:33   #92

Standard

Citat:
Volstead brukar inte gilla kladdig bana. Det gör inte heller Alfas Da Vinci som startar senare.
Gammal 2017-08-12, 16:35   #93

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Volstead brukar inte gilla kladdig bana. Det gör inte heller Alfas Da Vinci som startar senare.
Där tog jag många hästar då ingen av förhandsfavoriterna känns pålitliga.
Gammal 2017-08-12, 16:37   #94

Standard

Citat:
Det är väl ingen större bedrift med tanke på att kusken kör bort hästen mer än varannan gång?
Han har tjänat överlägset mest pengar i år av hästarna loppet...
Gammal 2017-08-12, 16:39   #95

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Han har tjänat överlägset mest pengar i år av hästarna loppet...
Workout Wonder?
Gammal 2017-08-12, 16:40   #96

Standard

Citat:
Workout Wonder?
Nej, Midnight Hour.
Gammal 2017-08-12, 16:45   #97

Manprinsens avatar

Standard

Riktigt snygg styrning av Johan.
Gammal 2017-08-12, 16:46   #98

Shooters avatar

Standard

Innerspåret?
Gammal 2017-08-12, 16:47   #99

evetons avatar

Standard

Helvete så surt att inte spiken satt... klen tröst med tvillingen.

TVILLING
Inlämnat: 2017-08-12, 16:41
Åby Lopp 6
Lördag 2017-08-12
Start: 16:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 11

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: VDF GHQ TGC
Gammal 2017-08-12, 16:47   #100

Standard

Citat:
Innerspåret?
Man kommer garanterat läsa om massor av hästar som inte gillade dagens bana inför nästa start.
Gammal 2017-08-12, 16:47   #101

Standard

Synd Urgent Call inte vann. Då hade det blivit riktigt intressant.
Gammal 2017-08-12, 16:48   #102

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Citat:
Innerspåret?
Rygg ledaren och tredje inner har ju vunnit...
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 16:48   #103

Manprinsens avatar

Standard

Jag hade spik på Scorpion Kiss. Måste varit sjuk?
Gammal 2017-08-12, 16:48   #104
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Att överleva första för att spricka på en fjärdehandare i avd 2....på 5 hästar. Då är man jävligt underkänd......!

Senast redigerad av Skaegget den 2017-08-12 klockan 16:54.
Gammal 2017-08-12, 16:48   #105

evetons avatar

Standard

Citat:
Synd Urgent Call inte vann. Då hade det blivit riktigt intressant.
Verkligen...

Hade spik på Urgent och finnen i första med på 4 häst
Gammal 2017-08-12, 16:50   #106

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Rygg ledaren och tredje inner har ju vunnit...
Jo, men ledarna lämnar in för lätt.
Gammal 2017-08-12, 16:50   #107

Standard

Citat:
Nej, Midnight Hour.
Sprungit in mer i år än vad BBS Sugarlight och Redens båda tjänat ihop tillsammans.
Gammal 2017-08-12, 16:52   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Verkligen...

Hade spik på Urgent och finnen i första med på 4 häst
Nästan lika bra här, Urgent A-häst.
Gammal 2017-08-12, 16:53   #109

Standard

Har spikat Bravo N i nästa. Startat 5 gånger på Åby. Tre vinster, en andraplats och diskad en gång. Den gången den blev diskad var det något tung bana .
Gammal 2017-08-12, 17:04   #110

Shooters avatar

Standard

Måste ju slänga in ett litet vinnarspel på Furious Francis.
Gammal 2017-08-12, 17:08   #111

Manprinsens avatar

Standard

Berghs hästar gillar definitivt inte banan idag.
Gammal 2017-08-12, 17:08   #112
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2017-08-12, 16:59
Åby
Lördag 2017-08-12
Start: 17:05
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 8 (9, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (5, 1)
3: 2, 4 (1, 3)
4: 2, 8, 10 (6, 11)
5: 1 Mellby Demon (8, 4)

6x9x2x3x1 = 324 rader.
324 x 1 x 1,00 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: SORRY FÖR SEN DELNING

Gammal 2017-08-12, 17:09   #113

Shooters avatar

Standard

Helt okej, men synd att jag inte spelade tvilling med utgång på Furious istället. Och återigen så föll hästen i ledningen.

V5
Inlämnat: 2017-08-12, 16:28
Åby
Lördag 2017-08-12
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 7 (9, 2)
2: 2 Antonio Trot (6, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 6, 8 (5, 7)
4: 2, 4, 6, 11 (3, 10)
5: 8 Nobel Amok (10, 4)

6x1x6x4x1 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Gammal 2017-08-12, 17:09   #114
Banned

Standard

Citat:
Den kan du sluta spela på medeldistans
Gör bara hyggliga lopp på 1640 ..
Gammal 2017-08-12, 17:10   #115

Shooters avatar

Standard

Citat:
Den kan du sluta spela på medeldistans
Gör bara hyggliga lopp på 1640 ..
Hästen blev tvåa så det var inget tokigt spel. Har dessutom bara vunnit ett lopp på sprint och resten på längre distanser.

Senast redigerad av Shooter den 2017-08-12 klockan 17:12.
Gammal 2017-08-12, 17:10   #116

Standard

Citat:
Berghs hästar gillar definitivt inte banan idag.
Bravo N krossade Re Doc men tappade sen travet i gyttjan .
Gammal 2017-08-12, 17:11   #117

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Bravo N krossade Re Doc men tappade sen travet i gyttjan .
Officer CD var det många som trodde på men helt chanslös trots rygglopp.
Gammal 2017-08-12, 17:13   #118
Banned

Standard

Olle vad händer om ingen sätter 7 rätt på legolas? Blir det jackpott?
Gammal 2017-08-12, 17:14   #119
Banned

Standard

Citat:
Jag fegade och körde en tvilling istället.

Inlämnat:
2017-08-12, 17:02
Åby Lopp 7
Lördag 2017-08-12
Kostnad: 125,00 kr
HÄSTAR
1567
UTGÅNGSHÄSTAR
67
VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
6/7 110,54
Summa: 2 763,00 kr
DÖLJ KVITTODETALJER
5 x 25,00 kr = 125,00 kr.
Totalt: 125,00 kr.

Vadet gäller startnummer
Rättningskod: Borde kört rak tvilling istället...
Gammal 2017-08-12, 17:16   #120

Manprinsens avatar

Standard

Bålsta Palema i nästa? Micke Andersson tar en osannolik dubbel.
Gammal 2017-08-12, 17:18   #121

Standard

Öppet lopp nu när Fredde B slog på skor. Blir ingen barnlek för top 7 lirarna att hitta 7 hästar i rätt ordningsföljd i jakten på alla miljonerna i rollerpotten. Svårt nog att hitta vinnaren känns det som.
Gammal 2017-08-12, 17:20   #122

Manprinsens avatar

Standard

Dags för veckans top 7 lottodragning då. Tror jag står över.
Gammal 2017-08-12, 17:20   #123

Standard

Citat:
Olle vad händer om ingen sätter 7 rätt på legolas? Blir det jackpott?
Nä. Allt delas ut. Har ingen alla rätt delas dom pengarna ut i sexrättspoolen. Har ingen sex rätt heller flyttas pengarna till dom med fem rätt. Mycket bättre än svenska atgs korkade jackpotregler.
bokis29 (+5), SO (+5)
Gammal 2017-08-12, 17:21   #124
Banned

Standard

Citat:
Bålsta Palema i nästa? Micke Andersson tar en osannolik dubbel.
Sikta mot stjärnorna?
Gammal 2017-08-12, 17:22   #125

Standard

Citat:
Dags för veckans top 7 lottodragning då. Tror jag står över.
Men lite legolas stuk över atgs pool. 3,6 mkr spelat. Över 6 mkr i vinstpoolerna. Jag avstår också.
Gammal 2017-08-12, 17:23   #126

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Sikta mot stjärnorna?
Troligt, men det är en sån omgång då det skulle kunna inträffa. Hedbergs kusar verkar gilla grisföre.
Gammal 2017-08-12, 17:30   #127

Manprinsens avatar

Standard

Ruggigt lopp av Unters häst, trodde aldrig han skulle hålla hela vägen.
Gammal 2017-08-12, 17:31   #128

Shooters avatar

Standard

Antonio Trot fick äntligen ett bra spår, men det spelade ju ingen roll när den ändå tappar allt i starten. Och första reserven vann på V5. Hmm!
Gammal 2017-08-12, 17:31   #129

Standard

En häst till som blir kul att se i derbykvalen . Vilket lopp Untersteiners häst gör i gyttjan.
Gammal 2017-08-12, 17:32   #130

Manprinsens avatar

Standard

Jag hade spik på Sobel Conway men det spelar ju mindre roll nu.
Gammal 2017-08-12, 17:32   #131

Sharp$: 5133
Standard

Citat:
Ruggigt lopp av Unters häst, trodde aldrig han skulle hålla hela vägen.
Det går inte att stå emot Unters hästar de dagar han bestämmer sig för att "medicinera". Problemet är att man aldrig vet när dessa dagar infaller. Han är den nya tidens Svanstedt...
Altoc (+10), jessi82 (+25)
Shizznit är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 17:33   #132

Standard

Många hästar som stannar i gyttjan. Tur man slutade spela efter att ha lämnat in sin torsk P76.
Gammal 2017-08-12, 17:34   #133

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Det går inte att stå emot Unters hästar de dagar han bestämmer sig för att "medicinera". Problemet är att man aldrig vet när dessa dagar infaller. Han är den nya tidens Svanstedt...
Är det norska skidlandslaget v2? Alla har astma.
Gammal 2017-08-12, 17:40   #134
Banned

Standard

Volstead 16ggr pengarna....?
Gammal 2017-08-12, 17:40   #135

Manprinsens avatar

Standard

Hur många rollerpotter tål Top 7 innan folk slutar spela?
Gammal 2017-08-12, 17:43   #136

Standard

Citat:
Volstead 16ggr pengarna....?
Sämre bana nu än i heat 1. Stallet har sagt många gånger att Volstead inte gillar sådana förutsättningar. Nahar kanske. Man minns ju när den vann elitloppet i gyttjan på valla , men långsökt då den inte är lika bra nu.
Gammal 2017-08-12, 17:44   #137
Banned

Standard

Är man i det berömda flytet? Kör tvilling 2,4,6 med insats 500kr.
Gammal 2017-08-12, 17:45   #138

Standard

Citat:
Hur många rollerpotter tål Top 7 innan folk slutar spela?
Många gillar slumpspel. Annars skulle inte trisslotter eller postkodlotteriet vara så populärt.
Migge (+1)
Gammal 2017-08-12, 17:48   #139

Shooters avatar

Standard

Testar ett litet vinnarspel på Canarie Match på skoj. Bör få ett bättre lopp nu än i heat 1.
Gammal 2017-08-12, 17:52   #140

Manprinsens avatar

Standard

Vad trist, nu får vi ingen jackpot.
Gammal 2017-08-12, 17:55   #141

Shooters avatar

Standard

Skiljeheatet känns inte ens spännande. Grattis Robban!
Gammal 2017-08-12, 17:56   #142

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4664
Standard

Vad är det för jävla dåre Kim Eriksson. Ska han spara Nahar till nästa år och starta på Malta.
Lobo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 17:57   #143

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 2-10.
Gammal 2017-08-12, 17:57   #144

Standard

Citat:
Skiljeheatet känns inte ens spännande. Grattis Robban!
Minns du inte när chanslöse Garland Kronos vann?
Gammal 2017-08-12, 17:57   #145
Banned

Standard

Avdelningen trötta hästar...

....draget i "Vass eller kass", 3 Whitehouse Express, som "man aldrig känt botten i"?
Gammal 2017-08-12, 17:58   #146

Manprinsens avatar

Standard

Tycker ni finnen gjorde rätt som gick ut och harvade i spåren istället för att spara hästen till skiljeheatet?
Gammal 2017-08-12, 17:58   #147

Shooters avatar

Standard

Citat:
Minns du inte när chanslöse Garland Kronos vann?
Det är inte jämförbart, Garland hade ju en av världens bästa kuskar i jollen.
Gammal 2017-08-12, 17:59   #148

Shooters avatar

Standard

Citat:
....draget i "Vass eller kass", 3 Whitehouse Express, som "man aldrig känt botten i"?
Thomas Hedlund på Stall Zets hemsida:

"Whitehouse Express (lopp 9) är förhoppningsvis fortsatt fin inför detta lopp och det är åter vettig platschans som gäller. Två heat är inga problem."
Gammal 2017-08-12, 18:01   #149
Banned

Standard

Vad har hänt hästen Nimbus C.D?
Gammal 2017-08-12, 18:17   #150
Banned

Standard

Provar EMP, vinnare, tvilling och DD.
Gammal 2017-08-12, 18:17   #151

Standard

Hoppas inte de andra hästarna blir rädda för Spitcam Jubb . Behövs inget positioneringssystem för att hitta den i loppet.
Gammal 2017-08-12, 18:25   #152

Shooters avatar

Standard

Jaha! Alfas tappar travet i starten och tappar allt, men spurtar sedan fint som tvåa.
Gammal 2017-08-12, 18:28   #153

Manprinsens avatar

Standard

Reckless heroisk igen. Finns det nån rättvisa här i världen så får han vinna nån gång snart.
Gammal 2017-08-12, 18:33   #154
Banned

Standard

Dags för dagens största torskspel.

11 Talassio mot valfritt motbud.

Själv kör jag 11 - 1,4,5,8,10
Gammal 2017-08-12, 18:34   #155

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Nu har Björn Goop (63 V75 starter) och Micael Broberg (10 V75 starter), tre var V75 segrar med egentränat.
Altoc (+10), tomtom2 (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 18:36   #156

Manprinsens avatar

Standard

Vad kul för Micael Broberg
Gammal 2017-08-12, 18:41   #157

Manprinsens avatar

Standard

Sista chansen för Nurmos att ta en seger idag. Kanske går även om det inte är hemma på Solvalla.
Gammal 2017-08-12, 18:45   #158

Manprinsens avatar

Standard

Nej det gick tydligen inte idag heller.
Gammal 2017-08-12, 18:47   #159

Sharp$: 3760
Standard

fan 6 rätt flög i första spikade nr 6
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 18:50   #160

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
Surt!
Gammal 2017-08-12, 18:50   #161

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Kan inte annat än hylla Nobel Amok som gör dagens mest övertygande lopp. Har inte gjort mycket fel sen han kom till Bergh. Kommer göra bra ifrån sig i Silverdivisionen.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 18:51   #162
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
Du hade fått 18 000 på legolas för 6 rätt
Gammal 2017-08-12, 18:53   #163

Standard

Ingen satte P76an hos legolas, men dom som spelade där och fick 6 rätt valde rätt bolag. 18 072 kr på sexorna hos legolas mot 2740 kr hos svenska atg. Det är en skillnad som nog gör att dom som valde atg och fick 6 rätt kommer sova lite dåligt i natt.
Gammal 2017-08-12, 18:56   #164
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Dingo, din rank på bloggen idag är sjukt bra!

1-2-4-2-1-2-1

Surt med fel val av spik dock!
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 18:57   #165

Standard

Citat:
Ingen satte P76an hos legolas, men dom som spelade där och fick 6 rätt valde rätt bolag. 18 072 kr på sexorna hos legolas mot 2740 kr hos svenska atg. Det är en skillnad som nog gör att dom som valde atg och fick 6 rätt kommer sova lite dåligt i natt.
Knappast. Hade inte behövts många 6or till hos parasiterna förrän de gett mindre än 2700.
Gammal 2017-08-12, 18:59   #166

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Fast det blir ju en rätt skev jämförelse när ingen spelare på Legolas dög till att sätta 7:an.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 19:02   #167

Standard

Citat:
Knappast. Hade inte behövts många 6or till hos parasiterna förrän de gett mindre än 2700.
Lol. Det är väl en klen tröst om man sitter där med sin 6 rättsbong som kunde gett så väldigt mycket mer. Återbetalning till spelarna hos dom som valde atg idag 65 öre per satsad krona. Hos legolas fick spelarna mer än 2 kr tillbaka per satsad krona. Man måste ha haft rätt dåliga betyg i matte i skolan för att inte inse vilken skillnad det betyder i spelvärde.
Gammal 2017-08-12, 19:05   #168

Standard

Citat:
Lol. Det är väl en klen tröst om man sitter där med sin 6 rättsbong som kunde gett så väldigt mycket mer. Återbetalning till spelarna hos dom som valde atg idag 65 öre per satsad krona. Hos legolas fick spelarna mer än 2 kr tillbaka per satsad krona. Man måste ha haft rätt dåliga betyg i matte i skolan för att inte inse vilken skillnad det betyder i spelvärde.
Och vad hade hänt med sju rätt hos parasiterna i en svår omgång? Då hade du skrattat så lagom. Kaffepengar jämfört med hos ATG.
Gammal 2017-08-12, 19:06   #169

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Fast det blir ju en rätt skev jämförelse när ingen spelare på Legolas dög till att sätta 7:an.
Kanske inte så konstigt när det omsattes mindre än 200 000 kr. Hos atg 1,5 miljon i omsättning för varje rad med 7 rätt (74 miljoner delat med 51).
Gammal 2017-08-12, 19:07   #170
GGS

Sharp$: 2895
Standard

Citat:
Nää kanske det, men dom som valde ATG och fick 7-rätt sover nog bra!
Altoc (+10)
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 19:08   #171

Standard

Citat:
Och vad hade hänt med sju rätt hos parasiterna i en svår omgång? Då hade du skrattat så lagom. Kaffepengar jämfört med hos ATG.
Tack för att du inte spelar där så länge poolerna ser ut som dom gör. Ju färre som spelar där ju högre spelvärde.
Gammal 2017-08-12, 19:09   #172

Sharp$: 258
Standard

Citat:
Med facit i hand hade jag nog tjänat 40-50 tusen på att lämna in hos legolas. Men spelade för att vinna miljoner idag och då kändes legolas pott för liten. Så idag var första gången jag stod över p76 sedan de började med extrapengar i potten, felbeslut tyvärr...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 19:12   #173

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nää kanske det, men dom som valde ATG och fick 7-rätt sover nog bra!
Tror dom som spelade för utdelning på 375 tkr på sju rätt valde atg. Nästan alla V75 spelare har dock system som saknar potential till jätteutdelning och då är det väl givet att välja legolas med den utbetwlningsprocent dom har jämfört med atg. Annars spelar man knappast för att optimera vinstchanserna.
Gammal 2017-08-12, 19:14   #174

Manprinsens avatar

Standard

Haha finnen tog det
Gammal 2017-08-12, 19:16   #175

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Med facit i hand hade jag nog tjänat 40-50 tusen på att lämna in hos legolas. Men spelade för att vinna miljoner idag och då kändes legolas pott för liten. Så idag var första gången jag stod över p76 sedan de började med extrapengar i potten, felbeslut tyvärr...
Spelar du för att vinna stora pengar är det aldrig ett felbeslut att spela hos ATG. Inte annars heller, om du vill kunna spela på trav även i framtiden.
Gammal 2017-08-12, 19:19   #176

Standard

Citat:
Spelar du för att vinna stora pengar är det aldrig ett felbeslut att spela hos ATG. Inte annars heller, om du vill kunna spela på trav även i framtiden.
Då väljer man såklart legolas. Dom startade ju för att beskattningen av spelbolag var alldeles för hög. Vill man att pengarna ska gå till travet väljer man legolas. Vill man att dom ska gå till statskassan väljer man atg. För mig är valet självklart. Man betalar så mycket i skatt ändå.
Gammal 2017-08-12, 19:21   #177

Standard

Citat:
Då väljer man såklart legolas. Dom startade ju för att beskattningen av spelbolag var alldeles för hög. Vill man att pengarna ska gå till travet väljer man legolas. Vill man att dom ska gå till statskassan väljer man atg. För mig är valet självklart. Man betalar så mycket i skatt ändå.
LÖGN! Det går inte en krona från Legolas till travsporten. Och DUBBEL LÖGN om du påstår att den som vill vinna mycket ska spela där.

Senast redigerad av Altoc den 2017-08-12 klockan 19:23.
Gammal 2017-08-12, 19:30   #178

Standard

Citat:
LÖGN! Det går inte en krona från Legolas till travsporten. Och DUBBEL LÖGN om du påstår att den som vill vinna mycket ska spela där.
LÖGN . Dom fonderar pengar till travsporten varje dag för det du spelar för där. Mer för varje krona än atg. Vill man vinna mycket är förutsättningarna för det väldigt mycket högre på ett spel (legolas P76a) som betalar tillbaka mer än 2 kr för varje spelad krona mot ett spel (V75 hos atg) som betalar tillbaka usla 65 öre på varje satsad krona. Det borde väl tom du kunna räkna ut.
Gammal 2017-08-12, 19:36   #179

Standard

Citat:
LÖGN . Dom fonderar pengar till travsporten varje dag för det du spelar för där. Mer för varje krona än atg. Vill man vinna mycket är förutsättningarna för det väldigt mycket högre på ett spel (legolas P76a) som betalar tillbaka mer än 2 kr för varje spelad krona mot ett spel (V75 hos atg) som betalar tillbaka usla 65 öre på varje satsad krona. Det borde väl tom du kunna räkna ut.
1)Att de fonderar pengar är ett något de själva påstår, ingenting annat. Finns ingen insyn i ett utlandsriggat bolag.
2) med de löjliga potter som de har är förutsättningarna urusla för att vinna stora pengar. Och då är ändå potterna oerhört dopade.
Gammal 2017-08-12, 19:43   #180

Standard

Citat:
Officer CD var det många som trodde på men helt chanslös trots rygglopp.
Ingen kritik här:-). Kom dock 3 o var bäst bakom skrällarna. O var bättre än alla andra överspelade hästar i loppet. Kommer va min spik nästa gång igen med bättre underlag o lopp blir den åter farlig.
Gammal 2017-08-12, 20:07   #181

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Haha finnen tog det
En instruktionsfilm för hur man förlorar ett skiljeheat med bästa hästen.
lenninen (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 20:17   #182
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Att Bergharn skulle stå kort idag, var väl ganska glasklart när finnen vann första.

benny28hbg (+5)
Gammal 2017-08-12, 22:23   #183

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4664
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
En instruktionsfilm för hur man förlorar ett skiljeheat med bästa hästen.
Är inte ett dugg överraskad av den anledningen att kuskarna inte vet vad de ska göra i ett tvåhästarslopp när de hamnar bakom, men det ser löjligt ut.
Lobo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 22:31   #184
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Fan, är du alldeles dum i huvudet på riktigt lille olle:
Legolas är ett privat, utlandsägt spelbolag. De vill att alla ska spela hos dom så dom får högsta möjliga vinst. Legolas har inget som helst intresse av travsporten mer än största möjliga vinst. Och några fonderingar till travsporten existerar naturligtvis inte, detta är rent skitsnack!!!
Fan så lättlurad du är lille olle!!
Gynna svensk travsport och Sverige, spela hos ATG!!!
Solvalla (+100)

Senast redigerad av DanneKing den 2017-08-12 klockan 22:32.
  Ge poäng Svara med citat Mottagen varning
Gammal 2017-08-13, 00:29   #185

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
Fan, är du alldeles dum i huvudet på riktigt lille olle:
Legolas är ett privat, utlandsägt spelbolag. De vill att alla ska spela hos dom så dom får högsta möjliga vinst. Legolas har inget som helst intresse av travsporten mer än största möjliga vinst. Och några fonderingar till travsporten existerar naturligtvis inte, detta är rent skitsnack!!!
Fan så lättlurad du är lille olle!!
Gynna svensk travsport och Sverige, spela hos ATG!!!
Du är fanimej den dummaste personen på detta forum ( för utom perra )
Hur många HÄSTAR äger RUNE ANDERSSON ?
ca 200 om du är intresserad , HAN GÖR ALLT FÖR SVENSK TRAVSPORT ,hästar som vi har spelat på i flera år.
Han vill ju ha till en förrändring i hur mycket statten tar i skatt FRÅN travet, bland annat.
Man vill ha bort monopolet i vissa saker men inte i anndra , VILKEN jävla dubbelmoral.
Spiritus (+1)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 00:36   #186

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Att Bergharn skulle stå kort idag, var väl ganska glasklart när finnen vann första.
Varför då ????
Snälla en bra förklaring på det .......
Gammal 2017-08-13, 00:38   #187

Standard

Citat:
Olle BARA STÅ PÅ DEJ du har helt rätt.
Lite kul att man pratar om SPELVÄRDE men inte nämner LEGOLAS BET
Gammal 2017-08-13, 18:28   #188
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Varför då ????
Snälla en bra förklaring på det .......
Ja, rent generellt skulle jag säga att Bergh är förhållandevis kass på att köra storlopp. Och när draget vann första heatet kändes det ganska självklart att Bergh skulle bli kärringsur och köra bort sin häst i skiljeheatet. Han har inte humöret till sin fördel den mannen....

Svara

td