Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-20, 08:30   #1

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

V75 Bergsåker 26-aug

Precis som atg ville ha det jackpott och lön för många på helgen.Min första tanke är när listorna kommer är att Robert Bergh har laddat upp till helgen med ett gäng bra hästar på bergsåker.

Mitt jobb blir att hitta spiken i Sundsvall Open Trot och i Nordisloppet.

Guld:Proppen klar?
Gammal 2017-08-20, 09:25   #2

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Vad får vi i 7-rättspotten på lördag? 65miljoner?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 09:32   #3

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Vad får vi i 7-rättspotten på lördag? 65miljoner?
Just "nu" är den uppe i 58 miljoner

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...ugusti-2114153
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:24   #4
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Precis som atg ville ha det jackpott och lön för många på helgen.Min första tanke är när listorna kommer är att Robert Bergh har laddat upp till helgen med ett gäng bra hästar på bergsåker.

Mitt jobb blir att hitta spiken i Sundsvall Open Trot och i Nordisloppet.

Guld:Proppen klar?
Tycker att Berghs stallform är något svårbedömd. Ena gången vinner han flera lopp och nästa stortorsk. Även Redén känns lite på nedåtgående. PUs också svårbedömd liksom Melander. Lurigt just nu alltså, inget stall som känns klockrent. Kanske blir storskrällar på lördag igen...?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 10:33   #5

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Bergh, U Ohlsson, U Eriksson o Adielsson är kuskar som går bra på Bergsåker. Däremot så har t ex Kontio inte alls lyckats bra där. Båth o Bergh ligger bra till på tränarsidan så klart. Bland lärlingarna brukar Wäjersten o Jimmy Jonsson funka bra på Bergsåker.
Gammal 2017-08-20, 10:37   #6
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Bergh, U Ohlsson, U Eriksson o Adielsson är kuskar som går bra på Bergsåker. Däremot så har t ex Kontio inte alls lyckats bra där. Båth o Bergh ligger bra till på tränarsidan så klart. Bland lärlingarna brukar Wäjersten o Jimmy Jonsson funka bra på Bergsåker.
Linderoth bör man också passa. Kul med lite längre upplopp igen. Nu kämpar vi!

Senast redigerad av Lotus den 2017-08-20 klockan 20:54.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 21:02   #7
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

V75 Bergsåker Lördag Jackpott

Listorna ute

Vilka kommer försöka fälla Proppen från spår 8 över medeldistans????

Det va ett jävla skrik på Officer CD senast. Nu kortdistans.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-20, 22:07   #8

Standard

U.S Male E.P är den tidiga spiken. Vann Olympia stayern, var andrahandare i Harpers och mötte världseliten nästsenast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)

Senast redigerad av Espo den 2017-08-21 klockan 21:27.
Gammal 2017-08-20, 22:20   #9

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Efter helgens svårfunna rad på Romme där ingen lyckades med att sätta sjuan har vi alltså en multijackpot att se fram emot. Utöver helgens jackpot utfaller även den så kallade sommarjackpoten, vilket kan ge en ensam vinnare drygt 60 miljoner.

På förhand ser det inte ut som en så pass svår omgång att det ska kunna generera en ensam vinnare, men som vi alla vet kan allt hända i travets värld, även om det ser enkelt ut på förhand.

V75-1 Klass II 2640m Voltstart

It's Showtime Zaz klarade spår 2 i volten när han tog sin första V75 seger på Axevalla näst senast. Går han felfritt borde chansen vara god, dock är hästen ej att lita på och bakom är det vidöppet. Ett av omgångens potentiella skrällopp på förhand.

V75-2 Silverdivisionen 1640m Autostart

Nu borde det äntligen vara dags för Officer CD , spets och slut står skrivet i boken. Han kommer därför även att bli en av omgångens mest streckade favoriter. Vidöppet bakom om han bränner.

V75-3 Svenskt Mästerskap för kallblod 2640m Autostart

Odin Tabac har en jättebra chans att tidigt köra sig till spets och leda loppet runt om. Månprinsen AM har dock grym statistik på distansen som han definitivt gynnas av. Tyvärr handikappas han grovt av kusken som det ofta blir fel för i loppen. Osäkert vilken taktik Melander kommer att välja denna gång, men jag har svårt att se Jörgen överlåta ledningen även om han skulle köra fram tidigt. När två träter kan det öppna upp för en tredje häst som borde vara Pydin. Ove A är en skicklig kallblodskusk och hästen har bra form. Lite oroväckande med alla tvåor i raden men den här gången kan det bli perfekt kört för honom.

V75-4 Stolopp för lärlingar 2140m Voltstart

Det känns nästan orättvist när Kevin Oscarsson får springspår på startvolten med en så pass bra häst som Gunell Palema. Givet utgångstips då jag tror dom på tillägg får svårt att runda alla. Erica är en kapabel häst och tidig bakom, dessutom en i sammanhanget bra kusk.

V75-5 Klass I 1640m Autostart

I likhet med V75-1 är detta ett av omgångens potentiella skrällopp. Vincent Zaz har givetvis en bra chans på förhand, men även han är osäker och bakom är det vidöppet.

V75-6 Sundsvall Open Trot 2140m Autostart

Svårt att gå emot Propulsion då han är huvudet högre än sitt motstånd. Dock har han inte startat på en månad samt att Redéns stall har haft problem med sjuka hästar om man vill spekulera emot.

V75-7 Bronsdivisionen 2640m Autostart

U.S Male E.P borde ha riktigt bra chans i epilogen. Face Ribb ska köras av Ulf Eriksson för första gången vilket känns intressant. Linus Boy vinner inte så ofta men kommer från Nurmos formstall och med bra spår är han definitivt med i matchen. Johnny Takter har vunnit i 2 av 5 uppsittningar bakom hästen. Peter Untersteiners enda bidrag denna omgång är Mellby Duke vilket tyder på att han tror på viss chans då man gör den långa resan upp till Sundsvall.
SO (+10)

Senast redigerad av Manprinsen den 2017-08-20 klockan 22:21.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 10:47   #10
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Efter helgens svårfunna rad på Romme där ingen lyckades med att sätta sjuan har vi alltså en multijackpot att se fram emot. Utöver helgens jackpot utfaller även den så kallade sommarjackpoten, vilket kan ge en ensam vinnare drygt 60 miljoner.

På förhand ser det inte ut som en så pass svår omgång att det ska kunna generera en ensam vinnare, men som vi alla vet kan allt hända i travets värld, även om det ser enkelt ut på förhand.

V75-1 Klass II 2640m Voltstart

It's Showtime Zaz klarade spår 2 i volten när han tog sin första V75 seger på Axevalla näst senast. Går han felfritt borde chansen vara god, dock är hästen ej att lita på och bakom är det vidöppet. Ett av omgångens potentiella skrällopp på förhand.

V75-2 Silverdivisionen 1640m Autostart

Nu borde det äntligen vara dags för Officer CD , spets och slut står skrivet i boken. Han kommer därför även att bli en av omgångens mest streckade favoriter. Vidöppet bakom om han bränner.

V75-3 Svenskt Mästerskap för kallblod 2640m Autostart

Odin Tabac har en jättebra chans att tidigt köra sig till spets och leda loppet runt om. Månprinsen AM har dock grym statistik på distansen som han definitivt gynnas av. Tyvärr handikappas han grovt av kusken som det ofta blir fel för i loppen. Osäkert vilken taktik Melander kommer att välja denna gång, men jag har svårt att se Jörgen överlåta ledningen även om han skulle köra fram tidigt. När två träter kan det öppna upp för en tredje häst som borde vara Pydin. Ove A är en skicklig kallblodskusk och hästen har bra form. Lite oroväckande med alla tvåor i raden men den här gången kan det bli perfekt kört för honom.

V75-4 Stolopp för lärlingar 2140m Voltstart

Det känns nästan orättvist när Kevin Oscarsson får springspår på startvolten med en så pass bra häst som Gunell Palema. Givet utgångstips då jag tror dom på tillägg får svårt att runda alla. Erica är en kapabel häst och tidig bakom, dessutom en i sammanhanget bra kusk.

V75-5 Klass I 1640m Autostart

I likhet med V75-1 är detta ett av omgångens potentiella skrällopp. Vincent Zaz har givetvis en bra chans på förhand, men även han är osäker och bakom är det vidöppet.

V75-6 Sundsvall Open Trot 2140m Autostart

Svårt att gå emot Propulsion då han är huvudet högre än sitt motstånd. Dock har han inte startat på en månad samt att Redéns stall har haft problem med sjuka hästar om man vill spekulera emot.

V75-7 Bronsdivisionen 2640m Autostart

U.S Male E.P borde ha riktigt bra chans i epilogen. Face Ribb ska köras av Ulf Eriksson för första gången vilket känns intressant. Linus Boy vinner inte så ofta men kommer från Nurmos formstall och med bra spår är han definitivt med i matchen. Johnny Takter har vunnit i 2 av 5 uppsittningar bakom hästen. Peter Untersteiners enda bidrag denna omgång är Mellby Duke vilket tyder på att han tror på viss chans då man gör den långa resan upp till Sundsvall.
Tack för redovisningen, men kommer officer cd till spets?
Har ej själv kollat, men har för mig att officer inte vunnit på sina senaste 18 starter.
Gammal 2017-08-21, 11:43   #11

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
U.S Male E.P är den tidiga spiken. Vann Olympia staterna, var andrahandare i Harpers och mötte världseliten nästsenast.
Den har dominerat i norska silver, men samtidigt tjänat snabba pengar.
I ulf Thoresens hängde han knappt med invändigt.
Riktigt fina segrar i Norge som inte varit någon bluff, men här gillar jag Explosive Merlot som jag hoppas blir bortglömd.
Var 2:a bakom en hyfsad häst senast från dödens.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 17:16   #12

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

I Silverdivisionen måste 1 Magnifik Brodde bli svårslagen om han lyckas
hålla ledningen. I senaste starten var Queer Fish chanslös från dödens.
Blir det körning se upp för 9 serious Try.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 17:41   #13
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Avd 1, Global Science på springspår. Hyfsat startsnabb om jag minns rätt. Den blir farlig!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 18:12   #14
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Tror på Magnifik Brodde. Spår 1 bra på Bergsåker, möjlig spik!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 18:13   #15

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Gunnel spets och slut
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 21:40   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Tror på Magnifik Brodde. Spår 1 bra på Bergsåker, möjlig spik!
Bergh kommer gasa och gasa. Antingen släpper Östman eller så är båda borta efter -07 öppning. Det är min känsla...
Gammal 2017-08-21, 22:00   #17

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Bergh kommer gasa och gasa. Antingen släpper Östman eller så är båda borta efter -07 öppning. Det är min känsla...
... och där bakom sitter Örjan och myser.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 22:16   #18

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Magnifik Brodde duger jättebra på Boden, Dannero, Lycksele och liknande banor som jag ser att han frekvent startar på. Officer CD har mött ett helt annat motstånd.
Gammal 2017-08-21, 23:37   #19

Standard

Citat:
Magnifik Brodde duger jättebra på Boden, Dannero, Lycksele och liknande banor som jag ser att han frekvent startar på. Officer CD har mött ett helt annat motstånd.
Ta bort Magnifik Brodde och sätt in Queer Fish i stället, skulle vara
klar favorit.

Magnifik Brodde har mött Queer Fish två ggr på kort distans på
Bergsåker i år Queer Fish chanslös i båda. Det är samma tränare
som till Eva I.H som var helt överlägsen i stoloppet på Hagmyren 29/7
Gammal 2017-08-21, 23:59   #20

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ta bort Magnifik Brodde och sätt in Queer Fish i stället, skulle vara
klar favorit.

Magnifik Brodde har mött Queer Fish två ggr på kort distans på
Bergsåker i år Queer Fish chanslös i båda. Det är samma tränare
som till Eva I.H som var helt överlägsen i stoloppet på Hagmyren 29/7
Men Queer Fish var väl inte riktigt fräsch i dessa starter? Kom med två raka V75 segrar i våras och gjorde sedan två mindre bra insatser varpå han åtgärdades för något.

Jag kan ha fel men jag har för mig att han blev åtgärdad för någonting?
Gammal 2017-08-22, 08:04   #21

Standard

Citat:
Men Queer Fish var väl inte riktigt fräsch i dessa starter? Kom med två raka V75 segrar i våras och gjorde sedan två mindre bra insatser varpå han åtgärdades för något.

Jag kan ha fel men jag har för mig att han blev åtgärdad för någonting?
Det kan stämma men det har varit jämt spelat när dom möts.
22/7 stog Fish i 1,57 Brodde 2,48
31/3 2,02 2,16

Han är snabb ut om det räcker för att hålla spets återstår att se.

Summa summarum är att det är ingen "vanlig norrlandshäst".

Senast Officer C.D vann var 161108 i ett 25' lopp. Både före
och efter det har han torskat som storfavorit i "skräpplopp"

Enda V75 segern togs i Skellefteå 151003.
Gammal 2017-08-22, 13:50   #22

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Tror du får tänka om lite där. Han har vunnit 6 av 11 på Bergsåker och varit på plats 10 av 11 på Bergsåker. Utan tvekan den häst som har bäst resultat på banan i det här loppet. Sedan tror jag ändå att Bergh kommer att köra slut på både sig själv och den...
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 14:39   #23

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 675
Standard

Jag tror inte Bergh behöver köra slut på någon för han tar ledningen på två steg. Visst att Magnifik kan öppna men från spår ett får den svårt att svara ut Officer och från spets biter den ifrån sig bra.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 17:09   #24

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Jag tror inte Bergh behöver köra slut på någon för han tar ledningen på två steg. Visst att Magnifik kan öppna men från spår ett får den svårt att svara ut Officer och från spets biter den ifrån sig bra.
Håller med, är det någon som tror magnifik håller ut Officer tar jag gärna era sharps i ett vad.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 17:23   #25

Standard

Vi löser det här tror jag.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 23:28   #26

hugothebosss avatar

Standard

Planer på första bf r om på 2 Staro Kickback avd 1
Gammal 2017-08-23, 13:06   #27

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Gunnel spets och slut
Kan vara så enkelt? Har lite känsla för att Tro Lo Lo äntligen skall få sätta nosen först. Superfin avslutning senast, bra tid... den känns het för mig iaf.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 01:59   #28

Sharp$: 2394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Kan vara så enkelt? Har lite känsla för att Tro Lo Lo äntligen skall få sätta nosen först. Superfin avslutning senast, bra tid... den känns het för mig iaf.
Gillar också vad jag såg på Valla sist. Spår 10 är dock uselt och enligt expressens statistik har aldrig någon vunnit därifrån i lopptypen. Låter otroligt men det står så.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 08:53   #29
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Propulsion klar trots spåret? Lite rädd för både Nadal och Ringostarr. Tycker Redéns stall har varit liite på nedåtgående senaste veckorna. Men lutar åt spik då det är en jävla häst och är det någon gång en kan lita på Örjan är det ju i storlopp..
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 09:43   #30

Standard

Men alltså om vi ska kolla kallblodsloppet. Ska inte Månprinsen vara klar? Alltså jag vet Gunnar och jag vet att Odin tabac vann ifjol. Men nu kan det bli lite öppning med Ove invändigt och lite gasning för positioner. Sedan är det nog favoritdistans för månprinsen nu. Om han inte är helt slut så ska han städa av det här gänget.

Men jag ser även framför mig att man sitter och skriker på gunnar med 1000 kvar när hn sitter kvar i kön och sladdar.. Får hjärnbryt på den avd.
Gammal 2017-08-24, 09:47   #31
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Men alltså om vi ska kolla kallblodsloppet. Ska inte Månprinsen vara klar? Alltså jag vet Gunnar och jag vet att Odin tabac vann ifjol. Men nu kan det bli lite öppning med Ove invändigt och lite gasning för positioner. Sedan är det nog favoritdistans för månprinsen nu. Om han inte är helt slut så ska han städa av det här gänget.

Men jag ser även framför mig att man sitter och skriker på gunnar med 1000 kvar när hn sitter kvar i kön och sladdar.. Får hjärnbryt på den avd.
Ja, det är en svår avd, blir också tokig. Men lutar åt spik på Månprinsen. Möjligtvis lås med Hulte Magnus som är lurig. Men bra upplägg för prinsen som går bra bakifrån.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 09:51   #32

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 906
Standard

Gillar också M brodde och tror som flaque att det bör bli spets..tror ej officer tar en längd men mycket möjligt bergh kör bort båda med tok tempo..är ju inte en stor kusk han kör mot å då brukar inte R B lägga några fingrar i mellan!!
roadan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 12:19   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roadan Visa inlägg
Gillar också M brodde och tror som flaque att det bör bli spets..tror ej officer tar en längd men mycket möjligt bergh kör bort båda med tok tempo..är ju inte en stor kusk han kör mot å då brukar inte R B lägga några fingrar i mellan!!
Det var precis på håret att den kunde hålla Fantoccini utanför sig senast den startade med spår ett. Då stod dom även häst mot häst. Nu med Officer ett par hack ut så tror jag att den har 0 chans att hålla upp ledningen. Dock får den nog en fin resa i rygg på ledningen. Annars så kan den öppne betydligt mycket snabbare än vad den har visat i tidigare starter.
Gammal 2017-08-24, 22:02   #34

Standard

Lär väl bli dryga 70miljoner i 7-rättspotten nu. Nästa lika bra som på nyår
Gammal 2017-08-24, 22:34   #35

hugothebosss avatar

Standard

Svaret på debatten om vem av 1 Magnifik Brodde och 4 Officer C.D som vinner blir så klart en tredje häst som alltid när bara ngn av två ska vinna....
Gammal 2017-08-24, 22:36   #36
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Svaret på debatten om vem av 1 Magnifik Brodde och 4 Officer C.D som vinner blir så klart en tredje häst som alltid när bara ngn av två ska vinna....
Valeur från rygg ledaren..
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 23:14   #37

Manprinsens avatar

Standard

P-G Norman vinner inte på V75 speciellt ofta.

Cab Hornline och Wouldn't itbesweet känns hetare om man garderar.
Gammal 2017-08-24, 23:22   #38
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
P-G Norman vinner inte på V75 speciellt ofta.

Cab Hornline och Wouldn't itbesweet känns hetare om man garderar.
Sant! Men jag har förlorat mycket på att inte ha med den så vågar inte plocka bort den. Cab Hornline är vass!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 23:29   #39
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Avd 4 är ett riktigt öppet lärlingslopp. Tycker hemmahästen Ellieann bör passas efter intrycket på Hagmyren näst senast.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 23:34   #40

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Sant! Men jag har förlorat mycket på att inte ha med den så vågar inte plocka bort den. Cab Hornline är vass!
Vad tror du om King City då? Själv har jag ruttnat på den sedan länge på V75 men i det här mediokra gänget kanske den är gångbar?
Gammal 2017-08-24, 23:35   #41

Standard

Citat:
11 King City gick med punktering hela loppet senast. Vass över distansen. Men samtidigt är Walmanns stallform direkt på topp, och Örjan själv verkar skeptisk. Värd att tänka på om man tror på körning där framme i alla fall.
Gammal 2017-08-24, 23:38   #42

Manprinsens avatar

Standard

Fast samtidigt kan man fråga sig vem som ska sätta fart på loppet om Bergh spetsar tämligen enkelt, vilket jag tror han gör.
Gammal 2017-08-24, 23:38   #43
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Vad tror du om King City då? Själv har jag ruttnat på den sedan länge på V75 men i det här mediokra gänget kanske den är gångbar?
Funderar på den, också torskat mycket på den. Men Örjan lätt inte alls segerviss enligt Norén i Expressen.

Senast redigerad av Lotus den 2017-08-24 klockan 23:41.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-24, 23:52   #44

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Funderar på den, också torskat mycket på den. Men Örjan lätt inte alls segerviss enligt Norén i Expressen.
Med den resultatraden är det svårt att tro på några större mirakel.

Officer CD var 2:a på Bergsåker i juli bakom Whitehouse Express. Om Whitehouse startat i detta lopp hade han varit omgångens största favorit med råge.

Känns perfekt med 1640 nu då han är vek på slutet. Borde passa honom bättre än 2140 där han måste få fuska bort betydligt mer för att vinna.
Gammal 2017-08-25, 01:23   #45

hugothebosss avatar

Standard

Det lustiga med Bergh och Officer C.D är att han har ganska dåligt facit med hästen. 5 segrar på 38 försök. På kort distans auto har han vunnit ett billigt lopp på Åby i början på februari 2016 på 14,9. De riktigt bra tiderna Officer C.D gjort på distansen har gjorts med bl a Takter och Kontio som körsven. Juni 2014 är den enda vinsten som har tagits under juni-juli-augusti. Annars är vinsterna tagna mellan september och februari. Dessutom har han aldrig vunnit på Bergsåker, många 2:a-3:e platser, vilket talar för att han inte orkat det långa upploppet. Det finns egentligen hur mkt som helst som talar mot honom här!
Gammal 2017-08-25, 01:44   #46

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det lustiga med Bergh och Officer C.D är att han har ganska dåligt facit med hästen. 5 segrar på 38 försök. På kort distans auto har han vunnit ett billigt lopp på Åby i början på februari 2016 på 14,9. De riktigt bra tiderna Officer C.D gjort på distansen har gjorts med bl a Takter och Kontio som körsven. Juni 2014 är den enda vinsten som har tagits under juni-juli-augusti. Annars är vinsterna tagna mellan september och februari. Dessutom har han aldrig vunnit på Bergsåker, många 2:a-3:e platser, vilket talar för att han inte orkat det långa upploppet. Det finns egentligen hur mkt som helst som talar mot honom här!
Jag köper dina argument helt klart, men hur läser du loppet? Även en lus kan rinna undan under rätt omständigheter. Jag har så svårt att se vem som ska göra något efter att Bergh spetsat tämligen enkelt. Det är ju inga krigare han möter direkt? Han har endast en start på Bergsåker på 1640 och då körde Robban galopp från spår 1 så det säger inte speciellt mycket.
hugotheboss (+3)
Gammal 2017-08-25, 08:34   #47

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Jag köper dina argument helt klart, men hur läser du loppet? Även en lus kan rinna undan under rätt omständigheter. Jag har så svårt att se vem som ska göra något efter att Bergh spetsat tämligen enkelt. Det är ju inga krigare han möter direkt? Han har endast en start på Bergsåker på 1640 och då körde Robban galopp från spår 1 så det säger inte speciellt mycket.
Jag läser loppet som jag sagt hela tiden. Bergh o Östman kör slut på varandra, oavsett vem som tar ledningen. Båda är lika mediokra kuskar i ett för övrigt uselt silverlopp. Jag ser 4-6 hästar till som kan blanda sig i och sist men inte minst så är det jäkligt kul att jiddra också...

Senast redigerad av hugotheboss den 2017-08-25 klockan 09:02.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 09:56   #48
Banned

Standard

King city?
Kortdistans och bakspår samt vek.
Nej den betalar jag inte för.
Tar hellre Serious Try som är mindre streckad om man ska gardera.
Gammal 2017-08-25, 13:02   #49
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Målarn, den gamle spjuvern i Sisjön spikar Noel Face avd 5. Vet han något förutom lyriska ord från tränaren? Eller är det dårskap? Kan va ett drag...Hyfsat svår avd tycker jag. Potentiellt skrällopp.

Senast redigerad av Lotus den 2017-08-25 klockan 13:03.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 15:17   #50

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Ser ni loppkommentarerna i startlistan på atg? Kommer inte upp för mig och jag har Premium...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 15:22   #51

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ser ni loppkommentarerna i startlistan på atg? Kommer inte upp för mig och jag har Premium...
Kommer samma dag som tävlingen avgörs.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 15:23   #52

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Går bara att se under tävlingsdagen . Korkat men säkert något avtal med travfakta för att dom ska kunna fortsätta sälja sitt material. Det kostar ju väldigt mycket mer än atg premium.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 15:29   #53
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hulken Visa inlägg
Ni som pratar om att Officer CD skall vinna. Ni kan ju ta spola ner er någonstans.
Ni kommer inte ha alla hästar hemma om man säger så.
Haha, välkommen till Sharps....
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 15:40   #54

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Går bara att se under tävlingsdagen . Korkat men säkert något avtal med travfakta för att dom ska kunna fortsätta sälja sitt material. Det kostar ju väldigt mycket mer än atg premium.
Ok tack. Inte varit aktiv eller seriös på länge nu och kollat startlistor innan tävlingsdagen ens uppenbarligen. Får fortsätta kolla den krångliga vägen via joker online då...

Gammal 2017-08-25, 19:07   #55

Standard

Olle har du grävt fram något intressant till årets viktigast V75? Saknar din genomgång när det är som viktigast
Gammal 2017-08-25, 19:13   #56

Standard

Citat:
Olle har du grävt fram något intressant till årets viktigast V75? Saknar din genomgång när det är som viktigast
Jag har haft för lite tid över till travet denna vecka tyvärr .
Gammal 2017-08-25, 21:08   #57

Standard

Enligt Daniel Berglund på Travnet.se har Reden strukit 5 hästar 10 senaste dagarna för halsinfektion och feber
Gammal 2017-08-25, 22:25   #58

Standard

Lär väl bli 80miljoner nu i 7rätts potten efter ytterligare en jackpott.Är detta månne största potten i V75s historia? Bara lasta in pengarna imorn och göra jättesystem för att förhoppningsvis få bra betalt
Gammal 2017-08-25, 22:26   #59
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Lär väl bli 80miljoner nu i 7rätts potten efter ytterligare en jackpott.Är detta månne största potten i V75s historia? Bara lasta in pengarna imorn och göra jättesystem för att förhoppningsvis få bra betalt
Kämpa!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 22:33   #60

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Gunnel spets och slut
Erica måste bli farlig här !!
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 22:56   #61

Standard

Citat:
Låt oss räkna ut det.

Efter gårdagens omgång var jackpoten uppe i ca 40,3 miljoner.
Lägg till dagens jackpot på sjuorna: 40,3 + (20,6 * 0,26) = 45,656 miljoner.

Winterburst jackpoten var på 80 miljoner och då hade man en omsättning på ca 147 miljoner.

Räknar på en lägre omsättning imorgon, ca 130 miljoner (har en känsla av att winterburst jackpoten reklammerades hårdare + omgången var på nyårsafton (psykologisk effekt?))

26% av omsättningen går till sjurättspotten. 45,656 + (130 * 0,26) = 79,456 miljoner.

Krävs en omsättning på minst 133 miljoner för att vi ska slå rekord.
KalleKlut (+8)
Gammal 2017-08-25, 23:04   #62

Standard

Citat:
Legolas bet betalar ut mer än det spelas för varje dag på sitt huvudspel. Kanske det kan bli så i morgon med hos atg tack vare multijackpoten, men då får inte omsättningen bli för stor.

Sen är det bara att hoppas på att många får vara med och dela på extrapengarna i morgon när så många bidragit. Det är ju faktiskt så att det är spelarnas pengar som omfördelas. Inte som hos legolas att det är spelbolaget som bjuder på extrapengarna i vinstpoolen

En stor skillnad är också att i atgs jackpot är det bara dom med sju rätt i morgon som får vara med och dela. Hos legolas sprids extrapengarna ut i alla vinstpoolerna.

Ska bli rätt skönt när det blir söndag ändå. I både atg lives lunch och kvällssändning har det tjatats till oändlighet om denna superlördag. Det handlar som sagt till att börja med om att sätta 7 rätt för att få en enda jackpotkrona. Det har ingen spelare lyckats med varken förra lördagen, i går eller i kväll. Det blir inte lätt med andra ord trots supermegajackpot att bli miljonär i morgon heller med sina 500 kr system.
Gammal 2017-08-25, 23:17   #63

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Troliga spiken:
U.S.Male E.P

Roliga spiken:
Perfect King

Krav1: minst 1 skall vinna..
Erica
Elita Memphis
Propulsion

Krav2: (minst 1 skall vinna)
1-2-4-7 avd2
7-9 avd3

Prisvärda skrällar:
Valeur
Smedsbo Faksen
Ladyofthelake
Oasis Bi
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 23:40   #64

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

SO vem vinner kallblodslopp? Spik eller gardera....
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-25, 23:55   #65
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
SO vem vinner kallblodslopp? Spik eller gardera....
Jag gör det enkelt för mig SPIKAR Månprinsen. Gunnar har ju haft nästan hela sommaren på att ställa hösten i ordning tycker jag. Har inget egentligt motbud så jag "fegar" mig ur loppet. Men spik på Gustav E idag satt klockrent, blev till slut 4 st femor
dado (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 00:17   #66
777

Sharp$: 277
Standard

Silverhästarna

Silverhästarna har startat sammanlagt 153 ggr i V75 och vunnit i 11 av dessa. Plus Clouds Above då, 14 starter.

Den med flest vinster är 7 Cab Hornline som har tre vinster på 17 starter, mer än någon av de andra. Alla vinsterna har kommit sen han kom i träning hos Per Lennartsson -16. Han vann 2 ggr den här tiden förra året, varav en final, och senast näst förra starten Den tar vi sa polisen.

4 Officer C D har gjort 29 försök på V75, 1 vinst.

1 Magnifik Brodde 7 starter, 0 vinst.

Ser att jag glömt kolla 6 Clouds Above, det var 14 starter där, alla utom senaste för några år sen. Ingen vinst.
Altoc (+5), mackpeter (+2)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 00:48   #67

Stekels avatar

Standard

US Male EP är troligaste vinnaren i hela omgången. Alla som gjort jobbet i arkivet inför förra V75-vinsten visste att den var dunderbra och här ser jag bara galopp emot. Krossar allt utom när den får möta eliten. Hade vunnit silverloppet också lätt om det gått på den här distansen. Spikar Månprinsen också, bra förutsättningar även om enda motbudet drog framspår. På den här distansen ska det inte vara några problem att sätta dit den.

I och med det och att inga lopp ser ut att behöva helgarderas synar jag Propulsion som är omotiverat stor favorit med tanke på spår och att det inte är några skräphästar han möter. Hittar Örjan enkelt fram till dödens är det godnatt men ska det attackeras på kön kan det vara kört, se bara på Årjängsstarten. I värsta fall biter inte ens Proppens kanonspurt tillräckligt bra helt enkelt.

Gammal 2017-08-26, 01:20   #68
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
US Male EP är troligaste vinnaren i hela omgången. Alla som gjort jobbet i arkivet inför förra V75-vinsten visste att den var dunderbra och här ser jag bara galopp emot. Krossar allt utom när den får möta eliten. Hade vunnit silverloppet också lätt om det gått på den här distansen. Spikar Månprinsen också, bra förutsättningar även om enda motbudet drog framspår. På den här distansen ska det inte vara några problem att sätta dit den.

I och med det och att inga lopp ser ut att behöva helgarderas synar jag Propulsion som är omotiverat stor favorit med tanke på spår och att det inte är några skräphästar han möter. Hittar Örjan enkelt fram till dödens är det godnatt men ska det attackeras på kön kan det vara kört, se bara på Årjängsstarten. I värsta fall biter inte ens Proppens kanonspurt tillräckligt bra helt enkelt.
Du övervärderar norsken, i det fall du gjort jobbet i arkivet. Men du skrev ju visserligen att du var ringrostig så det är dej förlåtet.

Man spelar på ekipage på V75, inte på häst.
Gammal 2017-08-26, 06:31   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Silverhästarna har startat sammanlagt 153 ggr i V75 och vunnit i 11 av dessa. Plus Clouds Above då, 14 starter.

Den med flest vinster är 7 Cab Hornline som har tre vinster på 17 starter, mer än någon av de andra. Alla vinsterna har kommit sen han kom i träning hos Per Lennartsson -16. Han vann 2 ggr den här tiden förra året, varav en final, och senast näst förra starten Den tar vi sa polisen.

4 Officer C D har gjort 29 försök på V75, 1 vinst.

1 Magnifik Brodde 7 starter, 0 vinst.

Ser att jag glömt kolla 6 Clouds Above, det var 14 starter där, alla utom senaste för några år sen. Ingen vinst.
Per Lennartsson har vunnit 41% med egentränat på V75 i år
777 (+1)
Gammal 2017-08-26, 08:56   #70

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Avd 1 kasta tärning, skämt dock. Blev 3, 10, 11, 8
Avd 2 ja officer vinner förmodligen inte o är en skrikhäst de lux. Men har ingen bättre ide. Många isåfall, å tärning igen.. Men kanske spets och kortlopp där många andra har fel spår som kan hota. Lättare emot på pappret. Hade det varit en annan häst med dessa plus. Hade säkert % varit mycket högre. Så krånglar inte här och ska rata för sakens skull. 4 spik.
Avd 3 känns som prinsen el Magnus. Tar även 7 och 9. Stängt
Avd 4 ja lärlingar brukar spika J Andersson då. Men spår 10 men ska med ialf. Erika ska med sen 11,3,5,7. Bakom kan lotto avgöra.
Avd 5 11 spika? Bakspår på 1640 där det låter halvbra.. Lås har jag råd med 11-2
Avd 6 spår 8 är de ända som talar emot alltså. Har ju ingen formdipp att tala om. Ja bara ställa sig i ledet o njuta av en stjärna, ta ner månen ni andra. Bakom kan i princip vem som helst vinna.. Spika emot om man vill va ensam vinnare till alla omöjlig miljoner som atg lockar med..
Avd 7 4 ingen spik. Mest för spikar sällan i brons. 2 3 4 6 10. Lyxar med 12.......

Ja blir väl skitutd idag el så faller alla och jackpott 7 rätt igen.. Som verkar va atg nya grej. El så kan det ju va att v75 går för ofta och ingen hinner med att göra en bra analys.

Senast redigerad av kire1111 den 2017-08-26 klockan 09:16.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 09:37   #71

Sharp$: 1610
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Troliga spiken:
U.S.Male E.P
[/COLOR][/B]
Håller med till 100% U.S.Male E.P är bästa spiken.
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 09:47   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Låt oss räkna ut det.

Efter gårdagens omgång var jackpoten uppe i ca 40,3 miljoner.
Lägg till dagens jackpot på sjuorna: 40,3 + (20,6 * 0,26) = 45,656 miljoner.

Winterburst jackpoten var på 80 miljoner och då hade man en omsättning på ca 147 miljoner.

Räknar på en lägre omsättning imorgon, ca 130 miljoner (har en känsla av att winterburst jackpoten reklammerades hårdare + omgången var på nyårsafton (psykologisk effekt?))

26% av omsättningen går till sjurättspotten. 45,656 + (130 * 0,26) = 79,456 miljoner.

Krävs en omsättning på minst 133 miljoner för att vi ska slå rekord.
Blir rekord.
Gammal 2017-08-26, 10:28   #73

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Varför är det så mycket spel och streck på 3 Ben G.T. i första? En femåring som gjort 12 starter och vunnit två. Vad har jag missat?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 10:32   #74
777

Standard

Skulle man kunna tänka sig att Propulsion förlorar? Att han blir tvåa, för sämre lär det inte bli. Enda emot verkar vara spåret. Han blev tvåa från det spåret i Årjäng för två starter sedan men då var det kort distans.

Det är väl 10 Ringostarr Treb emot. Ev 3 On Track Piraten.
Gammal 2017-08-26, 10:43   #75

Standard

Citat:
Skulle man kunna tänka sig att Propulsion förlorar? Att han blir tvåa, för sämre lär det inte bli. Enda emot verkar vara spåret. Han blev tvåa från det spåret i Årjäng för två starter sedan men då var det kort distans.

Det är väl 10 Ringostarr Treb emot. Ev 3 On Track Piraten.
Förlorar proppen så vill man ju inte höra att man har sjuka hästar i stallet direkt.
Gammal 2017-08-26, 10:53   #76

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Dock lite oroväckande när man läser en av betaltjänstintervjuerna . Inte startat på en månad och går ut idag för att få lopp i kroppen inför ett viktigare lopp om två veckor (final i norska Silverdivisionen). Inte sådan info man vill ha direkt på en storfavorit i sista avdelningen som kommer öka värdet obefintligt vid vinst.
Gammal 2017-08-26, 11:09   #77
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

V75
Inlämnat: 2017-08-26, 11:03
Bergsåker
Lördag 2017-08-26
Start: 16:20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5 (10, 7)
2: 1, 3 (4, 7)
3: 9 Månprinsen A.M. (7, 5)
4: 6 Erica (7, 15)
5: 1, 11 (3, 5)
6: 2, 3, 6 (8, 10)
7: 1, 2, 5 (4, 6)

2x2x1x1x2x3x3 = 72 rader.
72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: Forza Lazlo!!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-08-26, 11:06
Bergsåker
Lördag 2017-08-26
Start: 18:19
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6
2: 1, 2, 5

9 x 10,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: Vem e´Perra?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 11:15   #78

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Varför är det så mycket spel och streck på 3 Ben G.T. i första? En femåring som gjort 12 starter och vunnit två. Vad har jag missat?
Går bra lopp hela tiden, bra kusk och tränare. Och det är inte ett så stjärnspäckat lopp. Felfritt har den nog hygglig chans, men den ser rätt stapplig ut så det är långtifrån säkert.

Citat:
Dock lite oroväckande när man läser en av betaltjänstintervjuerna . Inte startat på en månad och går ut idag för att få lopp i kroppen inför ett viktigare lopp om två veckor (final i norska Silverdivisionen). Inte sådan info man vill ha direkt på en storfavorit i sista avdelningen som kommer öka värdet obefintligt vid vinst.
Inte läst intervjun där men det låter orimligt att Wolden drar upp med en häst från Oslo till Boden för att få ett "lopp i kroppen".

Det där med att värdet inte ökar så mycket på en favorit i sista avdelningen är en rejäl tankevurpa förresten. Att de allra flesta system som har överlevt till sista har favoriten streckad där är inte konstigt om du tänker efter.

Gammal 2017-08-26, 11:16   #79

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=0gltpm_p0sg

Står kvar i klassen och är penningstarkast i loppet.Peter kör på annat håll idag men sänder bara upp en häst till bergsåker där Jorma funkar bra på Mellby hästar.Får Mellby ligga still på upploppet så kan den ta in många meter och vinna det här ganska lätt i dag.Jag tänker inte sitta med en bong utan Mellby Duke.Det här fixar Jorma Kontio så får vi lite korsdrag
Gammal 2017-08-26, 11:25   #80
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2864
Standard

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=0gltpm_p0sg

Står kvar i klassen och är penningstarkast i loppet.Peter kör på annat håll idag men sänder bara upp en häst till bergsåker där Jorma funkar bra på Mellby hästar.Får Mellby ligga still på upploppet så kan den ta in många meter och vinna det här ganska lätt i dag.Jag tänker inte sitta med en bong utan Mellby Duke.Det här fixar Jorma Kontio så får vi lite korsdrag
Vet inte om du skämtar men det är ju tredje veckan i rad som du rekommenderar spel där det finns avslag. De tidigare 2 har ju också varit sist i mål..
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 11:27   #81

Standard

Mitt bolagssystem

1) 5,7,10 r3-1 (lopp för låg klass, där det kan skrälla. Går kort med favoriterna)

2) 1,3,4,6,7,9,11 r2-8 ((sprinterlopp, där 1 och 4 kivas om ledningen. Loppet kan bli överpacat och vinnas av någon smygkörd. Det går bra nu för Lennartsson och 7 är tidig)

3) 2,5,7,9 r3-6 (vågar inte spika Melander, som inte imponerat de två senaste starterna)

4) 3,5,6,7,10,11,13,14,15 r9-8 (ston, lärlingar och 15 startande. 15 In Toto Sund är bästa hästen - många att runda. Spik eller många)

5) 11 r3-5 (11 såg dunderfin ut i debuten efter galopp. Efter tre strykningar kvarstår åtta att runda. Med Erik i jollen blir andrefavoriten min spik)

6) 8 r10-9 (8 världsstjärna spikas)

7) 2,4,6,12 r7-8 (den som går kort streckar 4 och 6. 2 står bra till och är härdad. Takter upp. 12 är svårkörd och Jorma kan hålla igång honom)

Kostar 1512:-. Lycka till!
Gammal 2017-08-26, 11:40   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Vet inte om du skämtar men det är ju tredje veckan i rad som du rekommenderar spel där det finns avslag. De tidigare 2 har ju också varit sist i mål..
Syftar ni på Cab Hornline ja så var den sist i mål helt rätt.

Men Monfalcone satt bra förra veckan men inte på detta forum tyvärr.

Jag tror mycket på Mellby Duke det har man väll rätt till att göra?
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 11:47   #83
777

Standard

Nu har jag letat i Guiden efter intervjuer med 2 Oasis Bi's tränare. Och nog sjutton går hans order till diverse kuskar - mest Erik A - ut på att "släppa till någon bra"! Inte i miljonloppet i Boden 17/6 där sa han att kusken fick avgöra. Där blev Oasis Bi tvåa på samma tid som Propulsion, 10,8 auto medel. O hade spår fem då och P spår 2.

Om bara tränaren kunde låta bli att ge order om att "släppa till någon bra" ändå. Oasis då? Är inte han bra? Sprungit in 1,3 miljoner i år, varit trea i Pd'A, sammanlagd prissumma 16,6 milj!
Gammal 2017-08-26, 11:48   #84

Standard

Citat:

5) 11 r3-5 (11 såg dunderfin ut i debuten efter galopp. Efter tre strykningar kvarstår åtta att runda. Med Erik i jollen blir andrefavoriten min spik)
Vad menar du med efter tre strykningar? Vad jag kan se är det 12 hästar i loppet. 11 att runda.
mackpeter (+2)
Gammal 2017-08-26, 11:49   #85

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Nu har jag letat i Guiden efter intervjuer med 2 Oasis Bi's tränare. Och nog sjutton går hans order till diverse kuskar - mest Erik A - ut på att "släppa till någon bra"! Inte i miljonloppet i Boden 17/6 där sa han att kusken fick avgöra. Där blev Oasis Bi tvåa på samma tid som Propulsion, 10,8 auto medel. O hade spår fem då och P spår 2.

Om bara tränaren kunde låta bli att ge order om att "släppa till någon bra" ändå. Oasis då? Är inte han bra? Sprungit in 1,3 miljoner i år, varit trea i Pd'A, sammanlagd prissumma 16,6 milj!
Den går bara i ryggar, det är konstaterat sedan tidigare.
777 (+5)
Gammal 2017-08-26, 11:50   #86

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Citat:
Mitt bolagssystem

1) 5,7,10 r3-1 (lopp för låg klass, där det kan skrälla. Går kort med favoriterna)

2) 1,3,4,6,7,9,11 r2-8 ((sprinterlopp, där 1 och 4 kivas om ledningen. Loppet kan bli överpacat och vinnas av någon smygkörd. Det går bra nu för Lennartsson och 7 är tidig)

3) 2,5,7,9 r3-6 (vågar inte spika Melander, som inte imponerat de två senaste starterna)

4) 3,5,6,7,10,11,13,14,15 r9-8 (ston, lärlingar och 15 startande. 15 In Toto Sund är bästa hästen - många att runda. Spik eller många)

6) 8 r10-9 (8 världsstjärna spikas)

7) 2,4,6,12 r7-8 (den som går kort streckar 4 och 6. 2 står bra till och är härdad. Takter upp. 12 är svårkörd och Jorma kan hålla igång honom)

Kostar 1512:-. Lycka till!
Hos mig finns inga strykningar alls?
mackpeter (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 12:21   #87

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
De är ruggig hästen, men skulle Linus Boy ta sig till tät här så bör den bli svår att knäcka om denne presterar på topp. Linus är hopplöst osäker och har bitvis problem med aktionen
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 12:25   #88

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5225
Standard

Det blir 8-4 på DD (efter mycket arbete)

Men frågan är: Vilken kusk åsyftas?

"När han blir lite ensam kan han bryta lite utåt och hänga på vänstertummen. Det fungerar bättre för honom när han går i rygg. Fast jag tror inte det har med hans fräschör att göra utan mera att det blir så när han är ensam och har firat lite kvällen före."

Mississippi

Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 12:46   #89
777

Standard

Citat:
Den går bara i ryggar, det är konstaterat sedan tidigare.
Har kollat lite, du har rätt! Tack!
Gammal 2017-08-26, 12:57   #90

Standard

Citat:
Vad menar du med efter tre strykningar? Vad jag kan se är det 12 hästar i loppet. 11 att runda.
Blandade ihop V75-programmen och strök enligt - jag tror det var gårdagens. I vilket fall som helst hade jag spikat Palermo Broline. Nurmos lät väldigt uppåt på den igår och Adielsson är min favoritkusk.

Tack för rättelsen.
Cyran (+2)
Gammal 2017-08-26, 13:00   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Hos mig finns inga strykningar alls?
Jag blandade ihop V75-programmen. Se ovan - jag hade ändå spikat Palermo Broline. Bestämde mig, när jag såg/hörde en intervju igår med Nurmos.
Gammal 2017-08-26, 13:29   #92

Klankes avatar

Sharp$: 936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
De är ruggig hästen, men skulle Linus Boy ta sig till tät här så bör den bli svår att knäcka om denne presterar på topp. Linus är hopplöst osäker och har bitvis problem med aktionen
En rolig tvilling om nu favoriten bränner är väl ändå 2-3 spets och rygg ledaren..
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 13:30   #93

Sharp$: 1399
Standard

Citat:

Det är spelprocenten som avgör en hästs bidrag till utdelningen. Inte ordningen på loppen. Att loppet ligger sist är den faktor man bör ta minst hänsyn till.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 13:41   #94

Standard

Intressanta ändringar i utrustning

1

Staro Kickback första barfota runt om, men känns mer som det hade varit intressant typ i ett lunchlopp på Dannero.

Perfect King. Jänkarvagn nu. Vanlig vagn senast. Dessutom norsk gas.

2

Magnifik Brodde riktig jänkarvagn idag. Svensk på slutet

Officer C D jänkarvagn för andra gången. Funkade inte enda gången man provat men idag är det spetsläge. Bättre chans att det funkar då och många hästar blir ju aldrig trötta med biken på i spets.

Skor bak på Can Hornline känns inte bra.

3

Byte till jänkarvagn på Trippa Undan och Alfie

Barfota runt om men plastade framhovar på Odin Tabac. Inte helt optimalt.

Urryckare och halvstängt nu på Pydin

4

Ladyofthelake ska troligen tävla med jänkarvagn ffg i år. Intressant på ospelad häst.

Bakskor och vanlig vagn på Comewithaflash. Tävlat i svensk eller amerikansk jänkarbike hela tiden innan.

Gunnel Palema vanlig vagn som sist, men innan dess bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden.

Trololo nu barfota runt om

Lavidaloca de Vie bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden. Låter som att det blir vanlig sulky idag.

5

Strong Will troligen jänkarvagn idag. Vanlig sulky tre senaste.

In Line Tooma barfota bak idag

Digital Yankee riktigt maxad idag med jänkarvagn och barfota runt om. Var ruggigt förbättrad för exakt ett år sedan när man senast maxade så utrustningsmässigt .

Håll koll på om det blir jänkarvagn på Palermo Broline. Antyds av stall Nurmos. Bara starter med vanlig sulky i resultatraden.

6

Lustigt. Alla hästar i Sundsvall open Trot tävlade med jänkarvagn sist och ska så göra idag med. Spik på favoriten för min del om inget sensationellt kommer fram i liven.

7

Linus Boy vanlig vagn i alla starter i raden. Skulle Johnny Takter sätta på biken vore det en intressant ändring, en inget jag fått in på radarn. Det är dock stall Nurmos.

Kombinationen barfota runt om och jänkarvagn på Robert Berghs Explosive Merlot känns intressant . Bike och barfota runt om hittar jag bara i sprintermästarens final på den så tyder på iordningställt för Max prestation på gamla hemmabanan.
lenninen (+10)
Gammal 2017-08-26, 13:46   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är spelprocenten som avgör en hästs bidrag till utdelningen. Inte ordningen på loppen. Att loppet ligger sist är den faktor man bör ta minst hänsyn till.
Tror en del dock sparar spiken till sist för spänningens skull (optimera chansen att vara med länge) och att en del bara anser sig ha råd till ett streck i sista när man ser hur stort systemet/kostnaden blivit.
Gammal 2017-08-26, 13:56   #96

Standard

Citat:
Tror en del dock sparar spiken till sist för spänningens skull (optimera chansen att vara med länge) och att en del bara anser sig ha råd till ett streck i sista när man ser hur stort systemet/kostnaden blivit.
Tror det är tvärtom för många. Man väljer att inte spika i sista pga nervositeten om man skulle pricka 6 lopp och har spik i sista. Det är mardrömsscenario för det är stor chans att man spricker.

Sitta med flera hästar inför sista för 7an är den bästa känslan som finns. Har man kommit så långt så har man motspel också i form av vinnare / dubbel så man är garanterad bra pengar oavsett vad som händer.
Gammal 2017-08-26, 13:56   #97
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

I dag blir det iaf ingen spik i sista. Rennesvik, som kusk, imponerar inte särskilt på mig. Vet inte hur många ggr han körde bort Lindgrens hästar....

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 13:57   #98
777

Standard

Utkast v75

Funderingar.

Avd 1) 3 Ben G.T, 5 It's Showtime Zaz, 9 Woodland, 10 Perfect King

Avd 2) 4 Officer C.D., 7 Cab Hornline, 9 Serious Try, 1 Magnifik Brodde, ev också 11 King City

Avd 3) 9 Månprinsen

Avd 4) 6 Erika, 7 Gunell Palema, 14 Evin Boko

Avvd 5) ?

Avd 6) 8 Propulsion

Avd 7) Inte kollat

Senast redigerad av 777 den 2017-08-26 klockan 14:07.
Gammal 2017-08-26, 13:58   #99

Standard

Citat:
Så är set säkerligen och favoriten blir ofta då en smula överspelad. Detta syns ju dock på strecken.
Gammal 2017-08-26, 13:58   #100

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
I dag blir det iaf ingen spik i sista. Rennesvik, som kusk, imponerar inte särskilt på mig. Vet inte hur många ggr han körde bort Lindgrens hästar....
Var väl inte så länge sedan som han brände med en storis på V75? Ett kallblodslopp har jag för mig.
Gammal 2017-08-26, 13:59   #101

Standard

Citat:
Tror det är tvärtom för många. Man väljer att inte spika i sista pga nervositeten om man skulle pricka 6 lopp och har spik i sista. Det är mardrömsscenario för det är stor chans att man spricker.

Sitta med flera hästar inför sista för 7an är den bästa känslan som finns. Har man kommit så långt så har man motspel också i form av vinnare / dubbel så man är garanterad bra pengar oavsett vad som händer.
Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.
Torstens (+1), Executive (+2)
Gammal 2017-08-26, 13:59   #102

Standard

Citat:
Intressanta ändringar i utrustning

1

Staro Kickback första barfota runt om, men känns mer som det hade varit intressant typ i ett lunchlopp på Dannero.

Perfect King. Jänkarvagn nu. Vanlig vagn senast. Dessutom norsk gas.

2

Magnifik Brodde riktig jänkarvagn idag. Svensk på slutet

Officer C D jänkarvagn för andra gången. Funkade inte enda gången man provat men idag är det spetsläge. Bättre chans att det funkar då och många hästar blir ju aldrig trötta med biken på i spets.

Skor bak på Can Hornline känns inte bra.

3

Byte till jänkarvagn på Trippa Undan och Alfie

Barfota runt om men plastade framhovar på Odin Tabac. Inte helt optimalt.

Urryckare och halvstängt nu på Pydin

4

Ladyofthelake ska troligen tävla med jänkarvagn ffg i år. Intressant på ospelad häst.

Bakskor och vanlig vagn på Comewithaflash. Tävlat i svensk eller amerikansk jänkarbike hela tiden innan.

Gunnel Palema vanlig vagn som sist, men innan dess bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden.

Trololo nu barfota runt om

Lavidaloca de Vie bara starter med amerikansk jänkarvagn i raden. Låter som att det blir vanlig sulky idag.

5

Strong Will troligen jänkarvagn idag. Vanlig sulky tre senaste.

In Line Tooma barfota bak idag

Digital Yankee riktigt maxad idag med jänkarvagn och barfota runt om. Var ruggigt förbättrad för exakt ett år sedan när man senast maxade så utrustningsmässigt .

Håll koll på om det blir jänkarvagn på Palermo Broline. Antyds av stall Nurmos. Bara starter med vanlig sulky i resultatraden.

6

Lustigt. Alla hästar i Sundsvall open Trot tävlade med jänkarvagn sist och ska så göra idag med. Spik på favoriten för min del om inget sensationellt kommer fram i liven.

7

Linus Boy vanlig vagn i alla starter i raden. Skulle Johnny Takter sätta på biken vore det en intressant ändring, en inget jag fått in på radarn. Det är dock stall Nurmos.

Kombinationen barfota runt om och jänkarvagn på Robert Berghs Explosive Merlot känns intressant . Bike och barfota runt om hittar jag bara i sprintermästarens final på den så tyder på iordningställt för Max prestation på gamla hemmabanan.
7 Cab Hornline har aldrig gått med dagens balans.
Gammal 2017-08-26, 14:01   #103

Manprinsens avatar

Standard

Är det ingen som tror på Face Ribb i sista? Tycker den är helt borttappad. Ludde lär knappast skicka upp den till Sundsvall för att jaga matlapp.
Gammal 2017-08-26, 14:02   #104

Standard

Citat:
Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.
Amen. Alla travspelares dröm
Gammal 2017-08-26, 14:04   #105

Standard

Ingen Jari Åkerfeldt i liven idag och Stefan Hultman spelexpert. Tack kanal 75.
Gammal 2017-08-26, 14:05   #106
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Är det ingen som tror på Face Ribb i sista? Tycker den är helt borttappad. Ludde lär knappast skicka upp den till Sundsvall för att jaga matlapp.
Jag funderade på den ett tag. På samma sätt som du. Men sen såg jag att Nochebuena Face är anmäld bfro. Spår ett. Sandra är inte helt iskall. Går kanske inte att jämföra med U Eriksson, men ändå... Fast isf ryker Calle Laday all världens väg. 8 hästar i sista är maxgräns för ekonomi.

Gammal 2017-08-26, 14:15   #107

Standard

Citat:
Jag funderade på den ett tag. På samma sätt som du. Men sen såg jag att Nochebuena Face är anmäld bfro. Spår ett. Sandra är inte helt iskall. Går kanske inte att jämföra med U Eriksson, men ändå... Fast isf ryker Calle Laday all världens väg. 8 hästar i sista är maxgräns för ekonomi.
På tal om N Face läste jag att stall Petter Lundberg tog sin senaste V75 vinst för fyra år sedan, så frågan är om skorycket är tillräckligt.
Gammal 2017-08-26, 14:21   #108
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
På tal om N Face läste jag att stall Petter Lundberg tog sin senaste V75 vinst för fyra år sedan, så frågan är om skorycket är tillräckligt.
Så kan det absolut vara. Men vafasen....vi spelar ju om en liten sudd i dag, så då får man väl ställa på lite
Sandra vann ju med Imprtdfromdetroit till 1% rätt nyligen... Den missade jag inte.

Gammal 2017-08-26, 14:21   #109

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lundbergs hästar verkar ha svårt att duga på V75. Den enda lågprocentaren som är intressant i loppet enligt mig är Face Ribb. Dessutom med kompetent kusk denna gång.
Gammal 2017-08-26, 14:25   #110
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Lundbergs hästar verkar ha svårt att duga på V75. Den enda lågprocentaren som är intressant i loppet enligt mig är Face Ribb. Dessutom med kompetent kusk denna gång.
Pihlström, som iofs alltid är kokain-positiv till sina hästar, lät iaf uppåt på Global Rebel. Han varnade för nämnda Imprtdfromdetroit när den startade senast.

Manprinsen (+3)
Gammal 2017-08-26, 14:38   #111

Stekels avatar

Standard

Varför är Antonio Tabac så bortglömd idag? Står ju rygg ledaren och slut i programmet. I flera av de troliga scenarierna iallafall.

Gammal 2017-08-26, 14:46   #112

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Kul omgång tycker jag, många intressanta drag. Var inne på riktiga tokspikar men sansade mig och landade så här, hårt reducerat:
1: 10 - alla
2: 4 - alla
3: spik Månprinsen - hade väl varit heltäckt på 4 streck men tycker de andra rensar för dåligt.
4: 6,12 - Var inne på att spika 12 men har för färskt i minne hur bra 6 var från spets från några ggr sedan.
5: 2 - 5,10,11 - Länge inne på att spika 2 men ingen kusk att luta sig mot. 10 är ett av omgångens mest intressanta drag.
6: 8 - 2,3,7,9,10
7: spik 4 - Känns väl galet mtp kusken men lite för många som jag har förtroende för verkar tycka den är stenklar. Hade gärna haft med 1 och 10 samt mer betrodda 2,5,6

Nu finns ingen återvändo. 2 av 4 A måste vinna
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:05   #113

Shooters avatar

Sharp$: 39611
Standard

Jag vill se lite värmningar innan jag bestämmer spikar, men Propulsion är näst intill klar och i kallblodsloppet kanske man ska ta ställning. I så fall blir det Månprinsen som man förberett för det här loppet och i form samt med en vettig styrning så ska den vinna. Därutöver fnular jag vidare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:06   #114

Standard

Citat:
Ingen Jari Åkerfeldt i liven idag och Stefan Hultman spelexpert. Tack kanal 75.
Hultman är kanon.Han tappat telefonen när han skall ringa Reden i direktsändning ligger på golvet )
Gammal 2017-08-26, 15:08   #115

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vill se lite värmningar innan jag bestämmer spikar, men Propulsion är näst intill klar och i kallblodsloppet kanske man ska ta ställning. I så fall blir det Månprinsen som man förberett för det här loppet och i form samt med en vettig styrning så ska den vinna. Därutöver fnular jag vidare.
Vilka spika shooter idag?
Gammal 2017-08-26, 15:08   #116

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Gunnar melander lyckas sällan med vettiga styrningar. dessutom en bromskloss till startrygg
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:08   #117

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vilka spika shooter idag?
Du har just läst mina funderingar om spikar. Det var det du kommenterade.
Gammal 2017-08-26, 15:10   #118

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Gunnar melander lyckas sällan med vettiga styrningar. dessutom en bromskloss till startrygg
Jag vet. Hade han inte haft en så fantastisk häst så hade många av Månprinsens segrar uteblivit, men jag tror ändå han sätter den idag. Det känns så och en segerprocent på 62 är inte dåligt.
Gammal 2017-08-26, 15:11   #119

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Kul omgång tycker jag, många intressanta drag. Var inne på riktiga tokspikar men sansade mig och landade så här, hårt reducerat:
1: 10 - alla
2: 4 - alla
3: spik Månprinsen - hade väl varit heltäckt på 4 streck men tycker de andra rensar för dåligt.
4: 6,12 - Var inne på att spika 12 men har för färskt i minne hur bra 6 var från spets från några ggr sedan.
5: 2 - 5,10,11 - Länge inne på att spika 2 men ingen kusk att luta sig mot. 10 är ett av omgångens mest intressanta drag.
6: 8 - 2,3,7,9,10
7: spik 4 - Känns väl galet mtp kusken men lite för många som jag har förtroende för verkar tycka den är stenklar. Hade gärna haft med 1 och 10 samt mer betrodda 2,5,6

Nu finns ingen återvändo. 2 av 4 A måste vinna
Exakt som mitt system i många lopp, förutom att jag tror det skräller i fjärde istället för andra. Och Noel Face har jag bara streckat till slut för att några skrek om den. Lycka till!

Gammal 2017-08-26, 15:20   #120

Kyodais avatar

Standard

[QUOTE=olle;541013]Alla i sista samtidigt som det efter 6 avd är en stjärna som säger minst 200 lax i utdelning på alla hästarna är vad man drömmer om en gång. När sen loppet startar galopperar de betrodda bort sig. Det skulle innebära några minuter med sann livskvalitet.[/QUOTE]

Mer än enbart livskvalitet - i själva verket livets mening,,,

Som dessutom handlar om att vinna penningar - mer och mer...

Gammal 2017-08-26, 15:21   #121
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Ska man ta Trippa Undan's jänkarvagnsdebut på allvar?

Gammal 2017-08-26, 15:24   #122
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2896
Standard

Som väntat så har ATG problem med sin sida nu eller är det bara jag ?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:30   #123

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ska man ta Trippa Undan's jänkarvagnsdebut på allvar?
Endast om man helgarderar loppet. 10 årigt sto...
Gammal 2017-08-26, 15:32   #124

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför har de en engelsk referent?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:34   #125

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Med multijackpot idag går väl robotarna igång i Sydafrika , Tasmanien och USA. Atg vill väl ge dessa spelare god service.
Fulsprit (+1), Knutman (+5)
Gammal 2017-08-26, 15:36   #126

Standard

Citat:
Med multijackpot idag går väl robotarna igång i Sydafrika , Tasmanien och USA. Atg vill väl ge dessa spelare god service.

Hehe, sant så det förslår...

Gammal 2017-08-26, 15:39   #127

Standard

Hehe - blir jobbigt att referera ett lopp i så högt tempo som den engelske gubben gör - särskilt när det skall låta som om det är målgång varje gång de kommer in på upploppet...

Gammal 2017-08-26, 15:41   #128

Sharp$: 1397
Standard

Skall väl bli lite spelpengar till V75:an på V4:an nu..(om inte Murphys Law slår till)
Sys=
V4 - 2017-08-26 - Bergsåker
Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu)

V4-1: CH Maskin - Hot Tubs lopp - Montélopp - 1:A PRIS 50 000, 2640 A
2(B) - Liberty Face(1,7)
4(B) - Höwings Star(3,0)
5(A) - Boys Going In(1,3)

V4-2: Office - 1:A PRIS 30 000, 2140 V
2(B) - Baleo Josselyn (FR)(3,0)
3(B) - Bear Briar(1,3)
4(A) - Red White N Blue (US)(3,0)

V4-3: Wiklunds Rör - Lördagsloppet - 1:A PRIS 100 000, 2640 V
1(A) - Dorinda (US)(1,3)
2(B) - Frank Boko(5,0)
3(B) - Aldorassa(5,3)
6(B) - Alvena Ulvea(4,0)
14(B) - Marlon Donvici(4,7)

V4-4: Skylt & Trafik - 1:A PRIS 30 000, 1640 V
3(B) - Young Hero(4,7)
6(A) - Highlight Moon(3,0)
7(B) - Fröken Sting(3,7)
8(B) - Cocosnöten(5,7)
10(B) - Tequila Arette(4,0)
12(B) - Glenn Cashman(1,7)
13(B) - Joan Chip G.L.(10,7)

Systemstorlek: 315
Reducerad storlek: 219
Kostnad: 438,00 kr
Reduceringsgrad: 30,5 %

ABCD-Villkor
1,2,3,4 A-Hästar
0,1,2,3 B-Hästar

(Minst 1 XA-häst krav) = 7 streck i sista för 4 Rätt , hoppas på kantboll nu
Mvh ,
L
Gammal 2017-08-26, 15:43   #129

Standard

Citat:
Tror de började med det på Bergsåker i fjol under Norrlands Grand Prix-dagen. Då kördes vartannat lopp med svensk referent och vartannat med engelsk. Det lät lika bedrövligt då, så jag begriper inte varför de fortsätter med det. I går var det väl bara något enstaka lopp som kördes med "häftigt" reff... Lyssnar miljarder gånger hellre på Robert Karlsson.
Fulsprit (+3)
Gammal 2017-08-26, 15:43   #130

Trav365s avatar

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 1226
Standard

Spelvärd spik: Avd 3, Månprinsen A.M (39%)
Stall med flest fina vinstchanser: Nurmos
Stall med goda möjligheter: Bergh
Stall med osäker stallform: Redén

Bäst spelvärde: Avd 5: nr 11 Palermo Broline (26%)
Rensarna: Avd 2: Wouldn't Itbesweet (4%) & Avd 6: nr 4 Spitcam Jubb (2%)

V75
Inlämnat: 2017-08-26, 06:32
Bergsåker
Lördag 2017-08-26
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 7, 8, 10 (1, 3)
2: 4, 8 (3, 11)
3: 9 Månprinsen A.M. (7, 2)
4: 6, 7, 10, 15 (14, 13)
5: 3, 5, 11 (1, 9)
6: 4, 8, 9, 10 (3, 2)
7: 2, 4 (6, 7)

4x2x1x4x3x4x2 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: INGEN MINNS EN FEGIS
Trav365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:49   #131
777

Standard

Tror inte alls på detta spel men nu är det gjort.

V75
Inlämnat: 2017-08-26, 14:26
Bergsåker
Lördag 2017-08-26
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 9, 10 (7, 8)
2: 1, 4, 7, 9, 11 (3, 2)
3: 9 Månprinsen A.M. (7, 5)
4: 6, 7, 14 (15, 10)
5: 3, 11 (5, 1)
6: 8 Propulsion (10, 3)
7: 2, 4, 6 (12, 3)

4x5x1x3x2x1x3 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: TDM KTX DPK
Gammal 2017-08-26, 15:53   #132

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Ellieann spetsar och släpper till 6eller 7, utmanar sedan på det långa upploppet.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:56   #133
Banned

Standard

Systemet inlämnat.

1,5,7,8,10
4
3,5,7
3,6,7,10,11,12
1,10,11
8
2,4,6

405kr

-----------------------

P76-1 3, 5, 7, 8, 10
P76-2 1, 4, 7, 9, 11
P76-3 5, 7
P76-4 6, 7
P76-5 11 PALERMO BROLINE
P76-6 3, 8
P76-7 4 U.S.MALE E.P.

Senast redigerad av trance_error den 2017-08-26 klockan 16:25.
Gammal 2017-08-26, 15:56   #134

Standard

Nice , 2400:- till V75 spel =nöjd.
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 15:56   #135

Kyodais avatar

Standard

spel på 10 perfect king till 3.75...

Gammal 2017-08-26, 16:07   #136

Standard

Tragiskt att spelarna inte får någon som helst information om en av omgångens nyckelhästar, Månprinsen , för att Melander och hans kärring fortsätter bojkotta media. Hade det inte varit rimligt att svensk travsport gett sådana idioter avstängning från att vara med till dessa barnsliga fasoner upphör? Spelarna borde väl rimligtvis ha rätt att få information om en av omgångens favoriter till den V75a som har årets högsta omsättning.
Gammal 2017-08-26, 16:13   #137

Shooters avatar

Standard

Nöjer mig med spikar på Officer C.D. och Propulsion.
Gammal 2017-08-26, 16:13   #138
Banned

Standard

Vet att man ska köra på atg men 45 000kr omsättning på legolas V76, och dem har lagt till 250 000, just saying

Kör man bara favoriter lär det bli hyffsat betalt?

Senast redigerad av trance_error den 2017-08-26 klockan 16:14.
Gammal 2017-08-26, 16:13   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Systemet inlämnat.

1,5,7,8,10
4
3,5,7
3,6,7,10,11,12
1,10,11
8
2,4,6

405kr

-----------------

Och provar en på legolas

P76-1 7 GLOBAL SCIENCE
P76-2 4, 7, 9
P76-3 7 ODIN TABAC
P76-4 3, 6, 7
P76-5 1, 10, 11
P76-6 3, 8
P76-7 1, 2, 3, 4, 6

-----------------------

P76-1 3, 5, 7, 8, 10
P76-2 1, 4, 7, 9, 11
P76-3 5, 7
P76-4 6, 7
P76-5 11 PALERMO BROLINE
P76-6 3, 8
P76-7 4 U.S.MALE E.P.
Spelvärdet hos legolas idag gigantiskt jämfört med hos atg. Spelat för 60-70 tkr när alla väljer atg och en vinstpool på 300 000 kr. Ett favoritbetonat system där kommer ge enormt mycket bättre betalt än hos atg.
Gammal 2017-08-26, 16:19   #140

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tragiskt att spelarna inte får någon som helst information om en av omgångens nyckelhästar, Månprinsen , för att Melander och hans kärring fortsätter bojkotta media. Hade det inte varit rimligt att svensk travsport gett sådana idioter avstängning från att vara med till dessa barnsliga fasoner upphör? Spelarna borde väl rimligtvis ha rätt att få information om en av omgångens favoriter till den V75a som har årets högsta omsättning.
Hoppas media har vett nog att bojkotta tillbaka om dom vinner. Inga segerintervjuer eller ryggdunkar.
Gammal 2017-08-26, 16:19   #141

Standard

SYS =
Spoiler:
V75 - 2017-08-26 - Bergsåker
Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu)

V75-1: Mittoljor - Klass II, Försök 3 i Meeting 6 (Final Solvalla 1 oktober) - 1:A PRIS 100 000, 2640 V
1(B) - Zorro Swing(7,7)
2(C) - Staro Kickback(8,7)
3(B) - Ben G.T.(2,7)
5(B) - It's Showtime Zaz(2,0)
7(A) - Global Science(4,0)
8(A) - Quantum Estelle(6,3)
10(B) - Perfect King(2,7)
11(C) - Earn n'Burn(7,3)

V75-2: Byggiganten - Silverdivisionen, Försök 3 i Meeting 6 (Final Solvalla 30 september) - 1:A PRIS 125 000, 1640 A
1(B) - Magnifik Brodde(2,0)
2(C) - Valeur(7,3)
3(B) - Antonio Tabac(6,0)
4(B) - Officer C.D.(1,0)
7(B) - Cab Hornline(3,7)
8(C) - Wouldn't Itbesweet (US)(8,3)
9(A) - Serious Try(5,3)
10(C) - Final Oak(9,7)
11(C) - King City (US)(5,3)

V75-3: Svenskt Mästerskap - Mittmedia - 1:A PRIS 250 000, 2640 A
5(A) - Pydin(2,3)
7(B) - Odin Tabac(3,0)
9(B) - Månprinsen A.M.(1,0)

V75-4: Lars Lindbergs Minne - MidNet Kabel & Fiberteknik AB - Lärlingslopp för ston - 1:A PRIS 200 000, 2140 V (R1:6, R2:7)
10 - Tro Lo Lo(4,7)

V75-5: Top 7 - Extrem Events - Klass I, Försök 3 i Meeting 6 (Final Solvalla 30 september) - 1:A PRIS 100 000, 1640 A (R1:9, R2:3)
11 - Palermo Broline(5,0)

V75-6: Sundsvall Open Trot - Fastighetsägare Västernorrland - (Gr I Int - UET Masters Series) - Gulddivisionen, Försök 3 i Meeting 6 (Final Solvalla 1 oktober) - 1:A PRIS 1 000 000, 2140 A
1(C) - Special Promise* (FI)(9,7)
2(B) - Oasis Bi (IT)(4,7)
4(C) - Spitcam Jubb(4,7)
6(B) - Anna Mix* (FR)(6,7)
8(A) - Propulsion (US)(1,0)
10(B) - Ringostarr Treb* (IT)(2,7)

V75-7: Sjölanders Måleri - Bronsdivisionen, Försök 3 i Meeting 6 (Final Solvalla 30 september) - 1:A PRIS 110 000, 2640 A
2(B) - Linus Boy(3,7)
4(A) - U.S.Male E.P.* (DK)(1,0)
5(B) - Face Ribb(6,7)
6(B) - Explosive Merlot (US)(3,7)
8(C) - Island Life(8,0)
9(B) - Elegance Brodde(11,7)
10(C) - Global Rebel(8,0)

Systemstorlek: 9 072
Reducerad storlek: 5 736
Kostnad: 2 868,00 kr
Reduceringsgrad: 36,8 %

ABCD-Villkor
1,2,3,4,5 A-Hästar
0,1,2,3,4 B-Hästar
0,1,2 C-Hästar

Lycka Till !
Mvh ,
L
Gammal 2017-08-26, 16:21   #142

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Nu vinner 8a
Gammal 2017-08-26, 16:24   #143

Manprinsens avatar

Standard

TACKAR!!! Härligt Pettersson
Gammal 2017-08-26, 16:25   #144

Shooters avatar

Standard

V75

Avd
1: 5, 7, 8, 10 (3, 11)
2: 4 Officer C.D. (1, 7)
3: 7, 9 (5, 2)
4: 6, 7, 10 (15, 11)
5: 2, 3, 5, 9, 11 (1, 10)
6: 8 Propulsion (10, 9)
7: 2, 4, 5, 6, 11, 12 (10, 7)
Gammal 2017-08-26, 16:25   #145

Standard

Yay = perfekt start -Krav A-häst = Inne + en liten TV 7-8 X 20:- ...tackar
Nu får det gärna skrälla i nästa med 9 streck..
L

Senast redigerad av Lazze den 2017-08-26 klockan 16:27.
Gammal 2017-08-26, 16:26   #146

Manprinsens avatar

Standard

Nu blundar jag nog. Brukar alltid gå åt helvete när jag spikar Robban.
Gammal 2017-08-26, 16:27   #147

Shooters avatar

Standard

Jag hade tänkt spika Gunnel Palema och Månprinsen, men gjorde en rokad i sista stund.
Gammal 2017-08-26, 16:29   #148

Manprinsens avatar

Standard

1,2 miljoner system försvann. Trodde inte den skulle rensa så bra då det var en del skrik.
Gammal 2017-08-26, 16:32   #149
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Dagens Tillsammans!

V75:1 8 QUANTUM ESTELLE r2, 10
V75:2 11 KING CITY (US) r9, 4
V75:3 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 r8, 12
V75:4 10 TRO LO LO r11, 6
V75:5 3, 5, 9, 10, 11 r6, 1
V75:6 2, 3, 8, 9, 10 r6, 7
V75:7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 r3, 12
1400 rader x 1 x 0,50 kr
Totalt: 700,00 kr

Fulsprit (+3)

Senast redigerad av Skaegget den 2017-08-26 klockan 16:35.
Gammal 2017-08-26, 16:36   #150

Standard

Citat:
Nu blundar jag nog. Brukar alltid gå åt helvete när jag spikar Robban.
Östman som utmanar i spetsstriden, men han kanske ger sig då han senast vann ett V75 lopp för 4 år sedan. 101 V75 styrningar efter senaste vinsten.
Gammal 2017-08-26, 16:38   #151

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Östman som utmanar i spetsstriden, men han kanske ger sig då han senast vann ett V75 lopp för 4 år sedan. 101 V75 styrningar efter senaste vinsten.
Jag kanske har underskattat MB:s startsnabbhet men i min bok ska det inte ens vara jämnt?
Gammal 2017-08-26, 16:38   #152

Standard

TT rank fick med 8 som sista rankad på 8 streck...?
Inte bra där,
TV V75:2 =
TVILLING
Inlämnat: 2017-08-26, 16:39
Bergsåker Lopp 6
Lördag 2017-08-26
Start: 16:42
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 7, 10
Utgångshästar
9 Serious Try

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: PFK LTT xxxxxxxxxxxx
L

Senast redigerad av Lazze den 2017-08-26 klockan 16:40.
Gammal 2017-08-26, 16:41   #153

Standard

Citat:
Jag kanske har underskattat MB:s startsnabbhet men i min bok ska det inte ens vara jämnt?
Blir det körning är det väl risk att upploppet blir långt för Berghs häst.
Gammal 2017-08-26, 16:42   #154

Manprinsens avatar

Standard

Där rök man då
Gammal 2017-08-26, 16:44   #155

Manprinsens avatar

Standard

Hahahahaha!! Fan vad sexigt Robban!
Gammal 2017-08-26, 16:44   #156

Shooters avatar

Standard

Härligt! Skönt att luckan kom.
Gammal 2017-08-26, 16:44   #157

TOBYTYKEs avatar

Standard

Fan va gött, trodde jag aldrig efter 500
Gammal 2017-08-26, 16:45   #158

Manprinsens avatar

Standard

Känslan är att Robban inte fick honom att öppna max? Nåja det löste ju sig ändå.
Gammal 2017-08-26, 16:46   #159

Standard

Citat:
Härligt! Skönt att luckan kom.
Jänkarvagnen på Berghs och bakskorna på Lennartssons avgjorde. Magnifik Brodde får kämpa vidare mot norrlandsmotstånd i vardagstravet.
Gammal 2017-08-26, 16:46   #160

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Känslan är att Robban inte fick honom att öppna max? Nåja det löste ju sig ändå.
Bergsåker spår 1 är nog optimalt. På vilken annan bana tror ja han hade fixat d.
Gammal 2017-08-26, 16:46   #161

Standard

Snacka tur , men var bra...surt att gardat med 9 kameler...
Gammal 2017-08-26, 16:48   #162

Standard

Dissar Månen i nästa..
Tv =
TVILLING
Inlämnat: 2017-08-26, 16:47
Bergsåker Lopp 7
Lördag 2017-08-26
Start: 17:04
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 7
Utgångshästar
5 Pydin

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: PHM LTVXXXXXXXX
Gammal 2017-08-26, 16:49   #163
Banned

Standard

Skönt att spiken sitter, hoppas det fortsätter.
Vinner Månprinsen nu så tackar jag för mig idag.
Gammal 2017-08-26, 16:51   #164

Manprinsens avatar

Standard

Jackpotmiljonerna vilar på Gunnar Melander nu så på nått sätt har man redan gett upp på förhand.
Gammal 2017-08-26, 16:55   #165

Standard

Citat:
Skönt att spiken sitter, hoppas det fortsätter.
Vinner Månprinsen nu så tackar jag för mig idag.
Den vinner inte om den är som på slutet. Har dom ställt i ordning bra chans troligen, men mycket gissningar när stallet inte uttalar sig utåt. Undrar hur många som fortsatt spela på trav om alla tränar bojkottat media?

2640m plus då det nog är större risk för bortkörning av Melander i sprinterlopp. Men den stora frågan är om det är den gamle Månprinsen. Den har väl blivit favorit på att det ska vara så.
Gammal 2017-08-26, 16:58   #166

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Den vinner inte om den är som på slutet. Har dom ställt i ordning bra chans troligen, men mycket gissningar när stallet inte uttalar sig utåt. Undrar hur många som fortsatt spela på trav om alla tränar bojkottat media?

2640m plus då det nog är större risk för bortkörning av Melander i sprinterlopp. Men den stora frågan är om det är den gamle Månprinsen. Den har väl blivit favorit på att det ska vara så.
Jag tycker inte har han har varit SÅ mycket sämre. Har fått skitlopp av Gunnar flera gånger nu.
Gammal 2017-08-26, 17:01   #167

Standard

Citat:
Jag tycker inte har han har varit SÅ mycket sämre. Har fått skitlopp av Gunnar flera gånger nu.
Det blir rätt löjligt när man tänker på att såna kallblodskuskar som Torbjörn Jansson och Ulf Eriksson står vid sidan om i SM, men Gunnar Melander, Mikael Olsson och Jennifer Tillman (?!) kör. Tänk Jansson upp på Månprinsen. Eller varför inte den gamle kallblodsmatadoren Bosse Eklöf?
Gammal 2017-08-26, 17:03   #168

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Det blir rätt löjligt när man tänker på att såna kallblodskuskar som Torbjörn Jansson och Ulf Eriksson står vid sidan om i SM, men Gunnar Melander, Mikael Olsson och Jennifer Tillman (?!) kör. Tänk Jansson upp på Månprinsen. Eller varför inte den gamle kallblodsmatadoren Bosse Eklöf?
Har alltid velat se Ulf Ohlsson köra honom. Hade haft en mille till på kontot nu.
Gammal 2017-08-26, 17:05   #169

Manprinsens avatar

Standard

Nu vinner Westholm om inte hästen är pissusel. Ingen gör något.
Gammal 2017-08-26, 17:07   #170

Manprinsens avatar

Standard

He's back! (Hästen alltså)
Gammal 2017-08-26, 17:08   #171

Standard

Grym styrning av Gunnar Melander. En riktig toppkusk och iordningställt idag
Manprinsen (+10)
Gammal 2017-08-26, 17:08   #172

Shooters avatar

Standard

Det var ju onödigt att dubbla upp systemet, men jag fick inte se värmningen på Månprinsen.
Gammal 2017-08-26, 17:10   #173

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Grym styrning av Gunnar Melander. En riktig toppkusk och iordningställt idag
Haha satt bara och väntade på det där.
Gammal 2017-08-26, 17:11   #174
SO

SOs avatar

Standard

Fint Gunnar, toppenstyrning dessutom!! I love callblodsspikar, hehe
Gammal 2017-08-26, 17:11   #175

Standard

Var väntat! ALLT talade för Månprinsen idag. Spår, distans, upploppets längd osv...
SO (+5)
Gammal 2017-08-26, 17:12   #176

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Man kan säkert ha åsikter om vissa av G.Melanders styrningar och hans "tuffa" fru men hästen...HÄSTEN! Den är oerhört bra!!!
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:13   #177
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

Gunnar

Senast redigerad av travlife den 2017-08-26 klockan 17:40. Anledning: wrong
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:13   #178

Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Fint Gunnar, toppenstyrning dessutom!! I love callblodsspikar, hehe
Tack SO TACK
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:20   #179
777

Standard

Hästar som går rakt in i hjärtat: Månprinsen och Readly Express. Dom har någonting i ögonen... Hjärtat smälter. Likadant med t ex Piraten.
Gammal 2017-08-26, 17:20   #180

Standard

Okej , första tanken tillika spik i nästa Trololo ..Tacksamt ej favve , tyckt att detta är omgångens mest understreckade,,, men torskfrossa nu..
Lägger en TV =
TVILLING
Inlämnat: 2017-08-26, 17:09
Bergsåker Lopp 8
Lördag 2017-08-26
Start: 17:28
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 6, 7
Utgångshästar
10 Tro Lo Lo

3 x 100,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: TMM DTWxxx

Lycka Till !
L
Gammal 2017-08-26, 17:20   #181

Standard

Gissar att Skarplöth håller tummarna nu för att Propulsion och någon favorit till infriar. Då kan det bli ny megajackpot nästa lördag med över 33 mkr i femrättspoolen. Värdet på 7 rätt hade varit runt 300 kr utan multimegajackpoten idag.
Gammal 2017-08-26, 17:35   #182

Manprinsens avatar

Standard

HÄRLIGT SOFIA!!
Gammal 2017-08-26, 17:36   #183

Shooters avatar

Standard

Oskar drog alldeles för hårt.
Gammal 2017-08-26, 17:37   #184

Standard

Spelvärde stormvarnade för den. Snyggt.
Gammal 2017-08-26, 17:37   #185

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Ellieann spetsar och släpper till 6eller 7, utmanar sedan på det långa upploppet.
Såja!
777 (+1)
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:39   #186

Shooters avatar

Standard

Ingemar varnade för sin häst, men Oskar får ändå ta på sig att han höll onödigt högt tempo.
Gammal 2017-08-26, 17:41   #187

Standard

En tår i ögat trots att vi åkte på V75 Tillsammans - kul med dessa "småttingar"...
Gammal 2017-08-26, 17:42   #188

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Citat:
Oskar drog alldeles för hårt.
Denna körning går inte av för hackor! Han öppnade på 15, mellan 500-100 kör han 11 så varvtiden blir således 13, Av vilken anledning? Detta var nog en av de sämsta körningar jag har sett en ledare göra på V75 på länge. I klass med In Cash och Kenneth Hagre. Hör kördes det bort många tusenlappar för ägarna.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:43   #189

Manprinsens avatar

Standard

Kvar på 6x1x5 streck. Kommer bränna på Propulsion som jag inte hade råd att gardera helt enkelt.
Fulsprit (+5)
Gammal 2017-08-26, 17:44   #190

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Denna körning går inte av för hackor! Han öppnade på 15, mellan 500-100 kör han 11 så varvtiden blir således 13, Av vilken anledning? Detta var nog en av de sämsta körningar jag har sett en ledare göra på V75 på länge. I klass med In Cash och Kenneth Hagre. Hör kördes det bort många tusenlappar för ägarna.
Ja, det är onödigt, dumt och trist att köra slut på hästen när ingen är på utsidan och trycker. Och så bjuder han in den i rygg.
Gammal 2017-08-26, 17:49   #191

Standard

Ston, lärlingar klart man ska gardera. Men jag rök i första.

Är du kvar Manprinsen? 6x1x5 streck. Vi håller tummarna för dig
Gammal 2017-08-26, 17:51   #192

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ston, lärlingar klart man ska gardera. Men jag rök i första.

Är du kvar Manprinsen? 6x1x5 streck. Vi håller tummarna för dig
Tack Peter! Tyvärr har jag ingen bra känsla alls när det gäller Propulsion och Örjan. Hoppas jag har fel...
Gammal 2017-08-26, 17:55   #193

Manprinsens avatar

Standard

Spyr nu, bytte ut Valley Streamline mot Noel Face pga allt jävla tugg om den. Nåja då slapp man flyga på Örjan i nästa.
Gammal 2017-08-26, 17:55   #194
Banned

Standard

Citat:
Systemet inlämnat.

1,5,7,8,10
4
3,5,7
3,6,7,10,11,12
1,10,11
8
2,4,6

405kr

-----------------------
Åker jag på Månprinsen på den här blir jag fan lack
Gammal 2017-08-26, 17:55   #195

Shooters avatar

Standard

Sinnessjukt. Det började perfekt och nu går det åt helvete. Här vann första reserven som Hanna låg lågt på och jag stod över.
Gammal 2017-08-26, 17:58   #196

Standard

Märks att Nurmos lämnat klartecken på Palermo Broline innan start. Man står inte annars i 3.57 från 11:e spår på auto, kort och på V75... Sedan säger ju loppet denne gör även att så var fallet!
Gammal 2017-08-26, 17:58   #197
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Avd 4 är ett riktigt öppet lärlingslopp. Tycker hemmahästen Ellieann bör passas efter intrycket på Hagmyren näst senast.
Den satt gott!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 17:59   #198

Standard

Citat:
Sinnessjukt. Det började perfekt och nu går det åt helvete. Här vann första reserven som Hanna låg lågt på och jag stod över.
Är nog 7 rätt som gäller idag för pengar. Jag hade spikat Palermo Broline så man får jaga stora pengar en annan gång. Moraliska vinnare blir man inte rik på.
Fulsprit (+3)
Gammal 2017-08-26, 18:00   #199

Manprinsens avatar

Standard

Men helvete vad dåliga alla var i detta lopp? Helt otroligt...
Gammal 2017-08-26, 18:01   #200

Standard

Djävlars vad dåligt denna rensade...
Gammal 2017-08-26, 18:02   #201

Sharp$: 1178
Standard

Skulle ÖRJAN bränna ett lopp med 1 mille i ...... NOT
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:07   #202
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

Jennifer Tillman kör travlöb hahaha
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:09   #203
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Nu...Oasis Bi 1500 vinnare
DD1 2 Oasis Bi
DD2 1-2-5-10

Lycka till bönder
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:17   #204

Standard

Citat:
Märks att Nurmos lämnat klartecken på Palermo Broline innan start. Man står inte annars i 3.57 från 11:e spår på auto, kort och på V75... Sedan säger ju loppet denne gör även att så var fallet!
Igår tjatade intervjuaren i atg.se om Vincent Zaz. Nurmos lyfte då Palermo Broline. Hästen såg enorm ut i debuten efter galoppen senast. För mig blev Palermo dagens spik.

Även om Palermo var så bra som jag trodde måste man räkna med strul från bakspår - särskilt på sprinterdistans. Bara att bita ihop.
Fulsprit (+5)
Gammal 2017-08-26, 18:18   #205

Standard

Citat:
Igår tjatade intervjuaren i atg.se om Vincent Zaz. Nurmos lyfte då Palermo Broline. Hästen såg enorm ut i debuten efter galoppen senast. För mig blev Palermo dagens spik.

Även om Palermo var så bra som jag trodde måste man räkna med strul från bakspår - särskilt på sprinterdistans. Bara att bita ihop.
Bara 20 timmar till V75-1 i morgon
Gammal 2017-08-26, 18:19   #206

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 8-11.
Gammal 2017-08-26, 18:22   #207

Manprinsens avatar

Standard

Japp, sa ju att han skulle torska.
Gammal 2017-08-26, 18:23   #208

Shooters avatar

Standard

Örjan var totalt ointresserad av ens försöka vinna.
Gammal 2017-08-26, 18:24   #209

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag tror inte hästen kändes 100 för dagen. Ska bli intressant att höra Örjan.
Gammal 2017-08-26, 18:24   #210

Sharp$: 5133
Standard

Hultman lyckas låta glad och saklig samtidigt som han sågar Örjans psyke lägre än fotknölarna...
Fulsprit (+3)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:24   #211

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Sovklockan ringde...som vanligt !! Örjan har kostat många miljoner...helt värdelös !!
Gammal 2017-08-26, 18:26   #212

Standard

Oj, vad krafter Oasis Bi hade kvar på Dalahästen...
Gammal 2017-08-26, 18:26   #213

Standard

Citat:
Ja, det är beklämmande. Han var bara intresserad av att spurta på upploppet. Han skiter fullständigt i spelarna som gång på gång går på det. Det borde snart vara dags för Svenskt Travsport att agera.
Gammal 2017-08-26, 18:27   #214

Manprinsens avatar

Standard

Jag tycker vi ska lugna oss med att såga Örjan innan vi får höra status på hästen.
Gammal 2017-08-26, 18:27   #215

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
Nu...Oasis Bi 1500 vinnare
DD1 2 Oasis Bi
DD2 1-2-5-10

Lycka till bönder
Inte du
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:27   #216

Standard

Tillman på Propulsion så hade den väl tjänat dubbelt så mycket !
Gammal 2017-08-26, 18:28   #217

Standard

Citat:
Oj, vad krafter Oasis Bi hade kvar på Dalahästen...
Det är väl inte så konstigt. Den andra hästen dog ju nästan. Man måste våga prova någon gång. Men kuskarna är stöpta i samma form, liksom.
Gammal 2017-08-26, 18:29   #218

Standard

Preparé av Örjan. Det borde vi fattat, när han fick spår 8. Många av er insåg det och garderade. Grattis!Vi andra tar på dumstruten.

Senast redigerad av mackpeter den 2017-08-26 klockan 18:31.
Gammal 2017-08-26, 18:30   #219

Standard

Citat:
Jag tycker vi ska lugna oss med att såga Örjan innan vi får höra status på hästen.
Hur var statusen på Årjäng? Det var en häst som hette Dante Boko som vann den gången.
Gammal 2017-08-26, 18:30   #220

Standard

Citat:
Med de sista 400 så var det sannerligen inga fel på hästen...enbart kusken !
Gammal 2017-08-26, 18:30   #221

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Skulle inte förvåna mig om Örjan revancherar och vinner med Global Rebel nu. Blir en slant på det till 40ggr degen
Gammal 2017-08-26, 18:32   #222

Standard

Citat:

Jo, men hade denna känts dålig så hade han inte ens styrt ut och spurtat som en demon med den. Men, det är klart - hästar kan kännas dåliga och ickeskärpta från start, för att sedan växa sig starkare under loppets gång, så okey - du har rätt, vi kanske skall avvaktata lite...
Gammal 2017-08-26, 18:33   #223

Manprinsens avatar

Standard

Okej, det var en bortkörning eftersom han inte anmärkte något på hästen.
Gammal 2017-08-26, 18:33   #224

Standard

Var tvungen att få in Palermo eller Proppen som A-häst för chans på 7 inför sista. Trafikproblem för Palermo o bortkörning av Örjan...synd att de inte bytte kusk på dem så hade man fortfarande haft chansen.
Gammal 2017-08-26, 18:37   #225

Manprinsens avatar

Standard

Med tanke på hur klen Piraten har varit en längre tid så tycker jag det är märkligt att inte Örjan kör upp i dödens.
Gammal 2017-08-26, 18:38   #226

Standard

Citat:
Det är inte bortkörningen som är problemet. Det är vardagsmat nu. Problemet är att Örjan skiter i vilket. Han var nöjd, tränaren nöjd. Det kommer fler lopp. Dynga som vi ska behöva höra på.
Gammal 2017-08-26, 18:38   #227
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
Jennifer Tillman kör travlöb hahaha
Ja, visst kör hon bra den goa Jennifer
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 18:40   #228

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är inte bortkörningen som är problemet. Det är vardagsmat nu. Problemet är att Örjan skiter i vilket. Han var nöjd, tränaren nöjd. Det kommer fler lopp.
Bortkörningen som jag ser det är att han har överdriven respekt för ledaren. On Track Piraten har varit så jävla dålig på sistone att dödens inte behöver vara en dålig position. Dom andra hade knappast svarat eftersom Propulsion hade varit en bra rygg att gå i.
Gammal 2017-08-26, 18:40   #229

Standard

Vad kan värdet vara nu, på ett ungefär? 300 000?
Gammal 2017-08-26, 18:43   #230
GGS

Standard

Ev utdelning för 6 och 5 rätt i teorin!

1 Nochebuena Face * 18885-- 1505
2 Linus Boy * 2809-- 223
3 Calle Laday * 8529-- 679
4 U.S.Male E.P. * 852-- 67
5 Face Ribb * 12600-- 1004
6 Explosive Merlot * 2212-- 176
7 Vernin Starlight * 8570-- 683
8 Island Life * 10851-- 864
9 Elegance Brodde * 67372-- 5369
10 Global Rebel * 13628-- 1086
11 Sugar Daddy * 15799-- 1259
12 Mellby Duke * 7501-- 597
Gammal 2017-08-26, 18:45   #231

Standard

Citat:
Bortkörningen som jag ser det är att han har överdriven respekt för ledaren. On Track Piraten har varit så jävla dålig på sistone att dödens inte behöver vara en dålig position. Dom andra hade knappast svarat eftersom Propulsion hade varit en bra rygg att gå i.
Precis, han gav upp redan 100 meter efter start !
Gammal 2017-08-26, 18:48   #232

Manprinsens avatar

Standard

Blev bara 5 rätt då, och det skjuter ju ingen hare...
Gammal 2017-08-26, 18:48   #233

Standard

Var tog Rennesvik vägen med storfavoriten ?
Gammal 2017-08-26, 18:48   #234
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:

Som sagt, man spelar på ekipage. Sen är iof hästen oxå överskattad.
Gammal 2017-08-26, 18:49   #235

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag har lärt mig sedan länge att man ska vara försiktig med norska och danska kuskar. Givetvis tog jag med den på systemet men jag hade aldrig vågat spika.
Gammal 2017-08-26, 18:50   #236

Standard

Citat:
Han gjorde en "Örjan"
Gammal 2017-08-26, 18:51   #237

Standard

Citat:
Jag har lärt mig sedan länge att man ska vara försiktig med norska och danska kuskar. Givetvis tog jag med den på systemet men jag hade aldrig vågat spika.
Men hästen såg inget vidare ut heller. Ingen bra storfavorit med facit i hand.
SO (+5)
Gammal 2017-08-26, 18:56   #238

Standard

Lite skillnad på 7 och 6 rätt minst sagt. 497 lax för alla rätt. 1600 för sex. Hade jag haft sex rätt önskar jag att jag spelat hos legolas bet. 25 100 kr för sexorna inte dåligt.
Gammal 2017-08-26, 18:57   #239

Manprinsens avatar

Standard

Var det inte jävligt dåligt rens på Valley Streamline och Explosive Merlot?
SO (+5)
Gammal 2017-08-26, 19:00   #240

Standard

Citat:
Var det inte jävligt dåligt rens på Valley Streamline och Explosive Merlot?

Jo, väldigt dåligt med tanke på att dagens största förlorade...
Gammal 2017-08-26, 19:28   #241

Sharp$: 2248
Standard

olle

Älskar att hata dig.
Älskar dina inlägg om själva travloppen, men hatar dina återkommand inlägg om norrlandstravet samt Legolas.
Det ena kommer finnas kvar det andra är borta 2018.

Ris och ros, som det skall vara
urizen (+20)
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 20:18   #242

Kyodais avatar

Standard

usch vad knepigt det var idag - tur man fick in vinnarspel på officeren till 2.25 men gick ändå en femtilapp back på dagens spel,,,

Gammal 2017-08-26, 20:40   #243

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Hur ofta vinner man storloppen från sjättepar utvändigt om man inte får hjälp med tempot?
Att han inte vunnit om han styrt på i tredje tidigare begriper till och med jag
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 20:40   #244
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ungefär så uttryckte sig Hultman också. Underbart att lyssna till hans väl underbyggda kommentarr
Manprinsen (+5)
Gammal 2017-08-26, 20:51   #245

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozo Visa inlägg
Älskar att hata dig.
Älskar dina inlägg om själva travloppen, men hatar dina återkommand inlägg om norrlandstravet samt Legolas.
Det ena kommer finnas kvar det andra är borta 2018.

Ris och ros, som det skall vara
Hur man som spelare kan hata legolas bet är för mig obegrpligt. Man ska väl snarare tacka och ta emot så länge dom delar ut mer i vinst än vad det spelas för. Bättre förutsättningar att vinna pengar på trav kommer sannolikt aldrig finnas. Idag spelades det för typ 75 000 kr på P76 och vinstpoolen var på över 300 000 kr. Det är något man som spelare ska älska. Inte hata.
Emeffeff (+10), Spiritus (+1), Klanke (+4), Fulsprit (+5), Ante30 (+10), jomtien (+10)
Gammal 2017-08-26, 21:00   #246

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hur ofta vinner man storloppen från sjättepar utvändigt om man inte får hjälp med tempot?
Att han inte vunnit om han styrt på i tredje tidigare begriper till och med jag
I det här fallet hade han (kanske) tjänat på att köra fram i dödens då Johnny fick vara i fred och dämpa tempot. Det har varit en lång säsong för OTP och Propulsion hade avväpnat honom tämligen enkelt häst mot häst. Givetvis riskerar han då torska mot en smygkörd men då hade han i alla fall försökt vinna loppet.
Gammal 2017-08-26, 21:11   #247

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Hur man som spelare kan hata legolas bet är för mig obegrpligt. Man ska väl snarare tacka och ta emot så länge dom delar ut mer i vinst än vad det spelas för. Bättre förutsättningar att vinna pengar på trav kommer sannolikt aldrig finnas. Idag spelades det för typ 75 000 kr på P76 och vinstpoolen var på över 300 000 kr. Det är något man som spelare ska älska. Inte hata.
Det känns som rena rånet när man hämtar ut 25k på 6 rätt. Ogillar man Legolas så måste man verkligen hata pengar.

412 % (!!!!!!!!) blev återbetalningen idag.
Klanke (+30)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 21:21   #248

Sharp$: 5133
Standard

Citat:
Håller helt med. Kontroversen här i forumet tror jag kommer av att många tänker långsiktigt, medan du kommenterar det kortsiktiga. Problemet är hur de ska ta sig ur dagens rävsax för att det ska bära sig i längden. Antingen ökar omsättningen brutalt så det bär sig - de dopade potterna späds ut och värdet minskar. Eller så tvingas de sluta dopa potterna - och spelvärdet försvinner. För en spelare borde det bästa alternativet vara det första. Sannolikheten väger dock tyngst för det andra. Det går inte att räkna på dagens situation som en going concern, utan det är bara att slicka i sig värdet medan det finns. Men det är ju någon annan som skänker bort detta värde, och det kan inte vara i evighet. Det är lite som med pokerboomen; gratis pengar regnar, men regnet kommer vara kortvarigt.
Fulsprit (+3)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 21:22   #249
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det känns som rena rånet när man hämtar ut 25k på 6 rätt. Ogillar man Legolas så måste man verkligen hata pengar.

412 % (!!!!!!!!) blev återbetalningen idag.
Jag både håller med er och inte.

Jag hade sex rätt på mitt tillsammansbolag idag och fick drygt 4 lax för det.
Visst hade jag fått avsevärt mycket mer om jag lirat på Legolas men nu var det ju inte 6-rättspotten jag var ute efter...

Jag jagade de drygt 81 miljonerna som fanns i sjurättspotten.
Och hade jag satt sjuan idag så hade jag varit rätt ledsen om jag lirat på Legolas...

Så personligen lirar jag på deras saltade pooler när jag tycker att det ser enkelt ut och jag kan få bra betalt på mindre system.

Men vi är alla olika.
Emeffeff (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-26, 21:59   #250

Standard

Jävla tåkigt med trav senaste månaderna. Rankar väl ofta ok, men då vinner fan inga A-hästar. Hur ska man få in det idag? I min värd är det bara Officeren som är A-häst, möjligen Månprinsen, men ingen jag vill vikta emot. Quantum är given B-häst, Propulsion garderas på alla lappar, men Ringo läggs bara som B-häst. valley spelas B - C, Elliann ganska långt ner men C-häst. Explosive spelar B-C. Nej jan kan inte få ihop denna rad oavsett hur mycket jag spelar för och då är ändå ranken ok. Inte ovanligt att det sett ur precis så här väldigt många gånger senaste månaderna. Värsta loosestreaket på många år och fullständigt iskallt

Senast redigerad av Espo den 2017-08-26 klockan 22:00.
Gammal 2017-08-26, 23:01   #251

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Håller helt med. Kontroversen här i forumet tror jag kommer av att många tänker långsiktigt, medan du kommenterar det kortsiktiga. Problemet är hur de ska ta sig ur dagens rävsax för att det ska bära sig i längden. Antingen ökar omsättningen brutalt så det bär sig - de dopade potterna späds ut och värdet minskar. Eller så tvingas de sluta dopa potterna - och spelvärdet försvinner. För en spelare borde det bästa alternativet vara det första. Sannolikheten väger dock tyngst för det andra. Det går inte att räkna på dagens situation som en going concern, utan det är bara att slicka i sig värdet medan det finns. Men det är ju någon annan som skänker bort detta värde, och det kan inte vara i evighet. Det är lite som med pokerboomen; gratis pengar regnar, men regnet kommer vara kortvarigt.
Dom har väl gissningsvis ambitionen att 2019 bli ett av de nya legala spelbolagen i Sverige när spelmonopolet för atg försvinner. Troligtvis kommer väl också spelarna då se det som naturligt att spela på hästar hos det bolag som tilltalar en mest. På 1980 talet ringde man Telia (Televerket hette det då)för att beställa ett telefonabonnemang. Det var enda alternativet. Idag är det lika naturligt att skaffa telefonabbonnemang hos telenor eller tele2 som hos Telia .

Dom sitter dock i ett svårt läge just nu. Omsättningen var obefintlig innan dom började med dopade pooler. Den är högre nu men väldigt långt från att det ska bli något netto. Dom förlorar pengar varje dag. Slutar dom så förlorar dom inte lika mycket, men å andra sidan försvinner då de flesta som nu hittat dit tack vare de enorma spelvärde som erbjuds och poolerna på deras dagliga streckspel blir igen lika iskalla som dom är på deras övriga spel. Man undrar vad bolagets kommande strategi är för svårt att tro att dom dagligen fram till 2019 kan fortsätta dopa poolerna varje dag med nuvarande omsättning. Den ska öka enormt om det ska bära sig ekonomiskt, men då försvinner ju också spelvärdet hos dom till stor del. Att P54 för många är en mycket bättre spelform än V64 hos atg hjälper inte med små vinstpooler.
Gammal 2017-08-26, 23:10   #252

Standard

Citat:

Ja, särskilt som det bonushoras på var enda, djävla obskyr bettingsajt som finnes av mången...! Vad är skillnaden - "Follow the money"...

Det är bara bullshit att folk härinne skulle bry sig om svensk travsport och/eller annat. Om så vore så skulle alla de som värnar detta enkom spela på SS...

Gammal 2017-08-26, 23:20   #253

Standard

Var kan man se Speed Dilicious i repris - hittar inte...
Gammal 2017-08-26, 23:58   #254

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg

Visst hade jag fått avsevärt mycket mer om jag lirat på Legolas men nu var det ju inte 6-rättspotten jag var ute efter...

Och hade jag satt sjuan idag så hade jag varit rätt ledsen om jag lirat på Legolas...

Så personligen lirar jag på deras saltade pooler när jag tycker att det ser enkelt ut och jag kan få bra betalt på mindre system.

Men vi är alla olika.
Ja, alltså alla rader som ger 200k och uppåt är ju bättre att ha hos ATG än hos Legolas. Mitt inlägg var inte att tolka som att man inte ska spela hos ATG. Det är ju fullt möjligt att spela hos båda och idag var det givet för min del att göra det.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-27, 09:09   #255

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg

Men vi är alla olika.
Man får se det ur perspektiv. Man kan inte tippa likadant hos Legolas som man skulle gjort på ATG som det ser ut nu.
Gammal 2017-08-27, 10:56   #256
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Var kan man se Speed Dilicious i repris - hittar inte...
Börja på komvux och ta några engelska lektioner kanske?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-27, 12:04   #257

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Suck me!
Gammal 2017-08-27, 14:04   #258

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
De har säkert svensklektioner också...
Gammal 2017-08-27, 16:13   #259

Standard

Citat:
Jävla tåkigt med trav senaste månaderna. Rankar väl ofta ok, men då vinner fan inga A-hästar. Hur ska man få in det idag? I min värd är det bara Officeren som är A-häst, möjligen Månprinsen, men ingen jag vill vikta emot. Quantum är given B-häst, Propulsion garderas på alla lappar, men Ringo läggs bara som B-häst. valley spelas B - C, Elliann ganska långt ner men C-häst. Explosive spelar B-C. Nej jan kan inte få ihop denna rad oavsett hur mycket jag spelar för och då är ändå ranken ok. Inte ovanligt att det sett ur precis så här väldigt många gånger senaste månaderna. Värsta loosestreaket på många år och fullständigt iskallt
Ibland hamnar man i såna streaks och det går inte att sätta ett enda jävla spel, men det vänder så småningom, bara att hålla ut.

När det gäller V75 så måste man vara exakt rätt ute med streckandet, och det är ju det som är det svåra fast det rankingsmässigt inte var en särskilt svår omgång nu:
2 favoriter, 2 andrahandare, 2 femtehandare och en "skräll" som det ändå fanns en del skrik på den här gången.
Samma sak många andra omgångar när man också missar fast det egentligen "inte är så svårt".

Körde själv ett 2/4 med Perfect King, Officer CD, Palermo Broline och Propulsion som A-hästar i respektive lopp.
Är absolut inget fan av Örjan, men ibland går jag på honom ändå. Såg ju helt upplagt ut för att han skulle vinna med Perfect King men svårt att räkna ut galoppen i sista sväng.
Mer väntad var väl bortkörningen av Propulsion egentligen, men hoppades ju att han skulle köra framåt direkt och ge hästen chansen istället för att ge upp efter 100 meter.
Officer CD hade väl motsvarande flax med sitt löpningsförlopp som Palermo Broline hade oflax med sitt...så de tog väl ut varandra kan man säga.

Spikar på Månprinsen och dessvärre även på US Male EP i sista. Gick till slut på tugget från flera betalsajter och "experter" om den fast jag garderat med Explosive Merlot där från början.

Med facit i hand skulle jag såklart kört med de tre 2-hästarslopp jag tyckte mig skönja från början, dvs lopp 3,6 och 7. Om jag nu inte spikat Månprinsen ändå, trodde ju mycket på den nu, samt att den även var en av två spikar på någon sajt(SV har jag för mig)
Vidare sen bara kört 1/2 i lopp 1 och 2 eftersom det, i mitt tycke, var en eller flera i de två loppen.
Slutligen matematiskt i lopp 4 och 5.

De fem mest spelade i lopp 1 kändes så gott som heltäckt medans det blev sju hästar bakom Officeren för att känna mig lika säker.

Lopp 4 var jag ett tag inne på samma linje som Berglund på Travnet och bara ta spetsspekulanterna 6 och 7, i stoloppen vinner ju ofta den som tar spets(enligt statistik-Jens). Men sen åkte 11 med efter hög ranking på nån sajt(SV?) och Elliann på skrik och låg procent...och slutligen plockade jag med 10 och 15 också där.

I lopp 5 hade jag länge bara 1,3,5,11...men sen kom lite skrik på 9 och mycket skrik på 2 och så åkte de med också.

Detta upplägg skulle ha kostat 1.560 kr och hälften av det om jag hade spikat Månprinsen, som jag nu ändå gjorde.
Men-men, man läser mycket och ändrar fram och tillbaka, börjar se spöken och lägger till hästar osv och så blir det oftast pannkaka till slut i alla fall. Ju flera kockar.....hehe
Men det är bara att kämpa på, förr eller senare smäller det till igen !!

Och ni som har synpunkter om efterhandskonstruktioner osv kan läsa den här meningen först så slipper ni läsa hela min text och komma med kommentarer ang det !! Haha

Gammal 2017-08-27, 16:19   #260

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg

Och ni som har synpunkter om efterhandskonstruktioner osv kan läsa den här meningen först så slipper ni läsa hela min text och komma med kommentarer ang det !! Haha

Skriv det överst i så fall!! Nu läste man tyvärr det mesta, som var helt orelevant och intetsägande..

Du skrev nästan en uppsats på hur du borde spelat med facit i hand haha. Tror du folk bryr sig eller får ut något av att läsa det? Håll dina efterhandskonstruktioner för dig själv nästa gång..
Gammal 2017-08-27, 16:56   #261

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
När det gäller V75 så måste man vara exakt rätt ute med streckandet, och det
är ju det som är det svåra fast det rankingsmässigt inte var en särskilt svår
omgång nu:
2 favoriter, 2 andrahandare, 2 femtehandare och en "skräll" som det ändå
fanns en del skrik på den här gången.
Samma sak många andra omgångar när man också missar fast det
egentligen "inte är så svårt.
Det är alltid samma rad som är den rätta på tex V75.

Jag spelar alltid med Joker och grundtanken är alltid ovanstående.

Jag tror och hoppas att raden inte blir X-X-X-X-X-X-X.

X kan vara ÖK eller Nr1 eller streckfavoriterna.

Majoriteten av spelarna glömmer sin egen efteranalys på söndagen och hoppas;
"Tror ni inte att BG tar 7 raka å V75?"

Ja det kanske han gör men då missar jag 7:an den veckan

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-27, 17:20   #262
GGS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är alltid samma rad som är den rätta på tex V75.

Jag spelar alltid med Joker och grundtanken är alltid ovanstående.

Jag tror och hoppas att raden inte blir X-X-X-X-X-X-X.

X kan vara ÖK eller Nr1 eller streckfavoriterna.

Majoriteten av spelarna glömmer sin egen efteranalys på söndagen och hoppas;
"Tror ni inte att BG tar 7 raka å V75?"

Ja det kanske han gör men då missar jag 7:an den veckan

Mvh Uffe
Ja, men du får trösta dej med att du sparat 50-öre på den rad du tog bort med 7xBG!
Gammal 2017-08-28, 13:49   #263
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
De har säkert svensklektioner också...
Jag var tvungen och särskriva det för att han skulle förstå.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-28, 15:19   #264

Standard

Citat:
Skriv det överst i så fall!! Nu läste man tyvärr det mesta, som var helt orelevant och intetsägande..

Du skrev nästan en uppsats på hur du borde spelat med facit i hand haha. Tror du folk bryr sig eller får ut något av att läsa det? Håll dina efterhandskonstruktioner för dig själv nästa gång..
Jo, hade ju inte behövt skriva den sista meningen överhuvudtaget, men tyckte det var lite kul att lägga till den på slutet när det redan var försent så att säga..hehe.

Sen att texten var helt irrelevant för dig betyder ju inte att den är det för alla och beror ju också lite på vad man tolkar in i den.
Bland annat var det ju ett exempel på hur man ibland låter sig påverkas av "experter" och plockar med hästar man inte tänkt ta med från början, vilket ju sällan ställer till med mer än att systemet växer, eller dessvärre plockar bort såna man tänkt ta med från början som sedermera vinner och på det sättet ställer till med värre skada pga uteblivna vinster.

Andemeningen var att man ska lita lite mer på sig själv vad gäller de lopp där man tycker sig ha ganska bra koll och inte vare sig peppas eller skrämmas upp där av info från olika kanaler till att plocka bort eller lägga till kusar.
I lopp där man känner sig mer osäker är det ju mer befogat att läsa allt man kommer över för att förhoppningsvis hitta guldkornen utan att helgardera, som Elliann till exempel.

Dessutom är ju folk olika på många sätt och vis. En del bryr sig överhuvudtaget inte om att gå igenom och analysera omgången i efterhand och vissa av oss gör det i stort sett alltid och har heller inget emot att diskutera det med andra, ungefär som pokerspelare kan diskutera en viss hand i efterhand.
Men sen är det ju också upp till var och en om man vill lägga tid och energi på att läsa vad som skrivs i tråden efter att V75-7 har gått i mål, eller egentligen efter starten av V75-1, eftersom allt då egentligen är irrelevant i och med att det ändå är försent att ändra i sitt V75-system....eller ? Tycke och smak, som med allt annat tycker jag i alla fall.
Svara

td