Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-21, 13:17   #16
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1104
Standard

Southwind, Cocktail, Cash Valley, Travolta Treb
Starka favoriter, står över denna bajs omgång.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 16:36   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina tankar börjar klarna, men det finns några frågetecken fortsatt:

1
Feji bara vinner och travar som ett lås. MEN...

-Han blir MEGA-favorit på detta!
-Det var bara några få starter sedan han hade stått på start i ett sånt här lopp
-Han har bara två nollor på fjorton starter och resten segrar. De två nollorna kom i lopp med 100k i första pris precis som det här.
-Är tillsammans med ett par andra yngst i fältet och med ett undantag är det den med råge minst rutinerade hästen (14 starter och tredje minst rutinerade har 25 starter gjorda).

Det stora som talar för är ju såklart raden och att motståndet ärligt talat inte är det värsta. Jag kommer nog dubbla med Talapoin som funkat bra i nya regin. Lyckas bara Jepson få iväg den felfritt tror jag den stånkar på bra där framme, verkar vara en sån typ som funkar bra med att dra på där framme, gärna med ökande fart under loppet. Vilket är enda vettiga sättet att slå en storfavorit på tillägg.

2
Här har jag streckat alla utom 9 och jag letar utgång fortfarande. Just nu ser det ut som att 8 är det bästa ekipaget att luta sig emot. Kusk och tränare med respekt och startsnabb i ett lopp där det inte finns många raketer.

3
Köper inte alls Cocktail Fortuna som storfavorit, tänkte inte ens ta med den faktiskt efter att ha kollat igenom arkivet. Motståndet är tunt men jag tror helt enkelt inte att den är bättre än andrahandarna. Inte speciellt snabb ut heller. Det är riktiga skitlopp den gått ut i de senaste två efter regibytet och vid senaste segern före det på Bergen var det sesam öppna dig (ingen värdemätare).

4
Cash Valley trodde jag ganska lite på senast på V75, det luktade vingel. Gjorde dock ett riktigt bra lopp! Spikar nu, han är bäst och har bra läge. Kan till och med bli ledning, det finns inga raketer utanför och han öppnar hyggligt.

5
Hoppar nog bara över 8 här, streckar resten. Utgång lutar åt Miss Montechristo som ser ut att vara den troliga ledaren i förstaläget. Baja Rosa spikade jag sist. Nu skor, men också bättre kusk. Kan mycket väl vinna från dödens eller ledning här. Men osäkerhetsfaktor det där med skor, det är utan den varit sådär toppbra nu på slutet.

6
1,4,6,7 har jag här nu. Favoriten hade jag inte tänkt ha med förrän jag sett att alla streckar den, får kanske komma med på nåder. 1% på Westline? Drog in nästan 40k i första felfria starten för Broberg, något som ingen tidigare tränare lyckats med. Tilläggen står otroligt dåligt till här, och speciellt favoriten som dessutom sitter på bakspår.

7
Ganska dåligt lopp för klassen. Har 3,5,8 streckade nu men frågan är om det inte räcker med 3,5. Vinnarhästar med namnkunniga tränare, kuskar och bra lägen. Ingen som sticker ut som ska kunna slå såna med sämre löpningar. Blir att gå kort hursomhelst.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-21, 17:55   #18
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4385
Standard

Avd 1 Tror man inte på favoriten får man väl spika emot el ta alla om man är lyckad att ha massa stålar att spela för..
Avd 2 3-åring som är favorit, ja säger väl en del om detta lopp. Bara ta med så många man kan..
Avd 3 Guld vinner "ingen" utan form o skräller mycket sällan. 3-4 bra lås.
Avd 4 Låter ju inte som CASH VALLEY ska laddas mot spets. Så blir att gardera på
Avd 5 1640 frågan om 1 kan hålla ledning o kommer väl bli skrik-häst nr 1 då den kommer väl bli betaltjänsters nästa-gångare. Tror dock mer på Baja Rosa Akema bara ston, bra kusk, bra spår. Dock skor, men då vinner den väl inte helt överlägset..
Avd 6 Långlopp PROSERPINE har jag lyckats pricka in tidigare o gillar. 15 och 7 sen har jag inte råd med mer..
Avd 7 Kommer det säkert bli körning om spets 2-3. Kommer väl 4-5 utnyttja samt kan gynna spår 8. Kanske kan komma en kantboll på det långa upploppet också som kliver förbi allt, typ Taffy.

Senast redigerad av kire1111 den 2017-12-22 klockan 06:24.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 07:41   #19
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Dags att ta betalt för Above All, bra form och fin sist. Blir körning i avd 7 och då är den med på alla mina lappar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 07:46   #20
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Roliga spiken:
Grand Illusion som är startsnabb och bland många starttröga hästar bör Erik och Grand ha vettiga möjligheter att ta sig till sin favorit position nämligen ledningen där hästen har vunnit sina flesta segrar. Loppet är jämnt och det gäller att spika sig ur denna soppan... 8%

Dragen:
Scellino Luis är klassen i gänget, tror nog att hästen är väl i ordning annars hade nog inte Stig/Erik tagit ut honom på v7. Öppnar bra och kan komma till sargen först efter 500 meter. 17%

Global Raceway är snabb ut och då det ryktas att Jens Simoni skall köra snällt med nr 2 kan detta vara en spik till 22%?

Baja Rosa Akema har toppform och möter bara ston nu.. +++

Dokonjo nu med jänkarbike på....

Bedövaren:
Helena Klipp som galopperade i anfall senast bakom storfavoriten hade nog inte utmanat ändå men kommer ekipaget före eller får bättre resa, tja varför inte?? 3%


God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 07:58   #21
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Roliga spiken:
Grand Illusion som är startsnabb och bland många starttröga hästar bör Erik och Grand ha vettiga möjligheter att ta sig till sin favorit position nämligen ledningen där hästen har vunnit sina flesta segrar. Loppet är jämnt och det gäller att spika sig ur denna soppan... 8%

Dragen:
Scellino Luis är klassen i gänget, tror nog att hästen är väl i ordning annars hade nog inte Stig/Erik tagit ut honom på v7. Öppnar bra och kan komma till sargen först efter 500 meter. 17%

Global Raceway är snabb ut och då det ryktas att Jens Simoni skall köra snällt med nr 2 kan detta vara en spik till 22%?

Baja Rosa Akema har toppform och möter bara ston nu.. +++

Dokonjo nu med jänkarbike på....

Bedövaren:
Helena Klipp som galopperade i anfall senast bakom storfavoriten hade nog inte utmanat ändå men kommer ekipaget före eller får bättre resa, tja varför inte?? 3%


God tur!
Tänkte också på Grand Illusion men Bergh ligger lågt, verkar inte vara gynnad av skor.

Mellby Elegant är intressant tycker jag, tveksamt om den kan hålla upp spår 1 men kan Bergh krångla sig ur till bra läge har den gott om krafter kvar från senaste loppet.

Verkar vara olika bud i avd 3, många spikar Origo Tilly, många Coctail Fortuna.
Vad tror ni?

Jag spikar Southwind och Global Raceway som det ser ut just nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 09:07   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Väldigt låg chans att Mellby Elegant ska kunna hålla någon ledning.

Att Global Raceway skulle vara snabb ut är nyheter för mig, ser inget i arkivet som tyder på att den är mer än medel bakom bilen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 10:31   #23
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Alltså är inte 6 Fly The World i avdelning 3 väldigt bortglömd?
Har kommit 2a bakom Propulsion och är oftast ute mot mycket hårdare motstånd än såhär.

Spikarna på mitt system blir Southwin Feji & Global Thunder

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-12-22 klockan 11:57.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 19:18   #24
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 220
Sharp$: 8855
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Alltså är inte 6 Fly The World i avdelning 3 väldigt bortglömd?
Har kommit 2a bakom Propulsion och är oftast ute mot mycket hårdare motstånd än såhär.

Spikarna på mitt system blir Southwin Feji & Global Thunder
Sitter i Värmlands Åre o dricker glögg. Satte lite glögg i halsen när Fagerdahlen nämner Fly the World. Mitt eviga drag. Schhh nu Fagerdahlen.......
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 19:36   #25
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2297
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Tänkte också på Grand Illusion men Bergh ligger lågt, verkar inte vara gynnad av skor.

Mellby Elegant är intressant tycker jag, tveksamt om den kan hålla upp spår 1 men kan Bergh krångla sig ur till bra läge har den gott om krafter kvar från senaste loppet.

Verkar vara olika bud i avd 3, många spikar Origo Tilly, många Coctail Fortuna.
Vad tror ni?

Jag spikar Southwind och Global Raceway som det ser ut just nu.
Samma spikar men har inte bestämt utgångshästar än, men lutar åt Mellby Elegant som en av dem. Sugen på bred gardering av avd 5 och 6.
Executive är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 20:08   #26
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 220
Sharp$: 8855
Standard

Cikoria Frazer snackas upp lite varstans nu. Spår 7, andra starten över 1640. Skor på. Var tvåa i första starten då BFRO.
Nja, tror inte det.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 21:05   #27
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Cikoria Frazer snackas upp lite varstans nu. Spår 7, andra starten över 1640. Skor på. Var tvåa i första starten då BFRO.
Nja, tror inte det.
Ryktas om Jänkare för 1:a gången på den.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-22, 21:08   #28
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 220
Sharp$: 8855
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Ryktas om Jänkare för 1:a gången på den.
Det är fortfarande spår 7 över 1640m.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 00:48   #29
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 211
Sharp$: 9488
Standard

Jag avslutar omgången med 1 spik och 3 drag.

Avd 4. Här kommer omgångens bästa spik i 5 Global Raceway. Helt avgörande var Simonis uttalande om släpp.

Avd 5. Kajan i högform lurar i 2/3e ytter och blåser ner dom med 5 Pompano Euphoria. Fynd till 8%

Avd 6. 12 Asterix Hornline är mer långsökt men kuskförstärkt och bör få en fin resa.

Avd 7. Det förvånar mig inte om det blir lite körning här. Då är 11 Above All ett fynd till 2% för spurta, det kan hon..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 08:40   #30
 
Trav365s avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 36
Sharp$: 1115
Standard

Julklappsutdelning - tomten kommer med tidiga hemliga paket


I det första paketet hittar tomten ett stabilt och hårt julpaket med en häst som vunnit 12 av 14 starter, och är Sveriges vinstrikaste häst i år - 86% i segerprocent. Den har heller aldrig galopperat! Julgransplundringen har aldrig varit enklare så vi kör den före julafton redan! SPIK!

I det andra paketet hittas en inte lika stabil fast ändå med ett mycket spännande innehåll. Här vankas det optimism från tränare och kusken är ny (och mer erfaren än tidigare kusk) så det ser lovande ut. Värsta motbudet struket, därutöver bra spår, vinstprocent och utlovad positiv utrustningsändring. SPIK!

I det tredje
paketet hittas två innehåll. Dels en stor favorit, fast den är ny i klassen och har minst pengar, dock bäst form. Istället hittar vi en överraskning i återkommande nr 7 som har varit borta fast bör ha högst kapacitet bara den tränat rejält inför detta lopp. 17% är bra fynd - folk har redan smuttat på stark-glöggen och börjar bli skelögda och blanda ihop siffrorna!

I det fjärde paketet hittas ett plocke-pinn. Totalt nio pinnar. Draget i högen är ändå nr 11 till 12%. Den gynnas av högt tempo och kommer från tre raka segrar. Bortglömd. Spelarkåren är julstressade och vimsiga, vilket fynd!

I det femte paketet hittas 7 fina ingredienser. En med störst vinstchans (nr 6) fast skor på är inte positivt. Klarar den skor så är det Spets och Slut. Istället känns nr 4 och 10 intressanta till omvända procent i strecken, d v s 10% och 4%. Fin-fint. Mellandagsrean kommer tidigt i år, och det fyndar vi på.

I det sjätte
paketet blir det lång paketöppning. Endast de pigga håller sig vakna, och så även tomten. 3.140 volt brukar leda till att endast starka hästar klarar sig, så jag ser ingen från första volten som segrare även spetshästen (nr 6) kommer leda länge. Istället är det 7, 12 och favoriten 15 som ska jobbas in för att piggelinpaketet ska hålla ihop. Bäst med draget 12 till 4%.

I det sjunde och avslutande paketet så är det rena rama smörgåsbordet, så här dagen före julafton. Här är det egentligen det mesta som smakar gott då favven endast har 26% och vi hittar i detta paket alltså ALLT som finns på smörgåsbordet. Totalt tolv fina delar i detta avslutande paket. Är man då nöjd med att alla 6 julklappar har "suttit" till den avslutande, så kan det vara skönt att ta en heltäckande och avslutande julklapp. Tomten tror mest på en riktig rysaravslutning där han lyfter fram nr 11 mest. Det bygger på hårt tempo där dessa bidar sin tid och när det sedan är dags för Axevallas långa upplopp så blir det tipp-tapp, tipp-tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, där satt julgodiset med nr 11 "över alla andra".

GOD JUL!

Tomten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), mackpeter (+5), SakanAA (+5)
Trav365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td