|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Momarken Norge 17 mars
Finns redan möjlighet att börja plugga norska hästar till lördagens V75a.
http://www.momarken.no/pdf/MO_20180317_Baneprogram.pdf Bästa loppet V75-7 med bl a Pastore Bob och Rushmore Face. Bara 9 hästar i silver och gulddivisionen rena pensionärsträffen utan några kanoner. Yngsta hästen 8 år och 6 av 10 hästar 10-12 år gamla. Ingen omgång som man direkt jublar över. Väldigt mycket Norge i startlistorna. Banan blir väl som vanligt ett hett diskussionsämne. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag tycker det ser ut som många feta svenska chanser. Kan nog bli rätt kul.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....
Avd 1. 8 Hearbreaker VS med BG....Bg brukar vara bra i Norge med någon häst och jag tror det blir med denna.... 1 Clemenza Am vill jag oxå ha med..men man vet aldrig med Ludde... 4 Broadway Appolomed Johan ett måste 2 Evil Enok ME kanske 7 Love Voice......hmmmm Avd 2 Min första häst är 10 Patricia Hastrup 9 NY Diamond in the Sky med Frode Tar med 8 Dizzy Broad med BG Kanske 6 Simb Senta Avd 3 Kan det vara så att 6 Floris Baldwin vinner... 5 Manofthematch en Nurmios häst 8 Djorkaeff Sisu jagar vi... 11 Doris Palema Får väl ta med Frode oxå med 7 Normandie Royal Har säkert glömt någon.. Avd 4 Blir det spik på 15 Myr Faksen....Njaaa....kanske Billr kanske 3 Lille jim bara för att han lura oss senast 7 Torpa Nicklas kankse vinner nu... Annars är det nog många som vill vinna..... Avd 5 Vill ha ett par hästar med... 2 Allaway GT 3 Rainbow Bonanza 4 Farouk BR 11 Extra Fudge Har ett gott öga till 4 Farouk Br Avd 6 Kanske är det så att han bara vinner...2 BBS Sugarlight...eller.. Så kör Ludde sönder loppet så vinner 10 Sir Ratzeputz med BG Avd 7 Min spik 10 Antonio Trot...... men det finns en del bakom.... 4 Pastore Bob 5 Goffie UNG 6 Rushmore Face |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vår Antonio trot kommer ut igen. Inte hunnit analysera alla motståndare än, men jag tycker det ser bra ut och han har tränat mycket bra i veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Utanför tråden, -Vi tillsammans- hur många har upptäckt Axevallas tillsammans?
Tipsnissar är inte med alla dagar i veckan- som Reijo säger i travronden- de så kallade experterna syns aldrig på stallbacken- INSIDE! Axevallas ena tippare hade en 2% som spik, 28 gånger pengarna. Axevallas tipsare är bortglömda, tyvärr. Billiga och bra info, utan att ta betalt för sina tips! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Är det på Momarken banan brukar vara kladdig så här års? Sen kommer alla, som Olle skriver, att gnälla på den. Showen rullar vidare.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Som det verkar så lutar det åt hård bana med flera minusgrader. Upploppet är 240 m långt! De får nog spara på krafterna om de vill vinna. Eventuella tokkörningar lär straffa sig. Lägg därtill snäva kurvor.
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-12 klockan 12:30. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Guld är en blek historia och det hade varit roligt med Kevin Oscarsson igen på BBS. Men en sådan som Bruno di Quattro känns bortglömd till 4%.
Vet att jag skrällspelat den i Sverige i samband med V75 tidigare. Inte för att den vunnit men BdQ känns i alla fall underskattad av någon anledning i ett sådant här sällskap. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Som väderprognosen är just nu ska det bli väldigt mycket kallare än det brukar vara denna omgång. Slår man in Momarken Norge i Smhis väderapp säger den ca 15 minusgrader natten till lördag, ca 5 minus mitt på dagen och 10 minus tidig kväll. Då borde det inte bli löst och kladdigt i år. Mer troligt stenhårt och brodd runt om.
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Fick förvisso gå i dödens, men det borde han väl klara mot det motståndet
|
|
|
|
|
#11 |
|
Första tanken var tre hästar i sjätte loppet, men frågan är ändå om inte Sugarlight bara vinner det här. Bästa spåret, van att tävla utan pisk och spetsen bör han ta.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Gick jobb i måndags på förtroendegivande sätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20) |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Antonio Trot har startat 27 ggr i sitt liv. 13 ggr utan skor och vunnit 2 av dem. 14 starter med skor och vunnit 6 varav de 4 senaste vinsterna i rad var med skor. Det säger mig, att Antonio Trot tävlar bäst med skor. Den långa distansen och det jättelånga upploppet på Momarken ger Antonio Trot bra chans att vinna.
Med Ludde kan det bli tempo i loppet. Antonio slog värste konkurrenten Pastore Bob för tre veckor sedan med några längder. Nu är spåren ombytta. Senast visade Pastore Bob att han är mycket bra barfota. Men den stränga nattkylan och några minusgrader under tävlingarna kan tvinga alla att köra med skor. Det talar för Antonio. jAnman - du äger 50 kg - huvud och hals - av Antonio Trot. Vi håller tummarna för att han vinner med din del |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Om du kollar vilka odds hästen har stått i när den gått barfota jämfört med när den haft skor så kan man påstå att man dragit skorna de gånger den mött riktigt tufft motstånd. Jag har svårt att se att Nurmos skulle ha så dåligt omdöme att han inte vet med vilken balans hästen presterar som bäst. Det ser dock bra ut på lördag, men jag vill helst inte sitta tunn i sista loppet.
|
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pastore Bob och Rushmore Face så är du helgarderad i sista. Guld tror jag Sugarlight vinner. Eller så blir det tre streck där också.
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-15 klockan 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Antonio har varit stressad o nervös i början på sin karriär, gått ner i vikt o varit väldigt valpig. Han har varit med i A gruppen som tvååring och framåt tillsammans med de tre andra i hans ålder hos Timo.
Nu börjar det släppa o tittar man på bf så gick han en 12 tid utan skor. Min personliga uppfattning är att han kommer bli fin utan dojjor nästa ggn Timo rycker dem. Sen finns ju bike också, men där var tränaren tveksam förra säsongen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
jAnman (+10) |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Spår 10 med sparade krafter på ett 240 meter långt upplopp! Antonio Trot tror jag helt enkelt bara vinner mot detta gäng
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Kurvorna är ju snävast för den med innerspåret tänker jag. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Jag har gett upp omgången då det gäller ev streckspel på grund av alla norska hästar som jag inte orkat lägga all tid som krävs för att få koll på. Har ju hittills i tråden bara varit de svenska ekipagen som det snackats om , men det borde kanske vara tvärtom, för norrmännen brukar väl vinna flera av loppen denna lördag. Många norska hästar som brukar matchas länge för denna omgången. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det är inte många av de svenska hästarna som har kört på Momarken tidigare. Clemenza Am har varit där en gång med gu som följd. Coffie U.N.G. har hoppat vid dennes start på banan. Raise Broline blev oplacerad, men var felfri. Flex också oplacerad och felfri (18 ggr pengarna). Monfalcone blev oplacerad felfri till 28 för 10:an i sin årsdebut. Juvels Boy har vunnit en gång på banan och varit femma där en andra gång. Vad gäller de norska hästarna så kan man se de fem senaste starterna i programmet och Floris Baldwin har i alla fall startat där en gång och vunnit. Stormbringer G.R. har en vinst och en andraplats som man kan se, men den startar i sista loppet och det ser tufft ut. Thai Profit fick en tredjeplats sist. Champion är Eirik Höitomt. Så man får inte fram så mycket av detta, utan får läsa på det som går. Ludde brukar ju annars få med sig någon seger när han tävlar i Norge och Goopen likaså.
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-15 klockan 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
I avd 7 tänker jag ta med 10 Antonio Trot med Ulf Ohlsson och med toppform - hästen alltså. Ja kusken också förhoppningsvis!
Samt 12 Monfalcone. Han har gjort 7 starter i V75, 1 vinst som kom på Romme 170819 där han vann från spår 12 över volt medel. Odds 41,30. Såg nu att det är autostart. Vet inte om jag ska bry mig om Monfalcomne. Blir att läsa på. Senast redigerad av 777 den 2018-03-15 klockan 18:16. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
777 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Monfalcone har startat 3 ggr på Momarken:
Mo 130602 volt medel, 2:a, odds 3,00 (5952:- in) Mo 140311 volt lång, dg, odds 2,40, (15 000 NOK 1:a pris= Mo 180306 auto medel, resultat 0, odds 2,80 (16 000 NOK 1:a pris) Senast redigerad av 777 den 2018-03-15 klockan 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
avd1.
Heartbreaker vs var mycket bra i siin minicomback och gav sig motvilligt från dödens på Master Crowe och är troligen ännu bättre med loppet i kroppen, läget är faktiskt nog rätt bra för honom och i ett litet fält är han gynnad. Tipsetta! Brodway apollo har nu två lopp i kroppen och har siktats hit, körs offensivt och leder loppet länge! Juvel boy utvecklas hela tiden och öppnar bra men kommer nog inte förbi nr 4 sida vid sida. Fick gå i 3e spår i 1200 meter senast med fjärde spår in mot slutrundan och gjorde det bra trots att han hade magproblem. Om han når spets är han helt klart hästen att slå 7%. Valokaja Hindö är i sitt livsform och är vass på speed! Clemenza am tog enkelt spets senast och släppte avgjorde snyggt när luckan kom. Hamnar i säcken här eller får lucka in mot upploppet? Ludde tror som vanligt på toppchans Love Voice är också en kapabel sort men som ofta faller ur sin aktion när det närmar sig målgång som senast 300 kvar. Photo van bene vann enkelt senast efter att ha kommit till spets enkelt. Tuffe djur nu och når inte front på egen kraft i första skedet.. 2 Evil enok var derby trea ifjol och har årsdebuteringen överstökad. Småblek då från fjärde ytter och inget som imponerade precis. Vass på speed men formen? EL Toro br är en norsk kriterievinnare som inte fått till det efter det. Har inte vunnit sedan treårssäsongen och jagar nog pengar på nytt. Min rank: A 8 B 4-5-2-6-7-3-2-9 Kommer med fler avdelningar efterhand..
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kallblodsloppet avd 4 ser ut som ett riktigt blunda och peka lopp. Spelexperterna i tv12 och atg live måste få ett tufft jobb med att analysera vilka som ska komma på plats 1-7 i sina Top7 analyser. Men Stefan Hultman och Peter Andersson har säkert stenkoll på kallblodsloppen i Norge.
Edit: var visst avd 4 så då ska dom bara räkna ut vinnaren. Det är nog inte enkelt ens det. Senast redigerad av olle den 2018-03-15 klockan 22:07. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Alltså spana in 7 Gary Hoyst i sista avdelningen..
Placerat sig tvåa, 2 gånger i rad som 200 odds & 132 odds. Smaskigt |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nr 2 Zola grand cru bäst barfota, konstig favorit i avd 2...
Nr 5 Raise Broline gick bra efter uppehåll från samma läge senast, och Patricia hastrup spurtar alltid bra och går bra på vintern... lås 5-10 för mig i det loppet! Favoriten jobbar vi bort!
|
|
|
|
#35 |
|
Sitta och jubla det kan inte jag göra i ett bolag som får 7 rätt som förra veckan.Utan nu vill jag ha större pengar den här omgången och hoppas på större skrällar.
|
|
|
|
#36 |
|
Kanhända så är Sir Ratzeputz spiken i Guld. Det verkar som att Goopen får loppet då de flesta räknar med rejäl körning där framme. Å andra sidan är det väldiga skrik på den. Jäkla knepig omgång när det gäller att välja spikar. Man får avvakta barfotainformationen i morgon.
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-16 klockan 11:37. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Efter Norges V75 omgångar brukar det vara väldigt mycket fel. Men man tar inte ens med skohistoriken längre i kommande startlistor från dessa V75or. Det är nog bra eftersom felen brukar vara så många. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-16 klockan 12:34. |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Frode Hamre sa just i atg.se, att banan blir fin och man mycket väl kan köra barfota.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Är inte 9ggr(unibet o bet365), ett riktigt bra odds på Quick Fix?!? Lopp i kroppen och rätt distans, samt spetschans...
SO (+3) |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
De sex senaste omgångarna på V75 Momarken vid denna tid har varit Jackpotomgångar.
Senast blev utdelningen på 7 rätt 1599 kronor ... |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
avd2.
Patricia Hasterup kommer nu ut i Norge för gammal för att hitta lopp hemma i Sverige? Hon står ruskigt billigt inne på pengarna och gör gedigna lopp mestadels hela tiden. Spurten bet ganska bra från andra ytter senast och blir det inte trafikproblem har hon godchans att runda dem i tid. Raise Broline startar från det "lilla springspåret" som det heter i Norge, rätt snabb ut och sitter i spets, tidigare har man underpresterat när man besökt Norge kan vara resorna som spökat? Oplacerad i samtliga fyra tidigare försök. Tillfälligheter? Zola Grand Cru var ruskigt fin senast men då på barfota dans och det är inte säkert det blir så på lördag. Lika bra då? Yanke Cat såg fin ut i värmningen innan start senast, öppnar snabbt och lär få en fin resa, fastnade bakom en galopperande konkurrent senast och fick börja om. Har annars sätt rätt fin ut och är inte helt borta i ett öppet lopp. Dizzy Broad står på tillägg med innerspår vilket är lurigt, hästen har mött mycket tuffa djur en tid men är heller inte en häst som gärna vill göra jobbet själv. Global Supreme är man lite små optimistiska inför detta och åker med pga av det.. simb senta är ojämn men har en bra högstanivå när hon har form och är på humör. Tokern är Invicta som står förvisso lite hårt inne men såg fin ut i dödens 1100 kvar senast med rätt okej fart över mål. 0% |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
i avd4 kommer min troliga spik i form av Myr Faksen som vann detta lopp för 2 år sedan från samma volt men då gick man med racerbalans och det är dock tveksamt om det blir så på lördag? men hästen har varit helt outständning när kylan dragit in och varit helt överlägsen på slutet uppe i Norr. Hästen har visat fina kvaliter med grymma speeduppvisningar varje gång och har toppformen i zenit. De senaste vinsterna är förvisso mot något enklare motstånd men har också vunnit från flera tillägg då.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
avd3.
Floris Baldwin står perfekt inne på pengarna, riktigt kapabel och hamnar här? bör vara i striden om "kanske" stallkompisen släpper (4)? Gillar också Jims kuse nr2 som har läget och kan vänta och sätta in stöten, gynnas mest av barfota 3 av 5 men troligen blir det inte så på lördag. 6-2-7 sticker ut en aning och kan vara ett alt till lås, Quite Cool Classic har 4 av 5 från spets förlorade senast mot nr 7 som fick varva i dödens, formtapp? leder annars länge? nr 8 rankar jag ner eftersom risken finns att man måste backa sig sist här, öppnar trögt och vingel är påtalande. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
avd5
Gute Band är en häst kari läderkorpi äger och denna hästen är nog en bättre häst kapacitetmässigt än nr 4, favoriten är nervig och har många snabba invändigt, kostar troligen mycket igen? för tufft igen? vill passa på att varna för Fudge Edge som inte är så tokig, upp i klass nu men ser bra ut för dagen och går det fort där framme är tempobedömaren uffe uppe i tid och är med på fotot.. nr 12 är det mycket surr om, vunnit lätt från alla möjliga positioner, också med och krigar med bra resa. always gt har varit förbättrad på slutet och utvecklas hela tiden, jänkarbike ff gg nu är klart intressant som storskräll. avd6 Där många tror det står mellan 2 och 10, faktum är att nr 2 inte trivs på momarken, har galopperat tidigare när johan haft bra spår och laddat, snäva kurvor, underlag? detta vet ludde om och han kommer gasa i 1.05 tempo första 500? Sir Ratsiputs (namnet) vann mot bear dancer senast och det loppet var nog det sämsta guldloppet genom tiderna att få ut på en v75 dag. Hästen är bra men loppet sa inte så mycket. Vill lyfta fram nr 7 Rocky Winner som kommer från formstall och lekte med motståndet senast, hittar ingves position så är han kanske bra nog igen att vinna på nytt 5% vi kör utgång! bakom finns det gott om skrällar att beakta... avd7 Pastore Bob var lysande senast och Johan tror på vettig chans, han kör i bra pondus för dagen och gör inte många fel. Runt om? nr 2 tror jag spetsar intialt men släpper och kommer luckan kan man utmana? Antonio Trot får göra jobbet utv eller väntar Uffe med attacken månne? tokskrällen nr1 som senast satt tredje innern när han vrålspurtade bakom da vinci br, fick en blytung resa gången innan, läget är tilltalande och en snäll resa nu kan innebära seger. 0% ni hittar mina lag på tillsammans: miljondragen och miljondragen 2 spelade in lite över i år 2018 har vi nog spelat in ca 30 kkr men mer väntas det bli.... 400 kkr år 2017 950 kkr år 2016 God tur! Senast redigerad av Klanke den 2018-03-16 klockan 20:08. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Är spets en förutsättning för att Quick fix ska ta hem v75-6? Vad bedömer ni är sannolikheten att Quick fix tar spets före BBS?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
50/50!? Jag spelar nog på utdragen körning 1,07 första 500 och Goop går fram i dödens efter 900m alt kommer på upploppet när de andra stannar...
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Med tanke på förutsättningarna i guld så måste nr 10 med goop ha guldläge att vinna det loppet!
Superform, långt upplopp körning från start mellan de 2 värsta konkurenterna.. Hur ska han kunna undvika vinst?
|
|
|
|
#51 |
|
Kan väl inte vara bolagets fel att utdelningen inte blev högre
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
![]() Rocky winner känns dock som ett fynd i detta loppet, lekte ju hem loppet senast trots att han var med i starten.. Har ju varit ute i Frankrike mot de bästa, så såg startlistan ut i Criterium de Vitesse: Startlista Criterium de Vitesse 1 609 meter autostart 1. Anna Mix - Yoann Lebourgeois 2. Up and Quick - Matthieu Mottier 3. Rocky Winner - Gabriele Gelormini 4. Timoko - Björn Goop 5. Brillantissime - Pierre Vercruysse 6. Oasis Bi - Johnny Takter 7. Voltigeur de Myrt - Lorenzo Donati 8. Un Mec d'Heripre – Jean-Michel Bazire 9. Timone Ek - Jean-Philippe Monclin 10. Red Rose America - Pietro Gubellini 11. Call Me Keeper - Franck Nivard 12. Vicomte Boufarcaux - Charles Antoine Mary 13. Treasure Kronos - Christoffer Eriksson 14. Rod Stewart - David Bekae ser inte någon häst av dessa kalibrar i detta loppet förutom kanske Sir Ratziputz? Senast redigerad av Klanke den 2018-03-17 klockan 12:23. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banned
|
Till vilken V75:a samlas all jackpott till ? Nu pratar jag om Påsk.
Vilken av dessa dagar? |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
mackpeter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Det var väl i det loppet för ett år sedan, då Rocky Winner slog Timoko, Un Mec d'Heripre, Red Rose America och Call Me Keeper var struken. Eller minns jag fel
![]() Och senast var han långt före Quick Fix, Jairo och Luddes i sin årsdebut....... Stenklar med den bakgrunden. Allvarligt talat - som Sir Ratzeputz sett ut i sina tre starter i år - blir han med Goop i jollen spik på mitt system. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Massor av hästar som anmäls barfota trots kylan och att man ska ha lagt på grovt material. Man får väl utgå från att det som står i listorna stämmer
Heartbreaker VS avd 1 barfota runt om. Stort plus. Spikalternativ enligt björnkollen ... Clemenza Am också barfota runt om. Blev ju bra sist med den balansen. I avd 2 kuskbyte till Kim E på Zola Grand Cru. Eventuellt jänkarvagn nu. I så fall för tredje gången. Inte anmäld barfota ännu. Viktigt med skoryck. Raise Broline anmäld barfota runt om. Megaplus. Yankee Cat anmäld barfota runt om. Ska inte ha gått så på mycket länge enligt betaltjänstintervju . Stort plus enligt stallet. I avd 3 ska favoriten Flores Baldwin tävla barfota runt om för första gången någonsin. Kommer ge enorm effekt tror man. Anmält så. Jänkarvagn senast. Vanlig vagn nu säger man. Barfota runt om ffg på länge anmält på Vel Gar. Megaplus. Inget intressant anmält i avd 4 ännu. Håll koll på ev skoryck på 10 och 11. Clint Classic anmäld barfota runt om i avd 5. Skor på slutet. Kommer ge stor effekt enligt stallet . Eventuellt ska man även köra med jänkarvagn nu. Riktig bike nu aviserad på 2an. Hyperintressant att Nurmos anmält Sir Ratzeputz barfota runt om. Nästan ett år sedan han ryckte skorna på den. Dock vet man att Nurmos barfota anmälningar ofta ska tas med försiktighet och nu när det ät Norge inte troligt att sen ändring till skor kommer att komma ut till spelarna som i Sverige . Inget anmält ännu i avd 7. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Någon som hört om Olav Mikkelborg har uttalat sig nyligen om Myhreng Jerker och om det blir barfota? verkar vara anmäld med skor nu men skulle köra bfro om banan tillåter
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Det är inte som i Sverige . Att det står skor kan lika gärna betyda att inget är anmält ännu. I Sverige ser man i listan att anmälning inte skett. Inte i Norge då dom kör någon speciell variant där eftersom balans normalt inte anmäls alls där.
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Stenhård bana med löst ytmaterial . Brukar inte vara så bra med barfotakörning då. Märkligt att man ska rycka alla skor på så många hästar måste man säga. Hade nog blivit barfotaförbud i Sverige på en sådan bana.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Björn Goop har även anmält Dizzy Broad barfota runt om. Det är första gången någonsin hästen ska tävla så. Mycket intressant.
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Och Fauruk BR är monsterfavvve... När man spanade norska listorna var nr 12 favorit där... Nu har 10 SIR Ratzeputz gått om och blivit knapp favorit i v75-6 - Nurmos twittrade barfota
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Intressant att se hur de 4 första loppen går, man får väl utvärdera barfotahästarnas chanser mer efter dem...
En del favoriter som är väldigt balansberoende verkar det som.. funkar inte barfota i avd 2 tex så ryker väl både 2 och 5, då borde man kunna spika nr 10 Patricia Hastrup tror jag med dennes spurtstyrka...
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Super Moderator
|
Det blev ett långt upplopp i V4:2.......
|
|
|
#68 |
|
2 st hästar med skor kom 1a och 2a nu i v4-2, båda halvskrällar... vetifan om man våga gå på barfotahästarna
|
|
|
|
#69 |
|
Ser ut som banan är lite lös.
Hoppas inte det påverkar Hartbreaker V.S som är en av mina 2 spikar |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Norsk vattning av banan, med snö.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Kan Juvels Boy vara skrällen i avd 1? Skrällvann till 20 ggr senast den startade på Momarken i V75 omgången 2016 och står i barfotainfon att man ska rycka franskorna idag. Det är i så fall första gången på 4 år som dom rycks.
Men svårt att begripa barfotainfon i Norge. Stod först barfota runt om på Broadway Apollo. Sen ändrat till skor i listorna och JU sa i en intervju att det skulle bli så. Men nu ändrades det nyss till barfota runt om igen och det är ju långt senare än en timme innan spelstopp. Det är nog klokast att räkna med att det ärxsom tidigare i Norge, dvs att det som står i listorna inte alls går att lita på. Spelvärde skrev om det också i sin sista minuten info. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Såg resultatet på LD.Det blev siffro som jag spelar då och då,tyvärr inte idag .11-1
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Trio i första med Clemenza, heartbreaker och broadway.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banned
|
pajas goop vinnare spike no
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
110 mkr i omsättning på V75. Det gillar Skarplöth. Speciellt om det skulle bli favoritparad som 2av de 4 senaste omgångarna på Momarken och ny jackpot till Mantorp nästa lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Gött BG, första spiken avklarad
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Valsade mellan att spika Trot i sista eller hearbreaker.. Visar sig om jag var fel ute
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Waowwww. Första barfota runt om på Goops i avd 2 gav sannerligen effekt.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Magnus Teien Gundersen, jävla apstyrning.
PinkiePie (+5) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Där sprack StatistikJens, synd. Han hade bara råd med 8 hästar i andra, så han fick inte med det stora skriket Dizzy Broad...
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Super Moderator
|
Fast i krönikan på Ronden har han ju med Dizzy Broad. Gjorde han annorlunda på Tillsammans??
|
|
|
#86 | |
|
Citat Björn Goop
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Japp, han dubblade med Heartbreaker i första och stannade vid 8 hästar i andra. Han rankade Dizzy 9:a, så en försmädlig förstareserv blev det där.
lenninen (+2) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Streckförslag från Björn o Björnkollen var 2,5,9 och 10. Och något luddigt om 8.
I loppet var det helt annan resolut Björninsats. Föregången av några rejäla insatser på toton. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Ja, han borde givetvis ha lämnat klartecken på en häst som varit mos i psyket.
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Hoppas på Quite Cool Classic ! Skulle göra gott
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Oscarssons hästar brukar bli 20 meter bättre barfota. Så tippar Velasquez Gar nu.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Super Moderator
|
V5-dags!!
V5 Inlämnat: 2018-03-17, 16:56 Momarken Lördag 2018-03-17 Start: 17:05 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 6, 7, 8, 9 (3, 11) 2: 2, 4, 10, 11, 15 (3, 12) 3: 12 Code Bon (2, 4) 4: 2, 10 (3, 7) 5: 4, 6, 10, 11, 12 (3, 8) 6x5x1x2x5 = 300 rader. 300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod:
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Kan inte ha varit bra för skallen för Frodes häst.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Banned
|
YES spike Floris Baldwin tacka sv
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Idag verkar SV ha lyckats med spikarna iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Vinnarna i avd 2 och 3 tävlade båda barfota runt om för första gången så uppenbarligen ger skoryck effekt idag. Men båda avdelningarna usla V75 lopp. Var det 4 eller 5 hästar i avd 3 som inte galopperade ?
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Jag respekterar Hultmans hästöga högt, men han har ägnat tiden sedan lunch till att förklara att Floris Baldwin var alldeles för hetsig hela tiden. Innan loppet sade han t o m "det där kommer aldrig att gå" när han såg den igen... med tanke på detta var det en grym prestation.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banned
|
Dagens första torskspel:
Tvilling: 1, 2, 3, 4, 8, 11, 15 Utgångshästar 10 Flex |
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Kollar atg live. Fernlund måste vara med i TV12. Ska kolla den kanalen från kl 18 men då fotboll från Norrland.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
EFTER loppet säger Björn, att Dizzy Broad körts medvetet försiktigt för att bygga psyket. Men han "glömde" säga i Björnkollen och i intervjun idag med Matteus L, att nu skulle det bli andra bullar. Utom till några, som spelade strax före loppet.
Senast redigerad av mackpeter den 2018-03-17 klockan 17:42. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Jag hade den som andrarankad så nån statshemlighet var det inte.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Desperationen är talande. Har börjat få nå spam SMS av dom nu varje gång dom lyckas sätta något. Misstänker att försäljningen haltar betänkligt.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Jag fick sms igår om 30 procents rabatt för tipsen till Bollnäs. Köpte dom för 70 kr. Hade jag även ryggat alla spelförslagen hade det blivit 6-7 tkr back......
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Då vill jag gratulera dig - det var duktigt. För någon hjälp på traven med tips av Björn fick åtminstone inte vi spelare utanför Björnkretsen. Grattis!
Senast redigerad av mackpeter den 2018-03-17 klockan 17:38. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Fältets mest kapabla häst, sen är det givetvis en chansning om skallen repat sig eller ej. Trodde dock inte att norrmannen skulle köra bort Raise Broline så grovt som han gjorde.
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Åker på 7 streck...
Philip Lyn spetsar 2 ggr i rad... omstart Han hade vunnit |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Kanal 75 lägg inte ut gammal info precis innan start idioter
|
|
|
|
#116 |
|
Han är ju alltid väldigt luddig angående sina egna chanser. Egentligen ingen idé att lyssna på Björnkollen annat än för att få höra huruvida hästarna har brutit bena.
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Äckligt vilken magnet han har vid mållinjen Björn. Hade givetvis Clint Classic.
Ytterligare en bortkörning av Gundersen. Tydligen ska han vara en kusktalang i Norge? |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Super Moderator
|
Mitt bästa tips hittills är att inte lyssna på Björnkollen.
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Hade du den,eller är han ännu större skit?
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Hade ju varit intressant om dom frågat stall Nurmos nu om det blir barfota runt om på Sir Ratzeputz eftersom det i så fall är första gången sedan i maj i fjor. Men verkar mest som dom fokuserar på bike eller inte (går alltid med bike). Litar inte på skoinfon.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Johan bör släppa till Rushmore???
Tror så jag....
|
|
|
|
#126 |
|
Helt sjukt vilken form han har. Tyvärr dödar det spelet rätt hårt.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Nog är Stefan en stor tillgång för ATG
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Någon som såg slutgiltiga odds på DD 10x10 på Legolas?
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
6.45
Fagerdahlen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Banned
|
Elite B.R. nudå för lite utdelning på 7an....
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Aja sitter Antonio Trot nu vinner jag iaf 903 kr
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
jAnman - du äger 10 % - 50 kg vilket motsvarar huvud och hals - av urstarke Antonio Trot. Nu håller vi på Sharps tummarna för att han vinner - kanske med din andel huvud och hals.
Skit samma om utdelningen inte blir så hög.
jAnman (+30) |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Pastore Bob var så bra som Johan sagt och som han visade senast.
![]() Antonio Trot var trött redan 400 m kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banned
|
Vad ligger Påsk jackpotten på just nu med dagens jackpott?
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Jackpot idag, jackpot igår, jackpot i morgon
18 milj i extra jackpotpengar idag. Skarplöth konfiskerade 28 miljoner ....... |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Malla bortrest över påsken. Alltid nått positivt...
PinkiePie (+20) |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Tycker inte att han skulle bli trött så tidigt.
Jag skriver lite senare i dagarna när jag vet något. Tyckte att han inte fick fäste, får lyssna varför han skoddes om! |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
7 rätt och en dubbel. Alltid något. Tråkigt med jackpot varje omgång dock!
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Två idiotstyrningar av Ludde i vanligt ordning. Drar och drar. Man undrar faktiskt om han psykologiskt är rädd för de andra kuskarna/hästarna eftersom han drar utan att få tryck. Känner sig obekväm om någon närmar sig. Han har ju klaustrofobi att sitt invändigt bland hästar och krockar sig ut när han gör det, men i spets?
En gång är ingen gång. Två gånger är Gong-gong. Lär han sig aldrig(efter första torsken?) |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
vad kul att ni har en egen häst! jag kan hålla tummarna åt er....vad heter kusen? |
||
|
|
|
|
|
#147 |
|
Tänkte samma sak. Som hästarna visade idag, nog kunde Björn ha uttryckt sig annorlunda i Björnkollen. Det var dålig reklam för Björnkollen. Hade kunnat bli tvärtom. Inget att lita på tyvärr.
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
Det räcker att man tittar 3 sändningar för att konstatera att det han säger om sina egna styrningar är skitsnack eller mörkande. Jag vet av erfarenhet då jag har häst i träning hos honom.
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Tycker ni är hårda. Han säger att han kör 3tänkbara spikar. Att han sen ligger lite lågt med 4e hästen är inga konstigheter. Vad ska han säga? Spika alla 4hästar jag kör? Hur många gånger har någon kusk tidigare vunnit 4lopp på samma V7? Går att räkna på en hand...
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Jag var inte hemma igår, men det blev ju en lätt omgång. Fick dock bara sex rätt då jag chansspikade i kallblodsloppet för att få lite utdelning. En rak DD räddade dock dagen. Ska se om GS75 är intressant idag. Man få i alla fall gratulera Goop till fantastiska framgångar.
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#153 |
|
Angående Antonio trot och den kassa prestationen han gjorde.
Han trivdes inte med underlaget , sprang o slirade hela loppet och kommer försäkerhets skull kollas av veterinären imorgon, men är det inga fel så tar jag detta loppet som ett olycksfall i arbetet! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
|