Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-16, 13:34   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

GS75 Gävle 18 mars


Man undrar varför dom redan idag kommer med info om skotvång på söndag. Ska man lägga sten i banan för att undvika tjällossningen?

Gissar att både arrangörer och atg skakar tänder just nu när dom läser senaste väderprognoserna. Något som kallas föhneffekt ska på söndag eftermiddag drabba Norrlandskusten och ge temperaturer på 5-8 plusgrader. Dessutom sol. Fred och lördag och natten till söndag svinkallt.

Slår prognoserna in skulle i alla fall inte jag bli förvånad om det efter lunch på söndag kommer info om inställda tävlingar på grund av tjällossning . Över 5 plus och sol efter sträng kyla inte något som brukar gå omärkt förbi banunderlagen på travbanorna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-16, 15:25   #2
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Om tävlingarna blir av – glöm för allt i världen inte bort 1 Action Launcher i sjätte avdelningen. Har suttit fast två gånger i rad, och sett ut som en retad tiger i hårdare gäng än det här. Drömläge nu också.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 10:22   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Jag tycker att det är bra att de går ut i god tid och berättar vad som gäller. Så ska det fungera! Och det vore bra om man tvingades gå ut i god tid och berätta vilka balanser hästarna ska ha också.

- Vi kunde ha väntat med beslutet men valde att gå ut med det i god tid så att både aktiva och spelare hinner ställa in sig på vad som gäller.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 10:37   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

Verkar inte bli lika milt som prognoserna sa i torsdags. Dock plusgrader i eftermiddag så även om inte tjälen släpper helt risk för kladdig bana troligen .

Risk för samma i morgon i Eskilstuna och efter kyla månd, tisd aviseras just nu 5 plus i Sundsvall på onsdag vilket kan ställa till det för deras V86 tävlingar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 10:56   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Något tung bana står det på ATG.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:24   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Över 84 % på ett fyraårigt sto med endast fyra starter i livet och 20 m tillägg är rätt mycket, men det är ändå svårt att tro att hon ska torska.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:42   #7
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Om tävlingarna blir av – glöm för allt i världen inte bort 1 Action Launcher i sjätte avdelningen. Har suttit fast två gånger i rad, och sett ut som en retad tiger i hårdare gäng än det här. Drömläge nu också.
Ser nästan alltid ut som en retad tiger men räcker inte hela vägen, nödbromsen sista 50-100m. Olle A. säger att han vill köra i spets men då är jag tveksam att den håller hela vägen. Bäst chans har den om den släpper och får lucka på upploppet.
Jag kommer att spika Well Done med BG, nu när den blivit nedstruken till spår 5.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 11:55   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Om tävlingarna blir av – glöm för allt i världen inte bort 1 Action Launcher i sjätte avdelningen. Har suttit fast två gånger i rad, och sett ut som en retad tiger i hårdare gäng än det här. Drömläge nu också.
Drömläge - för att sitta fast igen!

Olle A skulle inte våga köra i spets, ens över 1140 meter. Hästen kan ju bli trött!

Det är konstigt, för vissa travtränare och kuskar så måste alla hästar som startar få ”en invändig löpning i rygg med lucka vid upploppet” för att kunna vinna. Det finns bara ett enda möjligt upplägg. Beror det på att man vann ett lopp på det sättet i slutet av 90-talet och att man inte vill ändra på ett ’vinnande koncept’? Eller är det Malta som hägrar?

Olle A behöver man aldrig bry sig om att ta med på ett större streckspel. Luckan han fick på 90-talet kommer aldrig att upprepas...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:29   #9
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tycker att det är bra att de går ut i god tid och berättar vad som gäller. Så ska det fungera! Och det vore bra om man tvingades gå ut i god tid och berätta vilka balanser hästarna ska ha också.

- Vi kunde ha väntat med beslutet men valde att gå ut med det i god tid så att både aktiva och spelare hinner ställa in sig på vad som gäller.
Varför då? Det visar ju på inkompetens. Tränare är vana med att komma till banan och ta beslut därefter. Förbud är fel, inför höga böter istället för dom som kör felbalanserat.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:37   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

Ser banan nu på atg live premium. Ser väldigt blött ut nu med små insjöar på upploppet . Tyvärr sol och är väl det som ställer till det.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:38   #11
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Spelar aldrig GS75, men tänkte ge spelformen en chans idag när det är mycket extra pengar i potten.

Mellby free ska inte kunna förlora säger alla. Farväl köpa detta och bläddra vidare.

Riktigt uselt lopp. 2-3-4 minst dåliga...

Järvsö Jomar borde väl kunna vara en spik på spets och slut. Vann ju med god marginal mot favoriten senast.

Narold Vix säger Krister bara vinner från spets. Känns väl given att dubbla med, men kanske är Beau Mac för tuff om hon kommer fram tidigt till dödens.

Litar som vanligt inte på Kontio från bakspår, men hästen var ju ruggig senast och kanske bara åker runt dessa? Nöjer mig med utgång.

Well Done la Marc har jag varit besviken på några gånger i V75. Annat motstånd nu och lär ju inte förlora från spets. Släpps dit nu!? Nöjer mig ändå med utgång.

3-4-5-6-9 kan vinna. 3an roligast på strecken.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:39   #12
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1089
Standard

Spikar global upfront och Well Done la Marc.
God tur

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-18 klockan 12:42.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:40   #13
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Spelar aldrig GS75, men tänkte ge spelformen en chans idag när det är mycket extra pengar i potten.

Mellby free ska inte kunna förlora säger alla. Farväl köpa detta och bläddra vidare.

Riktigt uselt lopp. 2-3-4 minst dåliga...

Järvsö Jomar borde väl kunna vara en spik på spets och slut. Vann ju med god marginal mot favoriten senast.

Narold Vix säger Krister bara vinner från spets. Känns väl given att dubbla med, men kanske är Beau Mac för tuff om hon kommer fram tidigt till dödens.

Litar som vanligt inte på Kontio från bakspår, men hästen var ju ruggig senast och kanske bara åker runt dessa? Nöjer mig med utgång.

Well Done la Marc har jag varit besviken på några gånger i V75. Annat motstånd nu och lär ju inte förlora från spets. Släpps dit nu!? Nöjer mig ändå med utgång.

3-4-5-6-9 kan vinna. 3an roligast på strecken.
GS75 är den enda potentiala spelformen idag.

Senast redigerad av Ztazze den 2018-03-18 klockan 12:42.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:40   #14
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser banan nu på atg live premium. Ser väldigt blött ut nu med små insjöar på upploppet . Tyvärr sol och är väl det som ställer till det.
Usch då lät inte bra. Då kanske man ska lägga ner och spela. Känns ju mer som lotto om banan blir 3sek långsam...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:41   #15
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Spelar aldrig GS75, men tänkte ge spelformen en chans idag när det är mycket extra pengar i potten.

Mellby free ska inte kunna förlora säger alla. Farväl köpa detta och bläddra vidare.

Riktigt uselt lopp. 2-3-4 minst dåliga...

Järvsö Jomar borde väl kunna vara en spik på spets och slut. Vann ju med god marginal mot favoriten senast.

Narold Vix säger Krister bara vinner från spets. Känns väl given att dubbla med, men kanske är Beau Mac för tuff om hon kommer fram tidigt till dödens.

Litar som vanligt inte på Kontio från bakspår, men hästen var ju ruggig senast och kanske bara åker runt dessa? Nöjer mig med utgång.

Well Done la Marc har jag varit besviken på några gånger i V75. Annat motstånd nu och lär ju inte förlora från spets. Släpps dit nu!? Nöjer mig ändå med utgång.

3-4-5-6-9 kan vinna. 3an roligast på strecken.
Spets i kallblodslopp är mindre intressant jämfört med varmblodslopp.

Vem är bästa hästen och vilka går felfritt är de tyngsta beslutsreglerna i kallblod.

Senast redigerad av Ztazze den 2018-03-18 klockan 12:43.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td