Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-18, 12:32   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75 Mantorp 24 Mars (jackpot)


Riktiga vårkänslor ffg när man ser listorna till denna omgång. Många hästar som kommer hävda sig väl nu när sporten kommer bli dramatiskt bättre efter de trista vintermånaderna . Sen är det kanske inte optimalt med årsdebuter på V75 men inte tränarnas fel att det blir så. Flera av Untersteiners kanoner som kommer ut efter vintervilan bland annat.

Veckan efter spring burst med V75 torsdag till söndag, så gäller för oss travspelare att inte boka in annat än trav i påskhelgen.

V75-1

Jackpotomgången inleds med ett ovanligt V75 lopp över hela 3640 meter. De tre på start borde inte räcka till vinst. 2-3 hästar som kan vinna känns det som. Främst Qahar QC och Ready Ribb , men Ludde lär väl avancera till spets direkt med Platon Face. Borde dock inte få fuska bort det där när Qahar QC är med.

V75-2

Ett riktigt bra diamantstoförsök där årsdebuterande Julia Af Solnäs troligen blir favorit. Gjorde en bra årsdebut i fjor men utvecklades sen rejält under året. Untersteiner säger väl i veckan att hon är bra i träningen men att årsdebut är årsdebut så inte helt enkel som spelobjekt. Motståndet riktigt vass. Bland annat kommer Dealwithakiss ut igen trots att hon gjorde sin sista start vid den ruggiga insatsen på V75 förra helgen.

V75-3

Här årsdebuterar Shadow Woodland från RL formstall. Svår att bedöma just nu. Bäst barfota. Broberg lämnar säkert klart på West Wing. Favorit troligen Sir Ratzeputz men inte samma skräpmotstånd som i går på Momarken. Intressant comeback av högkapabla Djali Boko efter misslyckad vinter i Frankrike.

V75-4

Oerhört fint klass 2 försök där känslan sa helgardering när jag såg listan .spårlottningen blir viktig. Brukar vid bra bana vara väldigt gynnsamt med spets på Mantorp med sitt korta upplopp. Utrustningsändringar kan här också bli direkt avgörande. Hercules T t ex blev ju som en helt ny häst senast med bike och barfota även om den bara blev 3a.

V75-5

Peter U Megastjärna Generaal Bianco årsdebuterar. Förutom sista starterna i höstas var den ruggigt bra i fjor. Återstår att se om den är i ordning direkt och kan bära alla pengar den sprang in i fjor.
Rätt ihåligt lopp. Finns väl tre andra som kan vinna. Dragster som var väldigt bra på Jägers. Viktigt dock med spetsläge på den. Barkevious Mingo och Linus Boy de två andra som ser ut att kunna vinna. Övriga borde inte duga.

V75-6

Finfint bronsförsök med nästan bara riktigt bra hästar. Säger Nurmoshästarna Erik Sting och Jacues Noir när jag ser listan men massor av utmanare. Hur bra var inte Mr Perfection barfota i Halmstad bakom Pastore Bob t ex?

V75-7

Klass 1 försök av hög klass. Räckte inte med 1200 startpoäng för att komma med. Känslan är att det kan komma några intressanta skoryck här men inget man vet i nuläget. Extra Fudge funkade inte på Momarkens bana igår verkar det som. Bättre nu?


Sammanfattningsvis en omgång av mycket bra sportslig klass undantaget möjligtvis stayerloppet och silver som ser ihåliga ut. Ska bli bra mycket roligare att läsa på dessa lopp jämfört med Norgetravet igår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+15), Major (+15), mr_stylez (+10), Gotland (+5), michael (+5), pojmonen (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 22:48   #2
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Mantorp är något av en favoritbana. Där man kan hamna i rätt vinstpool bara man hamnar rätt på det...

http://www.travnet.se/blog/2013/06/0...os-pa-mantorp/
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 05:39   #3
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5400
Standard

Extra Fudge o Antonio Trot fick felbalans med sommarskor på Momarken, de slirade runt på banan, värst var det för Antonio som gick sig muskeltrött o slog ner knäna i banan ( två veckor karens för behandling). Extra Fudge tycker jag inte ska glömmas helt på lördag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+1), Major (+5), Torstens (+2)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 08:22   #4
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jävligt chansartat men jag funderar på att spika Västerbo Groisbois.
Senaste loppen har den fått kämpa och med rätt lopp så tror jag på bra chans.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-03-21 klockan 11:25.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 08:51   #5
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Ser ut som en väldigt kul omgång! =) Inte fel med jackpot heller...

Blir att lägga ökat fokus på denna omgång redan tidigare i veckan, känns som att det mycket väl kan skrälla till bara i ett par av loppen, då ska man vara rätt på det där...

Nr 7 Julia Pellini i avd 2 jagade jag redan förra gången som lågprocentare, 2a då fick bara stryk av en för dagen väldigt bra årsdebuterande Juni Håleryd, kanske sitter denna gången? Autostreck för mig i öppet lopp iaf.

Nr 1 Staro Ivey League i avd 5 går ju superbra hela tiden,kan få sitt behövliga smyglopp från spår 1, passa den om den hittar ut! Möter förvisso bättre hästar nu, men blir nog inte så högt streckad.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 18:59   #6
 
Reg.datum: jan 2018
Ort: Travbanan
Inlägg: 6
Sharp$: 18
Standard

Hallå alla!

Jag är förmodligen i fel tråd men vetifan om jag hittar något bättre forum än här att ta upp detta i.

Jag har lirat med samma vänner ett tag nu men där bebisar och annat tar upp all deras tid och jag är ensam spelläggare varje vecka. Många tycker säkert det är kul att bestämma allt själv, men jag älskar tiden innan lördag när man sitter tillsammans och bollar idéer, loppscenarion osv. Så jag tänkte höra om det finns någon som saknar detsamma och vill surra lite inför lördagar? Eller finns det någon chat eller annan plattform kanske där det surras mycket

Söker nödvändigtvis inte någon att lägga system ihop med, och vill inte kliva in på någon annans system och ha åsikter, men är absolut inte främmande för det. Men i första hand söker jag någon/några att snacka om omgången med och dela tips och tankar med. Tillsammans systemen och chatten är inget jag söker.

Lycka till alla!
/ Småspelande student från Örebro.
Farbror-Pakkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 19:48   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Hallå alla!

Jag är förmodligen i fel tråd men vetifan om jag hittar något bättre forum än här att ta upp detta i.

Jag har lirat med samma vänner ett tag nu men där bebisar och annat tar upp all deras tid och jag är ensam spelläggare varje vecka. Många tycker säkert det är kul att bestämma allt själv, men jag älskar tiden innan lördag när man sitter tillsammans och bollar idéer, loppscenarion osv. Så jag tänkte höra om det finns någon som saknar detsamma och vill surra lite inför lördagar? Eller finns det någon chat eller annan plattform kanske där det surras mycket

Söker nödvändigtvis inte någon att lägga system ihop med, och vill inte kliva in på någon annans system och ha åsikter, men är absolut inte främmande för det. Men i första hand söker jag någon/några att snacka om omgången med och dela tips och tankar med. Tillsammans systemen och chatten är inget jag söker.

Lycka till alla!
/ Småspelande student från Örebro.
Det här är ju ett utmärkt forum. Det är bara att skriva på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Fagerdahlen (+2), affe56 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 22:25   #8
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Ser väl ut att vara ett gäng favoriter att fälla:

Örjan kör väl bort det mesta just nu och Who’s who ska fällas.

General Bianco och Linus Boy. Svårt läge och tveksam skalle...

Erik Sting vinner väl om den släpps till spets av stallkamraten. Dock inte alls säkert att stalkamraten spetsar och då finns det intressanta motbud.

Titan Brodde spelas som favorit på att den ska bomba till spets och dra i hårt tempo runt om. Så kan bli fallet, men med tanke på senaste loppen känns den given att gardera.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 08:44   #9
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Känns som det står mellan Dragster och Generaal Bianco... Men jag måste spika en utav dom.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 09:09   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jävligt chansartat men jag funderar på att spika Västerbo Groisbois.
Senaste loppen har den fått kämpa och med rätt lopp så tror jag på bra chans.
Och kusken heter....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 09:53   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och kusken heter....?
Finne, han kanske besitter lite sisu?
Det lutar år att köra en trio i det loppet och spika Ready Ribb istället.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 10:54   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jävligt chansartat men jag funderar på att spika Västerbo Groisbois.
Senaste loppen har den fått kämpa och med rätt lopp så tror jag på bra chans.
Ja väldigt chansartat, vem fan är kusken, spår 9 o kort upplopp.. Är inte den bäst när den får spets?
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 11:14   #13
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja väldigt chansartat, vem fan är kusken, spår 9 o kort upplopp.. Är inte den bäst när den får spets?
Samma kusk som alltid kör, någon finne??
Den har fått tuffa lopp och ändå gjort bra ifrån sig - med en bra resa kan den skrälla.

Men det blir inte spik på den då jag väljer att spika Ready Ribb.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-03-22 klockan 11:16.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 10:27   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Är det paus i samarbetet mellan Ulf Ohlsson och Nurmos? Förra veckan körde Ulf Extra Fudge och Antonio Trot. Jag vet inte vem som bestämde balansen - Nurmos var väl inte på Momarken - men sommarskor var en katastrofbalans.

I morgon startar fem hästar från Nurmosstallet. Ulf är inte uppsatt på någon av dem.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 11:23   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det paus i samarbetet mellan Ulf Ohlsson och Nurmos? Förra veckan körde Ulf Extra Fudge och Antonio Trot. Jag vet inte vem som bestämde balansen - Nurmos var väl inte på Momarken - men sommarskor var en katastrofbalans.

I morgon startar fem hästar från Nurmosstallet. Ulf är inte uppsatt på någon av dem.
Är han inte typ 3-4ekusk?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td