Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-28, 17:55   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3840
Standard

GS75 Åmål jackpott


Nya tag...Bästa spik/ drag

Nu kör vi
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 05:16   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tindra Star grymt bra efter skoryck på Årjängs v75a senast bör vinna lätt.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 07:44   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Är väl inte helt enkelt med dagens förutsättningar. Inte nog med att man ska analysera hur hästarna passar på 800 m bana. Dessutom ska dom ju trava i motsatt riktning mot normalt och det kan ha stor betydelse för en del hästar. Är väl enda gången på hela året travlopp i Sverige avgörs i motsatt riktning mot normalt. Läs travronden akuten i eftermiddag. Förhoppningsvis kommer en del tränare i intervjuerna där kunna ge lite hint om hur deras hästar borde passa med trav i högervarv på 800m bana. Spets är nog lika viktigt som när dom travar i vänstervarv på den banan.

Dessutom kriterieuttagningar för kallbloden på Dannero som är viktiga att kolla för dom som ska gå in på den extra V75a som körs där söndag om två veckor. Men dom uttagningarna har bara saxbana status idag ser jag då den tv sända lunch V4an är från Göteborgs galopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 09:46   #4
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 643
Sharp$: 22763
Standard

Fossens Bonus har kostat mig en del på slutet, men han kommer väl inte förbi Victor A.U idag som körs i spets och då är han sårbar igen. Får se närmare start hur jag gör, spikar eller lås.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 09:57   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Fossens Bonus har kostat mig en del på slutet, men han kommer väl inte förbi Victor A.U idag som körs i spets och då är han sårbar igen. Får se närmare start hur jag gör, spikar eller lås.
Minns att Montdore inte fixade högervarv på 800 m banan där i fjor. Dålig start. Sen bara försvann den och blev diskad mitt i loppet. Men även favoriten galopperade direkt i första sväng i det loppet. Ovant troligen både för hästar och kuskar med dessa förutsättningar.

Finns ju ett halvdåligt montelopp också på GS75. Vanskligt med kort distans, högervarv och 800 m bana och känns ju på förhand som det kommer bli många galopper där med.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 10:06   #6
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Är extra gynnad av högervarv”
Lindblom har även med Mon Ami Lane i samma lopp som Kaj Widell kör. Hästen har spår nio och har tagit en andra- och två tredjeplatser på fyra starter. Men senast blev det däremot galopp.
- Mon Ami Lane (GS-4) började väldigt bra och gjorde några riktigt fina lopp på bra tider men senast galopperade hon bort sig och det får jag ta på mig litegrann. Hon har fått ta igen sig och tränat på ett par månader efteråt och känns fantastiskt bra. Jag tror att hon är extra gynnad av att få springa åt andra hållet för hon bryter lite inåt och i Åmål blir det då att hon bryter utåt istället och får då mycket lättare att ta kurvorna. Så hon borde vara kraftigt gynnad av att få tävla i högervarv.
- Hon är egentligen inte sämre än min andra häst i loppet men har ju bakspår. Räkna inte bort henne, menar Lindblom.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 10:41   #7
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Fossens Bonus har kostat mig en del på slutet, men han kommer väl inte förbi Victor A.U idag som körs i spets och då är han sårbar igen. Får se närmare start hur jag gör, spikar eller lås.
Kult streck är väl också Quatanamera.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 11:11   #8
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Lotta säger det är spets och slut för Umberto, vi fick in en galoppchampion jokey i sadeln ff gg. Helstängt, barfota och fin form.. Han växer i spets så jag förstår att man vill köra honom där idag. Han är kusligt startsnabb, 4an kan också lägga iväg men tror inte den kuppar Umberto på spets...

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 11:11   #9
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Restless


Mitt drag idag.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 11:34   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åke Lindbloms hästar är alltid gynnade av förutsättningarna och har kanonchans, ta med en näve salt.

För övrigt gick jag igenom det här för något år sedan och fann inte att högervarv påverkar speciellt mycket. Till min förvåning då för jag räknade nog spontant med att det skulle göra det. Att det är 800-metersbana gör desto mer. Man får ta och gå på de hästar som visat att de fixar det först och främst. Och det samma med kuskar egentligen.

1
Solklar spik på Tindra Star, har varit kanonbra på slutet och möter nu ingenting.

2
Favoriten har form och andrahandaren startsnabbhet som räcker och blir över. Bra täckt på 2.

3
Dags att ta ställning, Victor lika mycket spelad som Fossens och Victor tar ledningen. Ska slås därifrån!

4
Orutinerade kusar och ingen har gått på Åmål förut, måla på så långt det går!

5
Ser också väldig öppet ut, strecka på!

6
Zolo Sensation litar inte jag på, speciellt inte som megafavorit. Inte speciellt startsnabb och det finns några intressanta motbud. Startsnabbe Meteoria som jag blev imponerad av när jag såg den på Arvika häromsistens. 8,9 också väldigt dåligt streckade.

7
Jag gillar Bobbery och tycker den går ner i klass lite här. Dock taskigt läge och jag dubblar med Vanity Blast som nog leder loppet länge.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 11:42   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Lotta säger det är spets och slut för Umberto, vi fick in en galoppchampion jokey i sadeln ff gg. Helstängt, barfota och fin form.. Han växer i spets så jag förstår att man vill köra honom där idag. Han är kusligt startsnabb, 4an kan också lägga iväg men tror inte den kuppar Umberto på spets...

God tur!
Det där med spets ser ju inte så troligt ut oavsett vad tränaren säger. När jag kikar i arkivet finns det inga tecken till någon kuslig startsnabbhet alls. Och jockey kan ju vara bra, men grabben är ju knappt torr bakom öronen och har väldigt lite erfarenhet av monté. I min bok tar 4 spets från 1 i 100 fall av 100 om de inte galopperar och i det stora hela möter Umberto övermakten idag. Kan knipa en plats från fint startläge dock, lycka till!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 11:59   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3192
Standard

- 2 Beatinathedevil F. (GS75-2) har sett fin ut på slutet och senast satt hon fast i ett fint montélopp. Hästen gillar Åmåls åttahundrameters bana och hon fick även ett bra spår. Hon öppnar hyggligt och jag tror att hon ska ses med bra chans i detta lopp. Det blir barfota runt om


- 5 Zolo Sensation (GS75-6) har varit ute i tuffa lopp och mot bra hästar i år och gjort det bra. Den senaste galoppen berodde på att vi försökte köra barfota runt om, men det fungerade inte som vi tänkt oss. Hon har annars fin form och hon gillar startspåret. Hästen öppnar okey, men är inte beroende av någon ledning då hon kan göra lite själv under vägen. Platschans.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 12:05   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

3
Dags att ta ställning, Victor lika mycket spelad som Fossens och Victor tar ledningen. Ska slås därifrån!
Är tveksam, blev mosad i spets senast av - Ajlexes Cubano (!). Såg man inte komma direkt....Fossens Bonus bfro är väl åtminstone 30 meter bättre än AC?

Nja, då tror jag nästan ännu mer på en tredje, eftersom inte heller Fossens Bonus verkar vara i toppform....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 12:13   #14
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är tveksam, blev mosad i spets senast av - Ajlexes Cubano (!). Såg man inte komma direkt....Fossens Bonus bfro är väl åtminstone 30 meter bättre än AC?

Nja, då tror jag nästan ännu mer på en tredje, eftersom inte heller Fossens Bonus verkar vara i toppform....
Fast verkar bli barfota på Fossens , då borde det vara bra chans.

Victor känns ju kall med tanke på insatsen senast och distansen är längre nu
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 12:20   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ajlexes verkar ju iofs vara i rätt bra slag för dagen. Hursomhelst faktum kvarstår att det är garantispets för Victor och hade det varit en annan bana skulle jag nog förordat Fossens, men på Åmål och Arvika tvekar jag inte på att ta ställning för ledarhästen i ett sånt här lopp vid lika spel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td