Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-14, 08:09   #1
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2998
Standard

ATG och V75-parodin - bojkott?


Nu har det brunnit till rejält hos tomtarna i ATG-verkstaden, de som bestämmer med andra ord.

Sen tidigare vet vi att de gjort precis allt i sin makt för att devalvera sitt tidigare flagskepp V75 genom att bombardera spelarkåren med V75-omgångar på alla möjliga och omöjliga dagar och banor. Summer burst, winter burst, burst i alla former.... Det kan vara gott med pizza på fredagar, men det blir inte så gott om man äter det alla dagar i veckan.
De är totalt fixerade vid jackpots. Det senaste påhittet med att samla ihop jackpots till en specifik omgång var droppen...

Jackpots är för mig stöld av spelarnas redan hårt beskattade pengar. Spelavdraget är redan för stort för att det ska kännas ens lagligt att göra på detta sätt. Personligen tycker jag borde jackpots slopas helt. Jag tycker att om ingen spelare har sju rätt ska den potten lämpligen flyttas ner till sexrättspotten och gynna de som varit duktiga just den aktuella omgången. Och om man nu tycker att det känns meningslöst att dela ut femrättspengar som exempelvis understiger 10 kr så borde den potten istället flyttas upp till 7- och 6-rättspotten(50-50). De som faktiskt drabbas av denna undre gräns är ju de som har 7 rätt och därmed har en ganska ansenlig mängd femmor(för större system kan det ju faktiskt vara fyrsiffriga belopp som konfiskeras).
Denna regel bör gälla alla spelformer anser jag. Det mest sanslösa exemplet var ju en V65-omgång en lördag där ingen spelare lyckades ha varken 6- eller 5-rätt (hade själv 4 rätt den gången...). På en omsättning på ca 2 milj delade ATG ut 0 kronor i vinst....sanslöst.

ATG:s strategi verkar vara att bry sig om tre kategorier av spelare:
1. Harry Boy-spelare: De bryr sig minst. Men lockas av jackpot-reklam från ATG och dess bulvaner. Kanske t om ökar sin Harry-summa för att det är jackpot.
2. Speltorskar: De som inte kan avstå spel, som måste spela på allt. Och spelar ännu mer när det är jackpot. De skulle spela även om ATG konfiskerade 30% av vinstpotten från alla vinstpooler oavsett utdelning.
3. Utländska spelsyndikat: De gynnas mest av jackpotstrategin. De brukar ju dessutom tråla friskt när det kommer till jackpotomgångar. Då kliver de in. Många gånger äter de upp hela effekten och lite till av jackpotpengarna. Något som drabbar oss inhemska spelare.

Var går gränsen för oss spelare, när tar tålamodet slut med ATG:s pissande på de genuina travspelarna? De kan ju göra i princip vad som helst utan att det får konsekvenser om vi bara fortsätter spela oavsett vad de gör.

Jag själv lägger ner V75 nu, först och främst till 10 november. Men ambitionen är längre än så. Jag hoppas omsättning sjunker rejält de närmaste veckorna. Och att inga jackpots på V75 förekommer. Så att ATG-pajaserna står med brallorna nere den 10 november när de tänkt basunera ut reklam för deras super-duper-mega-turbo-monster jackpot. Som helt uteblivit....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+50), TOBYTYKE (+5), Tirich (+10), ExtremtRik (+101), gertove65 (+19), Migge (+25), Bluesmith66 (+10), big_dunder (+10), Spiritus (+20), tomtom2 (+100), dolly (+10), jomtien (+20)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 08:17   #2
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Nu har det brunnit till rejält hos tomtarna i ATG-verkstaden, de som bestämmer med andra ord.

Sen tidigare vet vi att de gjort precis allt i sin makt för att devalvera sitt tidigare flagskepp V75 genom att bombardera spelarkåren med V75-omgångar på alla möjliga och omöjliga dagar och banor. Summer burst, winter burst, burst i alla former.... Det kan vara gott med pizza på fredagar, men det blir inte så gott om man äter det alla dagar i veckan.
De är totalt fixerade vid jackpots. Det senaste påhittet med att samla ihop jackpots till en specifik omgång var droppen...

Jackpots är för mig stöld av spelarnas redan hårt beskattade pengar. Spelavdraget är redan för stort för att det ska kännas ens lagligt att göra på detta sätt. Personligen tycker jag borde jackpots slopas helt. Jag tycker att om ingen spelare har sju rätt ska den potten lämpligen flyttas ner till sexrättspotten och gynna de som varit duktiga just den aktuella omgången. Och om man nu tycker att det känns meningslöst att dela ut femrättspengar som exempelvis understiger 10 kr så borde den potten istället flyttas upp till 7- och 6-rättspotten(50-50). De som faktiskt drabbas av denna undre gräns är ju de som har 7 rätt och därmed har en ganska ansenlig mängd femmor(för större system kan det ju faktiskt vara fyrsiffriga belopp som konfiskeras).
Denna regel bör gälla alla spelformer anser jag. Det mest sanslösa exemplet var ju en V65-omgång en lördag där ingen spelare lyckades ha varken 6- eller 5-rätt (hade själv 4 rätt den gången...). På en omsättning på ca 2 milj delade ATG ut 0 kronor i vinst....sanslöst.

ATG:s strategi verkar vara att bry sig om tre kategorier av spelare:
1. Harry Boy-spelare: De bryr sig minst. Men lockas av jackpot-reklam från ATG och dess bulvaner. Kanske t om ökar sin Harry-summa för att det är jackpot.
2. Speltorskar: De som inte kan avstå spel, som måste spela på allt. Och spelar ännu mer när det är jackpot. De skulle spela även om ATG konfiskerade 30% av vinstpotten från alla vinstpooler oavsett utdelning.
3. Utländska spelsyndikat: De gynnas mest av jackpotstrategin. De brukar ju dessutom tråla friskt när det kommer till jackpotomgångar. Då kliver de in. Många gånger äter de upp hela effekten och lite till av jackpotpengarna. Något som drabbar oss inhemska spelare.

Var går gränsen för oss spelare, när tar tålamodet slut med ATG:s pissande på de genuina travspelarna? De kan ju göra i princip vad som helst utan att det får konsekvenser om vi bara fortsätter spela oavsett vad de gör.

Jag själv lägger ner V75 nu, först och främst till 10 november. Men ambitionen är längre än så. Jag hoppas omsättning sjunker rejält de närmaste veckorna. Och att inga jackpots på V75 förekommer. Så att ATG-pajaserna står med brallorna nere den 10 november när de tänkt basunera ut reklam för deras super-duper-mega-turbo-monster jackpot. Som helt uteblivit....

Mycket bra skrivet ! Jag har själv varit inne på en bojkott av v75 faktiskt och bara lira v86 ett tag framöver.. nu kommer jag ge det en ärlig chans imorgon , men efter det vet i fan ärligt talat. Jävla cirkus håller det på att utvecklas till atg tyvärr
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 08:54   #3
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Har tidigare hört argumentet att vad bryr sig atg om några speltiorskar beslutar sig för att inte spela en lördag eller två. Övertygad om att dom bryr sig alldeles väldigt mycket. Skulle någon form av bojkott få lite fäste och sprida sig skulle dom darra rejält. Så underskatta inte aldrig så små nedgångar i omsättningen. Atg vet förstås också att det kan vara väldigt svårt att vinna tillbaka en spelare klivit av. SÅ UPPMUNTRAR VERKLIGEN EN BOJKOTT.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+11)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 09:44   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Jag är inte så förtjust i jackpot över huvud taget, men kommer inte att bojkotta dem. Ser ingen större skillnad på om de sparar jackpotpengar eller om de flyttar de till veckan efter. Problemet är detsamma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bjarnea (+10), Fulsprit (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 10:10   #5
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är inte så förtjust i jackpot över huvud taget, men kommer inte att bojkotta dem. Ser ingen större skillnad på om de sparar jackpotpengar eller om de flyttar de till veckan efter. Problemet är detsamma.
Så kan man givetvis resonera. Och är förmodligen så ATG hoppas deras kritikerna resonerar. Laborerar med nåt som redan är dåligt, så det spelar ingen roll så jag spelar vecka ut och vecka in ändå....

Kanske läge att sätta ner foten någon gång? Göra nåt som får dom att tänka om?
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 10:20   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Så kan man givetvis resonera. Och är förmodligen så ATG hoppas deras kritikerna resonerar. Laborerar med nåt som redan är dåligt, så det spelar ingen roll så jag spelar vecka ut och vecka in ändå....

Kanske läge att sätta ner foten någon gång? Göra nåt som får dom att tänka om?
De känner redan till kritiken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 10:30   #7
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De känner redan till kritiken.
Det är klart att de gör. Har inte påstått något annat. Men så länge kritikerna fortsätter spela som vanligt ändå och omsättningen inte påverkas, då lär de fortsätta ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 10:33   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Det är klart att de gör. Har inte påstått något annat. Men så länge kritikerna fortsätter spela som vanligt ändå och omsättningen inte påverkas, då lär de fortsätta ändå.
Jag var med och bojkottade Rikstoton när de skulle höja radpriset från 50 öre till 1 kr. Då gick jag över till att lira V5 på Solvalla istället (var ändå där så gott som varenda tävlingsdag). Det ledde ju till att man fick två alternativ: 70 öre eller 1 kr. Det är dock väldigt svårt att mobilisera så mycket folk i den här frågan att ATG skulle ändra sig. Jag känner inte det behovet då jag tycker att det vore bättre att helt skippa jackpot och flytta om vinstgrupperna ifall det blir får låg utdelning eller då ingen har alla rätt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 12:00   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Nu har det brunnit till rejält hos tomtarna i ATG-verkstaden

...

1. Utländska spelsyndikat: De gynnas mest av jackpotstrategin. De brukar ju dessutom tråla friskt när det kommer till jackpotomgångar. Då kliver de in. Många gånger äter de upp hela effekten och lite till av jackpotpengarna. Något som drabbar oss inhemska spelare.

2. Speltorskar: De som inte kan avstå spel, som måste spela på allt. Och spelar ännu mer när det är jackpot. De skulle spela även om ATG konfiskerade 30% av vinstpotten från alla vinstpooler oavsett utdelning.

2. Harry Boy-spelare: De bryr sig minst. Men lockas av jackpot-reklam från ATG och dess bulvaner. Kanske t om ökar sin Harry-summa för att det är jackpot.


Var går gränsen för oss spelare, när tar tålamodet slut med ATG:s pissande på de genuina travspelarna? De kan ju göra i princip vad som helst utan att det får konsekvenser om vi bara fortsätter spela oavsett vad de gör.

...
OERHÖRT VÄL TALAT!

Jag har slutat och gör tillfälliga gästspel, oftast på Legolas P76, jackpotmiljonerna, liksom mindre vinster, tar ändå syndikaten så de finns inte ens i teorin!

Dags att alla andra idioter (ja de som sväljer detta är fan idioter! ) tar tag i sig själva och åtminstone bojkottar icke jackpotomgångar, målet bör vara att inga pengar genereras till syndikaten.


Minns med obehag ATG:s panikåtgärder för några år sedan i avsikt att få bort "robotspelet" vilket renderade i att verksamheten flyttade till "internationella partners" och att vanliga småspelare, däribland undertecknad, inte fick använda program som skapade system med enkelrader(de gjorde till och med en algoritm för att identifiera sådana), min kompis och jag fick en varning för "robotspel" på hans konto pga enkelrader för 600 spänn (tre pers x 200 kr) på en V86 där vi spelade V8, vilket de också tog bort möjligheten till.

ATG Stinker av både okunnighet och en förmodad vilja att "gynna" (naturligtvis "gynnas" Speltorskar och Harryboytorskar med ett väldigt njuggt leende) ovan nämnda grupper spelare (i den ordning jag redigerat in).

BOJKOTT !!!


Edit: De som främst spelar Harry Boy är för övrigt intet ont anande gamla tanter, allt som oftast med otillräcklig pension, som inte förstår att hästarna sällan bryr sig om hur kollektivet och en dator(de kanske tror attt det är Vinnie som tillverkat deras kupong?) valt deras kupong utan glatt tror att en som "vinner" så många miljoner som Harry måste vara en duktig spelare Bara det gör mig ledsen, att ATG sedan går syndikatens ärenden i snart sagt alla frågor gör mig förbannad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gertove65 (+10), svepet (+25), joalore (+50), Spiritus (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-09-14 klockan 12:26.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 12:18   #10
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tala om att tala för döva öron - hur bra argument du än har så kommer ingen följa denna bojkott, om du ens själv gör det. De flesta här inne är speltorskar och kan inte hålla sig undan möjligheten att bli miljonär. När kreti- och pleti till och med spelar Lotto-spel såsom Top-7, eller vad fasiken det heter, så förstår man att ATG kan göra som de vill, så länge de har småspelarna med sig - de skiter högaktningsfullt i "gnälliga" storkunder/spelare!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 12:24   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tala om att tala för döva öron - hur bra argument du än har så kommer ingen följa denna bojkott, om du ens själv gör det. De flesta här inne är speltorskar och kan inte hålla sig undan möjligheten att bli miljonär. När kreti- och pleti till och med spelar Lotto-spel såsom Top-7, eller vad fasiken det heter, så förstår man att ATG kan göra som de vill, så länge de har småspelarna med sig - de skiter högaktningsfullt i "gnälliga" storkunder/spelare!
DET var fantastiskt bra skrivet. Du är helt rätt på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 12:53   #12
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Jackpot är väl bara trevligt för oss sharpsspelare som utnyttjar det på rätt sätt!

Att spela en vanlig omgång utan jackpot är ju bara för amatörer så länge jackpotreglerna gäller!

Vi spelare här på sharps kännetecknas av en självdisciplin som skulle få en samuraj att bli grön av avund, därför spelar vi bara V75, V86, när det är jackpot, eller ??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bjarnea (+20), Fulsprit (+5)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 13:09   #13
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tala om att tala för döva öron - hur bra argument du än har så kommer ingen följa denna bojkott, om du ens själv gör det. De flesta här inne är speltorskar och kan inte hålla sig undan möjligheten att bli miljonär. När kreti- och pleti till och med spelar Lotto-spel såsom Top-7, eller vad fasiken det heter, så förstår man att ATG kan göra som de vill, så länge de har småspelarna med sig - de skiter högaktningsfullt i "gnälliga" storkunder/spelare!
Jag har aldrig haft för avsikt att skapa någon kollektiv bojkott, därför jag lite försiktigt lade till ett frågetecken i trådrubriken. Men jag ville lyfta mina tankar och åsikter. Gilla eller inte.
De som vill fortsätta och skita i allt, som du verkar göra, får väl göra det. De som kanske tänker till en extra gång och åtminstone vill göra ett försök att påverka får göra det.
Du har säkert rätt att ATG inte bryr sig om gnälliga spelare. Men de bryr sig om omsättningen. Den betyder allt.
Personligen tycker jag ATG har pissat på spelarkåren minst en gång för mkt nu och därför har jag ingen lust att hjälpa till och bidra till att hålla skeppet uppe.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 16:31   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 616
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

bojkott?


Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Jag har aldrig haft för avsikt att skapa någon kollektiv bojkott, därför jag lite försiktigt lade till ett frågetecken i trådrubriken. Men jag ville lyfta mina tankar och åsikter. Gilla eller inte.
De som vill fortsätta och skita i allt, som du verkar göra, får väl göra det. De som kanske tänker till en extra gång och åtminstone vill göra ett försök att påverka får göra det.
Du har säkert rätt att ATG inte bryr sig om gnälliga spelare. Men de bryr sig om omsättningen. Den betyder allt.
Personligen tycker jag ATG har pissat på spelarkåren minst en gång för mkt nu och därför har jag ingen lust att hjälpa till och bidra till att hålla skeppet uppe.
Tack för ett bra inlägg! Jag vill inte bojkotta v75 men har ändrat mitt spelande sedan ATG blev travets svar på Svenska Akademien. Istället för att lägga 2-300 kr i veckan så spelar jag endast när V75 går på mina favoritbanor: Åby, Jägers, Halmstad & Bergsåker. Och när jag spelar har jag sänkt insatsen till under 100 kr. Fler chansspikar och mer gardering i ett par lopp. Jag vet inte om jag vinner mer på detta men jag förlorar mindre per månad. Plus att jag minskar ATGs omsättning. ATG behöver en ny ledning, gärna med en travälskare som chef.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5), svepet (+5)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 17:18   #15
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De känner redan till kritiken.
Men skiter uppenbarligen högaktningsfullt i den. Det enda språk ATG-nissarna förstår är omsättning.

Jag deltar självfallet i bojkotten av V75. Det här var droppen som fick den redan välfyllda bägaren att rinna över. Någon gång får det faktiskt vara nog.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5), svepet (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td