Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-10-09, 13:31   #1
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V86 onsdag 10 oktober


Avd 1. Inga hästar som man blir upphätsad över. 8-7 överspelad 5 bra i monte nu trav. 1-2 som maxas, där två tar spets å 1 utmanar. Luktar seger åt 2 som kör med helstängt. Men två träter vinner väl 7..
Avd 2 Ja vinner inte 9 får den skämmas, går ner i klass kan man säga. 1 utmanar men formen lite?
Avd 3 klass 2 lite tuffare, länge lopp, litar inte på favoriten. Målar på 2 7 1 ialf
Avd 4 Lutar åt spik 3. Barfota, sänka sin tid å spets. Ja finsk blir lite bortglömd
Avd 5 Favoriten kanske missar spets, nä Peter låter inte allt för övertygad. Tar med alla hans hästar plus 5 7 9
Avd 6 Ska 11 vinna om den är frisk
Avd 7 Samma ska bandit vinna med längder om den är frisk. Toddler har jag respekt för
Avd 8 två ston är favoriter, nä målar på
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 22:46   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 741
Sharp$: 9130
Standard

Avd 1
7 Comanche Moon är väl bästa hästen men med helstängt på samt maxladdning från start siktar nog PU troligt på spets med 2 Othello Victory och på supersprint borde det väl räcka en bit. Kan gå om man håller ledningen men risken finns att 4 Mr Pellegrino blåser förbi från start. Adrian lär väl också gasa framåt rätt tidigt med 5 Olympia Kronos så det lär väl gå i vansinnigt tempo hela vägen och frågan är om någon kan lyckas speeda ner de där framme ifrån kön?

Avd 2
Förstastrecket går till 9 Stoneisland Ocean men det blir nog endast utgång på min lapp. Tycker det finns lite roligt bakom. 3 Lindas Girl (bike nu?) och 1 Must Have (spets?) i första hand men även 5 Dealwithakiss och 4 Trololo (hyfsat kuskplus!) åker med. Kanske även 11 Quite Nice men läget är ju inget vidare och hur står det till med formen efter vila?

Avd 3
5 Nolimmitjimmit har vunnit lätt på slutet och får förstaranken. Tänkbar spik men såg väl inte helt hundra ut i travet senast. Till över 50% kanske det är värt att ta med några bakom. Först bland garderingarna är 2 Powderfinger som eventuellt ska gå barfota och med bike nu. Kan väl rinna undan från spets för inte maxar man väl utrustningen och släpper till favoriten? Tar man med fler så ska BG med på lappen med 7 Peakster. Gillar ju distansen.

Avd 4
1640a och visst sitter väl Tomi Haapio i spets med 3 One for you? Men har ÖK vaknad på rätt sida så tror jag att han lurar skjortan av finnen och sätter dit nosen först med 5 Macelleria. Spår fem på 1640 är ju inte fel direkt och med världens bäste Örjan upp isf Kim så känns ekipaget som ett tänkbart singelstreck.

Avd 5
Helstängt aviserat på 2 Absolut Gehör gör att jag sätter tipsettan där även om PU själv kör 3 Stonewashed diamant. Röda armen sitter på leken med tre hästar till start och visst är risken stor att man lotsar någon av dessa till seger men jag vill ha med CE med 5 Comeanddream även om insatsen senast lämnade vissa frågetecken.

Avd 6
Veckans spik borde väl ändå 11 Esperit Sisu vara men nu närmar vi oss 70% och det börjar rycka i garderingfingrarna. Som alltid så är ju det viktigaste med spikarna att de vinner och nog borde chansen vara god här så som intrycket varit på slutet. Men vad kan 12 Riegel face efter några månaders vila? Kan 8 Så gå Ikaros lifta med bakifrån och speeda ner dem till slut? Eller rinner månne 6 You to neat undan från spets?

Avd 7
12 Toddler eller 14 Bandit Brick? Jag säger fördel Banditen och i ett tvåhästarslopp borde man väl spika? Kan bli så även om jag har lite skrällfeeling för såväl 4 Uncle di Poggio som får BG vid rodret samt 7 Surprise Power och de åker nog med vid gardering.

Avd 8
Avslutningen känns öppen. Tipsettan hamnar nog ändå på 5 Thelma di Galatigne men här vill jag ha med ett gäng då det ryktas att man vill ha ryggresa. 3 Cargo Door har styrkan för detta men är inte så snabb ut. Var hamnar man härifrån? Tidigt streck dock till galna 6% just nu. 2 Auto Relight vinner väl inte heller ihjäl sig direkt men det kanske kan vara dags nu om man släpps till spets? Kommer Erik ut med 1 Djorkaeff sisu? Laddar man mot front med 7 Mellby Ess? 9 Pikachu face har väl mött tuffare motstånd än detta? Hinner Djuse fram med 12 Leader Brodde?

Många frågor kvarstår och här blir det att strecka på så långt plånboken räcker!

Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), mijo14 (+10), Bowery (+5), coolmanriver (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 08:53   #3
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

JÄGERSRO, SOLVALLA
ONSDAG 10/10, 20:30
1. 2,3,5,6,7
2. 1,3,5,9,11
3. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
4. 3 ONE FOR YOU (FI)
5. 2,3,4,5
6. 2 VINCENT CHASE
7. 11 PARTIZAN FACE
8. 9 PIKACHU FACE

1200 rader x 0,25 kr x 1
system = 300,00 kr

Chase the face!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-10-10 klockan 08:54.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:01   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Jag lämnar in ett litet tidigt system trots att jag tänkte vänta o spela tills på fredag pga. kvälljobb. Men chansen att bli miljonär på v86 vill man ju inte missa

Avd 1
Går hårt ut och spikar Othello Victory den flyger väl ut som en raket och sitter i spets sen är de ju den ovanlig distansen 1140 så hoppas den ligger först hela loppet helt enkelt, skönt med 2:a handare att starta med.

Avd 2
Dubblar avdelning 2 med 3 Lindas Girl lite osäker med galopper osv men den har mött ganska tufft motstånd, hoppas formen är maskerad bakom galopperna.

Avd 3
Streckar på vad plånboken tål, Ingves med Mucho Flax rensar ju väldigt fint den har ju svårt att sätta nosen först men den trivs på 2640 med en hel del andra platser och Ingves väger väl några kilo mindre än övriga så får nog lite extra fart på upploppet

Avd 4
Här bli det en del streck också, 12 O.M Easton surfar med i rygg på favoriten 11 och plockar ner den sista 100 m. 3% jo tack. Annars väldigt öppet. Maximus MM är tidig för mig trots utgångsläget.

Avd 5
Spik på Untersteiners med han själv i sulkyn.

Avd 6
Garderar favoriten lite lätt, ska man bli miljonär ska helst in han vinna här iaf på min kupong. You to Neat i spets o rullar undan kanske, Ulf Ohlsson visade ju kanonform igår så han får gärna vinna med 12 Rigel Face.

Avd 7
Spikar Bandit Brick och bläddar till sista loppet.

Avd 8
Har ju 7 rätt inför sista så ska jag iaf inte spricka här, kladda på!
Cargo Door har mött en del tuffa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:08   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Avd 1 är ett varv och vad som helst kan hända , fegar nog ur direkt och heltäcker då det ändå bara är 8 hästar. Bästa hästen på pappret har inte mycket till form och i stort sett vem som helst kan nog spetsa.
Favoriten från bakspår i avd 2 tycker jag känns överstreckad på över 50% här finns några roliga fynd från bättre spår.
Avd 3 kan peakster var en rolig chansning att spika, men conrad sitter upp på en riktigt fin märr här så det väger nog mellan dessa 2, kanske lås alternativt spik på nån utav dem. Powderfinger är maxad och solklar vid gardering
Avd 4 är wikingen från spår 11 bästa hästen men bakspår och 1640. Mycket som kan häxa, tror den finska gästen nr 3 kan vara ett roligt drag

Avd 5 har vi ett stark lås i absolut gehör som ska gå med jänkarvagn och helstängt samt stonewashd diamant. Om jag låser på dessa 2 eller tar ställning är osäkert.
Avd 6 har vi dagens i särklass största favorit i espirit sisu, då jag har följt so gå ikaros under en längre tid kan jag nog inte lämna den utanför , troligtvis lås på 8-11 här.
Avd 7 blir bandit brick favorit från spår 14, fel tycker jag. Mycket kapabel häst och så som strecken är nu är nog befogat men med galopp senast så vågar jag inte lita fullt ut på den, jag personligen tycker toddler är väldigt fin så det kan nog bli spik emot favoriten här.
Avslutningen är svårknäckt. Jag har alltid gillat thelma de glatigne, dock så har hon gått dagens distans 3 ggr tidigare utan att segrat så de är helt klart frågetecken, nr 1 med Erik a känns överstreckad här tycker jag, blir troligtvis fast och jag plockar nog inte med den, finns många roliga drag här, auto Relight , Mellby Ess m.m

Så kontentan av det hela är nog att det blir målat i avd 1, tänkbara spikar som jag känner nu är följande ; Avd 3 NoLimitJimMit/powderfinger/peakster
Avd 4 one for you
Avd 7 toddler
Avd 8 auto Relight.

Sen får vi se vart jag tar ställning , lutar åt 2 spik och ett 2 hästarslås

Dagens tankar från mig. Lirar endast via mitt tillsammans lag idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5), Gotland (+5), coolmanriver (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:10   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tänk på att Rajah Press har slagit Tycoon Conway Hall i tidigare i år. Blev trea i ett lopp Poet Broline vann. Kan snuva Peter på ledningen och spår 6 på Jägersro är ett bra spår med vinklad vinge. Kan hålla undan på 1140am!

Glöm inte bort Rodick Broline med Johnny Takter i tredje avd. Stark häst!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-10-10 klockan 09:18.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:37   #7
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Omgångens bästa lås 3 Cargo Door 9 Pikachu Face.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 11:59   #8
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Började på en egen analys av V86 i går. Så här:

1: 2, 5
2: 1, 9
3: 5
4: 5. 11
5: 2, 3
6: 11
7: 5, 14
8: 1, 4

Nu kollar jag i Guiden. Deras analys med givetvis många fler hästar men ändå:

1: 2, 7, 6, 5
2: 9, 1, 3, 4 o s v
3: 5
4: 6, 5, 8, 11
5: 3, 2, 4
6: 11
7: 12, 14
8: 2, 7, 1, 10, 12, 5

I varenda lopp har jag tagit ut hästar som också Guiden har valt. Nu har ju dom många fler hästar och större system än jag, ändå har jag inte sett att dom fått in en V86:a! Vad sjutton ska man göra åt detta? Att jag tänker lika som proffstippare alltså. Tippare som tänker fel hela tiden tydligen.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 12:11   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Thelma är struken i sista. Lite synd då jag tycker loppet är öppet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 12:35   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu ser det bäddat ut för Esprit Sisu med två strukna. Kommit ner till ett tredje spår så nog ingen risk för galopp. Och bara tio hästar att runda som han nog gör på direkten. Tråkigt men det ser rätt favobetonat ut denna omgång.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 12:46   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard



V4
Inlämnat: 2018-10-10, 08:52
Bro Park
Onsdag 2018-10-10
Start: 12:20
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Enge Euphoria (7, 1)
2: 1, 2, 3, 4, 7, 8 (5, 9)
3: 1, 10 (7, 5)
4: 4 True Elegance (11, 2)

1x6x2x1 = 12 rader.
12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: XFX KDS BXM

Slängde in den där imorse emellan lopparkivet på v86, drygt 1500 är bra på 24 satsade kronor , galopp is The shit !!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 13:01   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Unibet har 7ggr på troliga spetshästen One for you i fjärde, samt 7,75 på dito Mellby Ess i sista. 6% på gasglade Petter dessutom, risk dock att det blir drag på denne efter strykningen av femman.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 13:17   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lindas Girl får en chans till nu när det är auto igen, 6,25 på Unibet...är ju en riktig tanks och har säkert en bra chans att bli släppt till spets, bara nu formen finns kvar....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 13:52   #14
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

Jag spelar V4 Solvalla ikväll men eftersom loppen ingår i V68 kladdar jag ner mina rader och tankar här:

V4-1 (V86-2): 1 Must Have, 3 Linda's Girl och draget 10 Sundsholms Fatima. Imponerades inte av favoriten 9 Stonisle Ocean, och 10 Sundsholms Fatima kvalifceras väl som ett s.k. "drag" på under 1 %.

V4-2 (V86-4): 11 Charlock Wiking. Har inte hittat någon annan i fältet som sett startstark ut som denna (även om läget är dåligt) och tycker även den sett pigg ut på upploppet. Streckar även 5 Macelleria som jag kanske inte tror blir den som gör ett drag men kan vara riktigt svår att hänga av.

V4-3 (V86-6): Spik på Espirit Sisu. Det ser nästan lite komiskt ut med tanke på liten den här hästen är, med tanke på vilken motor som finns där inne. Ska såklart inte säga att övriga är chanslösa, men någonstans måste man ha spiken och denna känns bra.

V5-4 (V86-8): Mycket knepig omgång. Har kryssat 2 Auto Relight som lär ta ledning nu när 5 Thelma de Glatigne är struken. Antaget att 2 Auto Relight drar ner på tempot har jag även kryssat 7 Mellby Ess som varit så nära senaste gångerna. Streckad under 10 % ser jag värde. Har även med 6 Quick Crown som kanske kan göra ett bra upplopp.
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 14:07   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

One for you i all ära, som jag skrev...men Charlock Wiking ger 5,75 på Unibet, måste nästan provas, kan ju faktiskt vara kapitalt överlägsen och sådana kan ju tom vinna från bakspår på kort.

Senast redigerad av mikaels den 2018-10-10 klockan 14:24.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td