Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-13, 20:19   #61
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Inge roligt att missa närmare 100 lax på att utelämna Ingves i tredje...

V4
Inlämnat: 2018-12-13, 20:13
Åby
Torsdag 2018-12-13
Start: 20:14
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Sanda Love (8, 9)
2: 1, 2, 3, 6, 8 (5, 7)
3: 2, 4, 5, 6, 7, 9 (11, 3)
4: 3, 9 (2, 1)

1x5x6x2 = 60 rader.
60 x 5 x 2,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:20   #62
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Lider med dig jeeboy ;/ fan så surt
A sick ju hästen har massa galopperar men får för sig att stå på bena idag och sjukt dåligt kört av ingves i detta loppet då han pressar på adrian.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:23   #63
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
A sick ju hästen har massa galopperar men får för sig att stå på bena idag och sjukt dåligt kört av ingves i detta loppet då han pressar på adrian.
Mm.. jäkligt dumt att utmana familjen kolginji om spets.. de släpper aldrig:/ tråkigt som satan för dig..
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:26   #64
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
En dunder skräll i sista lopp med nu då tack, så kan det väl bli kryddat med lite jackpot till fredagsmyset?!

Den var ju på under 2% till o med ja, då är det nog inte många kvar efter avd 5 ens ..
Jackpot till fredagsmyset

Och helgens Jackpot V75 går på dagens skrällbana ÅBY
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:26   #65
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Inte alltid bäst att spela V6 fick man bittert erfara idag. 3st 5or 41st 4or, utdelning 0:-

Nån som har nått bra tips på vart i utdelningsintervallet man borde dra gränsen för att spela enbart V6?
Rader med lägre utdelningar är ju givet att bara spela V6 men hur hög ska den förväntade utdelningen vara då det blir mer "smart"/lönsamt att spela utan V6?

Senast redigerad av TravPeter den 2018-12-13 klockan 20:31.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:28   #66
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Gissar på 5-10 rader kvar ( fördelat på 2-4 system ).

Gissar att undre halvan...( ungefär ) ger noll med 6r.
Svårare för kollektivet än V64%en visade på.

Var bara ett system kvar med 2 rader. Typ 5-7 ggr bättre rens än förväntat.


Mycket bra utd. på 5&4!!


Edit: Om man kolla på "sena spelet" så var det 5 av 6 hästar som backade på speltrenden. De som gick på "sista infon" missade totalt idag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2018-12-13 klockan 20:30.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:34   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Inte alltid bäst att spela V6 fick man bittert erfara idag. 3st 5or 41st 4or, utdelning 0:-
Det är väl över tid som sånt ska mätas?

Klart är iaf att det INTE är något bra val för V65 då det aldrig blir x2 utan snarare x1,5 för de flesta och för lite större system riskerar man att vinna mindre med V6 än V65. Dvs nästan bara nersida och väldigt liten uppsida.


För V64 är det nog rätt i längden att gå för V6, i alla fall när det är Jackpott. I andra omgångar handlar det om vilken typ av rader man lirar. Spelar man någorlunda favoritbetonat är det nästan alltid rätt med V6. Annars ska man nog tänka två ggr innan man gör det valet. För de flesta mår spelkassan bra av lite sidovinster alla de ggr när man inte får alla rätt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+5), TravPeter (+20)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 20:59   #68
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är väl över tid som sånt ska mätas?

Klart är iaf att det INTE är något bra val för V65 då det aldrig blir x2 utan snarare x1,5 för de flesta och för lite större system riskerar man att vinna mindre med V6 än V65. Dvs nästan bara nersida och väldigt liten uppsida.


För V64 är det nog rätt i längden att gå för V6, i alla fall när det är Jackpott. I andra omgångar handlar det om vilken typ av rader man lirar. Spelar man någorlunda favoritbetonat är det nästan alltid rätt med V6. Annars ska man nog tänka två ggr innan man gör det valet. För de flesta mår spelkassan bra av lite sidovinster alla de ggr när man inte får alla rätt.
Så sant, över tid har du rätt i.
Himla svårt att tänka så direkt efter man precis missat 20k bara hehe.
Men hade Fantasia Sisu hållit undan i andra så hade jag ju varit nöjd värre med V6 på kupongen.

Jaja som så många gånger förut så får man ta nya tag och lyfta blicken från den aktuella dagen.
Lyckades även dribbla bort mig själv på DD, hade med 3 överraskningar på systemet i första DD 3,10,11 men på DD tog jag bort 3an.
Vissa dagar lyckas man göra fel helt enkelt.

Spelar alltid reducerat där nyckelhästarna för det mesta är betrodda dessa blir A sedan har jag en grupp med hyfsat betrodda som jag kanske ändå tror lite mindre på samt skrällar som jag tror mycket på men som inte riktigt platsar som A dessa blir B och sen sista gruppen blir skrällar modell större som blir C. Kravet är sedan minst 4A max 2 B och max en C. Så vissa rader kan ju ge mycket och det är därför jag funderar på om det är vettigt att dra gränsen nånstans för V6.

Har senaste åren/året mest spelat på Legolas men eftersom deras pooler numera är ett skämt så har jag åter börjat rikta in mig på ATG. Man önskar ju att ATG kunde lägga ner sina jackpottregler och köra som Legolas gör.

Senast redigerad av TravPeter den 2018-12-13 klockan 21:25.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:02   #69
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Inte alltid bäst att spela V6 fick man bittert erfara idag. 3st 5or 41st 4or, utdelning 0:-

Nån som har nått bra tips på vart i utdelningsintervallet man borde dra gränsen för att spela enbart V6?
Rader med lägre utdelningar är ju givet att bara spela V6 men hur hög ska den förväntade utdelningen vara då det blir mer "smart"/lönsamt att spela utan V6?
Beror på så mycket vilka hästar du åker på och vilka som vinner i det loppet också. Svårt att avgöra egentligen för en rad med favoriten kanske ger 20K och den vill du spela V6 men då skräller det med en 0.5% och vips ger den 1.5 miljoner istället med bra utdelning på fem och fyra rätt också eventuellt.

Samma rad med favoritvinst ovan där du hittar en skräll i ett annat lopp ger ju då 20K men vinner även favoriten i det loppet och du får fem rätt bara så ger den kanske bara 3K istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravPeter (+20)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:22   #70
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Beror på så mycket vilka hästar du åker på och vilka som vinner i det loppet också. Svårt att avgöra egentligen för en rad med favoriten kanske ger 20K och den vill du spela V6 men då skräller det med en 0.5% och vips ger den 1.5 miljoner istället med bra utdelning på fem och fyra rätt också eventuellt.

Samma rad med favoritvinst ovan där du hittar en skräll i ett annat lopp ger ju då 20K men vinner även favoriten i det loppet och du får fem rätt bara så ger den kanske bara 3K istället.
Jo det har du rätt i, som så många gånger förr så är det lättare att spela efter målgång.
Kommer fortsätta köra V6, dock vill man ju iaf undvika rader där man blir ensam. Vet dock inte hur upprörd man skulle bli om man blev ensam och råkade ha V6 på kupongen hehe.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:31   #71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Så sant, över tid har du rätt i.
Himla svårt att tänka så direkt efter man precis missat 20k bara hehe.
Men hade Fantasia Sisu hållit undan i andra så hade jag ju varit nöjd värre med V6 på kupongen.

Jaja som så många gånger förut så får man ta nya tag och lyfta blicken från den aktuella dagen.
Lyckades även dribbla bort mig själv på DD, hade med 3 överraskningar på systemet i första DD 3,10,11 men på DD tog jag bort 3an.
Vissa dagar lyckas man göra fel helt enkelt.

Spelar alltid reducerat där nyckelhästarna för det mesta är betrodda dessa blir A sedan har jag en grupp med hyfsat betrodda som jag kanske ändå tror lite mindre på samt skrällar som jag tror mycket på men som inte riktigt platsar som A dessa blir B och sen sista gruppen blir skrällar modell större som blir C. Kravet är sedan minst 4A max 2 B och max en C. Så vissa rader kan ju ge mycket och det är därför jag funderar på om det är vettigt att dra gränsen nånstans för V6.

Har senaste åren/året mest spelat på Legolas men eftersom deras pooler numera är ett skämt så har jag åter börjat rikta in mig på ATG. Man önskar ju att ATG kunde lägga ner sina jackpottregler och köra som Legolas gör.

Om du använder rätt programvara för reducering kan du dela upp systemet där rader med förväntat värde på högst x kr blir V6 och svårare rader blir V64.


Som nämnt i tråden beror "rätt val" på så många olika faktorer.

Allra helst skulle det behövas en komplett EV-beräkning där alla utfall räknas med ( dvs även de man får 5&4 rätt ) för att avgöra vad som är "bäst". Vid Jackpott på V64 är dock det tämligen klart att V6 ger högst EV. I övrigt handlar det om bankrullehantering. Och då ska man nog de flesta spelare ner en bra bit under 20000 kr för att välja V6 om det inte är Jackpott.

Någon sådan programvara finns det dock ej på marknaden.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:34   #72
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Jo det har du rätt i, som så många gånger förr så är det lättare att spela efter målgång.
Kommer fortsätta köra V6, dock vill man ju iaf undvika rader där man blir ensam. Vet dock inte hur upprörd man skulle bli om man blev ensam och råkade ha V6 på kupongen hehe.

Rader som har ens har en teoretisk chans att ge "en ensam vinnare" är det garanterat inte vettigt att spela "Endast alla rätt" på.

Finns exempel på V6-spelare ( på V65 dock! ) som har gett bort 100000-tals kr till 5-r-vinnarna. ( En pott som spelaren borde tagit hem över 90% av ).

Overkill-användande av "Endast alla rätt" är vanligare än man tror.

Gissningsvis beror det på att folk inte gör ordentliga uppskattningar av utdelningen på de rader som de lämnar in...?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:37   #73
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Det var väl då själva fan att man inte plockade med den första hästen man tänkte på, Maicon! Slängde ihop ett litet och då plockar man bort den efter att ha hört snacket på alla andra hästar i loppet. Jaja, nya tag får man ta.

Infon på Othala var ju också ganska givande sådär i slutminuterna. Såg riktigt fin ut.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:45   #74
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om du använder rätt programvara för reducering kan du dela upp systemet där rader med förväntat värde på högst x kr blir V6 och svårare rader blir V64.


Som nämnt i tråden beror "rätt val" på så många olika faktorer.

Allra helst skulle det behövas en komplett EV-beräkning där alla utfall räknas med ( dvs även de man får 5&4 rätt ) för att avgöra vad som är "bäst". Vid Jackpott på V64 är dock det tämligen klart att V6 ger högst EV. I övrigt handlar det om bankrullehantering. Och då ska man nog de flesta spelare ner en bra bit under 20000 kr för att välja V6 om det inte är Jackpott.

Någon sådan programvara finns det dock ej på marknaden.
Använder HPT och dom har ju den funktionen som du nämner där man kan välja att spela rader under ett visst värde som V6.
Men som du säger så hade man ju behövt ta hänsyn till utdelningen på 5 och 4 rätt på dom aktuella raderna så det blir ju ett trubbigt verktyg.

Känslan är att jag fortsätter med V6 på alla rader, beräknade värdet på raden som jag var närmast idag var värdet 92000 så cirka 230000 med V6. Värdet på 1 6:a och 5or och 4or gissar jag hade hamnat på 100-110000?

Var som sagt ett tag sedan jag spelade seriöst via ATG och klurar på hur man bäst komponerar sitt system, hade varit intressant och veta hur andra tänker när dom spelar reducerat på just V64/V65.

Senast redigerad av TravPeter den 2018-12-13 klockan 21:56.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 21:53   #75
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Rader som har ens har en teoretisk chans att ge "en ensam vinnare" är det garanterat inte vettigt att spela "Endast alla rätt" på.

Finns exempel på V6-spelare ( på V65 dock! ) som har gett bort 100000-tals kr till 5-r-vinnarna. ( En pott som spelaren borde tagit hem över 90% av ).

Overkill-användande av "Endast alla rätt" är vanligare än man tror.

Gissningsvis beror det på att folk inte gör ordentliga uppskattningar av utdelningen på de rader som de lämnar in...?
Nä att spela rader som har teoretisk chans att ge "en ensam vinnare" är ju givet att inte spela V6 på, det som skulle kunna hända är väll att nån till får alla rätt och har V6 och då blir det ju pannkaka ändå. Dock ska erkännas att antal rader där jag teoretiskt kan bli själv kan oftast räknas på en hand eller två och systemen är oftast inte konstruerade för att man ska bli ensam.

V65 har jag förstått att det är lite annorlunda och att man inte alltid bör spela V6, har planer på att spela V6 på alla rader under 50000 på V65. Vet inte vart jag fick den siffran från dock så förslag där är välkommet.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td