Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-16, 20:33   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 19/12

Jackpot! 13 Miljoner!

Det blev tillslut en omöjlig rad i Onsdags då ingen fick ihop 8 rätt
med andra ord Jackpot! 13 Miljoner till onsdagens tävlingar!

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Väldigt tidiga och korta tankar följer under:

Inleda direkt med en spik på 1 Superdry Pellini , kanske?
Kommer den iväg bra från start och håller upp ledningen kan nog Wäjersten köra felfritt till seger.
Kan Wäjersten ta en dubbel och vinna avd 5 också med M.C.C Orlando.

Några drag:
5 Cast Bolt i avd2 kan vara spännande om man garderar favoriten.
5 Amour Amour i avd 3 kan bli en riktigt kanonhäst, krossade från dödens senast.
6 Åsens Boogie i avd 6, minus med kusken denna gången, hyfsat snabb ut så kan få en okej position och denna gången behöver den inte möta Moses.
9 Nobel Amok i avd 7, vill väl helst vara med i främre träffen MEN Bergh var positiv inför den härom sisten endast 4% nu men de lär ju stiga ju fler system som lämnas in.
1 Celinn Palema vann i onsdags till 108 gånger pengarna, ganska snabb ut kan få ett bra lopp hitta en lucka på upploppet och skrälla igen tillsammans med talangfulle Anders Eriksson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-18, 20:23   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39613
Standard

Svår omgång på förhand då det inte finns några klara spikar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 09:34   #3

Standard

Lite större system än jag brukar spela själv, men får ju spela upp slantarna man drog in förra veckan på V86...

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 09:33
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Start: 20:30
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Superdry Pellini (3, 10)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (1, 9)
3: 3, 5 (6, 1)
4: 1, 5 (11, 3)
5: 2, 7 (11, 4)
6: 4, 5, 6, 7, 10, 11 (8, 1)
7: 9 Nobel Amok (10, 6)
8: 1, 2, 4, 10 (3, 8)

1x7x2x2x2x6x1x4 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,25 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: RVL GQF DNV
Gotland (+5)
Gammal 2018-12-19, 09:56   #4

Shooters avatar

Standard

Vick de Luxe blir nog en av mina spikar ikväll. Har fastnat för den trots bakspår.
Gammal 2018-12-19, 10:21   #5

Shooters avatar

Standard

Kanske kan skrälla på Valla idag då det har snöat rejält på slutet och det kommer bli 1-2 plusgrader idag. Åkern får istället 1-2 minusgrader.
Gammal 2018-12-19, 15:12   #6

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 15249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Vick de Luxe blir nog en av mina spikar ikväll. Har fastnat för den trots bakspår.

Blir min spik också ikväll
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:25   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Lite större system än jag brukar spela själv, men får ju spela upp slantarna man drog in förra veckan på V86...

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 09:33
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Superdry Pellini (3, 10)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (1, 9)
4: 1, 5 (11, 3)
5: 2, 7 (11, 4)
6: 4, 5, 6, 7, 10, 11 (8, 1)
7: 9 Nobel Amok (10, 6)

1x7x2x2x2x6x1x4 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,25 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: RVL GQF DNV
Saxat från travronden:- Hon var lite av en besvikelse senast. Jag hoppas det var banan hon inte gillade eller så är hon inte bättre. Hon hade gått rätt bra lopp före det efter besvärliga löpningar mot enkelt motstånd. Hon har varit rätt dålig från start, men har utvecklats och från spår ett ska hon väl kunna öppna hyfsat. jag tycker hon är klart överstreckad ikväll och i mina ögon är 3 Ninja's Nightwish överlägsen i detta lopp. Vinstchansen tycker jag är låg och jag ser henne i första hand som ett platsbud. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag och vanlig vagn som tidigare, säger Kenneth Thelin.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:25   #8

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 168
Standard

Någon vänlig själ som vill posta Jens idag?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:33   #9

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 16:32
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Ninja's Nightwish (1, 10)
2: 1, 2, 3, 6, 7 (4, 5)
3: 3 Global Withdrawl (5, 6)
4: 1, 2, 7, 9, 10, 11 (5, 8)
5: 2, 7, 11 (4, 5)
6: 9, 10 (5, 7)
7: 2, 5, 9, 10 (6, 4)
8: 2 Odessa Celeber (4, 10)

1x5x1x6x3x2x4x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,25 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: NNJ KTB FZS
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:34   #10

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

ör nionde gången i år, blev förra veckan V86 så svårt att inte någon lyckades hitta alla rätt.
Det är rekord naturligtvis, och utdelningsnivån går också mot rekord. Med endast dagens omgång kvar 2018 lyder medianutdelningen 332 281 kronor. 2017 stannade vid 67 065 kronor.

Varje gång som blivit för svår för spelarna, har minst en favorit segrat. Fem gånger, 56 procent, två favoriter, och en gång tre.
Sju gånger har utdelningen hamnat inom 1,9-22 miljoner. Då har varje gång 2-4 favoriter segrat.
Den som spikar andra hästar än favoriter får samma utdelning som den som spikat favoriter, så länge båda spikat vinnande hästar, men den förre har en avsevärt mindre chans att alls vinna.

Till dagens omgång har alla hästar som anmälts kommit med.
Inte ett enda lopp har blivit fullt.
Det var ett tag sedan sist, och gör loppen mer ojämna än vanligt. Fler skulle normalt inte varit med, fler är chanslösa ”på riktigt”.
Kanske beror detta på att man från och med lördag (undantaget julafton) kör V75 varje dag året ut? Hästarna får svårt att räcka till trots flitig matchning. Några av dagens deltagare startade så sent som i lördags.

Var fjärde-femte rätt V86-rad innehåller någon segrande 0-1-procentare. Någon sådan har dykt upp i alla de fyra senaste omgångarna. Dessa har förstås bidragit till att V86 2018 kommer att slå alla tiders utdelningsrekord.
Chansen/risken att någon lågprocentare ska vinna idag får ses som lägre än normalt.
Nu kan rätt strategi vara att hanka sig fram med tre-fyra streck per lopp. Det är inte säkert det blir någon skräll.
V86 kan ge bra ändå. Sist Bergsåker var medarrangör var alla vinnare betrodda, men åtta rätt gav 31 863 kronor. Den senaste icke-X-pressomgången, 15 augusti, slutade också skrällbefriad. Utdelning: 552 522 kronor. Förvisso hjälpt av jackpot, men en lika stor sådan har vi idag!

I skrivande stund, efter tre strykningar, finns drygt 99 miljoner kombinationer för spelarna att värdera. Det kan låta mycket, men är lågt i V86-sammanhang. Man kan jämföra med förra veckan, då det fanns 239 miljoner, eller senast Bergsåker var medarrangör: 595 miljoner.
Bara fem gånger i år har hundra miljoner tänkbara rader underskridits.

V86-1: Ett tillägg, medeldistans, fyraåriga ston i låg klass
Tio snarlika lopp har avgjorts på Bergsåker. Åtta har vunnits från startvolten och fem från ledningen.

3 Ninja’s Nightwish är den enda som kommer från barfotastart. Inte bara en heller, utan tio raka. Sannolikt är hon den i fältet som mest missgynnas av skotvånget.
Och meriterna? En seger i karriären (16 starter), då med huvuds marginal i P21-lopp. Barfota och som storfavorit… Jag tror hon är överspelad idag.

1 Superdry Pellini har Spåret och en aning bättre meriter. Dessutom har segrarna tagits med skor. Min tipsetta.

Tilläggsgränsen går vid 100’. De på tillägg står verkligen inte bra inne, utan har bara tjänat precis lite mer. Normalt ska det inte gå att ta tjugo meter på hästar som bara tjänat precis lite mindre. Nu domineras dock startvolten av breddloppshästar, så man kanske inte helt ska utesluta det scenariot, speciellt inte om det skulle bli omstarter.
10 Candy Lane (16 procent) är bästa hästen och skulle spikats om hon stått på start.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en Mattias Djuse-favorit lyder detta tal 1,18.

V86-2: Autostart, kort distans, niohästarslopp
I lopp med få startande lyckas man bättre från det inre toppspåret, 4 än från det yttre, 5. 25 segrar i 129 lopp gör 19 procent. Sämst är spår 9 (sex procent).

6 Global Thunder (8,2 procent) var fruktansvärt bra vid V86-seger för fem starter sedan (max 475’, medeldistans) då man plötsligt ryckte skorna. Sedan har resultaten uteblivit i fyra starter. Frågan är förstås om han kan prestera med skor på och över kort distans, i högre klass? Kusken, samma som vid segern, är i alla fall ett stort plus. Han uppvisar fantastisk ROI.

Att 3 Lexington Hall blir favorit kan man köpa med tanke på att han lär vara spetshästen. Men 61 procent…? Han är omeriterad med skor på hovarna. Senaste segern på den balansen kom för 30 starter sedan, då i ett lopp för hästar med max 40 000 på kontot…

1 Counterfeightr (7,8 procent) kommer från stall i toppform. 14: 5-1-5 de senaste två veckorna! Under gårdagen selade man ut två hästar, en på Jägersro och en på Solvalla. Båda vann!

Spelfaktorn för Jorma lyder 0,88.

V86-3: Autostart, medeldistans, sjuhästarslopp för treåriga i öppen klass
Tio snarlika lopp har avgjorts på Bergsåker. Inget har vunnits från de innersta spåren 1-2.

82 procent. 3 Global Withdrawl är spelad i paritet med den maximala chans en travhäst kan ha. Då får ingenting tala mot. Det tycker jag det gör här: Hästen kommer från galopp i en barfotastart. Nu talar siffrorna för att just den här individen kan vara gynnad av att tävla med skor, men ändå. Lite oroande är det alltid när en häst kommer från galopp. Inte minst då det gäller en treåring som haft en lång säsong.
5 Amour Amour är bara spelad till 8,3 procent. Det är alltid för lite för en andrahandare. Om favoriten galopperar eller kommer bort på annat sätt är uppgiften plötsligt enkel.

Spelfaktorn för Erik lyder 0,90.

V86-4: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Struken: 3
Sådana här lopp har Solvalla arrangerat varje veckan den senaste tiden. De är en bidragande orsak till den höga utdelningsnivån på V86 under hösten.
Bästa spåret är 5, varifrån 15 procent segrar, och sämst är spåren 9-10 varifrån fem procent lyckas.

Liksom i föregående lopp finns här en storfavorit från stall Båth.
På Bergsåker har det gått sådär på slutet: Tio starter sedan senaste segern, då med en 1,40-favorit. Innan det en seger på tolv starter: Med en 1,30-favorit.
På Solvalla var det 13 starter sedan senaste starten, då med en 2,10-favorit. Innan det gick 14 starter utan seger.
Totalt tre segrar på 49 starter gör sex procent, vilket är lågt för toppstallet som annars under 2018 uppvisar 21 procent.
Nu är det just med storfavoriter som segrarna kommer, så man ska såklart inte räkna bort 1 Global Wizard. Spåret är i alla fall missgynnsamt och svårt att infria favoritskap från. I regel överskattar spelarna spetschansen. Favoritinfriandeindex säger 0,79 vilket innebär att spåret sätter ned chansen med 21 procent.

5 Young King (16 procent) visar toppform och har för första gången i karriären ett bra läge. Tippas!

Spelfaktorn för Örjan lyder 0,99.

V86-5: Två tillägg, stayerdistans
I sådana här lopp är hästarna längst bak gynnade. På Bergsåker har bara fem lopp avgjorts, men tre av segrarna har tagits av hästar längst bak.

8 Googi (2,1 procent) vill jag se smygas invändigt. Han kommer från seger i P21-lopp. I somras blev han på Bergsåker trea över fyra kilometer mot bra hästar, så styrkan finns. För ganska precis ett år sedan slutade han trea på V86 – också Bergsåker - efter att ha startat med tillägg över 3 140 meter, precis som här. Han utklassade då 5 Highspeed Dynamite. Jag tror formen finns för att ta karriärens 19:e (!) tredjeplats och spikar på trion!

Båths stallform blir avgörande för V86:ans utgång. Stallet har hårt betrodda hästar på båda banorna i fyra lopp. Här blir 11 Global Unlimited (28 procent) favorit. Han kommer från breddloppsseger. Hästen vann V75 i januari, då i lägsta klassen (Klass II) över kort distans. 3140 har han inte provat, dock 2640 tre gånger: Oplacerad varje gång. Den här favoriten är svår att köpa trots att han står på den gynnade volten.

V86-6: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Struken: 2
Samma som V86-4. Ifall omgången kommer att innehålla någon skrällvinnare, så är det sannolikt att den kommer i något av dessa lopp.
Favoriten 5 Cesar FC (36 procent) har gynnsamt spår och hör till spetsfavoriterna. Men han kommer från en sämre prestation och jag provar att helgardera omgångens skrällopp nummer ett.

Spelfaktorn för Kaj Widell lyder 1,03.

V86-7: Autostart, medeldistans, hög klass
36 stycken 2140a-lopp har avgjorts på Bergsåker. Spår 4 har lyckats bäst, åtta segrar därifrån gör 22 procent. Ingen har vunnit från spår 3 eller ytterspåren 7-8. Nio gånger, 25 procent, har det skrällt och skrällarna har då varit rankade 5-10.

Möjligen är det någon av de orutinerade treåringarna, men 10 Vic de Luxe aspirerar på att vara den häst i omgången som är mest överlägsen sina motståndare.
Andrahandaren 9 Nobel Amok har likvärdiga meriter, men har inte visat form på lång tid och är omeriterad med skor på hovarna. Det var över två år sedan han senast vann med skor, då från spets mot hästar med max 240’.
Jag provar att spika. Tidigare har 28 procent av loppen vunnits från bakspår, och av dessa har 10 varit mest framgångsrikt.

Lärlingen Magnus A Djuse har varken varit favorit eller segrat på V86. 2018 som helhet har varit ett toppår, men de senaste 28 starterna är segerlösa.

V86-8: Autostart, medeldistans, ston i mellanklass. Struken: 6
226 snarlika stolopp har avgjorts på Solvalla under 2000-talet. Spårstatistiken är jämn, men 5 är i alla fall bäst med 12 procent segrar. Sämst är spår 12: 3,6 procent.

Örjan Kihlström har en spalt i Expressen där han tippar sig själv etta med 2 Odessa Celeber (40 procent). Den verkar ha stor genomslagskraft, för trots svaga meriter och hårt motstånd från äldre hästar blir hästen favorit. Det överskattade andraspåret spelar väl också in.
Jag tror jämnåriga andrahandaren 10 Beautiful Bacardi (16 procent) är en bättre häst. Men 4 Fame Boko (20 procent) kan vara bättre än de båda. I alla fall är hon ett år äldre och fick bättre spår. Jag provar att låsa på de två senare.

Mitt spel
Förra veckan hade jag fyra spikar här i bloggen.
Två av dem vann, två förlorade. Ett förväntat facit.
På Tillsammans hade jag behållit de två som förlorade…

Ingen alls hade åtta rätt! Visst är det lätt i efterhand, men om jag behållit rätt spikar så hade jag blivit ensam vinnare förra veckan. Svårare än så var det inte. Det allra sista beslutet blev fel, då jag valde att dubbla med Silver Annie mot Speedy Foxy Vicane istället för att dubbla i första avdelningen, där vinnande Prosperous istället fick bli första reserv.
Det här har jag sagt förr: Det är naturligtvis inte enkelt att ta hem en miljonvinst eller att bli ensam vinnare, men det är i alla fall kolossalt mycket enklare på V86 än på något av travets andra stora spel. På ett jokersystem kunde det gått redan senast.

För andra veckan i rad blev det sex rätt och kaffepengar åt andelsköparna. Den här gången hoppas jag att sistastundbesluten slår åt rätt håll! Det gick i alla fall bra i lördags då V75 satt (Åby…!) och vinster har, likt förluster, en tendens att komma i stim.

1, 10
3, 6, 1, 4, 7
3, 5
5 Young King
2, 4, 7, 10, 11, 8
Alla
10 Vic de Luxe
4, 10
600 kronor

Tillsammans-systemet blir mycket större och hur det bygget utvecklar sig kan man som vanligt följa på sajten.
Lycka till med spelbesluten!
coolmanriver (+25), Heppson (+25), Grovport (+5)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 16:58   #11
Banned

Sharp$: 117
Standard

5 Young King (16 procent) visar toppform och har för första gången i karriären ett bra läge. Tippas!

Hade ju bra läge 19 oktober?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 17:37   #12

Reg.datum: maj 2018
Sharp$: 3451
Standard

För nionde gången i år, blev förra veckan V86 så svårt att inte någon lyckades hitta alla rätt.
Det är rekord naturligtvis, och utdelningsnivån går också mot rekord. Med endast dagens omgång kvar 2018 lyder medianutdelningen 332 281 kronor. 2017 stannade vid 67 065 kronor.

Varje gång som blivit för svår för spelarna, har minst en favorit segrat. Fem gånger, 56 procent, två favoriter, och en gång tre.
Sju gånger har utdelningen hamnat inom 1,9-22 miljoner. Då har varje gång 2-4 favoriter segrat.
Den som spikar andra hästar än favoriter får samma utdelning som den som spikat favoriter, så länge båda spikat vinnande hästar, men den förre har en avsevärt mindre chans att alls vinna.

Till dagens omgång har alla hästar som anmälts kommit med.
Inte ett enda lopp har blivit fullt.
Det var ett tag sedan sist, och gör loppen mer ojämna än vanligt. Fler skulle normalt inte varit med, fler är chanslösa ”på riktigt”.
Kanske beror detta på att man från och med lördag (undantaget julafton) kör V75 varje dag året ut? Hästarna får svårt att räcka till trots flitig matchning. Några av dagens deltagare startade så sent som i lördags.

Var fjärde-femte rätt V86-rad innehåller någon segrande 0-1-procentare. Någon sådan har dykt upp i alla de fyra senaste omgångarna. Dessa har förstås bidragit till att V86 2018 kommer att slå alla tiders utdelningsrekord.
Chansen/risken att någon lågprocentare ska vinna idag får ses som lägre än normalt.
Nu kan rätt strategi vara att hanka sig fram med tre-fyra streck per lopp. Det är inte säkert det blir någon skräll.
V86 kan ge bra ändå. Sist Bergsåker var medarrangör var alla vinnare betrodda, men åtta rätt gav 31 863 kronor. Den senaste icke-X-pressomgången, 15 augusti, slutade också skrällbefriad. Utdelning: 552 522 kronor. Förvisso hjälpt av jackpot, men en lika stor sådan har vi idag!

I skrivande stund, efter tre strykningar, finns drygt 99 miljoner kombinationer för spelarna att värdera. Det kan låta mycket, men är lågt i V86-sammanhang. Man kan jämföra med förra veckan, då det fanns 239 miljoner, eller senast Bergsåker var medarrangör: 595 miljoner.
Bara fem gånger i år har hundra miljoner tänkbara rader underskridits.

V86-1: Ett tillägg, medeldistans, fyraåriga ston i låg klass
Tio snarlika lopp har avgjorts på Bergsåker. Åtta har vunnits från startvolten och fem från ledningen.

3 Ninja’s Nightwish är den enda som kommer från barfotastart. Inte bara en heller, utan tio raka. Sannolikt är hon den i fältet som mest missgynnas av skotvånget.
Och meriterna? En seger i karriären (16 starter), då med huvuds marginal i P21-lopp. Barfota och som storfavorit… Jag tror hon är överspelad idag.

1 Superdry Pellini har Spåret och en aning bättre meriter. Dessutom har segrarna tagits med skor. Min tipsetta.

Tilläggsgränsen går vid 100’. De på tillägg står verkligen inte bra inne, utan har bara tjänat precis lite mer. Normalt ska det inte gå att ta tjugo meter på hästar som bara tjänat precis lite mindre. Nu domineras dock startvolten av breddloppshästar, så man kanske inte helt ska utesluta det scenariot, speciellt inte om det skulle bli omstarter.
10 Candy Lane (16 procent) är bästa hästen och skulle spikats om hon stått på start.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en Mattias Djuse-favorit lyder detta tal 1,18.

V86-2: Autostart, kort distans, niohästarslopp
I lopp med få startande lyckas man bättre från det inre toppspåret, 4 än från det yttre, 5. 25 segrar i 129 lopp gör 19 procent. Sämst är spår 9 (sex procent).

6 Global Thunder (8,2 procent) var fruktansvärt bra vid V86-seger för fem starter sedan (max 475’, medeldistans) då man plötsligt ryckte skorna. Sedan har resultaten uteblivit i fyra starter. Frågan är förstås om han kan prestera med skor på och över kort distans, i högre klass? Kusken, samma som vid segern, är i alla fall ett stort plus. Han uppvisar fantastisk ROI.

Att 3 Lexington Hall blir favorit kan man köpa med tanke på att han lär vara spetshästen. Men 61 procent…? Han är omeriterad med skor på hovarna. Senaste segern på den balansen kom för 30 starter sedan, då i ett lopp för hästar med max 40 000 på kontot…

1 Counterfeightr (7,8 procent) kommer från stall i toppform. 14: 5-1-5 de senaste två veckorna! Under gårdagen selade man ut två hästar, en på Jägersro och en på Solvalla. Båda vann!

Spelfaktorn för Jorma lyder 0,88.

V86-3: Autostart, medeldistans, sjuhästarslopp för treåriga i öppen klass
Tio snarlika lopp har avgjorts på Bergsåker. Inget har vunnits från de innersta spåren 1-2.

82 procent. 3 Global Withdrawl är spelad i paritet med den maximala chans en travhäst kan ha. Då får ingenting tala mot. Det tycker jag det gör här: Hästen kommer från galopp i en barfotastart. Nu talar siffrorna för att just den här individen kan vara gynnad av att tävla med skor, men ändå. Lite oroande är det alltid när en häst kommer från galopp. Inte minst då det gäller en treåring som haft en lång säsong.
5 Amour Amour är bara spelad till 8,3 procent. Det är alltid för lite för en andrahandare. Om favoriten galopperar eller kommer bort på annat sätt är uppgiften plötsligt enkel.

Spelfaktorn för Erik lyder 0,90.

V86-4: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Struken: 3
Sådana här lopp har Solvalla arrangerat varje veckan den senaste tiden. De är en bidragande orsak till den höga utdelningsnivån på V86 under hösten.
Bästa spåret är 5, varifrån 15 procent segrar, och sämst är spåren 9-10 varifrån fem procent lyckas.

Liksom i föregående lopp finns här en storfavorit från stall Båth.
På Bergsåker har det gått sådär på slutet: Tio starter sedan senaste segern, då med en 1,40-favorit. Innan det en seger på tolv starter: Med en 1,30-favorit.
På Solvalla var det 13 starter sedan senaste starten, då med en 2,10-favorit. Innan det gick 14 starter utan seger.
Totalt tre segrar på 49 starter gör sex procent, vilket är lågt för toppstallet som annars under 2018 uppvisar 21 procent.
Nu är det just med storfavoriter som segrarna kommer, så man ska såklart inte räkna bort 1 Global Wizard. Spåret är i alla fall missgynnsamt och svårt att infria favoritskap från. I regel överskattar spelarna spetschansen. Favoritinfriandeindex säger 0,79 vilket innebär att spåret sätter ned chansen med 21 procent.

Spelfaktorn för Örjan lyder 0,99.

V86-5: Två tillägg, stayerdistans
I sådana här lopp är hästarna längst bak gynnade. På Bergsåker har bara fem lopp avgjorts, men tre av segrarna har tagits av hästar längst bak.

8 Googi (2,1 procent) vill jag se smygas invändigt. Han kommer från seger i P21-lopp. I somras blev han på Bergsåker trea över fyra kilometer mot bra hästar, så styrkan finns. För ganska precis ett år sedan slutade han trea på V86 – också Bergsåker - efter att ha startat med tillägg över 3 140 meter, precis som här. Han utklassade då 5 Highspeed Dynamite. Jag tror formen finns för att ta karriärens 19:e (!) tredjeplats och spikar på trion!

Båths stallform blir avgörande för V86:ans utgång. Stallet har hårt betrodda hästar på båda banorna i fyra lopp. Här blir 11 Global Unlimited (28 procent) favorit. Han kommer från breddloppsseger. Hästen vann V75 i januari, då i lägsta klassen (Klass II) över kort distans. 3140 har han inte provat, dock 2640 tre gånger: Oplacerad varje gång. Den här favoriten är svår att köpa trots att han står på den gynnade volten.

V86-6: Autostart, medeldistans, treåriga i låg klass. Struken: 2
Samma som V86-4. Ifall omgången kommer att innehålla någon skrällvinnare, så är det sannolikt att den kommer i något av dessa lopp.
Favoriten 5 Cesar FC (36 procent) har gynnsamt spår och hör till spetsfavoriterna. Men han kommer från en sämre prestation och jag provar att helgardera omgångens skrällopp nummer ett.

Spelfaktorn för Kaj Widell lyder 1,03.

V86-7: Autostart, medeldistans, hög klass
36 stycken 2140a-lopp har avgjorts på Bergsåker. Spår 4 har lyckats bäst, åtta segrar därifrån gör 22 procent. Ingen har vunnit från spår 3 eller ytterspåren 7-8. Nio gånger, 25 procent, har det skrällt och skrällarna har då varit rankade 5-10.

Möjligen är det någon av de orutinerade treåringarna, men 10 Vic de Luxe aspirerar på att vara den häst i omgången som är mest överlägsen sina motståndare.
Andrahandaren 9 Nobel Amok har likvärdiga meriter, men har inte visat form på lång tid och är omeriterad med skor på hovarna. Det var över två år sedan han senast vann med skor, då från spets mot hästar med max 240’.
Jag provar att spika. Tidigare har 28 procent av loppen vunnits från bakspår, och av dessa har 10 varit mest framgångsrikt.

Lärlingen Magnus A Djuse har varken varit favorit eller segrat på V86. 2018 som helhet har varit ett toppår, men de senaste 28 starterna är segerlösa.

V86-8: Autostart, medeldistans, ston i mellanklass. Struken: 6
226 snarlika stolopp har avgjorts på Solvalla under 2000-talet. Spårstatistiken är jämn, men 5 är i alla fall bäst med 12 procent segrar. Sämst är spår 12: 3,6 procent.

Örjan Kihlström har en spalt i Expressen där han tippar sig själv etta med 2 Odessa Celeber (40 procent). Den verkar ha stor genomslagskraft, för trots svaga meriter och hårt motstånd från äldre hästar blir hästen favorit. Det överskattade andraspåret spelar väl också in.
Jag tror jämnåriga andrahandaren 10 Beautiful Bacardi (16 procent) är en bättre häst. Men 4 Fame Boko (20 procent) kan vara bättre än de båda. I alla fall är hon ett år äldre och fick bättre spår. Jag provar att låsa på de två senare.

Mitt spel
Förra veckan hade jag fyra spikar här i bloggen.
Två av dem vann, två förlorade. Ett förväntat facit.
På Tillsammans hade jag behållit de två som förlorade…

Ingen alls hade åtta rätt! Visst är det lätt i efterhand, men om jag behållit rätt spikar så hade jag blivit ensam vinnare förra veckan. Svårare än så var det inte. Det allra sista beslutet blev fel, då jag valde att dubbla med Silver Annie mot Speedy Foxy Vicane istället för att dubbla i första avdelningen, där vinnande Prosperous istället fick bli första reserv.
Det här har jag sagt förr: Det är naturligtvis inte enkelt att ta hem en miljonvinst eller att bli ensam vinnare, men det är i alla fall kolossalt mycket enklare på V86 än på något av travets andra stora spel. På ett jokersystem kunde det gått redan senast.

För andra veckan i rad blev det sex rätt och kaffepengar åt andelsköparna. Den här gången hoppas jag att sistastundbesluten slår åt rätt håll! Det gick i alla fall bra i lördags då V75 satt (Åby…!) och vinster har, likt förluster, en tendens att komma i stim.

1, 10
3, 6, 1, 4, 7
3, 5
5 Young King
2, 4, 7, 10, 11, 8
Alla
10 Vic de Luxe
4, 10
600 kronor

Tillsammans-systemet blir mycket större och hur det bygget utvecklar sig kan man som vanligt följa på sajten.
Lycka till med spelbesluten!

ÄMNEN I ARTIKELN
V86, BERGSÅKER, SOLVALLA, STATISTIK, SPELTIPS
Detta är en kommenterande text. Skribenten svarar för analys och ställningstagande i texten.
Jens Sjödén
[email protected]
Dela

Tweeta

Mejla
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 18:15   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Saxat från travronden:- Hon var lite av en besvikelse senast. Jag hoppas det var banan hon inte gillade eller så är hon inte bättre. Hon hade gått rätt bra lopp före det efter besvärliga löpningar mot enkelt motstånd. Hon har varit rätt dålig från start, men har utvecklats och från spår ett ska hon väl kunna öppna hyfsat. jag tycker hon är klart överstreckad ikväll och i mina ögon är 3 Ninja's Nightwish överlägsen i detta lopp. Vinstchansen tycker jag är låg och jag ser henne i första hand som ett platsbud. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag och vanlig vagn som tidigare, säger Kenneth Thelin.
De var inge positiva tongångar.

Då jag jobbar sent så lämnade jag in tidigt med mina tidiga tankar så raden lär vara helt off inte pluggat så mycket till omgången som det bordes...
Gammal 2018-12-19, 18:17   #14
Banned

Standard

................

Senast redigerad av trance_error den 2018-12-19 klockan 18:19.
Gammal 2018-12-19, 19:06   #15

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Ingen Dahle med facit är?

Inte bestämt mina spikar än.

De som man velar mellan

1) 3 Ninjas Nightwish - tar över spets och leder runt om?
3) 3 Global Withdrawl - bara bäst och får nog en del gratis också
5) 4 MR Matjes - ev uhäst till rolig %
6) 4 Fairytail Sisu - ev uhäst snack om jänkarbike på ffg . Är bättre än den visade sist
7) 10 Vic deluxe - riktig vinterhäst med form, klar förstahäst 36% känns ok
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:09   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2444
Standard

Ser favoritbetonat ut. Har knappt några drag idag. Tyvärr är de i samma lopp; avd 2:

Första hästen för mig där är 2 Duke Of Mearas. Båthens hemsida: "<i>Var jättefin senast och det var roligt att han äntligen fick sätta nosen först igen. Han har egentligen gjort bra lopp varje gång men han har inte haft det rätta flytet i slutstriderna. Håller bara formen i sig så kommer det fler segrar och han ska räknas tidigt här också. Inga ändringar.</i>"

I intervjun, jag nyss hörde på ATG-live, är det nu plötsligt för bra hästar med...

Ok, har en annan skräll där och den är 5 Cast Bolt. Tas främst för att det är bästa spåret på kort. Trodde jag inte på dessa, skulle jag inte spela idag, men det blir snålt, men mer än vanligt för min del...

Har några tvåhästarslopp jag helst skulle vilja spika i:

Avd 3. Chansar bort storfavoriten pga att den varit sjuk; kolik. Vem spika, 5 eller 11? Lutar åt 5 pga bättre spår...

Avd 6. Nr 4 eller 5? Är mest inne på 4 Fairytale Sisu. Styrd av Tuomas Korvenoja. Avdelning onödigt vetande; Korvenoja betyder ordagrant översatt: Urskogens dike...

Avd 7. Nr 9 eller 10? Lutar åt 10 just nu...

Avd 8. Nr 2 eller 4? Eller ska man dessutom ta med nr 10? Två träter...
Talmannen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:10   #17

Shooters avatar

Standard

Det är inget att spara på, utan jag lämnar in. Jag bryr mig ändå inte om allt tjafs som de s.k. experterna bombar på med.

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 19:08
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 9, 10, 11 (5, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7 (5, 8)
4: 1, 5, 9, 10, 11 (2, 8)
5: 2 Fullpoint (7, 11)
6: 5 Cesar F.C. (4, 7)
7: 10 Vic de Luxe (9, 4)
8: 2, 3, 4, 8, 9, 10 (7, 1)

6x6x1x5x1x1x1x6 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,25 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: ZWL DTJ CXN
Gammal 2018-12-19, 19:11   #18

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Talmannen Visa inlägg
Ser favoritbetonat ut. Har knappt några drag idag. Tyvärr är de i samma lopp; avd 2:

Första hästen för mig där är 2 Duke Of Mearas. Båthens hemsida: "<i>Var jättefin senast och det var roligt att han äntligen fick sätta nosen först igen. Han har egentligen gjort bra lopp varje gång men han har inte haft det rätta flytet i slutstriderna. Håller bara formen i sig så kommer det fler segrar och han ska räknas tidigt här också. Inga ändringar.</i>"

I intervjun, jag nyss hörde på ATG-live, är det nu plötsligt för bra hästar med...

Ok, har en annan skräll där och den är 5 Cast Bolt. Tas främst för att det är bästa spåret på kort. Trodde jag inte på dessa, skulle jag inte spela idag, men det blir snålt, men mer än vanligt för min del...

Har några tvåhästarslopp jag helst skulle vilja spika i:

Avd 3. Chansar bort storfavoriten pga att den varit sjuk; kolik. Vem spika, 5 eller 11? Lutar åt 5 pga bättre spår...

Avd 6. Nr 4 eller 5? Är mest inne på 4 Fairytale Sisu. Styrd av Tuomas Korvenoja. Avdelning onödigt vetande; Korvenoja betyder ordagrant översatt: Urskogens dike...

Avd 7. Nr 9 eller 10? Lutar åt 10 just nu...

Avd 8. Nr 2 eller 4? Eller ska man dessutom ta med nr 10? Två träter...
Det är Global Wizard i fjärde som haft kolik.
Gammal 2018-12-19, 19:19   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är Global Wizard i fjärde som haft kolik.
Det har du helt rätt i! Skrev fel avdelning i all hast! Det borde dock ha framgått av numren på de hästar jag frågade efter som spik, dvs avdelning 4:

5 Young King var kusken dock tveksam om i intervjun, och jag tveksam spika den kusken...

11 Iglesias Boshoeve med lillgoopen då? Ägarna lär ha åkt hit och är optimistiska...
Gammal 2018-12-19, 19:21   #20

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Talmannen Visa inlägg
Det har du helt rätt i! Skrev fel avdelning i all hast! Det borde dock ha framgått av numren på de hästar jag frågade efter som spik, dvs avdelning 4:

5 Young King var kusken dock tveksam om i intervjun, och jag tveksam spika den kusken...

11 Iglesias Boshoeve med lillgoopen då? Ägarna lär ha åkt hit och är optimistiska...
Jag har garderat lite. Känns öppet.
Gammal 2018-12-19, 19:24   #21

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 19:22
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 9, 10, 11 (1, 4)
2: 1, 3, 4, 7 (6, 2)
4: 1, 11 (5, 9)
5: 2, 4, 7, 11 (5, 10)
6: 4, 5, 7 (10, 8)
7: 10 Vic de Luxe (9, 6)
8: 2, 4, 10 (3, 8)

4x4x1x2x4x3x1x3 = 1152 rader.
1152 x 1 x 0,25 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: XZB LTC CXQ
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:25   #22

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ingen Dahle med facit är?

Inte bestämt mina spikar än.

De som man velar mellan

1) 3 Ninjas Nightwish - tar över spets och leder runt om?
3) 3 Global Withdrawl - bara bäst och får nog en del gratis också
5) 4 MR Matjes - ev uhäst till rolig %
6) 4 Fairytail Sisu - ev uhäst snack om jänkarbike på ffg . Är bättre än den visade sist
7) 10 Vic deluxe - riktig vinterhäst med form, klar förstahäst 36% känns ok
Om det ändå var så. Var på kiosken, hjälpa till med lite andelar och kom hem precis
Fastnade inte speciellt för nån spik, men på andelen körde jag med Global W och MCC Orlando
Basse (+8), dado (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:25   #23
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Jag litar på att Gotland levererar på Sharps Tillsammans-lag igen. Givetvis måste jag hetsa honom lite, så den hets-bongen kommer här:

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 19:23
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 11 (9, 3)
2: 1, 2 (4, 3)
3: 1, 3 (2, 5)
4: 1, 2 (5, 9)
5: 2 Fullpoint (10, 11)
6: 4, 5 (3, 7)
7: 5, 10 (4, 8)
8: 1, 2, 5 (7, 4)

2x2x2x2x1x2x2x3 = 192 rader.
192 x 1 x 0,25 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 19:28   #24
Administrator

Sharp$: 6372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Jag litar på att Gotland levererar på Sharps Tillsammans-lag igen. Givetvis måste jag hetsa honom lite, så den hets-bongen kommer här:

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 19:23
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 11 (9, 3)
2: 1, 2 (4, 3)
3: 1, 3 (2, 5)
4: 1, 2 (5, 9)
5: 2 Fullpoint (10, 11)
6: 4, 5 (3, 7)
7: 5, 10 (4, 8)
8: 1, 2, 5 (7, 4)

2x2x2x2x1x2x2x3 = 192 rader.
192 x 1 x 0,25 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod:
När du spikar Bergh så har inte bara Bergsåker utan även sydligare destinationer frusit till is...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:11   #25

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

Köpte in mig på en större andel och lirar bara ett mindre system idag.

Omgångens bästa drag spikas på min lilla bong, tycker inte det klara favoritskapet på 3 Lexington Hall i avd 2 är befogat, både denna och andrahandaren 6 Global Thunder känns mer missgynnade av skotvånget än mitt drag 7 Pablo Andover som är snabb ut och säkert kan hitta ett vettigt spurtläge och en minichans på ledning finns där också!

5 Amour Amour (V86-3) och 5 Young King (V86-4) dubblas mot de klara favoriterna i respektive lopp.

11 Global Unlimited kan vara både fågel eller fisk men man måste ju spika någonstans, förlitar mig även på dubbelsslaget 10-10 avslutningsvis då dessa spåren till trots känns mest stabilt/spelvärt att hålla i handen.

Skrällarna ska vi ha i avd 1 & 6 och vips så har vi lagt till minst 3 nollor till mina ursprungliga 81kr ;-)

V86-1: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (2, 8)
V86-2: 7 Pablo Andover (3, 4)
V86-3: 3, 5 (6, 1)
V86-4: 1, 5 (11, 9)
V86-5: 11 Global Unlimited (2, 7)
V86-6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (9, 5)
V86-7: 10 Vic de Luxe (9, 6)
V86-8: 10 Beautiful Bacardi (2, 4)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:11   #26
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Helt opåläst idag, blev strecklistan....lycka till!

Avd
1: 1, 3 (10, 9)
2: 3, 6 (1, 4)
4: 1, 2, 5, 9, 10, 11 (8, 7)
5: 2, 5, 7, 11 (4, 10)
6: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11 (6, 9)
7: 4, 10 (9, 6)
8: 4 Fame Boko (2, 10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:18   #27

Standard

Det vart 2 spik och 2 uhästar ikväll

Spikar:

Avd3) 3 Global withdrawl
Avd7) 10 Vic deluxe

1 av 2 u höstar ska vinna:

Avd 5) 7 Mcc Orlando
Avd 6) 4 Fairytail Sisu

Lycka till!
Gammal 2018-12-19, 20:19   #28

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Körde en hundring på Joker med krav 70 000 kr o spikade Pablo Bengt med Jänkarvagn+Kajan i sjätte o sedan en mera moderat lapp matematisk

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:11
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 9, 10 (4, 11)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7 (9, 5)
4: 1, 10, 11 (5, 9)
5: 2, 11 (7, 4)
6: 5, 7 (4, 10)
7: 9, 10 (6, 4)

4x6x1x3x2x2x2x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,25 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: NTD GTK JNT
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:21   #29

Standard

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:15
SharpsBasses andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 3 024,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (9, 8)
5: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (1, 9)
6: 4 Fairytale Sisu (5, 7)
7: 10 Vic de Luxe (9, 5)

6x7x1x6x8x1x1x6 = 12096 rader.
12096 x 1 x 0,25 kr = 3 024,00 kr.
Totalt: 3 024,00 kr.

Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 3 780,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (9, 8)
5: 7 M.C.C.Orlando (11, 4)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 5)
7: 10 Vic de Luxe (9, 5)

6x7x1x6x1x10x1x6 = 15120 rader.
15120 x 1 x 0,25 kr = 3 780,00 kr.
Totalt: 3 780,00 kr.
Dahle (+8)
Gammal 2018-12-19, 20:22   #30
Banned

Standard

Andel

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:04
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 972,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 9, 10 (12, 11)
2: 3, 6, 7 (2, 4)
3: 3 Global Withdrawl (6, 5)
4: 1, 9, 10, 11 (5, 2)
5: 2, 4, 5, 7, 10, 11 (6, 3)
6: 4, 7, 10 (5, 1)
7: 6, 9, 10 (4, 8)
8: 2 Odessa Celeber (9, 4)

6x3x1x4x6x3x3x1 = 3888 rader.
3888 x 1 x 0,25 kr = 972,00 kr.
Totalt: 972,00 kr.
Gammal 2018-12-19, 20:23   #31

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Avd
1: 1, 3, 5, 9 (10, 4)
2: 3 Lexington Hall (6, 4)
4: 1, 5, 9, 11 (10, 2)
5: 7, 8, 10, 11 (2, 4)
7: 6, 7, 8, 10 (9, 4)
8: 2, 4 (10, 3)

4x1x2x4x4x3x4x2 = 3072 rader.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:24   #32

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3432
Standard

Är det jänkarvagn eller inte??

20:10
Det blir vanlig vagn på Pablo Andover i V86-2 av någon anledning. Enligt den sista versionen av Solvallas vagninformation är det överkryssat jänkarvagn och i kryssat vanlig vagn.

20:20
Att ta med sig från dagens värmningar är alltså att 7 Pablo Andover (V86-2) värmdes i jänkarvagn, men enligt vagninformationen från Solvalla så har Bengt L Axelsson av någon anledning ändrat efter värmningen, vilket är märkligt med tanke på hur fin hästen såg u
Gammal 2018-12-19, 20:28   #33

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 15249
Standard

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:16
TeamDiesels andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 4 630,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (2, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9 (5, 8)
4: 1, 5, 11 (9, 10)
5: 1, 4, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 6)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (9, 5)
7: 10 Vic de Luxe (9, 6)
8: 4 Fame Boko (2, 10)

7x7x2x3x7x9x1x1 = 18522 rader.
18522 x 1 x 0,25 kr = 4 630,50 kr.
Totalt: 4 630,50 kr.
Min kostnad: 4 630,50 kr x 2/31 = 298,74 kr
Rättningskod: ZWM DTJ GNZ
Dahle (+8)
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:29   #34

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Blev enligt följande efter obefintlig analys:
1: 1, 3, 10 (9, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (7, 9)
3: 1, 3, 5, 6 (7, 2)
4: 5 Young King (1, 11)
5: 11 Global Unlimited (2, 7)
6: 7 Idun A'lir (5, 4)
7: 4, 10 (9, 6)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:29   #35

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3432
Standard

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:26
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 11 (1, 10)
2: 1, 6 (3, 7)
4: 1, 5, 9, 10, 11 (2, 8)
5: 2, 4, 5, 7, 10, 11 (6, 8)
8: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 (7, 1)

2x2x1x5x6x3x1x7 = 2520 rader.
2520 x 1 x 0,25 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Rättningskod: Tog bort 7 i 2a
la till 7 i 6e
Gammal 2018-12-19, 20:30   #36

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Sväljer 2 favoriter idag och kör ganska enkel reducering med 2 utgångar

Spoiler:

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:37   #37

Standard

Där lyckades jag med bedömningen av omgångens näst sämsta favorit, och fick in en halvskräll.

Tyvärr fick jag liten respons på mina frågor och det slutade med att betala för detta system:

V86 Solvalla, BergsåkerOnsdag 2018-12-19
1: 1, 9, 10 (3, 4)
2: 2, 3, 5 (6, 1)
4: 5, 11 (1, 9)
5: 2, 4, 7, 8 (11, 5)
6: 4 Fairytale Sisu (5, 7)
8: 2, 4, 10 (3, 8)
3x3x1x2x4x1x1x3 = 216 rader
216 x 1 x 0,25 kr = 54,00 kr
Rättningskod: ZZD DTD KNS
Gammal 2018-12-19, 20:45   #38

Stekels avatar

Standard

Snacka om utrustningshysteri på Pablo, blev andrahandare till slut! Spelar ju ingen roll vad det är för vagn, i ett hyggligt klassigt lopp på Valla kan man lita på att Bengan hamnar på rejäl vingel.

Gammal 2018-12-19, 20:52   #39

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

V86
Snyggt av snoken att dissa Lexington helt...

Inlämnat: 2018-12-19, 20:21
Cafe Brasco, Snoken V86s andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 4 989,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (12, 2)
2: 1, 6, 7 (2, 8)
4: 1, 2, 5, 9, 10, 11 (6, 4)
6: 5 Cesar F.C. (7, 1)
7: 5, 6, 9, 10 (4, 7)
8: 2, 3, 4, 8, 9, 10 (7, 5)

7x3x2x6x3x1x4x6 = 18144 rader.
18144 x 1 x 0,25 kr = 4 536,00 kr. Avgift 453,60 kr.
Totalt: 4 989,60 kr.
Min kostnad: 4 989,60 kr x 1/13 = 383,82 kr
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 20:59   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Körde en hundring på Joker med krav 70 000 kr o spikade Pablo Bengt med Jänkarvagn+Kajan i sjätte o sedan en mera moderat lapp matematisk

V86
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

Intuitionen säger att 10.IMMA HANOVER vinner får se om det stämmer nu.
HuBBaBuBBa (+10)
Gammal 2018-12-19, 21:11   #41

Standard

Sådär var jag borta igen! När favoriterna jag dissar vinner är jag givetvis alltid borta! Även om jag hade fel i avd 2, så hade jag inte vinnaren där...

Tack för mig denna gång! Spelar inte något mer ikväll...
Gammal 2018-12-19, 21:20   #42

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

God kväll Så har jag vaknat till liv efter att helt slocknat tidigare ikväll. Märkte en sak dock på kvällens V86 - mad facit i hand så klart

Varför vann inte Global Thunder i andra avdelningen? Mycket hästar med sådant namn ikväll annars
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:20   #43

Shooters avatar

Standard

De här loppen brukar vinnas av bästa hästen från dubbla tillägg, men jag testade att spika Fullpoint. Med tanke på det dåliga travet så var det nog lite för lång distans för den.
Gammal 2018-12-19, 21:22   #44
Administrator

Standard

Kan vi beställa 6-6-4 i de avslutande 3 avdelningarna så kanske vi får tillbaka insatsen iaf...

Gammal 2018-12-19, 21:22   #45

Standard

Den var ingen bra vinnare för mitt system :-(

Bara 6 levande rader nu. Å andra sidan var det inte en så här lätt rad man siktade på
Gammal 2018-12-19, 21:23   #46

Shooters avatar

Standard

Testar den här Trion:

Plac.
1:a: 5 Cesar F.C.
2:a: 4 Fairytale Sisu
3:a: 7, 8

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Gammal 2018-12-19, 21:23   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kan vi beställa 6-6-4 i de avslutande 3 avdelningarna så kanske vi får tillbaka insatsen iaf...
Lycka till

Måste ha in :
4
10
2,3,4,8,9,10
Gammal 2018-12-19, 21:25   #48
Banned

Standard

Ett litet torskspel får det bli:

Hästar
4, 7, 10, 11

6 x 50,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Gammal 2018-12-19, 21:29   #49

Shooters avatar

Standard

Det var i alla fall en bra spik.

Vic de Luxe i nästa så kan det bli en sjua i alla fall.
Gammal 2018-12-19, 21:30   #50

Standard

Uschh vilken tråkig omgång
Gammal 2018-12-19, 21:31   #51

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

Tråkigare omgång får man ju leta efter
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:31   #52
Banned

Standard

Ja, dra åt...nu är Valla-lunken tillbaka med besked. Då kan man ju pisshoppa allt vad travspel heter på huvudstadsbanan, åtminstone för ett kvartal framöver.

Lycka till med resten, själv stänger jag butiken nu för ikväll.
Gammal 2018-12-19, 21:31   #53

Stekels avatar

Standard

Lämna inte Virunga utanför på DD nu vad ni än gör, stallform som heter duga!!!

Gammal 2018-12-19, 21:32   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Verkligen!
Gammal 2018-12-19, 21:33   #55

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Två skrällar i de två sista nu så ger det bra ändå. T ex med nr 3 i nästa...

Säger allt om hur svårt det är med åtta lopp. Visst, nu är det ju inte speciellt sannolikt att det inträffar. Tur jag själv sov mig genom hela inledningen!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:35   #56

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4532
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Två skrällar i de två sista nu så ger det bra ändå. T ex med nr 3 i nästa...

Säger allt om hur svårt det är med åtta lopp. Visst, nu är det ju inte speciellt sannolikt att det inträffar. Tur jag själv sov mig genom hela inledningen!
Minns det där väl från en omgång i somras när det typ var ett värde på max 200 efter 5 avdelningar, om jag minns rätt. När krutröken lagt sig 3 avdelningar senare satt en ensam vinnare på 5,5 mille
AmaerildeRimfrost (+3)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:36   #57

Shooters avatar

Standard

Kör en rak DD: 10-4. Risken är väl att Örjan tar hem sista också. Det såg väldigt svårt ut på förhand och då blir det favoritbetonat.
Gammal 2018-12-19, 21:38   #58

Standard

Gör som igår - då gick det inte så bra - och lägger en del av dagens vinst hittills på rak DD

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-19, 21:36
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Start: 21:40
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Vic de Luxe
2: 10 Beautiful Bacardi

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: TZG MTB MRW
Gammal 2018-12-19, 21:43   #59

Standard

Det glädjande med denna omgång är att vi förmodligen får inleda nya året med en jackpot på v86
Gammal 2018-12-19, 21:43   #60

Shooters avatar

Standard

Jaha, Bergh kom till ledningen smärtfritt och så var det över. Lika bra att Örjan vinner sista så vi får jackpot nästa gång.
Gammal 2018-12-19, 21:44   #61

Standard

Citat:

V86
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Vadet gäller startnummer

Avd

Nu är det bara att jobba in den där Örjan oxo för en fin julklapp
Basse (+5)
Gammal 2018-12-19, 21:46   #62

Standard

Citat:
Lycka till! Tack vare att du är själv blir det lite spelpeng till lördag
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 21:46   #63

Shooters avatar

Standard

TRIO
Inlämnat: 2018-12-19, 21:46
Solvalla Lopp 10
Onsdag 2018-12-19
Start: 21:51
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Fame Boko
2:a: 2 Odessa Celeber
3:a: 9, 10

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: RSD DTB FRN
Gammal 2018-12-19, 21:47   #64
Administrator

Standard

Spik 4 kvar nu för full pott på Sharps tillsammans.

Kämpa!

Joke747 (+5)
Gammal 2018-12-19, 21:48   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spik 4 kvar nu för full pott på Sharps tillsammans.

Kämpa!
Du börjar vässa till jul formen tror jag allt lycka till!
Gammal 2018-12-19, 21:52   #66

Standard

Vilken trist omgång det blev.
Gammal 2018-12-19, 21:53   #67

Standard

Varenda favorit blev släppt till spets
Basse (+5)
Gammal 2018-12-19, 21:54   #68

Shooters avatar

Standard

Citat:
Grattis!
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 21:54   #69

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52689
Standard

På den låga nivån även jag kan lyckas:

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:28
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 10, 11 (9, 4)
2: 1, 3 (6, 7)
7: 9, 10 (4, 6)

4x2x1x2x3x2x2x2 = 384 rader.
384 x 1 x 0,25 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: PZH DTH CNW
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:54   #70
Administrator

Standard

Det gick inte.

Attans!

Gammal 2018-12-19, 21:54   #71

Standard

Grattis coolman! Blidde en liten julklapps peng
coolmanriver (+5)
Gammal 2018-12-19, 21:55   #72

Standard

Nu är Julen här tralalalal
Gammal 2018-12-19, 21:55   #73

Standard

Puh, skönt 1 inte satt där, missade att trycka "Bekräfta" på Vinnare..

Grattis Coolman
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 21:55   #74

Standard

O grattis hoola!!
hoola (+20)
Gammal 2018-12-19, 21:56   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
På den låga nivån även jag kan lyckas:

V86
Inlämnat: 2018-12-19, 20:28
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2018-12-19
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 10, 11 (9, 4)
2: 1, 3 (6, 7)
7: 9, 10 (4, 6)

4x2x1x2x3x2x2x2 = 384 rader.
384 x 1 x 0,25 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: PZH DTH CNW
Snyggt Hoola
hoola (+20)
Gammal 2018-12-19, 21:56   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Snyggt...grattis
coolmanriver (+10)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 21:57   #77

Standard

Grattis coolman
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 21:57   #78

Standard

Hoppas att de som satte denna V8:a körde en enkelrad ggr X. Själv är jag alltid borta med favoritparader...

Sablar att jag spelade denna gång! Brukar gissa rätt när det gäller att låta bli, dvs nästan alltid, men inte nu...
Gammal 2018-12-19, 21:57   #79

Standard

8 rätt: 1 x 3 216 kr Vinst!
7 rätt: 10 x 33 kr Vinst!
6 rätt: 41 x 0 kr jackpot
Summa: 3 546,00 kr
mackpeter (+10), Dahle (+5)
Gammal 2018-12-19, 21:58   #80

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Varenda favorit blev släppt till spets
Nya tag imorgon på v64 skrällbana Åby
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 22:09   #81

Standard

Citat:
Höll på att missa: stort grattis naturligtvis!
coolmanriver (+13)
Gammal 2018-12-19, 22:14   #82
Administrator

Standard

Grattis ni som höll hela vägen!

hoola (+20), coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 22:19   #83

Standard

Citat:
7 rätt: 10 x 33 kr Vinst!
6 rätt: 41 x 0 kr jackpot
Summa: 3 546,00 kr
Bra utdelning på ett system som bara kostade 96:-. Snyggt jobb
hoola (+20), Joke747 (+5)
Gammal 2018-12-19, 22:25   #84

Standard

Grattis Coolman och Hoola
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 22:57   #85

Standard

Nej de där var inte omgång att minnas varken utdelningmässigt eller resultatmässigt för egen del.
Fick åtminstone med Nobel Amok i trådstarten

Grattis coolmanriver o Hoola!
coolmanriver (+10)
Gammal 2018-12-19, 23:02   #86

Standard

Citat: