|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Dolan Spring hade lite problem med travet i senaste starten, anledningen tror Stefan Söderkvist var att banan var för hård.
I samma lopp sprang Juan som inte trivdes på banan då den var kladdig? Är en bana kladdig vill jag få den till det mjukare hållet och inte hård? Men jag är inte nån banexpert långt därifrån. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Med rätt spikar så har man toppchans att sätta sju rätt idag. Problemet är just att plocka rätt spikar då det finns någon i varje lopp att välja. Ska kolla lite värmningar och lyssna lite på dagens info innan jag plitar ner systemet, men så här tänker jag just nu.
1) Okaloosa Bell på första fållan och Callmeawinner på andra tränas bägge av Lars Järpedal. Han har fint facit på sina hästar, men jag tror inte att det här loppet vinns från någon av de första fållorna. Längst bak står de bästa hästarna och jag gillar ju Ile Saint Louis, men den är nog bäst barfota. Tre streck kvarstår då jag ratar Thorn Bird. Bäst är favoriten Southwind Feji. De har siktat hit, hästen är rejäl och lite drygt 50 % duger då hästen ser ut att ha bättre vinstchans än streckningen. Spik! 2) Tre häst sticker ut då jag tror att dansken Cody inte räcker mot dessa. Victory Topline var riktigt bra förra året, men har efter come back inte övertygat från bakspår. Bäst i spets och jänkarvagn idag. Night Brodde är riktigt bra, men har ett uruselt läge. Pastor Power har övertygat rejält. Lite byngligt läge, men i alla fall en strykning framför underlättar. Jag tror att Johan kör framåt och sätter sig lugn i dödens utanpå Jormas och trycker sig förbi på målrakan. Spik! 3) Här tycker jag att Hawk Cliff är klart intressant med Örjan i jollen. Är han på humör så kan det vara segraren i loppet. Hästen är nog snäppet bättre barfota dock. Dolan Spring är en vinnarhäst och Wingait C.H. sitter i spets. Tar med Juan och Pampalo också, men står över It's Showtime Zaz, även om det finns open strech. 4) Sevilla är en fin häst, men med knepigt läge och det här är ett ganska lurigt lopp. Garderas ordentligt. 5) Tre hästar får det nog bli. Sebastian Journey som sitter i spets eller vinnarhålet. Shorthanded Jag är definitivt första utmanare och Harran Boko en kapabel sak med dåligt utgångsläge. Det finns ett par, tre hästar till som man kan ha med, men jag tror det här räcker långt. 6) Zenit Brick mot Sorbet. De får naturligtvis inte bara köra mot varandra för det har vi sett hur det brukar sluta ett otal gånger tidigare. Det gäller att ta ställning och jag ger fördel Zenit med Björn i vagnen. Han gör sällan misstag och sist när jag spikat Zenit så berodde det på en kuskmiss. Det kommer inte Goop att upprepa. Spik! 7) Första tanken var som för så många andra Disco Volante, men jag ändrade mig rätt snabbt. Loppet vimlar av toppfina hästar och distansen är inte den bästa för Disco. På sprint så hade det nog varit klart, men här kan det bli intressant bara någon trycker på lite grann. Omgångens andra garderingslopp. Här tänker jag inte åka om jag kommit så långt. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Såg att Silent Hill tappar majoriteten av sina startpoäng vid sämre insats. Känns som att Punte vässat den extra så den känns kul om man gaddar med 4-5st
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
Zenit
Zenit brick verkar bli favorit. Björn goop spikar den själv. Han sitter i rygg här på dante boko och möjligtvis kan komma fram riktigt bra. Tveksamt om ludde släpper spets. Men inte helt osannorlikt han tar över ledningen?
Jag låser på 9 10. Tror de gör upp i slutändan. - Jag tror Mika var lite för säker på seger senast och att det var därför han åkte dit. Med facit i hand skulle han kört i tuffare tempo för hästen var inte ett dugg trött i mål. Han är mer stark än snabb och har därför fått många tuffa lopp och kanske är det så att han behöver köras tufft för att vara som bäst. Hästen gick jobb i måndags och kändes jättebra, så någon fara med formen är det i alla fall inte. Björn verkar få lite extra bra snurr på honom och att han hoppar upp igen känns optimalt. Normalt ska de vara med där framme. Inga ändringar, säger Andreas Lövdal |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Haft noll tid att läsa på dagens omgång och blir därför inga spel denna gång heller. Kollade 10 min nu och noterar att landets populäraste speltjänst spelvärde inte ens har med dagens största favorit Southwind Feji på sina system. Mycket intressant såklart.
Som vanligt i februari oerhört lite intressant utrustningsinfo. Men måste väl sett till strecken vara klart intressant att samma speltjänst skriker om första jänkarvagn på 3 procentaren Vikings Preacher. Återigen gigantiskt kuskplus och det kombinerat med första bike känns kul trots spåret. Att Victory Topline ska gå med första bike också intressant så klart men den är ju favorit och hur förbättrad var inte Pastor Power när den för första och enda gången gick i jänkarvagn näst senast? Samma idag och såg i expressen igår att Untersteiner var ytterst nära att ge den fem getingar (när han gör det vinner dom alltid). Ser ut att vara bra yttre förutsättningar för årstiden. Om fyra veckor är det tillåtet att köra hästarna barfota igen. Då bör suget att spela komma tillbaka för egen del. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
No comment ska köras I ledning och för ledning - Tony Löfqvist
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banned
|
Varför är det intressant? Ett gäng klåpare som sällan eller aldrig är rätt på det? Skulle inte vara intressant ens om tjänsten vore gratis. Och så länge de tar betalt så lär ju påverkansfaktorn för hur kollektivet streckar, vara försvinnande liten, i det närmaste marginell.
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Det märkliga är väl varför folk blint följer efter Spelvärde hela tiden, med tanke på hur sällan deras dunderspikar vinner. |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Eller säger han så här för att det inte ska se dumt ut när No Comment pressar ordentligen utvändigt för att öppna upp för stallkompisen Vikings Preacher? ![]() Nej Tony verkar vara en go ärlig gubbe men att No Comment spetsar från spår 7 mot dessa tror jag inte. |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nu kom jag in och såg ditt inlägg. Juan är urstark och har en vettig vinstchans och måste med på lappen. Vad gäller Sevilla streckas han eftersom han är favoritstreckad. Kunderna accepterar inte att bolagssystemet ryker på en utelämnad favorit. På mitt eget privata system kommer han inte med. Där kanske jag spikar 11 Peder Mykla eller låser den med 3 Sato. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Avd
1: 11 Southwind Feji (7, 1) 2: 8 Pastor Power (2, 11) 3: 1 It's Showtime Zaz (4, 2) 4: 3, 4, 9, 11, 15 (8, 2) 5: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10 (12, 11) 6: 3, 4, 9, 10 (7, 6) 7: 2 Västerbo Grosbois (3, 10) 1x1x1x5x7x4x1 = 140 rader. 140 x 1 x 0,50 kr = 70,00 kr. Totalt: 70,00 kr. Den sitter idag. Lycka till alla där ute
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Super Moderator
|
Camaro Brick är nyklippt!