Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-23, 18:53   #226
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

Jackpott på Charlottelund
Start 19:40
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 18:55   #227

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Örjan kan man verkligen lita på.. till skillnad från Erik.
Erik...
Förutom vinsten med Vikings Preacher för T.Löfqvist har han varit helt under isen. 6 segrar på 87 starter i år.

Örjan litar jag inte på.Tycker inte att han styrt optimalt i avd.2.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 19:03   #228

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Det är ju i en sån här omgång man verkligen ser potentialen i ett 3x3x3-system. Att plocka trion rakt ur strecklistan och sen flytta om med lite egna idéer. Flyttar du bara runt pjäserna rätt och får in Amalia Cash och Okashi Cheri (som på inget sätt är svårhittade som femte och sjättehandare) så belönas du med en bit över en halv mille!

Gjorde ett försök idag men trodde tyvärr inte på och valde därför bort de sista två vinnarna som annars låg med på favorittrion. Hawk Cliff trodde jag väl på egentligen på med det var mer ett spelvärdebeslut. Dumt, jag har ju tyst lovat för mig själv att inte lägga pengar på Lisells styrningar på V75. Men man blir ju aldrig fullärd, huvudsaken är att man försöker bli bättre! Okashi Cheri fick jag med men med nöd och näppe missades Amalia Cheri (det var väl också ett misstag man kan lära sig något av).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 20:03   #229

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Får efteranalysera mitt spel också.

Alla tre 3 låsen satt och där är jag nöjd med analyserna. Tog bort Zenit Brick helt och även utrustningsskriket Master hill.

Tyvär var jag helt snett ute på spikarna :-( så det stanna vid 5 rätt på systemet.

12 Mountain Cleaver var blekare än jag räknat med. Om man garderade varnade jag för att det är de på Dubbla tillägg som ska streckas i första hand så med facit i hand skulle jag garderat loppet då jag garanterat hittat 14 Amalia Cash tidigt.

3 Perfect Dynamite floppade. Jag tror helt enkelt man körde för långssamt i loppet, men den totala uklassningen på en dålig Solvallabana kan ha suttit i benen också.
Vinnare 4 Global Undecided hade lyft upp som första reserv. Men i ärlighetens namn kan jag inte säga att jag var direkt nära att gardera sista avdelningen....

Så bättre än 6 rätt hade jag inte fått idag hur som helst. Jag var för inne på favoriten i sista avdelningen.

Första loppet vanns av Budets Lasse som inte var direkt svår att hitta men jag övergarderade grovt .

Det är bara att ladda om inför Onsdagens V86 där Jag ska göra ett nytt försök med Basses 3 lås. Efter 2 försök har 5/6 3-lås suttit - det som missade var målfototorsk. Det är spikarna man varit snett ute på.

God fortsättning på kvällen !
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 20:37   #230

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Sådärja. Tog 10 istället för 11 i avd6 , slem i halsen osv.

1an fick inte fritt, så vinner Örjan i sista....

Där hade det kunnat gå, var nästan säker på 7an efter avd5.

Men neeeej
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 22:52   #231

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39612
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Får efteranalysera mitt spel också.

Alla tre 3 låsen satt och där är jag nöjd med analyserna. Tog bort Zenit Brick helt och även utrustningsskriket Master hill.

Tyvär var jag helt snett ute på spikarna :-( så det stanna vid 5 rätt på systemet.

12 Mountain Cleaver var blekare än jag räknat med. Om man garderade varnade jag för att det är de på Dubbla tillägg som ska streckas i första hand så med facit i hand skulle jag garderat loppet då jag garanterat hittat 14 Amalia Cash tidigt.

3 Perfect Dynamite floppade. Jag tror helt enkelt man körde för långssamt i loppet, men den totala uklassningen på en dålig Solvallabana kan ha suttit i benen också.
Vinnare 4 Global Undecided hade lyft upp som första reserv. Men i ärlighetens namn kan jag inte säga att jag var direkt nära att gardera sista avdelningen....

Så bättre än 6 rätt hade jag inte fått idag hur som helst. Jag var för inne på favoriten i sista avdelningen.

Första loppet vanns av Budets Lasse som inte var direkt svår att hitta men jag övergarderade grovt .

Det är bara att ladda om inför Onsdagens V86 där Jag ska göra ett nytt försök med Basses 3 lås. Efter 2 försök har 5/6 3-lås suttit - det som missade var målfototorsk. Det är spikarna man varit snett ute på.

God fortsättning på kvällen !
Fick fyra rätt. Åkte på två spikar, varav en hoppade och en fastnade i tredje inner, samt ett fyrahästarslopp. I två av loppen jag åkte på vann mina förstareserver och i de som funkade fick jag in tre av skrällarba på ett 200-kronors system. Kunde inte göra något annorlunda. Vi kommer igen! Dricker öll och kollar musik på Debaser. Skål!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-23, 23:50   #232
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Snacka om att utdelningen flög i höjden när Perfect Dynamite torskade. Lätt o säga i efterhand men den var nog hyfsat överspelad när den torskar efter den resan. Har kollat igenom de flesta tillsammans-bolag och 85-90% av alla system satt med Perfect Dynamite som spik. Om man vill vinna stora pengar är det nog viktigt att gå "outside the box" och fundera på hur man fäller tillsammans-bolagen som generellt spikar och helgarderar samma lopp.

Dagens signum var väl framförallt att ta alla hästar i första och spika dynamiten.

Idag hade det nog räckt med en skräll i sista och sen relativt enkla vinnare för att det skulle betalat bra, eftersom de flesta spika bort sig.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 00:40   #233

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju i en sån här omgång man verkligen ser potentialen i ett 3x3x3-system. Att plocka trion rakt ur strecklistan och sen flytta om med lite egna idéer. Flyttar du bara runt pjäserna rätt och får in Amalia Cash och Okashi Cheri (som på inget sätt är svårhittade som femte och sjättehandare) så belönas du med en bit över en halv mille!

Gjorde ett försök idag men trodde tyvärr inte på och valde därför bort de sista två vinnarna som annars låg med på favorittrion. Hawk Cliff trodde jag väl på egentligen på med det var mer ett spelvärdebeslut. Dumt, jag har ju tyst lovat för mig själv att inte lägga pengar på Lisells styrningar på V75. Men man blir ju aldrig fullärd, huvudsaken är att man försöker bli bättre! Okashi Cheri fick jag med men med nöd och näppe missades Amalia Cheri (det var väl också ett misstag man kan lära sig något av).

Detta får du gärna förklara - vad är ett 3x3x3-system?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 08:45   #234

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4532
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Detta får du gärna förklara - vad är ett 3x3x3-system?
3 hästar i vardera avdelning
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 13:03   #235

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Raden på V75 blev det mycket bra betalt för, i förhållande till dess svårighetsgrad. Det borde rent matematiskt varit strax över 50 som klarade den, det blev strax över 40. "Överbetalt" med 20%. Då skall man ändå veta att Felix Erixson satte 13 sjuor fördelat på två tillsammans-system.
Gammal 2019-02-24, 14:16   #236

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

Förstår inte riktigt... Varför skulle man plocka in egna idéer om nu det var så bra potential i strecklistans 3 första i varje avdelning? Menar du fylla på fler och inte; "flytta om", eller?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 18:51   #237

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Förstår inte riktigt... Varför skulle man plocka in egna idéer om nu det var så bra potential i strecklistans 3 första i varje avdelning? Menar du fylla på fler och inte; "flytta om", eller?
Det jag menar är att system-upplägg som detta inte är helt tokiga. Och potentialen jag pratar om ligger i att man följer inte kollektivet när man spelar på det här sättet. Man kan dessutom vinna ganska ofta, så variansen är inte så farlig. Och upplägget är då alltså för att förtydliga att lägga 3 streck i varje avdelning, inte de 3 mest streckade i varje avdelning.

För enkelhetens skull kanske man först bara kryssar i de 3 mest spelade i varje lopp till sitt första utkast, för att sedan börja analysera och möblera om lopp för lopp. Det blir på så sätt tydligt vilka man i första hand ska bedöma spelvärdet på. I något lopp kan det givetvis bli så att man inte har någon av de 3 mest streckade på kupongen. Så här såg mitt system igår ut jämfört med strecklistan till exempel. Alla favoriter var faktiskt med, men i bara 1 av loppen följde jag kollektivet fullt ut.

Spoiler:

En fördel med "fasta" upplägg som dessa är också att man vid analys tvingas ranka loppen lite mer ingående än annars kanske. Det blir aldrig att man ser en lopptyp det ofta skräller i och bara går in och yxar till en bred gardering. Eller ser en stor favorit som man tror vinner och bara noterar singelstreck och bläddrar vidare. Fällor jag tror många spelare, om inte alla, faller i ganska regelbundet.

På de här systemen får man också hyggligt betalt om man är ganska rätt på det men inte fixar det fullt ut. Drygt 2k vid fem rätt igår och dryga 19k vid 6 rätt.

Det är också så att man vid helt "fria händer" lägger väldigt mycket kraft på att fundera på hur man ska konstruera systemet. Det är ju redan klart här, så allt går åt till analysen som är det verkligt viktiga för att lyckas.

Sammanfattningsvis ser jag alltså många fördelar med det här upplägget och kommer fortsätta med det nu framöver.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td