Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-15, 22:35   #61
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Blir inte riktigt klok på avd 7.

Tobias Del Ronco har vad jag sett i starten i Italien inte visat någon vidare startsnabbhet.
Kan Leader Brodde svara ut de startsnabba med spår 2 och 3 främst?
Djuse har ju visat upp en väldigt fin form senaste tiden och det viskas lite om ev. jänkarvagn på Leader Brodde här. Får man reda på vilken vagn det blir innan spelstopp till V75 tro?

Blir det tokkörning så öppnar det givetvis upp för Sevilla och Pastor Power och även Vikings Preacher som denna gång ska köras lite defensivt men lifta med i rygg på någon av de två tidigare nämnda så ska han väl kunna trampa förbi trots ett kort upplopp....

Får sova på saken...
Vikingen har jag just nu som sista häst med på min ram 7 streck totalt som det ser ut nu... kan mycket väl bantas till ett streck beroende på info
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-15, 22:37   #62
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sen kanske 6 Dennis i sista kan skrälla. Har super form och står bra inne på degen. Lite vingelrisk men stark som en björn.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-15, 23:35   #63
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ingen verkar snacka om 1 Leader Brodde? Vann sist och var mycket bra som trea bakom Perfect Dynamite och Global Undicided. Sen har Dennis varit ute i Brons finaler tidigare. Både Eelis och Tobias är lite färska i sådana här sammanhang och står lite hårt inne på degen men i brons kan väl allt hända. Tycker att det är lite öppet men mest härdad är Leader Brodde tycker jag. Eelis har slagit Esprit Sisu i ett klass 1 försök däremot. Pastor Power vann ett klass två försök på Mantorp sist ni slog in storvinsten Dåligt motstånd då men gjorde en toppen insats men svårare nu från spår 11 och i Brons.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-15 klockan 23:46.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 00:41   #64
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75:5

1640 auto med massor av startsnabba hästar på framspår.

Håller med många här inne att 1 Knifetown Winner ska garderas (eller kanske tom tas bort).

De som gynnas om det blir körning är i första hand:

10 Global Trust och 9 Stepping Spaceboy, de har för övrigt de bästa bakspåren över 1640a på Mantorp.
När vi snackar startspår är 3 & 4 de klart mestvinnande spåren över distans/bana.

3 Västerbo Grobois bör räknas från bästa spåret .

4 Rafiki Fri är den roliga tokskrällen i loppet. Har näst bästa startspåret och det klart bästa man någonsin haft över kort distans.
På 5 starter över distansen har man lottats till spår 10,10,6,8 & 10.

Rafiki Fri startar inte ofta på kort distans men har gjort det bra när man testat.

8/4-2017 kom man 3:a på 11,7 från spår 10 -bakom Iago Zon och Making Love
22/7-2017 kom man 3a på 12,2 från spår 10 på visby
3/3-2018 kom man 3:a på 12,1 från spår 6 bakom Pastore Bob
29/5-2018 diskad galopp från spår 8
20/10-2018 var man 3:a igen på 12,4 bakom Ural och Southwind Hydro.

Jag säger inte att 1-procentaren Rafiki Fri vinner idag, men jag skulle inte bli förvånad om man gjorde det heller.
Läget är kanon, Rafiki Fri får en resa i 3:e ut typ, avslutar alltid bra och om det gått undan från start kan det räcka hela vägen- i alla fall en mycket bra platschans!

Dagens Speltips

Får bli Rafiki Fri - Plats
Unibet har 3,40 just nu, finns säker bättre odds, jag har inte kollat runt hos alla bookies än. **edit Svenska spel har 3,50 i platsodds
Jag bedömer platschansen vara 40-50% så odds en bit över 3 ggr är taget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+1), Gotland (+5)

Senast redigerad av Basse den 2019-03-16 klockan 00:49.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 01:02   #65
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Börjar gå i spiktankar på Hossiana Boko. Från spets borde den väl ha minst lika bra chans att vinna som övriga betrodda från sämre lägen? 8-9% på Hossiana känns betydligt mycket roligare än 30% på cheerful. Barfota och Bike låter ju påställt också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 02:00   #66
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Börjar gå i spiktankar på Hossiana Boko. Från spets borde den väl ha minst lika bra chans att vinna som övriga betrodda från sämre lägen? 8-9% på Hossiana känns betydligt mycket roligare än 30% på cheerful. Barfota och Bike låter ju påställt också.
Tänker lite likadant. Hosianna Boko skall absolut med på lappen. Flyger väl till spets och ledningen på Mantorp är mucket värd.

Vet inte om jag vågar spika men känner för att betona hästen på något sätt.
Som DD spik kanske , eller U häst. Med på lappen kommer den i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 02:16   #67
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Känner starkt för 8 Randemar RD i avd:4

Kan få drömloppet från spår 8. Hästen står ju på kronan rätt inne i klassen.
Hade nog vunnit senast om hästen inte varit ofokuserad i början på upploppet sist. PU testar Norskt huvudlag idag och det kan göra susen tror jag.
Var på inget sätt tom i mål senast, gick bra sista biten när den fick för sig att kämpa lite. Med en resa i draget och angrepp i tid och en en häst som är mer fokuserad borde man tugga ner allt över upploppet.

Blir nog min ”roliga spik” i morgon!

Jag är helt övertygad om att det är hästen med högst kapacitet i loppet.
PU är duktig på att göra rätt utrustningskorrigeringar och han låter förhoppningsfull inför uppgiften. Spår 8 i volt är inte alls så dåligt utgångsläge som de flesta tror. De framför är startsnabba och det borde bli utrymme att gå ut ett spår någon gång under första halvvarvet.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 02:55   #68
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Funderar på om travfolket har gjort travläxan?Har mycket svårt att se Kaj Widell torska med Ryssebo La Reine.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 03:00   #69
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Undrar bara när spår 2 blev bra i volt för Delantero?

V75-1
Storfavoriten i inledningen har studsat i 7/20 starter och senaste två har han trasslat ihop benen. 8 starter med volt, de första två ändade i galopp, sedan följde 4 raka segrar. De sista två har han torskat trots att han gått felfritt. Visst är hästen bra och Connys stallform inte att leka med. Men när det står 50% undrar jag ändå lite på var dolda kameran är...

V75-2
Full Throttle har aldrig vunnit. Men han har spår 1 i volten, kommer från ett stall som borde vara på gång nu och en bra årsdebut. Och det här loppet är ett av de sämre jag sett på V75 med den här proppen. Bara 5%?

V75-3
Guld blir rundspelat och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på att det är lite av en gissningslek. Många heltäcker också för att det "är billigt" när det är få hästar. Just nu är jag inte mycket klokare själv men jag går inte i fällan att strecka alla. Ochongo Face är bevisat lite kort i rocken i ett sånt här gäng. Och Sir Ratzeputz kommer visserligen från Nurmos-stallet där uppehåll inte har den där vanliga betydelsen. Men hästen är inte en sån där untantagshäst som går direkt ut och vinner ett guldförsök efter ett helt år. Helt chanslös är ingen av dem, men de är inte i närheten av de chanser de är streckade till. Rajesh Face vann ett silverförsök bekvämt i sin förra årsdebut. Med en liten gunga i starten och tredjetagg hela första sväng.

V75-4
Delantero rycker de skorna på nu. Bra spår. Bara 2%!!??

V75-5
Startkatapulten Mr Pellegrino kör med samma utrustning som vid segern. Kusken lovar att svara allt om han tar sig till spets. Bara 1%!!! För övrigt en ännu konstigare storfavorit än i V75-1. Hur stor är risken för startgalopp vid laddning från spår 1 på sprint tro? Jag räknar konservativt och säger 30%!

V75-6
Ryssebo La Reine fick inte världshistoriens snällaste årsdebut senast. Tredjespår i ett varv sen dödens tills hon förståeligt nog kastade in handduken totalt 150 kvar. Tränaren är optimistisk men en kvalificerad gissning är väl att det är mer troligt än inte att det där inte bådar för en jättebra prestation i starten efter. Ska absolut inte vara andrahandare! Cheerful Rivner har varit tokbra, vingelrisken är minimal nu efter strykningen och det maxas med jänkarvagn. Visst finns det några fler som kan vinna i loppet men som ganska knapp favorit är han helt given att spiken hamnar på denna!

V75-7
Ingen utom en undantagshäst ska vara favorit från spår 10 i ett jämnt bronsförsök när banorna börjar bli snabba. Jag satt precis och funderade på om inte Örjan har gått väldigt bra när han på sistone fått chansen bakom Nurmos kusar på V75. Kikade efter och fann att facitet är 11: 4-4-0 och jag tror att jag hittade min spik där i Eelis![/QUOTE]
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 03:02   #70
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Känner starkt för 8 Randemar RD i avd:4

Kan få drömloppet från spår 8. Hästen står ju på kronan rätt inne i klassen.
Hade nog vunnit senast om hästen inte varit ofokuserad i början på upploppet sist. PU testar Norskt huvudlag idag och det kan göra susen tror jag.
Var på inget sätt tom i mål senast, gick bra sista biten när den fick för sig att kämpa lite. Med en resa i draget och angrepp i tid och en en häst som är mer fokuserad borde man tugga ner allt över upploppet.

Blir nog min ”roliga spik” i morgon!

Jag är helt övertygad om att det är hästen med högst kapacitet i loppet.
PU är duktig på att göra rätt utrustningskorrigeringar och han låter förhoppningsfull inför uppgiften. Spår 8 i volt är inte alls så dåligt utgångsläge som de flesta tror. De framför är startsnabba och det borde bli utrymme att gå ut ett spår någon gång under första halvvarvet.











När blev spår 2 bra i volt för Delantero?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 03:04   #71
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Gulddivisionen

Blir man ju gråhårig av. 5/7 hästar årsdebuterar och man får gissa dagsform samt hur intresserade årdebutanterna är att vinna direkt i debuten.
Hur många är nöjda med en en genomkörare ?

4 Milligans School är väl bäst i grunden men Melander brukar ju starta igång sina hästar och sällan gå all in direkt.

5 Racing Mange är en häst jag gillar skarpt. Första tanken var spik Racing Mange eller heltäcka loppet.

Få hästar i loppet brukar ju innebära större chans till skräll. Det körs ofta konstigt i såna lopp och någon kortspeedig kan skrälla till med rätt resa.

Som sagt ,man blir gråhårig av det här loppet. hur man än vrider och vänder på det är det ren gissning på hur loppet blir kört, vem som har form, vem som vill vinna...

Blir nog helgardering här ändå, fast det inte är optimalt ur spelsynpunkt.
Ser ut att bli rundspelat och inget vidare rens om inte minst spelade vinner..

I dessa lopp vill man ju helst spika elller gå kort då en femtehandare inte rensar mycket bättre än favoriten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 03:11   #72
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
När blev spår 2 bra i volt för Delantero?
Spetsade från spår 2 i volt näst senast.
För mig får den gärna galoppera också

Delantero är startsnabb och vare sig den spetsar eller galopperar så gynnar det mitt drag Randemar RD.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 03:51   #73
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 690
Sharp$: 4031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Ser att spelvärde spikar i lopp 2. Någon som har koll på vilken häst?
6an bike, ensamt springspår och spetsfavorit. Barfota runt om för första gången och hemmahäst...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), 777 (+2)
SakanAA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 04:12   #74
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Gulddivisionen

Blir man ju gråhårig av. 5/7 hästar årsdebuterar och man får gissa dagsform samt hur intresserade årdebutanterna är att vinna direkt i debuten.
Hur många är nöjda med en en genomkörare ?

4 Milligans School är väl bäst i grunden men Melander brukar ju starta igång sina hästar och sällan gå all in direkt.

5 Racing Mange är en häst jag gillar skarpt. Första tanken var spik Racing Mange eller heltäcka loppet.

Få hästar i loppet brukar ju innebära större chans till skräll. Det körs ofta konstigt i såna lopp och någon kortspeedig kan skrälla till med rätt resa.

Som sagt ,man blir gråhårig av det här loppet. hur man än vrider och vänder på det är det ren gissning på hur loppet blir kört, vem som har form, vem som vill vinna...

Blir nog helgardering här ändå, fast det inte är optimalt ur spelsynpunkt.
Ser ut att bli rundspelat och inget vidare rens om inte minst spelade vinner..

I dessa lopp vill man ju helst spika elller gå kort då en femtehandare inte rensar mycket bättre än favoriten.
Kan inte Västerboonthenews vara lösningen i guld. En av två som har startat under vinter och formen är inte så dum heller. Örjan upp igen och de flesta behöver lopp i kroppen. Mitt första streck
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Dahle den 2019-03-16 klockan 04:15.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 04:36   #75
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Kan inte Västerboonthenews vara lösningen i guld. En av två som har startat under vinter och formen är inte så dum heller. Örjan upp igen och de flesta behöver lopp i kroppen. Mitt första streck
Får känslan av att Örjan (som vanligt) släpper ledningen om t.ex Milligans School , Handsome Brad eller Racing Mange vill överta.
Såg att Örjan Rankat sig själv 5:a i gulddivisionen.


För mig lutar det åt lås på 4,5.
De två jag tycker är bäst i loppet. Det hjälper ju till lite om Örjan som tar spets också tycker mina 2 hästar är bättre än hans styrning 7 VOTN


Spelmässigt är det ju nästan tvång på att gå kort i Guld, när de flesta streckar 5-7 hästar.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td