Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-13, 10:59   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75 Skellefteå 14/8


Fram med era analyser och stalltips! Om någon sitter på statistik för open stretch på banan så vore det kanon.

Har inte suttit så mycket med startlistorna, det enda jag har just nu är streckvärde på Count Harry i brons, samt att hästarna som åker 100 mil för att starta bör behandlas med försiktighet (vilket råkar stämma in på några av omgångens största favoriter Year One, Go On Pale och Minos Vang ). Hallsta Lotus blir en stenklar spik för mig. Helt andra förutsättningar än senast och vinner oavsett löpningsförlopp.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 17:05   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 46
Sharp$: 8
Standard

Ingen Åke Svanstedt imorron, ersättare blir Torbjörn Jansson.

V75-1 3 MR JEF FIOR (IT) Jansson Torbjörn

V75-2 8 YEAR ONE* (NO) Jansson Torbjörn

V75-3 4 VICTORY LOVE Jansson Torbjörn

V75-5 12 FAKSE Jansson Torbjörn

V75-7 1 MINOS VANG* (DK) Jansson Torbjörn
Sven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 18:49   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tänk på att:

Manos General i bronsloppet var på linje med segrande Simb Robitaille som är lite betrodd i silver.

D.J. Seabrook går barfota runt om (enligt tränare), vann guld med den balansen i höstas. Var dessutom med i guld häromhälgen mot grymt överkvalificerat motstånd jämfört med denna gång.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:25   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänk på att:

Manos General i bronsloppet var på linje med segrande Simb Robitaille som är lite betrodd i silver.

D.J. Seabrook går barfota runt om (enligt tränare), vann guld med den balansen i höstas. Var dessutom med i guld häromhälgen mot grymt överkvalificerat motstånd jämfört med denna gång.
Bergh lägger ju upp intervjuer på spelarservice nuförtiden precis som svanstedt gör.
Det som är skumt är dock att SS som har djupgående intervjuer med bergh väljer att spika hästen som bergh INTE kör hur det än ska tolkas.



Enligt spelarservice:

Citat:
3 Conrads Epilog – har gjort några starter i ny regi nu och börjar äntligen släppa till – rejäl från kön till seger senast i enklare gäng, bortvald här men kanske den bättre chansen av Berghs enligt honom själv, kan öppna mycket snabbt och spetsfavorit initialt, barfota runt om igen.

6 D.J.Seabrook – har svårt att hitta rätta formen – trivs bättre på höst och vinter, hängde mest med i rygg ledaren senast och visar heller inte rätta trycket i jobben, skor fram på slutet men nu provar Bergh barfota runt om = snabbare men osäkrare, Robbans val men ej givet bästa chansen enligt honom.

Nybrink har dessutom Conrads som "Veckans tips" jag börjar misstänka att nybrink har en fot med i spelet där faktiskt. Det är väldigt ofta som hans tips är de hästar som spelarservice lyfter fram. Därav anledningen att det går dåligt för dom på v75 ofta. För vi alla vet att nybrink sätter inga vinnare. Förvånar mig inte om han finns med bakom kulliserna.


Har efter många om och men bestämt mig för att spika halsta lotus. Alternativet var att gardera med 2,8 eftersom de andra har hallsta slagit på tillägg dessutom. Men samtidigt har jag som policy att finska hästar går alltid dåligt i Sverige därmed tar jag bort dom. Kvar har vi då låser 2,8 som skulle göra systemet dubbelt så dyrt.
Angående Moe brage så har hallsta slagit den hästen flertalet gånger med. Nej spik hallsta blir det oavsett streckprocent. Därmed har vi 6 lopp kvar att studera.

Småsugen är jag också på dead wood precis som storavinster är. springspår skulle få den hästen att stå på benen. Står den på benen så kommer den vinna med flertalet längder. Väldigt spikvärd till 36%. Statistiken talar dock emot. Hästen har endast vunnit 1 på 24 starter på den distansen och dessutom så har svagstreckade favoriter endast vunnit 6% av loppen. Spik eller utgång lär det minst bli iaf.

Någon utav berghs hästar tror jag tar gulddivisionen (2hästars lås igen dock har det räckt i 70% av loppen. 3hästarslås har räckt i 90%). Conrads epilog kommer bli en upphaussad snackhäst och sånna vet vi hur det går med.

Ett roligt streck för mig blir roberto i avd7 av den anledningen att goop kör. Goops statistik från spår 12 är enastående. Är det någon som vinner ofta fårn spår 12 så är det goop. Har haft med roberto många gånger och aldrig fått in den. Avslutar alltid bra men har ingen vinnarskalle.

Missa INTE Exceptionell Quse och Crusing Cake i avd6. måstestreck för den som garderar. Den senare kommer dessutom gå barfota.


Glöm inte heller att det är openstretch på banan!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 21:06   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Har redan gjort mitt system då jag åker utomlands tidigt imorgon:

Avd 1: 7-8
Avd 2: 8 Year One (System gjort innan kuskändring)
Avd 3: Alla hästar
Avd 4: Spik Othello Zet
Avd 5: 1-2-3-7-8-9-12
Avd 6: 1-2-7-9-10-11
Avd 7: 1-3-5-10-11-12
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 22:06   #6
Jao
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 661
Standard

Mitt lilla system, såvida jag vaknar i tid och hinner lämna in..

8
8
1,3,4,6
6,7,9,10,12
3
2,7,9
1,4,5,12

En ganska lätt omgång? Ska man månne kryssa i V7, tror ni?
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 22:42   #7
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

de som inte fattar att conrads epilog o staro cold carat är totalt stenklara kan aldrig ha satt sin fot på en travbana. enkel analys... conrad vinner pisslätt på open s och staro vinner efter att ha släppts till spets av glide kronos eller simb r. jag tar inte bet för det här men har så stor empati att jag bjuder er på detta! hoppas ni tackar sen. lämnar kontonummer sen.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 22:50   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Hårda ord för att komma från en panndöd.
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 03:16   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
de som inte fattar att conrads epilog o staro cold carat är totalt stenklara kan aldrig ha satt sin fot på en travbana. enkel analys... conrad vinner pisslätt på open s och staro vinner efter att ha släppts till spets av glide kronos eller simb r. jag tar inte bet för det här men har så stor empati att jag bjuder er på detta! hoppas ni tackar sen. lämnar kontonummer sen.
Att chansen för att conrad ska vinna via OS ser jag som obefintlig. I guld går det så fort att ska hästen ta OS så kommer den tappa en halv längd - 1 längd och det kommer bli svårt att springa om där då. Speciellt med snabba avslutare i loppet. Det mesta tyder ändå (om man ska tro på all snack) att conrads kommer spetsa och leda hela vägen. Det är dennes enda chans att vinna loppet. Inte genom att ligga rygg för hästen är ingen spurtare.



Enda positiva med SGC är att den har startspår 5. Stor infriandefrekvens därifrån. Annars tycker jag att hästen har vilat för länge. Laddas han och inte felar (bergh har sagt att han tänker ladda) så lär han ha svårt att förlora. Men jag tycker att hästen är överstreckad iaf.
Dessutom har bergh ett brölopp att passa och lär vara lagom stressad för att åka därifrån. Hade inte förvånat mig om ett sent kuskbyte kommer att ske
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 09:54   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ingen som har lösningen på fyraåringsloppet? Jag har letat motbud, men ser inte att någon ska kunna rå på Russel och You Bet, som är härdade några nivåer över de andra. När nu Goop kör Redéns häsk känns det ännu svårare att ta ställning...det kanske får bli så illa som en dubbling där...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 10:05   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ingen som har lösningen på fyraåringsloppet? Jag har letat motbud, men ser inte att någon ska kunna rå på Russel och You Bet, som är härdade några nivåer över de andra. När nu Goop kör Redéns häsk känns det ännu svårare att ta ställning...det kanske får bli så illa som en dubbling där...
TRAVSIDAN - V75-statistikanalys

3,6,7,8

Citat:
V75-1: Fyraåringslopp, autostart, medeldistans

Loppet är nästan identiskt med det som avgjordes som V64-6 i onsdags (och som vanns av favoriten Select Yankee). 11 startande för fyraåriga i öppen klass (alltså utan maxgräns avseende intjänade pengar), samt autostart och medeldistans.

På V75 har sådana här lopp varit mycket sällsynta; det har i princip alltid varit fråga om final-lopp då 4-åriga tävlat på V75-kupongen. Man kan hitta några enstaka liknande lopp i resultattabellerna på sidorna 158-160. Men statistiken över finallopp på sidan 160 är inte applicerbar här.

Sådana här lopp har däremot varit mycket (alltför…) vanliga på V64. Den bästa, mest relevanta statistiken finns därför på sidan 47 i Solvallabibeln V64 2010. Man kan också notera de nio lopp som körts i år, där vinnarna rankats 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 4, 6.

Lopptypen är extremt befriad från skrällar. Totalt har 324 hästar startat som rankats 7 eller lägre – inte någon har segrat. Det innebär förstås inte att de saknar vinstchans, men chansen är extremt låg – 1/300 eller lägre. För att de ska vara vettiga vinnarspel ska vi ha 500 gånger pengarna eller mer. Med andra ord; skrällrankade hästar är överspelade i sådana här lopp. Och favoriterna vinner ofta till rimliga odds över 2 gånger, trots 50/50-chansen. För att ta det aktuella loppet i onsdags; Select Yankee hade på förhand omgångens särklassigt bästa segerchans men gav ändå i sammanhanget riktigt fina 2.73 i odds.
edit: det kommer att bli spik på antingen 7 eller 8 för mig. Värmningarna får avgöra.
edit2: har bestämt mig för att spika nr8.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 10:10   #12
 
Fyrans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 700
Sharp$: 160
Standard

Det är tämligen kort upplopp på Skellefte-travet, 175 meter, vilket innebär att man bör ha en bra speedig kuse för att hinna fram via OS.

Själv spikar jag nog Year One i andra och Hallsta Lotus och hoppas på lite kantbollar i övrigt. Med dessa spikar så tror jag knappast på någon större utdelning och går för endast V7.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 11:11   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

jag blir nojjig över finnen i kallblodsloppet. Är den en utmanare eller inte?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 11:38   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
jag blir nojjig över finnen i kallblodsloppet. Är den en utmanare eller inte?
Nejdu, ingen rör Hallsta. Kort distans, bilstart, framspår säger jag bara! Vinner lätt på 20,5 tre längder före tvåan.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 12:27   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mitt system för dagen. Var sugen på att spika Go On Pale, men fegade ur och "heltäckte". Tycker både Year One och El Sueco är för stora favoriter, men någon av dem borde hålla, förmodligen den förstnämnde. Vill varna för 1 Gigant B.F. (finfin spurt efter långt uppehåll och snäll resa senast) och Bella Hammering (lämpligt motstånd och riktigt giftig om felfri) i fjärde. Blue April är ett fint DD-bud i sjätte. Inte så dum i grunden och fint läge och kuskförstärkt idag. Lycka till alla!

8
Alla
1-3-4-6
1-4-5-6-7-9-10
3
Alla
1-3-5-10
Krav: Year One/El Sueco
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td