Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-14, 19:57   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

V75 Romme 21 april (multijackpot)

Nu är det dags för multijackpotomgången som spelarna laddat för i flera månader. Först tre extra V75or torsd-lörd innan alla miljoner ska fördelas på söndag i Dalarna på söndag.

Ganska trevliga lopp där alla kommer spika Månprinsen trots 40 m tillägg och klart dugligt motstånd. Lite annorlunda förutsättningar än i loppen för högsta klassen där alla startar på samma distans .

V75-1

Tråkigt att se att spelarna återigen ska behöva gissa på V75 när hästar som inte tävlat på ett halvår tillåts gå ut direkt på V75. Ett slag i ansiktet på alla oss som faktiskt ser spel på hästar som ett kunskapsspel och inte ett spel på nummer. Emile Zola Sisu vann en V75 final i sept och ska väl i full form ha toppchans mot detta gäng men formen såklart inget någon kunskapsspelare kan analysera utan bara gissa på.

V75-2

Roligt men svåranalyserat lopp. Nu när sommaren närmar sig brukar jag leta vinnare på startvolten i sådana här lopp när det är bra hästar där och det får man väl säga att det är. Per Hedbergs megastjärna Southwind Feji blir väl favorit men ingen lätt uppgift den har här är känslan.

V75-3

Milligans School klar för final så här luktar det inte tömning och dödens direkt från bakspår. När jag ser att ännu en nyckelhäst årsdebuterar här blir beslutet enkelt att avstå V75 spel denna gång. Hur ska man gissa att formen är på Makethemark som senast startade i november. Nä kära spelbolag. Detta duger inte om ni vill ha med oss kunskapsspelare på V75 tåget.
Sorbet strålande intryck senast även om den fick loppet kört i halsen .

V75-4

Månprinsen som sagt gigantisk favorit. Tycker dock man sett startlistor tidigare där den känts mer given.

V75-5

Fint klass 2 försök med flera tänkbara vinnare. Moses lopp i kroppen . Man hade säkert detta lopp i kikaren i årsdebuten. Isco Boko galopp senast. Bortglömd nu.
Ett garderingslopp.

V75-6

Mr Golden Quick favorit efter två imponerande spurtvinster? Nu start en vecka senare och lång resa. Lågt spelvärde är känslan. Inte säkert loppet blir kört i halsen på den nu.

Perfect Dynamite spår 11 men bra kusk igen. Men formen kan inte vara i evighet och styggt lopp av tränaren sist. Blir också överspelad.

Garderingslopp.

V75-7

Ännu en nyckelhäst som årsdebuterar i Ural. Herregud vilket slag i ansiktet på kunskapsspelarna. Men favorit blir väl Sign Me Up Too efter strålande intryck i årsdebuten . Det var dock mot skralt motstånd i Gävle så man kanske inte bara ska spika?

Kollar nog lite på extra V75orna i Gävle och Färjestad med men hinner inte läsa på i god tid så någon annan får dra igång slingor där. Gävle redan 19.30 på torsdag och full arbetsdag på torsdag så där blir det definitivt bara att titta utan att spela. Det är sådana dagar man önskat att man var yrkesspelare och kunde ägnat dagarna till att plugga travlopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+6)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 17:02   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39612
Standard

påskens V75:or känns inte så attraktiva, men däremot så kommer jag definitivt lägga krutet på söndagens omgång - det är så vi kunskapsspelare gör!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 17:24   #3
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3084
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu är det dags för multijackpotomgången som spelarna laddat för i flera månader. Först tre extra V75or torsd-lörd innan alla miljoner ska fördelas på söndag i Dalarna på söndag.

Ganska trevliga lopp där alla kommer spika Månprinsen trots 40 m tillägg och klart dugligt motstånd. Lite annorlunda förutsättningar än i loppen för högsta klassen där alla startar på samma distans .

V75-1

Tråkigt att se att spelarna återigen ska behöva gissa på V75 när hästar som inte tävlat på ett halvår tillåts gå ut direkt på V75. Ett slag i ansiktet på alla oss som faktiskt ser spel på hästar som ett kunskapsspel och inte ett spel på nummer. Emile Zola Sisu vann en V75 final i sept och ska väl i full form ha toppchans mot detta gäng men formen såklart inget någon kunskapsspelare kan analysera utan bara gissa på.

V75-2

Roligt men svåranalyserat lopp. Nu när sommaren närmar sig brukar jag leta vinnare på startvolten i sådana här lopp när det är bra hästar där och det får man väl säga att det är. Per Hedbergs megastjärna Southwind Feji blir väl favorit men ingen lätt uppgift den har här är känslan.

V75-3

Milligans School klar för final så här luktar det inte tömning och dödens direkt från bakspår. När jag ser att ännu en nyckelhäst årsdebuterar här blir beslutet enkelt att avstå V75 spel denna gång. Hur ska man gissa att formen är på Makethemark som senast startade i november. Nä kära spelbolag. Detta duger inte om ni vill ha med oss kunskapsspelare på V75 tåget.
Sorbet strålande intryck senast även om den fick loppet kört i halsen .

V75-4

Månprinsen som sagt gigantisk favorit. Tycker dock man sett startlistor tidigare där den känts mer given.

V75-5

Fint klass 2 försök med flera tänkbara vinnare. Moses lopp i kroppen . Man hade säkert detta lopp i kikaren i årsdebuten. Isco Boko galopp senast. Bortglömd nu.
Ett garderingslopp.

V75-6

Mr Golden Quick favorit efter två imponerande spurtvinster? Nu start en vecka senare och lång resa. Lågt spelvärde är känslan. Inte säkert loppet blir kört i halsen på den nu.

Perfect Dynamite spår 11 men bra kusk igen. Men formen kan inte vara i evighet och styggt lopp av tränaren sist. Blir också överspelad.

Garderingslopp.

V75-7

Ännu en nyckelhäst som årsdebuterar i Ural. Herregud vilket slag i ansiktet på kunskapsspelarna. Men favorit blir väl Sign Me Up Too efter strålande intryck i årsdebuten . Det var dock mot skralt motstånd i Gävle så man kanske inte bara ska spika?

Kollar nog lite på extra V75orna i Gävle och Färjestad med men hinner inte läsa på i god tid så någon annan får dra igång slingor där. Gävle redan 19.30 på torsdag och full arbetsdag på torsdag så där blir det definitivt bara att titta utan att spela. Det är sådana dagar man önskat att man var yrkesspelare och kunde ägnat dagarna till att plugga travlopp.
Förstod inte riktigt, var detta negativt för som oss kunskapsspelare?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 19:02   #4

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Förstod inte riktigt, var detta negativt för som oss kunskapsspelare?
Kunskapsspelaren får väl masa sig till andra informationer än att studera gamla lopp i arkivet, balans, distanser och tider. Vi får låta tränarnas uttalanden och hur mycket man kan lita på dem väga tyngre. jAnman, asgaya och andra med stall- och kuskinfo får vara hyggliga och dela med sig här på Sharps. Ert kunskapande är guld värt. Jag/vi lovar att vara generösa med sådan påskinfo.
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 19:49   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Kunskapsspelaren får väl masa sig till andra informationer än att studera gamla lopp i arkivet, balans, distanser och tider. Vi får låta tränarnas uttalanden och hur mycket man kan lita på dem väga tyngre. jAnman, asgaya och andra med stall- och kuskinfo får vara hyggliga och dela med sig här på Sharps. Ert kunskapande är guld värt. Jag/vi lovar att vara generösa med sådan påskinfo.
Nurmos och Susanne Richter två nyckeltränare till hästar som inte startat i år. Nurmos kommer säga att hästen bara känns fin och att han tror på chans och Richter brukar jag aldrig lyssna så noga på oavsett men blir väl som vanligt att det ska ryckas skor i de tidiga intervjuerna men att hon sen ändrar sig men att hästen känts kanon i jobben i år. Hade hellre haft färska starter att titta på eller tillhört Nurmos inre krets vad gäller info.
Gammal 2019-04-15, 21:11   #6

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

...

Senast redigerad av Cyran den 2019-04-15 klockan 21:12.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 17:51   #7

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Senast redigerad av kire1111 den 2019-04-18 klockan 00:26.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 19:10   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Vad är "hög utd"?
Gammal 2019-04-17, 07:08   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är "hög utd"?
Ja är väl något man själv får tycka som du säkert fiskar efter. Men tror många har någon form av en bild över vad hög å bra utdelning är i trav.

Senast redigerad av kire1111 den 2019-04-17 klockan 07:13.
Gammal 2019-04-17, 11:17   #10

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja är väl något man själv får tycka som du säkert fiskar efter. Men tror många har någon form av en bild över vad hög å bra utdelning är i trav.
0-999:- är låg utdelning
1000:- - 9999:- är medelsnittsutdelning
10000:- och uppåt är hög utd

Däremot bra utdelning är något annat.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 19:52   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Jag är tvärsäker på att det är helt olika från person till person. Min följdfråga var ärligt ställd och jag undrar vad du räknar som hög utd och ungefär var du tror utdelningen landar.

En rad som ger 20000 kr kan vara mycket bättre än en rad som ger 200000 kr. Om man använder rätt verktyg går det att spela olika rader olika många ggr så att man når ( för en själv ) tillräcklig hög utdelning ( så länge inte man sänker sig ner i jackpott-rad-träsket ).

Spelvärde har inte med nominella utdelningen att göra. Låser man sig vid "nominellt högt värde" gör man fler misstag än nödvändigt.
Gammal 2019-04-18, 16:50   #12

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2545
Standard

Har lagt ut en del tankar inför söndagen på bloggen. Om det är inte är ok att länka tar jag bort och kopierar in texten istället!

https://travkikaren.wordpress.com/

Glad påsk!
Stinsen (+5), Trinity (+2), SO (+25), Basse (+5), Tirich (+10), legolasse (+10)
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 19:02   #13

Reg.datum: feb 2019
Sharp$: 79
Standard

Jag tänker att det ofta i så pass svåra avd som i 7:an alltid är någon som är lite extra stark eller som stuckit ut så ett spikförslag blir nr 9 Electrical Storm. Troligt med hård körning och den spurtar bra. På tur liksom....

Avd 6 vettig spets och stark nog att gå hela vägen får bli 7 Knifetown Winner springspår i volten. Men det är klart det är några vassa emot....
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 12:14   #14

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Lite intressant med Knifetown winner har tagit nästan alla vinster i 30-50tkr lopp.
Han har ett par större segrar också men tenderar ju att komma 2a eller 3a i tuffare gäng.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 12:20   #15

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Lite intressant med Knifetown winner har tagit nästan alla vinster i 30-50tkr lopp.
Han har ett par större segrar också men tenderar ju att komma 2a eller 3a i tuffare gäng.
Måste med, men ska garderas. I spets och får bestämma lite eller med lucka så är den med på linjen.
Gammal 2019-04-20, 18:31   #16

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Milligan school till 2.50 plats även med skor så är en topplacering givet i denna konkurans. 1,6,9 är en klasshögre än dom andra.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 19:20   #17

Sharp$: 11975
Standard

Strykningen av "mer eller mindre chanslösa" Speedy Face är en stor fördel för PD, då han slipper ha MGQ i famnen från start...har lirat till 5,55 på svs och högst nu är bet365 med 5,00...Efter 500 tror jag att Rickard sitter utvändigt om KW, för att sen dirigera loppet därifrån...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-20 klockan 19:22.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 19:40   #18
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Strykningen av "mer eller mindre chanslösa" Speedy Face är en stor fördel för PD, då han slipper ha MGQ i famnen från start...har lirat till 5,55 på svs och högst nu är bet365 med 5,00...Efter 500 tror jag att Rickard sitter utvändigt om KW, för att sen dirigera loppet därifrån...vi får si...
Borde inte detta loppscenario gynna Mr Golden Quick som slår av alla på speed om Perfect dynamite trycker upp tempot?

Funderar på att låsa på Knifetown winner och Mr Golden Quick. Kniven vinner om han får fuska bort loppet i spets och mr golden quick gynnas om tempot trycks upp.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 19:50   #19

Standard

Rickard låter inte KW "fuska tillräckligt" och kör heller inte för fort så att MGQ kommer in i matchen...så ta isåfall tre kusar och luta dig tillbaka
ab5 (+5)
Gammal 2019-04-20, 21:49   #20
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Har lagt ut en del tankar inför söndagen på bloggen. Om det är inte är ok att länka tar jag bort och kopierar in texten istället!

Glad påsk!
Vill bara tala om att det där var den absolut bästa genomgång jag läst på länge. Suveräna ställningstaganden, byggda på fakta. Björnkollen chanslös, tycker inte att den varit bra på länge. Lurade mig att spika 2;a i avd 5 (spik sa han) (10%-are) som tog slut 7oo kvar. Hade annars 12;an på 4 hästar så det var surt. Kommer ta del av dina tankar i fortsättningen lovar jag. Bra jobbat/SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 21:53   #21

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Björn har väl sällan någon koll!Kul att lyssna på okunnigheten.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 22:00   #22

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Säger bara 3 Flash Håleryd! Har äntligen nått formen. Tävlade mot hästar som Twister Bi som fyraåring. Svarade för en mycket bra insats senast och verkar ha tänt till hos Ulf Stenströmer. Vet att han går upp i klass och kanske får svårt att vinna. Men om favoriterna sviker så är han tidig för mig med toppkusk.
Omgångens öppnaste lopp. Kan bli ordentligt med körning och nästan alla kan vinna. Favoriter med dåliga spår. Alla är mer eller mindre jämnbra. Svårt lopp att bena ut.

Håller väl P.D som bästa hästen tillsammans med Global Trust och Mr Golden Quick men om sista loppet sitter i benen eller om formen är på väg ur så öppnar det upp lite. Global Trust är värd en seger och vilken prestation med 11tider mot en ruggigt grym Velvet Gio senast. Kan räcka mycket långt men dåligt spår. Men om nån står på tur för vinst så är det Global. Skulle kunna tänka mig ett senario där KW sitter i spets och Global i rygg om han nu vill ha den ryggen? PD upp i dödens och andra ut för Mr Golden kanske? Kan bli ett ruggigt låst läge för Global eller om PD kör sönder KW och Global får lucka.. då vinner Global. Låser 3,4,8,11. Hoppar över KW denna gång pga kusk och medeldistans. Dumt att hoppa över spetshästen men tror faktiskt inte han räcker till här. Sen är det inte hundra att KW tar spets. Flash Håleryd bombade till ledningen från spår 7 sist och Uffe vill nog oxå till spets, sen om han kör där eller släpper vet jag inte. Verkar va rätt snabb ut iallafall. Har lite svårt för Nicklas Westerholm på V75 bara V65 är lugnt och nån v4 typ.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-20 klockan 23:19.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 22:58   #23

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tre US födda hästar i 2a avd. Lås och bläddra vidare
Jag är lite skrockfull när jag ser sånt tyvärr. Men som idag på Klosterskogen i avd 1. 2st DE (tyskfödda) hästar och 12 vann. Lite larvigt att spela trav på det sättet så klart men 90 fall av 100 så blir det så har jag märkt. Sen beror det ju helt och hållet på vilka hästarna är.
Men jag menar om dem är någorlunda betrodda eller bortglömda.

Skämt å sido så tycker jag att 11 från spets (efter500m) bör ha bra chans men tar med 12,13,14,15 så är man helgarderad. Hästarna på start tror jag inte kommer att räcka.
Gammal 2019-04-20, 23:17   #24

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52689
Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

Travsport av hög klass på Romme

Travfesten på Romme på söndag håller riktigt hög kvalité – ja, att det är hästbrist i Sverige kan man inte tro sett till antalet anmälningar – 145 (!) hästar till sju V75-lopp.

Höjdpunkten är kampen i Guld om en plats i Olympiatravets final. Jag har tippat att Makethemark vinner, det i sin årsdebut. Sorbet och Milligan´s School är dock tuffa motståndare.

Och, Speedy Foxy Vicane är mega-rysaren i gänget.

Ett fräckt singelstreck

Quito Lane kommer att bli hårt streckad och Robert Berghs nyförvärv är för mig en given spik.

Mr Golden Quick är dock en fräck spik i ett vidöppet Silver, där många kommer att gödsla med streck.

Jag har också kopierat Guidens lösning på kallblodsloppet, alltså garderat Månprinsen AM med Bellfaks. Fast både hjärtat och hjärnan säger Månprinsen och Gunnar Melander, men det kan bli riktigt hög utdelning om ekipaget inte vinner och lite sniken är man ju.

Intressant i sammanhanget är att det blev dubbel-jackpot i Gävle, så nu kan en ensam vinnare på Romme ta hem 35 miljoner. Och, skulledet också bli jackpot på Färjestad denna fredag och på Klosterskogen på lördag blir det ännu fler miljoner i 7-rättspotten.

I övrigt; nu är det drygt en månad till Elitloppet.

Mina tankar om V75-loppen på Romme

V75-1: 6 Emile Zola Sisu har inte startat sedan 16 oktober, men ni har hört det förr; Timo Nurmos har alltid vältränat inför årsdebuten. Svante Båths 8 Deep Pockets är en given utmanare, precis som Claes Sjöströms 9 Bizzi Blizz. Heltäckt? Ja, förhoppningsvis.

V75-2: 12 Southwind Feji är en fenomenal segermaskin som vunnit förr på Romme under liknande förutsättningar. Hon spikas på lilla systemet men sju streck på det stora. Rysare? Ja, hemmahästen 7 Patricia Zaz.

V75-3: 1 Makethemark i ledningen i årsdebuten vore inte helt fel, så starten spelar roll. 6 Sorbet är kanske annars den givne tipsettan men det är tuffare nu än senast. 9 Milligan´s School är den som kan få loppet och 2 Speedy Foxy Vicane är rysaren.

V75-4: 8 Månprinsen AM med evigt unge Gunnar Melander är ett av Sveriges häftigaste ekipage. Normalt vinner teamet från Bollnäs ett sådant här race nio gånger av tio men nu ryggar jag Guiden och dubblar systemet med 6 Bellfaks med Jan-Olov Persson. Vilken duell det kan bli mellan de två storheterna.

V75-5: 4 Quito Lane är snabb ut och han trivs bäst i ledningen. I stallet pratas det om att han kan neråt 1.13 på distansen så då är det bara att spika Robert Bergs nyförvärv.

V75-6: 4 Mr Golden Qvick och Magnus A Djuse har två raka V75-segrar efter vassa avslut i 09-tempo. Hästen är bättre ut i volt än i bilstart, så nu kan det bli en hygglig position och jag väljer att singelstrecka.

V75-7: 5 Sign Me Up Too svarade för några starka insatser i fjol och visade i årsdebuten att 2019 också kan bli ett år i dur. 4 Ural är minst lika bra och blir svårfångad om det blir spets. Jag streckar en sextett där 8 Global Undecided är rysaren. Han gynnas av tuff körning i täten.

Mitt systemförslag till V75 på Romme

V75-1: 6, 8, 9. Res: 3-2.

V75-2: 1, 7, 11, 12, 13, 14, 15. Res: 9-6.

V75-3: 1, 2, 6, 9. Res: 3-7.

V75-4: 6, 8. Res: 5-10.

V75-5: 4 Quito Lane. Res: 6-3.

V75-6: 4 Mr Golden Quick. Res: 8-11.

V75-7: 3, 4, 5, 6, 8, 9. Res: 12-11.

Systemet är på 1008 rader och kostar 504 kronor. Om man också singelstreckar nr 12 Southwind Feji i avdelning 2 blir det systemet på 144 rader och det kostar dår 72 kronor.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-20, 23:30   #25

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Här får ni morgondagens klaringar och morgondagens spelarchock
Två ston med nr 2 vinner över grabbarna i morgon SpeedyFoxyVicane o RunAMile gör mig rik. Önsketänkande kanske men jag kommer definitivt ta med dem.
Gammal 2019-04-20, 23:41   #26

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vilkens idiot Uhrberg är som inte spikar Månprinsen om hjärta och hjärna säger det??? Det är ju på Hjärta och Hjärna man vinner pengar även om en storfavorit vinner. Räcker med en skräll och några tredje fjärdehandare så blir det bra utdelning. Hitta skrällarna och spika klaringar annars blir det för dyrt och spiken blir en chansspik som nr 4 i lägsta klassen där det brukar skrälla? Blir det låg utdelning så blir det. Ingen av dessa kallblod har något att säga till om mot Månprinsen och det vet alla. Hoppas innerligt på en 50m lång galopp i sådana fall. Sen vet jag inte om Bellfaks är nån vidare storhet i mina ögon. Isåfall ska han ta med med några kallblod till men att dubbla systemet med Bellfaks är bara larvigt. Spika Bellfaks i så fall.

Vinster i livet Månprinsen =70st
Vinster i livet Bellfaks =17st

Säger en del

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-21 klockan 00:09.
Gammal 2019-04-21, 00:20   #27

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

I avslutningen flaggar jag för 6 Je t’Aime Explosiv som inte kommer bränna krutet i starten (är ingen raket ut) men avslutar alltid ärligt och kommer gå med norsk och eventuellt bfro.
777 (+7)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 02:56   #28

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 675
Standard

Det som talar emot månprinsen är väl att han inte alls glänste i årsdebuten. Travet var tveksamt i kurvorna och art kjarvald tog väldigt sista 450. Tycker absolut att det är vettigt att ta med både Bellfaks och art kjarvald.

Spiken på Leo i sista. Enorm i årsdebuten mot enklare. Bättre inför denna start
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 06:32   #29

Sharp$: 554
Standard

Kanske dags att införa anmälningsförbud för Adrian och Lutfi Kolgjini norr om Norrlandsgränsen? Andra gången på kort tid som de anmäler två hästar på V75 och stryker båda ur loppen. Inför Bergsåker 23/2 så ströks deras hästar "preventivt" för hosta då det hette att andra hästar andra hästar i stallet var nedsatta den dagen och det är nog den vagaste strykningsorsak jag hittills hört om. Förstår visst att resan upp till norr kan vara dryg men anmäl då inte om det är för jobbigt att åka! Arrogant dels mot oss spelare men framför allt trist för kretsen runt de ekipage i anmälningslistorna som nu inte kommer med i loppen vilket denna gång drabbar Forecast (V75-6) och Frequency AM (V75-6). Som spelare vill jag ha fulla lopp och tycker riktigt illa om dessa uppenbara transportstrykningar.
mackpeter (+5)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 08:35   #30
Banned

Sharp$: 117
Standard

Basse du har pm
Basse (+2)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 08:57   #31
Rob

Sharp$: 3084
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Basse du har pm
Mkt bra oph givande bidrag till diskussionen. Tror han ser det när han loggar in eftersom man får en notis, brukar räcka så.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 09:13   #32

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg

Säger en del
Nu är väl inte det en riktigt fair jämförelse då Månprinsen har mer än dubbel så många starter? Missförstå mig inte givetvis är Månprinsen den bättre av dem men Bellfaks har endast 47 starter jämfört med prinsens 105.
Då är ju segerprocent en mer fair jämförelse dock är ju Månsprinsen ganska överlägsen där med, med 64% mot Bellfaks 36%.
HuBBaBuBBa (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 09:13   #33

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5628
Standard

Jag har försökt luska lite hos Nurmos tränade hästar, men har varit svårt att få fram något, vet inte om de flesta har åkt till Blåkulla!
Tidigare rapporter om starhästarna: E Zola Sisu tränat på utan några oroshinder och när det är start så kan man tänka att det är påställt.
G Trust håller sin form och Jorma ser nog till att han får ett bra slagläge.
Global U och Topline fick båda tråkiga spår, men Topline fick tummen upp i sista jobbet. De får kanske svårt att nå fram, men att det är 2640 reducerar de dåliga spåren något.
SakanAA (+10), Torstens (+5), mackpeter (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 09:39   #34

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4214
Standard

Rommeraden - gamla hemmabanan

1: 6, 7, 8, 9
2: 12, 14
3: 1, 6
4: 8
5: 2
6: 3, 4, 5, 7, 8, 11
7: 3, 10

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 09:40   #35

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Dem gånger Charlock Wiking har startat och inte galopperat har han vunnit förutom en gång från spår 11 på kort distans. Vinklad vinge gynnar honom från spår 6.
Gammal 2019-04-21, 09:45   #36

Sharp$: 4958
Standard

Tycker milligans school är intressant idag. Hoppas på körning då det är sista uttagningentill olympia. Tredje utvändigt in på upploppet?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 09:57   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
Tycker milligans school är intressant idag. Hoppas på körning då det är sista uttagningentill olympia. Tredje utvändigt in på upploppet?
Han är ju dock redan klar för Olympiafinalen och Tarzan skickar ut han mest för att få ett lopp innan Finalen nästa veckan även om han tyckte det blir lite för tight inpå det loppet. Låter som väldigt lugnt upplägg men visst på kapacitet kan den utmana frågan är bara om det är villiga att offra tillräckligt med krafter.

Jag själv tror mest på Sorbet där då den inte är klar för finalen ännu och gav ett riktigt vasst intryck senast men spelad till höga 55% just nu för hoppas lite speltjänster skriker ut Makethemark eller något så % sjunker en del...
Torstens (+2)

Senast redigerad av viking90 den 2019-04-21 klockan 09:59.
Gammal 2019-04-21, 09:58   #38

Sharp$: 4214
Standard

Björnkollen: Björn gillar inte att Milligan körs med skor och tror på ett mindre tufft lopp för den - enl. Björn kanske den väntar på stundande final.
Torstens (+2)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 10:03   #39

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Multijackpot låter ju häftigt men det är 13 miljoner "extra" i potten och det är betydligt mindre än en "vanlig" jackpot.

En random omgång som omsätter 80 miljoner genererar 20,8 miljoner om 5 rätts-potten skickas vidare.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 10:08   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Multijackpot låter ju häftigt men det är 13 miljoner "extra" i potten och det är betydligt mindre än en "vanlig" jackpot.

En random omgång som omsätter 80 miljoner genererar 20,8 miljoner om 5 rätts-potten skickas vidare.
Vad jag kan se är det 24 mkr extra i sjurättspoolen . Kom väl in pengar från Norge med igår. Det är ungefär samma eller någon miljon mer än vad det brukar finnas i en vanlig femrättsjackpot från lördagen innan de få gånger på året som atg inte flyttar 20 procent till framtida multijackpots.

Dom börjar väl om några veckor konfiskera pengar igen till en summer burst.
Gammal 2019-04-21, 10:14   #41

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Skulle 6 Dimanche Mearas ha form och nå spets med lucka sen kunna skrälla?
Gammal 2019-04-21, 10:21   #42

Standard

Avd 1 känns lurig, Deep Pockets en riktig bra sprinter som vunnit alla sina starter över 1640m nu dock från spår 8 som ställer till det lite men lite bättre spår hade jag definitivt spikat.

6 Emile Zola Sisu gör däremot debut över sprinterdistans men är relativt startsnabb så borde funka över denna distansen också...
9 Bizzi Blizz gav ett riktigt härligt intryck senast...möter väl dock lite tuffare denna gången...
Gammal 2019-04-21, 10:26   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Avd 1 känns lurig, Deep Pockets en riktig bra sprinter som vunnit alla sina starter över 1640m nu dock från spår 8 som ställer till det lite men lite bättre spår hade jag definitivt spikat.

6 Emile Zola Sisu gör däremot debut över sprinterdistans men är relativt startsnabb så borde funka över denna distansen också...
9 Bizzi Blizz gav ett riktigt härligt intryck senast...möter väl dock lite tuffare denna gången...
Nurmoshästen ska tydligen tävla barfota runt om för första gången. Hur bra var den inte den gången man plockade av bakskorna?

Är nog rätt viktigt att kolla värmningen på den innan man lämnar in. Kan vara stenklart om första barfota runt om som skötaren sagt till spelvärde att det ska bli.
viking90 (+5), bosseguldheden (+10)
Gammal 2019-04-21, 10:27   #44

Wagners avatar

Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Vad jag kan se är det 24 mkr extra i sjurättspoolen . Kom väl in pengar från Norge med igår. Det är ungefär samma eller någon miljon mer än vad det brukar finnas i en vanlig femrättsjackpot från lördagen innan de få gånger på året som atg inte flyttar 20 procent till framtida multijackpots.

Dom börjar väl om några veckor konfiskera pengar igen till en summer burst.
Ja tydligen har dom uppdaterat siffrorna sen i natt. Då stod det 13 miljoner på tv4-text och det stämde med ATG.s siffror.

Tydligen så hamnade all omsättning från Klosterskogen hos ATG, hur nu det är möjligt?
42 x 0.65 x 0.4 = 11 miljoner.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 10:29   #45

Shooters avatar

Standard

De tio senaste påskdagsomgångarna har det blivit låg utdelning 2 ggr, mellan 10 och 20 papp 2 ggr, över 100 000 2 ggr och miljonutdelning 4 ggr. Det spretar med andra ord.
Gammal 2019-04-21, 10:32   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja tydligen har dom uppdaterat siffrorna sen i natt. Då stod det 13 miljoner på tv4-text och det stämde med ATG.s siffror.

Tydligen så hamnade all omsättning från Klosterskogen hos ATG, hur nu det är möjligt?
42 x 0.65 x 0.4 = 11 miljoner.
Tror det beror på att Norge också deltar i dagens omgång.
Wagner (+3)
Gammal 2019-04-21, 10:34   #47

Standard

Citat:
Nurmoshästen ska tydligen tävla barfota runt om för första gången. Hur bra var den inte den gången man plockade av bakskorna?

Är nog rätt viktigt att kolla värmningen på den innan man lämnar in. Kan vara stenklart om första barfota runt om som skötaren sagt till spelvärde att det ska bli.
Låter helt klart intressant, det + spår fördel jämfört med Deep Pockets lutar åt Nurmos häst...
Gammal 2019-04-21, 10:41   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De tio senaste påskdagsomgångarna har det blivit låg utdelning 2 ggr, mellan 10 och 20 papp 2 ggr, över 100 000 2 ggr och miljonutdelning 4 ggr. Det spretar med andra ord.
Har väl ofta varit sämre väder och bana. Idag 18-19 grader och sol gör väl att barnarbetarnas påskfirande måste ha varit ovanligt vilt för att inte få till en perfekt sommarbana. Perfekt bana och väder brukar väl inte öka sannolikheten för skrällar och hög utdelning. Känns på förhand som att risken för ny jackpot är större än riktigt bra utdelning. Tror ändå att jag testar en V75a för första gången i år nu när jackpoten fylldes på rejält torsdag och lördag.
Gammal 2019-04-21, 10:44   #49

Standard

Citat:
Tror det beror på att Norge också deltar i dagens omgång.

Exakt så är det.

Norska JP-pengar går bara tillbaka till Norge när de INTE är med i målomgången. Om de är med i JP-målomgången går 100% av JP-pengarna vidare ( utan att passera gå... )
Gammal 2019-04-21, 10:45   #50

Standard

Citat:
Stämmer bra.

Stora favoriter ökar risken för låg utd.

Men å andra sidan drar det iväg desto snabbare när de faller ( och det gör de ju ibland ).

Att det spretar känns helt logiskt.
Gammal 2019-04-21, 11:03   #51

Standard

Citat:
Låter helt klart intressant, det + spår fördel jämfört med Deep Pockets lutar åt Nurmos häst...
Skötaren säger också i sv intervjun att det ska bli barfota runt om ffg på Victory Topline i avd 7. Det kombinerat med jänkarvagn och helstängt huvudlag gör kanske att det kan vara storskrällen i omgången om det körs rejält trots att den går upp rejält i klass. Men första jänkarvagn på den senast blev bra och kombinerat med första barfota runt om och helstängt kan det nog bli en rejäl rekordsänkning om loppet körs på rätt sätt.
Gammal 2019-04-21, 11:03   #52

Standard

Ser att Ural har 1 av 6 på långt, känns inte riktigt heller som att det är en häst som gynnas av detta...Är det kanske så enkelt, så att Emilia blåser till front och sitter där i orubbat bo?...

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-21 klockan 11:07.
Gammal 2019-04-21, 11:15   #53

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Je Taime Explosive tror jag mycket på. Va nu nära att rubba Perfect Dynamite för någon start sen. Hemmaplan och vinklad vinge
Gammal 2019-04-21, 11:18   #54

Sharp$: 4133

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jens

Jens finns på travronden.se
Öppen för alla!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:22   #55

Standard

Spelar sin första match på hemmaplan(!), vinklad vinge(fördel eller nackdel, därom tvista de lärde) och Emilia på insidan...tycker den passar utmärkt som första reserv...förståss, som svar till HuBBaBuBBa...
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-21 klockan 11:24.
Gammal 2019-04-21, 11:25   #56

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Avd 1: Två riktiga ämnen drabbar samman i Emile Zola Sisu och Deep Pockets. Lite kluriga lägen för bägge och långt uppehåll på Emile Zola Sisu öppnar upp loppet lite. Förstahäst för mig är ändå Emile Zola Sisu, trots att Deep Pockets gjort flera riktigt bra insatser. Nurmos hästar brukar inte behöva lopp i kroppen och spännande utrustningsändringar vankas dessutom.

Rank: 6 - 8 - 9 - 3 - 2 - 12

Avd 2: Synd på strykningen på Zefira Kronos som jag tyckte var ett roligt drag i omgången. Tipsnicken får Chapter N Deo som Örjan kanske kan köra till ledning efter 600-700 meter, då blir hon svårfångad. Värst emot känns det som att hästarna med dubbla tillägg är.

Rank: 11 - 12 - 13 - 14 - 7 - 15

Avd 3: Sorbet har imponerat och är svår att gå emot som tipsetta. Särskilt då Makethemark gör årsdebut och känslan är att det vankas preparé för Milligans School. Värst emot som jag ser det är Speedy Foxy Vicane och Zack’s Zoomer.

Rank: 6 - 2 - 3 - 1 - 9 - 5

Avd 4: Månprinsen är med rätta stor favorit. Dubbla tillägg, innerspår och Melander i sulkyn är klara minusfaktorer men hästen brukar ju lösa dessa uppgifter. Först emot är givetvis Bellfaks som kan mycket i ljusa stunder och kanske kan hitta till spets tidigt här.

Rank: 8 - 6 - 10 - 5 - 11 - 4

Avd 5: Förstahäst för mig är Master Blaster som hela karriären visat att han är en bra häst. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång och då kan han mycket väl sänka detta gäng. Värst emot som jag ser det är Moses som Redén låter löjligt nöjd med.

Rank: 11 - 3 - 2 - 6 - 4 - 10

Avd 6: Här finns en möjlig chansspik för min del i Global Trust. Läget är såklart lite riskabelt men förhoppningsvis hittar Jorma ut framför Rafiki Fri omgående. Sedan tror jag han har bra chans att lägga detta gäng på rygg. Tidigare har han ju nästan bara gått från ledningen men de två senaste loppen har han gjort fina insatser från andra positioner. De värsta motbuden finns det dessutom lite frågetecken kring. Knifetown Winner brukar inte räcka på V75, speciellt inte i ledningen. Perfect Dynamite har ett krångligt läge och känslan är att formen är nedåtgående. Mr Golden Quick är i mycket bra ordning men fjärdespåret är besvärligt och frågan är om tempot kommer bli tillräckligt för hans del nu när det är voltstart. Mycket talar för att jag kommer ta ställning här.

Rank: 8 - 4 - 7 - 9 - 11 - 3

Avd 7: Omgångens öppnaste lopp som jag ser det. Tipsnicken går efter stor tvekan till Electrical Storm som verkar vara på topp för dagen. 5 % och 4 % på Nurmos kapabla duo säger mycket om hur svårt detta lopp är.

Rank: 9 - 5 - 6 - 3 - 12 - 4
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 11:32   #57

evetons avatar

Standard

Citat:
Je Taime Explosive tror jag mycket på. Va nu nära att rubba Perfect Dynamite för någon start sen. Hemmaplan och vinklad vinge
Kommer inte att ha det minsta med starten att göra utan vi (för jag tror också på den) får hoppas att den ramlar ner i 3-4 ytter tidigt och slipper alltför vida spår. Har bästa biten till slut och borde vara mer spelad än 11%
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-04-21, 11:38   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Avd 1: Två riktiga ämnen drabbar samman i Emile Zola Sisu och Deep Pockets. Lite kluriga lägen för bägge och långt uppehåll på Emile Zola Sisu öppnar upp loppet lite. Förstahäst för mig är ändå Emile Zola Sisu, trots att Deep Pockets gjort flera riktigt bra insatser. Nurmos hästar brukar inte behöva lopp i kroppen och spännande utrustningsändringar vankas dessutom.

Rank: 6 - 8 - 9 - 3 - 2 - 12

Avd 2: Synd på strykningen på Zefira Kronos som jag tyckte var ett roligt drag i omgången. Tipsnicken får Chapter N Deo som Örjan kanske kan köra till ledning efter 600-700 meter, då blir hon svårfångad. Värst emot känns det som att hästarna med dubbla tillägg är.

Rank: 11 - 12 - 13 - 14 - 7 - 15

Avd 3: Sorbet har imponerat och är svår att gå emot som tipsetta. Särskilt då Makethemark gör årsdebut och känslan är att det vankas preparé för Milligans School. Värst emot som jag ser det är Speedy Foxy Vicane och Zack’s Zoomer.

Rank: 6 - 2 - 3 - 1 - 9 - 5

Avd 4: Månprinsen är med rätta stor favorit. Dubbla tillägg, innerspår och Melander i sulkyn är klara minusfaktorer men hästen brukar ju lösa dessa uppgifter. Först emot är givetvis Bellfaks som kan mycket i ljusa stunder och kanske kan hitta till spets tidigt här.

Rank: 8 - 6 - 10 - 5 - 11 - 4

Avd 5: Förstahäst för mig är Master Blaster som hela karriären visat att han är en bra häst. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång och då kan han mycket väl sänka detta gäng. Värst emot som jag ser det är Moses som Redén låter löjligt nöjd med.

Rank: 11 - 3 - 2 - 6 - 4 - 10

Avd 6: Här finns en möjlig chansspik för min del i Global Trust. Läget är såklart lite riskabelt men förhoppningsvis hittar Jorma ut framför Rafiki Fri omgående. Sedan tror jag han har bra chans att lägga detta gäng på rygg. Tidigare har han ju nästan bara gått från ledningen men de två senaste loppen har han gjort fina insatser från andra positioner. De värsta motbuden finns det dessutom lite frågetecken kring. Knifetown Winner brukar inte räcka på V75, speciellt inte i ledningen. Perfect Dynamite har ett krångligt läge och känslan är att formen är nedåtgående. Mr Golden Quick är i mycket bra ordning men fjärdespåret är besvärligt och frågan är om tempot kommer bli tillräckligt för hans del nu när det är voltstart. Mycket talar för att jag kommer ta ställning här.

Rank: 8 - 4 - 7 - 9 - 11 - 3

Avd 7: Omgångens öppnaste lopp som jag ser det. Tipsnicken går efter stor tvekan till Electrical Storm som verkar vara på topp för dagen. 5 % och 4 % på Nurmos kapabla duo säger mycket om hur svårt detta lopp är.

Rank: 9 - 5 - 6 - 3 - 12 - 4
Varifrån får du känslan att formen är i nedan på PD, var ju fantastiskt bra med Ante i jollen senast...
Gammal 2019-04-21, 11:54   #59

Shooters avatar

Standard

Bra chanser för Månprinsen och Sorbet idag och det gäller att få ta del av jackpot-sjuan, men jag är ändå inne på att gardera dessa då jag tycker att Romme är en lurig bana.
Gammal 2019-04-21, 12:04   #60

evetons avatar

Standard

Månprinsen har bara gått segerlös en gång från sina Romme-starter. Diskad för galopp som måltrea för snart 4 år sedan. Detta i ett heatlopp (1640) där han vann första heatet (2140). Romme kan mycket riktigt vara en lurig bana för vissa hästar, men anser det vara skapligt tydligt att Månprinsen i alla fall fungerar på banan.

Sorbet har 50% galopp på Romme (1/2) och ännu segerlös.
Gammal 2019-04-21, 12:11   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Månprinsen har bara gått segerlös en gång från sina Romme-starter. Diskad för galopp som måltrea för snart 4 år sedan. Detta i ett heatlopp (1640) där han vann första heatet (2140). Romme kan mycket riktigt vara en lurig bana för vissa hästar, men anser det vara skapligt tydligt att Månprinsen i alla fall fungerar på banan.

Sorbet har 50% galopp på Romme (1/2) och ännu segerlös.
Drömmer om att en gång innan karriären är över eller går på fel håll få se Månprinsen i ett 1600 autolopp med jänkarvagn (som den värmts med men aldrig tävlat med) och barfota runt om (som den gått en gång) och med en riktig bikekusk typ RN Skoglund i vagnen. Jisses vilket minne det kunde blivit i många år efter att den slutat tävla.
Gammal 2019-04-21, 12:13   #62
Banned

Sharp$: 117
Standard

Bucks to burn i sista kommer jag singla på DD
Hoppas o tror man tar spets o kör där, årsdebuten avklarad lär vara lite bättre idag. Har 4 av 5 från spets.
Ochs5 (+5)

Senast redigerad av trance_error den 2019-04-21 klockan 12:17.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 12:16   #63

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Bordets inte Emile Zola Sisu ha bra chans? 12,2am räcker väl långt i detta gäng. Har väl varit i tuffare sällskap än detta och att den har bättre spår än Deep Pockets. Blizzi Blizz känd sådär känner jag. Dem har ju höjt Emile till skyarna tidigare och en häst som har snabbare tid på auto medel än dem andra har på kort så borde den bara vinna från dödens tycker man ju med tanke på att Nurmos hästar går bra direkt. Vill verkligen spika i första avd. Bra % oxå att börja med.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-21 klockan 12:18.
Gammal 2019-04-21, 12:18   #64

evetons avatar

Standard

Citat:
Drömmer om att en gång innan karriären är över eller går på fel håll få se Månprinsen i ett 1600 autolopp med jänkarvagn (som den värmts med men aldrig tävlat med) och barfota runt om (som den gått en gång) och med en riktig bikekusk typ RN Skoglund i vagnen. Jisses vilket minne det kunde blivit i många år efter att den slutat tävla.
Att Månprinsen har så bra resultatrad trots att Gunnar kört hästen i samtliga tävlingar är remarkabelt och väcker frågan; hur bra är hästen egentligen?
Gammal 2019-04-21, 12:20   #65

Shooters avatar

Standard

Citat:
Bordets inte Emile Zola Sisu ha bra chans? 12,2am räcker väl långt i detta gäng. Har väl varit i tuffare sällskap än detta och att den har bättre spår än Deep Pockets. Blizzi Blizz känd sådär känner jag. Dem har ju höjt Emile till skyarna tidigare och en häst som har snabbare tid på auto medel än dem andra har på kort så borde den bara vinna från dödens tycker man ju med tanke på att Nurmos hästar går bra direkt. Vill verkligen spika i första avd. Bra % oxå att börja med.
Det låter onekligen bra från Nurmos. Jag tycker att Kajan borde släppa spets när/om Jorma trycker på.
Gammal 2019-04-21, 12:33   #66
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
I avslutningen flaggar jag för 6 Je t’Aime Explosiv som inte kommer bränna krutet i starten (är ingen raket ut) men avslutar alltid ärligt och kommer gå med norsk och eventuellt bfro.
Tack för att du skriver ut både lopp och nr samt även namn! på hästen!

Hopplöst att hitta vilken häst det är fråga om ibland i inläggen...
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 12:34   #67

Standard

Citat:
Det låter onekligen bra från Nurmos. Jag tycker att Kajan borde släppa spets när/om Jorma trycker på.
Kanske t.o.m så att Ricke är snabbast ut och då lär nog RNS släppa till jompe, men inte helt säkert...vi får si...
Gammal 2019-04-21, 12:41   #68

Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Varför vill du Månprinsen så ont att du vill se honom skrämmas runt banan i bike med en hästjagare som RN Skoglund bakom sig?
Om inte nedanstående klipp räcker som minne av Månprinsen för all framtid så bevisar det bara en sak.

https://m.youtube.com/watch?v=hptZsqZ6hpU
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 12:42   #69
777

Standard

Tror på 8 Deep Pockets avd 1. Har aldrig galopperat trots att det är Erik A som kört honom nästan alla lopp. Dessutom skyhögt ai...

Senast redigerad av 777 den 2019-04-21 klockan 12:47.
Gammal 2019-04-21, 12:49   #70

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg

Glad påsk!
Härligt! Kul att läsa fler travbloggar, har själv inte travbloggat på länge. Får se om jag får inspiration nu under sommarhalvåret när sporten är som bäst.
Gammal 2019-04-21, 12:55   #71

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Varifrån får du känslan att formen är i nedan på PD, var ju fantastiskt bra med Ante i jollen senast...
1. Har haft form länge, förr eller senare går formen ur.
2. Fantastiskt bra håller jag inte med om. Tycker han var sämre än exempelvis starten dessförinnan.

Dessutom tror jag inte snabba vår- och sommarbanor är något plus överlag. Hans allra mest imponerade insats gjordes på en blytung Solvallabana när många hästar knappt tog sig i mål. Helt andra förutsättningar på Romme idag.
mikaels (+5)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 13:04   #72
ab5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
1. Har haft form länge, förr eller senare går formen ur.
2. Fantastiskt bra håller jag inte med om. Tycker han var sämre än exempelvis starten dessförinnan.

Dessutom tror jag inte snabba vår- och sommarbanor är något plus överlag. Hans allra mest imponerade insats gjordes på en blytung Solvallabana när många hästar knappt tog sig i mål. Helt andra förutsättningar på Romme idag.
Att han var sämre senast kan nog förklaras med att Ante Lisell körde. Hästen är väl 40m bättre med en riktig kusk.
mikaels (+5)
Gammal 2019-04-21, 13:13   #73

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Varför vill du Månprinsen så ont att du vill se honom skrämmas runt banan i bike med en hästjagare som RN Skoglund bakom sig?
Om inte nedanstående klipp räcker som minne av Månprinsen för all framtid så bevisar det bara en sak.

Var väl mest kommentatorn som minns för framtiden där.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 13:27   #74

Standard

Citat:

Du målar verkligen fan på väggen. Skrämmas runt banan för en 12 åring med massor av starter? Vad är det då när man hänger på bike och rycker skor på treåringarna , i elitloppet i två heat samma dag eller i USA piskar unghästarna så hårt att dom har tydliga märken efteråt. Tror inte månprinsen skulle skadas alls av att i ett 1600 m lopp på fin bana testas med riktig kusk, bike och barfota. Hästen skulle kanske tom gilla det.
Gammal 2019-04-21, 13:35   #75

Standard

Global Trust måste väl vara dagens mest överstreckade, uselt läge med långsam startrygg, enda chansen är väl att Rafiki Fri hoppar direkt och att det sedan dessutom turas ordentligt med tempo och ryggar...nää, den får respass och kvar blir spetsen, bästa spurtaren och bästa hästen...4,7 o 11...
Gammal 2019-04-21, 13:35   #76

Standard

Citat:
Du målar verkligen fan på väggen. Skrämmas runt banan för en 12 åring med massor av starter? Vad är det då när man hänger på bike och rycker skor på treåringarna , i elitloppet i två heat samma dag eller i USA piskar unghästarna så hårt att dom har tydliga märken efteråt. Tror inte månprinsen skulle skadas alls av att i ett 1600 m lopp på fin bana testas med riktig kusk, bike och barfota. Hästen skulle kanske tom gilla det.
INGEN häst mår bra av att skrämmas runt i bike. Vad ”tränare” utan samvete gör med hästar i USA eller i Elitloppet är ointressant. ALLA hästar skadas av att gå i bike, oavsett ålder.
Gammal 2019-04-21, 13:38   #77

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Påskdagen är Miraklens Dag. För tvåtusen år sedan uppstod en man från de döda. Jag föddes Påskdagens morgon kl fem minuter över sju. Då borde väl nedanstående bolagssystem kunna sätta V75 idag.

1) 1,3,6,8,12 r9-2 (6 årsdebuterar bfro blir favorit men inte spik. 8 kommer med sex raka vinster. Spår 8 på sprint måste garderas. 3 har form, spår och gillar sprint. 12 kan en 11-tid men har sämsta spåret - om öp. 1 kommer från två vinster på sprint, kan runt 12, har bästa spåret, trivs med Emilia Leo och streckad till 7 %.

2) 7,11,12,13,15 r14-3 (ett svårlöst stolopp, där 12 med rätta är favorit. Startfållan är orutinerade och får svårt)

3) 6 r1-9 (storisen 6 har segrat i alla fyra starterna i år och har bevisad form. 1 har vi inte sett i år. 9 kör en Melanderpreparé)

4) 6,8 r5-10 (6 tränar som en astmamedicinerad norsk skidåkare, körs och tränas av Nordens Kallblodskung. Få se om det räcker att hålla undan för Folkets Häst 8 Månprinsen A.M.)

5) 3,4,6,11 r8-2 (jag är ännu inte övertygad om favoritens 4 kapacitet. 3 tränar mycket bra. 6 vinstmaskin. 11 vinner i parti och minut - Reijo uppåt. Här finns fler som kan vinna)

6) 4,5,7,8,11 r3-1 (streckar favoriterna och hoppas bortglömde 5 vinner till 6 %)

7) 3,5,9 r4-6 (3 har nu ett lopp i kroppen och förbättras. Emilia Leo vinner första och sista avdelningen. 9 har övertygat hela mars månad)

Kostar 1500:-. Glad Påsk. Halleluja
Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 14:09   #78
ab5

Standard

Citat:
INGEN häst mår bra av att skrämmas runt i bike. Vad ”tränare” utan samvete gör med hästar i USA eller i Elitloppet är ointressant. ALLA hästar skadas av att gå i bike, oavsett ålder.
För den okunnige, vad innebär "skrämmas runt i Bike"? Dvs vad händer med hästen
Gammal 2019-04-21, 14:23   #79

Standard

Nurmos maxar verkligen på Emilie Zola Sisu. Enligt dalatravets bikeinfo ska den för första gången inte bara tävla barfota runt om utan också tävla med jänkarvagn ffg. Då är det väl bara galopp emot. Ready Cash blod.
Gammal 2019-04-21, 14:24   #80

evetons avatar

Standard

Jaha... hör nu att även Hultman spikar 6 Je T´aime Explosive i sista.
Gammal 2019-04-21, 14:24   #81
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Påskdagen är Miraklens Dag. För tvåtusen år sedan uppstod en man från de döda. Jag föddes Påskdagens morgon kl fem minuter över sju. Då borde väl nedanstående bolagssystem kunna sätta V75 idag.

1) 1,3,6,8,12 r9-2 (6 årsdebuterar bfro blir favorit men inte spik. 8 kommer med sex raka vinster. Spår 8 på sprint måste garderas. 3 har form, spår och gillar sprint. 12 kan en 11-tid men har sämsta spåret - om öp. 1 kommer från två vinster på sprint, kan runt 12, har bästa spåret, trivs med Emilia Leo och streckad till 7 %.

2) 7,11,12,13,15 r14-3 (ett svårlöst stolopp, där 12 med rätta är favorit. Startfållan är orutinerade och får svårt)

3) 6 r1-9 (storisen 6 har segrat i alla fyra starterna i år och har bevisad form. 1 har vi inte sett i år. 9 kör en Melanderpreparé)

4) 6,8 r5-10 (6 tränar som en astmamedicinerad norsk skidåkare, körs och tränas av Nordens Kallblodskung. Få se om det räcker att hålla undan för Folkets Häst 8 Månprinsen A.M.)

5) 3,4,6,11 r8-2 (jag är ännu inte övertygad om favoritens 4 kapacitet. 3 tränar mycket bra. 6 vinstmaskin. 11 vinner i parti och minut - Reijo uppåt. Här finns fler som kan vinna)

6) 4,5,7,8,11 r3-1 (streckar favoriterna och hoppas bortglömde 5 vinner till 6 %)

7) 3,5,9 r4-6 (3 har nu ett lopp i kroppen och förbättras. Emilia Leo vinner första och sista avdelningen. 9 har övertygat hela mars månad)

Kostar 1500:-. Glad Påsk. Halleluja
Full respekt för ditt travkunnande har jag, men hur kan det fortsatt (och alltid) vara tvåtusen år sedan.....?

mackpeter (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 14:28   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
För den okunnige, vad innebär "skrämmas runt i Bike"? Dvs vad händer med hästen
En bike är smalare, trängre än en vanlig sulky. Den trycker mot hästen och gör att hästen känner sig instängd. Hästen är ett flyktdjur och när den känner sig trängd försöker den fly. Det är, i kort beskrivning, vad bike har för effekt. Den skrämmer hästen till att prestera.
ab5 (+5), Tirich (+5), mackpeter (+5)
Gammal 2019-04-21, 14:30   #83

Sharp$: 44
Standard

Citat:
Nurmos maxar verkligen på Emilie Zola Sisu. Enligt dalatravets bikeinfo ska den för första gången inte bara tävla barfota runt om utan också tävla med jänkarvagn ffg. Då är det väl bara galopp emot. Ready Cash blod.
Oj, känns som att det kan bli för mkt. Galopprisken borde öka markant.
Sen så är väl inte Jorma en bikekusk heller.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 14:34   #84

evetons avatar

Standard

Ska man trots allt gardera Månprinsen så är Bilbo B.S. tänkbar. Trivs fint på Romme och har bra tider i kroppen.
Gammal 2019-04-21, 14:39   #85

evetons avatar

Standard

V4:

Avd 3 15 Moepilen kom loss sent i årsdebuten, avslutade bra. Aktionen flyter fint i värmningen och dessutom kuskplus idag.
Gammal 2019-04-21, 14:42   #86
777

Standard

I avd 5, KII, tror jag bl a på nr 2, Run a Mile med Westholm.
Senaste loppen:
Färjestad 9/3: tvåa bakom Southwind Feji.
Örebro 11/4; trea, (Conrads Rödluva)vann.
Gammal 2019-04-21, 15:09   #87

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
En bike är smalare, trängre än en vanlig sulky. Den trycker mot hästen och gör att hästen känner sig instängd. Hästen är ett flyktdjur och när den känner sig trängd försöker den fly. Det är, i kort beskrivning, vad bike har för effekt. Den skrämmer hästen till att prestera.
Det är väl i princip samma effekt man får genom att slänga på helstängt också.
Att skrämma hästen att springa fortare

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:15   #88

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Det är väl i princip samma effekt man får genom att slänga på helstängt också.
Att skrämma hästen att springa fortare
Det är väl det travtävlingar handlar om. Att få hästar att springa fortare. Sen kanske en del inte förstått att i den moderna travsporten är det utrustningsändringar som är en viktig nyckel till det.
Gammal 2019-04-21, 15:17   #89

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Det är väl det travtävlingar handlar om. Att få hästar att springa fortare. Sen kanske en del inte förstått att i den moderna travsporten är det utrustningsändringar som är en viktig nyckel till det.
Ja.
och Ozon

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:20   #90

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

Tror mycket på 7 Knifetown Winner - spets och slut! Alla som delar min uppfattning har möjlighet att köpa andel i V5-bolaget som ligger ute i Tillsammans-forumet!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:20   #91

Sharp$: 1145

Standard

Claes Sjöström; "Jag försöker inte att tro, utan veta..."

Reporter; "Men tror du på chans?".

Claes Sjöström; "Jag tror på chans... bla. bla. bla."

Inte helt ordagrant återgivet men på ett ungefär och visar på varför man aldrig skall lyssna på tränare och kuskar...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:26   #92

Standard

Lät som att Bucks to Burn inte kommer att köras för ledning...
Gammal 2019-04-21, 15:34   #93

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Vattenbilen på tvilling trio och stort vinnarlir. Nytankad och stenklar hahaha
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:35   #94

evetons avatar

Standard

Även om jag inte såg något, så blev det som vanligt för mina spel... Måste väl vända nångång!?!

edit: 15 Moepilen hoppar med segern klar
Gammal 2019-04-21, 15:39   #95

Standard

Jens Sjödén på Service Plays
Gammal 2019-04-21, 15:39   #96

Standard

Citat:
Precis så. Ozon, tildren, dmso, grisfösare, ittp, saxar som sticks in mellan hästarnas revben. Där har du den ”travsport” du och dina favorittränare eftersträvar. Skäms!
Gammal 2019-04-21, 15:42   #97

Sharp$: 2649
Standard

Ensam vinnare med denna kanske?

V75
Inlämnat: 2019-04-21, 15:20
Romme
Söndag 2019-04-21
Start: 16:20
Kostnad: 1 008,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 8, 12 (3, 9)
2: 3, 7, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 9)
3: 1, 2, 5, 6 (9, 3)
4: 8 Månprinsen A.M. (6, 5)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 6)
6: 3 Flash Håleryd (4, 7)
7: 6 Je t'Aime Explosiv (5, 3)

6x7x4x1x12x1x1 = 2016 rader.
2016 x 1 x 0,50 kr = 1 008,00 kr.
Totalt: 1 008,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:42   #98

Standard

Citat:
Precis så. Ozon, tildren, dmso, grisfösare, ittp, saxar som sticks in mellan hästarnas revben. Där har du den ”travsport” du och dina favorittränare eftersträvar. Skäms!
Det är väl snarare så att alla medlemmar på sharps och alla spelare överhuvudtaget som sponsrar denna enligt dig fruktansvärda sport med att spela borde skämmas då. Nästan alla guldhästarna ska tävla med jänkarvagn idag. Vilka djurplågare .
Gammal 2019-04-21, 15:48   #99
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

För att uppa en annan kanal
Twitch.tv/zohn
Där går man igenom omgången live. Ganska kul sällskap faktiskt!

Gammal 2019-04-21, 15:49   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Twitch.tv/zohn

Tackar. Alltid roar det några!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:50   #101

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Dagens försök
6
11,12
1-3,6,2
8-6,10
4,8-3,6,11,2,7,5
11
5,4-8,3,12,6,9

Minst två A

Innebär alltså att Emile Zola Sisu kommer att galoppera...

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 15:57   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Dagens försök
6
11,12
1-3,6,2
8-6,10
4,8-3,6,11,2,7,5
11
5,4-8,3,12,6,9

Minst två A

Innebär alltså att Emile Zola Sisu kommer att galoppera...

Lycka till alla!
Det är ju minst sagt svårbedömt på din spik i första. Årsdebut och värmde med helt annan balans än vad den ska gå med i loppet. Är väl nästan så att provstart bör avvaktas innan V75a med den som spik lämnas in. I provstarten blir det tävlingsbalans. Blir det dubbla galopper i provstarten ingen lika kul spik som om den ser klockren ut med all ny utrustning.
Gammal 2019-04-21, 15:59   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Twitch.tv/zohn
Ett bra initiativ av Strappa m sällskap. Synd bara med tidpunkten. Tror fler skulle titta om det sändes kvällen innan eller på V75-dagens fm. Såhär timmarna innan har många annat att stå i.
Gammal 2019-04-21, 16:01   #104
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Lika bra att förekommas:

V5
Inlämnat: 2019-04-21, 16:00
Magnus Nyléns andelsspel
Romme
Söndag 2019-04-21
Start: 17:05
Kostnad: 196,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Speedy Foxy Vicane (6, 1)
2: 8 Månprinsen A.M. (6, 5)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 (8, 12)
4: 1, 3, 4, 11 (7, 8)
5: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (12, 11)

1x1x7x4x7 = 196 rader.
196 x 1 x 1,00 kr = 196,00 kr.
Totalt: 196,00 kr.
Min kostnad: 196,00 kr x 1/2 = 98,00 kr
Rättningskod:

Gammal 2019-04-21, 16:03   #105

Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-21, 15:59
Drömmars andelsspel
Romme
Söndag 2019-04-21
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 8, 11 (3, 9)
2: 7, 12, 13 (11, 15)
3: 2, 6 (1, 9)
5: 4 Quito Lane (6, 3)
6: 4 Mr Golden Quick (7, 11)
7: 5 Sign Me Up Too (6, 3)

3x3x2x1x1x1x1 = 18 rader.
18 x 50 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Min kostnad: 450,00 kr x 1/18 = 25,00 kr
Gammal 2019-04-21, 16:10   #106

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Efter vinsten på Klosterskogen så ökas insats med All-in o hoppas spelgudarna är med i alla lopp denna religiösa helg

6
11*12*13
2*6
8
2*3*4*6*8*11
4*7*8*11
3*4*5*6*8*9*11*12

576 kr

Lycka till!
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 16:12   #107

Standard

Copabanana???!!! hahahahahahahahahahah!!!

Potatishandlarn levererar!!!
Gammal 2019-04-21, 16:16   #108

Standard

Vad fasiken - kusen hette ju nästan så. Trodde det var stranden i Rio som hästen var döpt efter. Kollade inte i startlistan innan jag lätt hånade Hultman. Finns väl en häst som heter Copacabana, eller har jag fel igen, hehe?!
Gammal 2019-04-21, 16:16   #109
777

Standard

V75
Inlämnat: 2019-04-21, 16:14
Romme
Söndag 2019-04-21
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Emile Zola Sisu (8, 3)
2: 7, 12, 15 (11, 13)
3: 1, 2, 6, 9 (3, 5)
5: 2, 3, 4, 6 (11, 8)
6: 4 Mr Golden Quick (7, 11)
7: 3, 9 (5, 6)

1x3x4x1x4x1x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: LVF HTM TMQ

Gammal 2019-04-21, 16:20   #110

Standard

Citat:
Ett bra initiativ av Strappa m sällskap. Synd bara med tidpunkten. Tror fler skulle titta om det sändes kvällen innan eller på V75-dagens fm. Såhär timmarna innan har många annat att stå i.
Genomgången bör absolut vara kvällen innan för att få ordentligt med tittare.

Det här Nickes "poker" / spel - stream med blandat spel och "liven" är en del av grejen.

När det gäller genomgången ska vi tänka igenom hur vi gör framöver.
Gammal 2019-04-21, 16:23   #111

Standard

Ja, där kom galoppen direkt ja. Men ingen tvekan att den vunnit felfri, rejäl upphämtning.

Men jag steg av direkt. Lycka till ni som är kvar.
Gammal 2019-04-21, 16:24   #112

Standard

Wow, för denna klass!!!
Gammal 2019-04-21, 16:25   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Genomgången bör absolut vara kvällen innan för att få ordentligt med tittare.

Det här Nickes "poker" / spel - stream med blandat spel och "liven" är en del av grejen.

När det gäller genomgången ska vi tänka igenom hur vi gör framöver.

Vad har jag missat - vad har ni dragit igång?

Gammal 2019-04-21, 16:30   #114

Standard

EZS upphämtning måste vara av Copiad-klass...undrar vad den gick sista 1300???
Gammal 2019-04-21, 16:32   #115

Standard

Om man tar segrartiden o drar av ca 3 sekunder så är det nog ett närmevärde...ujujuj vilka fartresurser...
Gammal 2019-04-21, 16:36   #116

Standard

Plats 2.50 milligan school
H2h 2.2 milligan school mot speedy foxy vicane(Betsafe)
Vinnare Ural 6.40 plats 2.40
Svenska spel

Milligan's school i 3 inner var inte precis det man hoppats på, speciellt inte när han valde andra spåret i starten redan innan makethemark nästan galopperar. Därimot så när speedy foxy vicane skulle köras i ledningen finns ingen liten % att det skulle hålla för henne hela vägen in.

Senast redigerad av pelleplutt den 2019-04-21 klockan 17:37.
Gammal 2019-04-21, 16:38   #117

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Kontio har gjort gjort Nurmos till miljonär.
Men Nurmos kunde blivit mångmiljonär om det inte varit för samme Kontio...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 16:39   #118

Standard

Jag tror Ural blir för hetsig om den laddas på 2640, du får nog hoppas på släpp till Emilia, men det är ju inte heller någon speciellt bra vinststrategi, kanske...
Gammal 2019-04-21, 17:05   #119

Standard

Knappt 90 mkr i multijackpotomsättning när även Norge deltar var nog inte vad spelbolaget drömt om när man i januari gick ut med att man skulle börja samla in pengar till idag.
Gammal 2019-04-21, 17:10   #120

Standard

Make The Mark vinnare!!!
Gammal 2019-04-21, 17:12   #121

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Satans jävla bondtur, make the mark i dödens hade aldrig vunnit.

Horunge
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 17:14   #122

Standard

Pajasarna i studion kappas om att ursäkta Sorbet och inte ett jävla ord om att Makethemark fick gå i tredje spår i sista sväng...och vann!
Gammal 2019-04-21, 17:16   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Make The Mark vinnare!!!
Eller Make It Mark som Hultman envisas med att säga

Lite flyt att hitta ut till andra spår men fin årsdebut minst sagt
Fulsprit (+5)
Gammal 2019-04-21, 17:17   #124

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Pajasarna i studion kappas om att ursäkta Sorbet och inte ett jävla ord om att Makethemark fick gå i tredje spår i sista sväng...och vann!
Kanske för att han gick invändigt i 1700 meter å inte behövde göra ett jävla piss, medans Örjans sprang utvändigt och gick i 3dje spår genom första sväng och utvändigt resten.

Värdig vinnare sorbet, make the mark i dödens hade inte ens blivit 3a
Fulsprit (+5), mackpeter (+3)
Gammal 2019-04-21, 17:22   #125

Standard

Citat:
Eller Make It Mark som Hultman envisas med att säga

Lite flyt att hitta ut till andra spår men fin årsdebut minst sagt

Hehehe, ja han levererar, ständigt! Jag mycket imponerande med skor och tappstart, nära galopp från start. Sorbet dock mest värd vinsten...
Gammal 2019-04-21, 17:23   #126

Standard

Bellfaks nudå, visa kusksopan Melander så värdet fräser upp
Utan månprinsen hade Gunnar fått jobba på Ica, för så lite lopp hade vunnit annars.

Surt på sorbet när man har 2 x 6 x 7 x 6 kvar på kupongen
Gammal 2019-04-21, 17:23   #127

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Plats nu på Björs Frej
Gammal 2019-04-21, 17:27   #128

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Kanske för att han gick invändigt i 1700 meter å inte behövde göra ett jävla piss, medans Örjans sprang utvändigt och gick i 3dje spår genom första sväng och utvändigt resten.

Värdig vinnare sorbet, make the mark i dödens hade inte ens blivit 3a
Att gömma sig på innerspår och plötsligt komma ut på upploppet och vinna - är inte det PRECIS det som gett Örjan epitetet gubben i lådan? Och bli geniförklarad på det? Och nu när Ohlsson på samma sätt råka få lucka och vinna då ska det plötsligt klankas på det och Örjan återigen är the good guy? Hyckleri i mitt tycke.
Altoc (+50)
Gammal 2019-04-21, 17:27   #129

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Tänk er om Sorbet hade varit startsnabb, vilken häst det hade varit.
Grymt surt han inte fick segra.
Snyggt smygkört dock av Ulf.

Någon som har målfotot? Missade det på liven.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 17:31   #130

Standard

Suveränt kört och kuse kanon - krafter kvar!!! Okört!!!
Gammal 2019-04-21, 17:32   #131

Standard

Jaha. Vad gjorde Gunnar för fel idag då?
hoola (+2)
Gammal 2019-04-21, 17:33   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Tänk er om Sorbet hade varit startsnabb, vilken häst det hade varit.
Grymt surt han inte fick segra.
Snyggt smygkört dock av Ulf.

Någon som har målfotot? Missade det på liven.

Nope, vann med knappt halva huvudet!
Gammal 2019-04-21, 17:35   #133

Standard

Rus Can var också kanonbra och en nästagångare och kanonvinnare med öppet spår - visserligen till oddset 1.25...
Gammal 2019-04-21, 17:35   #134

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Vilkens idiot Uhrberg är som inte spikar Månprinsen om hjärta och hjärna säger det??? Det är ju på Hjärta och Hjärna man vinner pengar även om en storfavorit vinner. Räcker med en skräll och några tredje fjärdehandare så blir det bra utdelning. Hitta skrällarna och spika klaringar annars blir det för dyrt och spiken blir en chansspik som nr 4 i lägsta klassen där det brukar skrälla? Blir det låg utdelning så blir det. Ingen av dessa kallblod har något att säga till om mot Månprinsen och det vet alla. Hoppas innerligt på en 50m lång galopp i sådana fall. Sen vet jag inte om Bellfaks är nån vidare storhet i mina ögon. Isåfall ska han ta med med några kallblod till men att dubbla systemet med Bellfaks är bara larvigt. Spika Bellfaks i så fall.

Säger en del
Hoppas Uhrberg gråter blod nu hehe
Gammal 2019-04-21, 17:38   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Plats 2.50 milligan school
H2h 2.2 milligan school mot speedy foxy vicane(Betsafe)
Vinnare Ural 6.40 plats 2.40
Svenska spel

Milligan's school i 3 inner var inte precis det man hoppats på, speciellt inte när han valde andra spåret i starten redan innan makethemark nästan galopperar. Därimot så när speedy foxy vicane skulle köras i ledningen finns ingen liten % att det skulle hålla för henne hela vägen in.
Nu hade man tur????
Gammal 2019-04-21, 17:39   #136

Standard

Berglund på Travnet: "Även om Sorbet säkert har bättre dagsform än Makethemark så vill jag nog se att han plockar ner denne utvändigt över den här distansen innan jag tror på det och jag lirar gärna vinnare på Makethemark till fina 4.75."
Gammal 2019-04-21, 17:51   #137

Standard

Citat:
Berglund på Travnet: "Även om Sorbet säkert har bättre dagsform än Makethemark så vill jag nog se att han plockar ner denne utvändigt över den här distansen innan jag tror på det och jag lirar gärna vinnare på Makethemark till fina 4.75."
Kunde ha fått 5.50.
Gammal 2019-04-21, 17:51   #138

Standard

Varför går inte MJ ut och får andra ytter?
Gammal 2019-04-21, 17:54   #139

Sharp$: 44
Standard

Tror ni domaren vågar ta för passgång när det är storkusk?

Åhå

Senast redigerad av sigh den 2019-04-21 klockan 17:55.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 17:55   #140

Standard

Solklarare passgång får man leta efter - har haft svårt att se detta ibland, men nu var det otroligt tydligt och diskning, annars skandal! Magnos körde ett skitlopp - vilken kärring!!!!
Gammal 2019-04-21, 17:55   #141

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Vilken dåre Magnus Jakobsson är. Kunde vunnit om han höll sig utvändigt! Fattar inte idioterna som kör på det viset när det inte är open stretch och de har en kanonhäst. Hur fan kan man gå in där och sen hoppas på en lucka som sällan kommer!
Fulsprit (+25), 777 (+6)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 17:55   #142

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Hoppas inte det.

V75
Inlämnat: 2019-04-21, 14:35
Romme
Söndag 2019-04-21
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 8, 9 (2, 10)
2: 3, 5, 11, 12, 13 (15, 7)
3: 1, 2, 3, 6 (9, 11)
4: 6, 8 (5, 10)
5: 4 Quito Lane (6, 11)
6: 7 Knifetown Winner (4, 11)
7: 3, 4, 5, 6, 12 (9, 8)

5x5x4x2x1x1x5 = 1000 rader.
1000 x 1 x 0,50 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: LTD LTM WCT
Gammal 2019-04-21, 17:55   #143

Standard

Citat:
Varför går inte MJ ut och får andra ytter?
Han kör med skygglapp för höger öga.
Fulsprit (+5)
Gammal 2019-04-21, 17:55   #144

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Måste.

För egen del spelar det mindre roll. Har spelat utgång på den i rygg...
Gammal 2019-04-21, 17:58   #145

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Hoppas Uhrberg sätter systemet!! Tji fick jag. Hehe skulle dock ha spikat Månprinsen och dubblat nu istället med 8 eller 11

Oj då! Såg nu att 7an vann.. såg u te vad som hände?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-04-21 klockan 18:04.
Gammal 2019-04-21, 17:59   #146

Standard

Robert Bergh butthurt och inte alls med på det hela - hoppas han ändrar sig när han får se bilderna...
Gammal 2019-04-21, 18:01   #147

Standard

Såg inte de sk. experterna Master Blaster senast? Såg bedrövlig ut och gjorde en slät figur...
Gammal 2019-04-21, 18:02   #148

Standard

Textboksexempel på passgång!!!
Gammal 2019-04-21, 18:03   #149

Standard

51 tkr istället för 1900 i värde. Kan ha räddat spelarna från ny konfiskering av pengar från spelbolaget. Tog med 7 an som c häst när jag såg att den skulle tävla med jänkarvagn för första gången i Rommes bikeinfo men spikade i första så det hade man ingen nytta av.
Gammal 2019-04-21, 18:08   #150

Standard

Citat:
Hoppas Uhrberg sätter systemet!! Tji fick jag. Hehe skulle dock ha spikat Månprinsen och dubblat nu istället med 8 eller 11

Oj då! Såg nu att 7an vann.. såg u te vad som hände?
Annars har Uhrberg spik på 4:an i avd. 6, precis som SV medan TT och SS rankar Westerholm etta.
Gammal 2019-04-21, 18:08   #151

Standard

Går bra idag, hade en dubbel på Sorbet o Månprinsen till 3,70 och en dubbel på Quito Lane o Månprinsen till 5,00...mmm....
Fulsprit (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:11   #152

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Hoppas inte det.

V75
Inlämnat: 2019-04-21, 14:35
Romme
Söndag 2019-04-21
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 8, 9 (2, 10)
2: 3, 5, 11, 12, 13 (15, 7)
3: 1, 2, 3, 6 (9, 11)
4: 6, 8 (5, 10)
5: 4 Quito Lane (6, 11)
6: 7 Knifetown Winner (4, 11)
7: 3, 4, 5, 6, 12 (9, 8)

5x5x4x2x1x1x5 = 1000 rader.
1000 x 1 x 0,50 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: LTD LTM WCT
Jäkligt synd med diskningen...
Gammal 2019-04-21, 18:13   #153

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Börjar bli svettigt nu, har 6 levande rader för 7 rätt

Avd 6) 4,5,7,8,9,11
Avd 7) 5 Sign me up too

Heja Emilia Leo
heddari (+10), Protesgoran (+11), joppe59 (+1), Fulsprit (+10), Trinity (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:14   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Avd 6) 4,5,7,8,9,11
Avd 7) 5 Sign me up too

Heja Emilia Leo
Håller tummarna!!!
Basse (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:16   #155

Standard

Citat:

Avd 6) 4,5,7,8,9,11
Avd 7) 5 Sign me up too

Heja Emilia Leo
Ensam på systemet?

Lycka till!
Basse (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:17   #156

Standard

Citat:
Ensam på systemet?

Lycka till!

Nej det är i mitt privata tillsammanslag- 18 andelar sålda
viking90 (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:18   #157

Standard

En fråga till panelen: vad kan en kusk göra när hästen gått över i passgång?Ser hen ens det bakom hästrumpan?
Gammal 2019-04-21, 18:20   #158

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
En fråga till panelen: vad kan en kusk göra när hästen gått över i passgång?Ser hen ens det bakom hästrumpan?
Oerhört svårt att vare sig känna eller se detta, för kusken...och oerhört svårt att se detta i tävlingstempo för oss domare, men i slomo går det bättre...
hoola (+2)
Gammal 2019-04-21, 18:26   #159

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Säger bara 3 Flash Håleryd! Har äntligen nått formen. Tävlade mot hästar som Twister Bi som fyraåring. Svarade för en mycket bra insats senast och verkar ha tänt till hos Ulf Stenströmer. Vet att han går upp i klass och kanske får svårt att vinna. Men om favoriterna sviker så är han tidig för mig med toppkusk.
Omgångens öppnaste lopp. Kan bli ordentligt med körning och nästan alla kan vinna. Favoriter med dåliga spår. Alla är mer eller mindre jämnbra. Svårt lopp att bena ut.

Håller väl P.D som bästa hästen tillsammans med Global Trust och Mr Golden Quick men om sista loppet sitter i benen eller om formen är på väg ur så öppnar det upp lite. Global Trust är värd en seger och vilken prestation med 11tider mot en ruggigt grym Velvet Gio senast. Kan räcka mycket långt men dåligt spår. Men om nån står på tur för vinst så är det Global. Skulle kunna tänka mig ett senario där KW sitter i spets och Global i rygg om han nu vill ha den ryggen? PD upp i dödens och andra ut för Mr Golden kanske? Kan bli ett ruggigt låst läge för Global eller om PD kör sönder KW och Global får lucka.. då vinner Global. Låser 3,4,8,11. Hoppar över KW denna gång pga kusk och medeldistans. Dumt att hoppa över spetshästen men tror faktiskt inte han räcker till här. Sen är det inte hundra att KW tar spets. Flash Håleryd bombade till ledningen från spår 7 sist och Uffe vill nog oxå till spets, sen om han kör där eller släpper vet jag inte. Verkar va rätt snabb ut iallafall. Har lite svårt för Nicklas Westerholm på V75 bara V65 är lugnt och nån v4 typ.
Helt rätt ute där! Kul när man är vaken ibland!
hoola (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:28   #160

Standard

Kan nu avslöja när jag åkt och med tanke på vår diskussion kring reserver. Jag har 5 rätt och av dessa har varit två förstareserver, Chapter och Make The Mark. Spik i sista på nummer 9...
Gammal 2019-04-21, 18:29   #161

Sharp$: 5062
Standard

V5
Inlämnat: 2019-04-21, 16:57
Romme
Söndag 2019-04-21
Start: 17:05
Kostnad: 2 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 9 (3, 11)
2: 5, 8, 10 (6, 11)
3: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11 (5, 12)
4: 4, 5, 7, 8, 11 (3, 9)
5: 3, 5, 6, 9 (4, 8)

5x3x8x5x4 = 2400 rader.
2400 x 1 x 1,00 kr = 2 400,00 kr.
Totalt: 2 400,00 kr.
Rättningskod: GWL LTD VGX

Vad tror ni?
Kan denna sitta?
Sitter 9 i sista har jag 2 sexor på V75.
Fulsprit (+5), Basse (+5)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:30   #162

Sharp$: 5062
Standard

Citat:

Avd 6) 4,5,7,8,9,11
Avd 7) 5 Sign me up too

Heja Emilia Leo
Lycka till bror =)
Basse (+5)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 18:31   #163

Standard

Gött att Stenströmer gått ut och sagt att Handsome Brad är klar för Olympiafinal och nu när de pratar med Sportchefen på Åby är det inte ens bestämt om det är Handsome Brad de väljer att bjuda in eller Sorbet om nu Makethemark tackar nej...

Hönsgård.
Gammal 2019-04-21, 18:33   #164

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
En erfaren kusk kan nog känna det, men i princip omöjligt få en häst gå direkt från passgång till trav. Du måste dra hästen i galopp, sen över till trav.
Gammal 2019-04-21, 18:33   #165

Standard

Passgång blir i det närmaste omöjligt att se på en häst i andraspår, som hjälp har vi ofta översiktskameran, då ser man att hästen"vaggar som en kamel(passgångare)"...men det gäller att vi anar det, då det ska gå "så fort som möjligt" att ta fram ett resultat...många passgångare som kommit in lite längre bak, har säkert klarat sig...
hoola (+2), hoola (+2)
Gammal 2019-04-21, 18:35   #166

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Basse! Har du spik på Emilia nu på alla 6 systemen?
Gammal 2019-04-21, 18:36   #167

Standard

Citat:
Basse! Har du spik på Emilia nu på alla 6 systemen?
Jag har 1 system men hade 6 rader kvar inför sjätte.

5 Sign me up too för 7 rätt nu
HuBBaBuBBa (+10)
Gammal 2019-04-21, 18:39   #168

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:

Då lirar vi vinnare på Sign nu!!
Gammal 2019-04-21, 18:41   #169

Standard

Susanne Richter har spikat sig själv i 5 tippar V75...
Gammal 2019-04-21, 18:44   #170

Standard

Skit också, vart dödens
Gammal 2019-04-21, 18:46   #171

Standard

Citat:

SYND!
Gammal 2019-04-21, 18:46   #172

Standard

Så brutalt illa...
Gammal 2019-04-21, 18:46   #173

Standard

Suck, snacka om moralisk vinnare....
hoola (+5)
Gammal 2019-04-21, 18:47   #174

Standard

Riktigt orättvis dag, men så kan det bli ibland...
Gammal 2019-04-21, 18:47   #175

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Fy fan!!! Vilket antiklimax!
Gammal 2019-04-21, 18:47   #176

Standard

Varför släpper inte Jansson över lång distans? Var väl ingen högoddsare att Ural skulle krokna med Leos häst i dödens.
Gammal 2019-04-21, 18:49   #177

Standard

Hade inte kärringen upplyst italienske veterinären om att det var 2640? Dosen räckte bara till 250 kvar.
ScandalPlay (+50)
Gammal 2019-04-21, 18:49   #178

Standard

Citat:
Varför släpper inte Jansson över lång distans? Var väl ingen högoddsare att Ural skulle krokna med Leos häst i dödens.
Körorder från Richter möjligen?

"Med tanke på att han kan öppna så hoppas jag att Torbjörn laddar framåt och jag tror faktiskt att de tar sig till spets. "
Gammal 2019-04-21, 18:49   #179

Standard

Kihlström i nötskal - väntar ut andras misstag (läs högt tempo)
Gammal 2019-04-21, 18:52   #180

Standard

Citat:
Kihlström i nötskal - väntar ut andras misstag (läs högt tempo)

Ja det var var ju självklart Örjan som slog av min moraliska vinnare

Han är där och hugger direkt om det blir fel för de betrodda.
hoola (+3)
Gammal 2019-04-21, 19:02   #181

Standard

Citat:
Hur kommer du fram till detta, förutom med facit i hand? Leo brukar väl inte trycka på och tempot i detta scenario var mycket högre än förväntat. Ural är ingen skithäst - förstår inte alls vad du menar, förutom att du uttalar dig med facit i hand...
Gammal 2019-04-21, 19:04   #182

Standard

Okey, missade att Ural var ute på årsdebut - ja, då var det nog en felvärdering...
Gammal 2019-04-21, 19:07   #183

Standard

Citat:
Hur kommer du fram till detta, förutom med facit i hand? Leo brukar väl inte trycka på och tempot i detta scenario var mycket högre än förväntat. Ural är ingen skithäst - förstår inte alls vad du menar, förutom att du uttalar dig med facit i hand...
Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans för Ural och då ökar väl inte chanserna med hård öppning och favoriten halvpressande i dödens.
Gammal 2019-04-21, 19:15   #184

Standard

Citat:
Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans för Ural och då ökar väl inte chanserna med hård öppning och favoriten halvpressande i dödens.

Normalt anser inte jag detta vara ett problem - har vunnit på bra tider över denna distans och Med värsta hotet utvändigt, varför släppa? Nu var det årsdebut, vilket jag missat helt - detta ändrar förutsättningarna totalt och jag håller med dig om felbedömningen. En häst med påvisad form är en annan sak...
Gammal 2019-04-21, 19:15   #185

Standard

Citat:
Sign me up too var oväntat bra, 1.12.8 i dödens kan ingen ha räknat med inte ens Emilia.. fortfarande brons division.
Gammal 2019-04-22, 09:39   #186
777

Standard

Citat:

Förlåt mig Olle men jag förstår inte resonemanget:"Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans... och då ökar väl inte chanserna"

Hur kan det hänga ihop? Att det skrivs överallt och att chanserna minskar då?

Hur kan vinstchansen minska för att folk skriver en massa???
Gammal 2019-04-22, 10:09   #187

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Förlåt mig Olle men jag förstår inte resonemanget:"Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans... och då ökar väl inte chanserna"

Hur kan det hänga ihop? Att det skrivs överallt och att chanserna minskar då?

Hur kan vinstchansen minska för att folk skriver en massa???
Underförstått att det konstateras av många, att Ural inte är någon långskubbare och att löpningsförloppet gjorde hästen mer eller mindre chanslös...vilket tränare och kusk borde insett, så nu lär det nog dröja innan vi får se Ural i ett långlopp och om isåfall, gissningsvis med ett annat taktiskt upplägg...men tränare och hästägare är obotliga optimister och här kör man för man har "världens bästa häst", kusken har oftast inget val i dessa fall(om han har tänkt köra fler gånger)så man kanske inte ska vara alltför hård i kritiken av Torbjörn Jansson...
777 (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2019-04-22 klockan 10:16.
Gammal 2019-04-22, 10:33   #188

Standard

Citat:
Gött att Stenströmer gått ut och sagt att Handsome Brad är klar för Olympiafinal och nu när de pratar med Sportchefen på Åby är det inte ens bestämt om det är Handsome Brad de väljer att bjuda in eller Sorbet om nu Makethemark tackar nej...

Hönsgård.
Nu blev det visst Stenströmer och Handsome Brad till slut trots allt!
Gammal 2019-04-22, 12:19   #189

Standard

Följde inte travet igår då jag har fokus på annat just nu men såg likväl att Månprinsen vann med "många längder" enligt atg.se. I min värld såg jag honom vinna med hela upploppet och skulle idag se loppen tänkte jag. Förstod inte hur det skulel bli många längder i sista sväng och än mindre in på upploppet och än mindre när de passerade målet. Tre längder fick jag det till. Vem på ATG har festat hela påsken?
Gammal 2019-04-22, 13:06   #190

Standard

ATG hämtar in resultat automatiskt från ST.

Det var i såna fall Rommes måldomartorn som var lite mindre noggranna.
Gammal 2019-04-22, 13:07   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Följde inte travet igår då jag har fokus på annat just nu men såg likväl att Månprinsen vann med "många längder" enligt atg.se. I min värld såg jag honom vinna med hela upploppet och skulle idag se loppen tänkte jag. Förstod inte hur det skulel bli många längder i sista sväng och än mindre in på upploppet och än mindre när de passerade målet. Tre längder fick jag det till. Vem på ATG har festat hela påsken?
Kan vara någon prao-elev som jämfört "tiden" mellan Månprinsen o Rus Can och där kommit fram till att det måste vara "många längder"...
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2019-04-22, 13:31   #192
Ace

Sharp$: 5745
Standard

Hur mycket hade v7an gett igår om Quito Lane tilldömts segern i 5e avdelningen?
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 13:34   #193

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Runt 10 000 +/- några tusen gissar jag på...

Utan jackpott runt 3900 kronor rakt av på streckprocenten...
Ace (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-04-22 klockan 13:37.
Gammal 2019-04-22, 15:35   #194

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
ca 6k-8.5k.

Teoretiska värdet ligger på drygt 8k. Men när vi byter ut enda skrällen mot en andra favorit i raden kan det dra ner lite mer än man tror.
Svara

td