Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-19, 20:12   #151

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, men samtidigt så går det självklart inte att enbart försöka fälla favoriterna, ALLTID - det håller inte, för vilken favorit skall man fälla? Eller riktigare sagt; vilken av dem faller? Faller alla så är du med STOOOORRRR sannolikhet inte med ändå... Gäller att studera och plocka ut den eller de som man skall fälla och köra hårt på detta.

Jag skjuter hellre från höften och går ofta på egna idéer samt plockar gärna bort favoriter, men inte in absurdum. Mina rader kan ge allt från ganska lite till miljoner och potentiellt vara ensam. Vet att detta inte är optimalt men då är det ändå mina egna idéer som jag får sitta och idiotförklara mig själv över och inte att jag lyssnat på någon annan eller helt blint kollat på streckprocenten.

En storfavorit som är lite, eller ganska mycket, överstreckad är troligtvis ändå en riktigt bra spik... Går man för miljonvinst i alla omgångar så lovar jag att man förlorar mer än att vara selektiv. Jag spelar för skojs skull och tar gärna en liten summa på några tusen, men självklart väntar jag på den vinsten som gör att jag köper mig en ö och lämnar detta skitsamhälle bakom mig... En bättre spik hade självklart varit att spara alla pengar som jag lagt ut på detta diaboliskt spännande och roliga spel!

Jag upprepar det som ett mantra; 99.99% får aldrig in en miljonvinst som denne är själv på - varför vänta in i döden på denna istället för att plocka in lite stålar, då och då? Egentligen är vi alla idioter som sitter och hoppas och tror att vi en dag skall bli ekonomiskt oberoende. Bättre att ha kul under resans gång och plocka in lite deg i bland och kanske en dag...!

Spelteori i all ära - det handlar ändå om att välja rätt och vara riktigt skicklig på att ranka hästarna. Vem har rätt? Ta ett lopp och låt 100 personer, både proffs och amatörer ranka ett femtonhästarslopp, så lovar jag att du får minst 10 000 olika rankingar. Så spelteorin faller på den som rankar hästarna, inte på teorin i sig självt. Spelteori är inte bättre än sin svagaste länk, nämligen spelaren. För vad är det som säger att just du har rätt?

Om spelteori skulle vara "ofelbart" eller ens riktigt bra att köra efter så skulle de så kallade experterna få in sina småsystem, varje vecka - men det vet vi ju inte är fallet! Nu behöver man ju inte ranka alla hästar rätt, oftast finns det faktiskt "chanslösa" kusar i fältet.

Om en megafavorit faller i ex. ett femtonhästarslopp - tja, då har du ändå 14 kvar att välja på - för hur ofta helgarderar du mot en storfavorit? Och tur, ja det skall vi bara inte börja gå in på...

Jag vet att jag i mycket resonerar naivt och emot spelteorier som "nästan" är legio och absolut sanna - men jag gör gärna det, för det är mitt sätt att spela på. Nej, jag ger mig, svamlar bara nu och säger säkert emot mig själv hela tiden - jag har helt fel, orkar inte skriva mer - är för trött. Har jobbat natt och inte sovit efteråt. Kommer säkerligen gå in och ångra dessa inlägg i morgon, men skit samma - nu är det whiskey och öl som gäller!

Jag siktar i alla fall på söndagens tävlingar - lycka till, alla!

Glad påsk!

:dr unk:
Ekonomiskt oberoende på spel är inte mitt mål. Därför jag som idag hellre väljer v spel och tvillingspel än stora streckspel. Då är det mycket mycket lättare att gå plus i längden än om man med liten kassa jagar drömvinsterna på V75 och V86. De enda streckspel som varit intressanta för mig frekvent senaste åren är legolas poolspel som haft så bra återbetalningsprocent att det nästan varit omöjligt att inte gå plus .

”Den som jagar efter mycket, mister oftast hela stycket”

Du har helt rätt i att väldigt väldigt få någonsin får uppleva att dra in den där riktiga drömvinsten på V75 som dom varje lördag ser framför sig i horisonten. Det beror inte på att dom är dåliga utan att det krävs så oerhört mycket tur och fly förutom kunskap för att bli miljonär på travspel. Spelar man riktigt stort så ligger också storvinsten närmare men ännu större är risken att spela bort väldigt stora summor pengar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:19   #152

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Lycka till till alla oss som provar V75 på Klosterskogen imorgon
Ja måste vara drömmen för er som spelar på allt att atg erbjuder ännu en V75 dag i morgon. För oss som inte gör det blir det härligt att först njuta av det fantastiska påskvädret, sedan av Sirius - Malmö FF på Cmore och sen lägga den tid som blir över till att läsa på påskdagens svenska V75 lopp. Önskar dig en underbar påskafton med Norgetrav.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:37   #153

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Nu tycker jag dock den går upp lite mer än jag trodde mellan femte och sjätte avdelningen men det kan bero på att ingen favorit hade vunnit mer än den som blev det efter strykningen i första.
Hur många system som försvinner från avdelning till avdelning går det inte att ha meningsfulla resonemang kring.

Den största anledningen till att det verkar skilja sig från gång till gång är graden av uppdelning av system för de kvarvarande "systemen".

Eftersom vi inte har en aning om vilka av de kvarvarande "systemen" som är delar av sammansatta system som egentligen är "ett system" går det inte att resonera vettigt kring vad som är normalt och inte.

Så länge ATG enbart redovisar kvarvarande RADER ( implicit genom eventuell utdelning inför sista avdelningen ) är det bara utdelningen och renset mellan näst sista och sista avdelningen som går att efterhandsanalyera.

Alla försök att försöka förstå "systemrenset" mellan övriga avdelningar är mer eller mindre trams.

ATG har aviserat att man under andra halvan av 2019 eller tidigt 2020 kommer att börja visa radnedräkning parallellt med systemnedräkningen och då kommer vi att kunna få ett helt annat djup i analyser kring renset längs med streckspelsomgångarna.
Gammal 2019-04-19, 20:41   #154

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur många system som försvinner från avdelning till avdelning går det inte att ha meningsfulla resonemang kring.

Den största anledningen till att det verkar skilja sig från gång till gång är graden av uppdelning av system för de kvarvarande "systemen".

Eftersom vi inte har en aning om vilka av de kvarvarande "systemen" som är delar av sammansatta system som egentligen är "ett system" går det inte att resonera vettigt kring vad som är normalt och inte.

Så länge ATG enbart redovisar kvarvarande RADER ( implicit genom eventuell utdelning inför sista avdelningen ) är det bara utdelningen och renset mellan näst sista och sista avdelningen som går att efterhandsanalyera.

Alla försök att försöka förstå "systemrenset" mellan övriga avdelningar är mer eller mindre trams.

ATG har aviserat att man under andra halvan av 2019 eller tidigt 2020 kommer att börja visa radnedräkning parallellt med systemnedräkningen och då kommer vi att kunna få ett helt annat djup i analyser kring renset längs med streckspelsomgångarna.
Jag är helt enig i det du säger och det ska bli positivt med antalet kvarvarande rader framöver även om det är ett helt nytt sätt att ta in och lära sig automatiskt.

Dock tycker jag likväl det är intressant att se när det tar stora skutt i värdet vad gäller antalet kvarvarande system Det ökade klart mer än det normalt brukar när det blir en 2%-are som vinner. Antagligen att den kommer sent i omgången samt att favoriterna före varit få
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:53   #155

Standard

Citat:
Dryga 71 tusen när Perfekt Spirit nu kommer vinna - tar ni verkligen inte dessa penningar ni som tjatar om "spelvärde"???!!!

Två storfavoriter och kanske 80 000 med 6or och 5or. Jag tar dessa alla dagar i veckan! Inte illa, eller hur, AmaerildeRimfrost - inga 275 kronor, där inte! Detta bevisar att jag och andra har rätt... För tar man inte 80 000 kronor med två gigantiska favoriter, ja då förstår jag inte varför man spelar...
Risken ( chansen? ) att det skulle bli 71k var på förhand inte direkt 100% ( som det är nu efter att det är klart ).

Vad tror du medel- och medianutdelningen är i de V75-omgångar där två st 70%plus-hästar vinner?

I ett av dina tidiga inlägg i tråden läste jag något som jag håller med helt om.

Du nämner "stå över".

I längden är det ett fruktansvärt lönsamt alternativ till att lämna in och spika 2x70%.

Att det gav 71k idag är vad man brukar kallar ett anekdotiskt bevis.
Gammal 2019-04-19, 20:53   #156

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Är det månne bland det fetmarkerade som gör att du faller spelteoretiskt? Jag skulle vilja påstå att du max får 100 olika rankingar...

Kombinationer då...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 20:59   #157

Standard

Citat:
Jag är helt enig i det du säger och det ska bli positivt med antalet kvarvarande rader framöver även om det är ett helt nytt sätt att ta in och lära sig automatiskt.

Dock tycker jag likväl det är intressant att se när det tar stora skutt i värdet vad gäller antalet kvarvarande system Det ökade klart mer än det normalt brukar när det blir en 2%-are som vinner. Antagligen att den kommer sent i omgången samt att favoriterna före varit få
Och tidigt eller sent i omgången påverkar bara ordningen för vilken man rättar systemen och när man räknar antalet rader i varje vinstgrupp efter omgången spelar det ingen roll alls. Vilket visar att det inte finns något "normalt" systemrens.

Du vet för lite om hur de kvarvarande raderna är fördelade på de kvarvarande systemen och vilka system som egentligen är delar av samma system ( och därmed ofta utesluter varandra och skapar "märkliga effekter" i systemrenset! ).

Så nej. Det finns inget normalt eller onormalt systemrens. Visst kan man ändå tycka att det är intressant att betrakta.....men man mår bäst av att låta bli att försöka förstå varför det blev som det blev ena gången och inte den andra.
Gammal 2019-04-19, 20:59   #158

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

"Det är skrällarna som styr utdelningen" - ni som är motvals på den punkten överbevisas idag igen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 21:02   #159

Standard

Citat:
Ovanligt tyst från många håll som mången gånger är otroligt snabba med att påpeka när de anser att ex. jag, eller andra har fel, vad gäller spelteori... Nu stilla som i graven - undrar varför!

Förvärvsarbetar med skiftgång. Då jobbar man ibland när många tror att alla är lediga.
Gammal 2019-04-19, 21:03   #160

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Strappa never sleeps...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 21:06   #161

Standard

Citat:
Risken ( chansen? ) att det skulle bli 71k var på förhand inte direkt 100% ( som det är nu efter att det är klart ).

Vad tror du medel- och medianutdelningen är i de V75-omgångar där två st 70%plus-hästar vinner?

I ett av dina tidiga inlägg i tråden läste jag något som jag håller med helt om.

Du nämner "stå över".

I längden är det ett fruktansvärt lönsamt alternativ till att lämna in och spika 2x70%.

Att det gav 71k idag är vad man brukar kallar ett anekdotiskt bevis.

Och inte osannolikt heller - det du gör är bara att vrida allt till din "fördel"... Hur ofta har inte två storfavoriter vunnit och det ger en godtagbar utdelning (vilket självklart är en subjektiv bedömning)?

Du frågar mig om medianutdelningen vid ungefärliga omgångar - du kanske får leta upp att du har rätt och inte jag. Du påstår en sak, likt mig, men du bevisar inget...

För det andra, om det ovan var det första, så är det väl dagens omgång vi hela tiden pratat om?

Nej, detta är inte anekdotisk bevisförning då det finns statistik på detta, men som jag ej har tillgång till. Det är en faktisk och statistisk sanning att utdelningen blivit liknande och högre under liknande förutsättningar. Om bara jag påstod detta utan medhåll, ja då är det anekdotiskt, men nu vet ALLA här inne att detta skett xx, antal gånger...
Gammal 2019-04-19, 21:07   #162

Standard

Citat:
Kombinationer då...

Du får dessvärre bara max 100 olika kombinationer också då det enbart finns 100 personer som ska göra varsin ranking i ett enda lopp!

Eller är det något jag inte förstår i hur du menar? Gör själv en del tankevurpor så jag kanske håller på med ytterligare en nu ikväll
Gammal 2019-04-19, 21:08   #163

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
"Det är skrällarna som styr utdelningen" - ni som är motvals på den punkten överbevisas idag igen.

Och självklart även favoriterna...
Gammal 2019-04-19, 21:11   #164

Standard

Citat:
Och tidigt eller sent i omgången påverkar bara ordningen för vilken man rättar systemen och när man räknar antalet rader i varje vinstgrupp efter omgången spelar det ingen roll alls. Vilket visar att det inte finns något "normalt" systemrens.

Du vet för lite om hur de kvarvarande raderna är fördelade på de kvarvarande systemen och vilka system som egentligen är delar av samma system ( och därmed ofta utesluter varandra och skapar "märkliga effekter" i systemrenset! ).

Så nej. Det finns inget normalt eller onormalt systemrens. Visst kan man ändå tycka att det är intressant att betrakta.....men man mår bäst av att låta bli att försöka förstå varför det blev som det blev ena gången och inte den andra.
Det normala är just det som oftast inträffar, t ex att en 2%-are gör att värdeökningen blir ungefär mellan 10-15 gånger. Så klart det finns något som är normalt. Det betyder ju dock inte att det är något som är korrekt eller ens något som borde inträffa - förutom just att vi historiskt kan se hur olika procent rensar. Det som sker oftare än övrigt är väl det som får anses vara normalt.

Jag använder då "normalt" som "vanligt förekommande"

I övrigt som jag nämnt så är jag överens med dig!
Gammal 2019-04-19, 21:12   #165

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Förklara gärna varför?

Det är ingen som har påstått något annat än att det är produkten av spelforms%en för vinnarna som "styr utdelningen".

Och om lågprocentare vinner så blir den nominella utdelningen högre än om de inte vinner. De är ju en del av produkten.

Det jag påstår är att 70% x 2% ger storleksordningsmässigt samma utdelning med allt annat lika som 10% x 14% i samma lopp. Det finns viss varians men över tid blir det ungefär samma sak.

Så ja. När lågprocentare vinner kommer den nominella utdelningen att bli högre än om en mer betrodd häst vinner i samma lopp och övriga lopp vinns av samma hästar. Att påstå något annat vore inget annat än dåraktigt.

Det är sant men även helt meningslöst.

Häromdagen skrev JS ( han med skrällarna styr utdelningen ) att förra veckans V86-utdelning på 600-700k var bra.

Det var den inte. Det är en hög nominell siffra men helt uselt betalt i förhållande till radens svårighetsgrad. Utfallet blev grovt underbetalt.

Det kunde man aldrig ha listat ut på förhand, men det blev så.

Så igen...

Hög nominell utdelning behöver inte betyda bra utdelning. Lägre nominell utdelning kan vara betalt för ett utfalls svårighetsgrad. T ex var 671 kr för torsdagens V75a oväntat bra betalt för den raden.

td