|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#226 | |
|
Citat:
Ursäkta mig men DETTA är INTE att vara nära sju rätt...
|
|
|
|
#227 |
|
Från travronden:
När dagens jackpottomgång på Örebro var över så landade utdelningen för sju rätt på 9 358 kronor. Efter en titt på vinstlistan visar det sig att 18 av de 20 högsta V75-vinsterna var inlämnade på Malta (klicka på pilen vid bilden ovan så kan du se vinstlistan). På fem av kupongerna var det miljonutdelning. Den största vinsten innehöll 128 sjuor, 1 411 sexor och 3 080 femmor och betalade ut 1 302 882 kronor. Spelare stängdes av 2013 Svenska travspelare är skeptiska på sociala medier under kvällen och utesluter inte att det handlar om så kallade robotsystem. I maj 2013 stängdes tio spelare av, sju knutna till ”partnerkonton”, eftersom de brutit mot nyuppsatta regler för hur utskrivna system får se ut. Detta direkt efter att finska spelare vunnit 23 miljoner kronor genom att få in 1 200 rader med sju rätt på en systemkonstruktion som torde ha uppgått till sjusiffrig insats. Det framkom också att 63-miljonersvinsten till Sydafrika 2012 var något ATG nu klassar som otillåtet ”robotsystem”. Vad det handlar om denna lördagkväll finns inget svar på ännu. Skeptiska spelare På Twitter har travspelare börjat kommentarerna de uppseendeväckande siffrorna: ”18 av de 20 största vinsterna till Malta! Tydligt att det är ett o samma spel. Framgent, ställ gärna denna fråga till transparenta ATG: Är det fortfarande så att ATG överlåter all kontroll av att systembegränsningarna följs till de utländska bolagen? Sker det någon som helst kontroll att systembegränsningsreglerna följs när ATG mottar spelen från utlandet?” skriver signaturen Den Döve. ”Man vill jul se ATG:s reaktion den gången de sätter mer än 5000 system. Nu var det ju inte ens 2000. Och så skickliga som Maltas spelare är så är det ju ett fullt rimligt utfall på 5000 system…not”, skriver Anders. Travronden söker ATG för en kommentar. |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Men hallå Olle !!! Varför klaga på v64 ??? Där kan du ju välja V6 och inte skänka en enda krona , du kan dessutom skippa jackpottogångarns när dom ruskiga hajarna är med !!!
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Mer en reflektion över omsättningsutvecklingen. Dessutom ser man tydligt att en allt större del av omsättningen genereras mellan 19.15-19.30 på vardagarna. Den del av kollektivet som lirar en matematisk V64 på eftermiddag eller tidig kväll för en hundring är snart borta om utvecklingen fortsätter. Och fortsätter omsättningen sjunka icke jackpotomgångar och allt fler lirar V6 så blir det ju snart bara kaffepengar för atg att marknadsföra i sina jackpots där. Spelvärdet blir väl egentligen inte så dramatiskt högre som omsättningsökningen tyder på när 700 tkr från kvällen innan på 4 rätt flyttas till 6 rätt dagen efter. Det är väl fortfarande startlistorna och vad man kommer fram till i sina analyser som avgör spelvärdet mer än om det tillförs en extra miljon i sexrättspoolen kan man tycka men omsättningen blir allt lägre när det inte är jackpot så uppenbarligen många som ser annorlunda på spelvärde.
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#231 |
|
Travet påminner om poker , för 10 år sen va alla pokerproffs på nätet , men efter några år hade hajarna på högsta nivåerna ätit upp alla fiskar , dom va panka , så nätpoker dog . Nu håller fiskarna i trav på o dö ut !!! Vem spelar 2 dagar innan start ??? Med all information om vagnar , barfota, värmningar , expert tips mm . Hur många rätt skulle folk ha om dom bara spelade på anmälningslistorna innan streckflrdelning mm. Dessutom har folk insett att det är bättre o spela tillsammans i större bolag med nån som är vass och har bra info. Bättre o köpa 10% i Basses v64 bolag än o göra själv för 300 sek , är väl därför 50 andelar försvinner på 2 minuter varje gång. Va ska man då göra åt detta ?? Bara inse att tiden när 1000 tals åkte ut till travbanorna o chansa lite är borta . Antingen sluta spela eller bli hajen som äter resten !!!! Är väl därför vi är på sharps får o få bästa infon lira tillsammans o knäcka malteser , äter man ju till frukost !!!
|
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Citat:
Om man vill opponera sig mot ett rådande tillstånd med några som helst utsikter om att åtminstone på sikt få till en förändring är det oftast bra att ha ordning på teoridelen. Prova vetja!
|
|
|
|
#233 | |
|
Citat:
Av denna anledning tycker jag det är märkligt att så lite fokus läggs på spelvärde här på forumet då det antagligen är vårt främsta "vapen" för att slå kollektivet, samt avgifterna. Samtidigt har "spelvärde" blivit ett skällsord av vissa på forumet.. Det är även många gånger man ser folk som skriver 2 dagar innan spelstopp att man kommer spika en viss häst men man har ingen aning om vad streckprocenten landar på. Detta är ju helt avgörande. I en drömvärld borde man uppskatta vinstchanserna på varje enskild häst i analyserna för att sedan konstruera sitt system efter dessa beroende på streckprocenten. Detta finns dock inte ens i tipsmaterial man betalar för utan man kan få en "bästa spik" när den är på 20% men som sedan slutar på 45%.. |
||
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
Så skulle jag nu sitta här kramandes en ganska fin von Anka-säck med guldpenningar. Och ATG skulle varit slut som artist. Men så är det nu inte. En gång travbiten alltid travbiten. Tror ni verkligen på riktigt att svensson-spelarna märker skillnad om de får 10k eller 12k tillbaka när de väl lyckas sätta V75 för bättre än tresiffrig utdelning en gång om året? Och börjar resonera om spelvärde och ifall de är vinnande spelare eller inte? Och lägger ner travet sen? Sällan. Problemet med dagens travsport är inte att behålla de spelare som redan kommit in. Det är att få nya när tröskeln är så stor för att komma in i det. När de gamla bokstavligen dör av. Och det är därför tillsammans varit så lyckat till exempel. Angående jackpottar så ser omsättningarna förresten mycket bättre ut än vad de är. Man ska tänka på att det kostar en hel del i marknadsföring att få in de där extra miljonerna. De gör en hel del reklam på tv och annat inför jackpott-raider. Inte ens säkert att de gör nettoplus till slut på den ökade omsättningen under vissa av de där omgångarna.
|
|
|
|
#235 | |
|
Citat:
Att man inte redan idag låter den kolumnen följa med beror på att de inte är redo att hantera den support som behövs för att svara på den typen av frågor. Jag tycker att man borde visa "bedömd vinstchans i %" åtminstone för spikarna ändå för att få en uppfattning av deras "smärtgräns".
|
|
|
|
#236 | |
|
Citat:
Japp, det borde verkligen följa med inom vilket streck%-intervall det är en "bra spik". Vid detta scenario skapas dock problematiken: Vilken häst går man på om föregående spik överstiger den spelvärda gränsen? Här blir väl tipsmaterialet alldeles för avancerat/jobbigt för de som skapar det. |
||
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Citat:
Genom att köpa andelar i andras spelbolag får de nu tillbaka kanske hälften av sina insatser. Klart de märker skillnaden, och dessutom är man ibland nära stora pengar, ibland blir det några tusenlappar att stoppa ned i plånboken. Det är det som driver affären med andelar. De förstår inte spelteori på annat sätt än att man skall ha sju rätt. Och så har de lärt sig att travandelar skall man köpa av någon som kan trav. Trisslotter däremot kan man köpa av henne med den lite kåta blicken i kundtjänsten på Coop. Inte tvärtom, då minskar vinstmöjligheterna. De som köpte Oscarssons mångvarvade systen somnade glada igår, fastän Malta snott en tredjedel av deras vinst.
|
|
|
|
#238 |
|
En egen spaning.
Med spel är det alltid en balansgång mellan information och känsla/egna ideér. När man stängde spelbutikerna klockan 1800 och dom Stockholmare som var intresserade tog sig till banorna runt om Mälardalen och kollade värmningarna fanns det en chans till övertag. Inte så mycket, men i alla fall avslag, vilket jag värdesätter mest. Jag har fört statistik på mitt spelande varje år och det har konstant blivit sämre. Har jag blivit en sämre spelare? Antagligen. Jag har blivit osäkrare. Litar mer på experter, tipsare och kuskars uttalande. Kan jag skylla på något annat än mig själv? Så klart. Att flytta tiden för start på V75 är ju för att det ska spelas mer. Vi ska få mer info och tips , får mer tid att kolla lopparkiv och annat. Grottar ner oss. Jag är inte säker på att det är bra. Halva dan går till funderingar. Tidigare. När det gick bättre, var jag en favoritspelare, var tredje lopp vinns av favoriter, men nu letar jag i kanten. Det går ju inte att säga att all information är av ondo eller så, men det finns en Overkill-parameter som inte är bra. I alla fall för mig. Jag har tagit hem några miljonvínster, då har det alltid varit bra kusk, bra häst och bra spår som har varit utgångspunkterna. Nu lyssnar jag på Liven-folket som tycker en häst ser bra ut med en lärling i bakspår och 35 tempo. Bite me... |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
Hur mycket av omsättningen sker via ATG tillsammans? Finns det siffror på det? Ur ett rent spelvärdesperspektiv borde man egentligen skifta fokus från de stora streckspelen (V75,V86 som tillåter tillsammansbolag) och enbart spela andra spelformer. Vi såg t.ex. på GS75 idag att vissa hästar var helt felstreckade om man jämför med vinnaroddsen. Detta ser man sällan på V75 och V86. Senast redigerad av ab5 den 2019-05-05 klockan 18:26. |
||
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Citat:
Det är ytterligare anledningar att undvika V86&V75. Å andra sidan är spelavdraget räknat per lopp högre i spelformerna med 6 eller färre lopp. GS75 är en bra spelform av en hel hög anledningar. Om de skippar Jackpott helt och enbart kör med "Ensam vinnare"-garanti skulle jag inte spela något annat streckspel.
|
|
|
|
|