Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-07, 13:41   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Nu låter det som att det finns en allvarlig möjlighet till att Atlanta kommer. Det vore oerhört roligt och exakt den kryddan elitloppet behöver.
Om Atlanta är en ”krydda” i Elitloppet så är i så fall Souloy-hästar det också. Eller är det olika kryddburkar som Burke o fransmannen använder?
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:37   #17
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Om Atlanta är en ”krydda” i Elitloppet så är i så fall Souloy-hästar det också. Eller är det olika kryddburkar som Burke o fransmannen använder?
Jo, jag vet om det. Men vi får lita på dopingkontrollanterna då Atlanta är en riktigt fin märr som är värdig en elitlopplats.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:40   #18
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Fast, som du säger. Även jag börjar tvivla efter att ha läst ännu mer om allt. Det är ingen trevlig läsning tyvärr. Inga bra ambassadörer för travsporten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:45   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jo, jag vet om det. Men vi får lita på dopingkontrollanterna då Atlanta är en riktigt fin märr som är värdig en elitlopplats.
Håller med om att det vi sett av Atlanta imponerar. Men beror det på att hon tävlat ”kryddad”?
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:51   #20
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Håller med om att det vi sett av Atlanta imponerar. Men beror det på att hon tävlat ”kryddad”?
Det vore ju oerhört tråkigt om så är fallet för denna fina märr, men man vet ju aldrig. Elitloppet behöver hästen, men inte tränaren, och det är upp till Malmroth hur han väljer att göra.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 12:18   #21
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Så länge vill jag inte låsa pengarna. Och förutom att man inte alls vet status på hästen så långt före och där jag lirade är vadet förlorat om hästen inte startar.

"Förutom då annat anges förloras insatsen för ett långtidsspel om ett val inte kommer till start."

Är lite irriterad att jag inte la spel på Propulsion strax innan förra starten då jag satt och funderade på det, men är ändå ganska nöjd med 3,75. Hoppas att någon av oss sätter den iallafall och att inte någon fransos eller jänkare kommer och dänger oss på hemmaplan!
Jag hade samma villkor på mitt spel. Din argumentation är ju att sparka in öppna dörrar på hög nivå. Det är väl en självklarhet att det finns osäkra faktorer när du spelar så långt i förväg.
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:04   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tosjodin Visa inlägg
Jag hade samma villkor på mitt spel. Din argumentation är ju att sparka in öppna dörrar på hög nivå. Det är väl en självklarhet att det finns osäkra faktorer när du spelar så långt i förväg.
Inte lika vidöppna dörrar för alla skulle jag tro. Men bra att du gått in i det hela med öppna ögon iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 00:05   #23
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Att Svanstedt kommer och sätter färg på Elitloppet blir väldigt roligt. Att han dessutom gör det bakom Looking Superb, som jag betraktar som tredjehandaren i fältet i nuläget, blir riktigt spännande.

Aubrionen vet jag inte riktigt var jag har över sprinterdistans. Det känns som att hans aktion och egenskaper passar bättre över lång distans. Hoppas att både han och Bold Eagle svarar för bra insatser när de ställs mot varandra i Normandie.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 14:01   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Undrar om sista ordet är sagt med Ringostarr Treb…mmm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 19:45   #25
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Att Svanstedt kommer och sätter färg på Elitloppet blir väldigt roligt. Att han dessutom gör det bakom Looking Superb, som jag betraktar som tredjehandaren i fältet i nuläget, blir riktigt spännande.

Aubrionen vet jag inte riktigt var jag har över sprinterdistans. Det känns som att hans aktion och egenskaper passar bättre över lång distans. Hoppas att både han och Bold Eagle svarar för bra insatser när de ställs mot varandra i Normandie.
Loppet idag sa väl inte så mycket egentligen men båda såg fina ut ! Undrar hur fransmännen klarar två lopp samma dag ? Jag har dålig koll nån som vet ?

Senast redigerad av tototorsten den 2019-05-15 klockan 19:47.
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 17:19   #26
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Milliondollarrhyme klar nu med! Inte jätte oväntat efter insatsen senast när Nadal vann o Nadal inte var aktuell för Elitloppet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+2)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 09:24   #27
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Sorbet klar för Elitloppet dessutom med Jepson bakom tömmarna! I mina ögon en potentiell skräll då toppform på både häst och kusk.

Nu är 14 av 16 platser klara, snart får vi reda på vilka som får de två sista platserna. Har vi några tankar eller önskemål om vilka som borde få platserna?

Känslan är att Johan Untersteiner får en av platserna. Problemet är att fixstjärnan Cyber Lane inte visat den där blixtrande formen som man hade hoppats på. Andra alternativ är Pastore Bob eller Day or Night In men för mig är dessa två endast utfyllnadshästar. Cyber Lane kanske också är det i nuvarande form men det finns ändå mer stjärnglans runt den hästen vilket är viktigt i sammanhanget så tror och hoppas på att Cyber Lane får en av platserna.

Den sista platsen kanske går till en otippad flagghäst? Nja har svårt att se vilken det i så fall skulle vara. Tror mest på att Bergh får en plats med någon av Muscle Hustle eller Mindyourvalue W.F. Muscle Hustle tror jag egentligen har varit Berghs förstaval men då tveksam form tror jag mer på formtoppade men inte distansgynnade Mindyourvalue W.F. (se Utah Bulwark!)

Så mina tips gällande de två sista platserna blir alltså Cyber Lane och Mindyourvalue W.F.

Snart vet vi...
__________________
Trav är trav!

Senast redigerad av legolasse den 2019-05-19 klockan 09:41.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 09:36   #28
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

https://www.youtube.com/watch?v=8ZYkGKDjbpY

Det svengelska uttalet av Utah Bulwark förhöjer upplevelsen och visst är det Leif "Loket" Olsson som meddelar att den norske stjärnan Rex Rodney är diskvalificerad?
__________________
Trav är trav!
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 11:51   #29
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Det blev Day or Night In till Elitloppet och Cyber Lane till Sweden Cup. Lite synd tycker jag och undrar lite hur spelet bakom kulisserna gick till? Kanske att Johan fick välja och då valde den mer rutinerade till Elitloppet?

Bara en plats kvar nu...
__________________
Trav är trav!
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 16:42   #30
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Gött Readly spår 7

Blir inte lätt därifrån.

Ingen blixt ut blir mkt intressant
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td