Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-12, 19:22   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

V75 Gävle 18 maj


Nästan lite lustigt att förra årets elitloppsvinnare startar i gulddivisionen som kallas vägen till elitloppet när man tackat nej till start där, men visst måste väl en av världens bästa hästar vara stenklar här nu när den fick spår 2 på spetsbanan Gävle. Inte tar väl Pastore Bob en längd på den.

Det var V75-6.

V75-1

En mycket klen silverdivision där omgångens andra spetsspik dyker upp. Som Nobel Amok sett ut i de två senaste kan jag redan nu bjuda på hur detta körs och slutar. MT Insider spetsar men släpper direkt till Bergh som sedan leder runt om.

V75-2

Ett inte alltför högklassigt lärlingslopp. Arras Cando har två billiga vinster i rad men det känns inte som någon spik från spår 10 med Kim Moberg.
Väldigt svårt att räkna på hur detta lopp blir kört med vad jag kan se många gasglada lärlingar på halvdåliga V75 hästar. Panther Face borde väl duga med väldigt bra kusk. Gardera på.

V75-3

Kallblod i låg klass är precis vad jag gillar. Spontant känns väl Rappnor på start som troligaste vinnaren även om den inte riktigt infriade sist. Minns att man då ändrade till skor sent. Nu blir det säkert barfota. Guli Rubin, Denex, Backegubben och Joker C K är väl hästar som ska med vid gardering.

V75-4

Här blir väl Hulk Boko stor snackis efter två raka hos nya tränaren Westerholm. Men hästarna som kommer till honom presterar ofta bra direkt och Hulk Boko har väl inte varit känd för några längre formtoppar tidigare. Minns ett ruggigt lunchlopp den gjorde i fjor. Spår 10 på snabb Gävlebana är väl heller inte kanon även om det är voltlopp över full distans .
Eicas var ju ruggigt bra sist när den pressade sönder Conrad Lugauers storfavorit
Cesar Borgia på Solvalla. En sådan prestation här räcker långt.
Min vinnare är dock Nurmos Global Winner. Var ju helt överlägsen första barfota senast. Löser Jorma femtespåret i volten så kör han till spets och vinner men finns nog viss galopprisk.

V75-5

Här är det svårt att tro att den folkkäre italienaren skulle torska med Zanzibar Wise As. Dom försökte ju svara sist på valla och första 500 gick på 1,08 men över mål var den väl 20 meter före resten.
Möter en del bra norrlandshästar men ingen som troligen kan hota Gocciadoros megastjärna.

V75-6

Som sagt så är det svårt att tro på annat än spets och slut för Ringostarr Treb även om det finns några riktigt bra hästar emot. Dock ingen som enkelt vunnit elitloppet.

V75-7

Även här måste väl Gocciadoro ha väldigt bra chans . Vicario var gigantisk favorit senast men galopperade. Skulle den göra det igen så är det väl Donners Am från spår 2 (väldigt förbättrad utan skor senast) eller framförallt Coogan från spår 3 (väldigt fin vid vinsten senast på valla) som gör upp. Några bra med bakspår men dom är otroligt handikappade på en snabb Gävlebana.

Tveksamt spelvärde i omgången då det inte tillförs extra pengar men på förhand stor risk för låg utdelning och jackpott.

Slutligen en riktigt glad nyhet : Ni kommer i princip slippa mig på forumet till veckan efter elitloppet då arbetet med EU valet från i morgon går in i ett intensivare skede med mycket övertidsarbete vardagskvällar. Kan dock tänkas att jag just nästa lördag dyker upp här då jag är ledig då. Surt att missa de fina tävlingarna i Halmstad i morgon men å andra sidan är det nog sportsligt bottenrekord på V86 på onsdag när fyra ramlopp, två på Jägers och två på Solvalla lagts på V86 spelet då de bättre loppen fick så få anmälda hästar. Det är riktigt trist att se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), viking90 (+7), asgaya3141 (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 19:42   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Enda emot Rappnor, är väl att många segermaskiner som får raden bruten, många gånger får ytterligare någon förlust. Självförtroendet får nog sig en liten törn och kusen kan ju inte veta att den möter hårdare motstånd.
För egen del drar jag nytta av EU-valet, sambon är valförrättare så e-loppet kan avnjutas i lugn o ro.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 20:06   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Enda emot Rappnor, är väl att många segermaskiner som får raden bruten, många gånger får ytterligare någon förlust. Självförtroendet får nog sig en liten törn och kusen kan ju inte veta att den möter hårdare motstånd.
För egen del drar jag nytta av EU-valet, sambon är valförrättare så e-loppet kan avnjutas i lugn o ro.
Det har jag också gjort i många år men i detta val har jag en mer central samordnande roll både vad gäller förtidsröstning och röstning på valdagen. Fördelen att det ger riktigt bra betalt jämfört med det arvode man hade för arbete på valdagen och att det kommer finnas väldigt få tillfällen till torsklir på travet kommande veckor. Och ska se till att gå på toabesök med mobilen exakt den tid elitloppsfinalen körs om två veckor
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 20:12   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Enda emot Rappnor, är väl att många segermaskiner som får raden bruten, många gånger får ytterligare någon förlust. Självförtroendet får nog sig en liten törn och kusen kan ju inte veta att den möter hårdare motstånd.
För egen del drar jag nytta av EU-valet, sambon är valförrättare så e-loppet kan avnjutas i lugn o ro.
Osen Prinsessa var väl namnet på den som slog Rappnor i försöket och imponerade stort. Varför är den inte med i finalen?

Men det brukar kunna gå lite hur som helst i dessa ganska lågklassiga kallblodslopp över flera volter så detta är säkert ett lopp som kan ha stor betydelse för utdelningen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 20:28   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Rappnor var väl lite av en besvikelse senast när den fick en "gratis chans" då ledaren/Osens Prinssessa galopperade i sista kurvan och tappade ledningen men kontrade och kunde plocka ner Rappnor tämligen enkelt. Var det bara skor runt som var anledningen bakom de svaga insatsen?

Don Viking däremot i sin senaste starten gjorde en gedigen insats då den tidigt i loppet låg sist utvändigt trots 20m tillägg på de flesta hästarna och spurten bet bra hela vägen till seger. Joker C.K var med i samma lopp men satt tämligen obrukad tidig i ledningen men fick ge sig över upploppet mot just Don Viking. Guli Rubin har visat riktig duglig form i det senaste och felfri slutar den långt fram för att inte prata om Backegubben får bara Björn Karlsson ordning på voltningen med han så kan den få vinna igen.

I avd 1 hoppas jag nån vågar sätta lite tempo på Nobel Amok i ledningen så kommer nog Uffe Ohlsson flygande i tredje spår med Superman och chockar alla, han avslutade vasst senast bakom Michelangelo Ås.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 20:33   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Billig o tidig. Ser väl ut att ge smågrus till oss vanliga o miljoner till Malta på lördag

V75
Inlämnat: 2019-05-13, 21:13
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Shocking Superman (6, 11)
2: 14 Highway Patrolman (2, 5)
3: 1, 5, 10, 11, 13 (14, 9)
4: 1, 5, 7, 10 (9, 3)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 2)
6: 2 Ringostarr Treb (1, 6)
7: 4 Urgent Call (3, 7)

1x1x5x4x1x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 01:20   #7
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Har hittat två kanske-spikar. Rappnor och Ringostar Treb.

5 Rappnor i avd 3 kallblod verkar vara en finfin häst. Har vunnit 5 av 6 lopp i år. 35 st/12 v, 34%. Senast blev han dock 2:a efter 3 Osens Prinsessa men hon stod på första volt och var fördel ston. Johan Ole Östre har kört.

Avd 6 Guld:500 000:- i förstapris!
2 Ringostarr Treb. Wilhelm Paal kör/Jerry Riordan tränar.
Trebben mådde tydligen inte bra efter urladdningen i Elitloppet men Riordan envisades med att starta honom.
Ko 180616; Struken
S 180926 g. Odds 1,30
Y 180913 g. Odds 2,40.

Sen verkade Jerry ta sitt förnuft till fånga och gjorde uppehåll.

Senaste starten Hd 190422 ak. 1:a.

Senast redigerad av 777 den 2019-05-15 klockan 01:24.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 15:19   #8
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Avd 1. I ett ganska ihåligt silver är jag är inte så säker på att 5 M.T Insider tar sig förbi 1 Super Zantos. Hoppas Lisell satsar allt på ett kort som han gjorde senast. Då tror jag att 9 Stepping Spaceboy tar det. 3 Flash Hammering med två lopp i kroppen hamnar i draget. 2,3,6,9 känns som hängslen och livrem.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 16:23   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

BACKEGUBBEN lär väl inte galoppera från spår 13 nu o annan balans och siktat till loppet. Varit i skriket länge nu, måste få vinna snart. Rappnor tror jag knappast kommer leda loppet runt om
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 16:32   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nästan lite lustigt att förra årets elitloppsvinnare startar i gulddivisionen som kallas vägen till elitloppet när man tackat nej till start där, men visst måste väl en av världens bästa hästar vara stenklar här nu när den fick spår 2 på spetsbanan Gävle. Inte tar väl Pastore Bob en längd på den.

Det var V75-6.

V75-1

En mycket klen silverdivision där omgångens andra spetsspik dyker upp. Som Nobel Amok sett ut i de två senaste kan jag redan nu bjuda på hur detta körs och slutar. MT Insider spetsar men släpper direkt till Bergh som sedan leder runt om.

V75-2

Ett inte alltför högklassigt lärlingslopp. Arras Cando har två billiga vinster i rad men det känns inte som någon spik från spår 10 med Kim Moberg.
Väldigt svårt att räkna på hur detta lopp blir kört med vad jag kan se många gasglada lärlingar på halvdåliga V75 hästar. Panther Face borde väl duga med väldigt bra kusk. Gardera på.

V75-3

Kallblod i låg klass är precis vad jag gillar. Spontant känns väl Rappnor på start som troligaste vinnaren även om den inte riktigt infriade sist. Minns att man då ändrade till skor sent. Nu blir det säkert barfota. Guli Rubin, Denex, Backegubben och Joker C K är väl hästar som ska med vid gardering.

V75-4

Här blir väl Hulk Boko stor snackis efter två raka hos nya tränaren Westerholm. Men hästarna som kommer till honom presterar ofta bra direkt och Hulk Boko har väl inte varit känd för några längre formtoppar tidigare. Minns ett ruggigt lunchlopp den gjorde i fjor. Spår 10 på snabb Gävlebana är väl heller inte kanon även om det är voltlopp över full distans .
Eicas var ju ruggigt bra sist när den pressade sönder Conrad Lugauers storfavorit
Cesar Borgia på Solvalla. En sådan prestation här räcker långt.
Min vinnare är dock Nurmos Global Winner. Var ju helt överlägsen första barfota senast. Löser Jorma femtespåret i volten så kör han till spets och vinner men finns nog viss galopprisk.

V75-5

Här är det svårt att tro att den folkkäre italienaren skulle torska med Zanzibar Wise As. Dom försökte ju svara sist på valla och första 500 gick på 1,08 men över mål var den väl 20 meter före resten.
Möter en del bra norrlandshästar men ingen som troligen kan hota Gocciadoros megastjärna.

V75-6

Som sagt så är det svårt att tro på annat än spets och slut för Ringostarr Treb även om det finns några riktigt bra hästar emot. Dock ingen som enkelt vunnit elitloppet.

V75-7

Även här måste väl Gocciadoro ha väldigt bra chans . Vicario var gigantisk favorit senast men galopperade. Skulle den göra det igen så är det väl Donners Am från spår 2 (väldigt förbättrad utan skor senast) eller framförallt Coogan från spår 3 (väldigt fin vid vinsten senast på valla) som gör upp. Några bra med bakspår men dom är otroligt handikappade på en snabb Gävlebana.

Tveksamt spelvärde i omgången då det inte tillförs extra pengar men på förhand stor risk för låg utdelning och jackpott.

Slutligen en riktigt glad nyhet : Ni kommer i princip slippa mig på forumet till veckan efter elitloppet då arbetet med EU valet från i morgon går in i ett intensivare skede med mycket övertidsarbete vardagskvällar. Kan dock tänkas att jag just nästa lördag dyker upp här då jag är ledig då. Surt att missa de fina tävlingarna i Halmstad i morgon men å andra sidan är det nog sportsligt bottenrekord på V86 på onsdag när fyra ramlopp, två på Jägers och två på Solvalla lagts på V86 spelet då de bättre loppen fick så få anmälda hästar. Det är riktigt trist att se.
Testar den folkkäre italienaren i femte, till 2,65 på svs. Kör även en komb på Unibet NA i första(2,35) tillsammans med den folkkäres i sista(2,90), Forza Italia!

Senast redigerad av mikaels den 2019-05-16 klockan 16:37.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 17:31   #11
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
BACKEGUBBEN lär väl inte galoppera från spår 13 nu o annan balans och siktat till loppet. Varit i skriket länge nu, måste få vinna snart. Rappnor tror jag knappast kommer leda loppet runt om
Jag sätter alka mina slantar (inte många kronor) på att 9 Bossum Faksen trampar runt övriga. Ett lopp i kroppen som borde fört honom framåt ordentligt. Jag går på Norge fullt ut på streckspelet och är nöjd så. 9,6,5
Har svårt att se 5 årige Backegubben gå felfritt/vinna.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 17:56   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag sätter alka mina slantar (inte många kronor) på att 9 Bossum Faksen trampar runt övriga. Ett lopp i kroppen som borde fört honom framåt ordentligt. Jag går på Norge fullt ut på streckspelet och är nöjd så. 9,6,5
Har svårt att se 5 årige Backegubben gå felfritt/vinna.
Tränare tror ialf själv på 99.99% att han sköter sig
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 18:57   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

felpost
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 20:30   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Gjorde en första genomgång av bookie-oddsen och hittade några spelbara. De kan nog bli intressanta även på streckspelet några av dem. Iallafall Yieldson och Bossum Faksen!

V75-3 Bossum Faksen V/P 14,00/4,00
V75-4 Running Like Hell P 3,50
V75-5 Yieldson V/P 16,00/3,75
V75-7 Urgent Call V/P 7,00/2,30
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 09:49   #15
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Ang. "spetsbanor"- det finns tre utpräglade spetsbanor i landet:
Jägersro, Hagmyren och Örebro. inte Gävle som det tjatas om gång på gång!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 10:30   #16
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Ang. "spetsbanor"- det finns tre utpräglade spetsbanor i landet:
Jägersro, Hagmyren och Örebro. inte Gävle som det tjatas om gång på gång!
Gävle är väl "dödens"-banan :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 15:04   #17
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-05-17, 16:04
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Shocking Superman (6, 9)
2: 2 Load Relief (5, 4)
3: 5 Rappnor (13, 11)
4: 5 Global Winner (7, 10)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 9)
6: 2 Ringostarr Treb (1, 4)
7: 3 Coogan (7, 4)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: FZF QTH JMN
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 15:58   #18
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 696
Sharp$: 4056
Standard

Två av de stora speltjänsterna spikar Sorbet imorgon såg jag...
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 16:40   #19
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Två av de stora speltjänsterna spikar Sorbet imorgon såg jag...
Travtj. bränner ju alltid en av två o eftersom jag är inne på samma linje så vore de kul om du kan avslöja den andra
1609a finns ju chansen till spets o dessutom om de krånglar så finns de säkert så pass mkt lucka att Örjan kan kliva ut o som Sorbet sett ut på slutet så luktar det fjärde Elitloppsdeltagare för stallet.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 16:49   #20
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Borde inte Sorbet hamna i maskineriet? Johan lär ju ta spets och i ett andraskede tar väl RST över? Eller? Blir det idiotkörning mellan 1,2,4 så vinner den andra Italienskfödda maffiahästen. Baron Gift kan bli livsfarlig vid klaff.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-05-17 klockan 16:54.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 16:57   #21
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Borde inte Sorbet hamna i maskineriet? Johan lär ju ta spets och i ett andraskede tar väl RST över? Eller?
Ett scenario som kan stämma o om så sker finns det nog plats att kliva ut där bakom, fast jag undrar om Kari L. vill att Johan ska släppa över 1609 när han kommit dit? Vilket fall så tror jag att Sorbet som fick svar i tredje 750 m kvar i Finlandia Ajo o fick ta upp vilket var oturligt för som han flög sista biten så var det nog en mkt bra placering som rök. Det kanske blir en dödensvinst igen för Örjan
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 17:02   #22
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Efter Upstreams och Cobourg Hanovers lite blygsamma insatser på lunchen idag så blev man ju lite tveksam på Oskar Berglunds Shoking Superman imorgon.

Men såg nu på Twitter att dessa två var sjuka och att Supermannen har kollats upp och ser fullt frisk ut i näsa/hals.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 20:26   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Jens Sjödèn V75 Gävle på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 21:17   #24
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Gulddivisionen

5 Workout Wonder har det fina spåret 5 på 1640m Auto verkar vara på g med formen nu!
Vann fint i Finland senast från längst bak i kön och spurtade enkelt till seger på 13.8 aM,
Var trea bakom Readly Express och Twister Bi i jubileumspokalen -17.

Givetvis är Ringostar Trebb rätt favorit med comebacken senast i ryggsäcken men där bakom tycker jag Workout Wonder känns intressant till 1%!
Dessutom vunnit 1 gång på ett försök på Gävle även då över sprinterdistans från spår 8 och låg sist utvändigt med spurtade grymt till seger! Det är nästan på dagen två år sedan ja det var ju faktiskt i H.K.H Prins Daniels lopp det med, HuBBaBuBBa det måste väl vara nåt slags tecken?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 22:23   #25
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Gulddivisionen

5 Workout Wonder har det fina spåret 5 på 1640m Auto verkar vara på g med formen nu!
Vann fint i Finland senast från längst bak i kön och spurtade enkelt till seger på 13.8 aM,
Var trea bakom Readly Express och Twister Bi i jubileumspokalen -17.

Givetvis är Ringostar Trebb rätt favorit med comebacken senast i ryggsäcken men där bakom tycker jag Workout Wonder känns intressant till 1%!
Dessutom vunnit 1 gång på ett försök på Gävle även då över sprinterdistans från spår 8 och låg sist utvändigt med spurtade grymt till seger! Det är nästan på dagen två år sedan ja det var ju faktiskt i H.K.H Prins Daniels lopp det med, HuBBaBuBBa det måste väl vara nåt slags tecken?
Det måste det definitivt vara! Jag heter ju Daniel Den spikar vi hehe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 22:48   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Undrar om Jenny A Björk släpper eller kör i ledningen med 3 BBS Poetry? Hon kanske kör i ledningen och pajar för favoriten? Hon skulle kunna vinna men risken är ju att la italia dödar den utvändigt och sig själv kanske och så vinner nån av Classes hästar eller Wrongdoer, eller varför inte Rajah Silvio eller Lexington Tooma? Kan skrälla här.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 05:26   #27
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tror inte att jag ska spela den här omgången. Har en känsla av att det finns en skräll någonstans men var? Och vilken???
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 07:24   #28
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 08:21
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6 (4, 9)
2: 2 Load Relief (14, 4)
3: 5, 13 (11, 14)
4: 7 Falcon Am (5, 10)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 9)
6: 1, 2 (4, 6)
7: 4 Urgent Call (3, 7)

2x1x2x1x1x2x1 = 8 rader.
8 x 50 x 0,50 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: CSF SQH KXC
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 08:10   #29
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kör följande med lite kommentarer:
1: 3, 6. Tar med Flash Hammering också. Ante L. aviserar körning/släpp inte...Få se hur lång tid det tar för NA att nå ledningen. Tror Flashen kan få ett bra utvändigt läge. Stark är den i vilket fall.
2: 4 Rocky Tilly. Westholm igen, - till ledning aviseras. Tror på det. Flyt i stallet...Actual Star igår t.ex. och i nästa har vi Guli Rubin...
3: 5 Rappnor, 11 Guli Rubin. Skulle vilja ha fler men lite dyrt för en småspelare. Björn lurar i vassen här. Få se vid inlämningen om den kommer med.
4: 3, 7, 9. Tror lite på Au Gratin som spottat upp sig. Och Uffe har kört den fint förr. Bra
spår! Låter väldigt bra från stallet på Falcon Am. Örjan kan få loppet, - bra lås!
5: 1, 5, 7, 9. Gillar inte Italien här men tvingas ta med den....ta det lugnt med pisken!
Jätteskrällen Aha åker en bit för att tävla....och formkusken Westholm igen!
6: 1, 2. Nog sagt.
7: 3, 7. Nog sagt - men 50% galoppvarning för den senare.

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 08:52   #30
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Nästan klar med dagens system. Tycker att det i flera lopp ser ut som att några hästar höjer sig över de andra tydligt. Och lurigt med italienaren som ju inte borde få köra. Men går ju inte att låta bli att spela honom för det. Isf. bättre avstå helt som protest. Mina tankar:
1: Stepping Spaceboy klart förstastreck, bästa hästen tror jag och kan bli körning. Men har respekt för nr 2.
2: Stänger sannolikt på 7,8 vilket innebär bästa kusken och, tror jag, bästa hästen.
3: Borde räcka långt med de norska och här finns spelvärde. Tror mest på Örjan men vill ha med ett gäng där bakom, avstår dock på 11,13
4: Tycker det är otroligt svårt att skilja 5,7,10 åt och lutar nog åt att strecka alla tre.
5: Troligen spik på favoriten även om det tar emot. Men är väl stor risk att den är överlägsen, särskilt om den släpps till spets. 4 och 9 tidigast bakom.
6: Tror mest på Sorbet som sett lysande ut. Vinner om den inte blir fast tror jag. Gillar Ringostarr och får ta med den. Känns som det kan skrälla här och jag garderar/tar B-hästar så långt plånboken räcker.
7: Borde räcka väldigt långt med de två favoriterna.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 09:01   #31
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Vinner minna tre spikar så sitter 7an tror jag.

AVD2 9:U.R.Amazing HAR MAN LIRAT HÅRT PÅ IDAG

AVD4 7:Falcon Am SPETS OCH SLUT

AVD6: 1 Sorbet Mycket bra chans


Alla tre spelen finns som en trippel och ger femsiffrigt vid ev.vinst
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2019-05-18 klockan 09:05.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 09:06   #32
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Gävle V4


I ett ganska ljummet V4: 3 startar Amalia Cash och Ma Running från samma stall. AC är storfavorit men jag tror Ma Running kan bli en skräll här - dras fram och avgör i spurten? Sprinterbetonad.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 09:07   #33
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

V4:4 ska det vara.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 09:07   #34
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Förstår inte hur travfolket tappat 9.U.R Amazing som varit grym sista tiden.Man har svarta boken och nästgångare som verktyg vilket känns bra när man hittar sådana fynd.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 09:54   #35
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Vinner minna tre spikar så sitter 7an tror jag.

AVD2 9:U.R.Amazing HAR MAN LIRAT HÅRT PÅ IDAG

AVD4 7:Falcon Am SPETS OCH SLUT

AVD6: 1 Sorbet Mycket bra chans


Alla tre spelen finns som en trippel och ger femsiffrigt vid ev.vinst

Jag spikar en av dina tre! De andra två får nöja sig med att "bara" vara u-hästar!

Kan bli allt eller inget för Sharps idag?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 10:28   #36
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Förstår inte hur travfolket tappat 9.U.R Amazing som varit grym sista tiden.Man har svarta boken och nästgångare som verktyg vilket känns bra när man hittar sådana fynd.
Tack för du gjorde mig uppmärksam på detta hade väl snöat in på 8. Zaragoza som rätt många andra, men va f-n 4 årigt sto som ska möta äldre H/V. Bara gått årgångslopp i norden, BORT går hon.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 10:43   #37
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Spikarna just nu är Rappnor som har 20 m tillgodo på motståndarna och Zanzibar Wise AS som har spetsläge över 1640. Av mina drag vill jag nämna Kövras So Far som jag är sugen på att singla, men lärlingar och spårtrappa med 15 starthästar kan ställa till det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 10:51   #38
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag grundar bolagssystemet på en 22-%-ig spik, som vinner felfri samt ett lovande fyraårigt sto med en tossig italienare i vagnen. Som någon skrev här kommer det att skrälla här och var. Eftersom mina kunskaper om kallblod är nada garderas det loppet rejält. Och så vill man ju inte åka ut i sista.......

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 11:03
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9 (1, 7) Låter påställt från Bergh. 6 är en alternativ spik.
2: 2 Load Relief (9, 4) Jussila har god hand med denna fina häst, som äntligen kommit till en supertränare. Antingen spikas 2 eller garderas med många. För mig är detta ett superfynd till 22 %, vilket ger mig råd till streck i andra avdelningar.
3: 1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (8, 7) Kallblod och norskar kan jag inget om. 10 såg dock grym ut senast vid enkel vinst till 29 ggr och nu endast streckad till 5 %. 13 har i år tre raka segrar åtföljda av två lopp, där han ser dunderfin ut mellan galopperna.
4: 5, 7, 9, 10 (1, 4) favoriterna 5 och 7 streckas liksom stallskriket 10. Och så får vi råd med Örjans 9 till 8 %.
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 2) Fyraåriga stoet 5 blir favorit bland äldre hingstar och valacker. Hon är stenhårt betrodd i Europa och vann pisslätt senast på Valla. Spikas.
6: 1, 2, 4 (9, 5) Det här loppet tror jag 1 vinner och hade kunnat spika den. Nu spikade jag i andra och tar därför på hängslen och livrem samt knäpper gylfen för övriga.
7: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12 (11, 9) Allt utanför 3,7 och 4 är lyxstreck. Men mitt upplägg gör, att här finns utrymme för någon bra skräll. Kom igen Peter G. Norman

3x1x10x4x1x3x8 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Rättningskod: Lycka till med era system
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 10:59   #39
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kövras är väl bästa hästen? Skulle gärna ha den med men valde att spika
Rocky Tilly. Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 11:35   #40
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Vinner minna tre spikar så sitter 7an tror jag.
AVD2 9:U.R.Amazing HAR MAN LIRAT HÅRT PÅ IDAG
AVD4 7:Falcon Am SPETS OCH SLUT
AVD6: 1 Sorbet Mycket bra chans
Alla tre spelen finns som en trippel och ger femsiffrigt vid ev.vinst
Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Förstår inte hur travfolket tappat 9.U.R Amazing som varit grym sista tiden.Man har svarta boken och nästgångare som verktyg vilket känns bra när man hittar sådana fynd.
Det roliga med svarta böcker är att vi läser och skriver dom så olika.

2140a och spår 9... nja...
2140v och spår 7 är inte bästa springspåret... nja...
1609a och spår 1... nja..

Adaptionsteorier inom travspel.

Tur att man spelar Joker och får rätt fast man har fel.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-05-18 klockan 12:05.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 12:08   #41
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Spikarna just nu är Rappnor som har 20 m tillgodo på motståndarna och Zanzibar Wise AS som har spetsläge över 1640. Av mina drag vill jag nämna Kövras So Far som jag är sugen på att singla, men lärlingar och spårtrappa med 15 starthästar kan ställa till det.
Kanhända så spikar jag Kövras och garderar Zanzibar istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 12:57   #42
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Så här blev det
9
7,8
9-8,6,4,10,3,14,5
7,5,10
5
1-2,5,9,10,4
3,5,7

La till All Star i sista på bfro och bästa spåret. Det skedde på bekostnad av nr 2 i avd 1.. En av två A i avd 3 och 6
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 13:28   #43
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

14 HIGHWAY PATROLMAN BFG. 630.000 på kontot. Den måste med.
2an har 230.000
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 13:33   #44
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
14 HIGHWAY PATROLMAN BFG. 630.000 på kontot. Den måste med.
2an har 230.000
Spåren är tilldelade därefter också. Dock intressant med Magnus A Djuse på HP.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 13:35   #45
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2019-05-18, 14:33
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 14:35
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Vidivici C.C. (10, 8)
2: 6, 7, 10, 11, 14 (13, 3)
3: 1, 3, 6, 11, 15 (5, 4)
4: 2, 6, 8, 11 (5, 9)

1x5x5x4 = 100 rader.
100 x 1 x 2,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: JTH XTK DPJ
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 13:38   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Några kronor kan man väl offra på V4 som sidospel medans man sitter här och kollar V75-arkiv och info.

Avd
1: 7 Vidivici C.C. (10, 8)
2: 6 Fanny Tabac (11, 14)
3: 4, 5, 6, 11, 15 (3, 1)
4: 2, 11 (8, 5)
1x1x5x2 = 10 rader.


Som vanligt bra drag på Redéns kusar under tävlingsdagen. Bara bra idag eftersom jag inte tror någon av dem löser det.

Förutom i höstas när han inte var i ordning i ett par starter har Ringostarr ett överjävligt facit här, ser ut som vi får den under 50% nu.

Alla vänder kappan åt Vicario för att han hoppade bort sig i första starten som megafavorit, blir inte ens favorit nu. Gocces kusar har inte visat tendens att tackla av än och funkar bara hästen så tror jag den precis som alla andra italienska monster pissar på övriga.

Garderar Zanzibar istället som det kan krångla för över korta distansen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:11   #47
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Postade precis länk till mitt bolag i bolagsdelen här på Sharps, kom på rätt sent att jag har en spik och ett drag och vill spela....


Spiken nr 7 Falcon AM i avd 4
Draget 6 Baron Gift avd 6 (garderas lite trots allt)

Gå gärna med!


Hoppas på spets för bägge, i det senare fallet via släpp av Pastore Bob!?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:20   #48
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Postade precis länk till mitt bolag i bolagsdelen här på Sharps, kom på rätt sent att jag har en spik och ett drag och vill spela....


Spiken nr 7 Falcon AM i avd 4
Draget 6 Baron Gift avd 6 (garderas lite trots allt)

Gå gärna med!


Hoppas på spets för bägge, i det senare fallet via släpp av Pastore Bob!?
Kul med originella tankar tycker jag! Men att de ska släppa till just Baron Gift med Pastore Bob (förutsatt att han kommer dit och att BG är först fram för att utmana) är ett långskott av guds nåde alltså.

Uppstickare som Baron Gift har överraskat positivt förut när de kastats in i elden, senaste insatsen ska man inte fnysa åt. Men de 3% han är spelad till är väl ungefär också chansen till att han kommer till ledningen, som är den enda position han har vinstchans ifrån.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:37   #49
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kul med originella tankar tycker jag! Men att de ska släppa till just Baron Gift med Pastore Bob (förutsatt att han kommer dit och att BG är först fram för att utmana) är ett långskott av guds nåde alltså.

Uppstickare som Baron Gift har överraskat positivt förut när de kastats in i elden, senaste insatsen ska man inte fnysa åt. Men de 3% han är spelad till är väl ungefär också chansen till att han kommer till ledningen, som är den enda position han har vinstchans ifrån.
Pastore bör i min bok släppa till första bästa för att det inte ska bli utdragen körning då har han chans både på andraplats förstaplats och inbjudan till elitloppet när vinnaren tackar nej (Baron Gift), även om jag trodde rickard var sugen...

Täta starter plus, och RS bekräftar laddning i intervju hörde jag.

Andrapriset är alldeles för stort i svenskt trav och inget kan vara bättre än vilsamt lopp och segercheck eh andrapris som tack för joggingturen.... Tacka vetja Australien med en fjärdedel av första i andrapris.... vilket försts oå har sina sidor men ändå...

forne Elitloppsvinnaren är upp till bevis, såg rutten ut enligt mig på Halmstad och 2.20 skulle inte bookies bjuda om han var klar ... eller !? (iofs har de sina kampanjer ibland ) kanske inte ens är felfri idag?


Nu har jag lyckats trycka alla bekräfta o sparaknappar och örlängt andelsköp på mitt bolag,
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:39   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kul med originella tankar tycker jag! Men att de ska släppa till just Baron Gift med Pastore Bob (förutsatt att han kommer dit och att BG är först fram för att utmana) är ett långskott av guds nåde alltså.

Uppstickare som Baron Gift har överraskat positivt förut när de kastats in i elden, senaste insatsen ska man inte fnysa åt. Men de 3% han är spelad till är väl ungefär också chansen till att han kommer till ledningen, som är den enda position han har vinstchans ifrån.
BG i ledning är nog långt under 3%...två av världens startsnabbast invändigt och med ett sjättespår(!!!), dessutom 1 o 5 som ska laddas...0,3%(och då är jag snäll) är nog rätt procentsats...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:41   #51
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 15:40
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 840,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 9 (3, 1)
2: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 15 (12, 13)
3: 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (6, 8)
4: 5, 7 (10, 9)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 2)
6: 1, 2, 5 (9, 3)
7: 3 Coogan (4, 7)

4x10x7x2x1x3x1 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr.
Totalt: 840,00 kr.
Rättningskod: DTC VTD DZM
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:44   #52
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Pastore bör i min bok släppa till första bästa för att det inte ska bli utdragen körning då har han chans både på andraplats förstaplats och inbjudan till elitloppet när vinnaren tackar nej (Baron Gift), även om jag trodde rickard var sugen...

Täta starter plus, och RS bekräftar laddning i intervju hörde jag.

Andrapriset är alldeles för stort i svenskt trav och inget kan vara bättre än vilsamt lopp och segercheck eh andrapris som tack för joggingturen.... Tacka vetja Australien med en fjärdedel av första i andrapris.... vilket försts oå har sina sidor men ändå...

forne Elitloppsvinnaren är upp till bevis, såg rutten ut enligt mig på Halmstad och 2.20 skulle inte bookies bjuda om han var klar ... eller !? (iofs har de sina kampanjer ibland ) kanske inte ens är felfri idag?


Nu har jag lyckats trycka alla bekräfta o sparaknappar och örlängt andelsköp på mitt bolag,
Jag tror ändå pengarna är sekundära här, ägarna till PB vill ha biljett och det är man bara säkrad om man vinner. För att se pigg ut i rygg ledaren som trea-fyra i mål får den hästen ingen inbjudan. Förutom det tror jag inte Johan ser Baronen som en bra rygg helt enkelt. Men vi får se, ett jättespännande lopp är det verkligen! Både sett till taktik och prestationer!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:45   #53
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
BG i ledning är nog långt under 3%...två av världens startsnabbast invändigt och med ett sjättespår(!!!), dessutom 1 o 5 som ska laddas...0,3%(och då är jag snäll) är nog rätt procentsats...
Nåja, ingen har pratat om någon initialspets eller spets "av egen kraft". Det förstår alla. Hypotesen var att han blir släppt dit av Johan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 14:50   #54
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
BG i ledning är nog långt under 3%...två av världens startsnabbast invändigt och med ett sjättespår(!!!), dessutom 1 o 5 som ska laddas...0,3%(och då är jag snäll) är nog rätt procentsats...
Ok då vet jag men om du läser vad jag skrev så säger jag att den snabbaste (javisst världens snabbaste, snabbare än bilen, Pastore Bob släpper till Baron Gift , och så går det alltså till om han "spetsar".



Edit: Oops tvåa på bollen.

ps mikaels du är grym på travtips men här har jag min tes...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-05-18 klockan 14:51.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:03   #55
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Varför spelar jag denna fleris? Jo - jag har tänkt spela en rak DD 1-3 till 9 ggr. Men om jag har fem rätt inför DD låter jag bli.

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 15:58
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Nobel Amok (2, 9)
2: 2 Load Relief (4, 5)
3: 5, 6, 10, 11, 13, 14 (9, 12)
4: 5, 7, 9, 10 (1, 3)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 9)
6: 1 Sorbet (2, 4)
7: 3 Coogan (7, 4)

1x1x6x4x1x1x1 = 24 rader.
24 x 50 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:03   #56
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Avd
1: 6 Nobel Amok
2: 2, 5, 7, 9, 10, 14, 15
3: 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14
4: 5 Global Winner
5: 5 Zanzibar Wise As
6: 1, 2
7: 3, 7


Behöver det vara svårare idag?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:09   #57
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Andelssystem är klart men saknar tre andelar annars får jag slakta lite hästar. Andra avdelningen som jag funderar mest på just nu vilka lågprocentare som jag absolut inte vill kasta bort.

Frågan är om det är idioti att kasta bort favoriten nr 2 Load Relief. 3.35 i vinnarodds men bara spelad drygt 20%. Men spårtrappa och allt....
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:11   #58
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Oscar Berglund är intervjuad efter värmningen med 2 Shocking Superman (V75-1) och han var väldigt nöjd, men han säger samtidigt att han såg favoriten, 6 Nobel Amok, i dennes värmning, och han var väldigt imponerad över Berghs häst. Oscar säger att han blev väldigt ödmjuk inför dagens uppgift efter att ha sett 6 Nobel Amok. Spets och slut för favoriten i första? Är man ute efter en stabil favoritspik så kan det möjligtvis vara en sådan.

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 16:10
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 514,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Nobel Amok (2, 9)
2: 2, 4, 5, 8, 9, 14, 15 (7, 10)
3: 4, 5, 6, 8, 9, 11, 14 (13, 10)
4: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (8, 2)
5: 5 Zanzibar Wise As (6, 9)
6: 1 Sorbet (2, 4)
7: 3, 4, 7 (2, 12)

1x7x7x7x1x1x3 = 1029 rader.
1029 x 1 x 0,50 kr = 514,50 kr.
Totalt: 514,50 kr.
Rättningskod: LSK VTC GZG
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:12   #59
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Andelssystem är klart men saknar tre andelar annars får jag slakta lite hästar. Andra avdelningen som jag funderar mest på just nu vilka lågprocentare som jag absolut inte vill kasta bort.

Frågan är om det är idioti att kasta bort favoriten nr 2 Load Relief. 3.35 i vinnarodds men bara spelad drygt 20%. Men spårtrappa och allt....
Skrota den! Spår 2 på spårtrappa är iskallt. Var nära att ta bort den själv på det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:14   #60
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 944
Sharp$: 2183
Standard

Systemet :


Lycka Till
Mvh ,
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:17   #61
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så här blev det till sist. Bara hoppas favoriten i andra inte lever upp det till. Jobbar gärna in nr 12 där som jag tyckte såg fin ut. bara hoppas den får ett någorlunda fint lopp.

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 16:16
Johan Salomonssons andelsspel
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 504,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Nobel Amok (2, 7)
2: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15 (13, 10)
3: 5, 6, 14, 15 (11, 9)
4: 1, 3, 4, 7 (10, 2)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 (11, 7)
6: 2 Ringostarr Treb (10, 9)
7: 7 Vicario (4, 3)

1x9x4x4x7x1x1 = 1008 rader.
1008 x 1 x 0,50 kr = 504,00 kr.
Totalt: 504,00 kr.
Min kostnad: 504,00 kr x 4/21 = 96,00 kr
Rättningskod: MVK QTJ GZG
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:19   #62
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Var tvungen att lira en lapp med Global Upfront i andra på lappen, fick plötslig skrällkänsla..
Spikar på Fjord Jerka, Falcon Am och Vicario
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:20   #63
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Jepson med ny dräkt eller?

Tycker mig inte riktigt känna igen han i provstarterna.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:24   #64
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Hur är det möjligt? Var hästen sjuk eller? Visst, snabb start och jag förstår inte varför Bergh ska med i det tempot men det här blir ju tilt. 1.54 i vinnarodds på ATG så ska den vinna det här.

Suck!

Bara krypa ner under min sten och sluta med trav på andra banor än de här i söder!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:26   #65
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Bra början!

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 15:01
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 9 (3, 1)
2: 2, 4, 5, 8, 9, 15 (7, 10)
3: 5 Rappnor (6, 11)
4: 5, 7 (10, 8)
5: 5 Zanzibar Wise As (9, 6)
6: 1, 2 (4, 10)
7: 2, 3, 4, 7, 12 (6, 8)

4x6x1x2x1x2x5 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: MSH TTM KPG


RAKET
Inlämnat: 2019-05-18, 12:28
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
5: Plats 9 Stepping Spaceboy
6: Plats 15 Kövras So Far
7: Plats 5 Rappnor
8: Plats 7 Falcon Am
9: Vinnare 5 Zanzibar Wise As
10: Plats 1 Sorbet

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: LWJ XTM KTF
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:31   #66
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur är det möjligt? Var hästen sjuk eller? Visst, snabb start och jag förstår inte varför Bergh ska med i det tempot men det här blir ju tilt. 1.54 i vinnarodds på ATG så ska den vinna det här.

Suck!

Bara krypa ner under min sten och sluta med trav på andra banor än de här i söder!
Vi ska lyssna på men inte följa Bergh. Det går ju inte att forcera till ledningen, när ledaren öppnar på 08.

Hade i alla fall vett att strecka 2,6,9 på bolagssystemet.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:35   #67
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har stigit in riktigt tungt på LR i andra... 3,25 finns på bet 365...är nog en riktigt bra vinstchans från ledning...14,50 på italienaren ser jag som värst emot....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:36   #68
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Stepping spaceboy kör för vinst för första gången på 10 starter :(
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:37   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ok då vet jag men om du läser vad jag skrev så säger jag att den snabbaste (javisst världens snabbaste, snabbare än bilen, Pastore Bob släpper till Baron Gift , och så går det alltså till om han "spetsar".



Edit: Oops tvåa på bollen.

ps mikaels du är grym på travtips men här har jag min tes...
... vi vet vad vi har att göra med, dvs en stor gissningslek...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:37   #70
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Stepping spaceboy kör för vinst för första gången på 10 starter :(
Nå man såg ju kusken. Hyfsad vinnarskalle
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:42   #71
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jepson med ny dräkt eller?

Tycker mig inte riktigt känna igen han i provstarterna.

Såg nu att Anders Eriksson kör man liknande/samma dräkt.

Så antagligen ägardress men har dom alltid haft de på Stepping Spaceboy?
Söderkvist som brukar köra har ju visserligen en liknande blå själv med så kanske inte reagerat på det tidigare.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:46   #72
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kövras kördes invändigt och fick aldrig chansen. Man vet aldrig i lärlingsloppen hur de tänker, så det var bra att jag höll mig till första tanken och garderade loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:48   #73
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Det sista jag gjorde på andelen idag var att plocka bort Sanda Love mot Highway Patrolman då tränaren var väldigt positiv till den plus att kusken Magnus Djuse är mils bättre än Oskar Florhed i mitt tycke. Det straffade sig, å andra sidan rök vi redan i avd 1.
Med lås på 2-6.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:51   #74
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Provade så här

V5
Inlämnat: 2019-05-18, 15:55
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 17:05
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 3)
2: 3, 7 (10, 5)
3: 5 Zanzibar Wise As (9, 6)
4: 2 Ringostarr Treb (1, 5)
5: 3, 7, 9 (6, 12)

9x2x1x1x3 = 54 rader.
54 x 1 x 1,00 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:51   #75
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Nå man såg ju kusken. Hyfsad vinnarskalle
Då sätter han Fjord jerka nu då.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:54   #76
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Skit också, hann ju bli riktigt spännande där med Zaragoza i ledningen. Vinnaren la jag ner långt i ranken och bommade den på åtta streck på mini-lappen..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 15:55   #77
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3000
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Stepping spaceboy kör för vinst för första gången på 10 starter :(
Från sömnige Söderqvist till Jeppson är en brutal kuskförstärkning. Har alltid undrat varför man envisats med Söder på denna fina häst. Många segrar som gått i rök där...
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:00   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Då sätter han Fjord jerka nu då.
Tänkte mer på att han kör för vinst

Misslyckad speldag hittills så sista spelet blir nog workout wonder mot 3,4,7. Den stack ut när jag kollade startlistan och har ju skrällt förr i sverige
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:10   #79
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Så hoppar Rappnor när han lägger i överväxeln. Såg ut som han skulle ta ner Westholms häst i det läget. Rappnor är ju inte särskilt osäker normalt sett.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:13   #80
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Trist vinnare. Hann få upp hoppen på dunderskrällen i rygg. En sån där dag när det känns som man är nära hela tiden. Står över spel resten och hoppas på rak dubbel 1-5
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:14   #81
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Travnet: "Lurigt lopp där jag trots det svåra läget rekommenderar spel på 14 Joker C.K. Han har varit sylvass varje gång Björn Goop har kört honom och det finns ju got tom bra hästar framför nu som ka ge bra draghjälp under slutvarvet."

Sällan har man sett nåt mera ovilligt...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:17   #82
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Rak DD: 2-7.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:46   #83
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jepson med ny dräkt eller?

Tycker mig inte riktigt känna igen han i provstarterna.
Han körde i stall Dencos ägardress.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 16:53   #84
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Sjöström med två raka på V75 som kusk, inte varje vecka de händer!

viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:01   #85
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Återigen usel insats av en Goop-häst.Rajah Silvio blir på upploppet omsprungen av Berghs 75-oddsare.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:14   #86
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Rök på 20 fleris i förra på italienaren på V5, V75-or och TOP 7. Varning för att ta rygg här idag! Få se om det räddar dagen. Kan ni gissa vilka som är min favorittränare/kusk?

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-05-18, 18:06
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 18:19
Kostnad: 1 000,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Sorbet
2: 3 Coogan

1 x 1 000,00 kr = 1 000,00 kr.
Totalt: 1 000,00 kr.
Rättningskod: BWG VTM FVD
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:25   #87
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Sådärja. Örjan körde hela fältet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:25   #88
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Var det Jepson man hörde jubla i bakgrunden?

Lät ju verkligen som att han hade fått frågan att ev. köra Sorbet i Elitloppet.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:30   #89
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Travtj. bränner ju alltid en av två o eftersom jag är inne på samma linje så vore de kul om du kan avslöja den andra
1609a finns ju chansen till spets o dessutom om de krånglar så finns de säkert så pass mkt lucka att Örjan kan kliva ut o som Sorbet sett ut på slutet så luktar det fjärde Elitloppsdeltagare för stallet.
Herremingud vilka kusar han har i stallet, spännande o se hur många som tar sig till finalen?
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:38   #90
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Hoppas han driver utav bara helvete i sista nu.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:43   #91
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Revansch nu för gul kusk?
4:e plats tack vare Rebecca Dahlén,galopp med Zanzibar och 0 kronor med Trendy.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:49   #92
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Revansch nu för gul kusk?
4:e plats tack vare Rebecca Dahlén,galopp med Zanzibar och 0 kronor med Trendy.
Törs inte driva i Sverige...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 17:56   #93
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Brrr vad iskall man var idag.

NU måste väl Jepson ha en styrning i Elitloppet iallafall med 4 hästar från Redén?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 18:09   #94
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Amarilde, har du tvåhundra att låna mig, du får tillbaka nästa vecka...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 18:13   #95
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard



Spanar in travet från Visby lite, i lopp 2 tyckte jag mig se en solkar diskning pga. trängning men döm av min förvåning när han fick behålla vinsten...

Vinnaren går ner 3:e invändigt som det ser ut från kameravinkeln men då galopperar hösten i dödens och kusken väljer då att styra ut i andra spår men där finns redan en häst med frambenen enligt mina ögon som för styra ut för att inte bli överkörd typ...

Kan kanske vara kameravinkeln som gör att det ser så ut...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 18:32   #96
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Första gången jag är riktigt besviken på Ove A. Don Viking var väl snabbast av alla siSta 5oo (Blev väl 4;a efter att ha backat ner i kön, verkade inte ha slutsålt i mål heller. )
5% på Don Viking får man väl aldrig mera....

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 12:23
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9 (7, 3)
2: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 15 (12, 3)
3: 10 Don Viking (5, 11)
4: 7 Falcon Am (5, 10)
5: 5, 6 (9, 4)
6: 1, 2 (4, 6)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 12 (5, 9)

3x10x1x1x2x2x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: DTL PTF GTF
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 19:44   #97
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Amarilde, har du tvåhundra att låna mig, du får tillbaka nästa vecka...
Va? Skulle det gått bra för mig idag eller? Hängde inte med riktigt här nu :P Jag måste väl vara den som är mest lost idag av alla här inne...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 19:53   #98
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Första gången jag är riktigt besviken på Ove A. Don Viking var väl snabbast av alla siSta 5oo (Blev väl 4;a efter att ha backat ner i kön, verkade inte ha slutsålt i mål heller. )
5% på Don Viking får man väl aldrig mera....

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 12:23
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9 (7, 3)
2: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 15 (12, 3)
3: 10 Don Viking (5, 11)
4: 7 Falcon Am (5, 10)
5: 5, 6 (9, 4)
6: 1, 2 (4, 6)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 12 (5, 9)

3x10x1x1x2x2x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: DTL PTF GTF
Synd. Hade väl blivit 200.000
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 22:05   #99
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bra början!

V75
Inlämnat: 2019-05-18, 15:01
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 9 (3, 1)
2: 2, 4, 5, 8, 9, 15 (7, 10)
3: 5 Rappnor (6, 11)
4: 5, 7 (10, 8)
5: 5 Zanzibar Wise As (9, 6)
6: 1, 2 (4, 10)
7: 2, 3, 4, 7, 12 (6, 8)

4x6x1x2x1x2x5 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: MSH TTM KPG


RAKET
Inlämnat: 2019-05-18, 12:28
Gävle
Lördag 2019-05-18
Start: 16:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
5: Plats 9 Stepping Spaceboy
6: Plats 15 Kövras So Far
7: Plats 5 Rappnor
8: Plats 7 Falcon Am
9: Vinnare 5 Zanzibar Wise As
10: Plats 1 Sorbet

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: LWJ XTM KTF
Fem rätt och torskade på bägge spikarna som hoppade. De är ju inte särskilt osäkra annars.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:37   #100
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg


Spanar in travet från Visby lite, i lopp 2 tyckte jag mig se en solkar diskning pga. trängning men döm av min förvåning när han fick behålla vinsten...

Vinnaren går ner 3:e invändigt som det ser ut från kameravinkeln men då galopperar hösten i dödens och kusken väljer då att styra ut i andra spår men där finns redan en häst med frambenen enligt mina ögon som för styra ut för att inte bli överkörd typ...

Kan kanske vara kameravinkeln som gör att det ser så ut...
Nej vinnaren ligger redan i 2a spår, han gör inget spårbyte på sista långsidan

Om du kollar så har hästen nosen i hjälmen på den i 2a spår, den gula hjälmen och den som galopperar
50-75 meter innan den i dödens galopperar har ju Jonsson den häst du säger han skulle stört invändigt om sig, vinnaren går givetvis inte ner på innerspår när det bli ledigt

Inte en chans,

PS tror att sista hästen tvingas ut lite i 3e pga att det blir en liten tempominskning när hästen i dödens galopperar, kanske det som lurar dig
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:55   #101
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Va? Skulle det gått bra för mig idag eller? Hängde inte med riktigt här nu :P Jag måste väl vara den som är mest lost idag av alla här inne...
Hehe, skojade bara lite, hade inte ett rätt igår...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 19:44   #102
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Nej vinnaren ligger redan i 2a spår, han gör inget spårbyte på sista långsidan

Om du kollar så har hästen nosen i hjälmen på den i 2a spår, den gula hjälmen och den som galopperar
50-75 meter innan den i dödens galopperar har ju Jonsson den häst du säger han skulle stört invändigt om sig, vinnaren går givetvis inte ner på innerspår när det bli ledigt

Inte en chans,

PS tror att sista hästen tvingas ut lite i 3e pga att det blir en liten tempominskning när hästen i dödens galopperar, kanske det som lurar dig
Nej det verkar dumt att gå ner på innerspår då men jag tyckte verkligen han gjorde det och reagerade på att det var ett knepigt val men uppenbarligen gjorde han inte det då...


Ja det var väl det tempominskningen ev. tillsammans med lördagswhiskey som lurade mig...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td