Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-17, 08:51   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Ser ut att bli en del regn över Örebro från 12. Avvaktar banunderlag såklart innan inlämning men mycket talar för gardering i avd 2. Mascate Match har sin enda förlust på en något regntung bana. Tillfällighet eller inte? Det visar sig..

3 Zaire Wise As
1,2,3,4,7
1,3
alla
alla
3 Aetos Kronos
2,3,11

Så ser grundplåten ut för närvarande.
Tittade till det där loppet extra och jag tror inte banan var boven. Backades och hade lite vingel från början och fick sen tugga tredjespår tidigt. De varvade på höga 14 och gick i mål på låga 13 på den tunga banan. Ledaren, dödens och vinnarhålet var före i mål. Fullt ursäktad. Helt andra förutsättningar idag med sos-läge.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:22   #47
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 696
Sharp$: 4059
Standard

Kan inte banan ställa till det för hästarna i spets idag? I gårdagens V64 på Örebro var det väl ingen som vann från ledningen?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:28   #48
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Alltså i avd 7, är inte Zoko Lane väldigt bortglömd? För det är väl samma häst som för ett år sedan slog hästar som Handsome Brad och Baron Gift? Är ju inget fan av Stefan P men 2%!?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:48   #49
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Kan inte banan ställa till det för hästarna i spets idag? I gårdagens V64 på Örebro var det väl ingen som vann från ledningen?
Det blir ganska lätt nederbörd, inget som ska vara avgörande. Örebros bana är lite speciell på flera sätt, men kan inte minnas att den ska vara extremt dålig på att tåla vatten. Jepson vann ju första loppet från ledningen igår.

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Alltså i avd 7, är inte Zoko Lane väldigt bortglömd? För det är väl samma häst som för ett år sedan slog hästar som Handsome Brad och Baron Gift? Är ju inget fan av Stefan P men 2%!?
Absolut en av de mest bortglömda i hela omgången, jag har den som tredjestreck! Skötte sig med den äran på V75 ifjol och har nu varvat upp för comeback. Perfekt läge!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:55   #50
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tidig rad


Det enda "roliga" med den här raden är väl att jag har alla i 6:e... möjligen också att jag tippar på en häst som heter Findus...

1: 3
2: 3
3: 2
4: 1
5: 7, 8, 10
6: Alla
7: Alla

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 09:58   #51
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Körde igenom V75-mixen från igår nu, intressantaste som jag tyckte:

-Lövgren hade planen klar med Global Anarchy, ladda vad som går för spets. Var inne på att den skulle kunna hålla upp och jag hade samma tanke. Blir en spännande startrusning där!

-Puro lät väldigt confident med Burning Man! Hade precis varit och kört lite intervaller med honom (dagen före start, brukar de göra det?) och var uppåt om chanserna. Har inte fått till det på V75 än men det känns som att det är dags nu. Strykningen hjälper mycket såklart. Mago är intressanta skrällen där, höll bra från dödens senast med punktering sista halvvarvet. OM de kör jänk som Jepson pratade om blir den väldigt intressant!

-Jansson var helt inne på att göra vad han kunde för att hålla uppe ledningen med Belker, och köra där om det lyckas. Bååth lät väl inte uppgiven, men det lät inte som att han trodde helhjärtat på att det skulle gå vägen idag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:00   #52
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det blir ganska lätt nederbörd, inget som ska vara avgörande. Örebros bana är lite speciell på flera sätt, men kan inte minnas att den ska vara extremt dålig på att tåla vatten. Jepson vann ju första loppet från ledningen igår.



Absolut en av de mest bortglömda i hela omgången, jag har den som tredjestreck! Skötte sig med den äran på V75 ifjol och har nu varvat upp för comeback. Perfekt läge!
Fick bli ett v/p på svs till 25/4,5.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:05   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 1594
Standard

Börjar bli inne på att Digital Performer i avd 1 kan vara en dräpare som är värd ett streck. Melander sätter upp Örjan istället för Richard N (som nästan kan ses som ordinarie), fast han är på plats. Hästen kommer med en etta högst upp i raden, och med Melander-mått mätt så låter det ganska positivt från stället. Kan de ha ställt i ordning? 3% är bra tycker jag.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:19   #54
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Börjar bli inne på att Digital Performer i avd 1 kan vara en dräpare som är värd ett streck. Melander sätter upp Örjan istället för Richard N (som nästan kan ses som ordinarie), fast han är på plats. Hästen kommer med en etta högst upp i raden, och med Melander-mått mätt så låter det ganska positivt från stället. Kan de ha ställt i ordning? 3% är bra tycker jag.
Ja den är konstigt lite spelad, brukar bli lite drag på dem när Örjan sitter upp annars. Vann ju i samma klass från spår 12 för fem starter sen, och det var dessutom den tunga vägen. Sen är Melanders hästar så äckligt ojämna. Men nu med Örjan, hyggligt läge och Melander som låter halvoptimistisk så är den väldigt intressant!

Lite överraskad att Enzo Am i samma lopp är så enormt lite streckad också. Den har ju varit på V75 många gånger och presterat bra mot värre motstånd. Nu bra läge och det luktar rygg ledaren eller tredje inner. Med fin lucka blir den livsfarlig. För kort distans kanske man tänker, men tittar man bakåt i historiken så har den flera vinster på ak också så han är nog väldigt allround.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:24   #55
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Körde igenom V75-mixen från igår nu, intressantaste som jag tyckte:

-Lövgren hade planen klar med Global Anarchy, ladda vad som går för spets. Var inne på att den skulle kunna hålla upp och jag hade samma tanke. Blir en spännande startrusning där!

-Puro lät väldigt confident med Burning Man! Hade precis varit och kört lite intervaller med honom (dagen före start, brukar de göra det?) och var uppåt om chanserna. Har inte fått till det på V75 än men det känns som att det är dags nu. Strykningen hjälper mycket såklart. Mago är intressanta skrällen där, höll bra från dödens senast med punktering sista halvvarvet. OM de kör jänk som Jepson pratade om blir den väldigt intressant!

-Jansson var helt inne på att göra vad han kunde för att hålla uppe ledningen med Belker, och köra där om det lyckas. Bååth lät väl inte uppgiven, men det lät inte som att han trodde helhjärtat på att det skulle gå vägen idag.
Chansspikade Lövgren på en liten tidig lapp igår redan. Inte på att jag hade någon tanke på spets utan bara på att hästen var grym senast och att stora favoriter faktiskt lyckas förlora tillräckligt ofta.
Blandade känslor om han ska försöka spetsa, hoppas han har klart för sig och hästen till att börja med är felfri och för det andra pallar ta emot favoriten....

Men är inte det där nåt man hört tusen gånger, att de ska svara för att likförbannat släppa när favoriten kommer? Andrapriset är för stort i svenskt trav !

Nåja, tack för infon!

I min värld är Nurmos nyförvärv Exit Angot en riktigt bra och därmed spännande häst, Burning Man likaså men så spåren, 12 & 8 .... hmmmm
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:36   #56
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57034
Standard

Verkar inte som att regnet kommer hålla sig borta tyvärr. Ligger just nu ca 5 mil väster om Örebro och är sakta på väg österut. Just på Örebro brukar det ställa till det extra mycket med deras bana. Dom körde trav i går kväll. Kollade några av loppen i lopparkivet och noterade att det verkade vara en hel del hästar som inte verkade gilla banan då. Det hade vad jag sett kommit en del regn då med.

Inte hunnit läsa på mycket så det känns som läge att avstå om det inte ändrar sig med väderprognosen trots jättejackpotten på V75 spelet hos svenska atg.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:48   #57
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Verkar inte som att regnet kommer hålla sig borta tyvärr. Ligger just nu ca 5 mil väster om Örebro och är sakta på väg österut. Just på Örebro brukar det ställa till det extra mycket med deras bana. Dom körde trav i går kväll. Kollade några av loppen i lopparkivet och noterade att det verkade vara en hel del hästar som inte verkade gilla banan då. Det hade vad jag sett kommit en del regn då med.

Inte hunnit läsa på mycket så det känns som läge att avstå om det inte ändrar sig med väderprognosen trots jättejackpotten på V75 spelet hos svenska atg.
Med alla Megastjärnor och Megafavoriter i dagens lopp är spelvärdet nära noll om det inte regnar. Blir banan lite kass ökar ju spelvärdet för en högre utdelning om man kan läsa in sig på vilka hästar som gynnas/missgynnas. Chansen att Atg konfiskerar spelarnas pengar minskar ju också avsevärt vid regn.
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:53   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Kan inte banan ställa till det för hästarna i spets idag? I gårdagens V64 på Örebro var det väl ingen som vann från ledningen?
Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Verkar inte som att regnet kommer hålla sig borta tyvärr. Ligger just nu ca 5 mil väster om Örebro och är sakta på väg österut. Just på Örebro brukar det ställa till det extra mycket med deras bana. Dom körde trav i går kväll. Kollade några av loppen i lopparkivet och noterade att det verkade vara en hel del hästar som inte verkade gilla banan då. Det hade vad jag sett kommit en del regn då med.

Inte hunnit läsa på mycket så det känns som läge att avstå om det inte ändrar sig med väderprognosen trots jättejackpotten på V75 spelet hos svenska atg.
Alltid ett koppel hästar som inte gillar Örebros bana. Och alltid några tränare som klagar på banan och säger att det var sista gången de anmälde dit. Men de kommer tillbaka. Gissar att Tarzan kommer att vädra sitt missnöje om hans hästar inte presterar. Men sitta tyst om det går hyggligt.

You gotta be in it to win it! Och när de äntligen betalar ut jackpottpengarna som du outtröttligt tjatar om att de "konfiskerar" så ska du inte vara med för att det kommer några millimeter regn. Unbelievable
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7), Timotimo (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 10:58   #59
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Vädret ser inte ut att bli så allvarligt att det skulle påverka banan nämnvärt. Vi får se. Några stora favoriter innebär inte heller per definition att det blir låg utdelning. Jag spelar definitivt för att försöka få del av en överbetald sjurättspott.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 11:16   #60
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6209
Standard

Lirar nog ungefär såhär

1-3-4-5-8 Kanske nån till
1-2-3 behöver man strecka 4an ?
1 spik sås
1-3-4-6-7-12
8 spik, nurmos kan ju inte trolla trots allt
2-3 Spets å bästa hästen
2-3-4-5-6-8-9-11

Det blir 720 kr , ska försöka komma upp i runt 1000lappen

Eller så förkastar jag och kör ett litet
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td