Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-15, 09:11   #256
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
https://nastagangare.se/
Målfoto från alla V86och V75 brukar nästan alltid publiceras här
Det är hårt, men man kan nog ana vem som är först
Ser ju klart och tydligt att Björn är före men en halv näsborre
Där måttade han verkligen in segern. Hårdare i mål är nog svårt att få det. Annars blir det ju dött lopp.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 09:39   #257
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Bara och tacka ta emot där travfolket gör bort sig på Selma Töll där var man påläst.

Lite fasta odds Bet365 betalade ut 40 gånger plats 6 gånger

SS betalade ut 54 gånger och 7.80 som högst under mycket stora rörelser sista 10 minuterna. ATGs fjutiga 27 gånger där man lirar Björn Goop istället för hästen.

Sen kanske jag fick den dummaste frågan på Twitter varför jag gör en CASH OUT efter två lopp på min trippel hos bet365

Selma Töll 40 gånger
Don Viking 5.75
Magic Cash 4.25 97.000kr totalvinst. Fegar ur då Magic Cash värmer dåligt.
Snyggt! Ja cash out är ju ingen "bra affär" men om hästen inte ser bra ut är det dumt att vara envis som en åsna för den sakens skull. Jag drog tillbaka spel igår också på Crazy and quick efter att man såg hur dålig den var på att volta när de testade det i värmning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 09:41   #258
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sämre väder eller sämre teknik på banan så blir det dött både i fjärde och sjätte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 10:26   #259
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 517
Sharp$: 8013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ser ju klart och tydligt att Björn är före men en halv näsborre
Där måttade han verkligen in segern. Hårdare i mål är nog svårt att få det. Annars blir det ju dött lopp.
Måldomarna har ett ännu mer uppförstorat foto att tillgå. Där är det tydligt att Nadal vinner.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 13:32   #260
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5142
Standard

Tycker mig kunna utse vinnarna på målfotona på nästagång.se. inte mycket men skulle ändå säga de som utropades som vinnare

Förstorar upp bilden och 24 tums skärm, jag antar att min utrustning o möjligheter är begränsade jmfrt med måldomarnas utrustning

( ser ju klar skillnad mellan laptopskärmen och 24 tums skärmen, så bara gå gå upp t 32 tums skulle göra stor skillnad för domare )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 14:20   #261
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 517
Sharp$: 8013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Tycker mig kunna utse vinnarna på målfotona på nästagång.se. inte mycket men skulle ändå säga de som utropades som vinnare

Förstorar upp bilden och 24 tums skärm, jag antar att min utrustning o möjligheter är begränsade jmfrt med måldomarnas utrustning

( ser ju klar skillnad mellan laptopskärmen och 24 tums skärmen, så bara gå gå upp t 32 tums skulle göra stor skillnad för domare )
Jag har sett måldomarnas förstoring i avd 6. Där syns tydligt att Nadal är först. Som du skriver är deras teknik vassare.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 08:07   #262
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Funderar på om det inte borde vara så att om man icke kan särskilja kusarna på de målfoton som visas i TVn så skall det kanske dömas dött lopp. Hur långt går de för att särskilja ekipagen, dvs. hur många gånger förstorar de upp? Har ALLA banor samma utrustning, särskilt vid stortrav och V75?

Många gånger förtjänar inte ett ekipage att förlora vid så små marginaler - betänk att de sprungit i flera varv och sedan skall man alltså uppförstora så att det skiljer mm. Särskilt i guld så förtjänade båda att vinna efter deras kanonlopp. Vet inte om detta känns rätt, men är öppen för att någon övertygar mig om annat. Hade inte spelat så inte frågan om ilska, hehe!

Om jag visste att det alltid dömdes korrekt så kanske jag kan gå med på att uppförstora och alltid söka att särskilja - inte annars. Jag tvivlar nämligen på standarden på både utrustning och bandomare.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 08:27   #263
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Funderar på om det inte borde vara så att om man icke kan särskilja kusarna på de målfoton som visas i TVn så skall det kanske dömas dött lopp. Hur långt går de för att särskilja ekipagen, dvs. hur många gånger förstorar de upp? Har ALLA banor samma utrustning, särskilt vid stortrav och V75?

Många gånger förtjänar inte ett ekipage att förlora vid så små marginaler - betänk att de sprungit i flera varv och sedan skall man alltså uppförstora så att det skiljer mm. Särskilt i guld så förtjänade båda att vinna efter deras kanonlopp. Vet inte om detta känns rätt, men är öppen för att någon övertygar mig om annat. Hade inte spelat så inte frågan om ilska, hehe!

Om jag visste att det alltid dömdes korrekt så kanske jag kan gå med på att uppförstora och alltid söka att särskilja - inte annars. Jag tvivlar nämligen på standarden på både utrustning och bandomare.
Det håller jag inte med om. Det heter just målfoto och på dessa kan domarna avgöra vem som är först i mål. TV är bara ett media som sänder tävlingarna. Så det vore orättvist mot de som har prickat vinnaren samt mot hästägarna och kusken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 10:14   #264
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Just för att det s.k. "blotta ögat" inte alltid kan skilja kombattanterna åt har man tagit tekniken till hjälp.Som t.ex. i friidrott,skidsporter eller simning.Redan för 47 år sen vann Gunnar Larsson ett OS-guld med en marginal på 2 tusendelar!Visst var det synd om tvåan...
1980 tyckte Wassberg själv synd om Mieto när han vann med 1 hundradel.Finns många exempel på ytterst knappa vinster t.o.m. i Wasaloppet eller maraton.Hårda bud...
Förresten heter det inte ett media - ett medium skall det vara och inget annat.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 10:43   #265
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Funderar på om det inte borde vara så att om man icke kan särskilja kusarna på de målfoton som visas i TVn så skall det kanske dömas dött lopp. Hur långt går de för att särskilja ekipagen, dvs. hur många gånger förstorar de upp? Har ALLA banor samma utrustning, särskilt vid stortrav och V75?

Många gånger förtjänar inte ett ekipage att förlora vid så små marginaler - betänk att de sprungit i flera varv och sedan skall man alltså uppförstora så att det skiljer mm. Särskilt i guld så förtjänade båda att vinna efter deras kanonlopp. Vet inte om detta känns rätt, men är öppen för att någon övertygar mig om annat. Hade inte spelat så inte frågan om ilska, hehe!

Om jag visste att det alltid dömdes korrekt så kanske jag kan gå med på att uppförstora och alltid söka att särskilja - inte annars. Jag tvivlar nämligen på standarden på både utrustning och bandomare.
https://www.atg.se/nyheter/47573-sa-...ar-ett-malfoto

Målfotona tas med 769 bilder per sekund. Med den noggrannheten är det rimligt att man förstorar upp dem ordentligt för att utse en vinnare. En häst som springer i 1.10-fart förflyttar sig nästan 1,5cm per 1/1000 sekund. Där någonstans känns det väl dock som man måste dra en gräns för vad som är dött lopp och inte.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 17:02   #266
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
https://www.atg.se/nyheter/47573-sa-...ar-ett-malfoto

Målfotona tas med 769 bilder per sekund. Med den noggrannheten är det rimligt att man förstorar upp dem ordentligt för att utse en vinnare. En häst som springer i 1.10-fart förflyttar sig nästan 1,5cm per 1/1000 sekund. Där någonstans känns det väl dock som man måste dra en gräns för vad som är dött lopp och inte.

Efter att ha läst intervjun blev i alla fall jag än mer övertygad om att man icke skall lita allt för mycket på alla målfoton - allt för mycket avgöranden som överlämnas åt den som sköter målkameran och detta är såklart ett stort minus! Var mången parametrar där som gör att ett målfoto kan bli förvanskat...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td