Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-28, 20:48   #1
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V86 1/1 - 2020


Startar upp en tråd så vi tidigt kan komma med ideér och tankar inför årets första V86a.

Första gången jag ska gästtippa åt Västertorp Spel & Tobak och jag är verkligen nervös kan jag säga.

Har ju varit kaxig många gånger och sågat diverse saker/personer/tips inom travet och nu får jag allas ögon på mig och då önskar jag nog att jag hade varit lite ödmjukare

Detta är nog ett bra sätt att bli ödmjukare på.
Att se hur svårt det verkligen är att även med större summor träffa rätt på streckspelen.

Men jag ska göra ett gott försök några omgångar och tar gärna emot tips från er här på sharps.

Tack på förhand och God Fortsättning!

Mvh Hubba
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 21:37   #2
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2076
Standard

Lyckades pricka in en 8:a under 2019. Skrällen i omgången då var Lil Belinda som vann från spår 5 1640a, till 43ggr degen och mysiga 2%.
Nu fick hon spår 5 igen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 21:40   #3
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Lyckades pricka in en 8:a under 2019. Skrällen i omgången då var Lil Belinda som vann från spår 5 1640a, till 43ggr degen och mysiga 2%.
Nu fick hon spår 5 igen...

Kommer ihåg det

Hoppas den har form men den borde ju inte komma oförberedd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NAFETS (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 22:06   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tror jag kommer spika andrahandaren 5 Southwind Hydro som verkligen är värd en vinst nu.

All Star krämade ju Anders ut totalt sist och SWH har ju mött lite bättre motstånd.

Ängsborken borde väl vinna men möter nu äldre motstånd och 4an är ju den som kan utmana och ett lås är inte fel men dyrt och trist ... Kommer ihåg 4 Norrlands Skott på Umåker för ett tag sen och det va ju en grym prestation och den verkar ha kvar formen.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-12-28 klockan 22:45.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-28, 22:59   #5
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Känn ingen press
Jeppas Picasso nämnde jag i andra tråden, given vid gardering.
Flera utländska som nog bör streckas, t.ex. Lil Belinda.
Glöm heller inte Belle Reine med Emilia L.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 07:35   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Känn ingen press
Jeppas Picasso nämnde jag i andra tråden, given vid gardering.
Flera utländska som nog bör streckas, t.ex. Lil Belinda.
Glöm heller inte Belle Reine med Emilia L.
Dom åker med... alltid utländska

Finns en superskräll som jag har tittat på 10 Pirate Broline som va tvåa bakom Wind Knight över 2660m tung bana. 1% i nuläget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-29, 23:28   #7
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Intressant. Lilius brukar inte figurera på mina system Staro Mary Lou är också intressant

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Dom åker med... alltid utländska

Finns en superskräll som jag har tittat på 10 Pirate Broline som va tvåa bakom Wind Knight över 2660m tung bana. 1% i nuläget.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 06:56   #8
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Intressant. Lilius brukar inte figurera på mina system Staro Mary Lou är också intressant
Inte ofta för mig heller Men jag kommer ihåg när han skrällvann på v86 i ett liknande lopp på v86 till över 100ggr degen så det händer ibland.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 07:40   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

11 Global Upfront är väldigt intressant trots bakspår speciellt när Jörgen kör sin andra häst från framspår och kan sätta upp farten kanske så att det gynnar Global.

Öppet lopp och Lill Belinda är ju som vanligt intressant från perfekt läge. Lås 5 ,11 kanske.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 11:58   #10
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Mitt drag i omgången är Fuel Burn som jag tycker står inför en passande uppgift. Melander är även uppåt i intervjuerna.

Sedan tror jag att det kan vara spets och slut på Ricocone i sista. Hästen är rask ut och Koivonen backar inte. Hästen räds inte motståndet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+6)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 12:14   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Mitt drag i omgången är Fuel Burn som jag tycker står inför en passande uppgift. Melander är även uppåt i intervjuerna.

Sedan tror jag att det kan vara spets och slut på Ricocone i sista. Hästen är rask ut och Koivonen backar inte. Hästen räds inte motståndet.
Håller väl Global Upfront som en bättre häst som mött bra motstånd (hingstar) och nu bara ston. Men jag ska kolla in den. Dessutom hoppar ju Jorma upp på den
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 08:21   #12
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Hubba: Vart hittas ditt andelsspel?

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Håller väl Global Upfront som en bättre häst som mött bra motstånd (hingstar) och nu bara ston. Men jag ska kolla in den. Dessutom hoppar ju Jorma upp på den
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 08:49   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Hubba: Vart hittas ditt andelsspel?
Kommer väl ligga på Sharps (Västertorp Spel & Tobak) tillsammans-sida tror jag. Gotland ska väl lägga upp en sådan?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 16:46   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Kommer väl ligga på Sharps (Västertorp Spel & Tobak) tillsammans-sida tror jag. Gotland ska väl lägga upp en sådan?
Köpte 10, utan att blinka......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 17:19   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Köpte 10, utan att blinka......
Oj då! Nu känner jag mig verkligen pressad

Tack för förtroende!

Ska göra mitt bästa imorgon trots en ordentlig bakfylla

Gott Nytt och God Fortsättning på er alla duktiga travspelare!

HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-31, 19:04   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Oj då! Nu känner jag mig verkligen pressad

Tack för förtroende!

Ska göra mitt bästa imorgon trots en ordentlig bakfylla

Gott Nytt och God Fortsättning på er alla duktiga travspelare!

GNÅ själv...vill inte förstöra ditt nyår, men storchocken kom för ett litet tag sedan...sitter du ner?...sambon slog till med 2 andelar(ungefär som att jag skulle köpt 102)…(vet inte om jag skulle skrivit det här sista, risken är att det blir för mycket för dig, helt enkelt)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 06:33   #17
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
GNÅ själv...vill inte förstöra ditt nyår, men storchocken kom för ett litet tag sedan...sitter du ner?...sambon slog till med 2 andelar(ungefär som att jag skulle köpt 102)…(vet inte om jag skulle skrivit det här sista, risken är att det blir för mycket för dig, helt enkelt)...
Hehe kul!
Det är ingen fara!
Kan ju inte göra mer än mitt bästa men tyvärr har jag inte pluggat som jag hade velat pga massa trav och nyår. Vakna nu och har ju bra med tid men är som sagt lite bakis från igår.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 06:51   #18
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Känn ingen press
Jeppas Picasso nämnde jag i andra tråden, given vid gardering.
Flera utländska som nog bör streckas, t.ex. Lil Belinda.
Glöm heller inte Belle Reine med Emilia L.
Tänkte på detta med Jeppas.... 2 tar spets och vad gör Picasso som är väldigt snabb den med? 6an är snabb oxå.
Blir det körning mellan dessa tre tror jag 4 eller 5 vinner. Tycker väl inte 2an är bäst på medel direkt. 4 Heading R är i toppslag och körs ju av samma kusk som vann sist.
Hemmahäst som gav Basse bra med deg
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 06:56   #19
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Håller väl Global Upfront som en bättre häst som mött bra motstånd (hingstar) och nu bara ston. Men jag ska kolla in den. Dessutom hoppar ju Jorma upp på den
Blandade ihop loppen ... sry.

Kollar in Fuel Burn
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 08:58   #20
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Jag tänkte att den skulle kunna hitta rygg på 2 som väl knappast bommar spets. Sen är det väl mest troligt att Emilia kör där men ska den vinna borde hon nog släppa.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tänkte på detta med Jeppas.... 2 tar spets och vad gör Picasso som är väldigt snabb den med? 6an är snabb oxå.
Blir det körning mellan dessa tre tror jag 4 eller 5 vinner. Tycker väl inte 2an är bäst på medel direkt. 4 Heading R är i toppslag och körs ju av samma kusk som vann sist.
Hemmahäst som gav Basse bra med deg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 09:48   #21
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Hehe kul!
Det är ingen fara!
Kan ju inte göra mer än mitt bästa men tyvärr har jag inte pluggat som jag hade velat pga massa trav och nyår. Vakna nu och har ju bra med tid men är som sagt lite bakis från igår.

Mvh
Jösses! Sovmorgon?

God fortsättning och lycka till! Själv försöker jag inleda nya året som jag avslutade det! Kör 200 krs på Sundbyholmstravets Tillsammanssida. 15 andelar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-01-01 klockan 09:49.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 10:10   #22
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Trots noll droppar alkohol igår så känner man sig allt lite mör o "bakis", de är fan inte rättvist

Tycker mig se lite smällkarameller gömda i dagens lista, Lil Belinda som är nämnd tidigare här i tråden är väl en av få hästar Haugstad lyckades ta en vinst med förra året....Perfekte förutsättningar i dagens lopp för ny vinst och tämligen lite spelad på 7%.

11 Dear Matrix i avd 4 nu med Uffe Ohlsson istället för Kajjan/Jorma/Torbjörn känns spännande trots att de tre är bra. Har bra tider i sig jämfört m nakd övriga i loppet även om det är många orutinerade som kan utvecklats snabbt och ett bakspår för Dear Matrix så känns den bortglömd till 6%.

En felfri 9 A´Nana De Bohem från springspår på tillägg kan nog visa framfötterna i detta loppet, vann mot betydligt tuffare motstånd under Elitloppshelgen men inte haft samma form efter det.

Vinner inte 2 All Star sista avdelningen bara?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 10:38   #23
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Gott Nytt År vänner!


Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Trots noll droppar alkohol igår så känner man sig allt lite mör o "bakis", de är fan inte rättvist

Jag har precis samma känsla! Nåväl, vi avslutar 2019 med full pott på stora reducerade och går in i 2020 med bra form på liret.

Först och främst vill jag tacka alla här inne för ett fint 2019. Ni är ett härligt gäng och det känns som vi har en rätt god gemenskap med hyfsat högt till tak. Fortsätt i den andan.

Nu kör vi igång 2020 med fortsatt positiv anda och härlig stämning på landets bästa forum för spel! Jag vill inleda året med att påminna om att vi gärna ser fortsatt utveckling av sidan och välkomnar alla typer av förslag och önskemål inför och under 2020.

Känner ni för att testa era vingar som gästtipster så tveka inte att höra av er till mig. Några har hört av sig under slutet av 2019 och jag kommer återkomma till er under början av året med förslag på datum men det har varit lite mycket med massor av V75 kombinerat med jul och sånt så tiden har varit lite knapp för mig.


Vidare är det härligt att se att Sharps-familjen är på tårna och redan tuggat igång dagens tråd ordentligt. Hubba gästspelar på Västertorp och det är stort tryck på hans andelar. Jag lirar min lilla lapp (som är slut tyvärr) men det finns fortfarande plats att haka på någon av våra glada tipsters!

In och häng på!


Och glöm inte:

Trav är trav. Ett maraton, ingen sprint!



__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+5), HuBBaBuBBa (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 11:31   #24
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tror jag kommer spika andrahandaren 5 Southwind Hydro som verkligen är värd en vinst nu.

All Star krämade ju Anders ut totalt sist och SWH har ju mött lite bättre motstånd.

Ängsborken borde väl vinna men möter nu äldre motstånd och 4an är ju den som kan utmana och ett lås är inte fel men dyrt och trist ... Kommer ihåg 4 Norrlands Skott på Umåker för ett tag sen och det va ju en grym prestation och den verkar ha kvar formen.
nej, jag tycker att Norrlands Scott gjorde en mycket vassare prestation den 7 sept på SÄ (V75) Bra mycket hårdare gäng då och var en 55 oddsare. . Tog över ledningen 600 kvar och höll till 75-100 kvar då han fick släppa 2 st förbi sig Hade rejält VP spel då och fick 7 ggr på plats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 11:41   #25
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 224
Sharp$: 2915
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Startar upp en tråd så vi tidigt kan komma med ideér och tankar inför årets första V86a.

Första gången jag ska gästtippa åt Västertorp Spel & Tobak och jag är verkligen nervös kan jag säga.

Har ju varit kaxig många gånger och sågat diverse saker/personer/tips inom travet och nu får jag allas ögon på mig och då önskar jag nog att jag hade varit lite ödmjukare

Detta är nog ett bra sätt att bli ödmjukare på.
Att se hur svårt det verkligen är att även med större summor träffa rätt på streckspelen.

Men jag ska göra ett gott försök några omgångar och tar gärna emot tips från er här på sharps.

Tack på förhand och God Fortsättning!

Mvh Hubba
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Lycka till nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), asgaya3141 (+5), abstruse (+1)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 11:57   #26
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Lycka till nu.
Jag la också av med att göra andelssystem åt ett spelombud för en massa år sedan efter klagomål. Jag och ena brorsan gjorde varannan vecka åt dem. Först satte jag en vinst på 50 000, veckan efter satte han en på 40 000 och någon vecka senare satte jag en till på 50 000. Det var under sommarmånaderna. Hösten kom och vinsterna uteblev, då kom också ifrågasättandet igång från ett par kunder, vilket gjorde att jag fick nog. Man lägger ner en massa tid, och betalar själv för sin egen andel, till folk som inte fattar att spel är spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), abstruse (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:07   #27
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Luktar lite helgardering i sjätte tycker jag om plånboken tillåter. De på start borde få svårt men får ju bra lopp på innerspår.

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Trots noll droppar alkohol igår så känner man sig allt lite mör o "bakis", de är fan inte rättvist

Tycker mig se lite smällkarameller gömda i dagens lista, Lil Belinda som är nämnd tidigare här i tråden är väl en av få hästar Haugstad lyckades ta en vinst med förra året....Perfekte förutsättningar i dagens lopp för ny vinst och tämligen lite spelad på 7%.

11 Dear Matrix i avd 4 nu med Uffe Ohlsson istället för Kajjan/Jorma/Torbjörn känns spännande trots att de tre är bra. Har bra tider i sig jämfört m nakd övriga i loppet även om det är många orutinerade som kan utvecklats snabbt och ett bakspår för Dear Matrix så känns den bortglömd till 6%.

En felfri 9 A´Nana De Bohem från springspår på tillägg kan nog visa framfötterna i detta loppet, vann mot betydligt tuffare motstånd under Elitloppshelgen men inte haft samma form efter det.

Vinner inte 2 All Star sista avdelningen bara?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:13   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Man skulle vilja veta status på Arch Lane för dagen. Är det lopp i kroppen som gäller eller är den tränad för att vinna?
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:14   #29
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
nej, jag tycker att Norrlands Scott gjorde en mycket vassare prestation den 7 sept på SÄ (V75) Bra mycket hårdare gäng då och var en 55 oddsare. . Tog över ledningen 600 kvar och höll till 75-100 kvar då han fick släppa 2 st förbi sig Hade rejält VP spel då och fick 7 ggr på plats.
Ok har inte sett loppet men ska ta en titt. Håller den rätt högt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:17   #30
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

I år har dessutom alla kuskar just nu 0 i segerprocent, så svårt att ta med någon på kuskformen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:20   #31
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Lite mer tankar inför dagens omgång:

AVDELNING 1

2 Cobourg Hanover kanske tas lite lugnare från start den här gången och då sitter troligen 6 Star Costashorta i spets efter en bit. 4 Heading Reference är tuff och ges tipset men med tempo på loppet kan 6 Scarlets Mirakel bli farlig till slut.

AVDELNING 2

9 Die Kaiserin vann imponerande från dödens för tre starter sedan efter en tuff öppning. Gången innan höll hon bra som fyra mot bra moståndare, bland andra Sobel Conway. I de två senaste starterna har det dock inte stämt, men jag tror att det här är fältets bästa häst och ger henne tipset. Notera även att hästen är väldigt välstammad, Andover Hall på en syster till den femfaldiga miljonärskan Target Hoss.

Öppet stolopp men jag håller med tidigare i tråden gällande 11 Global Upfront. Hästen är riktigt bra i ljusa stunder och besitter ett tungt sista halvvarv med lite tempo på loppet.

5 Lil Belinda fick ett tacksamt läge och är ofta extra bra vid Sverigebesöken. Får hon en resa i andra-tredjepar utvändigt blir hon farlig på speed.

AVDELNING 3

2 Trilly Of Nando är storfavorit i skrivande stund men det ser ut att kunna bli lite lopp av det hela. 3 Belle Godiva är iordningställd och 4 Denali testar för tät.

Det kan bli lite körning vilket gynnar 11 Belle Reine som är en bra märr. Kapabel är också 10 True Devotion som ser ut att bli lite bortglömd. Hästen har varit betrodd mot tuffare motstånd än det här och har en vass speed tillgodo. Debut i Petterssons regi nu och klaffar det lite lär hon vara med långt framme.

AVDELNING 4

1 Fuel Burn har jag redan nämnt. Det är en fin modell som kan flytta på sig. Tidigare under året har hon varit betrodd mot bättre hästar än det här, men det har varit en del stolpe ut. Jag är osäker på om ekipaget kan hålla upp någon ledning, men hästen är inte beroende av den positionen för att vinna loppet. Hur som väldigt bortglömd i dagens omgång.

AVDELNING 5

Kallbloden gör upp och det står väl främst mellan 1 Ängsborken, 4 Norrlands Scott och 8 Demex. Där bakom lurar 2 Grude Svarten från ett passande läge.

AVDELNING 6

4 New Dawn och 6 New Life Wheels sticker ut något och dessa håller jag högst. 5 Boulder Luke är inget extra av det jag sett, men han är hygglig och kan avsluta bra om han får gå med i ryggar. Likt någon nämnda har jag också respekt för 9 A’nana de Bohem som har gjort det bra i tuffa gäng. Skor på nu är ett minus men prickar Westholm rätt från springen kan det bli en bra position för ekipaget.

AVDELNING 7

5 Arch Lane är svårbedömd med bara ett provlopp i kroppen, men visst kan det gå då hästen har bra kapacitet i grunden och ett passande läge. Kan leda hela vägen.

Distansen ska dock tas med respekt och kanske fattas det något lopp. 7 Bowling Triple X. är kapabel och kommer med god form. Från bakspår räknas 11 Kalashnikov samt 12 J.H.Respons.

AVDELNING 8

6 Ricocone stod sig väl mot hästar som Atupem och Next Direction som fyraåring, men lyckades inte lika bra som äldre. Med det sagt svarar han fortfarande för bra insatser mot kapabla hästar i hemlandet och det här motståndet matchar han alla dagar i veckan. Hästen är snabb ut och Koivunen brukar ladda ordentligt när han har spår längre ut på vingen. Känslan är att han kör till spets och leder loppet länge, jag tippar på hela vägen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10), znipstern (+1), asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-01 klockan 12:40.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:27   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Lycka till nu.
Det här är något vi hittills varit befriade ifrån här iallafall. Vi måste ha Sveriges klokaste andelsköpare för det kommer aldrig några efterhandskommentarer om att man kastade bort pengarna när man spikat en 5%-are och den inte gått in. Antingen så har man förtroende för spelläggaren eller så låter man bli att vara med helt enkelt. Vi skriver inte av strecklistan utan hoppar över hästar där för att komma ner till skrällarna. Och vi spikar långtifrån alltid favoriter. Därmed vinner vi också givetvis mer sällan än om vi spelar favoritbetonat. Alla som lirar med oss är med på förutsättningarna.

Jag testade att köra ett favoritsystem i våras där de två största favoriterna alltid spikas. Men intresset var ganska klent. Andelsköparna här är inte de vanliga gringubbarna som knorrar så fort en överstreckad favorit som man plockat bort vinner. De ser på det mer långsiktigt än så. Precis som vi som lägger spelen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 12:58   #33
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 446
Sharp$: 1267
Standard

Tänkte bara när det är 100:-×50 andelar spelar du reducerat Hubba?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 13:10   #34
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Tänkte bara när det är 100:-×50 andelar spelar du reducerat Hubba?
Borde göra det vet jag men jag vet ej hur man gör. Ska väl försöka lära mig det men blir nog svårt till denna omgång. Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 13:43   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Här i Borgafjäll regnar det och blåser som tusan och snorhalt...men ser bra ut med vädret i Sundsvall och Stockholm, så vädret lär inte ställa till det, mer än ev. för långväga gäster...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 13:56   #36
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

andel


Skrivet av Jajjan
Gjorde ett system en gång åt ett spelombud på 10 andelar,
hade en skrällspik som blev utnosad av omgångens största
favorit ( manngrant spikad av kollektivet och expertisen) i absolut sista steget.
Nästan en halv mille på 7 rätt, tycker fortfarande att systemet
var bland de top 10 jag någonsin konstruerat, med tanke på
potentialen.

Jag blev idiotförklarad av andelsköparna, flera var rent av aggressiva
trots att satsad hundring
gav rejält tillbaka, så aldrig mer lägger jag tid på att snickra andelsspel
det är fan så mycket trevligare att köra i diket själv.

Jag "råkade ut" för ung. samma problem men "tvärtom"; gjorde ett litet andels-
system när i 5:e avd. Papagayo E. - den norske världsmästarhästen (Ulf Olsson) var dunderfavorit. Hade mina dubier eftersom den inte startat på länge. Mycket riktigt, trött på upploppet och Björn gick om med Your Highness till jag tror 8 ggr. Det blev över en miljon den gången för jag satte resten. Borde följt min intuition där.../Valo (det blev 10.000 för sexor och femmor).

Sådana här stories har säkert flera....

Orkade bara med en Spik-Harry idag. Spikade bl.a J.H. Respons och Westholms två fick bli lås.

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 11:37
Harry Boy
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6 (4, 5)
2: 6, 11 (8, 9)
3: 2, 11 (4, 10)
4: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 3)
5: 1, 8 (4, 10)
6: 4, 5 (6, 9)
7: 12 J.H.Respons (5, 11)
8: 2 All Star (5, 11)

2x2x2x7x2x2x1x1 = 224 rader.
224 x 1 x 0,25 kr = 56,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: FMH WHB JDP
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:01   #37
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4289
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg

AVDELNING 8

6 Ricocone stod sig väl mot hästar som Atupem och Next Direction som fyraåring, men lyckades inte lika bra som äldre. Med det sagt svarar han fortfarande för bra insatser mot kapabla hästar i hemlandet och det här motståndet matchar han alla dagar i veckan. Hästen är snabb ut och Koivunen brukar ladda ordentligt när han har spår längre ut på vingen. Känslan är att han kör till spets och leder loppet länge, jag tippar på hela vägen.
Du hann före, men detta är en solklar spik i omgången! Har varit bra mot helt andra hästar bl.a Pascha Tilly och den skulle ju lätt vara favorit i detta lopp (kanske även omgångens mest spelade?). Hästen är såväl startsnabb som stark.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:22   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kan man hoppas på att Ängsborken kommer att bli dagens överstreckade?...Big Shot lär iallafall bli en av dagens överstreckade...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-01 klockan 14:42.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 14:50   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Känns som bergspets på Jeanne dArc Boko och given första häst i det loppet, kanske ett "enkelt sätt" att lösa den avdelningen...tar den till 4,35 på svs och även Staro Mary Lou till 8,50, även det på svs...gällande JdB, så fick de här kommentarerna att känna mig "ännu säkrare"...- Tanken är att han ska starta på i vinter och han fick därför en paus efter senast för att träna på lite inför vintern. Han är mycket grundjobb och känns stark, men det kanske är så att han behöver något lopp i sig innan han är helt i ordning. Det är annars en häst jag hoppas lite på framöver och han har ju också visat att han är en bra häst. Jag tror inte bilstart ska vara några problem och han borde kunna öppna helt okej med tanke på att det är en snabb häst. Om du frågar mig skulle jag dock tro att Örjan tar det lugnt från start nu när det är första starten och kanske siktar på att köra i ryggar med tanke på uppehållet, men det är helt upp till honom. Oavsett ska han inte nonchaleras. Inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Roger Walmann....- Senast är inte så mycket att säga om. Han är lite halvskraj för vingen och det gick inte alls från spår ett. Spår fyra eller fem som är mitt bakom bilen är nog inga problem, men från spår ett var det ingen jätteöverraskning att han galopperade. Han hade jätteproblem i somras och är inte alls lika mycket tränad som mina andra treåringar, men har trots det visat riktigt bra kvaliteter och framförallt fin inställning. Med tanke på att han fortfarande är rätt så lugnt tagen tror jag det finns en hel del utveckling i honom och han kommer bli allt bättre med tiden. Efter galoppen senast joggade han bara med och det blev ingen direkt genomkörare för honom, men han hade inte gått något snabbare inför debuten heller och då sprang han ju rätt så fort, så det borde inte vara någon fara. Jag tror på bra insats och sedan får vi se hur långt det räcker. Öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Björn Röcklinger.

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-01 klockan 15:04.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 15:41   #40
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Känns som bergspets på Jeanne dArc Boko och given första häst i det loppet, kanske ett "enkelt sätt" att lösa den avdelningen...tar den till 4,35 på svs och även Staro Mary Lou till 8,50, även det på svs...gällande JdB, så fick de här kommentarerna att känna mig "ännu säkrare"...- Tanken är att han ska starta på i vinter och han fick därför en paus efter senast för att träna på lite inför vintern. Han är mycket grundjobb och känns stark, men det kanske är så att han behöver något lopp i sig innan han är helt i ordning. Det är annars en häst jag hoppas lite på framöver och han har ju också visat att han är en bra häst. Jag tror inte bilstart ska vara några problem och han borde kunna öppna helt okej med tanke på att det är en snabb häst. Om du frågar mig skulle jag dock tro att Örjan tar det lugnt från start nu när det är första starten och kanske siktar på att köra i ryggar med tanke på uppehållet, men det är helt upp till honom. Oavsett ska han inte nonchaleras. Inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Roger Walmann....- Senast är inte så mycket att säga om. Han är lite halvskraj för vingen och det gick inte alls från spår ett. Spår fyra eller fem som är mitt bakom bilen är nog inga problem, men från spår ett var det ingen jätteöverraskning att han galopperade. Han hade jätteproblem i somras och är inte alls lika mycket tränad som mina andra treåringar, men har trots det visat riktigt bra kvaliteter och framförallt fin inställning. Med tanke på att han fortfarande är rätt så lugnt tagen tror jag det finns en hel del utveckling i honom och han kommer bli allt bättre med tiden. Efter galoppen senast joggade han bara med och det blev ingen direkt genomkörare för honom, men han hade inte gått något snabbare inför debuten heller och då sprang han ju rätt så fort, så det borde inte vara någon fara. Jag tror på bra insats och sedan får vi se hur långt det räcker. Öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Björn Röcklinger.

Tänk på att det är spårtrappa mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 15:54   #41
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tänkte på detta med Jeppas.... 2 tar spets och vad gör Picasso som är väldigt snabb den med? 6an är snabb oxå.
Blir det körning mellan dessa tre tror jag 4 eller 5 vinner. Tycker väl inte 2an är bäst på medel direkt. 4 Heading R är i toppslag och körs ju av samma kusk som vann sist.
Hemmahäst som gav Basse bra med deg
2 Cobourg Hanover släpper till 4 Heading Reference som dom fick stryk av sist.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:03   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tänk på att det är spårtrappa mvh
JdB har ju ingen spårtrappa...SMLs lopp är spårtrappa, den står ganska bra inne i den, strykningar invändigt skulle hjälpa BTX en hel del...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:35   #43
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
JdB har ju ingen spårtrappa...SMLs lopp är spårtrappa, den står ganska bra inne i den, strykningar invändigt skulle hjälpa BTX en hel del...

Finns bara ett spårtrappelopp det är där jag menar med 4 SML ... minst pengar.. 7 och 11 håller jag högre.. du vet ju vilka nummer som ofta vinns i spårtrappor
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:38   #44
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Daniel Wäjersten har två kusar i det loppet... Mats kör 9 Merrit och skulle inte förvåna mig om det körs offensivt från 7 för att gynna 9 eller 11 hemmahäst oxå som är Niklas bästa chans.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:38   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Finns bara ett spårtrappelopp det är där jag menar med 4 SML ... minst pengar.. 7 och 11 håller jag högre.. du vet ju vilka nummer som ofta vinns i spårtrappor
Det finns olika upplägg på spårtrappor, ibland skiljer det väldigt mycket pengar mellan de startande, i den här så skiljer det ganska lite...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:52   #46
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det finns olika upplägg på spårtrappor, ibland skiljer det väldigt mycket pengar mellan de startande, i den här så skiljer det ganska lite...
Absolut... men ändå typ 150.000 kr mer på 7 och 11
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:56   #47
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Jag får alltid känslan av att när Melander är positiv till ett mindre spelat ekipage så är det mest för att rättfärdiga en tok-körning av det ekipaget som i sin tu gynnar hans andra häst. Så är han mest positiv till Fuel Burn så vinner Digital Download. Så den missar jag inte på idag
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 16:59   #48
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Mot SML skiljer det 80 resp 100, dvs ungefär i "samma klass"...startspåren gör att SML står bättre till(trots penningskillnaden), än både 7 o 11, men strykningar skulle kunna ändra på detta...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:11   #49
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det finns olika upplägg på spårtrappor, ibland skiljer det väldigt mycket pengar mellan de startande, i den här så skiljer det ganska lite...
Hubbabubba spår 1, jag spår 2 och du spår 15
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:18   #50
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 218
Sharp$: 409
Standard

Någon som har lust att dela Statistikbloggen idag? Tack på förhand.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:24   #51
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3211
Standard

Är det extra mycket finnar idag på Solvalla. Finns det någon Finnkollen någonstans?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:28   #52
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 395
Sharp$: 4520
Standard

Sköna spikar du har just nu på ditt jackpotsystem skägget, givetvis köper jag en eller två andelar - är det ett unikt system eller snurrar du det flera gånger?
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:31   #53
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Mot SML skiljer det 80 resp 100, dvs ungefär i "samma klass"...startspåren gör att SML står bättre till(trots penningskillnaden), än både 7 o 11, men strykningar skulle kunna ändra på detta...
Stämmer ... såg fel.

Lång distans och spårtrappa... låser på hemmahästarna.

Tar med 4an... låser på 4,7,9,11 och chansar bort favoriten

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-01 klockan 17:33.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:35   #54
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

hittar inga klara spikar så måste man spika så kanske det får bli hemmakallblodet?

Vad tror du om kallblodet... nån som tror demex spetsar och vinner?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:37   #55
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Visst var Demex bra senast, men verkar som att favoriten är för bra...och kan öppna också...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:44   #56
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Visst var Demex bra senast, men verkar som att favoriten är för bra...och kan öppna också...
I brist på annat så lutar det väl åt det ...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 17:58   #57
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 657
Sharp$: 22588
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Sköna spikar du har just nu på ditt jackpotsystem skägget, givetvis köper jag en eller två andelar - är det ett unikt system eller snurrar du det flera gånger?
Svarar istället för skägget, det är ett unikt system och körs bara en gång.
Alla andelar som vi kör och är bundna till olika tipsters är unika
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+10)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:29   #58
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Kul omgång som kan ge bra betalt, vilket 86 brukar göra. Spikarna blir:

Heading Reference som förhoppningsvis kan hålla ut Star Costashorta och ta över från Cobourg Hanover.
Don't Be Weak (där många spikar Kajans spetsbud) som jag tror är bästa hästen, men som har ett dåligt läge.
Bowling Triple X. som jag hoppas tar ledningen, och där motbuden Arch Lane inte har startat på länge och Kalashnikov står sämre till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+12)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:38   #59
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Nordisloppet. Storfavoriten nr 1 galopperade senast, en galopp följer ofta upp med en ny galopp, dessutom ett varv längre nu, jag spikar Demex på ett av mina system gillar distansen, var riktigt rejäl senast och jag har lite feeling för att han bara vinner idag. 15 proc.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:46   #60
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lämnar in tidigt för jag vill inte bli påverkad och jag har valt res själv

Lycka till nu!

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 19:42
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 4 452,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Heading Reference (6, 2)
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 3)
3: 1, 2, 4, 7, 10, 11, 12 (8, 3)
4: 2, 3, 5, 9, 11 (1, 6)
5: 1, 4 (8, 10)
6: 4, 5, 6, 8, 10 (9, 3)
7: 4, 7, 11 (5, 9)
8: 5, 6 (11, 2)

1x8x7x5x2x5x3x2 = 16800 rader.
16800 x 1 x 0,25 kr = 4 200,00 kr. Avgift 252,00 kr.
Totalt: 4 452,00 kr.
Min kostnad: 4 452,00 kr x 2/50 = 178,08 kr
Rättningskod: DLH XHB CLT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+5), Grant (+123), Basse (+8)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:52   #61
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3211
Standard

Dålig värmning på snackhästen 5 LIL BELINDA om någon missade det i v86 2
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 18:54   #62
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 298
Sharp$: 1111
Standard

Andel

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 17:54
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6 (1, 3)
2: 4, 5 (1, 8)
3: 2, 10, 11 (4, 12)
4: 2, 5, 9 (12, 4)
5: 1, 4, 8, 10 (2, 7)
6: 6 New Life Wheels (4, 5)
7: 4, 5, 7, 9, 11 (12, 3)
8: 2, 4, 5, 6 (11, 9)

4x2x3x3x4x1x5x4 = 5760 rader.
5760 x 1 x 0,25 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:01   #63
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Är med på Hubbas andelsspel men kunde inte låta bli en egen lapp med:
3,4
5
2,4,5
3,4,5,9,11
Ängsborken
New Life Wheels
4,5,7,11,12
2,5,6

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:06   #64
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lämnar in tidigt för jag vill inte bli påverkad och jag har valt res själv

Lycka till nu!

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 19:42
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 4 452,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Heading Reference (6, 2)
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 3)
3: 1, 2, 4, 7, 10, 11, 12 (8, 3)
4: 2, 3, 5, 9, 11 (1, 6)
5: 1, 4 (8, 10)
6: 4, 5, 6, 8, 10 (9, 3)
7: 4, 7, 11 (5, 9)
8: 5, 6 (11, 2)

1x8x7x5x2x5x3x2 = 16800 rader.
16800 x 1 x 0,25 kr = 4 200,00 kr. Avgift 252,00 kr.
Totalt: 4 452,00 kr.
Min kostnad: 4 452,00 kr x 2/50 = 178,08 kr
Rättningskod: DLH XHB CLT
Du , det där systemet gillade jag så det blev en andel !!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:06   #65
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Känns som sharps är ovanligt överens idag. Om det nu är bra eller dåligt. Känns som det borde spelats ett reducerat med A-hästar:
Heading Ref
Lil Belinda
-
5,9
Ängsborken
New Life Wheels
5,7
Ricocone

Kör en mångbong med A-hästarna bara för att göra jinxen komplett..:P
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:07   #66
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Har haft Lil Belinda som spik hela dagen men blev osäker nu iom totalsågningen efter värmningen. Men garderar man så vinner den väl överlägset
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:18   #67
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Har haft Lil Belinda som spik hela dagen men blev osäker nu iom totalsågningen efter värmningen. Men garderar man så vinner den väl överlägset
Det är väl bara kenneth emot?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:21   #68
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 20:08
Sundbyholms Travbana, Stallskriket 2 - V86s andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 2 970,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Star Costashorta (4, 2)
2: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 2)
3: 2, 4, 7, 10, 11 (12, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 12 (10, 8)
5: 1, 4, 8, 10 (2, 5)
6: 6 New Life Wheels (5, 4)
7: 4, 5, 7, 9, 11, 12 (2, 10)
8: 6 Ricocone (2, 5)

1x10x5x9x4x1x6x1 = 10800 rader.
10800 x 1 x 0,25 kr = 2 700,00 kr. Avgift 270,00 kr.
Totalt: 2 970,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:22   #69
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Så här vart min kupong på Västertorp

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 20:14
Västertorps Spel & Tobak, Basses All ins andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 1 628,16 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6 (7, 3)
2: 4, 5, 8, 12 (9, 1)
3: 4, 10, 11, 12 (7, 2)
4: 9 Don't be Weak (5, 2)
5: 1, 4, 8, 10 (2, 5)
6: 4, 5, 6, 8 (9, 10)
7: 4, 5, 7, 9, 11, 12 (2, 8)
8: 6 Ricocone (2, 5)

4x4x4x1x4x4x6x1 = 6144 rader.
6144 x 1 x 0,25 kr = 1 536,00 kr. Avgift 92,16 kr.
Totalt: 1 628,16 kr.
Min kostnad: 1 628,16 kr x 2/17 = 191,55 kr
Rättningskod: KKJ RHG HBS


Har även ett reducerat system i mitt privata andelslag med spik 6 Ricocone i avd 8.

Krav på minst 3 A-hästar och max 1 C (Finns bara C i avd 2 & 3)

Länk till det systemet : https://www.jokersystemet.se/t/gqVeHTDMNtHC

Lycka till ikväll allihopa!
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:25   #70
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kom igen nu min Pirate Broline!!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:29   #71
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4916
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 20:13
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 1 920,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Cobourg Hanover (4, 6)
2: 1, 2, 3, 5 (8, 4)
3: 2, 4, 10, 11 (7, 12)
4: 5 Jeanne d'Arc Boko (4, 9)
5: 1, 4, 8, 10 (2, 5)
6: 4, 5, 6, 8, 9, 10 (3, 7)
7: 5, 7, 9, 11, 12 (4, 2)
8: 2, 4, 5, 11 (6, 7)

1x4x4x1x4x6x5x4 = 7680 rader.
7680 x 1 x 0,25 kr = 1 920,00 kr.
Totalt: 1 920,00 kr.

Mitt försök
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:30   #72
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14840
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 20:18
Axevalla Travbana, Jimmy Rekat o Klarts andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 990,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6 (5, 7)
2: 2, 4, 8, 9, 11 (5, 1)
3: 4, 7, 10, 11 (2, 12)
4: 1, 4, 5, 9, 11 (2, 6)
5: 1, 4, 8, 10 (2, 5)
6: 6 New Life Wheels (4, 5)
7: 7 Bowling Triple X. (11, 5)
8: 4, 5, 11 (2, 6)

3x5x4x5x4x1x1x3 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,25 kr = 900,00 kr. Avgift 90,00 kr.
Totalt: 990,00 kr.
Min kostnad: 990,00 kr x 1/8 = 123,75 kr
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:31   #73
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kort inläsningstid idag så jag ska inte dra in någon i något andelsspel, men gjorde en egen joker då omgången såg intressant ut och det är jacke.

Spik på Ängsborken

Lås på Digital Download/Jeanne Darc och All Star/Southwind

Utgångar på Heading Reference/Trilly/New Life Wheels (felklick skulle varit New Dawn)/Arch Lane
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:34   #74
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Du , det där systemet gillade jag så det blev en andel !!!!
Tack! Kul att höra
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:35   #75
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Bra Start HubbaBubba
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:37   #76
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1953
Standard

Oj vad Emilia Leo förstörde sina chanser skulle ha kört innan Per linderoth. Det där var jobbigt att se även fast jag spelade Heading Reference.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:37   #77
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Ikväll blev det spik på Denali och New life wheel..

Lycka till...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:40   #78
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Vilken premiär HUBBABUBBA!!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:44   #79
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 19:24
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Heading Reference (2, 6)
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (10, 3)
3: 2, 4, 11 (10, 7)
4: 9 Don't be Weak (5, 4)
5: 1, 4, 8, 10 (9, 2)
6: 4, 6 (5, 9)
7: 7 Bowling Triple X. (11, 5)
8: 2, 4, 5, 6, 11 (6, 11)

1x8x3x1x4x2x1x5 = 960 rader.
960 x 1 x 0,25 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: LMJ SHF JLT
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:44   #80
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lämnar in tidigt för jag vill inte bli påverkad och jag har valt res själv

Lycka till nu!

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 19:42
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 4 452,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Heading Reference (6, 2)
2: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 3)
3: 1, 2, 4, 7, 10, 11, 12 (8, 3)
4: 2, 3, 5, 9, 11 (1, 6)
5: 1, 4 (8, 10)
6: 4, 5, 6, 8, 10 (9, 3)
7: 4, 7, 11 (5, 9)
8: 5, 6 (11, 2)

1x8x7x5x2x5x3x2 = 16800 rader.
16800 x 1 x 0,25 kr = 4 200,00 kr. Avgift 252,00 kr.
Totalt: 4 452,00 kr.
Min kostnad: 4 452,00 kr x 2/50 = 178,08 kr
Rättningskod: DLH XHB CLT
Bra Spik. Det där är pungkulor. Börja med spik när man gör
ett tillsammanssystem
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:47   #81
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Inleder vi med 3 vinnare från bricka 4 tro? Jag tror det
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:47   #82
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tråkigt att inte 12 kunde vinna :(
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:57   #83
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Ajdå, där klev nog alla av? Hur hamnade Denali tredje in?!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:58   #84
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tycker det gick väldigt snabbt att ropa ut vinnaren, men dom har ju andra kameror att titta på...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:58   #85
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu ska vi se hur många reserver man sätter idag trots att man nästan heltäcker.

Så surt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:59   #86
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ajdå, där klev nog alla av? Hur hamnade Denali tredje in?!
Det undrar jag med......
Missade starten av loppet. Hade ju knappast torskat med fritt i tid
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 19:59   #87
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14840
Standard

Usch va tråkigt ...
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:00   #88
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Jag tycker det är konstigt av Tomas Pettersson att vika ut och ge plats för trean, vilket även kostade honom andrapriset.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:03   #89
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Det undrar jag med......
Missade starten av loppet. Hade ju knappast torskat med fritt i tid
Kastade sig ner i 3e in från 2a ut. Hade varit intressant att höra en kommentar från djuse om det draget...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:06   #90
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Nu börjas det igen! Trodde min spik på nian var klar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:07   #91
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Och DÄR har vi anledningen till varför man ska helmåla vissa lopp! V4 kan bli kul nu, 4,5,6 mot 2,5,6,11 kvar med utgång på New Dawn och All Star.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:09   #92
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14840
Standard

Ja ni , det är rena lotto v86 undra när man skall kunna sätta detta spel nu förtiden
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:11   #93
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Ja ni , det är rena lotto v86 undra när man skall kunna sätta detta spel nu förtiden
Ja, själv var jag helt fel ute då jag spikade Fuel Burn men blev ju ändå bra när det megaskrällde. Belle Godiva hade jag dock med tidigt så kan hoppas på sju rätt fortfarande.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:12   #94
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14840
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ja, själv var jag helt fel ute då jag spikade Fuel Burn men blev ju ändå bra när det megaskrällde. Belle Godiva hade jag dock med tidigt så kan hoppas på sju rätt fortfarande.
Ja fan Belle Godiva prata dem väldigt bra om , dock redan lagt systemet :(
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:13   #95
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Helt fel ute idag :( Har sett kuponger spika både Belle Godiva och Teeton Sweet Lindy men tyvärr så tog man inte det till sig och lämnade båda utanför trots gardering.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:15   #96
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Nu ska vi se hur många reserver man sätter idag trots att man nästan heltäcker.

Så surt
Tycker ditt system hade ett bra upplägg, nya tag nästa Onsdag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:16   #97
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Tetons första värmning var mycket bra!!! Ibland kan sån't stämma... I andra lunkade den bara.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:19   #98
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är som det brukar vara på V86. Dagens största vinner jävligt ofta. Ska ta och kötta lite statistik någon dag, men de måste vara bra mycket närmare sina streckprocent än storisarna på V75.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:19   #99
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Vad sa just kommentatorn?

Att Ängsborken ska verka som avelshingst i vår och likaså kusken Jimmy Jonsson?

Måste hört lite fel där va....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+6)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:20   #100
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Det är ju kul att ha satt två spikar och ha två rätt. V86 är på gränsen till för svårt
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:22   #101
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Hahaha, jag hörde samma.. undrar vem han ska betäcka. Vissa känns mer rätt än andra

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vad sa just kommentatorn?

Att Ängsborken ska verka som avelshingst i vår och likaså kusken Jimmy Jonsson?

Måste hört lite fel där va....
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:22   #102
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 543
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vad sa just kommentatorn?

Att Ängsborken ska verka som avelshingst i vår och likaså kusken Jimmy Jonsson?

Måste hört lite fel där va....
Nejdå, du hörde inte fel. Helt korrekt av speakern.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:26   #103
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Nejdå, du hörde inte fel. Helt korrekt av speakern.
Åfan, många ston som står i kö till Jimmy Jonsson?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:28   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 543
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Åfan, många ston som står i kö till Jimmy Jonsson?
Han nöjer sig nog med Anna-Karin. Ruskigt talangfull. 29 o 16 i seger% de 2 senaste åren.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:28   #105
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Jag fick förhinder för att hinna med V86 och tur var väl det

Har bara en sak att säga om V86 hittills idag trav e inte lett ibland
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:29   #106
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Och där skrällde värmningsvinnaren i loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:29   #107
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

En 3%are till kom som ett brev på posten i V86-6

nu blir det jackpott
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:29   #108
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Dom åker med... alltid utländska

Finns en superskräll som jag har tittat på 10 Pirate Broline som va tvåa bakom Wind Knight över 2660m tung bana. 1% i nuläget.

Hade jag vågat gå all in på min ide hade man kunnat heltäcka dom jag missade

svårt docj när man alltid vill ha med dom utländska och hade aldrig vågat spika hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:30   #109
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

PISS! Pirate med på ramen men klarade bara 1C. Skulle lagt alla ägg i V4-korgen idag så man fått råd med två smällar. 38k i värde inför sista om Jorma hinner fram också
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:30   #110
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Riktigt snyggt drag Hubba!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:31   #111
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Kom igen nu min Pirate Broline!!
Snyggt HubbaBubba

Hoppas du lirade vinnare
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:31   #112
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Hann hem och såg Ängsborken vilken njutning vilken häst Jag gillar kallblodslopp och V4 spel
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:31   #113
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
PISS! Pirate med på ramen men klarade bara 1C. Skulle lagt alla ägg i V4-korgen idag så man fått råd med två smällar. 38k i värde inför sista om Jorma hinner fram också
Tänkte precis skriva detsamma. Klarade bara 1C jag också tyvärr, men på V86 då. Det är jäkligt svårt på onsdagarna.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:33   #114
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Tänkte precis skriva detsamma. Klarade bara 1C jag också tyvärr, men på V86 då. Det är jäkligt svårt på onsdagarna.
Ja faan vad surt. Allt gick fel för Kim också som var utgång! Har satt alla utom en på V86 iaf, kan bli rätt hyggligt på sjuorna idag antar jag. 7 mot 2,5 för två sjuor.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:34   #115
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Snyggt HubbaBubba

Hoppas du lirade vinnare
23 spänn bara som jag hade kvar på kontot
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+23)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:34   #116
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Han nöjer sig nog med Anna-Karin. Ruskigt talangfull. 29 o 16 i seger% de 2 senaste åren.
Så dom har gått ut offentligt att dom ska försöka skaffa barn i vår då eller?

Tyckte det lät som en groda från kommentatorn när han sa att kusken skulle även han vara avelshingst i vår.

Jaja.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:35   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Rak DD: 7-6!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:35   #118
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

lite ledsen när det inte få gå hela vägen tyvärr när man hittar sina drag och sätter spiken i första men får väl hoppas på 35 6or hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:36   #119
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

På vintermeetinget handlar trav snart bara om hur fräck man kan vara i tippandet.
En raket på de två oddsarna ikväll hade blivit 1.693 ggr. Man kan faktiskt spela på
det om man kollar lite och får lite idéer. Tar tid men spelar man inte kan man heller
inte vinna...För att inte tala om vad en trippel kan ge...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:36   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 543
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Så dom har gått ut offentligt att dom ska försöka skaffa barn i vår då eller?

Tyckte det lät som en groda från kommentatorn när han sa att kusken skulle även han vara avelshingst i vår.

Jaja.
Nja, inte alla betäckningar som resulterar i dräktighet.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:40   #121
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja faan vad surt. Allt gick fel för Kim också som var utgång! Har satt alla utom en på V86 iaf, kan bli rätt hyggligt på sjuorna idag antar jag. 7 mot 2,5 för två sjuor.
5 mot 2,5 ska det vara.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:40   #122
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Lägger en avslutande dubbel:

Merritt
Vaqueras

50kr x 600
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:44   #123
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Som jag hatar när de inte får chansen! Hur kan man med att sitta kvar i ryggen när man har chansen att gå ut varvet kvar när det går i lustempo och favoriten leder...spetskörningen såg hyfsat uppgjord ut också...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:45   #124
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3382
Standard

Värden i teorin.

1 _ 3.06515E+08-- 229831-- 3949
2 _ 3949264-- 6060-- 223
3 _ 2.707603E+08-- 216079-- 3839
4 _ 1.797484E+07-- 26306-- 877
5 _ 9171070-- 13823-- 489
6 _ 9644007-- 14512-- 512
7 _ 2.354932E+08-- 200664-- 3705
8 _ 5.803631E+08-- 297484-- 4402
9 _ 3.963892E+08-- 258027-- 4155
10 _ 4.275932E+08-- 266154-- 4209
11 _ 1.367941E+07-- 20307-- 696
12
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:45   #125
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Som jag hatar när de inte får chansen! Hur kan man med att sitta kvar i ryggen när man har chansen att gå ut varvet kvar när det går i lustempo och favoriten leder...spetskörningen såg hyfsat uppgjord ut också...

totalt bedrövligt, vinner ju med 50m om hon går ut
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:47   #126
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Rak DD: 7-6!
Då så, då får man hoppas på tröstpriset.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:48   #127
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Som jag hatar när de inte får chansen! Hur kan man med att sitta kvar i ryggen när man har chansen att gå ut varvet kvar när det går i lustempo och favoriten leder...spetskörningen såg hyfsat uppgjord ut också...
Spikade Arch Lane, första gången med goggles och jänkarvagn trodde jag inte på så här passiv körning ok att de släppte ledningen men jag tror hon hade krossat ledaren om man gick ut med varvet kvar till och med....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:50   #128
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Spikade Arch Lane, första gången med goggles och jänkarvagn trodde jag inte på så här passiv körning ok att de släppte ledningen men jag tror hon hade krossat ledaren om man gick ut med varvet kvar till och med....
Då hade vi samma tanke. Ooootroligt sällan de kör det upplägget när de kör den växlingen av utrustning. Har de slutat helt med att intervjua och ifrågasätta kuskars taktikval efter loppen förresten? Tycker jag ser det oerhört sällan nuförtiden.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:52   #129
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Olli Koivunen......
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:52   #130
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Jobba in sexan nu för 7 rätt på Lazlos butikslapp och 35 sexor för Hubba!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 20:59   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ovanligt bra reflexion i TV-studion där. Omgångens överlägset största, tredje största och fjärde största vinner. 2 andrahandare. 3 skrällar. Som också kommer i de loppen som är kända för att skrälla. Jag (och Jensa) har sagt det förut och säger det igen. Det är skrällarna som styr utdelningen! 3,4 millar. Vansinnigt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:00   #132
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vilket antiklimax
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:01   #133
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Och DÄR har vi anledningen till varför man ska helmåla vissa lopp! V4 kan bli kul nu, 4,5,6 mot 2,5,6,11 kvar med utgång på New Dawn och All Star.
Där kan du inte ha varit långt ifrån 4 rätt.??
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:04   #134
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vilket antiklimax
Du får spara flytet till när det verkligen gäller dom riktigt stora slantarna...du var säkert nära att spika kallisen och då hade det gissningsvis varit väldigt nära, men kanske ett ändå större antiklimax trots en slant tillbaka...som tidigare sagts, nya tag och fortsätt "vara dig själv"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:04   #135
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Där kan du inte ha varit långt ifrån 4 rätt.??
Nej det var rätt mycket motrigg kan jag tycka. Får inte New Dawn maxmissflyt med löpningen vinner väl den. Då blir det väl 25k iallafall. Och Jormas vinner ju med liiite tidigare/bättre fritt. Runt 50k då kanske... Skulle litat på All Star helt enkelt. Men alltid lätt att vara efterklok.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:05   #136
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Såg inte Ögats tips innan men han hade nyckeln till dagens omgång

Omgångens nyckelhästar
Min ögonsten:
V86-5: 1 ÄNGSBORKEN

Näst bästa spiken:
V86-1: 4 HEADING REFERENCE

Tredje bästa spiken:
V86-7: 7 BOWLING TRIPLE X.

Veckans bedövare:
V86-4: 8 TETON SWEET LINDY

Han lyckades spricka på sitt förslag ändå, men kan man få mindre än 7 rätt om man spikat hans spikar och lagt till hans bedövare?

Visar lite hur svårt det är ändå. Han spikar helt rätt och lyfter fram den ”omöjliga” men missar ändå.

Trav är inte lätt

*** edit

Hans raka tvilling satt också

Bästa tvillingen:
V86-1: 4 HEADING REFERENCE, 7 SCARLETS MIRAKEL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)

Senast redigerad av Basse den 2020-01-01 klockan 21:15.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:07   #137
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Galen utdelning. Och såg nu att Ögat hade förstarank på Teton SL!?

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ovanligt bra reflexion i TV-studion där. Omgångens överlägset största, tredje största och fjärde största vinner. 2 andrahandare. 3 skrällar. Som också kommer i de loppen som är kända för att skrälla. Jag (och Jensa) har sagt det förut och säger det igen. Det är skrällarna som styr utdelningen! 3,4 millar. Vansinnigt!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:08   #138
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Såg inte Ögats tips innan men han hade nyckeln till dagens omgång

Omgångens nyckelhästar
Min ögonsten:
V86-5: 1 ÄNGSBORKEN

Näst bästa spiken:
V86-1: 4 HEADING REFERENCE

Tredje bästa spiken:
V86-7: 7 BOWLING TRIPLE X.
Inga sensationsspikar direkt. Men de satt! Och såg att han hade Teton som "bedövare" också. Karln har nog aldrig varit i så bra form!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:08   #139
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Hm vad tusan hände med atg. Kan någon logga in eller är det nere för alla?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:08   #140
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

6an slutade näst sist...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:09   #141
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vet någon om ögat fick 8 rätt?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:11   #142
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

bommar ju både avd 2 och 6 enligt systemet som ligger under Service Plays

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vet någon om ögat fick 8 rätt?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:12   #143
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

han hade inte med min 10a och inte med 4an i andra
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:13   #144
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vet någon om ögat fick 8 rätt?
Det är ju det som är det jävliga. Man ska ha rätt i alla lopp. Att vara stenrätt på det i nästan alla lopp räcker inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:13   #145
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vet någon om ögat fick 8 rätt?
Inte på det matematiska förslaget i tipsen.

Kanske på någon av sina andelar på tillsammans?
Eller något Jokersystemförslag?
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:14   #146
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 279
Sharp$: 1127
Standard

Ögat tillsammans
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7)
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:14   #147
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

ja det va kul att pröva lägga ett andelsspel genom tillsammanssidan och tyvärr gick det inte idag ... men jag gör gärna fler försök och tackar alla enormt mycket för köp av andelar och förtroende!

Kul

Mvh Hubba
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10), Piraten (+10), mikaels (+10), Gotland (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:21   #148
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Det är snyggt att lyfta fram Teton Sweet Lindy, men ett system för över 30 papp, jösses! Men man ser ju en hel del sådana emellanåt, inte roligt för småspelarna att tävla mot dessa.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:32   #149
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Såg inte Ögats tips innan men han hade nyckeln till dagens omgång

Omgångens nyckelhästar
Min ögonsten:
V86-5: 1 ÄNGSBORKEN

Näst bästa spiken:
V86-1: 4 HEADING REFERENCE

Tredje bästa spiken:
V86-7: 7 BOWLING TRIPLE X.

Veckans bedövare:
V86-4: 8 TETON SWEET LINDY

Han lyckades spricka på sitt förslag ändå, men kan man få mindre än 7 rätt om man spikat hans spikar och lagt till hans bedövare?

Visar lite hur svårt det är ändå. Han spikar helt rätt och lyfter fram den ”omöjliga” men missar ändå.

Trav är inte lätt

*** edit

Hans raka tvilling satt också

Bästa tvillingen:
V86-1: 4 HEADING REFERENCE, 7 SCARLETS MIRAKEL

Han verkar ju vara i superform men det är ju så svårt att det ska hålla hela vägen... jag läste aldrig hans tips och skulle nog ha gjort det och fått lite hjälp på vägen för 10an i sjätte va ju en ide tidigt som jag till och med vann pengar på sist när den blev tvåa mot Wind Night och det är ingen dålig häst... tyvärr vågar man ju aldrig spika 3%are av nån konstig anledning och så gjorde jag supermisstaget att dubbla upp Ängsborken för där dubblade jag ju upp hela kostnaden ... jaja ny tag !!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:42   #150
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då hade vi samma tanke. Ooootroligt sällan de kör det upplägget när de kör den växlingen av utrustning. Har de slutat helt med att intervjua och ifrågasätta kuskars taktikval efter loppen förresten? Tycker jag ser det oerhört sällan nuförtiden.
Ja. Trav får väl inte ifrågasättas? Fråga tv-folket. De har väl inte ställt en kritisk fråga sen kanske Hans G:s tid.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:48   #151
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Ja. Trav får väl inte ifrågasättas? Fråga tv-folket. De har väl inte ställt en kritisk fråga sen kanske Hans G:s tid.
Ja men det hände ju ändå emellanåt tidigare. Nu är det på sin höjd ett "ja vad säger du om ditt taktikval?". Så kan de köra ett politikersvar på det. Aldrig en rak fråga som är det minsta obehaglig nästan.

Stallkörning och sånt ska vi inte prata om, de får väl sparken på dagen om de ens insinuerar något. Om det inte är några av de riktigt rutinerade gubbarna i lajven då, de är väl såpass oersättliga och skiter i vilket att de ändå lyfter det lite ibland. Om än ganska försiktigt även där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:53   #152
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 971
Standard

va mindre än 1000m kvar, då sitter och och blickar utåt med arch lane och lucka finns. antingen har hon fått extremt strikta körorder eller så är hon bara jättedålig. hade allt sparat i mål iaf
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 21:56   #153
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men det hände ju ändå emellanåt tidigare. Nu är det på sin höjd ett "ja vad säger du om ditt taktikval?". Så kan de köra ett politikersvar på det. Aldrig en rak fråga som är det minsta obehaglig nästan.

Stallkörning och sånt ska vi inte prata om, de får väl sparken på dagen om de ens insinuerar något. Om det inte är några av de riktigt rutinerade gubbarna i lajven då, de är väl såpass oersättliga och skiter i vilket att de ändå lyfter det lite ibland. Om än ganska försiktigt även där.
Exakt – kul att någon mer är kritisk och spyr åt snacket i tv. Inställningen är ju ”dags för nästa lopp och här ser alla fina ut och är spelbara”.

Travet är en extrem ankdamm. Alla känner alla och de så kallade journalisterna umgås ju med kuskar, tränare och skötare.

Vore kul om vi kunde komma fram till vilka journalister och tv-folk man faktiskt kan lyssna till och veta att personen har integritet. Många hånar ju Micke Nybrink för hans tips, men som profil i rutan tycker jag ändå att han ofta går sin egen väg och ifrågasätter. Men sen är det ofta tyvärr den gråtande Per Skoglund som ”tar ner” Nybrink på sånt översittarsätt. Typ ”men du har ju aldrig kört lopp” och sen ett smilande leende.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 22:05   #154
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 446
Sharp$: 1267
Standard

Köpte lite andelar ikväll när jobbet gör att inte tiden räcker till. Men får säga detta system var bra komponerat, men är ändå långt ifrån.

V86
Inlämnat: 2020-01-01, 20:26
Tobias Gustafssons andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-01
Start: 20:30
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6
2: 4 Digital Wave
3: 1, 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12
4: 4, 5, 6, 9
5: 1, 2, 4, 8, 10
6: 6, 10
7: 11 Kalashnikov
8: 2, 6

4x1x8x4x5x2x1x2 = 2560 rader.
2560 x 1 x 0,25 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 22:22   #155
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 446
Sharp$: 1267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men det hände ju ändå emellanåt tidigare. Nu är det på sin höjd ett "ja vad säger du om ditt taktikval?". Så kan de köra ett politikersvar på det. Aldrig en rak fråga som är det minsta obehaglig nästan.

Stallkörning och sånt ska vi inte prata om, de får väl sparken på dagen om de ens insinuerar något. Om det inte är några av de riktigt rutinerade gubbarna i lajven då, de är väl såpass oersättliga och skiter i vilket att de ändå lyfter det lite ibland. Om än ganska försiktigt även där.
Håller med 100% i det du skriver. Är ju egentligen så med den mesta travmedia idag, både i tv och även tidningar. Problemen är ju många, men såklart en stor del är ju när den som ska granska är en del av "företaget".

Stallkörning som du säger finns som jag ser det bara två alternativ åt, antagligen dryga böter för tränaren, eller hästar från samma stall spelas som ett ekipage.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-02, 15:23   #156
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
han hade inte med min 10a och inte med 4an i andra
Ingen skugga ska falla över ditt system. Märklig omgång, var ju massor stenklara och ett par smällar som låg utanför boxen., i alla fall MIN box, chanlösa "tyckte" jag. Egentligen gjorde jag (och en kompis) ett bra system, men å andra sidan garderar man, ska rank "7-12" med på något sätt. Se bara
SKA MAN SKRATTA ELLER GRÅTA ÅT SYSTEMET ?

Avd
1: 4 Heading Reference (2, 6)
2: 1, 4, 5, 8, 9, 11, 12 (3, 7)
3: 2, 4, 7, 10, 11 (12, 1)
4: 1, 2, 4, 5, 9, 11 (6, 10)
5: 1, 4 (8, 10)
6: 4, 5, 6, 8, 9 (10, 3)
7: 7 Bowling Triple X. (11, 5)
8: 2 All Star (5, 11)

1x7x5x6x2x5x1x1 = 2100 rader.
2100 x 1 x 0,25 kr = 525,00 kr.
Totalt: 525,00 kr.
Rättningskod: GLM WHK BKZ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5), HuBBaBuBBa (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td