Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-06, 08:38   #16
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag gjorde ett stort misstag sist genom att dubbla upp i kallblodsloppet och det kostade mig mycket.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:40   #17
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Direkt när jag slog upp startlistan kikade jag ordentligt på Rut K. som jag vet är ganska kapabel i ljusa stunder. Henriette upp är också ett plus och läget kan man inte klaga på. Men ju mer jag tittade på konkurrenterna, desto tuffare ansåg jag uppgiften vara. Men både Rut och Dolly är två skrällar som är värda att nämna.
Ja det är nog lite tuffare nu men dom får nog fina resor och dom värsta har dåliga spår.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:43   #18
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sista avd behöver inte helgarderas men måste garderas. 5,6,7,10 är väl bästa hästarna där 5a spetsar men har dålig form säkert.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 09:09   #19
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 09:15   #20
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
Han har varit ute i tuffa gäng på slutet och haft dåliga spår, men jag tror att Örjan har fått Nurmos bästa chans i det loppet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:30   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jo det är så det funkar

Varför spikar du inte Örjan då?
Dom har ju snackat ihop om att han ska släppa och KH nöjer sig med andra priset och ingen annan ser du kunna vinna så då är det ju bästa spiken för dig personligen

Varför ens dubbla upp systemet?

Garderar jag min idé så åker fler med än bara 2an för den blev just 4 år och möter äldre motstånd. Tänk om 1 och 2 väljer att köra mot varann? Eller vet du att K släpper till Ö?
Vore det inte kul om K fick sin första tränar seger då? Som Ville fick på v86 i första starten om jag inte minns fel?
Det där med att de snackat ihop sig eller att Haugstad släpper välvilligt när Örjan kommer är ju spekulation såklart, en kvalificerad gissning. Får jag det bekräftat på minsta sätt spikar jag Örjan utan att blinka. Trendar Haugstads uppåt spikar jag nog också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:31   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
Andraplatserna han har i raden med skor duger lätt till seger här om han får ledningen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:32   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med att de snackat ihop sig eller att Haugstad släpper välvilligt när Örjan kommer är ju spekulation såklart, en kvalificerad gissning. Får jag det bekräftat på minsta sätt spikar jag Örjan utan att blinka. Trendar Haugstads uppåt spikar jag nog också.
Ja börjar 1an trenda för mycket och blir en snackis så kan det nog bli lite ändring...

Under pistolhot om jag måste välja kusk så måste man ju gå på bästa kusken
KH är ju ingen större favorit direkt

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-06 klockan 11:34.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:37   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ja börjar 1an trenda för mycket och blir en snackis så kan det nog bli lite ändring...

Under pistolhot om jag måste välja kusk så måste man ju gå på bästa kusken
KH är ju ingen större favorit direkt
Ja det är ju en liiiten skillnad på de där två
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:41   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Andraplatserna han har i raden med skor duger lätt till seger här om han får ledningen.
Jo senaste starterna har sett lovande ut trots skor men jag är inte så säker på seger även om den kommer till spets... De är ju en typiskt spetshäst i bemärkelsen att den är startsnabb men "endast" vinst var tredje gång den hittar till spets. De kombinerat med full distans så känns den kall för mig.

Men jag har haft fel förr, alldeles för många gånger
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:42   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är ju en liiiten skillnad på de där två
Vad hände med andelen nu när Dansken vart struken? Blir det en chansspik där?

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 12:00   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vad hände med andelen nu när Dansken vart struken? Blir det en chansspik där?

Mvh
Lite off topic då det här är dagens V64. Det ställer inte till det så mycket, jag hade en ganska klar andrahäst i Smekeruds Bazinga som jag hade funderingar att dubbla med också en sväng. Så jag flyttar spik bara. Ett fegis-lås känns inte alls aktuellt i det där loppet som är så jämnspelat på tre hästar. Det är en ganska lurig omgång i stort så strecken gör mer nytta i andra lopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 21:57   #28
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Om jag inte minns fel så är ju 5 Araw Hoss riktigt snabb ut ... tror inte 6 Lexington Hall tar en längd på den från start speciellt när det är sida sida och Örjan har bästa spåret.
Däremot tror jag inte dom kör mot varandra utan det finns nog stor möjlighet att Örjan släpper spets nu när han inte startat på ett tag över distansen dessutom.
Troligt är då att vi har 6 i spets efter 300 m och 5 i rygg. 7 DP får alltså harva i dödens för inte släpper väl Jorma till DP om han nu får överta spets från Örjan?
Hur bra är Araw Hoss nu i comebacken? Kan han vinna med lucka om DP pressar Lexington? Jag tror det.

Bättre tider i kroppen 35 i seger% 45.000 kr starten... bättre häst än Lexington Hall och vi vet att Nurmos kan ställa i ordning.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-07 klockan 22:01.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:31   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

LH har svårt för att vinna och det är nog heller ingen slump att den gör sitt livs andra start över långt...serverades då en helt optimal resa av Håkan B Johansson i ett amatörlopp, såg ut som vinnaren in på upploppet men ledaren kontrade tillbaka och vann plättlätt sen...mmm...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-08 klockan 13:39.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:50   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Hästen har visat fin form i flera lopp och står på tur för att få vinna lopp. Allt har känts som vanligt i träning efter senast och formen ska hålla i sig. Med rätt lopp tror jag inte 2640 är några problem, men det är kanske inte en häst som ska göra alltför mycket jobb själv. Med ryggresa vet vi däremot att han kan spurta bra. Helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos...LH lär alltså inte köras i spets, tror DP får ta över och blir därmed hästen att slå...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td