Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-05, 16:16   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

V86 Solvalla/Åby 8/1


AVDELNING 1

Ihåligt fält där starttröga 3 Magic Happens blir favorit och kommer bli uppsnackad bara för att han satt fast senast på ”Lunden”. Men det är debut över tre varv och jag säger syn då det finns bra motbud.

Jag går istället rakt ut på 1 Digger Lord som har tävlat mot stentuffa motstånd på slutet. Hästen gör gedigna prestationer mest hela tiden och uppgiften kan inte bli mycket lämpligare. Jepson har kört hästen med framgång tidigare och sitter upp bakom en häst som kan vinna både från spets och rygg ledaren.

2 Cantona Mearas är den tredje hästen som kan utmana, men han får sällan till det fullt ut och kusken är inte den vassaste.

AVDELNING 2

2 Surf N’Turf blir favorit och det köper jag inte. Han är en bra häst på väg uppåt, men här möter han tuffare hästar och han tar inte en längd på min tipsetta, om ens Örjan väljer att ladda? Jorma lär ju vara angelägen med 4 One Two Beat och Kihlström kanske riktar in sig på att köra till slut?

Oavsett upplägg hos konkurrenterna står 1 Concrete Dee inför en bra uppgift. Det här är en häst för V75 och han har tampats mot betydligt bättre hästar. Han är travsäker och har spetsat från innerspåret tidigare. Med den formen han har visat upp ska det vara god chans till spets och slut.

AVDELNING 3

1 Bastian har varit mycket bra i två raka start och intrycket från dödens senast ingav respekt. Han mötte då ganska hyggligt motstånd och det ser lämpligt ut även den här gången. Han har inte visat prov på någon vidare startsnabbhet hittills och gynnas därför av att loppet tar plats på Åby. Hittar Hanna ut i en bra position ska ekipaget ha god chans att segerstrida.

Det främsta motbudet är 4 Borin T.N. som är bättre än vad raden ger sken av. Han höll bra senast på V75 och här ser det upplagt ut för spets. Joke Face-avkomman är mer stark än snabb och Adrian kör högst sannolikt i spets.

AVDELNING 4

10 Cactus blir favorit från bakspår trots galopp senast, men det är väl samtidigt befogat. Örjan kör den bästa hästen i fältet och hon bör ha god chans att växla ned dessa över distansen. Hästen är dock inte att lita på och det finns några hyggliga emot.

9 Zelante O.P. stumnade lite över upploppet senast, men hästen hade en ganska tuff öppning i benen och motståndet var tuffare. Nu går han ner lite i klass och Ohlsson kan servera hästen en spårsnål resa från läget. Får han lifta med i ryggar och spara speeden kan han visa sig vara tuffast.

8 Sweet On You är jag inte helt såld på men här står hon perfekt inne i loppet och Björn Goop kan det där med att hitta rätt från svåra lägen. Kadabra-avkomman har 2/3 över aktuell distans och känns tidig.

1 Karissa Bo är tränarkörd igen, vilket är ett minus. Men stoet tillhör de bättre och från spåret kan Sybille skrälla om luckan uppenbarar sig. Det var inget dåligt gäng hästen var trea mot på V75 senast.

AVDELNING 5

4 Barbaresco V.W. gjorde en bra prestation senast på ”Lunden” och fick ett väldigt bra läge här. Quite Easy-avkomman är väldigt kvick bakom vingen och André kör med självförtroende. Jag räknar med att ekipaget sitter i ledningen vid ett tidigt skede och därefter är det är hästen att slå. Det extra innerspåret finns även att tillgå och blir det hård press i inledningen av loppet kan det bli aktuellt att överlåta ledningen, hästen har trots allt speed nog för att kunna utmana även med en sådan resa.

6 Alhambra galopperade efter att ha kopplat grepp på ledaren senast, felfri hade vi fått sett en upploppsduell mot V75-vinnaren Alhambra Mail som fick gå med i draget. Lugauers Ready Cash-avkomma besitter hög kapacitet för klassen och laddar kusken öppnar hon raskt.

Jag rankar ändå de två italienskfödda hästarna först. De har visat prov på både hårdhet och fart, samt står även bra inne i loppet.

Utgångsläget är inte det roligaste för 8 Atik D.L., men med tanke på att flera ovannämnda lär laddas och flera ekipage söker sig mot innerspåret bör det kunna lösa sig bra. Han sträckte på sig bra senast och fick visa både styrka och löphuvud. Dahléns fyraåring har sedan debuten på svensk mark visat att det är en högkapabel modell och han har mer pengar att hämta.

Med på kupongen måste även 12 Zaira del Ronco som snöpligt galopperade i samma lopp som Volare Gar vann på Mantorp. Utan galoppen gör hon upp om segern och här går hon ner i klass. Myllymaas springare ska ses med goda chanser att blanda sig i striden.

7 Iwan Boko lyckades inte haka på favoriten senast öve 2640 meter. Medeldistans nu stärker chanserna och i sina bästa stunder är Timoko-sonen ganska kapabel för klassen.

AVDELNING 6

7 Global Tuxedo tillhör normalt sett de bättre i fältet, men kommer med två raka nollor i raden och hur är det ställt med formen? Senast stumnade han totalt efter att ha gått med i det ursinniga tempot som blev, men starten innan dess stod han för en slätstruken figur. Emilia lär prova framåt direkt, men ledningen lär vara upptagen av ettan och jag är inte säker på att ”GT” fixar det den tunga vägen.

Jag ger istället tipset till 2 Digital Track som visserligen har en bedrövlig rad, men som å andra sidan är betydligt bättre än vad man kan utläsa. Hästen har trots allt vunnit på V75 och möter allt som oftast tuffare motstånd än detta. Mats E Djuse tillhör de bättre kuskarna i fältet och spåret är optimalt. Han har spetsfavoriten invändigt om sig och huvudscenariot är att han kryper ner i rygg på denne och hoppas att luckan uppenbarar sig.

1 Crystal Cool är som sagt spetsfavoriten i loppet och här möter hon inte tuffare hästar än senast. Hon bör kunna leda det här loppet väldigt länge och ska ses som ett tidigt segerbud.

8 Happy Confess gjorde det överraskande i ett lopp som vanns av Bon Ego i den senaste starten. Åkes häst är bra för klassen och kan öppna ordentligt vid laddning. Hittar Carl-Philip ned i andraspår tidigt bör ekipaget ha goda chanser att göra upp om segern.

10 Miss Duffy är härdad mot kulltopparna genom karriären men hade inte fått till det på länge inför den senaste starten. En seger i ett billigt breddlopp väger inte tungt, men hästen gjorde trots allt jobbet utvändigt ledaren och är formen framflyttad kan hon ändå vara värd att passa. Det är en kapabel märr i grunden som får en av fältets bästa kuskar i sulkyn.

3 Charisme du Nord har fått flera tuffa lopp på slutet men går allt som oftas hela vägen. Senast gick hon med i attack i spåren halvvarvet kvar i ett fält bestående av Green Mamba, Nisse Sånna med flera. Nu är stoet tillbaka i en klass hon matchar och från läget är det bara för Sandra att köra framåt och hoppas att hon kan hitta en bra position i andraspår. Det ska till en hel del klaff för att ekipaget ska vinna, men körs loppet i ett jämnt tempo är ekipaget skrälldugligt.

AVDELNING 7

2 Bossy Alley är kvick ut och biter ifrån sig väldigt bra i ledningen. Han kan utmana även från andra positioner och ska vara favorit i loppet. Men det har gått ett tag sedan den senaste starten och flera månaders uppehåll från tävlingsovalen är ovant för hästen. Kvicka konkurrenter lär även laddas utifrån och dessa är kapabla. Tipsetta men garderas.

6 Tengil Face anser jag vara det främsta motbudet. Adrians Joke Face-avkomma har hoppat bort mycket pengar under året i alla voltstartslopp och haft en del otur med snäva spår. Hästen är stabilare bakom vingen och kan lägga iväg bra från start. Den här pållen håller stallet högt och det är bara att titta på insatsen i uttagningsloppet till derbyt så förstår man varför. Hästen kommer i mål på 13,7 över 2640 meter, trots ett helt lopp i andraspår och attack 800 kvar, där han då kunde klockas på en 11-tid. Det är väldigt starka papper!

7 Gambit Brodde är vass över distansen. Han fick ge sig mot Wham Bam Boo i de sista stegen nere i Danmark senast men intrycket var klart godkänt. Når Marc Elias hela vägen till ledningen stiger segerchansen markant, men det är en häst som tål att göra en hel del själv.

11 Hennesy Boko är en fin Chocolatier-avkomma som tål att gå fort i spåren. Han har vunnit från bakspår på aktuell bana tidigare och då var det spel mot ett mål när Marc lade in attacken från andra utvändigt 500 kvar.

9 Imagine Boko besitter hög kapacitet och sättet han plockade ned Bordeaux Doc på för tre starter sedan visade prov på hans löphuvud. Det är den typen som går hela vägen, men han lägger inte ett helt fält på speed och är beroende av överpace för att vinna loppet. Jag tycker därför att uppgiften ser tuff ut på förhand och han är bara en av flera.

3 Dallas hade varit intressant från ett passande läge om han hade visat något på slutet, men jag tycker att han har gett ett för blekt intryck för att vara tillräckligt intressant i sällskapet. Procenten är dock låg och det kan tänkas vara ett tänkbart skrällbud vid ytterligare gardering.

AVDELNING 8

Ett ganska ihåligt fält avslutar omgången och huvudscenariot är att Jorma sänder till ledningen med 6 Lexington Hall. Han gjorde det klart bra som trea senast bakom All Star och Southwind Hydro så formen verkar sitta där. Men även om ekipaget når spets så är det ändå halvvarvet längre den här gången och det är ingen fördel för hästen. Räknas med tipsettan överlåts.

10 Urgent Call kan agera lite trögt i loppen ibland och är inte den roligaste typen till häst alla gånger. Men det rör sig om en kämpe som biter i hela vägen och därför ser det här loppet passande ut. I våras besegrade han Bucks To Burn över distansen på aktuell bana och nog finns kapaciteten.

Mattias Djuse är bättre som tränare än som kusk och det är ett kuskminus på 7 Dom Perignon. Jag är tveksam om han ens laddar ordentligt i startögonblicket då Jorma finns invändigt och vart ska ekipaget ta vägen då? Jag har svårt att se ”Dompan” vinna från dödens över distansen och backar han sist krävs det klaff. Men man ska ändå inte nonchalera farten hos hästen för klaffar det minsta lilla är han vass upploppet ner.

Den som kan utmana nämnda är 5 Araw Hoss som besitter väldigt hög kapacitet i grunden. Men det var ett tag sedan han levererade och han känns inte jättehet. Nurmos hästar är dock svåra att räkna på och med tanke på den form Örjan visade i lördags är han värd ett streck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8), HuBBaBuBBa (+10), Bluesmith66 (+10), greenj (+11), klot05 (+8), Tirich (+10), asgaya3141 (+11)

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-05 klockan 16:19.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:31   #2
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Du är helt rätt på det!

Tycker jag iallafall

På mitt andelsspel kommer jag spika 1-1-4 och heltäcka typ resten

Vågat men sitter dom 3 spikarna så är det bara att luta sig tillbaka och invänta miljonerna.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:50   #3
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
AVDELNING 1

Ihåligt fält där starttröga 3 Magic Happens blir favorit och kommer bli uppsnackad bara för att han satt fast senast på ”Lunden”. Men det är debut över tre varv och jag säger syn då det finns bra motbud.

Jag går istället rakt ut på 1 Digger Lord som har tävlat mot stentuffa motstånd på slutet. Hästen gör gedigna prestationer mest hela tiden och uppgiften kan inte bli mycket lämpligare. Jepson har kört hästen med framgång tidigare och sitter upp bakom en häst som kan vinna både från spets och rygg ledaren.

2 Cantona Mearas är den tredje hästen som kan utmana, men han får sällan till det fullt ut och kusken är inte den vassaste.

AVDELNING 2

2 Surf N’Turf blir favorit och det köper jag inte. Han är en bra häst på väg uppåt, men här möter han tuffare hästar och han tar inte en längd på min tipsetta, om ens Örjan väljer att ladda? Jorma lär ju vara angelägen med 4 One Two Beat och Kihlström kanske riktar in sig på att köra till slut?

Oavsett upplägg hos konkurrenterna står 1 Concrete Dee inför en bra uppgift. Det här är en häst för V75 och han har tampats mot betydligt bättre hästar. Han är travsäker och har spetsat från innerspåret tidigare. Med den formen han har visat upp ska det vara god chans till spets och slut.

AVDELNING 3

1 Bastian har varit mycket bra i två raka start och intrycket från dödens senast ingav respekt. Han mötte då ganska hyggligt motstånd och det ser lämpligt ut även den här gången. Han har inte visat prov på någon vidare startsnabbhet hittills och gynnas därför av att loppet tar plats på Åby. Hittar Hanna ut i en bra position ska ekipaget ha god chans att segerstrida.

Det främsta motbudet är 4 Borin T.N. som är bättre än vad raden ger sken av. Han höll bra senast på V75 och här ser det upplagt ut för spets. Joke Face-avkomman är mer stark än snabb och Adrian kör högst sannolikt i spets.

AVDELNING 4

10 Cactus blir favorit från bakspår trots galopp senast, men det är väl samtidigt befogat. Örjan kör den bästa hästen i fältet och hon bör ha god chans att växla ned dessa över distansen. Hästen är dock inte att lita på och det finns några hyggliga emot.

9 Zelante O.P. stumnade lite över upploppet senast, men hästen hade en ganska tuff öppning i benen och motståndet var tuffare. Nu går han ner lite i klass och Ohlsson kan servera hästen en spårsnål resa från läget. Får han lifta med i ryggar och spara speeden kan han visa sig vara tuffast.

8 Sweet On You är jag inte helt såld på men här står hon perfekt inne i loppet och Björn Goop kan det där med att hitta rätt från svåra lägen. Kadabra-avkomman har 2/3 över aktuell distans och känns tidig.

1 Karissa Bo är tränarkörd igen, vilket är ett minus. Men stoet tillhör de bättre och från spåret kan Sybille skrälla om luckan uppenbarar sig. Det var inget dåligt gäng hästen var trea mot på V75 senast.

AVDELNING 5

4 Barbaresco V.W. gjorde en bra prestation senast på ”Lunden” och fick ett väldigt bra läge här. Quite Easy-avkomman är väldigt kvick bakom vingen och André kör med självförtroende. Jag räknar med att ekipaget sitter i ledningen vid ett tidigt skede och därefter är det är hästen att slå. Det extra innerspåret finns även att tillgå och blir det hård press i inledningen av loppet kan det bli aktuellt att överlåta ledningen, hästen har trots allt speed nog för att kunna utmana även med en sådan resa.

6 Alhambra galopperade efter att ha kopplat grepp på ledaren senast, felfri hade vi fått sett en upploppsduell mot V75-vinnaren Alhambra Mail som fick gå med i draget. Lugauers Ready Cash-avkomma besitter hög kapacitet för klassen och laddar kusken öppnar hon raskt.

Jag rankar ändå de två italienskfödda hästarna först. De har visat prov på både hårdhet och fart, samt står även bra inne i loppet.

Utgångsläget är inte det roligaste för 8 Atik D.L., men med tanke på att flera ovannämnda lär laddas och flera ekipage söker sig mot innerspåret bör det kunna lösa sig bra. Han sträckte på sig bra senast och fick visa både styrka och löphuvud. Dahléns fyraåring har sedan debuten på svensk mark visat att det är en högkapabel modell och han har mer pengar att hämta.

Med på kupongen måste även 12 Zaira del Ronco som snöpligt galopperade i samma lopp som Volare Gar vann på Mantorp. Utan galoppen gör hon upp om segern och här går hon ner i klass. Myllymaas springare ska ses med goda chanser att blanda sig i striden.

7 Iwan Boko lyckades inte haka på favoriten senast öve 2640 meter. Medeldistans nu stärker chanserna och i sina bästa stunder är Timoko-sonen ganska kapabel för klassen.

AVDELNING 6

7 Global Tuxedo tillhör normalt sett de bättre i fältet, men kommer med två raka nollor i raden och hur är det ställt med formen? Senast stumnade han totalt efter att ha gått med i det ursinniga tempot som blev, men starten innan dess stod han för en slätstruken figur. Emilia lär prova framåt direkt, men ledningen lär vara upptagen av ettan och jag är inte säker på att ”GT” fixar det den tunga vägen.

Jag ger istället tipset till 2 Digital Track som visserligen har en bedrövlig rad, men som å andra sidan är betydligt bättre än vad man kan utläsa. Hästen har trots allt vunnit på V75 och möter allt som oftast tuffare motstånd än detta. Mats E Djuse tillhör de bättre kuskarna i fältet och spåret är optimalt. Han har spetsfavoriten invändigt om sig och huvudscenariot är att han kryper ner i rygg på denne och hoppas att luckan uppenbarar sig.

1 Crystal Cool är som sagt spetsfavoriten i loppet och här möter hon inte tuffare hästar än senast. Hon bör kunna leda det här loppet väldigt länge och ska ses som ett tidigt segerbud.

8 Happy Confess gjorde det överraskande i ett lopp som vanns av Bon Ego i den senaste starten. Åkes häst är bra för klassen och kan öppna ordentligt vid laddning. Hittar Carl-Philip ned i andraspår tidigt bör ekipaget ha goda chanser att göra upp om segern.

10 Miss Duffy är härdad mot kulltopparna genom karriären men hade inte fått till det på länge inför den senaste starten. En seger i ett billigt breddlopp väger inte tungt, men hästen gjorde trots allt jobbet utvändigt ledaren och är formen framflyttad kan hon ändå vara värd att passa. Det är en kapabel märr i grunden som får en av fältets bästa kuskar i sulkyn.

3 Charisme du Nord har fått flera tuffa lopp på slutet men går allt som oftas hela vägen. Senast gick hon med i attack i spåren halvvarvet kvar i ett fält bestående av Green Mamba, Nisse Sånna med flera. Nu är stoet tillbaka i en klass hon matchar och från läget är det bara för Sandra att köra framåt och hoppas att hon kan hitta en bra position i andraspår. Det ska till en hel del klaff för att ekipaget ska vinna, men körs loppet i ett jämnt tempo är ekipaget skrälldugligt.

AVDELNING 7

2 Bossy Alley är kvick ut och biter ifrån sig väldigt bra i ledningen. Han kan utmana även från andra positioner och ska vara favorit i loppet. Men det har gått ett tag sedan den senaste starten och flera månaders uppehåll från tävlingsovalen är ovant för hästen. Kvicka konkurrenter lär även laddas utifrån och dessa är kapabla. Tipsetta men garderas.

6 Tengil Face anser jag vara det främsta motbudet. Adrians Joke Face-avkomma har hoppat bort mycket pengar under året i alla voltstartslopp och haft en del otur med snäva spår. Hästen är stabilare bakom vingen och kan lägga iväg bra från start. Den här pållen håller stallet högt och det är bara att titta på insatsen i uttagningsloppet till derbyt så förstår man varför. Hästen kommer i mål på 13,7 över 2640 meter, trots ett helt lopp i andraspår och attack 800 kvar, där han då kunde klockas på en 11-tid. Det är väldigt starka papper!

7 Gambit Brodde är vass över distansen. Han fick ge sig mot Wham Bam Boo i de sista stegen nere i Danmark senast men intrycket var klart godkänt. Når Marc Elias hela vägen till ledningen stiger segerchansen markant, men det är en häst som tål att göra en hel del själv.

11 Hennesy Boko är en fin Chocolatier-avkomma som tål att gå fort i spåren. Han har vunnit från bakspår på aktuell bana tidigare och då var det spel mot ett mål när Marc lade in attacken från andra utvändigt 500 kvar.

9 Imagine Boko besitter hög kapacitet och sättet han plockade ned Bordeaux Doc på för tre starter sedan visade prov på hans löphuvud. Det är den typen som går hela vägen, men han lägger inte ett helt fält på speed och är beroende av överpace för att vinna loppet. Jag tycker därför att uppgiften ser tuff ut på förhand och han är bara en av flera.

3 Dallas hade varit intressant från ett passande läge om han hade visat något på slutet, men jag tycker att han har gett ett för blekt intryck för att vara tillräckligt intressant i sällskapet. Procenten är dock låg och det kan tänkas vara ett tänkbart skrällbud vid ytterligare gardering.

AVDELNING 8

Ett ganska ihåligt fält avslutar omgången och huvudscenariot är att Jorma sänder till ledningen med 6 Lexington Hall. Han gjorde det klart bra som trea senast bakom All Star och Southwind Hydro så formen verkar sitta där. Men även om ekipaget når spets så är det ändå halvvarvet längre den här gången och det är ingen fördel för hästen. Räknas med tipsettan överlåts.

10 Urgent Call kan agera lite trögt i loppen ibland och är inte den roligaste typen till häst alla gånger. Men det rör sig om en kämpe som biter i hela vägen och därför ser det här loppet passande ut. I våras besegrade han Bucks To Burn över distansen på aktuell bana och nog finns kapaciteten.

Mattias Djuse är bättre som tränare än som kusk och det är ett kuskminus på 7 Dom Perignon. Jag är tveksam om han ens laddar ordentligt i startögonblicket då Jorma finns invändigt och vart ska ekipaget ta vägen då? Jag har svårt att se ”Dompan” vinna från dödens över distansen och backar han sist krävs det klaff. Men man ska ändå inte nonchalera farten hos hästen för klaffar det minsta lilla är han vass upploppet ner.

Den som kan utmana nämnda är 5 Araw Hoss som besitter väldigt hög kapacitet i grunden. Men det var ett tag sedan han levererade och han känns inte jättehet. Nurmos hästar är dock svåra att räkna på och med tanke på den form Örjan visade i lördags är han värd ett streck.
Bra genomgång men tänker på avdelning 1: Digger Lord har inte den hästen lite svårt och vinna? Kommer ihåg den sedan Stig H tiden och den var rätt lovande i början, men sedan verka den nästa bli en ickevinnare, gör typ bra prestationer men blir tvåa, trea mest hela tiden?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 17:08   #4
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Bra genomgång men tänker på avdelning 1: Digger Lord har inte den hästen lite svårt och vinna? Kommer ihåg den sedan Stig H tiden och den var rätt lovande i början, men sedan verka den nästa bli en ickevinnare, gör typ bra prestationer men blir tvåa, trea mest hela tiden?
Det är svårt att vinna när motståndet är riktigt bra så jag vet inte om jag vill kalla honom en ickevinnare. Jag anser att hästen strider på bra upploppet ned.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 19:36   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ja Digger Lord har ju varit i silver ett tag nu och nu möter han väl Brons? Helt rätt att han mött hårt motstånd och då är det svårare att vinna men det borde väl vara dags nu.
Om det är någon gång han ska vinna så är det nu annars behöver man aldrig mer lira honom.
Går det så går det. Man sätter ju aldrig v86 nu för tiden ändå så då kan man lika gärna gå ut hårt och chans spika
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 19:54   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
2 Surf N’Turf blir favorit och det köper jag inte. Han är en bra häst på väg uppåt, men här möter han tuffare hästar och han tar inte en längd på min tipsetta, om ens Örjan väljer att ladda? Jorma lär ju vara angelägen med 4 One Two Beat och Kihlström kanske riktar in sig på att köra till slut?

Oavsett upplägg hos konkurrenterna står 1 Concrete Dee inför en bra uppgift. Det här är en häst för V75 och han har tampats mot betydligt bättre hästar. Han är travsäker och har spetsat från innerspåret tidigare. Med den formen han har visat upp ska det vara god chans till spets och slut.
Med tanke på vilka som kör så är det väl inte troligt att vi får några förhandskommentarer i det här loppet. Tyvärr. Men i mitt badkar så tar Örjan antingen:

1. En halvlugn start. Då kommer Jorma trycka på för att försöka nypa spets av Haugstad. Lyckas nog inte, men båda får lägga en ordentlig spik och Örjan gottar sig.

eller

2. Han kör för att hålla ut One Two Beat för att sen försöka ta över från Haugstad. Och kan mycket väl få det. Jag är inte främmande för att Örjan och Kenneth snackar ihop sig inför det här loppet ("kör du till så släpper jag och vi blir etta och tvåa"). Kenneth gör sin första start som tränare vilket såklart blir lite uppmärksammat. Vill nog hellre få en fin andraplats här och börja med ett ok facit än att riskera köra ihjäl hästen för ledning och stappla i mål.

One Two Beat var min första tanke att han möööjligen skulle kunna nypa spets och kanske rinna undan. Men ganska lite talar för det, de andra två lägger iväg bra och kommer inte vilja ge sig mot den i första taget. Skulle behöva sitta helt i fredat bo för att kunna vinna.

Kör nog Örjan som utgång och dubblar med Haugstad här. Oavsett löpningsförlopp tror jag Örjan vinner, hästen är bäst. Men kan ha fel och halvgarderar med enda motbudet. Att det går utanför de två ser jag inte nu iallafall. Får jag 4ggr på den tvillingen är jag mycket nöjd!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 20:50   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ihåligt fält där starttröga 3 Magic Happens blir favorit och kommer bli uppsnackad bara för att han satt fast senast på ”Lunden”. Men det är debut över tre varv och jag säger syn då det finns bra motbud.

Jag går istället rakt ut på 1 Digger Lord som har tävlat mot stentuffa motstånd på slutet. Hästen gör gedigna prestationer mest hela tiden och uppgiften kan inte bli mycket lämpligare. Jepson har kört hästen med framgång tidigare och sitter upp bakom en häst som kan vinna både från spets och rygg ledaren.

2 Cantona Mearas är den tredje hästen som kan utmana, men han får sällan till det fullt ut och kusken är inte den vassaste.
Är med dig här om att sänka favven. Såg inte jättevass ut senast tyckte jag, även om det väl var lite sparat i mål. Cantona kan väll hålla ut favoriten om kusken vill. Mitos Gold borde kunna flyga förbi alla i början om man vill. Digger Lord kan väl inte vara med från början och riskerar att behöva göra lite jobb eftersom kanske ingen annan vill det. Smyger Dumas Sand med där bakom kan den blixtra till.

6,7 borde vara chanslösa här men annars är det lite öppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 21:27   #8
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vad ska man tänka om 1 Karissa Bo denna gång ... tränarkörd nu vilket är ett minus såklart men gjorde en bra tid sist på Romme över medel 13,9am vilket räcker långt mot dessa hästar. Kan kanske överraska med en invändig smygresa. Och skrik på 8 Sweet on You sist oxå men riktigt dåligt spår men Björn kör nu. 10 Cactus är given såklart men här kan det nog smälla.

Håller 1 Karissa Bo som tänkbar skräll från perfekt läge.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 21:33   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

1 Dolly Stream och 2 Rut K är tänkbara skrällar även om 6 och 8 hålls högt.

Och den jag tror mest på är 12 Zaira Del Ronco

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-05 klockan 21:35.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 22:04   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Concrete Dee kunde inte rå på Vichy Grif senast och Vichy Grif från spets är inte enkel att ta ner och den i sin tur va ju jämnt spelad med Vikens Fingerprint som va tvåa bakom Wild Love.
Jag kan hålla på i evigheter hehe

Skämt å sido borde inte CD vara spets och slut?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 22:08   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Vill bara säga det att jag är här för att lyfta fram skrällar och fälla favoriter inte hoppas att en favorit ska bli släppt till ledningen för att stekel ska gå all in på en tvilling
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 22:47   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Läser Piratens fantastiskt fina första inlägg efter att ha läst in loppen själv. Blir väldigt glad när jag ser att vi har samma tankar och idéer om de två sista loppen.

Tengil spik! Adrian bestämd på sos-taktiken och Bossy inte startat på flera månader=släpp.

Lexington Hall spik! Startsnabb och kanske bästa hästen i loppet dessutom. Långt lopp med autostart i högsta klassen=bra häst som kommer till spets får styra och ställa och kan knappt förlora.

Många andra lopp som är desto värre att bena ut, har alla mellanloppen kvar att gå igenom för de såg ut att vara mer krävande än vad man orkar en söndagkväll.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 22:53   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vill bara säga det att jag är här för att lyfta fram skrällar och fälla favoriter inte hoppas att en favorit ska bli släppt till ledningen för att stekel ska gå all in på en tvilling
Det är bra att leta skrällar i lopp där det skräller. I lopp där favoriten är bra är det dumt att ödsla streck på att försöka fälla den.

Det är skrällarna som styr utdelningen, och skräller gör det. Speciellt på V86. Så de måste hittas. Men man kan inte måla alla lopp så man får rikta in sig på de lopp där det är mest troligt att smälla till. Att jag inte kommer helgardera t ex sista avdelningen i den här åttan bestämde jag redan när jag såg propositionen, behöver inte ett enda hästnamn för att avgöra det. Pengar i sjön att kasta streck på ett sånt lopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 00:35   #14
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1 Dolly Stream och 2 Rut K är tänkbara skrällar även om 6 och 8 hålls högt.

Och den jag tror mest på är 12 Zaira Del Ronco
Direkt när jag slog upp startlistan kikade jag ordentligt på Rut K. som jag vet är ganska kapabel i ljusa stunder. Henriette upp är också ett plus och läget kan man inte klaga på. Men ju mer jag tittade på konkurrenterna, desto tuffare ansåg jag uppgiften vara. Men både Rut och Dolly är två skrällar som är värda att nämna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:28   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är bra att leta skrällar i lopp där det skräller. I lopp där favoriten är bra är det dumt att ödsla streck på att försöka fälla den.

Det är skrällarna som styr utdelningen, och skräller gör det. Speciellt på V86. Så de måste hittas. Men man kan inte måla alla lopp så man får rikta in sig på de lopp där det är mest troligt att smälla till. Att jag inte kommer helgardera t ex sista avdelningen i den här åttan bestämde jag redan när jag såg propositionen, behöver inte ett enda hästnamn för att avgöra det. Pengar i sjön att kasta streck på ett sånt lopp.
Jo det är så det funkar

Varför spikar du inte Örjan då?
Dom har ju snackat ihop om att han ska släppa och KH nöjer sig med andra priset och ingen annan ser du kunna vinna så då är det ju bästa spiken för dig personligen

Varför ens dubbla upp systemet?

Garderar jag min idé så åker fler med än bara 2an för den blev just 4 år och möter äldre motstånd. Tänk om 1 och 2 väljer att köra mot varann? Eller vet du att K släpper till Ö?
Vore det inte kul om K fick sin första tränar seger då? Som Ville fick på v86 i första starten om jag inte minns fel?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-06 klockan 08:29.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:38   #16
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag gjorde ett stort misstag sist genom att dubbla upp i kallblodsloppet och det kostade mig mycket.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:40   #17
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Direkt när jag slog upp startlistan kikade jag ordentligt på Rut K. som jag vet är ganska kapabel i ljusa stunder. Henriette upp är också ett plus och läget kan man inte klaga på. Men ju mer jag tittade på konkurrenterna, desto tuffare ansåg jag uppgiften vara. Men både Rut och Dolly är två skrällar som är värda att nämna.
Ja det är nog lite tuffare nu men dom får nog fina resor och dom värsta har dåliga spår.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 08:43   #18
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sista avd behöver inte helgarderas men måste garderas. 5,6,7,10 är väl bästa hästarna där 5a spetsar men har dålig form säkert.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 09:09   #19
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 09:15   #20
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
Han har varit ute i tuffa gäng på slutet och haft dåliga spår, men jag tror att Örjan har fått Nurmos bästa chans i det loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:30   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jo det är så det funkar

Varför spikar du inte Örjan då?
Dom har ju snackat ihop om att han ska släppa och KH nöjer sig med andra priset och ingen annan ser du kunna vinna så då är det ju bästa spiken för dig personligen

Varför ens dubbla upp systemet?

Garderar jag min idé så åker fler med än bara 2an för den blev just 4 år och möter äldre motstånd. Tänk om 1 och 2 väljer att köra mot varann? Eller vet du att K släpper till Ö?
Vore det inte kul om K fick sin första tränar seger då? Som Ville fick på v86 i första starten om jag inte minns fel?
Det där med att de snackat ihop sig eller att Haugstad släpper välvilligt när Örjan kommer är ju spekulation såklart, en kvalificerad gissning. Får jag det bekräftat på minsta sätt spikar jag Örjan utan att blinka. Trendar Haugstads uppåt spikar jag nog också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 10:31   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Angående Lexington Hall som jag ser en del tror på, kusen har inte vunnit med skor på sen sin debutsäsong som 3-åring alltså lite drygt tre år sedan... Är det bara en slump?
Den har visserligen gjort 4 bra lopp i rad nu med skor men utan att få sätta nosen först....
Är väl dessutom ett varv längre nu än favoritdistansen för Lexington.
Andraplatserna han har i raden med skor duger lätt till seger här om han får ledningen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:32   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med att de snackat ihop sig eller att Haugstad släpper välvilligt när Örjan kommer är ju spekulation såklart, en kvalificerad gissning. Får jag det bekräftat på minsta sätt spikar jag Örjan utan att blinka. Trendar Haugstads uppåt spikar jag nog också.
Ja börjar 1an trenda för mycket och blir en snackis så kan det nog bli lite ändring...

Under pistolhot om jag måste välja kusk så måste man ju gå på bästa kusken
KH är ju ingen större favorit direkt

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-06 klockan 11:34.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:37   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ja börjar 1an trenda för mycket och blir en snackis så kan det nog bli lite ändring...

Under pistolhot om jag måste välja kusk så måste man ju gå på bästa kusken
KH är ju ingen större favorit direkt
Ja det är ju en liiiten skillnad på de där två
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:41   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Andraplatserna han har i raden med skor duger lätt till seger här om han får ledningen.
Jo senaste starterna har sett lovande ut trots skor men jag är inte så säker på seger även om den kommer till spets... De är ju en typiskt spetshäst i bemärkelsen att den är startsnabb men "endast" vinst var tredje gång den hittar till spets. De kombinerat med full distans så känns den kall för mig.

Men jag har haft fel förr, alldeles för många gånger
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:42   #26
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är ju en liiiten skillnad på de där två
Vad hände med andelen nu när Dansken vart struken? Blir det en chansspik där?

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 12:00   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vad hände med andelen nu när Dansken vart struken? Blir det en chansspik där?

Mvh
Lite off topic då det här är dagens V64. Det ställer inte till det så mycket, jag hade en ganska klar andrahäst i Smekeruds Bazinga som jag hade funderingar att dubbla med också en sväng. Så jag flyttar spik bara. Ett fegis-lås känns inte alls aktuellt i det där loppet som är så jämnspelat på tre hästar. Det är en ganska lurig omgång i stort så strecken gör mer nytta i andra lopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 21:57   #28
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Om jag inte minns fel så är ju 5 Araw Hoss riktigt snabb ut ... tror inte 6 Lexington Hall tar en längd på den från start speciellt när det är sida sida och Örjan har bästa spåret.
Däremot tror jag inte dom kör mot varandra utan det finns nog stor möjlighet att Örjan släpper spets nu när han inte startat på ett tag över distansen dessutom.
Troligt är då att vi har 6 i spets efter 300 m och 5 i rygg. 7 DP får alltså harva i dödens för inte släpper väl Jorma till DP om han nu får överta spets från Örjan?
Hur bra är Araw Hoss nu i comebacken? Kan han vinna med lucka om DP pressar Lexington? Jag tror det.

Bättre tider i kroppen 35 i seger% 45.000 kr starten... bättre häst än Lexington Hall och vi vet att Nurmos kan ställa i ordning.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-07 klockan 22:01.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:31   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

LH har svårt för att vinna och det är nog heller ingen slump att den gör sitt livs andra start över långt...serverades då en helt optimal resa av Håkan B Johansson i ett amatörlopp, såg ut som vinnaren in på upploppet men ledaren kontrade tillbaka och vann plättlätt sen...mmm...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-08 klockan 13:39.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:50   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Hästen har visat fin form i flera lopp och står på tur för att få vinna lopp. Allt har känts som vanligt i träning efter senast och formen ska hålla i sig. Med rätt lopp tror jag inte 2640 är några problem, men det är kanske inte en häst som ska göra alltför mycket jobb själv. Med ryggresa vet vi däremot att han kan spurta bra. Helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos...LH lär alltså inte köras i spets, tror DP får ta över och blir därmed hästen att slå...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:51   #31
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med att de snackat ihop sig eller att Haugstad släpper välvilligt när Örjan kommer är ju spekulation såklart, en kvalificerad gissning. Får jag det bekräftat på minsta sätt spikar jag Örjan utan att blinka. Trendar Haugstads uppåt spikar jag nog också.
"Blyfoten" Klaus Kern är ju också med i loppet med ganska startsnabb häst i 8 Puketorps Julius. Inte omöjligt att han förstör loppet för 1 Concrete Dee och loppet blir kört i halsen på Örjan och 2 Surf´n Turf.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:51   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ser inte ut att bli några problem med vädret ikväll...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 13:57   #33
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Hade Örjan kört Dompan så skulle den troligen vara rejält mycker mer streckad. Klart intressant som spikbud.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:00   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Han har inte startat på länge, men har känts fin i jobben utan att ha gått några snabbare tider. Det kan så klart kanske komma att fattas lite, men jag tror ändå att han gör bra lopp direkt. Sedan hur långt det räcker återstår att se. Han kan öppna bra, men kan till exempel inte hålla ut en sådan som Lexington Hall om denne laddas iväg. Utrustningsmässigt blir det inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos...Arrow Hoss verkar inte vara någon spetskandidat i detta läge heller, fördel DP om Djusepojken kör från start(vilket han troligtvis gör), dock är kanske DP lite överstreckad, så det blir kanske dagens vinnarspel i slutändan...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:01   #35
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:01   #36
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
"Blyfoten" Klaus Kern är ju också med i loppet med ganska startsnabb häst i 8 Puketorps Julius. Inte omöjligt att han förstör loppet för 1 Concrete Dee och loppet blir kört i halsen på Örjan och 2 Surf´n Turf.

Det kan man nästan räkna med om inte Erik kan hålla ut Kern och skicka upp han på sargen.... Det man ska tänka på är att Surf blev just 4 år och möter äldre motstånd nu. 70% och 1,08 i odds ... kommer ju stiga mot start. 4 favoriter sist och ändå 3 millar Kanske ska spika och hitta skrällbud nån annanstans?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:03   #37
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hade Örjan kört Dompan så skulle den troligen vara rejält mycker mer streckad. Klart intressant som spikbud.
Min känsla är att 10 Urgent Call är värst emot Dompan. Men kan ha fel såklart, har hänt någon enstaka gång förut.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:04   #38
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Roliga skrällbud 1 Walter LPC 11 Hennesy Boko ... Jag vet att 3an Dallas ska ladda mot spets och han tror på hyfsad chans men räkna med körning i detta lopp... frågan är om nån från spets vinner detta lopp??
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:09   #39
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Urgent Call är ju lite intressant ... gillar inte när 3 betrodda har spår bredvid varann ... risk för nånting dem emellan men Nurmos har två med i loppet och man har ju lärt sig vad det betyder
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:30   #40
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kuskändring på Tengil Face till Anders Svanstedt. Det kan ju inte gå.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:34   #41
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Min känsla är att 10 Urgent Call är värst emot Dompan. Men kan ha fel såklart, har hänt någon enstaka gång förut.
Urgent och Arraw (om den skulle ha bra form) är motbuden vid gardering.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:44   #42
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Urgent Call är ju lite intressant ... gillar inte när 3 betrodda har spår bredvid varann ... risk för nånting dem emellan men Nurmos har två med i loppet och man har ju lärt sig vad det betyder
Jäpp, kan bli Araw i spets för att ta emot Dom Perignon och "ge loppet" till Lexington, eller släppa till Lexington i ett andraläge. Men det kanske också gynnar 10 Urgent Call i så fall. Lurigt !

Om jag inte missminner mig var det många superlativer kring Araw för några år sedan, och kapacitetsmässigt är den kanske huvudet högre än de andra i loppet.
Vet inte vad som hänt med Araw sedan dess men det har nog inte blivit riktigt som man hoppats och tänkt med den...inte hittills i alla fall.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:51   #43
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Jäpp, kan bli Araw i spets för att ta emot Dom Perignon och "ge loppet" till Lexington, eller släppa till Lexington i ett andraläge. Men det kanske också gynnar 10 Urgent Call i så fall. Lurigt !

Om jag inte missminner mig var det många superlativer kring Araw för några år sedan, och kapacitetsmässigt är den kanske huvudet högre än de andra i loppet.
Vet inte vad som hänt med Araw sedan dess men det har nog inte blivit riktigt som man hoppats och tänkt med den...inte hittills i alla fall.
Kommer ihåg sist när den startade hur snabb den va ut och bara drog i hårt tempo hela vägen (12,8 tid i volt) men orkade ju såklart inte. Kan den hushålla med krafterna denna gång så är det helt klart 1a hästen i loppet. Men dom kanske bara vill få igång hästen? Nurmos hästar brukar ju prestera bra direkt.
Det har man jag bevittnat många ggr.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:52   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag hoppas de flesta resonerar som er att Lexington spetsar och släpper till Dom Perignon. Glöm inte att det är Jorma som kör, inte Classe Björkroth. Senast han körde till spets med en betrodd häst och sen välvilligt släppte till Mattias Djuse. Vänta, det har nog aldrig hänt någonsin tror jag. Glöm inte att Djuse ska vilja köra till ledning också, han är ju livrädd för att bestämma. Älskar rygg ledaren eller köra för sent från kön. Tyvärr lär vi ju inte få någon taktik från Nurmos. Djuse brukar de få fatt i, men att få något klart ur de intervjuerna är inte det lättaste. Oftast är det 1 X 2-svar som gäller tyvärr.

Nåja, lite raljerande och det kanske låter som att jag bara försöker intala mig själv att min spik är bra. Så är det inte, jag har inte spikat än. Men än så länge har inget framkommit som får mig att ändra mig.

Urgent Call tycker jag är iskall från det spåret, även om det är ett lite ihåligt fält. Det är tufft att vinna på lång distans med spår på vägen. Och han har nog V75-planer med den där och kommer köra till slut (för sent).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:54   #45
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ska jag vara helt ärlig så tror jag faktiskt Jorma kan ta spets med 4 One Two Beat ... snabbaste kortdistanstiden och äldre mot yngre en fördel. Skulle inte bli förvånad.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:56   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ni som pratar om att Araw Hoss skulle vara startsnabb råder jag att veva igång lopparkivet för det har ni tydligen inte gjort än. Kan bara spetsa om övriga ger upp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:57   #47
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag hoppas de flesta resonerar som er att Lexington spetsar och släpper till Dom Perignon. Glöm inte att det är Jorma som kör, inte Classe Björkroth. Senast han körde till spets med en betrodd häst och sen välvilligt släppte till Mattias Djuse. Vänta, det har nog aldrig hänt någonsin tror jag. Glöm inte att Djuse ska vilja köra till ledning också, han är ju livrädd för att bestämma. Älskar rygg ledaren eller köra för sent från kön. Tyvärr lär vi ju inte få någon taktik från Nurmos. Djuse brukar de få fatt i, men att få något klart ur de intervjuerna är inte det lättaste. Oftast är det 1 X 2-svar som gäller tyvärr.

Nåja, lite raljerande och det kanske låter som att jag bara försöker intala mig själv att min spik är bra. Så är det inte, jag har inte spikat än. Men än så länge har inget framkommit som får mig att ändra mig.

Urgent Call tycker jag är iskall från det spåret, även om det är ett lite ihåligt fält. Det är tufft att vinna på lång distans med spår på vägen. Och han har nog V75-planer med den där och kommer köra till slut (för sent).
Helt rätt! Därför spikar jag Björn
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:59   #48
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ingen blir väl så värst förvånad om Björn Örjan eller Jorma vinner sista.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 14:59   #49
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
"Blyfoten" Klaus Kern är ju också med i loppet med ganska startsnabb häst i 8 Puketorps Julius. Inte omöjligt att han förstör loppet för 1 Concrete Dee och loppet blir kört i halsen på Örjan och 2 Surf´n Turf.
Absolut ett "problem" för vem som nu är först till spets i loppet. Kern är kul, vad skulle vi göra utan honom? Han var bra sist Julius, 20ggr fick jag på vinnarspelet vill jag minnas! Den här gången möter han nog övermakten. Men skulle han flyga till ledning och göra ett sololopp skulle han absolut kunna hålla undan!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:01   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Helt rätt! Därför spikar jag Björn
Den är vågad! 80% galopprisk, känslig för tempoväxlingar och bland de fattigaste i loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:20   #51
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag hoppas de flesta resonerar som er att Lexington spetsar och släpper till Dom Perignon. Glöm inte att det är Jorma som kör, inte Classe Björkroth. Senast han körde till spets med en betrodd häst och sen välvilligt släppte till Mattias Djuse. Vänta, det har nog aldrig hänt någonsin tror jag. Glöm inte att Djuse ska vilja köra till ledning också, han är ju livrädd för att bestämma. Älskar rygg ledaren eller köra för sent från kön. Tyvärr lär vi ju inte få någon taktik från Nurmos. Djuse brukar de få fatt i, men att få något klart ur de intervjuerna är inte det lättaste. Oftast är det 1 X 2-svar som gäller tyvärr.

Nåja, lite raljerande och det kanske låter som att jag bara försöker intala mig själv att min spik är bra. Så är det inte, jag har inte spikat än. Men än så länge har inget framkommit som får mig att ändra mig.

Urgent Call tycker jag är iskall från det spåret, även om det är ett lite ihåligt fält. Det är tufft att vinna på lång distans med spår på vägen. Och han har nog V75-planer med den där och kommer köra till slut (för sent).
Alltid roligt med lite raljerande, vi har ju alla våra favoriter och "hatobjekt". Dessutom sitter ju ingen av oss med facit förrän om några timmar, så det är bara bra att få några fler infallsvinklar

Menade i mitt inlägg att de inte släpper till Djuse. Örjan fångar upp Djuse i förstaläget men släpper sedan till Lexington när Djuse tagit upp i dödens.
Men kan bli tufft för Urgent, som du säger, att plocka ner dem till slut även om den går ända in i mål, särskilt om Araw och "Gubben i lådan" får luckan 150 kvar.

Släpper de till Djuse är nog loppet över, så Örjan kör så länge det krävs för att hjälpa Jorma att få loppet på endera sätt gissar jag.
Men om det skulle brinna till för Djuse så kan det bli trevligt för Oskar J.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:21   #52
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den är vågad! 80% galopprisk, känslig för tempoväxlingar och bland de fattigaste i loppet.
Jo jag skojade lite..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:23   #53
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ingen blir väl så värst förvånad om Björn Örjan eller Jorma vinner sista.
Eller Erik !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:23   #54
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Alltid roligt med lite raljerande, vi har ju alla våra favoriter och "hatobjekt". Dessutom sitter ju ingen av oss med facit förrän om några timmar, så det är bara bra att få några fler infallsvinklar

Menade i mitt inlägg att de inte släpper till Djuse. Örjan fångar upp Djuse i förstaläget men släpper sedan till Lexington när Djuse tagit upp i dödens.
Men kan bli tufft för Urgent, som du säger, att plocka ner dem till slut även om den går ända in i mål, särskilt om Araw och "Gubben i lådan" får luckan 150 kvar.

Släpper de till Djuse är nog loppet över, så Örjan kör så länge det krävs för att hjälpa Jorma att få loppet på endera sätt gissar jag.
Men om det skulle brinna till för Djuse så kan det bli trevligt för Oskar J.
Du menar Djuse hjälper Djuse
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:29   #55
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ni som pratar om att Araw Hoss skulle vara startsnabb råder jag att veva igång lopparkivet för det har ni tydligen inte gjort än. Kan bara spetsa om övriga ger upp.
Ok, i så fall blir det nog som du tror, med Lexington i spets direkt!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:34   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Ok, i så fall blir det nog som du tror, med Lexington i spets direkt!
Alla lopp ska köras men han borde ta sig till spets och det känns inte som Jorma att släppa till Djuse och Nurmos ger väl sällan såna körorder. Sen är det lite spekulationer om att han är distanssvag och det skulle ju kunna stämma. Men om man får köra lugnt under vägen så är det bara ett 500-meterslopp av det till slut. Jag ser inte hur det ska kunna bli tempo här, det är bara sillmjölkar med i loppet på både kusk och hästfronten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 15:43   #57
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Alla lopp ska köras men han borde ta sig till spets och det känns inte som Jorma att släppa till Djuse och Nurmos ger väl sällan såna körorder. Sen är det lite spekulationer om att han är distanssvag och det skulle ju kunna stämma. Men om man får köra lugnt under vägen så är det bara ett 500-meterslopp av det till slut. Jag ser inte hur det ska kunna bli tempo här, det är bara sillmjölkar med i loppet på både kusk och hästfronten.
Haha...får hoppas att de inte byter kusk och sätter upp Klaus Kern på nåt av ekipagen då, för då blir det åka av de första två varven !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 16:07   #58
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Björn spetsar och leder runt om i sista avd
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 16:09   #59
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Björn spetsar och leder runt om i sista avd
Spetsar inte Lilius där? Men lär ju släppa så fort nån av de mer betrodda kommer så sett.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 16:15   #60
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Spetsar inte Lilius där? Men lär ju släppa så fort nån av de mer betrodda kommer så sett.
Känns som vem som helst kan spetsa utom 2an..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 16:27   #61
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Jag är inne i en period där jag överarbetar spelen. Bryter mönstret med tidig inlämning och lite mindre "pluggande". Är jag borta från start kan jag släppa omgången omgående och skulle jag vara med efter halva, så hinner jag säkert bli besviken ändå...

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 17:20
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Magic Happens (8, 1)
2: 4 One Two Beat (2, 1)
3: 4 Borin T.N. (1, 5)
4: 1, 3, 8, 11 (10, 4)
5: 4, 6, 7, 12, 13 (8, 2)
6: 1, 2, 3, 6, 8, 11 (10, 12)
7: 1, 2, 7, 11, 12 (9, 3)
8: 6, 7, 10 (5, 2)

1x1x1x4x5x6x5x3 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,25 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: MJD VHW DGM
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 16:33   #62
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag ser inte hur det ska kunna bli tempo här, det är bara sillmjölkar med i loppet på både kusk och hästfronten.
Det har varit lugnt rätt länge nu på Sharps om hur kass Jorma är.

242 segrar förra året, 17% och 32 miljoner. Jag tycker det är helt
OK siffror iallafall, det börjar ju ändå gå mot pension, 67 år.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 17:04   #63
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Four Guys Dream pep iväg rejält i värmningen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 17:31   #64
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 435
Standard

---

Senast redigerad av Claeskalas den 2020-01-08 klockan 17:33.
Claeskalas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 17:53   #65
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag kan inte påstå att jag känner mig klar på vare sig Magic Happens eller Surf'n Turf. Måste ha några garderingsstreck, så de vinner säkert bägge två.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:00   #66
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Värmer upp med en V5:a på Valla.

V5
Inlämnat: 2020-01-08, 18:59
Solvalla
Onsdag 2020-01-08
Start: 19:03
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Prime Lini (9, 8)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (5, 2)
3: 3, 5, 6, 8 (4, 7)
4: 8 Armani Degato (6, 3)
5: 1, 2 (4, 11)

1x8x4x1x2 = 64 rader.
64 x 1 x 1,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: MDB SHW FLL
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:15   #67
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Efter en hektisk winterburst känns det skönt att ta det lugnare med liren.
Tänkte stå över helt idag men V86 är ändå bästa streckspelet så jag vill ändå delta om än med liten insats.

Dagens lilla trivselkupong:

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 19:09
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 125,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Magic Happens (8, 1)
2: 1 Concrete Dee (2, 4)
3: 4, 5, 11 (1, 8)
4: 1, 4, 10, 11 (8, 3)
5: 6, 8, 12, 13 (4, 7)
6: 2, 10 (1, 8)
7: 2, 3, 6, 7, 11 (9, 12)
8: 7 Dom Perignon (6, 5)

1x1x3x4x4x2x5x1 = 480 rader.
480 x 1 x 0,25 kr = 120,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 125,00 kr.
Rättningskod: CKL RHX CLJ


lycka till ikväll allihopa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:34   #68
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Surfn Turf verkar det ju vara stenklart på, om man lyssnar på folket runt hästen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:35   #69
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Surfn Turf verkar det ju vara stenklart på, om man lyssnar på folket runt hästen...
Ja, jag lutar åt att singla den istället för att ta dubbel kostnad. Tror Haugstad har tillräckligt med respekt för Örjan och hans uppsittning och inte utmanar för hårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:38   #70
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, jag lutar åt att singla den istället för att ta dubbel kostnad. Tror Haugstad har tillräckligt med respekt för Örjan och hans uppsittning och inte utmanar för hårt.
Ja men det är ju Örjan som måste utmana i det här loppet. Risken är ju alltid med Örre att han sladdar ner i fjärde utvändigt och sen kör för sent. Dubblar nog eller singlar KH faktiskt. Så där ojämnt är det inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:39   #71
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men det är ju Örjan som måste utmana i det här loppet. Risken är ju alltid med Örre att han sladdar ner i fjärde utvändigt och sen kör för sent. Dubblar nog eller singlar KH faktiskt. Så där ojämnt är det inte.
Örjan laddar iväg och Kenneth släpper.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:40   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Örjan laddar iväg och Kenneth släpper.
Ja det är väl det troligaste men jag litar inte på gubbfan!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:50   #73
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Äh, det är inget att spara på. Nu kör vi!

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 19:50
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4 (2, 8)
2: 2 Surf'n Turf (1, 11)
3: 1, 2, 4, 5, 8, 9 (11, 6)
4: 8, 10 (4, 1)
5: 4, 6, 8, 12, 13 (7, 1)
6: 2 Digital Track (10, 11)
7: 3 Dallas (7, 6)
8: 2, 5, 6, 7, 10 (3, 9)

3x1x6x2x5x1x1x5 = 900 rader.
900 x 1 x 0,25 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: FBF VHX GLC
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:51   #74
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Jag tror Kenneth Haugstad kommer köra annorlunda i framtiden som egen tränare.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:56   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ska man fortsätta vara lite tråkig, så är det nog stor risk/chans att Atik D.L snabbstartar och tar över in i första sväng...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 18:59   #76
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Jag tror Kenneth Haugstad kommer köra annorlunda i framtiden som egen tränare.
Fast frågan är om han är förmögen att köra annorlunda?
De gånger han spetsar på ett år kan man nog räkna på ena handens fingrar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:04   #77
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 20:02
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 3 816,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (8, 4)
2: 2 Surf'n Turf (1, 4)
3: 4, 5, 8, 9, 11 (1, 2)
4: 1, 3, 4, 8, 10, 11 (7, 9)
5: 4, 6, 8, 12 (13, 7)
6: 1, 2, 3, 8, 10, 11 (6, 12)
7: 1, 3 (2, 7)
8: 3, 5, 6, 7, 10 (2, 9)

2x1x5x6x4x6x2x5 = 14400 rader.
14400 x 1 x 0,25 kr = 3 600,00 kr. Avgift 216,00 kr.
Totalt: 3 816,00 kr.
Min kostnad: 3 816,00 kr x 1/39 = 97,85 kr
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:06   #78
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

skulle hitta ett drag och spika men jag vågar inte :( draget får bli Surf n Turf hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:08   #79
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

blev ett dubbeldrag i dd1 istället
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:17   #80
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har precis kikat på den där Bastian i två senaste, ser ut som en riktig pålle...helt oberörd i de två vinsterna på slutet...mmm....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:23   #81
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Dagens rad:
1,3,8
2,4
Bastian
3,4,5,6,9,10,11 (dvs Björn eller Örjan vinner)
Zaira del Ronco
Digital Track
3,7,11
4,6,7,10 (dvs Örjan vinner)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:24   #82
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 20:22
V8 - endast vinst vid 8 rätt
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3 (1, 8)
2: 1 Concrete Dee (2, 4)
3: 4 Borin T.N. (1, 5)
4: 10 Cactus (8, 1)

5: 7, 8, 12, 13 (6, 4)
6: 1, 8, 10 (2, 6)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11 (12, 1)
8: 2, 3, 6, 7, 9, 10 (5, 1)

2x1x1x1x4x3x7x6 = 1008 rader.
1008 x 1 x 0,25 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: CCC VHQ CBG
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:34   #83
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 20:19
Sundbyholms Travbana, Stallskriket 2 - V86s andelsspel
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 1 584,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 8 (7, 5)
2: 1, 2 (4, 11)
3: 4 Borin T.N. (1, 5)
4: 10 Cactus (1, 8)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 12, 13 (3, 10)
6: 2, 10, 11 (1, 8)
7: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11, 12 (10, 4)
8: 6, 7, 10 (5, 2)

5x2x1x1x8x3x8x3 = 5760 rader.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:35   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Som sagt: garderar man så vinner de.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:36   #85
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Där sprack man, det kan jag ta. Men vilken mesig styrning från Jepson, gå före favoriten så att du iallafall får rygg ledaren.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:38   #86
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jepson kan va en sån trött kusk ibland som Örjan typ
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:43   #87
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Fuck
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:44   #88
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jävlar vad han gasade Haugstad, stack dit benen stentufft och allt! Första tanken var att Jorma skulle ha hygglig chans på ledning, men efter att ha studerat startsnabbhet trodde jag det inte faktiskt. Men då hade jag nog Örjan emellan i just det badkaret.

Retlig han är Örre, bara driver med Kenneth lite över upploppet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:45   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Fin häst Surf'n Turf. Örjan kontrollerar fältet i dödens och kör för att inte ge Kenneth luckan för tidigt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:45   #90
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Hoppas du gick all in på tvillingen nu Stekel! Du hade rätt ... Under pistolhot måste man gå på Örjan
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:46   #91
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Fuck
Japp.

Som vanlig vinner örjan när man inte vill.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:46   #92
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Är med men känns ju tyvärr som 3x2 streck är för mycket att lägga bort när två favoriter vunnit.
Är för övrigt, som någon skrev i helgen, oerhört märkligt att de i studion får lov att spela.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:46   #93
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Och KH är supernöjd med 2a priset och en glimt av ÖK på målinjen
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:47   #94
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Surfs skötare måste vara en av de absolut äldsta i proffsstallen för övrigt. Sällan någon är över 40 bast som högst annars.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:51   #95
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Njaa han fick allt lite panik där på upploppet Örjan såg jag nu på close up-reprisen, det var inget stilande med den lilla marginalen direkt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:55   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Four Guys Dream pep iväg rejält i värmningen.
Det var ju dumt att jag inte spikade den.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:55   #97
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Men vad fan, Bastian var ju helt kass. Kändes ju stenklar..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:55   #98
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

A just det. Open stretch. Ville Karhu.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 19:56   #99
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hygglig stallform på den kanten. Jepsons taktikform däremot. Sådär.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:00   #100
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

TT föll på Haugstad som spik medan SV har öppnat med 3 raka favorittippade ENSAMMA A-hästar.
Blir det nån utdelning att tala om?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:06   #101
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det var inte utan anledning som Goopen varnade för henne förra gången. Imponerande!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:07   #102
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Ja men såklart.. Fint ändå att bomma på sju streck..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:07   #103
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Den skrek de ut som omgångens bästa värmning i liven så idag var de rätt på det iallafall! Hade den bortplockad hela vägen och valde att behålla den utanför trots skriket. Flax med tempot hade den ju efter att ha backat sig sist.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:08   #104
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Bara förstahästar så här långt så nu ryker jag väl på spikarna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:09   #105
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Det är som flera av er är inne på ibland och som man mycket väl vet om själv innerst inne. Toppkuskarna regerar, titta bara på Goopen nu. Annat med Ville Karhulahti som aldrig vet vad han har i tömmarna.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:09   #106
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var inte utan anledning som Goopen varnade för henne förra gången. Imponerande!

Den va bra men 10 cactus fick ju spel där framme... gasglad
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:11   #107
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Den va bra men 10 cactus fick ju spel där framme... gasglad
Hon gick tydligen 13,5 i 2000 m. Gjorde ett topplopp i spåren efter att ha varit tvungen att backa sig sist.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:17   #108
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Där var det dags för Jepson show iallafall! Vad gör tränarjäveln med hästarna tro?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:18   #109
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Woow. Inte ofta jag får ståpäls
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:18   #110
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

God natt! Hyfsad prestation det där..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:19   #111
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Där var det dags för Jepson show iallafall! Vad gör tränarjäveln med hästarna tro?
Slangat och klart.

Gillade Dahlens hästar i början. Nu mår man mest lite illa när de vinner
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:20   #112
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
God natt! Hyfsad prestation det där..
Hahaha, en Magnus Dahlén-häst får ett skönt yttrande av Hultman: "Det känns som att den här inte vet vad trötthet är"...

Nej, det brukar vara så =)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:20   #113
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Slangat och klart.

Gillade Dahlens hästar i början. Nu mår man mest lite illa när de vinner

Varför om jag får fråga?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:21   #114
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Varför om jag får fråga?
https://travnet.se/magnus-dahlen-stangs-av-sex-manader/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:22   #115
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Varför om jag får fråga?
De är "osannolikt" bra kan vi väl säga. Blir inte trötta när de normalt sett borde bli det. Du känner igen prestationerna från Gocciadoros solshower.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:25   #116
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Varför om jag får fråga?
Han är Mr Milkshake för hela branschen. Och slangar du shake till hästarna så vips försvinner mjölksyran och de kan i princip inte känna trötthet. Otroligt vanligt i Italien, jag vet inte om jag sett ett stall där som inte slangar i princip öppet.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:28   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Här sitter de och hyllar bröderna Djuse, men det var en total bortkörning av Mats. Usel styrning.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:30   #118
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Rak DD: 3-7.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:30   #119
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Pissdåliga favoriter...typiskt när man kör sparlopp på de 2 och inte ett sk*t har hänt i loppen innan !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:31   #120
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Om man lyssnar på betaltjänsterna(alla 3) ska man spela 3 mot 7 om man sammanfattar tipsen
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:32   #121
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Vinnare på Hennessy Boko för Break Even på kvällen
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:37   #122
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

All in på 2 BOSSY ALLEY, både DD och Vinnare!
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:38   #123
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ok ... Tack för info.

Trist
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:43   #124
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V86
Inlämnat: 2020-01-08, 20:02
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 3 816,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (8, 4)
2: 2 Surf'n Turf (1, 4)
3: 4, 5, 8, 9, 11 (1, 2)
4: 1, 3, 4, 8, 10, 11 (7, 9)
5: 4, 6, 8, 12 (13, 7)
6: 1, 2, 3, 8, 10, 11 (6, 12)
7: 1, 3 (2, 7)
8: 3, 5, 6, 7, 10 (2, 9)

2x1x5x6x4x6x2x5 = 14400 rader.
14400 x 1 x 0,25 kr = 3 600,00 kr. Avgift 216,00 kr.
Totalt: 3 816,00 kr.
Min kostnad: 3 816,00 kr x 1/39 = 97,85 kr
Borde ju sitta tycker man men man är lite nojig för 2an :(
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:43   #125
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det gick ju bra att vinna även från dödens.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:43   #126
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Conny *hjärta*

Det skriket levererade iallafall (Dallas)! Minns väl vinsten som 1% på Jägers, satte tyvärr inte sjuan ändå men den var fin!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:44   #127
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

9an oxå typ... Erik dyker alltid upp när man minst anar det
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:45   #128
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Borde ju sitta tycker man men man är lite nojig för 2an :(
lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:46   #129
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

får hoppas att man minst går plus minus noll typ hehe
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:48   #130
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-08, 20:26
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-08
Start: 20:30
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5 (8, 2)
2: 2 Surf'n Turf (1, 4)
3: 5 Four Guys Dream (1, 4)
4: 10 Cactus (8, 1)
5: 1, 4, 8, 12 (6, 13)
6: 1, 2, 10 (8, 6)
7: 3 Dallas (2, 7)
8: 6, 10 (7, 5)

4x1x1x1x4x3x1x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,25 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: KCG ZHS FBD
Denna lilla e trök
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:50   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Då får vi se facit om "snackisloppet" också då, släpper Jorma? Knappast säger jag. Men gubben har överraskat förr!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:50   #132
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Lycka till nu Hubba! Hade hängt på om jag kommit på det

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Borde ju sitta tycker man men man är lite nojig för 2an :(
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:55   #133
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jaha, Djuse körde bort Digital Track, annars gick det ju vägen. Nya tag som vanligt!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:55   #134
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Härligt där var man rätt ute iallafall! Nesligt att ryka på Björns överstreckade värmningsvinnare bara, och torska halva challenge-potten på en coin-flip.

Bra jobbat Hubba och ni andra som iallafall fixade 8 rätt och några kronor in!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:56   #135
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

lite back går man ... blir nog jackpot på 6orna
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:57   #136
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Härligt där var man rätt ute iallafall! Nesligt att ryka på Björns överstreckade värmningsvinnare bara, och torska halva challenge-potten på en coin-flip.

Bra jobbat Hubba och ni andra som iallafall fixade 8 rätt och några kronor in!

Tack Stekel! Tråkiga deg men det va kul att sätta den ändå på nåt sätt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 20:57   #137
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Snyggt Hubba, alltid en bedrift att sätta en V86:a.... utdelningen går ju inte att påverka, nya tag nästa vecka...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:03   #138
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Snyggt Hubba, alltid en bedrift att sätta en V86:a.... utdelningen går ju inte att påverka, nya tag nästa vecka...

Tack
Pengarna tillbaka ganska exakt ...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:04   #139
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tack
Pengarna tillbaka ganska exakt ...
Grattis !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:06   #140
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Då får vi se facit om "snackisloppet" också då, släpper Jorma? Knappast säger jag. Men gubben har överraskat förr!
Du hade rätt Stekel...sillmjölkarna skänkte bort loppet till Jorma..hehe !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:08   #141
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Du hade rätt Stekel...sillmjölkarna skänkte bort loppet till Jorma..hehe !!
Japp! "Laddningen" som Djuse gjorde från start är ungefär så tufft som han orkar köra från start. Om han mot förmodan tar sig till ledning ibland så kan man lita på att han släpper, livrädd för att sitta i bästa position. Fantastiskt vilken enorm skillnad det är på kuskförmåga mellan den där och brorsan Magnus A till exempel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:09   #142
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ja, jag får också gratulera Hubba, synd bara på dålig återbäring. Men det stärker alltid självförtroendet med åtta rätt och du är duktig på att tippa.

Själv landade jag på ynka fem rätt då jag spikade Digger Lord, Concrete Dee samt låste på Bastian och Borin i tredje. Men jag åker hellre på egna drag än någon annans och så ska förbli, men förhoppningsvis sätter jag fler framöver.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:17   #143
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ja, jag får också gratulera Hubba, synd bara på dålig återbäring. Men det stärker alltid självförtroendet med åtta rätt och du är duktig på att tippa.

Själv landade jag på ynka fem rätt då jag spikade Digger Lord, Concrete Dee samt låste på Bastian och Borin i tredje. Men jag åker hellre på egna drag än någon annans och så ska förbli, men förhoppningsvis sätter jag fler framöver.
Tack!

Såg att mitt system inte hade vidare chans på stora deg men några kantbollar skulle kunnat gå in och gett rätt bra. 3an och 11 i femte 1an i dd1 11an i 4e 11 i 3e... det hade kunnat ge bra om man har lite stolpe in även om 2 Surf n Turf vann.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-08, 21:19   #144
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Och mot förmodan 1an i första och 3an i sista... kan man ha sina kantbollar rakt igen så skulle det gett riktigt bra. V86 är bästa spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 17:51   #145
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Härligt där var man rätt ute iallafall! Nesligt att ryka på Björns överstreckade värmningsvinnare bara, och torska halva challenge-potten på en coin-flip.

Bra jobbat Hubba och ni andra som iallafall fixade 8 rätt och några kronor in!
De var snyggt av dig, jag trodde som sagt inte ett piss på Lexington den har svikit mig från spets på 1640m tidigare men de var nog mot tuffare motstånd men du hade det rätt och klart för dig igår!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td