Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-15, 10:32   #31
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Har också kikat lite på Liam Dana, brukar ofta kika lite extra när den hästen finns med i startlistorna. Nog finns det fart i ljusa stunder och läget är bra. Men det känns väl som att hästen är avsevärt bättre barfota bak och därför känns han inte lika het.
Tack för den infon. Hade ingen aning om det så det är bra att veta. Programraden ser ju inte så lockande ut men kul att kika runt på skrällar. Ibland stirrar man sig blind på bara dom betrodda så man glömmer andra roliga.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:07   #32
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Hubba vad blir det för spik/spikar idag på ditt system?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:29   #33
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Lite tankar kring dagens omgång!
Den ser absolut ut som den ska gå att sätta! 2 st helt givna spikar för mig, vilket inte är ofta jag hittar på v86 så man får tacka och ta emot (och bli arg då de galopperar som alltid)....


Avd 1: Dagens näst bästa spik är nr 6. Vann enkelt senast, repris nu, bara 1an emot som var dålig sist och är osäker och dessutom är 6an en mycket bättre häst i min bok iaf... Det ultimata hade ju varit om ngn blev struken så 6an får spår 5... Vågar man hoppas? Det enda lilla är att före senaste loppet så hade 1an 4/4 på just Åbys bana... Men men!

Avd 2: Här spikar ju de flesta nr 2 men jag kan inte se den som så klar som alla verkar tycka.. 4an är väldigt startsnabb och Erik lär testa rejält för spets, kan sätta sig i benen på båda hästarna till uploppet. 8an bra hela tiden men tyckte ändå den var sämre sist. Dock är den bättre med lopp på rulle än döden som den kördes till senast, hittar den ner i säg 3e utvändigt här så kan den blåsa alla sista 200.
Dessa tre är helt klart förstahästarna, bakom kan även 5 (om formen infunnit sig) och 11 (om samma optimala lopp som senast) vinna. Kanske var botten ur för 11an sist, den har man ju väntat på länge, kanske tar 3-4 raka segrar nu av bara farten?
Nej här blir det nog tre eller fem hästar för mig.

Avd 3 :

Helgardering för mig! Jag hade streckat alla utom 2 och 6 här, men båda de kan ju vinna också känns det som så jag tar alla. Tycker det är dålig favorit från spår 7 här, den tycker jag är först 4-5e häst... 1 och 4 är bra skrällar till låg procent, och 12an är farlig om den kommer till från sitt läge! Gardera på!



Avd 4: Här streckar jag 2-8. Väldigt jämnt mellan dessa, tycker verkligen 7an blir alldeles för stor favorit... Örjan måttade in den senast med en vanlig Örjandödens-styrning men tror inte det blir lika enkelt denna gången.. Här jobbar vi in en skräll och höjer värdet tack! Nr 5 är förstahästen för mig till trevlig procent, och passa jätteskrällarna 2 och 3 som båda mycket väl kan sitta där med bra resor.


Avd 5: Att spika eller inte spika... den stora frågan. Sevilla bör vinna detta... den bör verkligen vinna detta! Bakom är det 4 st som kan vinna, 1,4,7,8... Tror man får invänta värmning här och stallbacksintervju med Lövgren innan man tar sista beslutet.. =) Hoppas den kryper ner under 60 % då blir det lättare att ta spikbeslut. Dock gillar jag inte att spika 3 favoriter samma omgång, inte ens på V86.... Tur man har skrällar i de andra 5 loppen.. =)


Avd 6: Här blir det mycket prat om att nr 3 har mycket bättre tider och nr 6 har mött mycket bättre hästar, men 3 har 1 års uppehåll och 6an är ingen vinnarhäst.
4 Green Mamba har sett magisk ut tre lopp på rad, intrycket sist.. ojoj! Kan inte se den lägga detta loppet! Jag trodde den skulle bli 60-65% här, men bara 43% i skrivande stund, bara att tacka och ta emot för årets hittills bästa spik! =)
Andra får gärna gardera, jag ska njuta av loppet och sitter trygg i min spik.


Avd 7: Härligt långlopp och spårtrappa, sånt gillas! Som vanligt ska man passa spåren 5-8 här. Tror inte 7 kan vinna men övriga streckas. 6an blir favorit igen, har inte tagit till mig den hästen. 8an är 7 ggr mindre streckad i nuläget tex men var 1 längd efter i mål senast bara... 5an perfekt spår och startsnabb samt open stretch.. bäst på rulle tycker jag, känns givet den ska släppa spets här, men det tyckte jag senast med och då körde dem i spets... får avvakta intervjun här om taktikval.

Jämnt lopp dock, många kan vinna, jag tar nog 8-9 streck här där 9 och 13 båda kan skrälla, se upp!


Avd 8: Här tror jag fem hästar kan vinna : 1,3,6,7,8. Kan bli körning mellan 1,3 och "galningen" 7an, som kör och kör... Skulle gynna båda 6an som Örjan kan smyga med här (gillar ej hästen dock, inte tagit till mig den alls, men måste streckas på läge o kusk) och framförallt 8an. Spikade den senast, kördes alldeles för sent då och lät spetshästen rinna undan..Kommer Uffe loss från sitt invändiga läge och kör i tid idag så tror jag denna är vinnaren!

Tror det blir utgång på 8 här och Sevilla i avd 5.. Samt spik på Green mamba och Gizmo... Stor gardering övriga lopp.

Men men nu gäller det att läsa på så man inte missar ngn avgörande intervju/information så ska vi nog få ihop en bra lapp till ikväll!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oscar (+10), asgaya3141 (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:30   #34
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Hubba vad blir det för spik/spikar idag på ditt system?
Vet ej

Skulle vilja spika 6 Eicas och 6 GDV och kanske 1an i sista för att täcka upp rejält i övriga lopp.

Mvh

Har du något i tanke?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:37   #35
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Fin analys tänkte bara på en sak.. om en häst som Eicas inte har vunnit mot mycket bättre motstånd så kan man ju inte klandra honom direkt och vad händer när man kliver ner i klass. Bara något att tänka på. Mamba vann ett stolopp från rygg ledaren senast. Och några lunchlopp... är ett sto och rätt stor favorit. Ok kanske går ändå. Mycket bra häst. Men jag säger syn.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:43   #36
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vet ej

Skulle vilja spika 6 Eicas och 6 GDV och kanske 1an i sista för att täcka upp rejält i övriga lopp.

Mvh

Har du något i tanke?
Har ej hunnit läsa på idag är för mycket jobb så köper in mig i ditt. Får försöka läsa på senare ikväll om tiden räcker till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:48   #37
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Förstår hur du menar Hubba, och håller vanligen med om det resonemanget, men i detta fallet så tycker jag att intrycket på Green Mamba och hur tränare/kusk pratar om hästen så är det tydligt att det är en klassklättare deluxe, han ska inte vara i så låg klass som han är i nu.. Ingen dålig häst han avgjorde mot senast på ett par steg (Vikens Fingerprint som jag för övrigt spikat själv)..

Säger inte Eicas är en dålig häst, tvärtom, men ändå skillnad att hänga med mot bra motstånd och att själv vinna direkt den går ner i klass.

Vi får Svaret ikväll, ska ju vara lite spänning och tror du mer på 6an ska du ju absolut gå på den! Man ska aldrig tveka på sina egna idéer och intryck
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:55   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Hubba vad blir det för spik/spikar idag på ditt system?
Det var bland de tokigaste frågor jag hört...ungefär som att fråga en meteorolog vad det blir för väder i Hoting, en månad i förväg......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:56   #39
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Förstår hur du menar Hubba, och håller vanligen med om det resonemanget, men i detta fallet så tycker jag att intrycket på Green Mamba och hur tränare/kusk pratar om hästen så är det tydligt att det är en klassklättare deluxe, han ska inte vara i så låg klass som han är i nu.. Ingen dålig häst han avgjorde mot senast på ett par steg (Vikens Fingerprint som jag för övrigt spikat själv)..

Säger inte Eicas är en dålig häst, tvärtom, men ändå skillnad att hänga med mot bra motstånd och att själv vinna direkt den går ner i klass.

Vi får Svaret ikväll, ska ju vara lite spänning och tror du mer på 6an ska du ju absolut gå på den! Man ska aldrig tveka på sina egna idéer och intryck
Nu vågar jag ju inte spika den hehe

Blir väl ett lås då kanske
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 11:58   #40
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det var bland de tokigaste frågor jag hört...ungefär som att fråga en meteorolog vad det blir för väder i Hoting, en månad i förväg......
Du och din Hoting hehe.. fint där har jag hört
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 12:13   #41
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 967
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den där kusken kör 40 lopp per år (utan vinst) varav merparten monté. Lyckas han nypa spets från 7 i ett sprintlopp med Erik, Björn och Örjan på spår 1,3,6. Då ska jag göra middag på mina använda kallingar. Lägger upp video på youtube som bevis och allt.
hahaha

Sant det du säger, men större mirakel har skett
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 12:26   #42
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer Snöbollstävlingen igång snart eller gick presentkorten ut av datum?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 12:27   #43
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den där kusken kör 40 lopp per år (utan vinst) varav merparten monté. Lyckas han nypa spets från 7 i ett sprintlopp med Erik, Björn och Örjan på spår 1,3,6. Då ska jag göra middag på mina använda kallingar. Lägger upp video på youtube som bevis och allt.
Blev serverad panerad disktrasa engång för länge
sedan, fylld med ost och skinka. Gick inte att skära
eller äta. Men kocken hade roligt. Vad kör du för
recept? Kalsongmaterial? Bacon?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 12:40   #44
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2632
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-15, 13:38
Solvalla, Åby
Onsdag 2020-01-15
Start: 20:30
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Gizmo de Veluwe (1, 10)
2: 2, 4, 8 (11, 10)
3: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (7, 9)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 4)
5: 9 Sevilla (1, 8)
6: 6 Eicas (4, 3)
7: 1, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 13 (5, 15)
8: 1 Captain My Captain (3, 6)

1x3x9x12x1x1x8x1 = 2592 rader.
2592 x 1 x 0,25 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 13:02   #45
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det var bland de tokigaste frågor jag hört...ungefär som att fråga en meteorolog vad det blir för väder i Hoting, en månad i förväg......
Sant men en tanke på spik har man kanske, sedan att det kan ändras under tidens gång är ju naturligt. Vilket också Hubba hade lite förslag vad han fundera på. Att spå väder klarar inte väderlekstjänsten dagen före knappt. Idag skulle vara dåligt väder i London, men när jag landa imorse var det riktigt bra vårväder. Angående Hoting spelar vädret ingen roll, är alltid bra ändå !
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td