Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-14, 16:01   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 652
Sharp$: 12762
Standard

V86 Åby - Solvalla 15 januari


Tidiga tankar.

V86 1. 1 Gizmo De Veluwe har gått bra efter paus och lär bli hårt betrodd. Ganska överkomligt motstånd. Spik ?

V86 2. 2 Religious kommer från vinst och har läget.
4 Give Me Ten. Kern hästen är inte så tokig och Erik upp känns + i kanten.
8 Grainfield Aiden tuffar på med starter en gång i veckan i ganska tuff omgivning men verkar trivas med detta. Föll med flaggan i topp senast.

V86 3. 7 Enzio. Blir hårt betrodd efter överlägsna vinsten senast efter en smörresa. Tredje gången gillt på Åby ? Hm lite vingelläge.
Jeppe var som vanligt helt iskall med en låda öl under armen när Mattias gjorde stallbacks intervju på Åby. Hvergaang.

V86 4) 4 Langen’s Airborne får Leo i sulkyn. Intressant !
6 Gashaw Boko är tränarens val och har enligt Korpi bättre chans ?
7 Indy D. Kommer från vinst men lite för hårt betrodd i min värld.
8 M.T. Mourinho har pausat länge och svårbedömd men Björn har nog vältränat i tömmarna.

V86 5) 1 Zelante C.R. Tar piken och står emot länge.
9 Sevilla är väl hästen att slå men voltstart och 40m kan vara lite oddshöjande.

V86 6) Vidöppet lopp och streckkrävande. 1-3-4-6-11 är tidiga.

V86 7) 1 Armour As. Välstammad italienare som kan stå emot länge. O.S. luring !
6 Högstenastalldräng går anständigt i loppen men har inte riktig rätta vinnargnistan. Typisk slädhäst till julottan. Ha,ha. Förlåt Mikko.
8 Milord. Martinsson tror på chans och Jepson är alltid på hugget.
11 Digital Sciense har pausat men är en typisk långskubbare.

V86 8) 1 Captain My Captain känns väl som ett vettigt spikförslag ?
Bakom känns det vidöppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:18   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag satt precis och målade på ett system och just med spikarna som du nämner, Gizmo och Captain! De har båda det som krävs för att vara bra spikar, hög vinstchans i kombination med ganska beskedlig streckning. Men kanske det viktigaste: bakom finns några betrodda som kollektivet kommer kasta streck på i 2 eller 3-hästarslås!

Jag gillar Green Mamba en hel del, men där finns några bortglömda att strecka bakom. Bättre att få med dem istället.

Hveeeeeergang!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:19   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Men jag håller inte med om "slädhästen", den är riktigt fin och väl värd en vinst faktiskt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:46   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Green Mamba är ju bra men 6 Eicas har ju mött betydligt bättre motstånd.

Inti Boko Trust Control mf. Senast mot Religious. Lär bli lite körning här och vi vet hur Örjan kan styra när han vill. Att ett sto börjar bli över 40 % känns inte lika intressant längre.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:53   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Eicas var före Iam Your Captain i mål sist dem möttes och han vann på 11,8 i ett 300.000 krs lopp i sin senaste start.

Vet inte om Mamba skulle göra det samma.

Även om nu Eicas fick en bättre resa eller dylikt.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-14 klockan 21:55.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:55   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Green Mamba är ju bra men 6 Eicas har ju mött betydligt bättre motstånd.

Inti Boko Trust Control mf. Senast mot Religious. Lär bli lite körning här och vi vet hur Örjan kan styra när han vill. Att ett sto börjar bli över 40 % känns inte lika intressant längre.
Tror inte man sa hänga upp sig på mycket på att det är ett sto, den har gått i öppen klass också och gjort det bra. Men den kliver upp lite i klass nu, så är det ju.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 21:59   #7
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tror inte man sa hänga upp sig på mycket på att det är ett sto, den har gått i öppen klass också och gjort det bra. Men den kliver upp lite i klass nu, så är det ju.


Ja och så gillar jag inte att RS blir storfavorit med ett sto. Björns behöver lopp och Jorma har bakspår 1an har varit struken och så har vi endast 5an som är bäst över kort distans med en sådär kusk för tillfället. Alltså återstår det bara en häst som har bästa kusken och går ner i klass.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:15   #8
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Blir ingen lång genomgång, men här är några tänkbara drag i omgången:

AVDELNING 2

Ville Karhulahti är ingen favoritkusk hos mig men Tresexton är en ganska hygglig häst som det har börjat lossna lite för på slutet. Motståndet ser passande ut och klaffar det lite är han tillräckligt bra för att gå runt dessa.

AVDELNING 3

Souzy är bättre än raden och ska passas med Ohlsson från bra spår. Hästen är rejäl och har inget emot de längre distanserna.

AVDELNING 5

Sevilla står med 40 meter och det ska tas med respekt även om få hästar i fältet är gynnsamt. Zelante C.R. är främst emot men även Setauket bör passas.

AVDELNING 6

Boulder Luke fick aldrig sitta ifred senast på Örebro, men höll ändå tappert. Bakspår nu och en resa i ryggar är att vänta. Har han tagit loppet på rätt sätt och får smyga med i ett hyggligt tempo har han en vass spurt tillgodo.

AVDELNING 7

Är det dags för Tengil Face nu? Det är en svår häst att räkna på och det kan mycket väl bli galopp igen. Men kapacitetsmässigt är han kanske bäst i fältet och då lär väl Adrian rikta in sig på att leda från start till mål? Har han taktiken klar för sig är det en tänkbar spik till den låga procenten.

AVDELNING 8

Polz Crazy Diamond pressade Payet senast, vilket då bäddade för Volare Gar. Något enklare emot nu och även om han landar utvändigt ledaren ska han inte vara avsågad om han är i samma författning.

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-14 klockan 22:18.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:17   #9
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Mamba är ett väldigt bra sto och kan göra grovjobbet. Eicas vinner väl inte ihjäl sig men det är ju inte lätt att vinna mot dom hästarna han mött för någon i detta gäng förutom Björns kanske men den har väl ingen form att tala om.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:24   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Alltså Zalante CR kan ju knappt vinna ett 10.000krs lopp Sevilla kommer käka upp dom där framme ... vad e 40m när man gör 12 tider ... vi såg ju vad Pacific face gjorde från dubbla tillägg på Åby den bästa hästen vinner trots dubbla tillägg. 8an drar fram 9an och trion blir 9-8-1 ggr 100 tack för kaffet.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:28   #11
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alltså Zalante CR kan ju knappt vinna ett 10.000krs lopp Sevilla kommer käka upp dom där framme ... vad e 40m när man gör 12 tider ... vi såg ju vad Pacific face gjorde från dubbla tillägg på Åby den bästa hästen vinner trots dubbla tillägg. 8an drar fram 9an och trion blir 9-8-1 ggr 100 tack för kaffet.
När jag slog upp startlistorna var den första tanken att Sevilla skulle käka upp de där framme ordentligt, men då hade jag inte läst att det var dubbla tillägg. Men det kan vara så enkelt som att han bara är bäst, hästarna framför är ju trots allt ganska enkla av sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:35   #12
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 966
Standard

Han var jättebra senast och vann med alla krafter kvar. Hästen har aldrig vunnit så lätt som förra gången och han var nästan lite arg efter loppet att han inte fick springa hårdare. Han kändes jättebra i fredagsjobbet och har verkligen fin form för dagen. Jag ska försöka köra några lopp med honom i Sverige under vintern innan jag ska testa honom i lite bättre lopp i Finland. Sedan har jag förhoppningar om att han ska kunna få en inbjudan till något större lopp i Finland då jag tror han är en av Finlands mest kapabla hästar för dagen. Läget blev bra här, han är startsnabb och borde ha en bra chans. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag med hål och samma vagn som förra gången, säger Nina Pettersson-Perklén

lät.ganska självsäkert på religious.

känns som att loppet avgörs i start, give me ten kan öppna väldigt snabbt.

så här säger dom om give me ten:

Han var riktigt fin senast och känns mycket bra efteråt. Han har kanonform och ska vara bättre än senast. Han är snabb ut och det känns som han är bäst i ledningen. Kanske körs han i ledning, men Erik Adielsson får bestämma hur han vill göra. Jag är inte rädd för motståndet. Det blir trekvartsstängt huvudlag och jänkarvagn som senast, säger Klaus Kern.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:37   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Joakim Lövgren är inte nån favorit kusk direkt men nu möter han Ville, Stefan P, A Dagfin och company och har dessutom bästa hästen för dagen (8 emot) ... att han ska få skämmas ihjäl och torska detta lopp är högst osannolikt kan jag känna. Bättre att lägga streck där streck ska läggas än att trippla upp det och så vinner den. Med jackpot och några sköna skrällar blir det bra deg ändå på v86.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:47   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
När jag slog upp startlistorna var den första tanken att Sevilla skulle käka upp de där framme ordentligt, men då hade jag inte läst att det var dubbla tillägg. Men det kan vara så enkelt som att han bara är bäst, hästarna framför är ju trots allt ganska enkla av sig.

Jag ville gardera för att fälla omgångens största men den börjar gå ner i % och det kommer snackas om 1an som kommer stiga och redan upp i 13 %

Man har sett detta för men det är dom bästa som vinner tillslut.


Den kan ju galoppera osv men man ska inte krångla till det heller och hoppas på saker som kanske aldrig händer mm.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 22:52   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Alla ska ju göra vad dom tycker är bäst osv. Jag skriver nog detta för att intala mig själv lite grann men jag har så många ggr krånglat till systemen och dubblat mina tänkbara spikar och missat andra skrällar jag varit tvungen att ta bort och så blir det pannkaka av allt istället. Som Hultman säger: Krångla inte till det... skrällarna styr utdelningen.

Och så säger man efteråt att det här va ju ett typiskt skrällopp (låg klass) man skulle haft alla här.

Finns 3 - 4 lopp det kan skrälla

Avd 3, 4 och 7 ... kanske 8 vid omstarter och galopper.

Som 7an i sista va ju allt annat än dålig sist och slutade 3 med den idiotkörningen.. Payet DE vann ju på v75 så 7an är igen dålig häst som höll mycket bra från dödens i tokpress tänk om 1an hoppar och 7an blåser till spets och bara vinner ...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-14 klockan 23:00.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td