Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-25, 12:29   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

vagninfo startlistan


har fått vagninfo på atg.se för de senaste 5 starterna, nu är det plötsligt borta , idag eller igår,för i söndags fanns det där

alltså krävde inloggning, tidigare premium prenumeration, men nu gapar det tomt i det fältet

bra få info om vilken sulky hästen skall gå i, men om man inte vet vad hästen gått med tidigare är det ju till mindre nytta.

kommer vi få ,
.ingen vagninfo historiskt
vagninfo sensate 5 starterna
eller hela historiken som sko, där det finns info på nästan all svensk historik

någon som vet

vet att jag kollade 1 av monte loppen i söndags, det var hästar i monteloppet som hade startat i montelopp men ändå hade en angiven sulky på den raden
/ 2 hästar med 1resp 2 starter med denna ''anomali'' montelopp o sulky låter knepigt ,
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 12:36   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37610
Standard

Hoppas att vi får veta huvudlag också framöver.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 12:49   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

vagninfo vet man väl ofta i förväg
tex peter u skriver det alltid på sina startkommentarer, ja han anger huvudlag ofta också

antar att huvudlag kan bli svårare i förväg i många fall, beror ju lite på hur hästen värmer , loj eller hetsig

men historiken är viktig skor / vagn huvudlag info om kommande start minskar ju i värde om man inte kan kolla upp hur den utrustats tidigare,
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 12:49   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
har fått vagninfo på atg.se för de senaste 5 starterna, nu är det plötsligt borta , idag eller igår,för i söndags fanns det där

alltså krävde inloggning, tidigare premium prenumeration, men nu gapar det tomt i det fältet

bra få info om vilken sulky hästen skall gå i, men om man inte vet vad hästen gått med tidigare är det ju till mindre nytta.

kommer vi få ,
.ingen vagninfo historiskt
vagninfo sensate 5 starterna
eller hela historiken som sko, där det finns info på nästan all svensk historik

någon som vet

vet att jag kollade 1 av monte loppen i söndags, det var hästar i monteloppet som hade startat i montelopp men ändå hade en angiven sulky på den raden
/ 2 hästar med 1resp 2 starter med denna ''anomali'' montelopp o sulky låter knepigt ,
Har läst att det är lite trixigt denna vecka nu när man går över från det gamla systemet där man köpt in uppgift om vagn till det nya där tränaren själv ska ange vagn vid anmälan.
Tanken är att konvertera de gamla uppgifterna enligt nya systemet (amerikansk/hybrid/vanlig). Men krävs lite handpåläggning för att få till det.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 13:33   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

historiska data finns i ATG databas

här är kopierat fr atg t excel sista jag har är Axevalla v75 detta är thriller np formrad


sv
vanlig
am


Halmstad-11 Carl Johan Jepson 5 3140 4 16,1g 4,23 150' sv Sg, ca 40, 9-7-inv, 5-utv 1500 kv, med 600 kv, fullf bra, 14,3/2900.
190818
Tingsryd-6 Carl Johan Jepson 1 3218 4 15,4a 1,85 60' am Ledn e 300, pressad, 09/400, fick dämpa sedan, säkert undan.
190925
Åby-9 Carl Johan Jepson 1 2680 600% 13,8 7,54 70' vanlig Utv, ner som sexa e 500, 2-utv 1550 kv, på 650 kv, rygg led 450, avgj säkert.
191023
Åby-7 Carl Johan Jepson 1 3140 9 14,6a 3 70' am 3-2-utv, blev utv led e 700, ledn 2150 kv, pressad 1000 kv, säkert, mkt bra.
200201
Åby-10 Carl Johan Jepson 0 2140 4 16,1g 6,24 150' vanlig Sg, tappade ca 40, 6-utv, 8-inv, ut 650 kv, med 450 kv, på 350 kv, tog ej.
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 14:07   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4110
Standard

Varför har ATG så svårt att få till infot. Förra året 1 mars så körde Örebro V4 då gick inte sko infot att se. trots att det var 3 månader sen sist så är man helt tagna på sängen o kom inte ihåg hur man brukade göra. Vagns info sedan tidigare starter är ju borta idag ( 15,07) trots att man loggar in. Bara ligga lågt o inte lägga spel när du inte vet förutsättningarna.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 14:48   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Varför har ATG så svårt att få till infot. Förra året 1 mars så körde Örebro V4 då gick inte sko infot att se. trots att det var 3 månader sen sist så är man helt tagna på sängen o kom inte ihåg hur man brukade göra. Vagns info sedan tidigare starter är ju borta idag ( 15,07) trots att man loggar in. Bara ligga lågt o inte lägga spel när du inte vet förutsättningarna.
Tidigare togs vagninfo från travfakta.se och med det nya kommer vagninfo att tas från travsport.se.

Jag gissar att det inte är helt lätt att få sidan att välja två olika källor före och efter vissa datum för en start.

Gissar även på att travsport.se INTE vill stå för uppgifter som är insamlade av 3e part. Det är ju inte så att man kunnat se vagntyp i resultaten på travsport.se tidigare. Men det kommer man ( förhoppningsvis! ) att kunna göra fr o m 1a mars.

Men det här systemet innebär inget jätterevolutionerade. Det är fortfarande lika slappt och upp till tränarnas välvilja att få det här att fungera som avsett. Om den klick som "mixtrar sent" kommer att börja sköta sig får det ses som en megaskräll och skänk från ovan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 14:53   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Utrustnings förändringar typ sulky, huvudlag och hovbeklädnad kan ju vara viktigt att känna till men det finns ju många parametrar att ta hänsyn till och att utvärdera förändringen i förhållande till föregående starter. Banunderlag, motstånd, distans, startspår, kuskförändring, värmning och så vidare. Värderingen av denna info är väl det som kallas TRAVSPEL. Jag tror väl i min enfald att tränare/kuskar utrustar hästen för att göra en så bra prestation som möjligt efter gällande förutsättningar. Och litar på dessa personer.
I min värld drunknar vi i förhands information som ofta har väldigt liten effekt på resultatet. Är hästen inte i form hjälper inga nödlösningar.
Viss utrustning är ju till för att skrämma hästen att springa fortare. Typ bike, hel och halvstängda huvudlag och ögon kåpor med titthål och ibland vita insidor.
Dessa förändringar är ju helt individuella på resp. häst och svåra att ha en åsikt om som spelare. Vi måste alltså lita på att tränare/kuskar är ärliga och öppna med att redovisa sina tankar ang. utrustningsförändringar. Peter Untersteiner är ett föredöme.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-25 klockan 14:56.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-25, 15:18   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Utrustnings förändringar typ sulky, huvudlag och hovbeklädnad kan ju vara viktigt att känna till men det finns ju många parametrar att ta hänsyn till och gatt utvärdera förändringen i förhållande till föregående starter. Banunderlag, motstånd, distans, startspår, kuskförändring, värmning och så vidare. Värderingen av denna info är väl det som kallas TRAVSPEL. Jag tror väl i min enfald att tränare/kuskar utrustar hästen för att göra en så bra prestation som möjligt efter gällande förutsättningar. Och litar på dessa personer.
I min värld drunknar vi i förhands information som ofta har väldigt liten effekt på resultatet.
Viss utrustning är ju till för att skrämma hästen att springa fortare. Typ bike, hel och halvstängda huvudlag och ögon kåpor med titthål och ibland vita insidor.
Dessa förändringar är ju helt individuella på resp. häst och svåra att har en åsikt om som spelare. Vi måste alltså lita på att tränare/kuskar är ärliga och öppna med att redovisa sina tankar ang. utrustningsförändringar. Peter Untersteiner är ett föredöme.
Jag tvivlar inte en sekund på att tränarna utrustar hästen för att göra bästa möjliga prestation.

Men formaliserad utrustningsinfo handlar inte om det.

Det är bara när jag redan har spelat som det är bra för mig att en tränare mixtrar sent med sko-info och/eller vagn-info.
Men det är ju av försvinnande liten betydelse om det är info som gjort att jag aldrig skulle ha spelat på hästen till att börja med. Om ett vad misslyckas så vill jag att det ska vara misslyckat på de premisser som gällde när jag la vadet.

Absolut så skiljer effekten av skor eller ej och vagntyp från häst till häst. Men det vill jag avgöra själv och jämföra häst mot häst i ett fält. Att hoppas på att det för dagen går att utrusta som jag tror behövs för en häst är inget som intresserar mig alls.

Självklart kan det bli för mycket info till slut. Men att vi har formaliserad sko-info och nu snart även vagn-info är inte i närheten av att dra det hela för långt.

När vi kommer in på huvudlag uppstår det dock en myriad av kombinationer där det ordentligt mycket mer komplext och förmodligen svårt att formalisera på ett vettigt sätt.

Och som sagt, det stora kruxet är ändå att tränarna inte behöver hålla sig till det anmälda. En del ( Peter U. är ett föredöme! ) ändrar nästan aldrig sent. Andra verkar ha det som en sport i sig att mixtra i det sista. Jag tror inte för en sekund att de skulle få ett sämre resultat om de tvingades ta de här besluten lika tidigt som Peter U.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td