|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Har alltid lite ont i kistan när jag öppnat travtippargiganten Berglunds blogg,
få kan väl som han krossa tidiga spelvärden. Hoppas och tror han hugger i sten med sin spik galoppisten Osen Prinsessan som står ensam på första volten, vilket sannolikt minskar risken för brasa för denna hoppglada toppmärr. Varför jag går emot, beror på att 9 av 15 hästar är norrbaggar och nu skall de volta på svenskt vis, kraftig risk för hallabaaloo och flera omstarter och det gynnar inte den nerviga kallblodsprinsessan som haussas som favorit av Berglund. Jag chansar och går kort och spikar istället Joker CK som rattas av BG, trots 40 m tillägg på lampan. Gynnas kraftigt av hallabaaloo i starten hos våra norska vänner. Jokern är snabb ut, travsäker och har vunnit detta lopp tidigare och hamnar Prinsessan på rumpan i piruetten, då är Jokern och BG med och krigar om det finaste köttstycket. Tack Berglund! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dessutom är OP ibland "sprinterbetonad"...men framförallt svår att räkna på, extra knepig imorgon, då hon "matematiskt" är en given vinnare...
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
![]() Själv sitter jag och undrar om streckningen på Kick Off Classic i första. På 12 starter under perioden februari-augusti ifjol drog han in en halvmille (4 segrar). Sen har han inte gått något vidare så jag drar slutsatsen att han kommit upp i en klass där han inte klarar sig så bra. Visst barfota nu och Goop kan alltid bli en effekt, men hästjäveln är ju nästan favorit från ingenstans? Speciellt startsnabb verkar han inte vara så läget kan inte utnyttjas ordentligt. 3% chans att han kan trycka sig förbi de innanför kanske. Jag KAN nog inte strecka den där alltså... Går Han Herred något i närheten av barfotastarterna i somras har han hygglig vinstchans från det där läget, tokigt bortglömd fortfarande på 5%. Och Southwind Hydro på 4% som gått så jävla bra på V75 flera gånger på raken i lopp som detta och värre utan att få vinna.
|
|
|
|
#50 |
|
Streck på Gareth imorrn är nog nästan lika iskallt som på Björns i första. Jag redigerar texten lite så det viktigaste framgår
![]() - Träningen sköter han bra och han känns både pigg och fräsch inför detta. Spåret passar honom bra och det ska bli spännande att se hur det blir in mot första sväng, personligen tror jag att det kommer avgöra mycket av loppet - i alla fall för vår del. Han kan öppna bättre än vad han gjorde i Kalmar, men man måste ändå hålla lite i honom. Vad man ska ha i åtanke är att han redan är inkvalad till finalerna. Vi ändrar inget utan han kommer att tävla med skor runt om, norskt huvudlag och jänkarvagn, säger Marc Elias.
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Corona centrerat i mittcirkeln. Kusinerna hade ett nyare spel från Alga som hette Couronne, vi kallade spelet Koronn. Olika leverantörer, som kanske ville slippa varumärkesintrång? Men jävlar vad vi lirade under jul och mellandagar ![]() Nog om detta! |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Oj, då rök söndagsdraget, nu blev det riktigt svårt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1) |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Är inte 4% på Rocky Tilly lite för lite? Fick 3,65 på plats på Unibet, kändes som ett bra odds. Så det fick två gamla Wasa sedlar. Tog även 14ggr som vinnare men den fick bara en Karl XI sedel.
Hur ska det gå till? 4an till ledningen med 5an tryckande på utsidan och 7an på vingel och med Rennesvik som kör framåt och då sitter öppningen i dessa tre, och Rocky Tilly barfota bak kan gå snabbt till slut. Han fungerar kanske bäst från spets säger många, men jag tycker han fungerar bra bakifrån också. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Glöm inte att Färjestad är en riktig spetsbana, alltid fint och självspringande bana när det är fint väder och svårt att vinna från kön även när det går fort där framme.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
...
Senast redigerad av Gotland den 2020-03-06 klockan 22:24. Anledning: fixat citat |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Köper att man tar med Gareth on han är lågt spelad. Men 30% och stiger nu = helt iskallt! Det är nästan så jag går så långt som att säga att det är ett faktum och inte min åsikt. Vinner han så vinner han och då grämer jag mig inte ett dugg. Jag lägger inte en krona på rader med den kusen imorrn.
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
...
|
||
|
|