Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-11, 14:06   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

V75 Mantorp 16/5


Lite tankar inför Mantorp:

AVDELNING 1

Royal T.N. bör ha god chans om Skoglund prickar rätt i volten och kanske kan ekipaget nå hela vägen till front? Annars många om budet.

AVDELNING 2

Vincero’ Gar är högkapabel och har gjort det bra på Vincennes i vinter mot tuffa hästar. Annan uppgift nu och han kan vara ganska hetsig av sig, varför innerspåret kanske inte är optimalt när det kommer laddas utifrån. Goop upp är ett stort plus men det är vissa frågetecken kring form och spår, varför gardering känns befogad.

Religious stred tappert mot Very Kronos senast och Mika Forss kommer ladda. Lyckas han trycka sig förbi Maze Runner kan det bära till spets och då får konkurrenterna vara bra.

Körning gynnar Hill Street som Örjan söker position med. Redéns stall går som tåget och Örjan har måttat in några V7-vinnare genom åren.

AVDELNING 3

Ecurie D. mot Power, båda från bakspår, vem vinner? Svårt att säga, men Hamres häst är ett riktigt stjärnämne som det till- och med talas om Elitloppet med. Det säger en hel del, men Power gick ett starkt lopp i Kungapokalen och har spår innanför.

Troligtvis vinner någon av dessa, men Armour As ska inte nonchaleras från ett bättre läge än konkurrenterna. Riordan har höga tankar om den här pållen och har pratat om Criterium Continental.

AVDELNING 4

Karamel Hill står bra inne och Goop brukar hitta rätt från springspåren. Lillgoopen kanske kan hitta till spets och hästen har farten och styrkan att bita ifrån sig länge.

40-hästarna är dock tuffa och samtliga tre bör streckas, där jag tror mest på Vikens Fingerprint som är en riktigt tuff dam.

AVDELNING 5

Västerbo Pokerface är tillbaka på banan efter lång frånvaro men får väl tufft att vinna trots hög grundkapacitet. Det verkar som att Mr Marvelous blir hårt betrodd men jag vet inte riktigt varför, tycker inte den är så mycket bättre än övriga. Vitro Diablo har spår innanför och duger en bit, men mest intressant är väl Fire Of Noa med BG (återigen...).

AVDELNING 6

Chief Orlando till spets och sedan lär väl inte jättemycket hända såvida Bergharn inte får hjärnsläpp och tokkör med Mindyourvalue.

AVDELNING 7

Zap di Girifalco vore förstahästen om jag visste att han skulle hålla upp ledningen, men med snabba hästar utanför från bra spår överlåter jag tipsettan. Den går istället till läckra Staro McMillan som är en riktigt fin typ, vilken tål att gå en rejäl långsida. Där bakom streckas Thriller N.P.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+5), SO (+7), Fulsprit (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 14:36   #2
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Avd1: Får Fleming till styrningen med EMOJI så tror jag att det inte ens blir hårt i mål. Men man vet aldrig med Danskens styrningar
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 15:55   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

i 6:e så hade jag 5 Mindyourvalue Berghans häst redan som första rankad. Nu kommer han ut i Lördag hela veckan och säger att den ska till elitloppet. Spik så in i helvete-galopp emot för det är en riktig fegis och Bergh är begeistrad över publikfria banor med den.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 16:14   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
i 6:e så hade jag 5 Mindyourvalue Berghans häst redan som första rankad. Nu kommer han ut i Lördag hela veckan och säger att den ska till elitloppet. Spik så in i helvete-galopp emot för det är en riktig fegis och Bergh är begeistrad över publikfria banor med den.
Ja Bergharn myser när han kan röra om i mediagrytan och komma med lite kontroversiella uttalande. Och visst har hästen kapacitet att deltaga i elitloppet om formen sitter men frågan är om psyket pallar på hästen som är väldigt speciell.
Finns väl ett antal tveksamma deltagare i årets upplaga som behöver några vassa sista minuten hästar nu när internationella inslag saknas.
Ingen höjdar kvalitet på årets startfält.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-11 klockan 17:42.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 10:54   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Efter lite mer noggrann badkarskörning är dessa mina bud.

SPETSFAVORITER

ROYAL T.N.
MAZE RUNNER
KARAMEL HILL
ARMOUR AS
FIRE OF NOA
CHIEF ORLANDO
FRANKLIN FACE

SPIKBUD

KARAMEL HILL
CHIEF ORLANDO

Båda hästarna lär forceras till ledningen och därifrån blir de sedan svårslagna då det är klassiga individer vi talar om.

FAVORITER I FARA

GAZZA B.R.
VINCERO’ GAR
ZAP DI GIRIFALCO

Samtliga har bra chans från spets, men riskerar alla att bli överflyglade från start och då är det tufft på V75.

SKRÄLLBUD

LET’S GO ERNIE
MELLBY EYE CATCHER

Den förstnämnda kanske kan finna en bra position långt fram i andraspår och då vet vi att han tål att gå tufft sista 700-800. Mellby har Adielsson i sulkyn och springspåret innanför favoriten, varför jag tror att Erik är sugen på att ladda vad som går för spets och släpp till favoriten. Märren är tuff och kan utmana med lucka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 22:06   #6
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Bara jag som tror dom peringon sitter i spets efter 300m?
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 09:00   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard


Fredagsfunderingar


1) 2 Emoji. Efter Flemmings uppvisning igår på Åby åker fina 4 åringen upp som första häst. Bra prestation på Åby senast och Icemannen lever upp till sitt nick. Lillgoopen är väl värst emot men bakom känns det rätt avslaget för att vara rikstoto försök.

2) En eller många ? 1 Vincero är väl lite svårbedömd i årets Sverige debut men inget tvekan om hög kapacitet. Visade fina takter för ett år sedan på svenska banor.
Men kanske alla bakom vingen 1-8 samt 12 Stoneisle Ocean kan vara ett roligt garderingsdrag.

3) Grovarbetaren Power mot eleganten Ecurie är en sevärd envig. När två strider kanske en tredje vinner ? Armour As har grym form ! Men det känns väl långsökt.

4) 10 Karamell Hill. Dunderspik.

5) 4 Mr Marvelous och 8 Västerbo Pokerface känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

6) 5 Mindyourvalue W.F. Berghans elitloppshäst fixar väl detta om nerverna är under kontroll på hästen. Chief Orlando får nog bekänna färg på distansen trots hysterisk form. Men Orlando Vici gener är ju ett + på distansen.

7) 10 Staro McMillan är en läcker travare som är mycket bra för klassen. Spikförslag.

Tja de var favorit tjötet. Nu gäller det ”bara” att hitta stänkarna ? Hm det lutar verkligen åt favoritparad i min inskränkta värld. Lillgopen har ju hittat kuskformen och det skulle inte förvåna om han sätter en 3-4 favoriter. Kanske smartare att lägga krutet på söndagens Lunden trav istället ?
Lycka till alla speltokar.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 09:02   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Avd1: Får Fleming till styrningen med EMOJI så tror jag att det inte ens blir hårt i mål. Men man vet aldrig med Danskens styrningar
Flemming värmde upp med grymma styrningar på Åby igår
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 09:48   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ställningstagandet mot Chief Orlando känns klockrent, har också Minyourvalue som prel spik. Rikard bör inte få sitta i fred här och han bör heller inte ge sig in i någon holmgång på ovan distans bara veckor före elitloppet. Dock kan ju någon tredje ta hem det.

Bara 177 meters upplopp på Mantorp, jag har svårt att se Staro M bärga segern i sista då det är ett jämnt lopp med ett knippe bra hästar på framspår. Jättebra häst men jag betalar inte för den som hårt betrodd i det här loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 11:54   #10
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg

Fredagsfunderingar


1) 2 Emoji. Efter Flemmings uppvisning igår på Åby åker fina 4 åringen upp som första häst. Bra prestation på Åby senast och Icemannen lever upp till sitt nick. Lillgoopen är väl värst emot men bakom känns det rätt avslaget för att vara rikstoto försök.

2) En eller många ? 1 Vincero är väl lite svårbedömd i årets Sverige debut men inget tvekan om hög kapacitet. Visade fina takter för ett år sedan på svenska banor.
Men kanske alla bakom vingen 1-8 samt 12 Stoneisle Ocean kan vara ett roligt garderingsdrag.

3) Grovarbetaren Power mot eleganten Ecurie är en sevärd envig. När två strider kanske en tredje vinner ? Armour As har grym form ! Men det känns väl långsökt.

4) 10 Karamell Hill. Dunderspik.

5) 4 Mr Marvelous och 8 Västerbo Pokerface känns som ett stabilt Tvåhästarslås.

6) 5 Mindyourvalue W.F. Berghans elitloppshäst fixar väl detta om nerverna är under kontroll på hästen. Chief Orlando får nog bekänna färg på distansen trots hysterisk form. Men Orlando Vici gener är ju ett + på distansen.

7) 10 Staro McMillan är en läcker travare som är mycket bra för klassen. Spikförslag.

Tja de var favorit tjötet. Nu gäller det ”bara” att hitta stänkarna ? Hm det lutar verkligen åt favoritparad i min inskränkta värld. Lillgopen har ju hittat kuskformen och det skulle inte förvåna om han sätter en 3-4 favoriter. Kanske smartare att lägga krutet på söndagens Lunden trav istället ?
Lycka till alla speltokar.

Håller med om det mesta - spikarna kör jag nog på. Lite lurigt med det korta upploppet...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 12:28   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Regn imorgon från förmiddagen, verkar upphöra runt första start...Mantorps bana blir snarare hård vid regn, så det lär knappast bli knepiga förhållanden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 12:29   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Tänkte faktiskt syna Karamellen med lite hästar. Främst de där back (även Berghs 1%).
Mina roliga skrällar är annars mest PUs som har gått och blivit spelvärda igen.
Randemar RD och Vitro Diablo . Han låg ju på gammalt PU sätt i jänkarvagnen i onsdags och styrde hem en vinnare.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 12:32   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ecurie D i Elitloppet, i år? Det har småsnackats kring detta men blir inget av, enligt Frode, men då borde han vara stenklar här... Frode tror på topprestation...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:10   #14
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Royal T.N måste ha bra chans, särskilt om banan blir lite tung...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:54   #15
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Dom Perignon struken!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:20   #16
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Dom Perignon struken!
Vet vi varför? Hade den som mitt drag..
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:36   #17
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Vet vi varför? Hade den som mitt drag..
Inne på Travsport står det att 5 Don Perignon ej är tävlingsmässig. I samma lopp - avd 2 - är 6 Hill Street struken för hälta.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:37   #18
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard


Miljondragen

Eller åtminstone platskandidater. Ok jag skjuter från höften.

1) 11 Cobbys Nana. Sto mot hingstar är minus men inget fel på styrkan och har hävdat sig bra i ganska tufft motstånd. Bakom 1 och 2 känns fältet vidöppet.

2) 7 Secret Mission är ojämn (men kusken desto stabilare) och ute i en ganska tuff silverdivision. Ok har väl inte övertygat i årets starter men kommer några betrodda bort och lite pace på loppet så kanske. Henriette är en mycket smart kusk.
Hästen har skrällt på rikstoton förut. Över 50ggr i odds för några år sedan.

3) 3 Rally Hans. Är en rikstoto härdad yngling som tuffar på i loppen och blir bättre och bättre. Rår väl inte på årgångstopparna därbak men strider om en plats med Armour As.

4) 8 Appaloosa gör alltid gedigna prestationer. Falsig är ju inte min favorit kusk men som sagt hästen är bra och blir ofta lite bortglömd.

5) 8 Västerbo Pokerface. Årsdebut efter lång paus och tveksam stallform. Men nuvarande 9% är definitivt bra spelvärde. Lär väl stiga. Mycket bra Klass 2 häst.

6) 11 Handsome Brad. Duglig guldhäst men tuffa motståndare bakom vingen. Kniper en plats med lite flyt.

7) 5 Randemar R.D. Lite problem med sina hovar och måste gå med alu sulor. Har gått några grymma repor på slutet och kan nog överraska i ganska öppen bronsdivision.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:50   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

När såväl Dom Perignon som Hill Street är strukna så är manegen krattad för Goop. Han ser ut att få en jäkla fin dag i morgon.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:53   #20
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 134
Sharp$: 3589
Standard

Om Armour As går en låg 12 tid rent av 12 blankt, kan Power o Ecurie D ta in det?
Jag är tveksam, funderar allvarligt på spik på A.A.
/N
Ok noterar RO ffg på E.

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2020-05-15 klockan 14:54.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 14:55   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Om Armour As går en låg 12 tid rent av 12 blankt, kan Power o Ecurie D ta in det?
Jag är tveksam, funderar allvarligt på spik på A.A.
/N
Är också lite småsugen på den. Sen kanske jag vänder på klacken angående Staro Mcmillan, på tränaren låter det som att de ska köra offensivt. Och som jag läser det borde dödens vara ledigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 16:07   #22
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ställningstagandet mot Chief Orlando känns klockrent, har också Minyourvalue som prel spik. Rikard bör inte få sitta i fred här och han bör heller inte ge sig in i någon holmgång på ovan distans bara veckor före elitloppet. Dock kan ju någon tredje ta hem det.

Bara 177 meters upplopp på Mantorp, jag har svårt att se Staro M bärga segern i sista då det är ett jämnt lopp med ett knippe bra hästar på framspår. Jättebra häst men jag betalar inte för den som hårt betrodd i det här loppet.
Avd 7) Jag tror Franklin Face tar piken och McMillan tuffar fram till dödens så småningom. Och där mosar McMillan sprinter ledaren i god tid. Juulemannen och framför allt hästen har mitt förtroende. Snart favoritspelad (tyvärr)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 16:44   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50158
Standard

Daniel Berglund V75 Mantorp lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 16:57   #24
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Daniel Berglund V75 Mantorp lördag på Service Plays
Hej, en fråga:
är det samma tips som han ger i Travronden? Kommer inte in på Service Plays
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 17:15   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Avd 7) Jag tror Franklin Face tar piken och McMillan tuffar fram till dödens så småningom. Och där mosar McMillan sprinter ledaren i god tid. Juulemannen och framför allt hästen har mitt förtroende. Snart favoritspelad (tyvärr)
Kan inte tänka mig att han blir favorit, och blir han det är det extremt knappt på 20%. Bra lir om man tror på den! Annars dreglar jag ju över procenten på Adde SH också, den har varit riktigt bra länge och kom bort senast. Zap är såklart svårbedömd vad gäller startsnabbheten, men av vad jag sett från loppen i Italien så ska det extremt mycket till att de ska lyckas hålla upp någon ledning här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 17:16   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Hej, en fråga:
är det samma tips som han ger i Travronden? Kommer inte in på Service Plays
Ja.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+4)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 17:48   #27
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 545
Sharp$: 5169
Standard

Dags för rackarrökare igen.

Avd 1 - nr 8 Love Håleryd ett passande läge där 1 och 2 kör mot varandra och Love ligger på innerspår tills sista kurvan då luckan uppenbarar sig.. 7%

Avd 2 - nr 2 Flash Håleryd som gjorde ett bra lopp och troligen tar han spets 3%

Avd 6 - nr 10 Racing Brodda bara en feeling, hon knäpper dem sista 400 m. Gav ju ett ovanligt bra intryck hela förra säsongen, hon kommer bli bra...5%

Lycka till
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 18:21   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Dags för rackarrökare igen.

Avd 1 - nr 8 Love Håleryd ett passande läge där 1 och 2 kör mot varandra och Love ligger på innerspår tills sista kurvan då luckan uppenbarar sig.. 7%

Avd 2 - nr 2 Flash Håleryd som gjorde ett bra lopp och troligen tar han spets 3%

Avd 6 - nr 10 Racing Brodda bara en feeling, hon knäpper dem sista 400 m. Gav ju ett ovanligt bra intryck hela förra säsongen, hon kommer bli bra...5%

Lycka till
Skriver under på de första två som jag också har som idéer. Långt lopp, trolig resa i rygg ledaren är kanon. Och PUs stallform har tagit sig efter en rejäl svacka. Och Flash snabb ut och läget, står bra inne.

Racing är jag mer tveksam på, svårt att ta det där steget för hästarna. Och lång distans med bakspår och köra till slut på Mantorp känns långsökt. Med Mattias i vagnen till och med helt dödfött. En enda vinst lyckades han bärga med hästen på alla försök i början av karriären, det är en bra bit mellan de där kuskarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 18:23   #29
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Finns väl ett antal tveksamma deltagare i årets upplaga som behöver några vassa sista minuten hästar nu när internationella inslag saknas.
Ingen höjdar kvalitet på årets startfält.
Får jag tipsa om att oddsen till årets Elitloppet fortfarande är så bra att man nästan får dubbla pengarna när man spelat de hästar som överhuvudtaget kan vinna...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 18:27   #30
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
2) 7 Secret Mission är ojämn (men kusken desto stabilare) och ute i en ganska tuff silverdivision. Ok har väl inte övertygat i årets starter men kommer några betrodda bort och lite pace på loppet så kanske. Henriette är en mycket smart kusk.
Hästen har skrällt på rikstoton förut. Över 50ggr i odds för några år sedan.
Fullkomligt stenklar efter två invändiga strykningar. 1640m, autostart och femtespår bakom bilen.

1%!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 19:46   #31
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Sitter inte Adde SH i dödens? Och krattar för Randemar..

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är också lite småsugen på den. Sen kanske jag vänder på klacken angående Staro Mcmillan, på tränaren låter det som att de ska köra offensivt. Och som jag läser det borde dödens vara ledigt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 19:49   #32
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Noterade samma sak. Men tar den sig förbi Religious och Maze Runner?

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Fullkomligt stenklar efter två invändiga strykningar. 1640m, autostart och femtespår bakom bilen.

1%!!

Senast redigerad av tvablaa den 2020-05-15 klockan 20:08.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 20:13   #33
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50158
Standard

Jens Sjödèn V75 Mantorp lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 20:28   #34
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Avd1: Observera här att Fleming släpar upp en häst till Mantorp
Inte sjuttsingen anmäler man en häst och ger sig iväg på denna resa om man är orolig för voltstart
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sundling (+5)
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 20:38   #35
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Har Nurmos verkligen en bedrövlig stallform, som det beskrivs på några av tipssidorna....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 20:46   #36
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Lite tankar från en formlös:
1: Emoji klar förstahäst. Men tycker det luktar skräll och vill ha med bakspåren och Ernie.
2: Religious borde vara favorit tycker jag. Ingen Very Kronos denna gång. Stoneisle Ocean är skrällen.
3: Inne på att Ecurie D bara är bäst. Tror att Power är överskattad och är nog mer rädd för Armour As från septs.
4: Här verkar alla gå på Karamel Hill. Men dubbla tillägg klart gynnade och Vikens Fingerprint går inte att lämna utanför. Kanske t.o.m spikar den.
5: Mycket skrik på Fire of Noa som nog är förstastrecket. Undrar om inte She Follow Me är bästa hästen dock.
6: Bergh snackar upp Mindyourvalue som är en kanon när den funkar. Men det gör den inte så ofta. Lite skrällkänsla här och måste nog ha med Handsome Brad som är en favorit dör Stenströmer låter oerhört nöjd.
7: Mkt bra och lurigt lopp. Är inne på att Randemar kan få det kört rätt. Vill heller inte lämna Thriller NP utanför.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 22:07   #37
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Lite tankar från en formlös nr 2:

1: Svårt, voltstart, många stayer hårdingar. Just nu 9 streck. Angel Raziel gick 15,5 sist och skall vara bättre nu och är startsnabb och vill köra i ledningen --> 1%

2: Mantorp är spetsbana men vem tar spetsen här och i alla andra lopp? Ser ut som 3-lås från bra lägen. 1,2,4

3: Spik Ecurie D. 8 raka, Björn Goop. Äsch det blir väl 9:e raka. Den är tydligen snygg också. En ny Commander Crowe ? Power har inte sett super ut. Armour värst emot!

4: Karamell veckans kommunare. Hmm voltstart 15 hästar = omstarter troligen. Dubbla tillägg hårdingar som vanligt så 4 streck känns starkt. 10,13,14,15

5: Dagens tvålås. Fire of Noa och Mr Marvellous. Fina lägen och sitter därframme direkt, bra kuskar, bra tider och gått i hårda lopp.

6: Veckans råa bomb. Spik Handsome Brad. Tror det är lätt bästa hästen på distansen och tydligen har han gått magiska jobb. Statistik 2640 på V75: 1,1,1,3,3,4. Lägg till tvåa bakom Propulsion i Olympiatravet ifjol. Chiefen klar för elitloppet och debut på 2640 och Mindyourvalue WF har 1/33 på lopp i Sverige 70k och uppåt. Jag kör på Brad och vet hur det blir. Chiefen släpper till Bergh och det blir krypkasino och den vinner förstås Bergh då haha.

7: 4,5,7,10. Franklin spetsar och första barfota. Kan gå trots 2140. Svårt lopp och skulle vilja ha 9 häst men plånboken tröt
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 00:45   #38
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Förstår inte varför 11 Dexter Brick är så lågt rankad och spelad?
2% just nu och C-häst i många tips?

Det lär gå undan från början i sista avdelningen och om överpace så har 10 Staro McMillan fin möjlighet men därbakom tassar Dexter... Krigade ju jättebra i spets sist och har avslutat kanon i starterna innan! Fjärde starten efter vila.

Näää 2% är alldeles för lite!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 01:08   #39
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Förstår inte varför 11 Dexter Brick är så lågt rankad och spelad?
2% just nu och C-häst i många tips?

Det lär gå undan från början i sista avdelningen och om överpace så har 10 Staro McMillan fin möjlighet men därbakom tassar Dexter... Krigade ju jättebra i spets sist och har avslutat kanon i starterna innan! Fjärde starten efter vila.

Näää 2% är alldeles för lite!!

Kan bero på uttalanden av hästens tränare/kusk:

I Guiden; "Han har gjort bra lopp hela tiden och ser ut att hålla formen. Nu blev dock läget tråkigt och jag måste nog ligga lite lågt angående segerchanserna."

I Ronden: "Formen på honom är fin ... Träningen sköter han bra men från det här spåret får vi köra på chans."
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 06:26   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
När såväl Dom Perignon som Hill Street är strukna så är manegen krattad för Goop. Han ser ut att få en jäkla fin dag i morgon.
Eller så kammar han noll
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 06:51   #41
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

:-)
Väldigt lika tankar som med vår form kanske då kan användas för en ”contrarian-strategi”
:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Lite tankar från en formlös nr 2:

1: Svårt, voltstart, många stayer hårdingar. Just nu 9 streck. Angel Raziel gick 15,5 sist och skall vara bättre nu och är startsnabb och vill köra i ledningen --> 1%

2: Mantorp är spetsbana men vem tar spetsen här och i alla andra lopp? Ser ut som 3-lås från bra lägen. 1,2,4

3: Spik Ecurie D. 8 raka, Björn Goop. Äsch det blir väl 9:e raka. Den är tydligen snygg också. En ny Commander Crowe ? Power har inte sett super ut. Armour värst emot!

4: Karamell veckans kommunare. Hmm voltstart 15 hästar = omstarter troligen. Dubbla tillägg hårdingar som vanligt så 4 streck känns starkt. 10,13,14,15

5: Dagens tvålås. Fire of Noa och Mr Marvellous. Fina lägen och sitter därframme direkt, bra kuskar, bra tider och gått i hårda lopp.

6: Veckans råa bomb. Spik Handsome Brad. Tror det är lätt bästa hästen på distansen och tydligen har han gått magiska jobb. Statistik 2640 på V75: 1,1,1,3,3,4. Lägg till tvåa bakom Propulsion i Olympiatravet ifjol. Chiefen klar för elitloppet och debut på 2640 och Mindyourvalue WF har 1/33 på lopp i Sverige 70k och uppåt. Jag kör på Brad och vet hur det blir. Chiefen släpper till Bergh och det blir krypkasino och den vinner förstås Bergh då haha.

7: 4,5,7,10. Franklin spetsar och första barfota. Kan gå trots 2140. Svårt lopp och skulle vilja ha 9 häst men plånboken tröt
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 08:30   #42
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Franklin Face i sista, bf ffg med grymt duktig spetskusk från toppspår 4. Spik till 12% är kalas! Enda lillminus är distansen men han är ju inte ovan vinnare på 2140 ändå...

Senast redigerad av Rob den 2020-05-16 klockan 08:32.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 08:43   #43
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Franklin Face i sista, bf ffg med grymt duktig spetskusk från toppspår 4. Spik till 12% är kalas! Enda lillminus är distansen men han är ju inte ovan vinnare på 2140 ändå...
Är det den som vrålas ut som spelvärd.se, tro?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 08:45   #44
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Franklin Face i sista, bf ffg med grymt duktig spetskusk från toppspår 4. Spik till 12% är kalas! Enda lillminus är distansen men han är ju inte ovan vinnare på 2140 ändå...
Jag tror McMillan Lunkar fram och krossar Franklin sista 500.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:01   #45
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Är det den som vrålas ut som spelvärd.se, tro?
Har ingen koll på dom där betaltjänsterna, men det vore tråkigt, då blir det ju inte lika mkt värt
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:02   #46
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Blev lite travtrött när jag förstod att mina hästar från bakspår antagligen är chanslösa
idag. Upploppet 177 m. Några kommer att gå fortast på upploppet men de andra är då redan i mål.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:07   #47
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 131
Sharp$: 6856
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Är det den som vrålas ut som spelvärd.se, tro?
Näst bästa spik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
Painkiller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:42   #48
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Franklin Face i sista, bf ffg med grymt duktig spetskusk från toppspår 4. Spik till 12% är kalas! Enda lillminus är distansen men han är ju inte ovan vinnare på 2140 ändå...
Har vunnit över 2640 på V75
Så det är ingen katastrof
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:51   #49
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Tänker lite på starten i avdelning 2.

Tre hästar är ju strukna.

1 startar som 1
2 startar som 2
3 startar som 3
4 startar som 4
7 startar som 5
Ingen startar som 6
Ingen startar som 7
Ingen startar som 8

Hur blir de för de bakom.
Får nr 12 starta utan någon framför sig?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 09:51   #50
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Skrällar
1:1 Royal TN.. knappast skräll men jag har den förstarankad i loppet
2:Nummer 2Flash Håleryd ,9 XLNT chili trippel med Erik. Gynnats mycket av färre hästar och 11 Macceleria har ökat sina aktier med. Tänkte inte ta med dem men blir nu aktuella på kupongen.
3: tror man låser på11/12 och går vidare. Går att spekulera , har Jason Cambden som 3:e rankad men tänker inte bry mig.
4:10 Karamell Hill är första häst på läge och kusk men tycker det är rätt så öppet och vilken som helst av 1,7,8,9,10,13,14,15 kan vinna.
5:6,7 är nog värda att strecka efter 2,3,4
6:5 Mindyourvalue -klar och spikas
7:5,4 definitivt, sedan 3,10 rankar ner Zappen och Thriller. 6,7,11 tror jag inte man behöver bry sig om. De andra ratar jag rent ut.
Dyrt att bygga ett bra system med bara 1 säker spik.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:15   #51
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet har idag spikat Karamel Hill, som Björn spikar i Björnkollen, vilket han även gör med Chief Orlando. Värst emot den senare är enligt Bergh Mindyourvalue, som Björn kört på Vincennes.

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 11:09
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 1 536,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 9 (8, 11)
2: 1, 3, 4, 11 (12, 2)
3: 4, 8, 11, 12 (7, 3)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4, 6, 7, 8, 9 (3, 11)
6: 4 Chief Orlando (5, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 (6, 11)

4x4x4x1x6x1x8 = 3072 rader.
3072 x 1 x 0,50 kr = 1 536,00 kr.
Totalt: 1 536,00 kr.
Rättningskod: KQB XTG CDH
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:40   #52
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tänker lite på starten i avdelning 2.

Tre hästar är ju strukna.

1 startar som 1
2 startar som 2
3 startar som 3
4 startar som 4
7 startar som 5
Ingen startar som 6
Ingen startar som 7
Ingen startar som 8

Hur blir de för de bakom.
Får nr 12 starta utan någon framför sig?
Den tvångsstryks naturligtvis....

Nä, vi får hoppas att Hannu har ”musklat till sig lite”, proppat sig full med finsk sisu och köttar rakt fram i startögonblicket.

Enligt uppgift ska man smälla på goggles på 2 Flash Håleryd och äntligen köra i spets med den, den öppnade i paritet med Religious senast men har invändigt läge nu. Har gått flera lopp under och kring 10 blankt (även om det var länge sen nu), två invändiga strykningar, klart det laddas även från Emilia Leo.

Risk för överpace?

Sharps hade klart för sig senast 12 Stoneisland Ocean var ute, skrällvann då till 12 ggr pengarna. Ger lika mycket idag?

För den som vill se när hon vinner i Tammerfors. Vilket intryck sista 300....


https://veikkausmedia.fi/?video=20191125_26_105
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-16 klockan 10:44.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:48   #53
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Blev lite travtrött när jag förstod att mina hästar från bakspår antagligen är chanslösa
idag. Upploppet 177 m. Några kommer att gå fortast på upploppet men de andra är då redan i mål.
Jo men bara för att man startar från bakspår behöver man ju inte sitta tempotorsk, det går att styra på under vägen. Extra viktigt att räkna ut vilka som gör det en sån här bana. Och vilka som är passiva. Även var det är risk för överpace såklart.

Sitter och lurar över första loppet. Ganska låg klass, Björn sitter och leder volten med en bra häst. God spets och vinstchans normalt sett och inte så jättestor risk för skrällgynnande omstarter. Det blir en eller många där. Och de flesta verkar ha svårt att bestämma sig. Bra att ta ställning då!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:53   #54
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Kul omgång. Jag påpekar bara att i avd 1 är min "kära" 7 Lets go Earnie med, Perfekt distans. Tycker kollektivet ÄNNU inte hart förstått vilken bra häst detta är. 3% och 25 i odds....... ( OBS jag har INTE tullat på flaskan om någon skulle tro det, hehe)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:56   #55
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Klart


Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Kul omgång. Jag påpekar bara att i avd 1 är min "kära" 7 Lets go Earnie med, Perfekt distans. Tycker kollektivet ÄNNU inte hart förstått vilken bra häst detta är. 3% och 25 i odds....... ( OBS jag har INTE tullat på flaskan om någon skulle tro det, hehe)

Har redan fått in den till 3%....
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:02   #56
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Den tvångsstryks naturligtvis....

Nä, vi får hoppas att Hannu har ”musklat till sig lite”, proppat sig full med finsk sisu och köttar rakt fram i startögonblicket.

Enligt uppgift ska man smälla på goggles på 2 Flash Håleryd och äntligen köra i spets med den, den öppnade i paritet med Religious senast men har invändigt läge nu. Har gått flera lopp under och kring 10 blankt (även om det var länge sen nu), två invändiga strykningar, klart det laddas även från Emilia Leo.

Risk för överpace?

Sharps hade klart för sig senast 12 Stoneisland Ocean var ute, skrällvann då till 12 ggr pengarna. Ger lika mycket idag?

För den som vill se när hon vinner i Tammerfors. Vilket intryck sista 300....


https://veikkausmedia.fi/?video=20191125_26_105
Menar du Henriette Larsen när du skriver Emilia Leo ? S.M är en favorithäst men hur är formen?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:04   #57
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Menar du Henriette Larsen när du skriver Emilia Leo ? S.M är en favorithäst men hur är formen?
Naturligtvis.

Måste sluta med att börja lördagarna med en sjuttiofemma hembränt...

Varför starta i V75 från ett femtespår över kort distans om man ska backa sig sist...?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
flaquelg (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-16 klockan 11:06.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:14   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 543
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tänker lite på starten i avdelning 2.

Tre hästar är ju strukna.

1 startar som 1
2 startar som 2
3 startar som 3
4 startar som 4
7 startar som 5
Ingen startar som 6
Ingen startar som 7
Ingen startar som 8

Hur blir de för de bakom.
Får nr 12 starta utan någon framför sig?
Ja, den startar utan någon direkt framför sig. Men måste vara bakom de i första ledet när starten släpps.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:14   #59
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Tänker lite på starten i avdelning 2.

Tre hästar är ju strukna.

1 startar som 1
2 startar som 2
3 startar som 3
4 startar som 4
7 startar som 5
Ingen startar som 6
Ingen startar som 7
Ingen startar som 8

Hur blir de för de bakom.
Får nr 12 starta utan någon framför sig?

Nej, ingen framför sig - nummer 11 och 12 får dock (självklart) inte köra upp till vingen utan måste hålla sig en längd bakom (i bredd) häst nummer 7 - dvs. nummer 11 måste ha mulen vid ryggen på kusken som kör nummer 7... Och då nummer 12 bredvid nummer 11...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-05-16 klockan 11:15.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:18   #60
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:19   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Naturligtvis.

Måste sluta med att börja lördagarna med en sjuttiofemma hembränt...

Varför starta i V75 från ett femtespår över kort distans om man ska backa sig sist...?

Nej, nej för faan - här slutas inte med något av livets nödtorft. Vad fasiken, skall du sluta andas, också?!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:25   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?
Spika den där i första rakt av istället. Så sitter du med ett reservsystem med gaddning om det blir omstart.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:28   #63
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Jag tycker inte Henriette är tillräckligt tuff som driver för att vinna med Secret Mission just nu. Jag kanske får äta upp det, men spikade henne med samma häst nyligen och ... jag minns inte exakt ... men det var avvaktade och inget tryck i styrningen.

Inte jätte-pk nu men det finns inte många kvinnor som riktigt vågar hela vägen. Hanna Olofsson är rätt tuff och Emilia Leo, men där bakom... Väldigt svårt att se, och väldigt sällan man gör det, tjejer trycka till ordentligt med sina hästar.

Samma i går på Bollnäs. Osterling med Jeppas Picasso, var väl ny vagn och barfota runt om från toppspår. Halvdan satsning ut, fick backa, blev hängande i tredje, sen ner och fast bakom ekipage på upploppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:35   #64
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?

Vad har du för reduceringsprogram?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:37   #65
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jag tycker inte Henriette är tillräckligt tuff som driver för att vinna med Secret Mission just nu. Jag kanske får äta upp det, men spikade henne med samma häst nyligen och ... jag minns inte exakt ... men det var avvaktade och inget tryck i styrningen.

Inte jätte-pk nu men det finns inte många kvinnor som riktigt vågar hela vägen. Hanna Olofsson är rätt tuff och Emilia Leo, men där bakom... Väldigt svårt att se, och väldigt sällan man gör det, tjejer trycka till ordentligt med sina hästar.

Samma i går på Bollnäs. Osterling med Jeppas Picasso, var väl ny vagn och barfota runt om från toppspår. Halvdan satsning ut, fick backa, blev hängande i tredje, sen ner och fast bakom ekipage på upploppet.
Håller nog inte med om Henriette. En av anledningarna att S.M är en favorithäst är att sjuan satt denna omgång i fjol, då körde hon minsann resolut vill jag minnas. Då var hästen också i form, mer tveksamt nu. Tycker hon kör tufft när hon har att köra med. Detta loppet blev ju nästan svårare efter strykningarna men nog borde Religous ta spets? Spik eller många, blir det körning så finns det ju bra bakspårshästar med också....knepigt.
Påminner om att Sandsjöns Enzo också vann i denna omgång i fjol, kommer nog med på ren vidskeplighet vid gardering.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:42   #66
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?
Tänk rätt.

I Joker står min privata insatsprocent, då ser jag hur "viktade".

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:43   #67
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Tycker de yngre bra kuskarna är bra på sina hemmabanor och mot lättare motstånd. Om de är bland de 3 första rankade kuskarna i loppet och de har en duglig häst så streckar jag dem gärna. På V75 så tar jag inte med dem så länge det inte är ett lärlings/unhdomslopp. Lite som med tränarstyrda ekipage som inte är Bergh, Untersteiner, Lugauer eller Westholm.
V86 är annorlunda för klassen är ofta ojämn.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:45   #68
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Om man ser tjejerna som kollektiv mot grabbarna som kollektiv så är nog grabbarna fegare ändå. Tänk vad många hundra gubbar det finns som kör. Och så få som är tuffa när det gäller att köra till och/eller försvara sig. Utgångspunkten man har att tjejerna ska vara lite mesigare som gör att man får lite selektivt minne där tror jag. Och att tjejerna kör lite tuffare istället just för att det inte ska bli fokus på att de är mesiga.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:48   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 543
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om man ser tjejerna som kollektiv mot grabbarna som kollektiv så är nog grabbarna fegare ändå. Tänk vad många hundra gubbar det finns som kör. Och så få som är tuffa när det gäller att köra till och/eller försvara sig. Utgångspunkten man har att tjejerna ska vara lite mesigare som gör att man får lite selektivt minne där tror jag. Och att tjejerna kör lite tuffare istället just för att det inte ska bli fokus på att de är mesiga.
Instämmer till 100%!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:52   #70
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om man ser tjejerna som kollektiv mot grabbarna som kollektiv så är nog grabbarna fegare ändå. Tänk vad många hundra gubbar det finns som kör. Och så få som är tuffa när det gäller att köra till och/eller försvara sig. Utgångspunkten man har att tjejerna ska vara lite mesigare som gör att man får lite selektivt minne där tror jag. Och att tjejerna kör lite tuffare istället just för att det inte ska bli fokus på att de är mesiga.

En sak jag upptäckte när jag studerade lite statistik från ATG databas är att nästan alla tjejer som kör regelbundet på ATG-tävlingar har betydligt bättre segerstatistik på autostart än på voltstart. Tror bara jag hittat en tjej av de som kör regelbundet som har bättre segerstatistik på voltstart.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:54   #71
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Fråga till er vana systemkonstruktörer och reducerade:
Jag vill göra ett reducerat där t.ex:
- En ensam A-häst i avd 1. Alla övriga är med på ramen och är B eller C
- Om A-hästen vinner så har jag hyfsat bra garderat i av 2,3,4
- Om A-hästen inte vinner så behöver någon/några A-hästar i övriga lopp vinna.
- Men jag vill inte att det ska bli tvingade att alla A-hästar i avd 2,3,4 vinner om den i första bommar. Det går alltså inte att köra "1 av 2" för avd 1/2, 1/3, 1/4.
- Det går ju inte heller att köra t.ex. 2 av 4 A för då blir alla A-hästarna lika mkt viktade.

Hur löser jag detta?
Du kan även förutom att jobba med A-hästar även jobba med Utgångshästar! Beror lite på vilket reduceringsprogram du jobbar med. Du kan t ex köra U-häst på den i första mot den i andra, samt den i första mot den i tredje osv. Sen ställa krav att en av U-hästarna måste vinna och att ett av dessa (tre eller fler U-krav) måste sitta.

Borde väl bli rätt om jag nu tänker rätt utan att ha det framför mig!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:55   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En sak jag upptäckte när jag studerade lite statistik från ATG databas är att nästan alla tjejer som kör regelbundet på ATG-tävlingar har betydligt bättre segerstatistik på autostart än på voltstart. Tror bara jag hittat en tjej av de som kör regelbundet som har bättre segerstatistik på voltstart.
Oväntat fynd måste jag säga! Undrar vad det beror på. Räknade du bara trav då eller även monté?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:58   #73
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Oväntat fynd måste jag säga! Undrar vad det beror på. Räknade du bara trav då eller även monté?
Bara travlopp. Ej monté.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:10   #74
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Håller nog inte med om Henriette. En av anledningarna att S.M är en favorithäst är att sjuan satt denna omgång i fjol, då körde hon minsann resolut vill jag minnas. Då var hästen också i form, mer tveksamt nu. Tycker hon kör tufft när hon har att köra med. Detta loppet blev ju nästan svårare efter strykningarna men nog borde Religous ta spets? Spik eller många, blir det körning så finns det ju bra bakspårshästar med också....knepigt.
Påminner om att Sandsjöns Enzo också vann i denna omgång i fjol, kommer nog med på ren vidskeplighet vid gardering.
Mika laddar inte med Religious.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:21   #75
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Alla kuskar är dåliga på Voltstart utom Erik, Björn Örjan och PU. De andra får till det ibland och en del är usla på det som t ex Flemming.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:24   #76
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Mika laddar inte med Religious.
Såg det nu, väldigt konstigt kan man tycka. Då vågar man ju inte spika den.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:27   #77
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
Alla kuskar är dåliga på Voltstart utom Erik, Björn Örjan och PU. De andra får till det ibland och en del är usla på det som t ex Flemming.
Det finns nog någon eller några kuskar till, som kan få iväg kusarna från start...men generellt sett så har svenska kuskar körhänder som Klas Ingessons bollkänsla.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:43   #78
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det finns nog någon eller några kuskar till, som kan få iväg kusarna från start...men generellt sett så har svenska kuskar körhänder som Klas Ingessons bollkänsla.
Nja, bara svenska kuskar på 10-itopp med voltstart.
Jag tror hästen ställer till det många gånger hade vi
sluppit den så hade mycket varit vunnet. Tänk poker
utan kortlek - nätpoker

Mvh Uffe .
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:43   #79
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 134
Sharp$: 3589
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det finns nog någon eller några kuskar till, som kan få iväg kusarna från start...men generellt sett så har svenska kuskar körhänder som Klas Ingessons bollkänsla.
Uhrberg inte att förglömmas
Inte bollkänslan utan få iväg dem i volt :-)

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2020-05-16 klockan 12:45.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:47   #80
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det finns nog någon eller några kuskar till, som kan få iväg kusarna från start...men generellt sett så har svenska kuskar körhänder som Klas Ingessons bollkänsla.
Intressant koppling du har mellan nationalitet och körhänder. I vilket land tycker du travkuskar har bäst körhänder. Kan vi få en 10 i topp lista ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 12:58   #81
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Är jag helt fel ute när jag tror King of everything tar spets i avdelning 3? Inga direkt raketer invändigt och han tror ju väldigt högt om hästen, så lär fortsätta gasa.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:08   #82
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Kör Speltjänst

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Vad har du för reduceringsprogram?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:10   #83
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Förstår nog trögt men fattar inte hur det är svar på min fråga?:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Tänk rätt.

I Joker står min privata insatsprocent, då ser jag hur "viktade".

Mvh Uffe
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:13   #84
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Jag var inne på det spåret men fick det då till att om inte A-hästen i första vinner så blir det plötsligt krav på att alla de andra måste göra det? Om det är begripligt?

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Du kan även förutom att jobba med A-hästar även jobba med Utgångshästar! Beror lite på vilket reduceringsprogram du jobbar med. Du kan t ex köra U-häst på den i första mot den i andra, samt den i första mot den i tredje osv. Sen ställa krav att en av U-hästarna måste vinna och att ett av dessa (tre eller fler U-krav) måste sitta.

Borde väl bli rätt om jag nu tänker rätt utan att ha det framför mig!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:14   #85
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Självklart är bara svenskar bra på svensk voltstart förutom Jorma då och har inte kollat så mycket på Mika Forss.Ikka och HannuT kan nog bli bra på det med. När det kommer till körhänder så är det ju Örjan och sedan resten i vilken ordning ni föredrar. Voltstart verkar vara det svåraste men kan göra bra så det är mest gamla rävar som kan det.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:24   #86
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Något som eventuellt kan vara värt att resonera kring i avdelning 1.

Kollar man statistik på Flemming Jensen och kollar hans segerprocent på olika distanser och starter. Tänker på hästen Emoji.

STATISTIK FLEMMING JENSEN
ca 3100m volt.
2,38 % segerprocent (40-tal lopp)


Jag tycker hästen Emoji ser bra ut... så vet inte hur man ska resonera.

1 vinst på 42 försök för Flemming på aktuell disciplin. (väldigt hög platsprocent 42 %)


Kollar man däremot hans statistik på ca 2600m volt. Då har han 29 % segerprocent. (18 segrar av ca 70 lopp)

Kan det vara något med att han kör slut på hästarna över 3000m?

Senast redigerad av Tipsb den 2020-05-16 klockan 13:35.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:34   #87
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Går på danskarna idag, Goop rankar själv Emoji före sin egen, Staro lär väl attackera när spetsrusningen är över och har hyfsad vinstchans även ifrån dödens!

V75-1: 2 Emoji
V75-2: 1, 4, 7, 11, 12
V75-3: 4, 6, 7, 11, 12
V75-4: 10, 13
V75-5: 2, 4, 8, 9
V75-6: 4, 5
V75-7: 10 Staro McMillan
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:40   #88
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Goop är ungefär lika bra som Hultman när det gäller att tippa så jag lyssnar på Björnkollen sen går jag min egna väg
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:44   #89
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

V4
Inlämnat: 2020-05-16, 14:40
andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 14:45
Kostnad: 896,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14 (4, 12)
2: 6 Hidalgo Heldia (5, 2)
3: 2, 5, 6, 10 (1, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (12, 13)

8x1x4x14 = 448 rader.
448 x 1 x 2,00 kr = 896,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:46   #90
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-05-16, 14:42
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 14:45
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14 (12, 3)
2: 5, 6 (2, 3)
3: 5, 6, 10 (1, 2)
4: 1, 3, 8, 12, 13 (14, 7)

8x2x3x5 = 240 rader.
240 x 1 x 2,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Rättningskod: BWK STH CCK
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:03   #91
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Något som eventuellt kan vara värt att resonera kring i avdelning 1.

Kollar man statistik på Flemming Jensen och kollar hans segerprocent på olika distanser och starter. Tänker på hästen Emoji.

STATISTIK FLEMMING JENSEN
ca 3100m volt.
2,38 % segerprocent (40-tal lopp)


Jag tycker hästen Emoji ser bra ut... så vet inte hur man ska resonera.

1 vinst på 42 försök för Flemming på aktuell disciplin. (väldigt hög platsprocent 42 %)


Kollar man däremot hans statistik på ca 2600m volt. Då har han 29 % segerprocent. (18 segrar av ca 70 lopp)

Kan det vara något med att han kör slut på hästarna över 3000m?
Kanske kan vara för att det oftast krävs att man jobbar lite i sulkyn under vägen om man ska dra i mål som vinnare när det är ett halvvarv längre. Sen är det väl så att 3140-lopp kör de nog överlag med lite högre prispengar än 2640. En kombo av dessa båda kanske?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:12   #92
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Oj oj oj vad nära galopp det var på storfavoriten i andra V4 i sista sväng....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:18   #93
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ska bli intressant att se när Emoji kommer ut i nästa värmning(för det måste väl bli en till?), såg ju ut som en ettåring som första gången ska ut och prova voltning på en travbana, galopper och istadighet...startar den så är nog risken för omstart stor, mycket stor...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:19   #94
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Kör Speltjänst
Då borde du ju kunna rangordna hästarna med olika poäng för att vikta hästarna. Och sen sätta krav på en viss poäng för reducering.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:20   #95
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag var inne på det spåret men fick det då till att om inte A-hästen i första vinner så blir det plötsligt krav på att alla de andra måste göra det? Om det är begripligt?
Det räcker ju att en av de andra vinner om du har möjligheten att ha kravet att ett av dina tre U-krav måste sitta! Dvs måste inte alla U-kraven sitta! Men det går nog inte reducera så i alla program, för annars blir det som du säger att de andra måste vinna men det ska enbart vara ett krav som faller innanför huvudkravet! Då räcker det att en av de andra vinner. Eller två beroende på A-krav etc...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:24   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Det är tveksamt om Flemming får iväg Emoji när han ska volta med hästar omkring sig. Jag hade ju tänkt spika, men det kanske lönar sig att spika emot istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:25   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ska bli intressant att se när Emoji kommer ut i nästa värmning(för det måste väl bli en till?), såg ju ut som en ettåring som första gången ska ut och prova voltning på en travbana, galopper och istadighet...startar den så är nog risken för omstart stor, mycket stor...
Såg lite bättre ut nu, men inte bra i volten ändå...för övrigt hästens första voltstartlopp...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:27   #98
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Intressant i andra loppet när Mika nu säger att han ska gasa lite. Med tanke på strykningarna och om han inte vill hamna i dödens så är det nog smartare att köra till spets istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:27   #99
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är tveksamt om Flemming får iväg Emoji när han ska volta med hästar omkring sig. Jag hade ju tänkt spika, men det kanske lönar sig att spika emot istället.
Omstartrisken är nog långt över50%, kanske uppemot 80%...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:32   #100
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Dagens stänkare:
Efter att det lunkats undan i vardagstravet under veckan måste det helt enkelt nu vara läge att jobba in ett par stänkare på Mantorps V75. Just Mantorp ligger mig varm om hjärtat, blev nästan 200 papp här för några år sedan efter att Melander bombat runt....

Tranströmer (eller är det Stenströmer?) lämnar i princip klartecken på 2 Flash Håleryd. Här ska det till spets - och köras där. Favoriten tänker inte ladda och som jag ser det är det spets och slut - eller vansinnesöppning för att det brinner för Harryett (eller är det Henriette, med ”e”?) och då kliver Salmelas 12 Stoneisland Ocean in i leken.

Båda 5%-are och ger mer än 10 ggr degen.

Tror att man ska ranka upp Untersteiner generellt efter att han nu får fart på stallet efter downperioden, många tråkiga rader som enbart är oddshöjande. 8 Love Håleryd har fått perfekt utgångsläge - om han klarar av att hålla rygg på favoriten. 3140m, invändig löpning anbefalld, luckor uppstår med säkerhet och den här pållen är både stark och snabb (kolla avslutningen senast). Peter har inte med den på ”5 Stolpskott tippar” så han kommer bli lite överraskad när han städar av gänget 200 kvar.

Kass favorit i V75:5, är inte särskilt startsnabb, har inte övertygat på slutet - allmänt ”tråkig”. Nä, undrar om inte Örjan lurar alla här med 8 Västerbo Pokerface. Tillbaka efter vila men Nurmos brukar kunna gå bra direkt. Lägger sig lugn i dödens och mosar ledaren, vem det än är (6 Imtheman?). Den enda motståndaren man är rädd för är Svedbergs ”merca”, 9 She Follow me, som verkligen kan avsluta. Men det skiljer väl minst 50 meter mellan kuskarna? Läge för Top 7, nu när det är extrapengar och allt...?

Spikarna:
Tror precis som ni andra att det är spel mot ett mål för Bergharn i DD1 med 5 Mindyourvalue W.F. Rikard var jättetydlig med att han inte tänkte köra för vinst idag. Och förmodligen kan man nog spika en 12 Power utan boots.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:33   #101
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Avd
1: 1, 2, 3, 7 (9, 11)
2: 1, 2, 4 (3, 11)
3: 11, 12 (4, 8)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 6, 8 (4, 2)
6: 8 Gareth Boko (4, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 10 (7, 6)

4x3x2x1x2x1x6 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.

Ingen riktigt go känsla idag så fick bli ett litet chanssystem!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:35   #102
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Oskar J Andersson.... Sitter åkandes och omotiverad galopp... 1480 i värde på den med alla i sista.... SJUKT!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:37   #103
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Oskar J Andersson.... Sitter åkandes och omotiverad galopp... 1480 i värde på den med alla i sista.... SJUKT!
Skillnad på kusk mot BG i avd 2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:40   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Claes Svensson sitter som en tennsoldat upploppet ner och torskar med en halv längd...iofs så går vissa hästar inte att driva på upploppet då dom svarar med galopp, kan ju vara något sånt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:43   #105
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Ett GSG system." Går det så går det " Skulle Earnie nu vinna och jag INTE spikat, då blir det repet.... Man kanske kan tycka att jag går för 6 rätt..men det är väl OK de också !!!!

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 15:35
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Let's Go Ernie (2, 9)
2: 1, 2, 4, 11, 12 (3, 10)
3: 11, 12 (4, 7)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4, 6, 8, 9 (7, 3)
6: 4, 5 (11, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 7, 10 (5, 11)

1x5x2x1x5x2x6 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: KQC XTG CMB
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:45   #106
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Claes Svensson sitter som en tennsoldat upploppet ner och torskar med en halv längd...iofs så går vissa hästar inte att driva på upploppet då dom svarar med galopp, kan ju vara något sånt...
9 Galopper senast 12 starter så han var nog nöjd med 2 platsen
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:50   #107
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Bytte helt riktning efter den risiga värmningen på Emoji och det blev då ett matematiskt i stället. Tack för input kring reducering!
1,9
2,4,12
4,12
Vikens Fingerprint
2,6,8,9,11
5,11
4,5

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:51   #108
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 104
Sharp$: 6263
Standard

Dvs. ni kan med gott samvete spika Emoji. Och förmodligen även Fire of Noa
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:52   #109
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Ännu ett GSG-system á la SO:

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 09:11
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 205,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 2)
2: 4 Religious (1, 3)
3: 11 Power (12, 4)
4: 15 Miss Sober (10, 13)
5: 4, 8, 10 (2, 9)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 7)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (1, 10)

12x1x1x1x3x1x11 = 396 rader.
396 x 1 x 0,50 kr = 198,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 205,00 kr.
Rättningskod: HWC SQK JBJ
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:57   #110
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Erik körde som en gud i v4-4
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 14:58   #111
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Ecurie D. Dyringen ser mäktig ut i värmningen. Undra om Bergarn kan bryta staketbygget ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:01   #112
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 15:35
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 7, 9 (11, 8)
2: 1, 2, 3, 4, 7, 11 (12, 10)
3: 11, 12 (4, 8)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 4 Mr Marvelous (2, 9)
6: 5, 8 (4, 7)
7: 1, 3, 5, 6, 10 (4, 2)

5x6x2x1x1x2x5 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:03   #113
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 15:59
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 9, 11 (8, 7)
2: 4 Religious (1, 2)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13, 14, 15 (7, 9)
5: 2, 4, 6, 8, 9 (7, 3)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (11, 8)
7: 1, 3, 4, 5, 7, 10 (2, 6)

6x1x1x4x5x1x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: LPG VTB BML
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:03   #114
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Såg Redéns värmning med Jason's Camden - fick lite skrämselhicka där.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:06   #115
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8862
Standard

Västertorps Kioskvältare:

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:04
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 890,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 (5, 4)
2: 1, 3, 4, 10 (7, 9)
3: 12 Ecurie D. (6, 11)
4: 10 Karamel Hill (5, 13)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 4)
6: 8 Gareth Boko (3, 5)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (11, 3)

7x4x1x1x12x1x5 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr. Avgift 50,40 kr.
Totalt: 890,40 kr.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:09   #116
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Fega ur och tog lås i sjätte och spika Reijos i femte istället.
Skrällar som kommit med idag: Can Lane, Kavata Käll.


V75
Inlämnat: 2020-05-16, 15:49
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11 (12, 10)
2: 1, 2, 4, 10 (3, 11)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 6, 10, 13, 14 (7, 8)
5: 4 Mr Marvelous (2, 9)
6: 5, 11 (4, 7)
7: 4, 5, 10 (1, 2)

9x4x1x4x1x2x3 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:10   #117
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Mr Marvelous är väl överstreckad på sina 42%, men Reijo lovar ju tydligen vinst...detta är ju ett typexempel på "överstreckad", som ger högt hos bolagen, 3,70 på svs nu...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:10   #118
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Vincero Gar. Lillgoopen vässar upp i värmningen. Ser laddad ut. +++
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:13   #119
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:09
Johan Salomonssons andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 (7, 8)
2: 3 Maze Runner (12, 4)
3: 1, 3, 4, 7, 8, 11 (12, 5)
4: 6, 9, 10 (13, 8)
5: 4 Mr Marvelous (9, 8)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 8)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 10 (7, 11)

7x1x6x3x1x1x6 = 756 rader.
756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr.
Totalt: 378,00 kr.
Min kostnad: 378,00 kr x 13/50 = 98,28 kr
Rättningskod: KSJ QTC MML
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:14   #120
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Börjar V75 med 1,8, kör en tvilling med utgång på 8 Love Håleryd:

TVILLING

Hästar
3, 6, 7, 8, 9, 12
Utgångshästar
8 Love Håleryd

5 x 50,00 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:16   #121
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Köpte andel för 500 spänn.
Lopp 1 nr 1,2,3,6,7,8,9,11,12.
Lopp 2 nr 1,2,3,4,9,10,11.
Lopp 3 nr 3,4,11,12.
Lopp 4 nr 6,7,8,9,10,13,14.
Lopp 5 nr spik nr 6.
Lopp 6 nr 1,4,5,8,10.
Lopp 7 spik nr 4.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:16   #122
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2640
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:14
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 337,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 7 (9, 3)
2: 2, 3, 4, 11, 12 (1, 10)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 1, 8, 9, 10, 14 (13, 7)
5: 2, 4, 9 (8, 6)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 11)
7: 2, 3, 10 (1, 4)

3x5x1x5x3x1x3 = 675 rader.
675 x 1 x 0,50 kr = 337,50 kr.
Totalt: 337,50 kr.
Rättningskod: LVG WTD KML
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:18   #123
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Frisk vågat hälften vunnit. Borde var minst 3 rätt

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 14:39
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 1 296,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (10, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10, 11, 12 (11, 12)
3: 4 Armour As (2, 12)
4: 5, 7, 9, 10 (8, 10)
5: 4 Mr Marvelous (8, 9)
6: 8 Gareth Boko (3, 4)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 (8, 1)

8x9x1x4x1x1x9 = 2592 rader.
2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr.
Totalt: 1 296,00 kr.
Rättningskod: HTG STM BCD
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:19   #124
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:16
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11 (8, 12)
2: 1, 3, 4, 11 (2, 10)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4 (9, 8)
6: 4, 5, 8 (11, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (7, 3)

7x4x1x1x2x3x5 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: HVF TTJ GMC
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:20   #125
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:12
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 (11, 10)
2: 4, 12 (10, 11)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 9, 10, 13, 14 (5, 6)
5: 2, 4, 8 (11, 6)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 11)
7: 1, 4, 5, 10 (6, 2)

9x2x1x4x3x1x4 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.


dagens försök
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:22   #126
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Jennifer Tillman: ”Chief Orlando har gjort det bra på lång distans tidigare, även om det var länge sedan”.

Den har aldrig startat på 2640 eller längre
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:22   #127
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Ecurie är nerspelad till under två ggr pengarna - från sämsta spåret...dessutom är Untersteiner Can Lane nerspelad till under 5 ggr pengarna i avdelning 2.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:22   #128
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Så jävla skickligt och vackert att se Goop!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:23   #129
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 2 376,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (12, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 11, 12 (10, 9)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13 (6, 14)
5: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 11)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (11, 4)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (5, 1)

8x6x1x2x9x1x5 = 4320 rader.
4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr.

--------------------------------------

Liten privat...

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:21
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Gazza B.R. (2, 9)
2: 3, 4, 11, 12 (1, 2)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13, 14 (7, 8)
5: 2 Fire of Noa (4, 9)
6: 4, 5, 7, 8, 10, 11 (3, 1)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (1, 7)

1x4x1x3x1x6x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: DXF ZTJ KMM
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:26   #130
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det gick ju bra till sist det där. Men jag är så ledsen över att nr 4 inte kommer loss! Får den fritt så speedar den ner alla till 1% bara :( Får vara nöjd med 7% även om det kunde smakat bättre fågel än skadeskjuten duva!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:26   #131
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Bra start på bolaget!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:27   #132
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

SYSTEMET:
Ba ..försöker kopiera från bara trav..no luck ,någon som vet hur?
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:29   #133
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jennifer Tillman: ”Chief Orlando har gjort det bra på lång distans tidigare, även om det var länge sedan”.

Den har aldrig startat på 2640 eller längre
Får den hästen är allt över 1640 meter långt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:29   #134
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Helt överlägsen vinst av loppets enda sto.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:29   #135
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3461
Standard

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 15:33
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 248,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9, 11 (1, 3)
2: 1, 2, 4, 11 (3, 12)
3: 11, 12 (4, 8)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4, 8 (9, 6)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (7, 3)

4x4x2x1x3x1x5 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Avgift 8,00 kr.
Totalt: 248,00 kr.
Rättningskod: DQH QTK DMK
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:29   #136
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jennifer Tillman: ”Chief Orlando har gjort det bra på lång distans tidigare, även om det var länge sedan”.

Den har aldrig startat på 2640 eller längre
Jo, det har den.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:30   #137
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Bra start ,B-häst
Försöker publicera syst här men...
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:31   #138
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jo, det har den.
Kan inte hitta det + Jens skrev samma sak i dag.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:32   #139
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Inte kul när 1 och 3 han både hoppade, hur fan räknar man med det Flemmings var ju galopp garanti på dock.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:32   #140
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Kan inte hitta det + Jens skrev samma sak i dag.
https://www.youtube.com/watch?v=99THbicLoJA
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:37   #141
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Stenhård märr Nana, och Örjan körde helt rätt med den! Trodde de skulle bli tempotorsk med den segstarke rackarn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:42   #142
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Härligt Örjan. Stabil seger med tuffa märren.
Nu fortsätter vi med Henriette och Hemliga Uppdraget.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:42   #143
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Okej. Intressant. 2600m enligt referatet på Sulkysport, men racet finns inte med i hästens ”arkiv” på ATG. Men okej, Jennifer har då rätt men samtidigt, femma i ett enda lopp på 2600.
Förstå hur många vanliga småspelare som kanske luras av hennes okunskap. Men pengarna ska ju in
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:45   #144
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så ska det se ut UFFE!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:47   #145
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Ofattbart att Mika inte laddade som sagt. Jag chansspikade på att han ändå borde testa, men han är inte alltid den vassaste kusken.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Intressant i andra loppet när Mika nu säger att han ska gasa lite. Med tanke på strykningarna och om han inte vill hamna i dödens så är det nog smartare att köra till spets istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:48   #146
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Nu såg ni Henriette, exakt som jag skrev imorse. Nedstruken till toppspåret försökte hon inte ens, fick backa sist invändigt och var väl sist i mål också. Exakt som jag skrev.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:52   #147
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

V5
Inlämnat: 2020-05-16, 16:49
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 17:05
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ecurie D. (11, 4)
2: 10, 13, 14, 15 (8, 7)
3: 4 Mr Marvelous (2, 9)
4: 4, 5, 8, 11 (10, 7)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10 (6, 8)

1x4x1x4x7 = 112 rader.
112 x 1 x 1,00 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
Rättningskod: GTK PTF MGJ
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:53   #148
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Galopp på Mr Marvelous i värmningen.... Då är det jättebra chans för Goop!!

V5
Inlämnat: 2020-05-16, 16:52
andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 17:05
Kostnad: 396,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ecurie D. (11, 4)
2: 5, 9, 10, 13, 14, 15 (11, 8)
3: 2 Fire of Noa (4, 9)
4: 4, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 10)

1x6x1x6x11 = 396 rader.
396 x 1 x 1,00 kr = 396,00 kr.
Totalt: 396,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:53   #149
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Okej. Intressant. 2600m enligt referatet på Sulkysport, men racet finns inte med i hästens ”arkiv” på ATG. Men okej, Jennifer har då rätt men samtidigt, femma i ett enda lopp på 2600.
Förstå hur många vanliga småspelare som kanske luras av hennes okunskap. Men pengarna ska ju in
Jag tycker att det är betydligt värre när så kallade "travexperter" inte har bättre koll, att Orlando startade i Norskt Travderb y 2017 behöver man väl fan inte ha tillgång till lopparkivet för?

"nä, Bold Eagle har ALDRIG startat över 1600 meter...iaf inte om man tittar i lopparkivet....".

Som vanlig småspelare ska man väl kunna begära att experterna har koll....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:55   #150
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Så, nu är det dags att dunka.

X antal kronor vinnare på 11 Power och 2X kronor vinnare på 4 Amouren.

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:56   #151
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Tvilling. Kör en liten och hoppas på lite spelpengar.

TVILLING
Inlämnat: 2020-05-16, 16:07
Mantorp Lopp 7
Lördag 2020-05-16
Start: 17:05
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
11, 12
Utgångshästar
8 Jason's Camden

2 x 30,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: KSG NTF HML
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 15:57   #152
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Nu såg ni Henriette, exakt som jag skrev imorse. Nedstruken till toppspåret försökte hon inte ens, fick backa sist invändigt och var väl sist i mål också. Exakt som jag skrev.
Ja det var ingen höjdarstyrning. Nu var väl hästen ute på (för) djupt vatten men jag trodde på lite halvchans. Men med en uppgiven styrning ledsnade nog hästen oxå och lunkade i mål på sista plats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:02   #153
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag tycker att det är betydligt värre när så kallade "travexperter" inte har bättre koll, att Orlando startade i Norskt Travderb y 2017 behöver man väl fan inte ha tillgång till lopparkivet för?

"nä, Bold Eagle har ALDRIG startat över 1600 meter...iaf inte om man tittar i lopparkivet....".

Som vanlig småspelare ska man väl kunna begära att experterna har koll....?
Syftar du på mig nu eller att Tillmann inte rättades i studion?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:03   #154
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

V5
Avd
1: 4, 11 (12, 8)
2: 1, 7, 8, 9, 10, 13, 14 (6, 15)
3: 8, 9 (4, 2)
4: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 11)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (9, 10)

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:03   #155
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V5
Inlämnat: 2020-05-16, 17:02
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 17:05
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Ecurie D. (11, 4)
2: 10 Karamel Hill (13, 14)
3: 2 Fire of Noa (4, 9)
4: 4, 5 (11, 8)
5: 4, 10 (1, 3)

1x1x1x2x2 = 4 rader.
4 x 50 x 1,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: GPF RTJ CGB
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+20)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:08   #156
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Ingen tokig häst det där.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:09   #157
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Satan vad bra den var. Hjälpte inte att den fick den tuffa löpningen. Jahopp, då får vi jobba in sex sexor istället. Så går det när man plockar bort lite favoriter. Spår 12 och dödens! Hrm... Trodde verkligen nr 4 skulle hålla undan!

Tack till er som trodde på mitt andelssystem trots att Ecurie D inte kom med! Spiken i andra var snygg iaf
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:09   #158
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Vilken jävla häst!!! Men framförallt vilken jävla KUSK!!!

Spiken var så gjuten på förhand men lite nervös gjorde han oss allt den gode Goop!!
Men det är KLASSKILLNAD om man jämför hela ekipaget trots att marginalen i mål inte är överdrivet stor!! TACK GOOOOOOOOOOP!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+12)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:09   #159
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Heh vicken kuse
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:10   #160
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

SistaStallskriket - verkar bara vara du och jag kvar efter tredje, som publicerat vårt system på forumet. Vi håller tummarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:11   #161
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Absolut, Goopen lurade Bergh i början. Bergh vill nog ha rygg på den i spåren men Goopen tryckte av som satan. Bra jobb av power men chansslös med den kusken. Hade nog förlorat mot E och kanske AA ändå.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:16   #162
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
Absolut, Goopen lurade Bergh i början. Bergh vill nog ha rygg på den i spåren men Goopen tryckte av som satan. Bra jobb av power men chansslös med den kusken. Hade nog förlorat mot E och kanske AA ändå.
Tänkte precis skriva samma!
Goop mot Bergh är som natt och dag.Det är bara ärkepajasen och hans rövslickargäng i studion som ständigt haussar Bergh.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:17   #163
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Satan vad bra den var. Hjälpte inte att den fick den tuffa löpningen. Jahopp, då får vi jobba in sex sexor istället. Så går det när man plockar bort lite favoriter. Spår 12 och dödens! Hrm... Trodde verkligen nr 4 skulle hålla undan!

Tack till er som trodde på mitt andelssystem trots att Ecurie D inte kom med! Spiken i andra var snygg iaf
Tycker det var läge o fälla favoriten med det läget men BG vaken. Övertygad att man vinner på det i längden även om det blev fel idag. ( jag spikade AA)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:17   #164
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Bra häst och bra kusk då ser det så jäkla enkelt ut. Hur fasen vågade Björn ta upp och släppa längder i sista kurvan i 10 tempo ? Litade blint på smarta hästen.
En världsstjärna på G om han får vara hel och frisk.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:19   #165
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Tänkte precis skriva samma!
Goop mot Bergh är som natt och dag.Det är bara ärkepajasen och hans rövslickargäng i studion som ständigt haussar Bergh.
Bergh är en av sveriges bästa tränare men elitkuskarna är bättre än han. Nör han möter jämna hästar så brukar han bli borttrolad eftersom hans körstil är ju att köra sönder de andra. Tror han vinner över Orlando ändå för det är en typisk Bergh uppgift.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:20   #166
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Tycker det var läge o fälla favoriten med det läget men BG vaken. Övertygad att man vinner på det i längden även om det blev fel idag. ( jag spikade AA)
Bergh fastnar ju bakom Örjans häst så han kommer ju inte fram medan Björn får hjälp av att nr 7 hoppar i starten och det blir mer plats att köra runt. Tror det var avgörande, men när de öppnade så snabbt och Björn hamnade i dödens så trodde jag faktiskt inte den skulle vinna. Mjölksyran måste ju komma tänkte jag men det syntes inte mycket av den. Jaja, bara bryta ihop och komma igen. Var ju en chansning men spår 12 i det här fältet så behöver det ju vara lite flyt på vägen. Nu var den dock riktigt bra. Märkligt dock att de lämnade resten av fältet de där framme. Siktade på pengarna i dag och det får jag kanske äta upp. Men Mr Marvelous såg ju inte bra ut i andra värmningen. Så kanske skiter sig ändå.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:20   #167
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Nä, där dog både V75 och V4.

Call Me Brodda till 17 ggr degen får bli min räddningsplanka.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:22   #168
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
Bergh är en av sveriges bästa tränare men elitkuskarna är bättre än han. Nör han möter jämna hästar så brukar han bli borttrolad eftersom hans körstil är ju att köra sönder de andra. Tror han vinner över Orlando ändå för det är en typisk Bergh uppgift.
Vi får se hur R N Skoglund agerar.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:22   #169
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Björn Goop är väl världens bästa kusk. Sjukt bra alltid
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:24   #170
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Appaloosa blir livsfarlig, men nu försvinner väl spelvärdet när klanten i studion yttrat sig!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:24   #171
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Vi får se hur R N Skoglund agerar.
Just precis.Han kanske gör som Goop nyss och tar rygg på Bergh.Sen kan luckan komma.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:24   #172
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Vi får se hur R N Skoglund agerar.
Tror Skoglund släpper och sparar pållen , undrar mer om Örjan kan utnyttja honom om han bränner för mycket krut för att komma till ledningen.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:26   #173
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur fasiken kan man ens spekulera om Equrie D.i Elitloppet - inte alls färdig för detta. Vill de mörda hästen, eller! Förbannade fårskallar och tror även Hultman tänker det...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), joppe59 (+4)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:26   #174
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Plus i kanten


Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
SistaStallskriket - verkar bara vara du och jag kvar efter tredje, som publicerat vårt system på forumet. Vi håller tummarna
Ja, bra att ni/vi publicerar!! Lycka till! Håller tummarna!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:26   #175
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BACKMAN Visa inlägg
Tror Skoglund släpper och sparar pållen , undrar mer om Örjan kan utnyttja honom om han bränner för mycket krut för att komma till ledningen.
Också tänkbart.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:35   #176
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Fan, jag missade att det var svart kusk som körde. Dumstrut på.

Är det nån som vet varför nån anlitar honom som lånekusk? Pistolhot? Skaffar sig 30-40 meters försprång i starten -- för att sedan sätta sig i fjärdepar invändigt för att liksom vara 100%-igt säker på att bli dragen bakåt sista 500....för att absolut inte ha nån möjlighet att inte ens vara bland de tre främsta.

Tvångstankar?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:36   #177
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Otroligt att man kan få 30 gånger på denna trio.

TRIO
Inlämnat: 2020-05-16, 17:24
Mantorp Lopp 8
Lördag 2020-05-16
Start: 17:27
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 10 Karamel Hill
2:a: 13, 14
3:a: 13, 14

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: CVF WTG JGF
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), Skjutslut (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:39   #178
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Hejja PU nu för lite värde på kupongen
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:44   #179
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Eftersom de startar Mr Marvelous så får de också se till att vinna loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:45   #180
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Eftersom de startar Mr Marvelous så får de också se till att vinna loppet.
Absolut, så jäkla sur skulle bli om man hade spik på den och den uppför sig sådär och de inte stryker, pengar i sjön då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:48   #181
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 2 376,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (12, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 11, 12 (10, 9)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13 (6, 14)
5: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 11)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (11, 4)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (5, 1)

8x6x1x2x9x1x5 = 4320 rader.
4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr.

--------------------------------------

Liten privat...

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:21
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Gazza B.R. (2, 9)
2: 3, 4, 11, 12 (1, 2)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13, 14 (7, 8)
5: 2 Fire of Noa (4, 9)
6: 4, 5, 7, 8, 10, 11 (3, 1)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (1, 7)

1x4x1x3x1x6x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: DXF ZTJ KMM
Ser otroligt bra ut.Nu jobbar vi in den.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:48   #182
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Eftersom de startar Mr Marvelous så får de också se till att vinna loppet.
Bedrövligt om han kommer till start. Vad sysslar banvetrinärerna med ? Sitter och fikar Bör strykas.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-05-16 klockan 16:52.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:50   #183
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Västerbo Imtheman måste ha bra chans nu - spets och slut?!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Santorini (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:52   #184
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bättre än det brukar göra, enligt Reijo???...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:58   #185
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Bättre än det brukar göra, enligt Reijo???...vi får si...
Trav blir man aldrig klok på
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:59   #186
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Andra spiken inne nu alltså Vann verkligen Ecurie D? Hoppade verkligen inte både den och AA så Rally Hans vann? :'(
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:59   #187
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Sade inget men hade spik på v5an på den.. så halvglad att den vann. Hoppades på PU för 6orna men det blev för jobbigt. Mr M var min förstarankade i loppet men tyckte den var för stor favorit , trodde det var bättre värde på den på V5.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 16:59   #188
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Västerbo Imtheman måste ha bra chans nu - spets och slut?!
Torbjörn Jansson...
Say no more.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:01   #189
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-16, 18:00
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 18:20
Kostnad: 1 000,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Chief Orlando
2: 4, 10

2 x 500,00 kr = 1 000,00 kr.
Totalt: 1 000,00 kr.
Rättningskod: HWC WTH DJD
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:03   #190
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

DD 5 mot 5, 60 kr
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:04   #191
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Ett sista torskspel för idag:

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 5 Mindyourvalue W.F.
2: 4, 5

2 x 1 000,00 kr = 2 000,00 kr.
Totalt: 2 000,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), Fulsprit (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:07   #192
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:16
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11 (8, 12)
2: 1, 3, 4, 11 (2, 10)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4 (9, 8)
6: 4, 5, 8 (11, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (7, 3)

7x4x1x1x2x3x5 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: HVF TTJ GMC
Hänger fortfarande kvar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:09   #193
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

De fem första avdelningarna har vunnits av Björn Goop(2) Ulf Ohlsson(2) och Örjan Kihlström.
Ändå så spelar jag 8 mot 5-10 på dagens dubbel 100 spänn.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:14   #194
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Testar en rak DD: 11-4.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:17   #195
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Mycket talar för Robert i spets med Rikard i rygg, tvillingen ger 3,55 på svs...3,70 nu...

Senast redigerad av mikaels den 2020-05-16 klockan 17:18.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:18   #196
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-16, 18:16
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 18:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Gareth Boko
2: 1, 3

2 x 30,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CZF XTD MJK
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:24   #197
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:10
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 2 376,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11 (12, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 11, 12 (10, 9)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13 (6, 14)
5: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 11)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (11, 4)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (5, 1)

8x6x1x2x9x1x5 = 4320 rader.
4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr.

--------------------------------------

Liten privat...

V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:21
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Gazza B.R. (2, 9)
2: 3, 4, 11, 12 (1, 2)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13, 14 (7, 8)
5: 2 Fire of Noa (4, 9)
6: 4, 5, 7, 8, 10, 11 (3, 1)
7: 2, 3, 4, 10, 11 (1, 7)

1x4x1x3x1x6x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: DXF ZTJ KMM
Snygg spik! Hela vägen nu!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:24   #198
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

inte lika stor kross som jag trodde men snygg vinnst ändå.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:25   #199
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Blir nog ingen rosa för det där...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:25   #200
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Alla tre spikar sitter (endast en favorit) samt var jag nära att spika Karamel Hill också ifall inte fler andelar tagits! Men synd det inte skräller tillräckligt där man garderat. Ecurie D saboterade ju allt och ångrar inget men visst, sju rätt är väl kul att sätta men hellre en skräll till där

Nya tag i morgon kanske ifall jag orkar ladda!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:25   #201
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Snygg spurt av Handsome Brad. En väldigt lätt omgång, men tyvärr fel spik i andra loppet när omgången badar i singelstreck.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:26   #202
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Var ju första loppet den gjorde på X månader dock.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:27   #203
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Fasen nära på Bradden. Tur jag bytte spik. Men synd missade Amarildes snygga spik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:27   #204
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 (7, 8)
2: 3 Maze Runner (12, 4)
3: 1, 3, 4, 7, 8, 11 (12, 5)
4: 6, 9, 10 (13, 8)
5: 4 Mr Marvelous (9, 8)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 8)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 10 (7, 11)
Klappar mig på axeln och säger "snygga spikar"! Spyr på Ecurie D bara! Sex sexor lär inte ge något även om man hittar vinnaren i sista!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:29   #205
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ett sista torskspel för idag:

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 5 Mindyourvalue W.F.
2: 4, 5

2 x 1 000,00 kr = 2 000,00 kr.
Totalt: 2 000,00 kr.
Håller verkligen tummarna för dig nuDå sitter även min sjua.

Senast redigerad av mackpeter den 2020-05-16 klockan 17:30.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:30   #206
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ett sista torskspel för idag:

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 5 Mindyourvalue W.F.
2: 4, 5

2 x 1 000,00 kr = 2 000,00 kr.
Totalt: 2 000,00 kr.

Tyvärr vinner ju dansken från bakspår nu, men snygg spik och eftersom jag inte kan vinna några stora penningar på detta så hoppas jag du sätter den! Kämpa!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:31   #207
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4452
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Snygg spik! Hela vägen nu!
Sjukt i femte... Hade ju massiv gradering. Favoriten var ju av på mitten...

Nu jobba 2 3 4 10 11 för sju rätt....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:32   #208
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

V5:an lär ju sitta och sex rätt bör det bli, men jag skulle ha behållit Mr Marvelous även på V75 eller Goop i stodivissionen som jag också hade som spik från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg

V5

1: 12 Ecurie D. (11, 4)
2: 10, 13, 14, 15 (8, 7)
3: 4 Mr Marvelous (2, 9)
4: 4, 5, 8, 11 (10, 7)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10 (6, 8)
Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg

V75

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 9, 11 (8, 7)
2: 4 Religious (1, 2)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10, 13, 14, 15 (7, 9)
5: 2, 4, 6, 8, 9 (7, 3)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (11, 8)
7: 1, 3, 4, 5, 7, 10 (2, 6)

Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:34   #209
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

GGS? Vad är eventuella utdelningar i teorin? Kan femmorna ge något?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:34   #210
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

1,2,3,4,5,7,10 för V5an sedan 2 bongar med 6or (om det blir några på)
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:34   #211
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Detta är lustigt. Kommer på att jag har lirat från gummans spelkonto ibland och ska in och sätta spelstopp för det kontot oxå och ser att jag har 2,50 kr kvar så jag lägger en rad lite snabbt och sätter spelstopp sen.... travet vill tydligen ha mig tillbaka


V75
Inlämnat: 2020-05-16, 14:34
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 2,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Exaudio Vici (1, 2) tvåa
2: 3 Maze Runner (1, 4)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4, 6, 8, 9 (7, 3)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 7)
7: 10 Staro McMillan (1, 4) Sitter 10 nu så är det ju lite synd faktiskt även om det inte blir några stora deg direkt.


1x1x1x1x5x1x1 = 5 rader.
5 x 1 x 0,50 kr = 2,50 kr.
Totalt: 2,50 kr.
Rättningskod: LTC WTL HCJ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6), Fulsprit (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:34   #212
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5283
Standard

Borta på V75 men har två V5or med alla i sista men lär inte vara en vinnare där som genererar mer än kaffepengar nu med samtliga favoriter.

Så testar ett vinnarspel på 8 SANDSJÖNS ENZO som jag tror kommer flygandes på upploppet Kööör Johan!
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:35   #213
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Tror Franklin bombar hem sista
Spår 4, Adielson, spets, 1:a barfota, toppform, vunnit på 2640m och V75
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:35   #214
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 224
Sharp$: 2915
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jennifer Tillman: ”Chief Orlando har gjort det bra på lång distans tidigare, även om det var länge sedan”.

Den har aldrig startat på 2640 eller längre
Dålig källkoll, Cheifen har startat på aktuell distans,
gissar att travsportsjournalisterna kämpar mot klockan
gällande presstopp, där av den dåliga kollen.
Ingen skugga över dig som givetvis borde få korrekt info
från de alster vi läser och betalar för.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:37   #215
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

På något sätt så tror jag Randemar fixar detta, Franklin kanske hoppar.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:37   #216
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tyvärr vinner ju dansken från bakspår nu, men snygg spik och eftersom jag inte kan vinna några stora penningar på detta så hoppas jag du sätter den! Kämpa!

Jag har 500kr på 2,10 också, så jag överlever väl.

Men bäst om Untersteiner sätter dit Randemar. Då blir det skumpa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:37   #217
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Detta är lustigt. Kommer på att jag har lirat från gummans spelkonto ibland och ska in och sätta spelstopp för det kontot oxå och ser att jag har 2,50 kr kvar så jag lägger en rad lite snabbt och sätter spelstopp sen.... travet vill tydligen ha mig tillbaka


V75
Inlämnat: 2020-05-16, 14:34
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 2,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Exaudio Vici (1, 2) tvåa
2: 3 Maze Runner (1, 4)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4, 6, 8, 9 (7, 3)
6: 5 Mindyourvalue W.F. (4, 7)
7: 10 Staro McMillan (1, 4) Sitter 10 nu så är det ju lite synd faktiskt även om det inte blir några stora deg direkt.


1x1x1x1x5x1x1 = 5 rader.
5 x 1 x 0,50 kr = 2,50 kr.
Totalt: 2,50 kr.
Rättningskod: LTC WTL HCJ
Hade du inte tryckt på knappen?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:37   #218
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Juulemannen kör för Elitloppet nu, hehe!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:39   #219
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hade du inte tryckt på knappen?
Hur vore det om du läste hans meddelande också?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:39   #220
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Dålig källkoll, Cheifen har startat på aktuell distans,
gissar att travsportsjournalisterna kämpar mot klockan
gällande presstopp, där av den dåliga kollen.
Ingen skugga över dig som givetvis borde få korrekt info
från de alster vi läser och betalar för.
Redan avhandlat, Jajjan...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:39   #221
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Klappar mig på axeln och säger "snygga spikar"! Spyr på Ecurie D bara! Sex sexor lär inte ge något även om man hittar vinnaren i sista!
Känns nästan som självdestruktivitet att lämna den till nästan ingen kostnad...du får rannsaka dig själv...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:41   #222
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur vore det om du läste hans meddelande också?
Vilket meddelande???
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:45   #223
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

goopen är sjuk...blixtsnabb som en cobra
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:46   #224
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Slår aldrig fel att sitta utan ett tecken i sista på challenge
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:46   #225
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad fasiken gör Jepson???!!! Måste bli avstängd för sitt förbannade vinglande från början, till slut - han velade och gick ut och in, vilken sopa!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:47   #226
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:16
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11 (8, 12)
2: 1, 3, 4, 11 (2, 10)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4 (9, 8)
6: 4, 5, 8 (11, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (7, 3)

7x4x1x1x2x3x5 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: HVF TTJ GMC
Tackarrrrr - dagen räddad till slut
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), abborre (+10), Santorini (+10), 777 (+6)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:47   #227
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Känns nästan som självdestruktivitet att lämna den till nästan ingen kostnad...du får rannsaka dig själv...
Spelar ju inte för att hitta 3000 kr för sju rätt på ett andelssystem!

Det måste skrälla där i stort sett för att det ska kunna ge något. Men åkte även i sista på sex hästar så 36 femmor blev det men det är jackpottpengar!

Ångrar absolut inte att jag lämnar favoriter när jag spikar de tre som jag gör trots en 10%-are!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:47   #228
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Eller så kammar han noll
Jag tror Goop blev rätt nöjd.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:48   #229
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38044
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tackarrrrr - dagen räddad till slut
Grattis!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:48   #230
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hade du inte tryckt på knappen?
Jo det är gjort ... lirade upp det som var kvar på kontot innan som jag skrev 2kr och 50 öre

I sista vet jag ju att det är 3 st italienska hästar och garanterat att någon av dom vinner så där blev det hjärnsläpp att jag spikade 10 och sopan Steen

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:50   #231
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jo det är gjort ... lirade upp det som var kvar på kontot innan som jag skrev 2kr och 50 öre

I sista vet jag ju att det är 3 st italienska hästar och garanterat att någon av dom vinner så där blev det hjärnsläpp att jag spikade 10 och sopan Steen

Mvh
Det är först i december som juulen kommer
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:52   #232
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Synd att Adielsson gave en lucka där för Goopen. Men piss på Galoppen på Randemar. 3 Galopper som sabbade min dag, 1,3 i första och nu denna för att sabba min DD. Inte för att han hade vunnit 100 % men Randemar är iaf hårdare än Franklin.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 17:57   #233
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Slår aldrig fel att sitta utan ett tecken i sista på challenge
7 rätt på challenge gav idag 10.819 kronor.
7 rätt på v75 gav idag 3058 kronor.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 18:03   #234
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
7 rätt på challenge gav idag 10.819 kronor.
7 rätt på v75 gav idag 3058 kronor.
Ja det var extra otrevligt eftersom jag brukar spela 54 rader och nu gick ner på 36 då jag inte trodde på Goopen i sista. Enda strecket som hade gjort det till just 54 rader.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 18:05   #235
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-05-16, 16:16
Mantorp
Lördag 2020-05-16
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11 (8, 12)
2: 1, 3, 4, 11 (2, 10)
3: 12 Ecurie D. (11, 4)
4: 10 Karamel Hill (13, 14)
5: 2, 4 (9, 8)
6: 4, 5, 8 (11, 7)
7: 1, 2, 4, 5, 10 (7, 3)

7x4x1x1x2x3x5 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: HVF TTJ GMC

GRATTIS!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), SistaStallskriket (+5)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 18:22   #236
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Trodde goop skulle bli diskad i sista när han satte Jeppsson i galopp.
Gareth Bokos var väl inte så farlig när han blir 3:a om man jämnför att vinna ett lopp.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 18:27   #237
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelar ju inte för att hitta 3000 kr för sju rätt på ett andelssystem!

Det måste skrälla där i stort sett för att det ska kunna ge något. Men åkte även i sista på sex hästar så 36 femmor blev det men det är jackpottpengar!

Ångrar absolut inte att jag lämnar favoriter när jag spikar de tre som jag gör trots en 10%-are!
En sak är ju att lämna när dom "kostar", men annars är det ju inte så smart...speciellt om man har andra som kan ge en slant...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 18:36   #238
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg

Miljondragen

Eller åtminstone platskandidater. Ok jag skjuter från höften.

1) 11 Cobbys Nana. Sto mot hingstar är minus men inget fel på styrkan och har hävdat sig bra i ganska tufft motstånd. Bakom 1 och 2 känns fältet vidöppet.

2) 7 Secret Mission är ojämn (men kusken desto stabilare) och ute i en ganska tuff silverdivision. Ok har väl inte övertygat i årets starter men kommer några betrodda bort och lite pace på loppet så kanske. Henriette är en mycket smart kusk.
Hästen har skrällt på rikstoton förut. Över 50ggr i odds för några år sedan.

3) 3 Rally Hans. Är en rikstoto härdad yngling som tuffar på i loppen och blir bättre och bättre. Rår väl inte på årgångstopparna därbak men strider om en plats med Armour As.

4) 8 Appaloosa gör alltid gedigna prestationer. Falsig är ju inte min favorit kusk men som sagt hästen är bra och blir ofta lite bortglömd.

5) 8 Västerbo Pokerface. Årsdebut efter lång paus och tveksam stallform. Men nuvarande 9% är definitivt bra spelvärde. Lär väl stiga. Mycket bra Klass 2 häst.

6) 11 Handsome Brad. Duglig guldhäst men tuffa motståndare bakom vingen. Kniper en plats med lite flyt.

7) 5 Randemar R.D. Lite problem med sina hovar och måste gå med alu sulor. Har gått några grymma repor på slutet och kan nog överraska i ganska öppen bronsdivision.
Tja med facit i hand blev resultatet av 1 vinnare, 2 andraplatser, 2 tredjeplatser. 2 galopper och 1 bortkörning. Med en stor portion tur kunde blivit en vinnarrad.
Men vi tar Copenhagen nästa. Psst plats spelet gick ihop.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 19:02   #239
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Grattis Lotta och Gotland som båda satte 7 rätt idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 19:59   #240
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
En sak är ju att lämna när dom "kostar", men annars är det ju inte så smart...speciellt om man har andra som kan ge en slant...
Favoriten kostar 62 kronor men jag är ju inte intresserad av att sgtrecka den då jag inser vad som eventuellt kommer hända med värdet. Nu kan man ju ha sådan oflyt att t ex det skräller i fjärde och att en 1%-are vinner första och att en 8%-are vinner sista och man missar rätt fina pengar ändå.

Men just den favoriten gör att det blir väldigt många rader som jag inte vill spela men jag ändå är tvingad att betala för.

Jag åker hellre på en favorit och missar 3 000 kronor än att jag åker på en 1%-are för att favoriten skulle med och jag missar 150 000 kronor. Ingen blev varken gladare eller mer ledsen i dag för att favoriten inte var streckad. Den som ska strecka favoriterna i alla lopp kommer få betala en jävla massa extra pengar. Mitt system i dag hade kostat 2016 kronor istället om jag skulle strecka de där fyra favoriterna jag lämnade utanför systemet! Så "den" kostar lite att ta med då man inte vet vilken favorit man åker på.

Jag vidhåller att den som streckar alla favoriter för att den inte vågar åka på en favorit bör sluta spela trav nu! Inte i morgon!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:56   #241
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Då jag är en vinnare igen, så vill jag spela denna för er...https://www.youtube.com/watch?v=FuoW...5KPEM&index=24
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:59   #242
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Blev fel, men lyssna gärna på den tidigare...här kommer rätt låt och ursäkta mig för misstaget...https://www.youtube.com/watch?v=sk5c...5KPEM&index=23
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:47   #243
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 595
Sharp$: 511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Favoriten kostar 62 kronor men jag är ju inte intresserad av att sgtrecka den då jag inser vad som eventuellt kommer hända med värdet. Nu kan man ju ha sådan oflyt att t ex det skräller i fjärde och att en 1%-are vinner första och att en 8%-are vinner sista och man missar rätt fina pengar ändå.

Men just den favoriten gör att det blir väldigt många rader som jag inte vill spela men jag ändå är tvingad att betala för.

Jag åker hellre på en favorit och missar 3 000 kronor än att jag åker på en 1%-are för att favoriten skulle med och jag missar 150 000 kronor. Ingen blev varken gladare eller mer ledsen i dag för att favoriten inte var streckad. Den som ska strecka favoriterna i alla lopp kommer få betala en jävla massa extra pengar. Mitt system i dag hade kostat 2016 kronor istället om jag skulle strecka de där fyra favoriterna jag lämnade utanför systemet! Så "den" kostar lite att ta med då man inte vet vilken favorit man åker på.

Jag vidhåller att den som streckar alla favoriter för att den inte vågar åka på en favorit bör sluta spela trav nu! Inte i morgon!

Jag håller med dig. Att spela en massa favoriter för att vinna 3000 kr på sju rätt på V75 är inte värt det om man lägger några hundralappar i insats. Över tid kommer man gå mycket minus av att satsa på det viset. Då är det som du säger smartare att missa några favoritrader som ibland sitter för att öka sin sannolikhet att vinna de lite större pengarna någon gång.

Dock anser jag att reduceringar/reduceringsprogram kan vara smart att använda sig av för att ta bort radkombinationer som inte ger någon bra utdelning.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:49   #244
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Jag håller med dig. Att spela en massa favoriter för att vinna 3000 kr på sju rätt på V75 är inte värt det om man lägger några hundralappar i insats. Över tid kommer man gå mycket minus av att satsa på det viset. Då är det som du säger smartare att missa några favoritrader som ibland sitter för att öka sin sannolikhet att vinna de lite större pengarna någon gång.

Dock anser jag att reduceringar/reduceringsprogram kan vara smart att använda sig av för att ta bort radkombinationer som inte ger någon bra utdelning.
Spelar till 95% reducerat när det gäller V86 och V75 men hade tänkt stå över i dag då jag tidigare i veckan inte hittade så mycket. Men i dag fick jag feeling och tyckte det fanns lite intressanta drag/spikar. Så startade ett mindre andelssystem för "att vara med".

Men hade inte haft den på ett reducerat i dag heller antar jag då jag försöker plocka bort en del lågutdelningsrader.

Funderar mest på hur jag ska göra i morgon!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 23:02   #245
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Spelar till 95% reducerat när det gäller V86 och V75 men hade tänkt stå över i dag då jag tidigare i veckan inte hittade så mycket. Men i dag fick jag feeling och tyckte det fanns lite intressanta drag/spikar. Så startade ett mindre andelssystem för "att vara med".

Men hade inte haft den på ett reducerat i dag heller antar jag då jag försöker plocka bort en del lågutdelningsrader.

Funderar mest på hur jag ska göra i morgon!
Du kan ju använda utdelningskrav istället för att helt rata hästen?

Men du väljer såklart själv hur du vill göra
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 23:13   #246
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av levin1891 Visa inlägg
Du kan ju använda utdelningskrav istället för att helt rata hästen?

Men du väljer såklart själv hur du vill göra
I dag spelade jag ju ett matematiskt. Utdelningskrav använder jag i ett av reduceringsprogrammen men det blir enkelrader av allt där och "för många" system. Så använder oftast speltjänst enkla reduceringsprogram. Räcker oftast även om det finns bättre på marknaden men oftast är de för "dyra" även om det är en liten kostnad mot vad man spelar för. Gillar inte prenumeration på sådant utan jag kan tänka mig köpa en licens men sen är det fri användning. Månadsbetalningar lockar inte mig det minsta!

Men ratar favoriter ibland även på reducerade system. Ibland går det åt fanders som i dag men oftast så blir det ju faktiskt rätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td