Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-14, 19:14   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

V75 Axevalla 18/7


AVDELNING 1
KLASS 2

Jag låser nog på de två mest betrodda här. Kan Tycoon Broline stå på benen och svara spetsen leder han nog runt om. Tyvärr är han dock väldigt galoppbenägen och det är ingen man vill hålla i handen när vinden blåser.

Lord Horse är lite mer stabil och han kan öppna bra med aktuell startmetod. Hästen är under utveckling och de två senaste vinsterna har varit av bra märke. Men man ska komma ihåg att storfavoriterna har galopperat bort sig vid både dennes vinster och med ettorna i raden drar han kanske lite mer streck än han borde.

Galopperna till trots ska man komma ihåg att Goops häst var spelad till 1,50 gånger pengarna senast han mötte ovanstående konkurrent. Den sistnämnda var spelad till runt 10 gånger.

AVDELNING 2
DIAMANTSTOET

Ruskigt svårt lopp, vidöppet och kräver många streck för att känna sig rejält trygg. Argbiggan och Whelk är rejäla och tunga att stå emot om det klaffar lite, men Anders respektive Jörgen är ju inga kuskvirtuoser.

På den främre volten är Irish Steel kanske bäst, men snävt spår och Crebas vill se sin häst i ryggar då stallkamraten har god spetschans, vilket gör att segerchanserna sänks. Stallets andra häst, Sunettan Palema, får skickliga Ulf Ohlsson i sulkyn och hästen är ganska hygglig. Kan nog leda loppet länge och har vettig vinstchans om kusken tillåts bestämma lite.

AVDELNING 3
GULDDIVISIONEN

Kommande storlopp stundar och Axevallalöpningen håller väl inte den högsta sportsliga klassen. Vi får dock se några fina hästar med god form och jag tror att vi finner omgångens bästa spik just här.

Handsome Brad var senast ute i Kouvola och Kymi Grand Prix. Han höll då godkänt som fyra i ett starkt fält och dessförinnan hade han plockat hem vinsten i Jämtlands Stora Pris. Stenströmers sjuåring tillhör landets bästa hästar och han trivs utmärkt över de lite längre distanserna.

Björn Goops gamla kämpe Romanesque är i toppform för dagen och tioåringen stod för en stark svepning senast på Visby, om än i moderat sällskap. Det är tuffare emot nu, men distansen är nog bara en fördel och hans avslutning kan bita bra.

Bakom dessa är det öppet och jag har svårt att se någon av övriga vinna loppet. Yes Mickey var en riktig besvikelse senast och Rajesh Face har inte visat någon gnista på länge. Då är det väl i sådant fall Floris Baldwin som är tredjestrecket på visad form. Trots galopp och markförlust i inledning av Ulf Thoresens, höll han ändå klart positivt till tredjeplatsen bakom Ble du Gers och Zarenne Fas.

AVDELNING 4
UNGDOMSLOPP

Flera kuskar i loppet är överkvalificerade för dessa typerna av lopp och en av de är Kevin Oscarsson. Att han dessutom sitter upp bakom en av de bästa hästarna stärker möjligheterna för ekipaget. Hästen gynnas även kraftigt av det långa upploppet och kusken kan vänta med att kasta loss. Ja, möjligheterna för Wild Love ser goda ut trots att den värsta opponenten är riktigt bra.

Ivory di Quattro är en stenkross i Berghs regi och senast blev det en lätt rutinseger efter att ha fått övertagit ledningen. Nu är dock uppgiften annorlunda då han startar med dubbla tillägg, på samma volt som hästar som har tjänat ganska mycket mer. Mats E Djuse i sulkyn är dock starka papper.

Jag väljer därför att ranka ned ovanstående ytterligare ett hack, då jag finner mer värde i Staro Leonardo som jag tror kan vara lite tuffare. Hästen är härdad i tuffa sällskap och för två starter sedan plockade han ned Norton Commander, vilken startar som betrodd i silverdivisionen.

Från ensamt springspår på mellanvolten finner vi Andre Agassi. Ida Olsson sitter upp och hon är hundraprocentig bakom ”kusen” med 2/2 segrar. Det är en fördel då hon känner hästen och det finns chans på tidig ledning från läget. Pihlström är optimistisk inför den här starten och tror att hästen kan springa riktigt fort om han hittar till tät.

Bakom dessa räknas även Nisse Sånna från mellanvolten med skickliga Victor Rosleff i sulkyn. Kommer ekipaget vettigt på det kan hästen vara tillräckligt tuff för att hålla undan för de bästa hästarna över två varv. Detsamma gäller Victory Lee som har gått bra på slutet och får skickliga Gustav Johansson i sulkyn, samt Personal Goals med skickliga Magnus A Djuse.

AVDELNING 5
SILVERDIVISIONEN

Silver håller ganska hygglig klass den här veckan med höga toppar. Zidane Grif är ju ett riktigt ämne och spurten senast var av bästa märke, det är sällan Jorma kör så passivt. Det är fältets bästa häst och lägger man till insatsen senast så är han den givna tipsettan. Nurmos selar inte ut honom för att bli tvåa och det vankas skoryck. Faller det väl ut kan vi få se en mycket god segertid, men jag är långt ifrån säker på att han håller sig i trav hela vägen trots att Nurmos menar på att hästen har mognat. Felfri är det dock toppchans.

Norton Commander trodde många skulle bli en faktor i den högsta klassen i år, men det har varit en del strul med hästen och han har inte löpt upp till sin fulla kapacitet i årets tre starter. Nu börjar dock Lugauers stall hitta tillbaka lite efter en något svagare period och kanske kan detta smitta av sig även på Norton. Spåret är lurigt, men han är ett tidigt motbud trots risigt läge.

Kick Off Classic har gått bra en längre tid och besegrade senast M.S. Triple J. samt Hickothepooh på Jarlsbergs V75-omgång. I silver står han sig bra och han ska räknas tidigt. Detsamma gäller Sevilla som spurtade starkt bakom Gustafson senast och alltid är farlig på speed.

Ubiquarian Face har gått jämnt och bra i årgångsloppen och är ganska tuff av sig. Debut i silver nu, men kan räcka långt från ett passande läge. Stallet låter uppåt inför uppgiften, som de flesta gånger de har en häst till start!

AVDELNING 6
BRONSDIVISIONEN

Jag gillar verkligen Armour As och senast var han helläcker när Håkan B segrade med honom efter en offensiv styrning. Vi vet hur höga tankar Riordan har om den här hästen och jag förstår honom, det är en ruggig motor i Varenne-avkomman. Från ett bra läge hade det varit toppchans, men spår tolv är inte roligt. Hästen har dock fart och hårdhet för att vara med i striden ändå.

Jepson kan nog tidigt sitta i ledningen med Royal Navy Neo och han lär vara förbättrad med ett lopp innanför västen. Han hade ett framgångsrikt fjolår och duger fortsatt mycket gott i brons när han presterar på topp. Ska ses med goda chanser om spets.

Jorma lär dock gasa vad som går med Cab Lane från innern, men frågan är om det räcker? De kommer komma från flera håll utifrån och jag tror att ekipaget på ett eller annat sätt blir överflyglade. Hästen är dock så pass bra i ljusa stunder att han kan utmana även med en annan resa. Nurmos låter nöjd och det är lite påställt inför uppgiften.

Snabbast ut av alla är väl kanske Franklin Face, som också har visat form en längre tid. Man kan väl säga att han står lite på tur för en seger i brons och det är inte omöjligt att det blir här. Erik skickar vad som går och lyckas han ta en längd på invändiga körs hästen i front. Där är han god för en låg 12-tid.

Bakom dessa är spurtkanonen Southwind Queen tidigast. Det här är en läcker Muscle Hill-märr med goda fartresurser. Vettigt läge nu och ekipaget kan sitta bra på det tidigt i loppet. Slipper hon göra för mycket själv kan det gå vägen för märren är fartfylld och stoeliten under Åbergs-kvällen finns i planerna. Det säger en del om kapaciteten.

Skrällen kan vara Veleno d’Amore som jag varnade för i sverigedebuten. Då behövde han loppet efter lite frånvaro, men man såg vad förbättrad han var vid starten under elitloppshelgen på Solvalla. En snöplig galopp gjorde dock att Rosleff fick backa sig sist efter första kurvan, men intrycket var positivt. Klockan visade 09-fart sista 800, med spår i sista sväng och bra fart över mål.

Rosleff fick sköta tömmarna även i starten därpå, men då hade han lite övertro på sin häst efter att han tog dödens trots en 07-öppning och det blev fel helt enkelt. Nu är det två varv och får han smyga med i ryggar fram till upploppet kan hans avslutning räcka långt.


AVDELNING 7
KLASS 1


Hummer Scott fick spår lite väl långt ut på vingen, men hästen är kapabel. Han satt bombfast senast och såg helt oberörd ut bakom Inspector på Åmål. Bakker sitter inte fast en gång till och Axevallas långa upplopp gynnar hästen som är stark till slut. Motståndet är visserligen tuffare, men hästen är vass och står på tur för en seger.

Tipsettan ges dock till Four Guys Dream som är en svår konkurrent att tampas mot. Han har fått tagit igen sig efter halsinfektionen i maj och det är en riktig motor i Perssons ”pålle”. Det är dock tuffare motstånd även för den här och han måste vara ordentligt i ordning för att segerstrida. Läget och kapaciteten väger dock till dennes fördel.

Farlander Am gick positivt bakom Goops överlägsna italienare senast och det är inget snack om att hästen har tagit ett kliv till. Johan Svensson är dock ingen man vill hålla i handen allt för mycket när det gäller V75. Men spåret och formen gör att ekipaget är tidiga.

Som om det inte räckte med dessa måste även Charlock Wiking och kuskförstärkta Redneck Woodland. Likaså gäller The Gambler som har en rejäl repa att tillgå om Adrian kan trilla ned i ett vettigt slagläge.

Goop har ett intressant nyförvärv i Vicking Trebi och nu har han snart 150 hästar på träningslistan! Stallet går bra för dagen och den här hästen har varit ute mot tufft motstånd på italiensk mark. På de nio senaste starterna har sexåringen vunnit fem stycken, och i förlusterna har hästarna varit:

Deimos Racing, sexfaldig miljonär och topphäst välkänd bland svenskarna.
Urali SM, miljonär som tävlar mot eliten.
Zagabria Vani, kunde inte hämta in tillägget på denna Ehlert-tränade segermaskin.
Tyl Etoile, Love You-dotter som under året har besegrat Timone Ek.

Det säger lite om hästen. Nu har han varit ifrån ett tag och det är osäkert var han står formmässigt, men att han ska räknas i den klassen han befinner sig i är givet.

Sweetman är kvickfotad och kommer närmast från ett försök i sprintermästaren. Går 11-tider över distansen och ska räknas trots sitt risiga läge.

Exclusive Matter har jag svårt att se hur han ska komma till från spåret, men hästen har en vass avslutning tillgodo och upploppet är långt, det kan gå. Då tror jag mindre på Zlatan Knick som missgynnas av bakspåret. Men Örjan är Örjan och streckar man brett är det livsfarligt att lämna honom utanför.

Dream Cash känns inte som en sprinter, men hästen är rejäl och har läget. Vien Ici känns också missgynnad av distansen och att han ska blåsa förbi dessa över 1600 känns tufft. Men större under har skett och det vankas skoryck.

Jag tar de flesta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+7), Lazlo (+7), exlee (+7), Fulsprit (+25), TungPung (+5), viking90 (+7), Torstens (+7), MikaF (+5), 777 (+4), shasha (+10), Trinity (+7), asgaya3141 (+7)

Senast redigerad av Piraten den 2020-07-15 klockan 17:43.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 20:58   #2
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 36
Sharp$: 2319
Standard

Ser bra ut Piraten, 95% samma som mina tidiga tankar. Förutom i avd:4 där vi har olika kuskar, vilket ger ett annat utfall.
BigBenGab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 21:23   #3
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Även jag har en annan kusk på Bergharns pansarvagn, en av de vassaste ungkuskarna för tillfället! Tänkbar spik
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 21:37   #4
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Även jag har en annan kusk på Bergharns pansarvagn, en av de vassaste ungkuskarna för tillfället! Tänkbar spik
Inte på kartan!
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 21:47   #5
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Inte på kartan!
Inte på kartan tänkbar spik eller inte på kartan vass ungkusk?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 22:08   #6
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Vinner inte tyvärr
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 23:35   #7
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ändrat nu! Började fila på det loppet redan när anmälningarna var ute, så trodde Hannah skulle köra.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 14:54   #8
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 36
Sharp$: 2319
Standard

Piraten
Staro Leonardo som du tror på har ju ett kuskplus den med, även om det inte är lika klart som ivory di quattro.
BigBenGab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 17:44   #9
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BigBenGab Visa inlägg
Piraten
Staro Leonardo som du tror på har ju ett kuskplus den med, även om det inte är lika klart som ivory di quattro.
Ja, tack för att du påminde mig. Ska läsa igenom det nästa gång så det inte blir lika många fel.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 17:48   #10
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ja, tack för att du påminde mig. Ska läsa igenom det nästa gång så det inte blir lika många fel.
Fel är inga problem egentligen - det tokiga blir ju när bygger tipset på det...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 21:04   #11
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Fel är inga problem egentligen - det tokiga blir ju när bygger tipset på det...
Ja, var för övrig med omgången. Men rankingen kvarstår.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-16, 08:18   #12
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

SO?


Någon som vet något om SO? Har inte "sett" honom på ett tag. Alltid upp-
friskande när han dyker upp!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-16, 17:09   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

Hur skall det gå för Nurmos i år på Axevalla

startade 19 hästar denna helg förra året, nu vis av skadan bara 5 i år

förra året får väl ses som en katastrof, inte koll på oddsen men nurmos är ofta hårt spelad när han åker så långt

19 0-1-3

7 av starterna var på lördagens v75 kupong

ingen vinst på 19 starter , ja Dixei Brick var ju först men fick passgång 50 kvar som klar o blev diskad 1a

Senast redigerad av incitatus den 2020-07-16 klockan 20:22.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-16, 22:29   #14
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Någon som vet något om SO? Har inte "sett" honom på ett tag. Alltid upp-
friskande när han dyker upp!!
Han har tyvärr lämnat forumet. Eller rättare sagt slutat posta inlägg.
Vart påhoppad ett par gånger för mycket och tyckte inte det var roligt längre.

Hoppas han ändrar sig någon gång senare men just nu har han tagit semester från Sharps.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-16, 22:37   #15
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Han har tyvärr lämnat forumet. Eller rättare sagt slutat posta inlägg.
Vart påhoppad ett par gånger för mycket och tyckte inte det var roligt längre.

Hoppas han ändrar sig någon gång senare men just nu har han tagit semester från Sharps.
Han kommer tillbaka tro mig det kliar för mycket där bakom kepsen
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 06:01   #16
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

SO


Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Han kommer tillbaka tro mig det kliar för mycket där bakom kepsen
Ja, han är väl nestorn här och kan en massa trav. När det är norrlandsomgång
kan han vara skillnaden mellan "6 och 7" rätt.... Hoppas han läser detta och kommer tillbaka!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5), Ace (+5)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 09:13   #17
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Tycker första loppet ser lurigt ut. Voltstart och en knapp favorit som brukar kunna galoppera. Känslan säger strecka på.

Öppet i andra loppet. Finns flera tänkbara vinnare där. Sunettan Palema, Princess Kloster, Irish Steel, Mellby Happy, Cactus, Argbiggan och Whelk. Letar man en skräll finns det ju intressanta hästar som Lamona Håleryd, Belle Reine, Your Dreamlove och Loser On Loser (som mött bra hästar men formen är svår att bedöma). Svårt lopp.

Handsome Brad står i 71%. Känns som spik, även om Romanesque såg väldigt bra ut senast. Kihlström upp där. Kan bli att man får ta ställning. Romanesque borde öka i procent, medan den andre går ner litegrann.

Wild Love har ju ordinarie kusk och kommer nog, med rätt ryggar, gå riktigt bra över upploppet. Kan vara en rolig chansspik. Annars är ju Ivory såklart riktigt bra, med bra kusk. Staro Leonardo är svår att räkna på tycker jag. Ojämn. Andre Agassi 6% är nog ett givet streck för mig. Låter bra därifrån också. Kommer säkert gå upp i procent. Två man också ska räkna med i sådana här lopp är ju Magnus A Djuse och Henriette Larsen. Deras hästar ligger väldigt lågt på spelprocenten. Kan man ju tänka på.

Flash Håleryd 11% från spår 1 kan nog ta ledningen och vill nog köras där. Vann för två starter sen i Åmål. 4:a senast i Årjäng från spår 12. Kan vara en chansspik. Zidane Grif blir hårt betrodd. Möter klart bättre motstånd nu. Hästar som känns intressanta för mig. Ubiquarian Face 3%. Kick Off Classic 13%. Norton Commander 4%. Sevilla 11%. Pastor Power 3%.

Southwind Queen har en vass spurt och kan sitta bra på det från spår 2. Cab Lane är ju bra men "bara" andra starten efter vila. Samma gäller Royal Navy Neo. Armour As spår 12. Några luringar i Beartime, Adde S.H., Harvey och Andre Ward. Får klura lite på detta.

Erik på Kolgjini-hästar brukar kunna vara något. 7% på Redneck Woodland just nu. Känns intressant. Samma med några andra mindre betrodda. The Gambler, Exclusive Matter. Zlatan Knick och Sweetman. Charlock Wiking, Farlander Am, Four Guys Dream och Hummer Scott känns lite för mycket spelade gentemot de andra men vad vet jag
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 09:50   #18
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Han har tyvärr lämnat forumet. Eller rättare sagt slutat posta inlägg.
Vart påhoppad ett par gånger för mycket och tyckte inte det var roligt längre.

Hoppas han ändrar sig någon gång senare men just nu har han tagit semester från Sharps.
SO har aldrig blivit påhoppad. Han är väl som Gubbar
i allmänhet, j*vligt tjurig. Kombinera det med
travspelarens ömma tår och Aloha så viker
man ner sig. Överhuvudtaget mycket
käringvarning på Sharps.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 10:47   #19
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Jag gick igenom statistik från just den här omgången när jag fastnade för en detalj.
Under de nio senaste åren har Örjan Kihlström haft styrningar i totalt 43 lopp på lördagen. Om jag läst rätt har det blivit en enda vinst i dessa. Den kom i ett treåringslopp 2012. Sedan dess är han alltså segerlös den här lördagsomgången. Det kanske är en slump? Han står trots allt noterad för sex andraplatser också. Men jag ville i alla fall dela med mig av det när jag tog mig tid att kolla närmare på Örjans resultat. Han är ändå betrodd i några av loppen på lördag. Vet inte om ni tycker det är värt att dra någon slutsats?

Om någon är nyfiken på vilka kuskar som brukar prestera bäst den här omgången så är det framförallt Björn Goop (avstängd i helgen), Jorma Kontio, Erik Adielsson och Flemming Jensen man ska hålla koll på.

Nedan är en (väldigt) enkel lista med alla Örjans styrningar den här omgången sedan 2011.
OBS! Jag reserverar mig för eventuella felaktigheter. Ni får ta det för vad det är: En amatörgenomgång.

Cupolas Lopp
2016: 3 Mellby Drake - 11.90% - Placering: 2
2017: 2 Twinberry - 18.07% - Placering: 2

Femåringslopp för ston
2011: 7 Mellby Ticket - ? (V-odds: 25.40) - Placering: 5
2013: 13 Pantholops - 15.50% - Placering: 4
2014: 10 R.K. Princess - 2.22% - Placering: 0
2016: 12 Cantabs Fortune - 2.48% - Placering: 6
2018: 12 Unique Juni - 24.78% - Placering: 0
2019: 1 Vera Spiro - 4.63% - Placering: 4

Treåringslopp
2012: 9 Noble Knight - 61.12% - Placering: 1

Klass I
2011: 12 Opal Hall - ? (V-odds: 2.14) - Placering: 2
2012: 12 Scarlet Tabac - 10.04% - Placering: 5
2013: 9 Steely Knight - 2.26% - Placering: 5
2016: 11 Playboy Face - 16.66% - Placering: 5
2017: 11 Greyhound Boko - 1.91% - Placering: 2
2018: 4 Odessa Celeber - 8.26 - Placering: d
2019: 9 In Love Boko - 5.52% - Placering: d

Klass II
2011: 1 Stepping Starlight - ? (V-odds: 3.00) - Placering: 4
2012: 11 Frozen - 5.87% - Placering: 3
2014: 6 Digital Display - 12.30% - Placering: 0
2017: 8 Texter Bob - 3.21% - Placering: 0
2018: 7 The Muffin Man - 3.17% - Placering: 0
2019: 3 Ediego - 4.37% - Placering: 5

Bronsdivisionen
2011: 6 Your Dreamgirl - ? (V-odds: 30.80) - Placering: 4
2012: 2 Admiral Sea - 5.12% - Placering: 0
2013: 11 Pink Elephant - 12.83% - Placering: 0
2016: 12 Officer C.D. - 6.96% - Placering: 0
2017: 11 Forecast - 1.61% - Placering: 0
2018: 5 Tiger Williams - 1.55% - Placering: utg
2019: 8 Jaques Noir - 10.37% - Placering: d

Silverdivisionen
2011: 3 Greta Töll - ? (V-odds: 5.10) - Placering: 0
2013: 10 Oolong - 14.89% - Placering: 3
2014: 11 Nato Dream - 8.50% - Placering: 0
2016: 9 Panoramic - 0,78% - Placering: 0
2018: 1 Urban Kronos - 30.48% - Placering: d
2019: 9 Southwind Hydro - 7.45% - Placering: 6

Gulddivisionen
2011: 5 Lord Capar - ? (V-odds: 9.50) - Placering: 0
2012: 4 Pitch Command - 8.13% - Placering: 4
2013: 11 Iceland - 2.49% - Placering: 0
2014: 5 Digital Ink - 17.54% - Placering: 0
2016: 9 Call Me Keeper - 59.36% - Placering: 2
2017: 1 Beppe Am - 0.81 - Placering: d
2018: 2 Call Me Keeper - 45.52% - Placering: 2
2019: 1 Mack Dragan - 8.15% - Placering: d
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5), Tipsb (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Newstream den 2020-07-17 klockan 11:03.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:03   #20
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Med tanke på Örjans historia så måste man titta på vilka spår han fått osv!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:05   #21
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Låter som bra grund till tvilling!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:23   #22
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Med tanke på Örjans historia så måste man titta på vilka spår han fått osv!
Självklart! Det finns väldigt många faktorer att ta hänsyn till. Men när jag gjorde en likadan genomgång av kuskarna inför Årjäng så ståtade Örjan med totalt nio segrar sedan 2011. Därför hajade jag till när han bara hade en de senaste nio åren just den här omgången. Och den kom som sagt för åtta år sedan.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:46   #23
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Newstream....ta det på rätt sätt! Jag uppskattar denna typ av info, tacksamt! Sen finns där andra aspekter som kan ev spela in!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Newstream (+5)
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:50   #24
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Newstream....ta det på rätt sätt! Jag uppskattar denna typ av info, tacksamt! Sen finns där andra aspekter som kan ev spela in!
Jag tror jag tog det på rätt sätt? Är ju som sagt mycket att ta hänsyn till. Går aldrig att såga Örjan helt. Men jag tyckte det var tillräckligt intressant för att dela med mig av det här. Roligt att du uppskattar det!
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:53   #25
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Jag kanske uttryckte mig lite petig men samtidigt gav jag dig "sharp". Nåväl på lördag fixar jag 7 rätt igen! Hopppas jag!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 11:59   #26
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Kollade lite mer statistik på Örjan Kihlström. Axevalla verkar vara en av de banor han har sämst statistik på överlag.

Statistik sen 2013 eller något sånt tror jag. Allt på ATG, så inte bara V75.


Banor där han kört minst 100 lopp senaste åren.

Första siffran är antalet lopp totalt. Andra siffran antalet segrar totalt. Sista siffran segerprocenten.

Säger dock inget om spelprocenten. Men Axevalla verkar inte vara en favoritbana för Örjan.

4053 Solvalla 733 18,09 %
486 Eskilstuna 91 18,72 %
364 Örebro 63 17,31 %
349 Bergsåker 51 14,61 %
342 Åby 48 14,04 %
311 Romme 65 20,9 %
303 Gävle 68 22,44 %
296 Jägersro 42 14,19 %
267 Axevalla 23 8,61 %
258 Mantorp 52 20,16 %
214 Färjestad 28 13,08 %
207 Bollnäs 51 24,64 %
196 Halmstad 25 12,76 %
121 Östersund 20 16,53 %
120 Rättvik 30 25 %
101 Hagmyren 21 20,79 %
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Newstream (+5), karpafan (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 12:27   #27
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Vänder vi på resonemanget. Vilka kuskar brukar lyckas bra på Axevalla?

Kuskar med minst 100 lopp på ATG på Axevalla sedan ca 2013.

Antal lopp - Antal segrar - Segerprocent.


1283 Mikael J Andersson 121 9,43 %
1187 Carl Johan Jepson 174 14,66 %
1073 Stefan Söderkvist 118 11 %
1009 Thomas Dalborg 76 7,53 %
752 Björn Goop 126 16,76 %
748 Magnus Jakobsson 83 11,1 %
738 André Eklundh 90 12,2 %
668 Anders Svanstedt 50 7,49 %
667 Kim Eriksson 70 10,49 %
655 Rickard Svanstedt 51 7,79 %
540 Niclas Stenquist 25 4,63 %
502 Peter Untersteiner 89 17,73 %
381 Jens Laursen a 25 6,56 %
363 Fredrik Berg 21 5,79 %
340 Stefan Persson 40 11,76 %
326 Johan L Sundgren 32 9,82 %
316 Ulf Ohlsson 33 10,44 %
313 Niclas Benzon a 35 11,18 %
311 Petter Karlsson 17 5,47 %
300 Johan Untersteiner 41 13,67 %
293 Jan Henriksson 14 4,78 %
285 Håkan K Persson 25 8,77 %
267 Örjan Kihlström 23 8,61 %
231 Robert Bergh 57 24,68 %
220 Erik Adielsson 26 11,82 %
209 Jorma Kontio 20 9,57 %
200 Emil Engvall a 12 6 %
195 Roger Pettersson 4 2,05 %
185 Torbjörn Jansson 16 8,65 %
184 Kevin Oscarsson 15 8,15 %
183 Linus Svensson 11 6,01 %
160 Christoffer Eriksson 16 10 %
159 Bo Falsig 19 11,95 %
142 Tony Wallin 3 2,11 %
141 Veijo Heiskanen 31 21,99 %
139 Per Berg Thomsen 11 7,91 %
138 Kenneth Haugstad 11 7,97 %
138 Linda Sedström 10 7,25 %
137 Mikael Å Linderoth 10 7,3 %
134 Pernilla T Johansson 3 2,24 %
132 Marcus Hultman 7 5,3 %
129 Kajsa Ljunghager a 12 9,3 %
128 Peter Ingves 9 7,03 %
122 Lasse Punkari a 12 9,84 %
122 Micael Stjernström 11 9,02 %
118 Johnny Takter 25 21,19 %
116 Anders Christiansson 4 3,45 %
116 Paw Mahony 6 5,17 %
111 Ville Karhulahti 12 10,81 %
107 Benny Christensen 2 1,87 %
107 Henrik Johansson a 8 7,48 %
106 Åke Glaas a 6 5,66 %
104 Daniel Karlsson a 5 4,81 %
104 Robin Andersson a 3 2,88 %
103 Fredrik Claesson 12 11,65 %
103 Jennifer Tillman 4 3,88 %
102 Claes Svensson 12 11,76 %
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Newstream (+5), Rob (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 12:33   #28
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Snyggt, @Tipsb! Tycker alltid det är intressant att jämföra kuskarna på olika banor. Och Örjan sticker verkligen ut i mina ögon. Det har vi ju kommit fram till på varsitt håll också.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 12:45   #29
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Kör en sista med tränare och Axevalla.

Minst 100 lopp på Axevalla på ATG sedan ca 2013.

Antal lopp - Antal segrar - Segerprocent.

858 Ulf Stenströmer 123 14,34 %
651 Anna Forssell 57 8,76 %
519 Anders Svanstedt 51 9,83 %
494 Peter Untersteiner 101 20,45 %
482 Eric Martinsson 49 10,17 %
453 Pär Hedberg 98 21,63 %
419 Björn Goop 63 15,04 %
418 Robert Bergh 94 22,49 %
328 Sofia Aronsson 42 12,8 %
322 Elisabeth Sandin 20 6,21 %
301 Tomas S Andersson 8 2,66 %
299 Thomas Dalborg 28 9,36 %
262 Rickard Svanstedt 31 11,83 %
247 Bo Hellkvist 17 6,88 %
245 Mimmi Elfstrand 22 8,98 %
239 André Eklundh 33 13,81 %
229 Veijo Heiskanen 44 19,21 %
227 Jan Björkqvist 17 7,49 %
193 Rolf Johansson 7 3,63 %
191 Håkan K Persson 22 11,52 %
190 Jeanet Årman 6 3,16 %
190 Mikael Fellbrandt 20 10,53 %
190 Olle Elfstrand 20 10,53 %
189 Roger Walmann 16 8,47 %
188 Jörgen Melchior 10 5,32 %
185 Johan Untersteiner 35 18,92 %
185 Stefan Persson 29 15,68 %
175 Katarina Aurell Laursen 11 6,29 %
162 Mikael Å Linderoth 12 7,41 %
151 Bo Falsig 21 13,91 %
142 David Persson 24 16,9 %
141 Stefan Pettersson 10 7,09 %
136 Mikael Gustafsson 8 5,88 %
134 Hans Karlsson 7 5,22 %
127 Maria Törnqvist 15 11,81 %
127 Raoul Engblom 10 7,87 %
126 Åke Barkmark 5 3,97 %
126 Per Berg Thomsen 10 7,94 %
125 Juhani Partanen 8 6,4 %
124 Lutfi Kolgjini 11 8,87 %
121 Mikael Wallgren 10 8,26 %
117 Admir Zukanovic 17 14,53 %
115 Timo Nurmos 21 18,26 %
111 Mikko Aho 7 6,31 %
109 Stefan P Pettersson 11 10,09 %
108 Magnus Jakobsson 22 20,37 %
107 Jan Hellstedt 10 9,35 %
107 Jörgen Westholm 9 8,41 %
107 Jenny Nordensson 11 10,28 %
104 Magnus Dahlén 24 23,08 %
103 Marcus Lindgren 8 7,77 %
103 Roger Pettersson 3 2,91 %
101 Fredrik Persson 10 9,9 %
100 Johan Sedström 6 6 %

Några intressanta utanför topp 100-lopp på Axevalla som tränare.

99 Claes Svensson 14 14,14 %
95 Flemming Jensen 20 21,05 %
70 Daniel Redén 13 18,57 %
64 Conrad Lugauer 10 15,63 %
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Newstream (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 13:54   #30
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Några av favoriterna..

Jorma Kontio på häst tränad av Timo Nurmos

1614 Solvalla 397 24,6 %
236 Eskilstuna 62 26,27 %
172 Örebro 55 31,98 %
135 Lindesberg 53 39,26 %
112 Mantorp 39 34,82 %
91 Romme 30 32,97 %
91 Gävle 28 30,77 %
65 Axevalla 10 15,38 %
61 Bergsåker 10 16,39 %
60 Rättvik 20 33,33 %
56 Jägersro 10 17,86 %
55 Åby 6 10,91 % 18
44 Färjestad 10 22,73 %
32 Halmstad 2 6,25 %
23 Bollnäs 9 39,13 %
20 Kalmar 2 10 %


Mats E Djuse på häst tränad av Robert Bergh på ATG
23 4 17,39 %


Carl Johan Jepson på häst tränad av Ulf Stenströmer

248 Axevalla 43 17,34 %
158 Åby 13 8,23 %
152 Färjestad 21 13,82 %
105 Mantorp 21 20 %
84 Örebro 17 20,24 %
40 Årjäng 13 32,5 %
32 Solvalla 0 0 %
26 Vaggeryd 2 7,69 %
23 Eskilstuna 2 8,7 %
20 Halmstad 0 0 %
17 Jägersro 1 5,88 %
15 Åmål 1 6,67 %
11 Lindesberg 2 18,18 %


Örjan Kihlström på häst tränad av Björn Goop
44 8 18,18 %
Notera 0 av 3 på Axevalla.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 14:06   #31
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

För att ta med lite odds i beräkningar.

Kusk spelad till oddset 2,00 eller lägre på Axevalla (dvs stora favoriter).

Antal lopp - Segrar - Segerprocent

108 Björn Goop 48 44,44 %
82 Carl Johan Jepson 44 53,66 %
50 Peter Untersteiner 25 50 %
49 Robert Bergh 25 51,02 %
40 Stefan Söderkvist 17 42,5 %
38 Mikael J Andersson 23 60,53 %
35 Magnus Jakobsson 19 54,29 %
27 Kim Eriksson 14 51,85 %
25 Johan Untersteiner 12 48 %
24 Örjan Kihlström 9 37,5 %
23 Veijo Heiskanen 10 43,48 %
18 André Eklundh 6 33,33 %
17 Bo Falsig 10 58,82 %
15 Stefan Persson 7 46,67 %
15 Thomas Dalborg 7 46,67 %
15 Ulf Ohlsson 7 46,67 %
14 Jorma Kontio 8 57,14 %
13 Niclas Benzon a 6 46,15 %
12 Flemming Jensen 6 50 %
11 Erik Adielsson 7 63,64 %
11 Håkan K Persson 6 54,55 %
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 15:29   #32
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Jepson ser ut att bli min nyckelkusk, sitter på 3 förstahästar som det ser ut som just nu..
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 15:41   #33
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Jens Sjödèn V75 Axevalla lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 16:12   #34
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ja, han är väl nestorn här och kan en massa trav. När det är norrlandsomgång
kan han vara skillnaden mellan "6 och 7" rätt.... Hoppas han läser detta och kommer tillbaka!!
Har väldigt bra kontakt med SO över fejjan varit så i många år nu.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 17:35   #35
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Har väldigt bra kontakt med SO över fejjan varit så i många år nu.
Har du ansiktskontakt med SO. Varför då?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 20:24   #36
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Fejjan?


Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Har väldigt bra kontakt med SO över fejjan varit så i många år nu.


?????? Flaskpost?

Senast redigerad av valo den 2020-07-17 klockan 20:25. Anledning: fundering
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 21:14   #37
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
?????? Flaskpost?
Han laddar för bärplockning
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 21:21   #38
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Han laddar för bärplockning
Kom igen han är 80+
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 21:33   #39
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Kom igen han är 80+
80 är nya 60 lär dig.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 21:59   #40
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
80 är nya 60 lär dig.
Att plocka bär för en 80 plussare i skogen är nog inte det bästa"motion"har sett SO och har ser lite skröplig ut.En fråga till dig spiken 64 och spiken på Travpunkten när träffade du SO senast
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 22:02   #41
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
80 är nya 60 lär dig.
Förklara gärna...
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 22:25   #42
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Ögnade igenom SvS nyss och såg att 4 Ubiquarian Face gav 4.40/1.86

Vad har jag missat? Har inte haft en tanke på den, förutom spåret vet jag inte vad som skulle motivera de oddsen. Har som sagt den väldigt långt ner i min rank. Är det någon/några som gått all-in, eller har Kolgjinis lämnat klart på den?
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 22:40   #43
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Ögnade igenom SvS nyss och såg att 4 Ubiquarian Face gav 4.40/1.86

Vad har jag missat? Har inte haft en tanke på den, förutom spåret vet jag inte vad som skulle motivera de oddsen. Har som sagt den väldigt långt ner i min rank. Är det någon/några som gått all-in, eller har Kolgjinis lämnat klart på den?
Någon av tjänsterna spikar och då blir det mycket spel på den
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 22:54   #44
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Ögnade igenom SvS nyss och såg att 4 Ubiquarian Face gav 4.40/1.86

Vad har jag missat? Har inte haft en tanke på den, förutom spåret vet jag inte vad som skulle motivera de oddsen. Har som sagt den väldigt långt ner i min rank. Är det någon/några som gått all-in, eller har Kolgjinis lämnat klart på den?
Gå till arkivet.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 23:15   #45
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gå till arkivet.
Gjort det, vet inte vad du syftar på dock? Ser fortfarande inte hur 4.40 i vinnarodds är motiverat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yankee (+10), Yankee (+100)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 23:24   #46
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

2.54 ggr på att Pastor Power är före Ubiquarian Face!! Tackar!!!!

(Nu har man ju jinxat denna rätt duktigt!! Bara att sjöa på Kolgjinis häst nu då för er )
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 23:47   #47
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Gjort det, vet inte vad du syftar på dock? Ser fortfarande inte hur 4.40 i vinnarodds är motiverat
Bra spår och rätt så snabb ut. Det ser ut som att den sitter tidigt i spets och den var grym vid vinsten från spets, då han fick massage från en så pass bra häst som Civilon men bara stegade undan i bra stil. Nu var det länge sen, men rapporten från stallet är bra och då den är så lågt streckad är den värd o tas med. Har matchats mot tufft motstånd och gjort det helt ok. Det man får tänka på är att den blir storskrik och vi kommer ha en helt annan % på den vid V75 start.
Vid gardering, självklar streck, men att spika, njjaaa.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-17, 23:58   #48
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Bra spår och rätt så snabb ut. Det ser ut som att den sitter tidigt i spets och den var grym vid vinsten från spets, då han fick massage från en så pass bra häst som Civilon men bara stegade undan i bra stil. Nu var det länge sen, men rapporten från stallet är bra och då den är så lågt streckad är den värd o tas med. Har matchats mot tufft motstånd och gjort det helt ok. Det man får tänka på är att den blir storskrik och vi kommer ha en helt annan % på den vid V75 start.
Vid gardering, självklar streck, men att spika, njjaaa.
Alltså, jag har inte hävdat att det inte är en bra häst eller att den gör ett bra lopp. Det jag reagerade på var vinnaroddset. Möjligt att den skulle kunna få spets, men jag tvivlar. Är långt ifrån säker att den ens kommer iväg felfritt. Att den dessutom bara är fyra år och går ut i silver..... Jag har haft fel förr, och säkerligen har jag det igen, men jag är uppenbarligen inte lika imponerad som ni
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 00:44   #49
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Alltså, jag har inte hävdat att det inte är en bra häst eller att den gör ett bra lopp. Det jag reagerade på var vinnaroddset. Möjligt att den skulle kunna få spets, men jag tvivlar. Är långt ifrån säker att den ens kommer iväg felfritt. Att den dessutom bara är fyra år och går ut i silver..... Jag har haft fel förr, och säkerligen har jag det igen, men jag är uppenbarligen inte lika imponerad som ni
Jag skrev bara en kommentar med tanke på diskussion ang UF och om man garderar att den åker med.
Jag är faktiskt helt inställd på att Zidane Grif vinner loppet med de ändringar som aviseras. Så att UF skriks ut är bara passande för min del.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+10)

Senast redigerad av Dahle den 2020-07-18 klockan 00:53.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 01:33   #50
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Gjort det, vet inte vad du syftar på dock? Ser fortfarande inte hur 4.40 i vinnarodds är motiverat
Missade du det, så får väl du strunta i att strecka UF.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 02:07   #51
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Missade du det, så får väl du strunta i att strecka UF.
Klockren ärlig kommentar. I love it
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 07:42   #52
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Björnkollen finns på Goops hemsida.

Glöm inte att streck nummer 15 Whelk i avdelning 2.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 07:59   #53
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Missade du det, så får väl du strunta i att strecka UF.
Japp, och det tänker jag också
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 08:23   #54
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
2.54 ggr på att Pastor Power är före Ubiquarian Face!! Tackar!!!!

(Nu har man ju jinxat denna rätt duktigt!! Bara att sjöa på Kolgjinis häst nu då för er )

UF - stenklar i denna H2H, OM denne går felfritt, men med denna kusk, så vet man ju aldrig...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 09:34   #55
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Ni som tänker spela på Bodö i kväll vill jag ge er en nästagångare i kallblodsloppet. Dessvärre är det utanför V4 men i lopp 2 så startar Uberg Odin. Den har en jävla fart men är lite galoppbenägen. Felfri vinner den detta!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 09:54   #56
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

erik a

18 galopper på 65 starter i juli

27,5%

låter lite mycket, nog skall man vara under 20
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:00   #57
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

65 starter i juli inte undra på den galopperar

V75: 7 , 12 Sweetman stabila 11 tider på 1600m , jaja startspår men än då.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:01   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tråkigt, men det finns flera andralopp där det kan hända saker. Handsome Brad vinner på walk over, Stenströmer på hemmaplan, Jepson och framspår. Skrällhämmande distans, ihåligt lopp och ingen vill tävla första biten. Jämn häst som aldrig hoppar. 70% brukar vara för mycket men inte för den här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:05   #59
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

6ggr på plats på 5 Västerbo Grosbois i guldloppet känns högt, det provar jag. Har för mig att den är ganska snabb ut och från toppspår bör den väl kunna få en bra resa? Finns ett par tuffa hästar emot, men överlag en ganska dålig gulddivision i mitt tycke och han har hyfsad form
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:05   #60
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
65 starter i juli inte undra på den galopperar

V75: 7 , 12 Sweetman stabila 11 tider på 1600m , jaja startspår men än då.
Till 1% är det loppet stora fynd. 1 09.7 sista 800 bakom Armour As näst senast.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:10   #61
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ställer mig också väldigt frågande till Ubiquarian. Har gnetat ihop bra med pengar i de överbetalda årgångsloppen, två vinster bara och ska gå ut och vinna silver nu? Spåret enda positiva här egentligen som jag ser det, får den ledningen gratis kan den väl kanske rinna undan. Men har svårt att se varken det ena eller det andra. Låset på spetshästen Flash och bästa hästen Zidane är urstarkt. Jormas ska vara tempotorsk i comebacken sist men vinner ändå. Är nog överlägsen om den fungerar, men är väl inte helt säker.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:20   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

18% på Four Guys Dream. Vad hade den stått i om den haft ett lopp i sig inför det här? 40%? Man kan nog räkna kallt med att Håkan har bra iordningsställt till det här loppet. Bröderna Perssons kommentarer tyder på att det är så och att man (kanske viktigast av allt) ska köra för att vinna detta. Blir nog spik!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:23   #63
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
18% på Four Guys Dream. Vad hade den stått i om den haft ett lopp i sig inför det här? 40%? Man kan nog räkna kallt med att Håkan har bra iordningsställt till det här loppet. Bröderna Perssons kommentarer tyder på att det är så och att man (kanske viktigast av allt) ska köra för att vinna detta. Blir nog spik!
Finns det nån rättvisa här så måste ju Hummern få vinna! Men världen är ju inte rättvis alltid så...

Testade en dubbel på SvS Cab Lane (2,72) & Hummern (5,80)!

Senast redigerad av viking90 den 2020-07-18 klockan 10:28.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:31   #64
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Finns det nån rättvisa här så måste ju Hummern få vinna! Men världen är ju inte rättvis alltid så...
Ja man gillar ju Hummern, men han borde få svårt att komma till. Får väl sin välförtjänta seger nästa gång istället. Ligger lite skräll på lut i det här loppet, kör de för hårt i början är det anybodys game. Men jag går på Perssons rakt ut i det här rundspelade loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 10:39   #65
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet.

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 10:35
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3 (7, 11) (felfri 1 vinner plättlätt. Känns för osäker för att spika och garderas med 3 och 2)

2: 1, 3, 7, 10, 11 (4, 15) (1 bfro kuskförstärkt kan vinna SoS. 3 är stall Untersteiners bästa vinstchans under dagen. 7 med springspår. Ospelade 10 såg fin ut i kvalet till Stochampionatet. 11 står tufft inne och streckas på Örjan)

3: 1, 7 (4, 10) (jättefavoriten 7 låses med ende motståndaren. 7 släpps till ledningen med 1 i vinnarhålet. Omgivningen tröttnar in på upploppet och "sesamöppnar sig" för Örjan)

4: 10, 11, 13, 14 (9, 6) (detta ungdomslopp ser en stor favorit i 11, som står hårt inne på pengarna. Han har bra kusk liksom 14 med 700' mer intjänat. 10 är ensam på springspår och kan få en smörresa. 13 har hoppat som hårt betrodd på V75 och kan få bra rygglopp till 5 %)

5: 1, 4, 6, 7, 8 (10, 2) (6 debuterade i knackigt trav mot klent motstånd hos Nurmos och är stor favorit. 4 felade i försöket till Sprintermästaren och blir dagens stallskrik. 1 står bäst inne på pengarna, har perfekt startspår och hemmabana. Enormt kuskplus med Erik på 7. Lugauers 8 har uselt spår men kanonform)

6: 1 Cab Lane (12, 2) (1 SoS rinner ifrån konkurrenterna på det långa upploppet)

7: 1, 2, 3, 7, 11 (4, 5) (favoriten 1 har bättre chans att gå felfritt än - som förra veckan - voltstart. Det lyser form av 7. Kretsen kring 3 är optimister. Goop pratar väl om 11. 2 är ganska hårt betrodd och var fin senast i Halmstad som tvåa före Look Håleryd)

3x5x2x4x5x1x5 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod:Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Fulsprit (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 11:36   #66
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Whelk måste ju ha riktigt bra chans mot dessa?! Gillar verkligen inte att spika Westholm men som 5e handare mot dessa så kan jag inte låta bli..
Spik nr 2 hamnar på Hummern i 7e. Känns som att det är på sin plats att han rundar dessa från 3e ytter den här gången..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5), Santorini (+5), Fulsprit (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 11:38   #67
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Whelk måste ju ha riktigt bra chans mot dessa?! Gillar verkligen inte att spika Westholm men som 5e handare mot dessa så kan jag inte låta bli..
Spik nr 2 hamnar på Hummern i 7e. Känns som att det är på sin plats att han rundar dessa från 3e ytter den här gången..
Jag har samma tankar, om det sen är bra eller dåligt för din del låter jag vara osagt
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 11:45   #68
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Här kommer min rad.

Lopp 1 nr 1,2,3,6,7,8,9,11 (10-5) Tror flera omstarter.

Lopp 2 nr 4,7,15 (11-1) Whelk hela vägen.

Lopp 3 nr 1,7 (8-4) Hoppas Romanesque får lucka på upploppet.

Lopp 4 Spik nr 11 Ivory Di Quattro. (14-10) Heja Djuse.

Lopp 5 nr 4,7 (8-2) Adrian spets och slut.

Lopp 6 nr 1,6,10,12 (11-7) Min rysare är Franklin Face.

Lopp 7 nr 7,9,11 (2-12). Alla utländska hästar.

Rättningskod DZQ PTH DQK


Lycka till med att ta hem jackpott miljonerna allihopa!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 12:18   #69
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Reducerat system på 41 kuponger, här är den största

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 13:16
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tycoon Broline (3, 11)
2: 3 Princess Kloster (7, 1)
3: 7 Handsome Brad (5, 1)
4: 10, 11, 14 (13, 8)
5: 4, 5, 7, 11 (6, 1)
6: 4, 7, 10, 11 (2, 9)
7: 1, 2, 3 (10, 12)

1x1x1x3x4x4x3 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 12:58   #70
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Kan inte tro mina ögon att Mats Karlsson snudd på är favorit på v75. Honom minns man ju när han brukade börja gunga i sulkyn 600 kvar bakom Bonefish race, det var tider det...

Lord Horse var klart förbättrad barfota näst senast och såg fin ut då, men enligt mig inte riktigt samma intryck med skorna på. Det var ett dåligt lopp senast efter att Tycoon galopperat (spelad till 1,50) och han fick dessutom 11-fart första varvet. Det var 6 Move it brodda som var tvåa i det loppet och var egentligen inte sämre än Lord Horse men kom inte riktigt till. Den är spelad till 1,5% idag.

Min känsla är att Tycoon vinner felfri, gör han bort sig vinner nog en skräll, varför inte Gassin Am till 6% som har bra form och kan öppna rätt så fint (har öppnat bra från spår 3 två gånger) och det kan bli tidig ledning om Tycoon kommer bort... U:1-7 med stor gardering bakom hade jag spelat om jag inte bojkottat atg. Nu blir det enbart en mindre v-spel på gassin am om den ser bra ut i provstart...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5), Fulsprit (+25)
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:00   #71
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2713
Standard

”Spelvärda” spikar idag? Nån som vet?
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:02   #72
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

Något att titta på tills V75 börjar

V4
Inlämnat: 2020-07-18, 13:52
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 14:45
Kostnad: 242,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 2)
2: 12 Utah Broline (8, 5)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 10)
4: 11 Mystic Mom (8, 9)

11x1x11x1 = 121 rader.
121 x 1 x 2,00 kr = 242,00 kr.
Totalt: 242,00 kr.
Rättningskod: LZZ TTG FWH
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:28   #73
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
”Spelvärda” spikar idag? Nån som vet?
Den där Ubiquarian som alla hajpar.

Sen Handsome Brad kan man komplettera med.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:44   #74
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-07-18, 14:43
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 14:45
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 12 (8, 7)
2: 12 Utah Broline (8, 5)
3: 3, 4, 10 (1, 5)
4: 5, 8, 9, 11 (13, 4)

8x1x3x4 = 96 rader.
96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: KWR NTH GPM
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:49   #75
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Hoppas att de visar upp Tycoon i tid. Jag vill gärna se hur den ser ut innan jag bestämmer något.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:50   #76
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 13:54   #77
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

H-e Protesgoran - favoriten vann första. Tvåan 12 hade dragit rejält i kuponghögen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:06   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Synd att de strök Dream Cash i sista. Hade kunnat vara en kul skräll om spets.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:12   #79
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Bara lugna värmningar i första lopp så här långt. Tycoon ser ju väldigt trevlig ut.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:15   #80
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

V75-1 3, 10
V75-2 15 Whelk
V75-3 7 Handsome Brad
V75-4 A:9, 10, 11, 14 B:5, 6, 13
V75-5 A:7 B:6
V75-6 A:2, 6 B:4, 11, 12
V75-7 A:3 B:1, 2, 7, 8, 11

Minst 2 av 4 A
231 kr
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:17   #81
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Blir det linje start är det bara lägga ner
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:44   #82
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Blir lite större kupong idag efter gårdagens turvinst på 64:an.
Lycka till idag!


V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:03
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 10 (3, 11)
2: 1, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 15 (2, 10)
3: 7 Handsome Brad (1, 2)
4: 8, 9, 10, 11 (14, 13)
5: 1, 7 (6, 10)
6: 1 Cab Lane (12, 11)
7: 3, 7, 10, 11, 12 (2, 1)

4x9x1x4x2x1x5 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+6), mackpeter (+5)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:45   #83
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 15:38
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 15:31
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Zante Grif
2: 8, 11

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: GQN QTB LZJ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:47   #84
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Enig där, fanns med på min lapp. Men blev å andra sidan en naturlig nedbantning nu. Så här blir dagens försök:
1,3,10
7,11,15
Handsome Brad
10,11
1,5,6,10
Southwind Queen
7,10,11,12

Lycka till allihop

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Synd att de strök Dream Cash i sista. Hade kunnat vara en kul skräll om spets.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:51   #85
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Mina spikförlslag

Avd3) 7 Handsome Brad

Avd6) 1 Cab Lane - vinna eller försvinna för Cab lane idag. Går all in med balans och Bike.


Skrälloppen

Avd1

Öppet värre om favoriten gör bort sig. Tycker den fräcka lösningen att låsa på 3 skrällar inte är helt fel. Tänker då på hästarna:

2 Leo Leo 7%
6 Move ot like Brodde 2%
7 Gassin Am 7%.

Avd2

Öppet igen. Fem som jag inte vill spricka på är:

2 Kantens Rose 3%
3 Princess Kloster 8%
10 She Follow Me 2%
14 Looser on Looser 3%
15 Whealk 9%

Finns massor av fler tänkbara vinnare i loppet.

Kanske skall man lägga till 1 Sunettan Palema och 7 Mellby Happy också men min känsla sägerlås på 2,3,10,14,15

Jag har ju spikat dagens Lampa 1 tredje och med de 3 x 5 streck jag har i de första två avdelningarna så är jag antingen Borta eller sitter bra på det med ett ok värde efter tre avdelningar även om dagens största vinner tredje.

Avdelning 4

2 klara favoriter på dubbla tillägg men jag tar Jensa på Orden och spelar som hans statistik säger - dvs tvärt om vad han själv gör...

Mellanvolten är gynnad propositionsmässigt och jag kör vidare på skrällspåret.

Jag streckar alla på mellanvolten samt den ende bortglömda på tillägg 13 Staro Leonardo.

Streck 5-6-7-8-9-10-13

__________________________________________________ ______________

Avd1) 2,6,7
Avd2) 2,3,10,14,15
Avd3) 7 Handsome Brad
Avd4) 5,6,7,8,9,10,13
Avd5) ????
Avd6) 1 Cab Lane
Avd7) ???

105 rader i fem av avdelningarna.

Då jag har spelpaus och tror på skrällar i flera avdelningar så vill jag inte komponera ett helt färdigt system. OM det osannolika skulle inträffa att systemet slår in när det är oinlämnat så skulle man inte må speciellt bra en tid framöver


Lycka till ni som spelar - det ser rätt svårt ut och de som lyckas få alla rätt idag för nog bra belalt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+7), viking90 (+7)

Senast redigerad av Basse den 2020-07-18 klockan 14:53.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:51   #86
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Blir lite större kupong idag efter gårdagens turvinst på 64:an.
Lycka till idag!


V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:03
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 7, 10 (3, 11)
2: 1, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 15 (2, 10)
3: 7 Handsome Brad (1, 2)
4: 8, 9, 10, 11 (14, 13)
5: 1, 7 (6, 10)
6: 1 Cab Lane (12, 11)
7: 3, 7, 10, 11, 12 (2, 1)

4x9x1x4x2x1x5 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Man måste ha visst mått av tur kombinerat med skicklighet. Det ska man aldrig be om ursäkt för.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:54   #87
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Förlustbongen


V75
Inlämnat: 2020-07-18, 13:17
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 9, 10 (3, 11)
2: 11 Cactus (1, 7)
3: 4, 7, 11 (1, 9)
4: 11 Ivory di Quattro (14, 9)
5: 2, 6, 10 (7, 1)
6: 4, 5 (12, 1)
7: 1, 2, 3, 5, 10 (7, 11)

3x1x3x1x3x2x5 = 270 rader.
270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Rättningskod: KRX NTH GTD

/Lycka till!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 14:55   #88
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Håller med dig om mycket Basse. Ju närmare start, desto mer känsla får jag för flera skrällar i inledningen. Ta bara en sådan som Arc en Ciel, den kan ganska mycket i ljusa stunder om favoriten gör bort sig. Nöjer mig istället med utgång på de två betrodda och streckad brett bakom.

Den kompletterande spiken utöver Handsome Brad fick bli Armour As. Jag hade spikat från ett bra spår utan att tveka, hästen är grym. Det är klart att det krävs klaff, men han tål att göra mycket jobb själv och jag är osäker på om Cab Lane verkligen är på topp idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:00   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Handsome Brad är självskriven. Annars har jag varit inne på Cab Lane ända fram tills nu! Istället så tror jag att Zidane Grif är bästa chansen för Nurmos, oavsett vad han säger. Det får bli spik på den samt Tycoon Broline med Örjan. Hinner inte vänta på att den kommer ut på banan eftersom jag i så fall måste lägga om systemet och hårdgardera första loppet.

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:02
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tycoon Broline (3, 11)
2: 1, 2, 3, 7, 11, 12 (4, 15)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 10, 11, 14 (13, 9)
5: 6 Zidane Grif (7, 8)
6: 1, 2, 3, 10, 11, 12 (4, 6)
7: 1, 3, 7, 11 (2, 4)

1x6x1x3x1x6x4 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: KZV QTC CZF

Challenge:

1
-7 -11
7
11,14
6
-1 -12¨
Alla

Senast redigerad av Shooter den 2020-07-18 klockan 15:08.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:10   #90
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:08
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 2 136,96 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7 (11, 9)
2: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 11, 15 (10, 12)
3: 1, 7 (8, 9)
4: 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14 (7, 5)
5: 4, 6, 10 (7, 1)
6: 1 Cab Lane (12, 2)
7: 3, 11 (7, 1)

6x8x2x7x3x1x2 = 4032 rader.
4032 x 1 x 0,50 kr = 2 016,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:10   #91
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:07
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 665,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 1)
2: 2 Kantens Rose (1, 11)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (2, 1)
5: 7 Kick Off Classic (6, 10)
6: 1 Cab Lane (12, 2)
7: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3)

11x1x1x11x1x1x11 = 1331 rader.
1331 x 1 x 0,50 kr = 665,50 kr.
Totalt: 665,50 kr.
Rättningskod: BSN STC HZL
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:11   #92
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
”Spelvärda” spikar idag? Nån som vet?
afd 3 : 7

afd 5 : 4

TT spiker

afd 4 : 11

afd 6 : 12
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:13   #93
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:08
V7 - endast utdelning av värde vid 7 rätt
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (11, 5)
2: 1, 2, 3, 7, 10, 11, 12, 15 (4, 8)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 10, 11, 13 (14, 9)
5: 4 Ubiquarian Face (6, 10)
6: 1, 10, 12 (2, 4)
7: 3, 7 (1, 11)

7x8x1x4x1x3x2 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.
Rättningskod: GSZ VTG KZK
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:17   #94
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 012
Sharp$: 826
Standard

Provar!

1) 1,2,7
2) 1,4,7,15
3) 7
4) 11,13
5) 10
6) 1,2,6,12
7) 3

Lycka till ikväll med era spel !

Min löning är skral
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:17   #95
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2317
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:17
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 7 (11, 9)
2: 1, 2, 4, 8, 11, 14, 15 (7, 12)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 11 Ivory di Quattro (14, 10)
5: 4, 6, 8 (10, 7)
6: 1, 12 (2, 10)
7: 1, 3, 7, 11 (2, 4)

5x7x1x1x3x2x4 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:18   #96
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Dagens Kioskvältare:

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:08
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 489,72 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 1)
2: 3 Princess Kloster (1, 11)
3: 1, 4, 5, 7, 8, 11 (9, 10)
4: 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (6, 5)
5: 8 Norton Commander (6, 10)
6: 2 Southwind Queen (1, 12)
7: 3, 7 (1, 11)

11x1x6x7x1x1x2 = 924 rader.
924 x 1 x 0,50 kr = 462,00 kr. Avgift 27,72 kr.
Totalt: 489,72 kr.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:21   #97
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:20
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7 (11, 9)
2: 1, 3, 4, 7, 11, 15 (12, 14)
3: 1, 7 (9, 4)
4: 11 Ivory di Quattro (14, 10)
5: 1, 4, 6, 7, 8 (10, 2)
6: 1 Cab Lane (12, 2)
7: 1, 3, 7, 11 (2, 4)

5x6x2x1x5x1x4 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: BXZ NTM DZL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:22   #98
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:53
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 7, 10 (11, 9)
2: 7, 12, 14, 15 (1, 11)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 11, 13 (14, 10)
5: 12 Pastor Power (6, 10)
6: 4 Royal Navy Neo (1, 12)
7: 9, 10, 11, 12 (1, 3)

6x4x1x2x1x1x4 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: JPR NTJ DZB


V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:55
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tycoon Broline (3, 11)
2: 1, 7, 12, 14, 15 (11, 4)
3: 5, 7 (1, 9)
4: 11 Ivory di Quattro (14, 10)
5: 4, 6, 12 (10, 7)
6: 4 Royal Navy Neo (1, 12)
7: 7, 11 (1, 3)

1x5x2x1x3x1x2 = 60 rader.
60 x 1 x 0,50 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: BPQ ZTD CZM
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:32   #99
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Sitter och funderar på varför folk spikar Cab Lane. En start i år och ingen vinst sedan juli - 19. Men jag är väl dåligt påläst.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:34   #100
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det var ju trist att första starten inte gick iväg.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:34   #101
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 1594
Standard

Och så inlämningsproblem igen...
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:34   #102
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Låset tvåa och trea i mål. Surt
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:35   #103
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

En fin början!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:35   #104
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

YEEESSSSSS fuck favoritter
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:36   #105
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Adrian...Sveriges längsta upplopp men han ska tvunget skicka iväg hästen i fullfart i trejdespår genom sista kurvan...Ingen var väl förvånad att det blev galopp?

Staketkusk gissning här men eftersom inget hotade utvändigt så hade det väl varit bättre att stanna kvar i ryggan i andra spår fram till upploppet när det blir rakt och skickat iväg i tredje spår då upploppet är ju som sagt låååångt....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), Piraten (+5), lenninen (+5), boomboom (+5), mackpeter (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:39   #106
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Adrian...Sveriges längsta upplopp men han ska tvunget skicka iväg hästen i fullfart i trejdespår genom sista kurvan...Ingen var väl förvånad att det blev galopp?

Staketkusk gissning här men eftersom inget hotade utvändigt så hade det väl varit bättre att stanna kvar i ryggan i andra spår fram till upploppet när det blir rakt och skickat iväg i tredje spår då upploppet är ju som sagt låååångt....

Han hade kunnat kört hur som helst förutom som han nu gjorde - han ville sitta och finåka sista biten med en överlägsen häst in mot mål - i stället blev det galopp som så många gånger förr. Detta stall borde hyra bort varenda styrning och bara träna - ojojoj, vilken höjning av insprungna pengar, det skulle bli!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:41   #107
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2317
Standard

Tänkte jag med, hur svårt kan det va och vänta....IQ-Fiskmås där!
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:43   #108
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Hoppas Cactus gynnas av Axevallas upplopp men såg lite struttig ut i provstarten. Det flöt inte direkt på och Örjans start var ju inte bra i första... Är rädd för att Unters 3:a får ledningen - spelade en raket med den som motspel. Blev lite feg...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:47   #109
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Går ju inte att strecka Södervall-kuse från bakspår på V75 till 8%, åratal sen han drog in en sexsiffrig peng. Adrian var klar innan han lyckades hitta galopp va?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:50   #110
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Går ju inte att strecka Södervall-kuse från bakspår på V75 till 8%, åratal sen han drog in en sexsiffrig peng. Adrian var klar innan han lyckades hitta galopp va?
Kollade en gång till och den hade med närmast garanti vunnit utan galopp. Var ju redan förbi 10 och 10 var inte ens en längd från segern...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:51   #111
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Går ju inte att strecka Södervall-kuse från bakspår på V75 till 8%, åratal sen han drog in en sexsiffrig peng. Adrian var klar innan han lyckades hitta galopp va?

Så är det - och ja, Adrian var stenklar - var länge sedan (nåja) jag såg en häst som inte var först in på upploppet men som jag insåg redan var vinnaren. Han är såå dålig på att köra! Vinner han med UF så kommer de hylla honom - så patetiska är de i studion!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:52   #112
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Unter har väl sagt att P. Kloster stannar i ledningen om den når den?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:55   #113
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Ingen aktion på Unter idag. Suttit passiv i några lopp nu
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:58   #114
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Spelade på att 1:an skulle krångla men det gjorde den inte. Så kan det gå. Unters var rätt bra ändå. Örjan gjorde
vad han kunde men lite trögt...

Senast redigerad av valo den 2020-07-18 klockan 15:59. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 15:59   #115
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jaha! Bästa hästen i första loppet går iväg, men hoppar i den giltiga starten. I andra så blir det inga omstarter, ett par av de roligare motbuden hoppar bort sig och favoriten leder runt om. Undrar när man ska komma rätt på det igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:01   #116
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

VINNARE
Inlämnat: 2020-07-18, 16:59
Axevalla Lopp 7
Lördag 2020-07-18
Start: 17:05
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Västerbo Grosbois

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: LWQ NTG BSJ
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:03   #117
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V5
Inlämnat: 2020-07-18, 16:59
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 17:05
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7 (9, 8)
2: 10, 11, 13, 14 (9, 8)
3: 1, 4, 6, 7, 8 (10, 2)
4: 1 Cab Lane (12, 2)
5: 1, 2, 3, 7, 11 (4, 10)

2x4x5x1x5 = 200 rader.
200 x 1 x 1,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: CWZ ZTG FSD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:06   #118
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

För många plus med Uffe på Crebas och kalasläge+finfin stam. PU skyldig vinna annars.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:06   #119
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Handsome Brad överlägsen nu - tvillingen 7/8 är spelbar till ca. 14 ggr penningarna...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:08   #120
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V5
Inlämnat: 2020-07-18, 16:38
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 17:05
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Handsome Brad (1, 9)
2: 10, 11, 13, 14 (9, 8)
3: 6 Zidane Grif (7, 10)
4: 1, 2, 4, 10, 12 (3, 11)
5: 1, 3, 7, 11 (2, 4)

1x4x1x5x4 = 80 rader.
80 x 1 x 1,00 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: BRR NTL LZM

TRIO
Inlämnat: 2020-07-18, 17:07
Axevalla Lopp 7
Lördag 2020-07-18
Start: 17:05
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 7 Handsome Brad
2:a: 6 Västerbo Exact
3:a: 1, 9

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: GZR ZTM HSF
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:10   #121
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Travnets Ludvigsson: " 9 Master Sea är tredjehandare till 10.00, men den är bäst i spets och inte stekhet från bakspår."

Det gick att vinna från torskspårens torskspår (Sjödén).
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:10   #122
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja Brad bör vara klar.

1: 7 Handsome Brad (1, 9)
2: 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (7, 2)
3: 1, 6 (10, 7)
4: 1, 3, 6 (12, 2)
5: 3, 7, 8, 9 (1, 11)

1x9x2x3x4 = 216 rader.
216 x 1 x 1,00 kr = 216,00 kr.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:12   #123
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Travnets Ludvigsson: " 9 Master Sea är tredjehandare till 10.00, men den är bäst i spets och inte stekhet från bakspår."

Det gick att vinna från torskspårens torskspår (Sjödén).
Det var voltstart. Det där med 9 som torskspår gäller auto. Men det fanns inget värde i strecken hursomhelst, borde legat under 5%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:13   #124
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:08
V7 - endast utdelning av värde vid 7 rätt
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (11, 5)
2: 1, 2, 3, 7, 10, 11, 12, 15 (4, 8)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 10, 11, 13 (14, 9)
5: 4 Ubiquarian Face (6, 10)
6: 1, 10, 12 (2, 4)
7: 3, 7 (1, 11)

7x8x1x4x1x3x2 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.
Rättningskod: GSZ VTG KZK
Hejar på dig nu!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:15   #125
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, Snowstorm hannover höll på att skita på sig när Romanesque kom farandes - djäklar vad fin denne är!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:18   #126
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Adrian har kört bort en 32 oddsare och en 24 oddsare nu - bra jobbat!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:18   #127
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Många galopper idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:18   #128
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Handsome Brad överlägsen nu - tvillingen 7/8 är spelbar till ca. 14 ggr penningarna...

Luddes måste väl diskas för galopp på upploppet?

Bra spel hur som helst

*** edit

Ludde inte diskad???
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:18   #129
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det där blev ju inte alls som man tänkt sig i badkaret. Och det löste sig (som vanligt) för Örjan. Men Brad var bäst och fick vinna välförtjänt. Adrian körde bort sin andra vinnare för dagen. Han måste ju vara slut som artist för dagen, ni KAN ju inte lira Ubiquarian nu. Måste vara garantitorsk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:19   #130
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Luddes måste väl diskas för galopp på upploppet?

Bra spel hur som helst

Har paus, men tror att den ställde sig innan 100 kvar - ganska säker på detta!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:22   #131
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Det man undrar är om familjen Kolgjinis hade haft galopphästar istället, hade då dessa börjat trava mitt i loppen???

Obegripligt hur ofta deras djur galopperar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:23   #132
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det man undrar är om familjen Kolgjinis hade haft galopphästar istället, hade då dessa börjat trava mitt i loppen???

Obegripligt hur ofta deras djur galopperar
Hemmabana är ju Jägersro trots allt
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:27   #133
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ok han fick behålla andraplatsen, kanske inte är så supertiltad ändå då. Synd för er som gick på 7-8 tvillingen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:29   #134
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

6/14 - tvilling nu (om jag spelat)...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:31   #135
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det man undrar är om familjen Kolgjinis hade haft galopphästar istället, hade då dessa börjat trava mitt i loppen???

Obegripligt hur ofta deras djur galopperar
Det finns en gammal Travpunkten-medlem på detta forum som en gång i tiden t.o.m. utnämnde pappa Lutfi till världens bästa kusk! Jajamänsan!
Jag tror att galoppen finns i generna hos Vombfamiljen.Måhända kan Dante så småningom bryta "traditionen".
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:36   #136
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Det finns en gammal Travpunkten-medlem på detta forum som en gång i tiden t.o.m. utnämnde pappa Lutfi till världens bästa kusk! Jajamänsan!
Jag tror att galoppen finns i generna hos Vombfamiljen.Måhända kan Dante så småningom bryta "traditionen".
Nåja, Adrian är väl ändå ganska ok att köra tycker jag. Och verkar ha mognat en del senaste åren, även om "jag vet och är bäst-genen" nog aldrig går ur. Ska bli kul att se hur det går för Dante framöver, de lär väl knuffa varandra framåt utvecklingsmässigt på ett bra sätt förhoppningsvis. Som bröder brukar göra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:41   #137
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Hon är ruskig bra när hon är i form Wild Love! Satte grabbarna på plats!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:42   #138
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man trodde ju inte att det skulle gå att hämta in försprånget Mats fixade. Men hon är TUNG i spurten alltså!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 16:50   #139
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Lever men tunt på slutet.

4,6
1,2,6,11
7 Hummer Scott

Edit: Gick inte idag heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+4), mackpeter (+4), Fulsprit (+7), Basse (+7)

Senast redigerad av trance_error den 2020-07-18 klockan 17:07.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:06   #140
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Haha så typiskt... säger som han i studion

"brukar alltid ha med den... inte denna gången"
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:08   #141
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fick det kört i halsen och kunde sega sig förbi - pliktskyldigt och inget mer. Sevilla hästen i loppet och återigen en "nästagångare"...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:12   #142
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Fick det kört i halsen och kunde sega sig förbi - pliktskyldigt och inget mer. Sevilla hästen i loppet och återigen en "nästagångare"...
Absolut, visst är det så! Men det är ju en del av analysen och en klockren vinnare!
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:13   #143
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 18:11
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 18:20
Kostnad: 1 000,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Cab Lane
2: 7, 11

2 x 500,00 kr = 1 000,00 kr.
Totalt: 1 000,00 kr.
Rättningskod: Få se om det här kan rädda dagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:15   #144
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Rak dubbel 6-11 hundra spänn.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:17   #145
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Vet inte om 4 Royal Navy Neo räcker till vinst men plats känns inte orimligt.

Tvillningarna med 4 ger bra. 4 mot 1 ,12 ger bägge nästan 40ggr just nu
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:20   #146
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Norton kan de lägga ner med.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:21   #147
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Absolut, visst är det så! Men det är ju en del av analysen och en klockren vinnare!
Ge dig - grattis till vinsten men enkom rent flyt! UF i dödens efter att ha varit ute i tredje och fjärdespår från början och höll riktigt bra, men såklart chanslös mot en lus som fått det hela kört precis efter dennes önskan. Kunde ju inte bli bättre! Inte fasiken analyserade du detta som det blev? En sak att du vann, men det går att vara ödmjuk också...

Grattis igen! Bara kul när folk vinner - särskilt mot de smutsiga spelbolagen, hehe!


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:24   #148
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

DD:

1, 2, 6
2
x valfritt belopp
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:25   #149
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ge dig - grattis till vinsten men enkom rent flyt! UF i dödens efter att ha varit ute i tredje och fjärdespår från början och höll riktigt bra, men såklart chanslös mot en lus som fått det hela kört precis efter dennes önskan. Kunde ju inte bli bättre! Inte fasiken analyserade du detta som det blev? En sak att du vann, men det går att vara ödmjuk också...

Grattis igen! Bara kul när folk vinner - särskilt mot de smutsiga spelbolagen, hehe!


Ursäkta, var absolut inte meningen att verka dryg eller självgod. Var bara glad eftersom jag jagat honom i jag vet inte hur många lopp Men tack ändå
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:28   #150
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Tengil Face??
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:29   #151
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Fleming kan inte driva - som en staty i sulkyn
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:32   #152
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Värden i teorin.

1 __ 236545-- 867-- 73
2 __ 455756-- 1564-- 119
3 __ 260971-- 949-- 79
4 __ 747810-- 2363-- 162
5
6 __ 1936963-- 4634-- 247
7 __ 278502-- 1008-- 83
8 __ 1700067-- 4274-- 236
9 __ 1905718-- 4588-- 245
10 __ 1074130-- 3120-- 195
11 __ 363273-- 1281-- 101
12 __ 2864355-- 5760-- 276
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+6)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:34   #153
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 18:16
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7
2: 7 Hummer Scott

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: JZT XTL MVL

Hade flyt i början av veckan men nu är det nos på nos ifrån något.
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:37   #154
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Fleming kan inte driva - som en staty i sulkyn
Nej men han kan svepa fält och vinna lopp. Det räcker långt i min värld.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:55   #155
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

6 femmor (474:-) och DD (663:-) - jag är nöjd.

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:15
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (11, 9)
2: 1, 7, 11 (15, 4)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 11, 14 (10, 13)
5: 1, 2, 10 (6, 7)
6: 10, 12 (1, 2)
7: 3, 7 (1, 11)

2x3x1x3x3x2x2 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: LVR RTK CZC
------------------------------------
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 17:46
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 18:20
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10, 12
2: 3, 7

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: JRX RTC FSB
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+2)

Senast redigerad av hoola den 2020-07-18 klockan 18:13. Anledning: Det var ju 6 femmor...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 17:59   #156
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
4 femmor (474:-) och DD (663:-) - jag är nöjd.

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:15
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (11, 9)
2: 1, 7, 11 (15, 4)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 11, 14 (10, 13)
5: 1, 2, 10 (6, 7)
6: 10, 12 (1, 2)
7: 3, 7 (1, 11)

2x3x1x3x3x2x2 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: LVR RTK CZC
------------------------------------
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 17:46
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 18:20
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10, 12
2: 3, 7

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: JRX RTC FSB
Grattis. Snygg DD.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+4)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 18:06   #157
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
4 femmor (474:-) och DD (663:-) - jag är nöjd.

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 16:15
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (11, 9)
2: 1, 7, 11 (15, 4)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 11, 14 (10, 13)
5: 1, 2, 10 (6, 7)
6: 10, 12 (1, 2)
7: 3, 7 (1, 11)

2x3x1x3x3x2x2 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: LVR RTK CZC
------------------------------------
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-07-18, 17:46
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 18:20
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10, 12
2: 3, 7

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: JRX RTC FSB
Inga stora marginaler i DD-loppen men absolut inga tursamma segrar.
Grattis!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+4)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 18:12   #158
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Omg vad kall jag är. Ett rätt och det var spiken på dagens största. Gjorde fyra val på slutet, mellan Master Sea/Turenne, Sunettan/Mellby H, Agassi/Wild Love och Southwind Q/Andre Ward.
0/4 av är f*n världsklass.
Hade nog oavsett inte streckat Pastorn även om jag gillar den
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 18:17   #159
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Omg vad kall jag är. Ett rätt och det var spiken på dagens största. Gjorde fyra val på slutet, mellan Master Sea/Turenne, Sunettan/Mellby H, Agassi/Wild Love och Southwind Q/Andre Ward.
0/4 av är f*n världsklass.
Hade nog oavsett inte streckat Pastorn även om jag gillar den
Då jag inte villa tippa för mer än en hundralapp (V75) så hade jag inga tankar på Turenne eller Pastor Power.Med tanke på blev det maximalt.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 18:27   #160
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3461
Standard

Själv bröt jag en längre vinstsvacka genom att få in fyra sexor plus femmor. Blev dock aldrig spännande eftersom jag gick av i första avd. Var egentligen aldrig nära att strecka Stefan Persson från spår 9. Hade streckat både 3 och 10 i loppet.
Vad jag hakat upp mig lite på i efterhand är ändå att när det är 700 m kvar så säger Fernlund i referatet typ ¨nu skall Oskar J bara sitta lugn i dödens och hålla ner tempot för att knäcka ledaren på upploppet¨.
Givetvis så sker det motsatta och man ser att tempot går ner till 08,5-09 fart.
Vad säger ni, gjorde Oskar J en tavla eller trodde han att han hade täckning för sin körning?
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 18:41   #161
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Travnets Ludvigsson: " 9 Master Sea är tredjehandare till 10.00, men den är bäst i spets och inte stekhet från bakspår."

Det gick att vinna från torskspårens torskspår (Sjödén).
Det är alltså 1640a uttrycket avser.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 19:37   #162
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:54
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 431,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 9, 10 (3, 11)
2: 1, 7, 12, 15 (11, 4)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 10, 11, 13, 14 (9, 6)
5: 4, 6, 7, 10, 12 (1, 2)
6: 10 Andre Ward (1, 12)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (1, 8)

3x4x1x5x5x1x9 = 2700 rader.
2700 x 1 x 0,50 kr = 1 350,00 kr. Avgift 81,00 kr.
Totalt: 1 431,00 kr.
Min kostnad: 1 431,00 kr x 1/12 = 119,25 kr


Äntligen ! Är på Öland o får se att jag satte den idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), eveton (+7), gertove65 (+10), hoola (+7), Gotland (+7), Protesgoran (+7), Dahle (+7), Grovport (+7), tvablaa (+7), joppe59 (+14), Santorini (+7)
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 19:53   #163
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Grattis!
Men jag fattar nog inte helt poängen med att ständigt posta system i efterhand?

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-07-18, 15:54
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-07-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 431,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 9, 10 (3, 11)
2: 1, 7, 12, 15 (11, 4)
3: 7 Handsome Brad (1, 9)
4: 8, 10, 11, 13, 14 (9, 6)
5: 4, 6, 7, 10, 12 (1, 2)
6: 10 Andre Ward (1, 12)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (1, 8)

3x4x1x5x5x1x9 = 2700 rader.
2700 x 1 x 0,50 kr = 1 350,00 kr. Avgift 81,00 kr.
Totalt: 1 431,00 kr.
Min kostnad: 1 431,00 kr x 1/12 = 119,25 kr


Äntligen ! Är på Öland o får se att jag satte den idag
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 20:01   #164
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Vad menar du? Vill du att jag lägger ut mina system innan ?... lägger oftast ut innan men varit upptagen hela dagen ?
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 20:32   #165
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Grattis Jimmy
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 21:47   #166
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Grattis Jimmy
Tack
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 21:55   #167
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Snyggt komponerat system Zimonsson! Utom just kanske tredjestrecket i första som ju ändå bar frukt. Men det är ju så, man ha lite flax som boostar på skickligheten som ligger i grunden. Hemmabana var det också som lite extra skön känsla, visst? Saknas bara att man kan vara på plats och fira i så fall
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimonzzon85 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 22:04   #168
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snyggt komponerat system Zimonsson! Utom just kanske tredjestrecket i första som ju ändå bar frukt. Men det är ju så, man ha lite flax som boostar på skickligheten som ligger i grunden. Hemmabana var det också som lite extra skön känsla, visst? Saknas bara att man kan vara på plats och fira i så fall
Tack ! Ja den i första var jag inne på länge ! Men som du säger hade varit extra kul o varit på plats en sådan dag som denna när de var hemmaplan !
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 22:57   #169
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Ja precis. Förstår nog bara inte riktigt poängen att på ett tipsforum posta system i efterhand?

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Vad menar du? Vill du att jag lägger ut mina system innan ?... lägger oftast ut innan men varit upptagen hela dagen ?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-18, 23:16   #170
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ja precis. Förstår nog bara inte riktigt poängen att på ett tipsforum posta system i efterhand?
Håller med till del här. Givetvis är ju troligtvis största delen av att posta sånt att man vill ha ryggdunkningar och gratulationer.

Men värdet i att se att "så här kan man göra och nå framgång i kommande omgångar" är inte att underskatta. Vi vill ju alla utvecklas och det är ju de där systemen som tar de stora pengarna som är facit på ett sätt. Att se hur de är uppbyggda är lite intressant tycker jag iallafall. Man måste spela lite utanför ramen för att göra riktig framgång, annars blir det bara nötande för att få tillbaka insatserna eller kanske en gnutta till. Jag tror de flesta här vill sikta högre än så, och då kan det nog hjälpa att se på "facit" emellanåt. Och fundera över hur man kan blanda det med sin egen spelstil för att nå mer framgång i sitt spelande.

Så oavsett motiv så är jag iallafall intresserad av att se vinnande system i efterhand. Några gånger är det uppenbart en blixt som slagit ner, ren och skär tur som lett till vinsten. Men oftast är det ju en välgrundad tanke bakom systemet som leder till vinsten (ofta ihop med en liten portion tur såklart). Enda jag kunde önska är kanske en liten "efterhandare" om hur man tänkte när man komponerade systemet också. Ifall man inte postat det innan
Helst ofriserad såklart utefter vad som faktiskt hände. För tankarna bakom konstruktionen av systemet är ju minst lika (eller mer) intressant som systemet självt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Fefaifb (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-19, 09:23   #171
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Så oavsett motiv så är jag iallafall intresserad av att se vinnande system i efterhand. Några gånger är det uppenbart en blixt som slagit ner, ren och skär tur som lett till vinsten.
99,9% av efterhandarna är blixtar. Det är det som är tråkigt.
Däremot går det ju att skriva lite kommentarer till efterhandare
av den som lägger in den för ryggdunk. Vad lärde du dej själv
av denna senaste efterhandare?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td