Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-14, 22:51   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86 - 15 juli


Sitter mest och funderar på avd 8...

Deep Pockets hade varit en fin spik om inte MT Insider varit med i loppet, för nu spetsar väl den enkelt från spår 4? Den släpper ju "alltid" och vem är egentligen först fram för att överta? Kung Edward är ju också kvick ut och från spår 5 kan den följa med MT Insider och kanske får överta tidigt. Kung Edward gör ofta riktigt bra lopp i ledningen och över 1640 kan den faktiskt slå det här gänget. Dock tveksamt om Olle vill ha den ryggen, utan han hoppas nog mer på att kunna släppa till Giant Shadow istället och den hästen är också ganska snabb ut utan att vara någon raket.

Kan Grainfield Aiden på något sätt komma före favoriten för att överta?
Eller släpps favoriten till spets och får Grainfield utanpå sig efter 500 meter?

Många frågor...och allt detta beror på att en enda specifik häst finns med i startlistan. Visst är trav fascinerande?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 23:36   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Sitter mest och funderar på avd 8...

Deep Pockets hade varit en fin spik om inte MT Insider varit med i loppet, för nu spetsar väl den enkelt från spår 4? Den släpper ju "alltid" och vem är egentligen först fram för att överta? Kung Edward är ju också kvick ut och från spår 5 kan den följa med MT Insider och kanske får överta tidigt. Kung Edward gör ofta riktigt bra lopp i ledningen och över 1640 kan den faktiskt slå det här gänget. Dock tveksamt om Olle vill ha den ryggen, utan han hoppas nog mer på att kunna släppa till Giant Shadow istället och den hästen är också ganska snabb ut utan att vara någon raket.

Kan Grainfield Aiden på något sätt komma före favoriten för att överta?
Eller släpps favoriten till spets och får Grainfield utanpå sig efter 500 meter?

Många frågor...och allt detta beror på att en enda specifik häst finns med i startlistan. Visst är trav fascinerande?
Var inte så säker på det. Olle Alsén låter sugen på att testa Insidern i spets den här gången då det troligen är sista starten i silver.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 00:50   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med tanke på hästens historik av lättvindiga släpp kommer ju några kuskar garanterat ha siktet inställt på att överta täten och blir det lite körning tenderar ju Insidern att skrynkla ihop sig sista biten. Bäddat för vinst bakifrån med det scenariot. Alone tar en lugn start från spår 2 och sveper samtliga över upploppet? Dessutom är samtliga hästar på bakspår rejält fartfyllda och bjuds in i matchen vid utdragen spetskörning. Riktigt lågt streckade där bak dessutom...

Svårt lopp! Jag helgarderar nog. Tycker inte att favoriten är bästa hästen i loppet heller.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 09:11   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 632
Sharp$: 12706
Standard

V86 svammel

En liten snabbgenomgång utan bedövning.

V86 1) 4 Waikiki Silvio. Dunkel form men bra i grunden. Står bra inne och vässas upp lite lätt Dessutom Varennare
11 Sandsjöns Enzio. Surt läge men en rikstotohärdad tuffing. Satt fast med krafter kvar senast.

V86 2) 3 Ebba Running chansstreck i vidöppen avdelning. Spets och slut ?

V86 3) 9 Fabolus Pellini. Välstammad märr.

V86 4) 8 Le Crack Sox. Bra form och härdad i tuffare gäng. Dock lurigt spår i volt.

V86 5) 2 Heavy Sound. Debut efter paus sedan elitloppsförsöket förra året. Hm svårbedömd men ganska behagligt motstånd för klassen.

V86 6) 9 Estelle Nordique. Melko och Jansson är starka papper och hästen är bra iordning. Endast läget emot.

V86 7) Mycket högklassigt 4 års lopp. Går favoriten att fälla ? Njaa knappast. Jag chansar dock med min följehäst 8 Aetos Kronos. Skrällduglig och 8% är rena skämtet.

V86 8) 7 Grainfield Aiden. Är alltid svår att greppa men kan vara på väg mot en ny vinst era. Känns lite som de kan bli kört i halsen på Korpi trots lite distansminus.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-07-15 klockan 09:23.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 09:49   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Mina tidiga tankar:

1) Goopens stall går som tåget. Han gör inte många fel just nu. Ändå så känns första loppet som ett garderingslopp. Favoriten har inte startat på ett tag och är knappast på topp.

2) Ungdomslopp och jag har hittat en handfull hästar som är intressanta. Kanske Stall Goop får en vinnare här istället.

3) Fabulous Pellini vinner nog sitt lopp och är en spik.

4) Hittar fyra hästar som räknas, men fördel Le Crack Sox som är en tänkbar spik för mig. Lite svårbedömt dock med den italienska hästen som Erik kör. Står dessutom svårt till.

5) Spik på Heavy Sound som kvalat på en fantastisk tid och verkar vara i toppslag direkt. Motbudet är Who's Who, men den ska få ett snällt lopp och därmed kör Pasi själv.

6) Dixie Brick är tredje favoriten i rad med toppchans, om nu Jorma håller den i trav den här gången. Vid gardering behöver man nog gadda på och det blir för dyrt.

7) Ett fyrahästarslopp. Ecurie D. är dunderfavorit, för stor kanske. Jag gillar Aetos Kronos som jag lirade sist mot Don Fanucci Zet, men har även streck för Brother Bill och Green Manalishi.

8) Goop igen med en favorit och det är inte omöjligt att det är den här han tror mest på. Jag ser det som ett garderingslopp.

Som det ser ut nu så behöver jag banta ner systemet en del, men det ger sig i eftermiddag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 10:54   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Undrar om inte Goop vinner sista ändå och kanske ska Fabulous Pellini garderas något. Treårigt sto från niondespår.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 11:55   #7
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Undrar om inte Goop vinner sista ändå och kanske ska Fabulous Pellini garderas något. Treårigt sto från niondespår.
Delar din uppfattning 66% på en treåring med tre starter, må va att den gjort det bra. Verkar lite djärvt att spika. Tar iaf med 3 Lady Rock med bättre spår.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:08   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Delar din uppfattning 66% på en treåring med tre starter, må va att den gjort det bra. Verkar lite djärvt att spika. Tar iaf med 3 Lady Rock med bättre spår.
Lady Rock och Hamres pålle.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:12   #9
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Varför sitter Pasi upp själv bakom Who’s WHO, och varför sätter Reden upp Sveriges kanske sämsta kusk på Heavy Sound..? Nog för att Haugstad lyckats vinna tidigare med hästen men lyckas han tror jag vem som helst hade lyckats också.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:26   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Varför sitter Pasi upp själv bakom Who’s WHO, och varför sätter Reden upp Sveriges kanske sämsta kusk på Heavy Sound..? Nog för att Haugstad lyckats vinna tidigare med hästen men lyckas han tror jag vem som helst hade lyckats också.
Haugstad kör alltid Heavy Sound och han gör det perfekt! Enda hästen han aldrig kör bort eller klantar till sig! Det är ju dock enkelt att köra en av Sveriges bästa hästar så
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:31   #11
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Haugstad kör alltid Heavy Sound och han gör det perfekt! Enda hästen han aldrig kör bort eller klantar till sig! Det är ju dock enkelt att köra en av Sveriges bästa hästar så
Ännu mera case in point. Den enda hästen han kan köra tillhör eliten - då är man fan ingen bra kusk
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:57   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 632
Sharp$: 12706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Ännu mera case in point. Den enda hästen han kan köra tillhör eliten - då är man fan ingen bra kusk
Kenneth Haugstad är (kanske) Sveriges sämsta kusk påstår du ! Håller definitivt inte med. Han är ju inte topp 10 men inte botten 10 heller.
Senaste 5 åren har han 8-9 % i kuskstatistik bortsett från 2019 då var det 5%.
Dessa siffror är i klass med Kaj Widell och Torbjörn Jansson med ungefär lika många styrningar och kanske hästkvalitet. Men dessa två kanske är näst sämst ?
Alltid svårt att mäta och bedöma kuskinsattser men utslaget på en 5 års period är det ändock ett mått på uppnådda resultat.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:09   #13
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Varför sitter Pasi upp själv bakom Who’s WHO, och varför sätter Reden upp Sveriges kanske sämsta kusk på Heavy Sound..? Nog för att Haugstad lyckats vinna tidigare med hästen men lyckas han tror jag vem som helst hade lyckats också.
Örjan är avstängd
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:17   #14
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3052
Standard

Jag chansspikar 7 Grainfield Aiden i avslutningen. Nerstruken ett spår till ett mycket bättre läge. Vet att Korpi hade förhoppningar i Sweden Cup med den här hästen innan hela Covid-skiten satte stopp för allt roligt. Har för mig att jag läste någonstans att han hoppades få en inbjudan till nåt stort lopp i Finland (tror det var söndagens lopp St Michel Ajo, men där är han inte med, så antar att han inte fick någon inbjudan alt. att det var ett annat lopp). Hursomhelst, formen är god och vinner det här från dödens. Endast 7%
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:20   #15
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Jag chansspikar 7 Grainfield Aiden i avslutningen. Nerstruken ett spår till ett mycket bättre läge. Vet att Korpi hade förhoppningar i Sweden Cup med den här hästen innan hela Covid-skiten satte stopp för allt roligt. Har för mig att jag läste någonstans att han hoppades få en inbjudan till nåt stort lopp i Finland (tror det var söndagens lopp St Michel Ajo, men där är han inte med, så antar att han inte fick någon inbjudan alt. att det var ett annat lopp). Hursomhelst, formen är god och vinner det här från dödens. Endast 7%

Borde vara god vinstchans. Den och Alone känns som de mest troliga i detta lopp.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td